Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#31 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 05:13 PM

Stimati Aeromodelisti,

Pentru cei care nu au citit minuta sedintei din prima postare o recomand cu caldura sa o faceti fiindca este foarte util.

Mai jos veti putea gasi contul unde puteti vira banii cont care a fost specificat in minuta sedintei din prima postare.


Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor
Cont: RO34INGB0000999902343140

O zi buna,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#32 Useril este offline   AdrianDim 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 29-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Deva
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 March 2014 - 05:14 PM

Se pot da sume concrete ?

1. Atat este taxa de infiintare :______
2. Atat este cotizatia anuala : _______
(care ma gandesc ca sunt obligatorii pentru a face parte din asociatie)
3. Mai sunt si alte taxe ... daca sunt :_________
Donatiile sunt facultative in functie de buzunarul fiecaruia .


Contul pentru cotizatie este :_________ Beneficiar : ___________
Contul pentru taxa de infiintare este : ________ Beneficiar : _________
Contul de donatii este :_________ Beneficiar : _______

Ca eu am cautat detalii de acest fel si nu am gasit .(Daca nu e asa i-mi cer iertare.)

Adrian Dimitriu

Deva
Adrian Dimitriu
Imagine postata
0

#33 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 05:51 PM

Vezi postareaAdrianDim, la 21 March 2014 - 05:14 PM, a spus:

Se pot da sume concrete ?

1. Atat este taxa de infiintare :______
2. Atat este cotizatia anuala : _______
(care ma gandesc ca sunt obligatorii pentru a face parte din asociatie)
3. Mai sunt si alte taxe ... daca sunt :_________
Donatiile sunt facultative in functie de buzunarul fiecaruia .


Contul pentru cotizatie este :_________ Beneficiar : ___________
Contul pentru taxa de infiintare este : ________ Beneficiar : _________
Contul de donatii este :_________ Beneficiar : _______

Ca eu am cautat detalii de acest fel si nu am gasit .(Daca nu e asa i-mi cer iertare.)

Adrian Dimitriu

Deva


Buna Adrian,

In momentul de fata urmatoarele taxe sunt de platit.

1. 113 RON pentru cei care au fost prezenti la Brasov (asa sa agreat de comun acord cu participantii) suma care trebuie sa amortizeze toate costurile avute pana la intalnirea din Brasov incluzand si intalnirea. Mai multe detalii poti gasi in rapoartele financiare care au fost puse la dispozitie.
2. 64 RON taxa de infintare asociatie.
3. XYZ RON cotizatia anula care inca nu sa stabilit. Se va stabili in momentul in care asociatia este infintata iar consiliu de conducere va propune un buget anual catre adunarea generala si se va pune la vot cotizatia anula.
4. XYZ RON Donatie in functie de posibilitatile fiecaruia.

Toate aceste cotizati se vor plati in contul de mai jos. In momentul in care asociatia va fi infintata si va avea contul ei propriu platile se vor face in contul asociatiei iar sumele virate in contul de mai jos vor fi virate in totalitate in contul asociatiei.

Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor
Cont: RO34INGB0000999902343140

Cu tot respectul va rog mult cititi documenetel puse de noi la dispozitie astfel vom putea fi mai eficienti si vom avea mai mult timp sa ne concentram pe asociatie.

Cu stima,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#34 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 07:48 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 21 March 2014 - 04:04 PM, a spus:

Stimati Aeromodelisti,

Doresc sa va informez ca in data de 20.03.2014 am primit de la MT Ordinul modificat de catre MT, MAPN si Romatsa pe baza ordinului propus de noi in data de 17.03.2014 in urma intalniri din Brasov.



Cred ca ar fi util sa vedem si noi Ordinul modificat inainte de a-l dezbate. Se poate posta undeva acest Ordin?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#35 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 08:43 PM

Vezi postareaRower, la 21 March 2014 - 07:48 PM, a spus:

Cred ca ar fi util sa vedem si noi Ordinul modificat inainte de a-l dezbate. Se poate posta undeva acest Ordin?


