Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#361
Postat 15 May 2014 - 09:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#362
Postat 17 May 2014 - 06:49 PM
vlad1, la 15 May 2014 - 07:56 AM, a spus:
A trecut ceva vreme, ma astept sa va fi identificat tintele, metodele si compartimentele de lucru.
- cine se ocupa de Parlamentul European
- cine se ocupa de Parlamentul nostru
- cine se ocupa de servicii
- cine se ocupa de Romatsa si MT
- listele de e-mail unde sa trimitem scrisori de 'dragoste'
- listele cu persoanele tinta (si responsabilii) pe care sa-i urmarim pe forumuri, si sa-i siciim (stimulam/motivam)
- campania media ?
Hai mai nu fiti modesti, asteptam detalii.
atitudine!
#363
Postat 19 May 2014 - 11:37 AM
http://www.rhcforum....post__p__736484
#364
Postat 19 May 2014 - 11:53 AM
Cand (te faci ca) reprezinti pe cineva, oficialitatile se uita la imaginea ta externa, nu la ce frumos maturata ti-e gospodaria.
Ati vazut si la faza cu Rogozin, pozitiile oficiale au contat, nu cat bause fiecare inainte de postare...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 May 2014 - 11:55 AM
#365
Postat 19 May 2014 - 12:35 PM
Sa-i mai lasam un pic sa se cunoasca...
Deocamdata au trecut citeva luni, au avut un show mai abitir ca intilnirile anuale, au mobilizat oamenii la Brasov, au adunat donatii, si au produs... o hartie.
Oricum nu e treaba lor sa le pazeasca alora obiectivele. Cu asta se ocupa SRI-ul, SPP-ul, STS si DIA. Cu ce ne ajuta ca ia pozitie, ARA (PJ) trebuie eventual sa faca plingere pentru ca ARA sunt parte interesata, (noi PF nu suntem). Nu sunt sigur, ARA este tert interesat sau a fost chiar membru/reprezentant ARA. In orice caz, ii doresc sa fi avut toate aprobarile stampilele pe inregistrare, survol, publicare...
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 19 May 2014 - 12:36 PM
#366
Postat 19 May 2014 - 07:31 PM
#367
Postat 20 May 2014 - 01:00 PM
Fuziunea a fost operata cu Track Changes activat, ca sa se vada ce a fost si ce s-a introdus, si este salvat ca atare, din acest motiv o sa arate putin curios, mai necesita o periere pentru a arata normal, l-am lasat asa considerand ca e mai util pentru o comparatie cu originalul.
Fisiere atasate
-
Ord.8 modificat 20.05.doc (74.76K)
Number of downloads: 65
#368
Postat 20 May 2014 - 02:08 PM
Citeaza
5.3 B ) aeromodelelor prevăzute la alin. ( 2 ) atunci când sunt operate fără a depăşi distanţa de 120 m pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeronavei de la sol și fără a depăși câmpul vizual al acestei persoane.
PS : urasc din tot sufletul sa citesc legi/ordine samd
Aceasta postare a fost editata de VeNoM386: 20 May 2014 - 02:13 PM
#369
Postat 21 May 2014 - 06:37 PM
Nu se aplica doar art. 1, alin. 1, lit. a
Deci, ramâne lit. b, așa că putem zbura. caricioplanele sub 20 de kile, sub 120m înălțime, doar ,, în zone de control de aerodrom, în condițiile în care operatorulaeronavei îndeplineștecerinţa prevăzută la art. 8 alin. (3) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr.912/2010.”
Căutând prin HG 912/2010, nu am găsit litera e la art.8, alin.3.
#370
Postat 21 May 2014 - 08:22 PM
si suna cam asa:
"HG912/2010 art.8 alin.(3)e) în cazul în care terenul este situat în perimetrul unei zone de control de aerodrom sau al unei zone restricţionate, dacă operatorul aeronavei a convenit/încheiat cu unitatea de trafic aerian corespunzătoare, înainte de începerea activităţii de zbor pe respectivul teren, o procedură pentru coordonarea activităţilor de zbor."
#371
Postat 21 May 2014 - 08:38 PM
nicajohn, la 21 May 2014 - 06:37 PM, a spus:
Nu se aplica doar art. 1, alin. 1, lit. a
Deci, ramâne lit. b, așa că putem zbura. caricioplanele sub 20 de kile, sub 120m înălțime, doar ,, în zone de control de aerodrom, în condițiile în care operatorulaeronavei îndeplineștecerinţa prevăzută la art. 8 alin. (3) lit. e) din Hotărârea Guvernului nr.912/2010.”
Căutând prin HG 912/2010, nu am găsit litera e la art.8, alin.3.