Stimati Aeromodelisti,

Luand in considerare experienta din Brasov unde am dezbatul in aproximativ 1.5 h doua paragrafe din ordin, consiliu director a decis ca ordinul sa fie de prima oara revizuit de catre consiliu director si persoanele care au demarat aceasta initiativa astfel vom fi mai eficienti la adunarea generala. Ordinul va fi revizuit de noi in data de 22.03.2014 intre orele 18:00-20:00 si va fi publicat cel tarziu pe data de 23.04.2014.
Am rugamintea ca dupa publicarea Ordinului sa nu faceti observatii pe forum ci sa puneti pe o "foaie de hartie " observatiile clare si concise si cu o propunere de text care poate fi integrat in ordin.


Cu stima,

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 21 March 2014 - 08:47 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 08:48 PM

Asta nu imi place. De ce e secret ordinul modificat ?

Vezi postareaAndrix_y, la 21 March 2014 - 08:43 PM, a spus:

Stimati Aeromodelisti,

Luand in considerare experienta din Brasov unde am dezbatul in aproximativ 1.5 h doua paragrafe din ordin, consiliu director a decis ca ordinul sa fie de prima oara revizuit de catre consiliu director si persoanele care au demarat aceasta initiativa astfel vom fi mai eficienti la adunarea generala. Ordinul va fi revizuit de noi in data de 22.03.2014 intre orele 18:00-20:00 si va fi publicat cel tarziu pe data de 23.04.2014.


Cu stima,

0

#37 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 08:56 PM

Vezi postareastiganas, la 21 March 2014 - 08:48 PM, a spus:

Asta nu imi place. De ce e secret ordinul modificat ?

Nu este nimic secret tot cea ce a trimis MT va fi vizibil si inclusiv modificarile noastre. Va rog mai aveti rabdare pana in data de 23.03.2014.
Nu am nimic in potriva sa facem public ordinul este doar o dorinta de a evita cat se poate de mult discutiile inutile.
Noi dorim sa va prezentam deja un ordin modificat de noi ca sa va usureza aeromodelistilor munca pentru adunarea generala.

Rog confirmare daca doriti sa aveti acuma ordinul pe forum. Daca doriti va rog nu incepeti discutii inutile. Asteptam feedback-uri la adunarea generala.
Am fost si vom fi tot timpul transparenti.

O zi buna,

Andras Babos
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#38 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 09:05 PM

Da, vreau sa vad ordinul. De discutiile inutile nu comentez ca iese rau.

Vezi postareaAndrix_y, la 21 March 2014 - 08:56 PM, a spus:

Nu este nimic secret tot cea ce a trimis MT va fi vizibil si inclusiv modificarile noastre. Va rog mai aveti rabdare pana in data de 23.03.2014.
Nu am nimic in potriva sa facem public ordinul este doar o dorinta de a evita cat se poate de mult discutiile inutile.
Noi dorim sa va prezentam deja un ordin modificat de noi ca sa va usureza aeromodelistilor munca pentru adunarea generala.

Rog confirmare daca doriti sa aveti acuma ordinul pe forum. Daca doriti va rog nu incepeti discutii inutile. Asteptam feedback-uri la adunarea generala.
Am fost si vom fi tot timpul transparenti.

O zi buna,

Andras Babos

0

#39 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 09:15 PM

Vezi postareastiganas, la 21 March 2014 - 09:05 PM, a spus:

Da, vreau sa vad ordinul. De discutiile inutile nu comentez ca iese rau.


Stimati aeromodelisti,

Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"

Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.

O zi buna,

Andras Babos
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#40 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 09:22 PM

De ce crezi ca discutiile pe forum sunt inutile ?

Am citit pe scurt si am o singura intrebare:

- aeromodelele trebuie zburate in campul vizual al pilotului si/sau maxim 120m inaltime ?


Vezi postareaAndrix_y, la 21 March 2014 - 09:15 PM, a spus:

Stimati aeromodelisti,

Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"

Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.

O zi buna,

Andras Babos

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 March 2014 - 09:24 PM

0

#41 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 09:35 PM

Pe primul ordin sa povestit mult inafara subiectului.
Va asteptam cu idei si propuneri la adunarea generala.