Legiuitorul spune ca nu se aplica cerintele prevazute de art.1, alin. 1, a). Prevederile articolului in sine se aplica, cu derogare de la cerintele acestuia, in cazul "aeromodelolor prevăzute la alin. (2) atunci când sunt operate fără a depăşi distanţa de 120 m pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeronavei de la sol și fără a depăși câmpul vizual al acestei persoane."
Aceasta postare a fost editata de xorg: 21 May 2014 - 08:39 PM
#372
Postat 21 May 2014 - 09:43 PM
#373
Postat 22 May 2014 - 10:20 AM
ioanvictor, la 21 May 2014 - 09:43 PM, a spus:
Pai in general legea e facuta sa n-o inteleaga tot poporul ci doar cei care o fac si de multe ori, nici iei nu mai inteleg ce au scris :blink:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 22 May 2014 - 10:21 AM
#374
Postat 22 May 2014 - 10:35 AM
EBA, la 22 May 2014 - 10:20 AM, a spus:
Dar prea multe nu cred ca s-au schimbat.Banuiesc ca tot pe Ne-Ve ma duc pe maidan la mine pe ratarie sa zbor.Asa ca stati linistiti.
#375
Postat 22 May 2014 - 12:40 PM
#377
Postat 22 May 2014 - 08:54 PM
Intreb ca poate mai exista si norme de aplicare si or fi uitat de ele... considerand ca sunt mai putin importante.
#378
Postat 22 May 2014 - 09:41 PM
EBA, la 22 May 2014 - 10:35 AM, a spus:
Proiectul asta de ordin este un succes major al ARA din puctul meu de vedere, daca lucrurile merg pe directia asta, pot spune ca ARA a reusit sa scoata din ghiarele unui legiuitor cu viziuni inguste acest hobby.
Daca il vedem in monitorul oficial in forma de aici am putea zbura in legalitate in conditii destul de onorabile.
Cam tot ce a fost discutat aici pe forum se reflecta in acest proiect, despre inaltimea maxima de 120m si limitarea distantei la raza vizuala a fost discutat indelung si cam toti am fost de acord ca nu se poate cere mai mult de atat. In rest o sa fim liberi sa zburam dupa plac in afara zonelor populate, pe maidan sau modelodrom, termice, electrice sau nemotorizate. Daca cineva de aici crede ca se poate cere mai multa libertate prin aceasta lege ar fi bine sa spuna acum ce si unde crede ca se mai poate interveni, in lipsa unei reactii din parte noastra acum, cel mai probil proiectul asta o sa devina lege in actuala forma si orice alte incercari ulterioare vor fi inutile.
#379
Postat 23 May 2014 - 07:09 AM
Suporteri ARA au muncit si ARA nu este mentionat nici macar sub forma propusa ("alte entitati")in loc alti au primit notorietate si pentru efortul ARA.
Inaltimea maxima nerealista pentru aeromodele cind ULM pot zbura si la 10metri deasupra capurilor noastre cum se poate vedea si pe RHC si pe Youtube si cum vad eu mai des deasupra casei mele aici in Bistrita.
Neclaritatea asta:
"„(2) Persoana care asigură comanda de la sol a unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv a unui aeromodel, are obligaţia să se informeze înainte de executarea zborului cu privire la eventualele restricţii specifice aviaţiei, aplicabile zonei... "
Pentru ca singura cale de informare ar fi COAP ca se afli. Sau unde?
Mai inainte era discutia ca nu au procedura pentru modelisti sa colaboreze cu COAP (pentru a mari inaltime temporar de exemplu) si acum practic sintem obligati sa ne informam la ei. Sau unde sau totusi se poate?
rhc@born.ro
#380
Postat 23 May 2014 - 09:16 AM
renatoa, la 22 May 2014 - 12:40 PM, a spus:
Buna,
Nu am primit nici o info oficiala din partea MT referitor la acest subiect.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#381
Postat 23 May 2014 - 09:20 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 07:09 AM, a spus:
Suporteri ARA au muncit si ARA nu este mentionat nici macar sub forma propusa ("alte entitati")in loc alti au primit notorietate si pentru efortul ARA.
Inaltimea maxima nerealista pentru aeromodele cind ULM pot zbura si la 10metri deasupra capurilor noastre cum se poate vedea si pe RHC si pe Youtube si cum vad eu mai des deasupra casei mele aici in Bistrita.
Neclaritatea asta:
"„(2) Persoana care asigură comanda de la sol a unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv a unui aeromodel, are obligaţia să se informeze înainte de executarea zborului cu privire la eventualele restricţii specifice aviaţiei, aplicabile zonei... "
Pentru ca singura cale de informare ar fi COAP ca se afli. Sau unde?