O zi Buna,

Andras Babos
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#42 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 09:58 PM

Eu ma retrag, sunt adeptul discutiilor inutile pe forum. Urez succes adunarii generale.
0

#43 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 10:01 PM

Stefan, putem sa discutam (inutil) pe celelalt topic.
Inutil pentru ca atata timp cat se accepta ca tot spatiul aerian de la 1m inaltime in sus este ... spatiu divin... orice altceva este doar milogeala.
Cu asta trebuia inceput, nu cu dat drumul o gaura la curea.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 March 2014 - 10:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#44 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 10:42 PM

Am citit si eu modificarile aduse ordinului si vreau sa atrag atentia asupra unor aspecte , pt. ca nu pot sa particip la livemeeting:
A.
3. La articolul 2 se introduce lit. c) cu următorul cuprins:

„c) aeromodel – aparat de zbor acţionat de unul sau mai multe motoare, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”

Prezenta modificare exclude practic planoarele din categoria aeromodelelor. Modificarea trebuie sa arate astfel:
„c) aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nu, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”

B.
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă.”

Asta practic interzice zborul liber si ar trebui sa sune asa:
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă. Fac exceptie aeromodelele pt. zbor liber cu masa maxima de 1kg." -sper ca 1kg sa acopere tot ce e zbor liber in regulamentul FAI, cineva sa ma corecteze daca gresesc.

C.
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:

Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:

* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;

* sunt operate fără a depăşi 120 m distanţă pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeromodelului de la sol.

Aici as scrie asa:
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:

Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:

* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;

* sunt operate fără a depăşi 120 m înălţime faţă de sol si la maxim 350m distanta de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#45 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 11:17 PM

Am mai citit o data si ultimul punct ar trebui sa sune asa:

6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:

Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:

* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;

* sunt operate fără a depăşi 120 m distanta pe verticala si 350m distanta pe orizontala , ambele fata de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.


Astfel, e clar ca cei 120m pe verticala sunt fata de operator nu fata de sol care, la 350m pe orizontala poate avea alt nivel decat locul de pilotaj si astfel nu ramane loc de speculatii.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 March 2014 - 11:39 PM

Toate inaltimile la clasele alea A...G se masoara de la sol, nu de la nivelul marii, sau al pilotului.
Sau te gandesti la zbor la panta, ca ar putea cineva interpreta cei 120m ca fiind de la baza dealului... :unsure:
Deja dam in altele, sa vedem pe cineva ca va umbla cu teodolitul dupa el sa masoare, si va aplica sanctiuni ca au fost 125m...

Dar unde sunt cei 300...700m dupa modelul German ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 March 2014 - 11:40 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 22 March 2014 - 07:49 AM

120m inaltime sint inaceptabil si nu asi propune din partea ARA de cit ceva realist. Un aeromodel de 20kg si anvergura de 3-6 metri practic nici nu poti zbura in cutiuta asta.

Aeromodele si ULM si alte specie zburatoare sint hobby si trebuie sa aiba altceas drepturi si obligatii sa foloseasca spatiul G de la sol pana FL100. Asta si nu mai putin trebuie sustinut. Minim aceptabil sint 300 metri in toate directiile. Cum avem obligatia sa ne uitam unde zburam, daca este spatiu libe si ULM trebuie sa se uite reciproc si nu vad diferenta daca se uite in caz de un alt ULM sau un aeromodel sau o paraanta, ballon, Cessna sau zneu.

Nu imi place specificarea aeromodelului cum este formulat cu doar mentionarea FRMD/FAI pentru ca din nou spus, ARA nu va avea efecte daca nu este mentionat nici ea se dezfinteaza singur din tablou.

Trebuie definit aeromodel fiind aeronava fara pilot la bord ana 20kg cu destinatie de folos strict personal / hobby si NU comercial. Atit. Asa orice aparat de zbor pana 20kg folosit ne-comercial devine liber.

Partea de foto/video pentru uz personal trebuie scos.

Restul ordinului mie se pare OK. In principiu asta a fost si este pozitia mea de vedere de la inceputul discutiilor si de la sedinta la Brasov. Scriu astea doar entru protocol ca sa nu imi vine pe urma cineva sa imi baga la ghit responzabilitate pentru limitarea zborului la conditii absurde si nepracticabile.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#48 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2014 - 11:42 AM

Se pare ca lumea uita ca suntem in Romania, unde legile sunt facultative. Oare in tot acest timp a mai zburat cineva sau toate resursele au fost folosite in postarea de pareri pe net si elaborarea de noi legi ale aeromodelismului ? P.S. Asta e marea problema astazi, daca ne "lasa" sa zburam pe camp pana la 120m sau pana la 300m ??????? Cine vine sa verifice asta si cum ?????? Uau !
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#49 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 March 2014 - 12:29 PM

Colegii care s-au implicat si s-au inhamat la aceasta actiune au rupt din timpul lor liber si banuiesc ca nu a fost , nu este si nu va fi prea comod - ca e bine , ca va da rezultate sau nu, ramane de vazut dar si fara acest prim pas nu ar fi existat vre-un orizont favorabil noua.
De aceea as indraznii sa ne abtinem de a comenta pe langa subiect caci din experienta anterioara vom umple 20 de pagini in doua zile si va fi greu de urmarit ceea ce este esential .

Putem deschide alt topic separat daca se considera a fi necesar .. venim aici , lecturam , si ne dam in cap in topicul paralel
daca altfel nu se poate ..

Bafta ! ............. Asociatiei !

P.S.

Daca zbori peste o anumita inaltime posibil cel mai apropiat radar sa consemneze in rapoarte ca in mod sistematic in locatia " x" cineva isi face de cap si sa inainteze raportul unde stie el asa incat in una din zile sa te trezesti cu Jandarmeria in spatele tau si sa te ia pe sus !
Pe cine o sa creada ? .. cuvantul tau contra " pozei " radar ! ... posibil sa pice magareata pe altul care atunci vine prima data in viata lui la camp cu un model nou nout !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 March 2014 - 12:32 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#50 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 22 March 2014 - 12:40 PM

Daca cititi cu atentie vedeti ca apare undeva conditia:
"sistemul de operare al aeronavei permite operatorului acesteia să controleze înălţimea de zbor;"
Tehnic e posibil sa ai la bord un altimetru si un limitator de altitudine.
Din felul cum e formulat actualul text eu nu-s lamurit daca:
-ai voie sa zbori pana la 120m inaltime sau
-ai voie sa zbori oricat de sus daca "sistemul de operare al aeronavei permite operatorului acesteia să controleze înălţimea de zbor;" sau
-controlul inaltimii de zbor inseamna obligatia de a avea instalat un sistem care limiteaza altitudinea la 120m.

Altminteri as zice ca actuala varianta de lege e f convenabila, insa nu sunt specificate eventualele costuri:
-Eu unul mi-as segrega temporar toata depresiunea Brasovului si a Fagarasului, precum si toti muntii si dealurile care le inconjoara. Depun actele cu 45 zile inainte, dar fac segregarea pt tot anul si tot acel spatiu va fi al meu pana la orice inaltime. E gratis sau ma costa ceva?
-De asemenea nu stiu daca e gratuit sau cat costa sa obtin un aviz, o autorizatie de survol si sa depun un plan de zbor sau sa fac o informare de trafic la MAN? Si daca in urma acestor demersuri pot zbura oricat de sus si pe orice ruta libera.
0

#51 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 March 2014 - 12:44 PM

Gigi, de expresia "fly under the radar" ai auzit ?
Radarele nu detecteaza decat de la o anumita inaltime in sus si aia e mare, cam intre 1000 si 2500ft.
Plus ca au treaba mai mult cu distanta, nu cu inaltimea.

In rest ai dreptate, cred ca cel care a deschis topicul ar fi bine sa il inchida, se poate apoi redeschide numai ca sa posteze anunturi oficiale si apoi reinchide, cum a facut wabo cu al lui de l-a pastrat curat.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 March 2014 - 12:45 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#52 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 22 March 2014 - 05:31 PM

Vezi postareaMLGore, la 21 March 2014 - 10:42 PM, a spus:

Am citit si eu modificarile aduse ordinului si vreau sa atrag atentia asupra unor aspecte , pt. ca nu pot sa particip la livemeeting:
A.
3. La articolul 2 se introduce lit. c) cu următorul cuprins:

„c) aeromodel – aparat de zbor acţionat de unul sau mai multe motoare, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”

Prezenta modificare exclude practic planoarele din categoria aeromodelelor. Modificarea trebuie sa arate astfel:
„c) aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nu, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”

B.
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă.”

Asta practic interzice zborul liber si ar trebui sa sune asa:
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă. Fac exceptie aeromodelele pt. zbor liber cu masa maxima de 1kg." -sper ca 1kg sa acopere tot ce e zbor liber in regulamentul FAI, cineva sa ma corecteze daca gresesc.

C.
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:

Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:

* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;

* sunt operate fără a depăşi 120 m distanţă pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeromodelului de la sol.