Mai inainte era discutia ca nu au procedura pentru modelisti sa colaboreze cu COAP (pentru a mari inaltime temporar de exemplu) si acum practic sintem obligati sa ne informam la ei. Sau unde sau totusi se poate?
Buna,
Cu referire la neclaritati vom mai astepta cateva zile sa vedem daca mai sunt si alte neclaritati si le vom adresa catre MT.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#382
Postat 23 May 2014 - 09:51 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 07:09 AM, a spus:
Care ar fi entitatile... ? :unsure: Eu nu am vazut pe nimeni laudat undeva...
Si da, consider si am batut destul tastatura ca ARA sa iasa in fata mai mult.
#383
Postat 23 May 2014 - 11:56 AM
renatoa, la 23 May 2014 - 09:51 AM, a spus:
Si da, consider si am batut destul tastatura ca ARA sa iasa in fata mai mult.
A fi fos vorba se fie sters FAI sau FRMD si propus "entitatiile de profil" care ar fi lasat loc si pentru ARA.
Nici atita bunavointa.
In loc scrie acum si mai des FAI si FRMD si la puncte care au fost editat potrivit pentru ARA.
Se pare MT este o ciora din altceas cuib. Birocrati intre ei.
Modelisti doar cu drept sa le finanteze salari.
Greata.
rhc@born.ro
#385
Postat 24 May 2014 - 08:00 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 11:56 AM, a spus:
Nici atita bunavointa.
In loc scrie acum si mai des FAI si FRMD si la puncte care au fost editat potrivit pentru ARA.
Se pare MT este o ciora din altceas cuib. Birocrati intre ei.
Modelisti doar cu drept sa le finanteze salari.
Greata.
Hai sa fim un pic realisti ,deocamdata ARA nici nu exista .Mie mi se pare foarte important ca am fost bagati in seama si ca au tinut cont si de parerile noastre.
Cand ARA o sa creasca si noi cei interesati vom reusi sa producem o idee comuna, pe care sa o si sustinem atunci cred ca vor sta altfel lucrurile.
In rest totul e can-can.
#386
Postat 24 May 2014 - 04:08 PM
nicolas, la 19 May 2014 - 07:31 PM, a spus:
Dupa contributia detaliata a lui nicolas la tematica ARA, si kkt-ul in scris al lui sandu62, mine nu-mi vine sa mai comentez la topicul asta. Poate faceti un efort la regulament.
#387
Postat 24 May 2014 - 06:49 PM
Meritul acestui succes apartine lui andras, zod si BIG, pe langa altii care au muncit dar nu s-au dat mari (de pilda allen) si nu in ultimul rand lui wabo ca ne-a dat suturi in fund.
Inca o data le multumesc si o sa ma inscriu in ARA atunci cand o sa fie posibil. Ar fi o prostie sa o lasam moale cu ARA (acum ca ordinul pare sa fie atat de relaxat), asta e doar inceputul reglementarilor si la urmatoarele potentiale ordine e bine ca ARA sa fie un partener viabil de dialog cu autoritatile.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2014 - 06:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#388
Postat 24 May 2014 - 08:45 PM
Va fi ... ca sa il citez pe Nicolas, cam asa... reintoarcerea triumfala dupa o coada de 2 ore, cei batrani stiu ce inseamna asta.
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2009-09-15-6152091-41-reintoarcerea-triumfala-iulie-1983-taberei.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 May 2014 - 08:47 PM
#389
Postat 24 May 2014 - 09:04 PM
vlad1, la 24 May 2014 - 04:08 PM, a spus:
Vezi,daca iti vine ai grija la deget.Si ma rog tu cam ce contributii marete ai avut la "programul" ARA? Daca poti detaliaza-le asa un pic,da numai daca poti sau daca iti mai vine sa scrii in acest topic.
@stiganas,meritul este in primul rand al acelora care au luat fraiele in maini si au pus bazele asociatiei,nu ii numesc pentru ca nu ii cunosc pe toti si al celor care au mers la Brasov si au platit cheltuielie cu traducerile ,statutul ,inchirierea salii de conferinta,etc.
Ar mai fi si cei care nu au venit la Brasov si au contribuit cu sume de bani.
#390
Postat 24 May 2014 - 09:55 PM
Si vlad a contribuit, dupa el totul se rezuma la a ne inscrie la Aeroclubul Romaniei si sa zburam (tolerati) pe aerodromul aferent. Care are, care nu, sanatate, sa se mute in alt oras sau in alta tara.
Chestia cu 500g e foarte posibila, de la autoritati te poti astepta la orice. Nu numai in Romania.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/