Aici as scrie asa:
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:

Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:

* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;

* sunt operate fără a depăşi 120 m înălţime faţă de sol si la maxim 350m distanta de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.


Nu cred ca, FRMd este abilitata sa clasifice aeromodelele.
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#53 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 22 March 2014 - 06:54 PM

Vezi postareaaeromax, la 22 March 2014 - 05:31 PM, a spus:

Nu cred ca, FRMd este abilitata sa clasifice aeromodelele.

Eu cred ca pentru clasele la care organizeaza competitii, DA.

Aceasta postare a fost editata de old-boy: 22 March 2014 - 06:54 PM

Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#54 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2014 - 07:01 PM

Ba este, FRMD poate clasifica aeromodele, dar asta nu conteaza daca citesti atent cum se continua fraza.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#55 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 22 March 2014 - 08:02 PM

SECTION 4C – MODEL AIRCRAFT
PART ONE - GENERAL REGULATIONS FOR MODEL AIRCRAFT
1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
a) A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to
carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft shall be in the direct control of the flier, via a
transmitter, and in the flier’s sight other than for momentary periods.
c) For control line model aircraft, the flier must physically hold the control line handle and control the
model aircraft himself.
d) Free flight model aircraft must be launched by the flier and must not be controlled remotely during
the flight other than to stop the motor and/or to terminate the flight
e) A model aircraft shall not be equipped with any device that allows it to be flown automatically to a
selected location.
f) In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the
submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.
1.2. GENERAL CHARACTERISTICS OF MODEL AIRCRAFT
a) Unless otherwise stated, model aircraft shall meet the following general specifications:
Maximum flying weight with fuel ................................................ 25 kg
Maximum surface area .............................................................. 500 dm2
Maximum loading ....................................................................... 250 g/dm2
Maximum swept volume of piston motor(s) ............................... 250 cm3
Electric Motors power source max. no load voltage .................. 72 volts
Maximum total thrust of turbines ................................................. 25kg (250 Newton)
B) Noise limits shall be applied to powered model aircraft categories, with 96 dB(A) at 3 metres for any
category which does not have approval for any other noise rule. Specific noise measuring
procedures are to be developed by each Sub-committee for its category.
c) Noise limits do not apply to model aircraft with electric motors or equipped with turbines.
1.3. CLASSIFICATION OF MODEL AIRCRAFT
1.3.1. Category F1 - Free Flight
a) This is a flight during which there exists no physical connection between the model aircraft and the
competitor or his helper. Radio control functions are allowed only when specifically stated in the rules
for the relevant class. Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic
flight controls or moving mass are not allowed, except for steering in F1E.
B) Unless specifically stated in the rules for a class, Free Flight models must be launched with at least
one hand holding the fuselage of the model.
c) This category is divided into the following classes:
Class: F1A - GLIDERS
F1B - MODEL AIRCRAFT WITH EXTENSIBLE MOTORS “Wakefield”
F1C - POWER MODEL AIRCRAFT
F1D - INDOOR MODEL AIRCRAFT
F1E - GLIDERS WITH AUTOMATIC STEERING
F1G - MODEL AIRCRAFT WITH EXTENSIBLE MOTORS “Coupe d’Hiver”
F1H - GLIDERS
F1J - POWER MODEL AIRCRAFT
F1K - MODEL AIRCRAFT WITH CO2 ENGINES
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_ABR_14 Effective 1st January 2014 Page 72
F1L - INDOOR EZB MODEL AIRCRAFT
F1M - INDOOR BEGINNER’S CLASS
F1N - INDOOR HAND LAUNCH GLIDERS
F1P - POWER MODEL AIRCRAFT
F1Q - ELECTRIC POWER MODEL AIRCRAFT
F1R - INDOOR MICRO35 MODEL AIRCRAFT
1.3.2 Category F2 - Control Line Circular Flight
a) Control Line Circular Flight is flight during which all control is accomplished via physical connection
to the pilot through one or more inextensible wires or cables directly connected to the model aircraft.
The control wires or cables must be attached to a hand held device (control handle). Automatic flight
path control and/or automatic manoeuvring are not permitted.
B) Powertrain control may be accomplished by the pilot via the wires or cables or by an onboard selfcontained,
automatic process.
c.) For initial start-up of the engine(s), any device or system is permitted including the use of 2.4 GHz
Spread Spectrum technology legal for use in the country of competition. The competitor will
determine the suitability for use of the chosen system. Any such device or system must:
i) be operated only by the pilot or assigned mechanics/helpers, and
ii) not affect any other model.
d) For permanent shutdown of the engine(s), any device or system is permitted including the use of 2.4
GHz Spread Spectrum technology legal for use in the country of competition. The competitor will
determine the suitability for use of the chosen system.
Any such device or system:
i) must be operated only by the pilot, and
ii) must not affect any other model.
e) A safety strap connecting the competitor’s wrist to the control handle must be provided by the
competitor and used during all flights. A pull test shall be applied separately to the safety strap. This
pull test will be applied according to each class specification concerning the lines’ pull test
f) The regulations for classes must be set forth in class rules. Except for reasons of safety, class rules
must not contradict or invalidate ABR 1.3.2.
g) This category is divided into the following classes:
Class: F2A - SPEED MODEL AIRCRAFT
F2B - AEROBATIC MODEL AIRCRAFT
F2C - TEAM RACING MODEL AIRCRAFT
F2D - COMBAT MODEL AIRCRAFT
F2E - COMBAT MODEL AIRCRAFT WITH COMPRESSION IGNITION ENGINES
F2F - DIESEL PROFILE RACING MODEL AIRCRAFT
F2G - ELECTRIC SPEED
1.3.3. Category F3 - Radio Controlled Flight
This is a flight during which the model aircraft is manoeuvred by control surface(s) in attitude, direction
and altitude by the flier on the ground using radio control.
This category is divided into the following classes:
Class: F3A - AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
F3B - MULTI-TASK GLIDERS
F3C - HELICOPTERS
F3D - PYLON RACERS
F3F - SLOPE SOARING GLIDERS
F3H - SOARING CROSS COUNTRY GLIDERS
F3J - THERMAL DURATION GLIDERS
F3K - HAND LAUNCHED GLIDERS
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_ABR_14 Effective 1st January 2014 Page 73
F3M - LARGE AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
F3N - HELICOPTERS FREESTYLE
F3P - INDOOR AEROBATICS
F3Q - AERO TOW SOARING GLIDERS
F3R - PYLON RACING MODEL AIRCRAFT WITH LIMITED TECHNOLOGY
F3S - JET AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
1.3.4. Category F4 - Scale Model Aircraft
A scale model shall be a scaled down replica of a heavier-than-air man-carrying aircraft.
This category is divided into the following classes:
Class: F4A - FREE FLIGHT FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4B - CONTROL LINE FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4C - RADIO CONTROLLED FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4D - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; Extensible motors
F4E - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; CO2 or electric motors
F4F - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; Peanut formula
F4G - LARGE SCALE MODEL AIRCRAFT
F4H - STAND-OFF SCALE MODEL AIRCRAFT
F4J - TEAM SCALE
1.3.5. Category F5 - Radio Controlled Electric Powered Flight
This category is divided into the following classes:
Class: F5A - AEROBATIC MODEL AIRCRAFT
F5B - MOTOR GLIDERS
F5C - HELICOPTERS
F5D - PYLON RACERS
F5E - SOLAR MODEL AIRCRAFT
F5F - 10 CELL MOTOR GLIDERS
F5G - RADIO CONTROLLED ELECTRIC BIG GLIDERS
F5H - OPEN ELECTRIC MOTOR GLIDER
F5J - ELECTRIC MOTOR GLIDER – THERMAL DURATION
F5K - ELECTRIC INDOOR RACING
1.3.6 Category F6 - Airsports Promotion
This category is divided into the following classes:
Class: F6A - ARTISTIC AEROBATICS
F6B - AEROMUSICALS
F6D - HAND THROWN GLIDERS
F6E - AEROBATIC REGATTA
1.3.7. Category F7 - Radio Controlled Aerostats
This category is divided into the following classes:
Class: F7A - HOT AIR BALLOONS
F7B - AIRSHIPS
1.4 DEFINITIONS OF EXPRESSIONS USED FOR MODEL SPECIFICATIONS AND RULES
1.4.1. Surface Area
a) The surface area includes the total surface of the wings and that of the horizontal or oblique
stabilising surface or surfaces. The surfaces taken for calculation are the orthogonal projection on to
a horizontal plane of the surfaces in question with each surface at zero incidences.
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_
No brain, no headache.....
0

#56 Useril este offline   Alexandra D. 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 17-March 14
  • Gender:Female
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 March 2014 - 08:08 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 21 March 2014 - 09:15 PM, a spus:

Stimati aeromodelisti,

Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"

Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.

O zi buna,

Andras Babos



In linkul specificat mai sus si in folderul ordin_MT veti putea gasi fisierul cu denumirea Ordin UAV.ordin 9_modif ARA care a fost modificat pe baza informatiilor primite pana acum prin rhc si e-mail. Asteptam propuneri din partea dumneavoastra pe rhc si e-mail in cazul in care documentul trebuie rectificat. In cazul in care documentul nu mai trebuie rectificat o sa consideram ca Adunarea generala nu mai este necesara.

Zboruri line,
Alexandra Diaconescu.
Alexandra Diaconescu
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
0

#57 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 March 2014 - 07:07 AM

am o intrebare:
nu cumva acei 120 m pe inaltime sint un pic cam insuficienti, mai ales in cazul planoarelor pe care le zburam la "termica"????
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#58 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 March 2014 - 08:26 AM

Vezi postareapitts, la 22 March 2014 - 08:02 PM, a spus:

a) A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to
carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft shall be in the direct control of the flier, via a
transmitter, and in the flier’s sight other than for momentary periods.
...
b]1.2. GENERAL CHARACTERISTICS OF MODEL AIRCRAFT[/b]
...
Maximum flying weight with fuel ................................................ 25 kg
[b]...



Astea toate sint OK sau sufficient. Restul care am sters ar fi balast pentru ordin.
Ramane de reglat chestia cu inaltime si aerofotografie. Ultimul dupa caz pentru ca cred aerofotografiere este reglementata deja in alt loc si nu are ce cauta aici.
Interpretarea de textul mai sus (citat) ar permite si FPV pentru ca tot este controlat de sol si specificarea de cimp vizibil este sufficient sa nu ermite zbor autonom in afara de regiune specificata.

Mai departe propun o perioda de proba in care inaltimea sa nu fie specificat de cit prin cimp vizibil si spatiu G dupa care prin consultare cu alte ramuri de aeronautica se va fixa daca poate fi lasat asa sau trebuie restrictionat in mod specific. In functie de evenimentele petrecute in perioda asta sau intersectariilor problematice. Din cite stiu eu pana acum nu au fost evenimente nici in cazuri unde ULMuri au depasit limitele permise pe alocuri.

Vreau sa mai mentionez ca numarul de zboruri efectuate ale aeromodelelor este mult superior ale altor ramurilor si acidentele problematice din cite stiu eu practic sint zero in comparatie cu evenimente cu ULM si zbor liber unde exista pana si evenimentele fatale.

Trebuie tinut cont ca nu poate fi sarcina aermodelistiilor sa asigura si sa balanseze neresectarea reguliilor din alta parte. Aici vorbesc si ca si practicant si spectator ocazional de zbor liber si de ULM. Mai ales la ULM este foarte usor se vezi ratarile foarte comune si parca aceptate. Nu poate fi sarcina aeromodelistiilor sa cedeze preventiv fata pozibilor ratari ale altor hobbyuri aeriene. Nu exista nici drept de a incalca reguli si nici drept de prioritate nici in alte tari.

Eu vad in limitarea aermodelistiilor crearea unui precedent de intimidare unei majoritatea practicantiilor a sportului aerean in scop recreativ ce trebuie combatut cu toate fortele, si daca sa poate cu o singura voce.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 March 2014 - 08:30 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#59 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 23 March 2014 - 09:06 AM

Vreau sa subliniez si eu ca ce spune Wabo e foarte OK; atat referitor la definitia si caracteristicile aeromodelului cat si referinta la limita de inaltime.
De fapt definitia postata de Pitts si citata de Wabo1 e cea mai corecta si completa, in opinia mea.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#60 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 March 2014 - 11:30 AM

Daca s-ar cunoaste si respecta legislatia in vigoare de ani buni inaintea aparitiei ord.8, partea cu FPV s-ar autoregla cum zice wabo, in sensul ca singura modalitate legala de practicare 5.8G 25mW iti asigura cel mult 500m cu antene omni, deci cam raza vizuala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

70 useri citesc topicul
0 membri, 70 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro