Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#31
Postat 21 March 2014 - 05:13 PM
Pentru cei care nu au citit minuta sedintei din prima postare o recomand cu caldura sa o faceti fiindca este foarte util.
Mai jos veti putea gasi contul unde puteti vira banii cont care a fost specificat in minuta sedintei din prima postare.
Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor
Cont: RO34INGB0000999902343140
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#32
Postat 21 March 2014 - 05:14 PM
1. Atat este taxa de infiintare :______
2. Atat este cotizatia anuala : _______
(care ma gandesc ca sunt obligatorii pentru a face parte din asociatie)
3. Mai sunt si alte taxe ... daca sunt :_________
Donatiile sunt facultative in functie de buzunarul fiecaruia .
Contul pentru cotizatie este :_________ Beneficiar : ___________
Contul pentru taxa de infiintare este : ________ Beneficiar : _________
Contul de donatii este :_________ Beneficiar : _______
Ca eu am cautat detalii de acest fel si nu am gasit .(Daca nu e asa i-mi cer iertare.)
Adrian Dimitriu
Deva
#33
Postat 21 March 2014 - 05:51 PM
AdrianDim, la 21 March 2014 - 05:14 PM, a spus:
1. Atat este taxa de infiintare :______
2. Atat este cotizatia anuala : _______
(care ma gandesc ca sunt obligatorii pentru a face parte din asociatie)
3. Mai sunt si alte taxe ... daca sunt :_________
Donatiile sunt facultative in functie de buzunarul fiecaruia .
Contul pentru cotizatie este :_________ Beneficiar : ___________
Contul pentru taxa de infiintare este : ________ Beneficiar : _________
Contul de donatii este :_________ Beneficiar : _______
Ca eu am cautat detalii de acest fel si nu am gasit .(Daca nu e asa i-mi cer iertare.)
Adrian Dimitriu
Deva
Buna Adrian,
In momentul de fata urmatoarele taxe sunt de platit.
1. 113 RON pentru cei care au fost prezenti la Brasov (asa sa agreat de comun acord cu participantii) suma care trebuie sa amortizeze toate costurile avute pana la intalnirea din Brasov incluzand si intalnirea. Mai multe detalii poti gasi in rapoartele financiare care au fost puse la dispozitie.
2. 64 RON taxa de infintare asociatie.
3. XYZ RON cotizatia anula care inca nu sa stabilit. Se va stabili in momentul in care asociatia este infintata iar consiliu de conducere va propune un buget anual catre adunarea generala si se va pune la vot cotizatia anula.
4. XYZ RON Donatie in functie de posibilitatile fiecaruia.
Toate aceste cotizati se vor plati in contul de mai jos. In momentul in care asociatia va fi infintata si va avea contul ei propriu platile se vor face in contul asociatiei iar sumele virate in contul de mai jos vor fi virate in totalitate in contul asociatiei.
Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor
Cont: RO34INGB0000999902343140
Cu tot respectul va rog mult cititi documenetel puse de noi la dispozitie astfel vom putea fi mai eficienti si vom avea mai mult timp sa ne concentram pe asociatie.
Cu stima,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#34
Postat 21 March 2014 - 07:48 PM
Andrix_y, la 21 March 2014 - 04:04 PM, a spus:
Doresc sa va informez ca in data de 20.03.2014 am primit de la MT Ordinul modificat de catre MT, MAPN si Romatsa pe baza ordinului propus de noi in data de 17.03.2014 in urma intalniri din Brasov.
Cred ca ar fi util sa vedem si noi Ordinul modificat inainte de a-l dezbate. Se poate posta undeva acest Ordin?
#35
Postat 21 March 2014 - 08:43 PM
Rower, la 21 March 2014 - 07:48 PM, a spus:
Stimati Aeromodelisti,
Luand in considerare experienta din Brasov unde am dezbatul in aproximativ 1.5 h doua paragrafe din ordin, consiliu director a decis ca ordinul sa fie de prima oara revizuit de catre consiliu director si persoanele care au demarat aceasta initiativa astfel vom fi mai eficienti la adunarea generala. Ordinul va fi revizuit de noi in data de 22.03.2014 intre orele 18:00-20:00 si va fi publicat cel tarziu pe data de 23.04.2014.
Am rugamintea ca dupa publicarea Ordinului sa nu faceti observatii pe forum ci sa puneti pe o "foaie de hartie " observatiile clare si concise si cu o propunere de text care poate fi integrat in ordin.
Cu stima,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 21 March 2014 - 08:47 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#36
Postat 21 March 2014 - 08:48 PM
Andrix_y, la 21 March 2014 - 08:43 PM, a spus:
Luand in considerare experienta din Brasov unde am dezbatul in aproximativ 1.5 h doua paragrafe din ordin, consiliu director a decis ca ordinul sa fie de prima oara revizuit de catre consiliu director si persoanele care au demarat aceasta initiativa astfel vom fi mai eficienti la adunarea generala. Ordinul va fi revizuit de noi in data de 22.03.2014 intre orele 18:00-20:00 si va fi publicat cel tarziu pe data de 23.04.2014.
Cu stima,
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#37
Postat 21 March 2014 - 08:56 PM
stiganas, la 21 March 2014 - 08:48 PM, a spus:
Nu este nimic secret tot cea ce a trimis MT va fi vizibil si inclusiv modificarile noastre. Va rog mai aveti rabdare pana in data de 23.03.2014.
Nu am nimic in potriva sa facem public ordinul este doar o dorinta de a evita cat se poate de mult discutiile inutile.
Noi dorim sa va prezentam deja un ordin modificat de noi ca sa va usureza aeromodelistilor munca pentru adunarea generala.
Rog confirmare daca doriti sa aveti acuma ordinul pe forum. Daca doriti va rog nu incepeti discutii inutile. Asteptam feedback-uri la adunarea generala.
Am fost si vom fi tot timpul transparenti.
O zi buna,
Andras Babos
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#38
Postat 21 March 2014 - 09:05 PM
Andrix_y, la 21 March 2014 - 08:56 PM, a spus:
Nu am nimic in potriva sa facem public ordinul este doar o dorinta de a evita cat se poate de mult discutiile inutile.
Noi dorim sa va prezentam deja un ordin modificat de noi ca sa va usureza aeromodelistilor munca pentru adunarea generala.
Rog confirmare daca doriti sa aveti acuma ordinul pe forum. Daca doriti va rog nu incepeti discutii inutile. Asteptam feedback-uri la adunarea generala.
Am fost si vom fi tot timpul transparenti.
O zi buna,
Andras Babos
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#39
Postat 21 March 2014 - 09:15 PM
stiganas, la 21 March 2014 - 09:05 PM, a spus:
Stimati aeromodelisti,
Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"
Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.
O zi buna,
Andras Babos
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#40
Postat 21 March 2014 - 09:22 PM
Am citit pe scurt si am o singura intrebare:
- aeromodelele trebuie zburate in campul vizual al pilotului si/sau maxim 120m inaltime ?
Andrix_y, la 21 March 2014 - 09:15 PM, a spus:
Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"
Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.
O zi buna,
Andras Babos
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 March 2014 - 09:24 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#41
Postat 21 March 2014 - 09:35 PM
Va asteptam cu idei si propuneri la adunarea generala.
O zi Buna,
Andras Babos
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#42
Postat 21 March 2014 - 09:58 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#43
Postat 21 March 2014 - 10:01 PM
Inutil pentru ca atata timp cat se accepta ca tot spatiul aerian de la 1m inaltime in sus este ... spatiu divin... orice altceva este doar milogeala.
Cu asta trebuia inceput, nu cu dat drumul o gaura la curea.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 March 2014 - 10:02 PM
#44
Postat 21 March 2014 - 10:42 PM
A.
3. La articolul 2 se introduce lit. c) cu următorul cuprins:
„c) aeromodel – aparat de zbor acţionat de unul sau mai multe motoare, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”
Prezenta modificare exclude practic planoarele din categoria aeromodelelor. Modificarea trebuie sa arate astfel:
„c) aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nu, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”
B.
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă.”
Asta practic interzice zborul liber si ar trebui sa sune asa:
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă. Fac exceptie aeromodelele pt. zbor liber cu masa maxima de 1kg." -sper ca 1kg sa acopere tot ce e zbor liber in regulamentul FAI, cineva sa ma corecteze daca gresesc.
C.
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:
Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:
* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;
* sunt operate fără a depăşi 120 m distanţă pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Aici as scrie asa:
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:
Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:
* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;
* sunt operate fără a depăşi 120 m înălţime faţă de sol si la maxim 350m distanta de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#45
Postat 21 March 2014 - 11:17 PM
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:
Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:
* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;
* sunt operate fără a depăşi 120 m distanta pe verticala si 350m distanta pe orizontala , ambele fata de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Astfel, e clar ca cei 120m pe verticala sunt fata de operator nu fata de sol care, la 350m pe orizontala poate avea alt nivel decat locul de pilotaj si astfel nu ramane loc de speculatii.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#46
Postat 21 March 2014 - 11:39 PM
Sau te gandesti la zbor la panta, ca ar putea cineva interpreta cei 120m ca fiind de la baza dealului... :unsure:
Deja dam in altele, sa vedem pe cineva ca va umbla cu teodolitul dupa el sa masoare, si va aplica sanctiuni ca au fost 125m...
Dar unde sunt cei 300...700m dupa modelul German ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 March 2014 - 11:40 PM
#47
Postat 22 March 2014 - 07:49 AM
Aeromodele si ULM si alte specie zburatoare sint hobby si trebuie sa aiba altceas drepturi si obligatii sa foloseasca spatiul G de la sol pana FL100. Asta si nu mai putin trebuie sustinut. Minim aceptabil sint 300 metri in toate directiile. Cum avem obligatia sa ne uitam unde zburam, daca este spatiu libe si ULM trebuie sa se uite reciproc si nu vad diferenta daca se uite in caz de un alt ULM sau un aeromodel sau o paraanta, ballon, Cessna sau zneu.
Nu imi place specificarea aeromodelului cum este formulat cu doar mentionarea FRMD/FAI pentru ca din nou spus, ARA nu va avea efecte daca nu este mentionat nici ea se dezfinteaza singur din tablou.
Trebuie definit aeromodel fiind aeronava fara pilot la bord ana 20kg cu destinatie de folos strict personal / hobby si NU comercial. Atit. Asa orice aparat de zbor pana 20kg folosit ne-comercial devine liber.
Partea de foto/video pentru uz personal trebuie scos.
Restul ordinului mie se pare OK. In principiu asta a fost si este pozitia mea de vedere de la inceputul discutiilor si de la sedinta la Brasov. Scriu astea doar entru protocol ca sa nu imi vine pe urma cineva sa imi baga la ghit responzabilitate pentru limitarea zborului la conditii absurde si nepracticabile.
rhc@born.ro
#48
Postat 22 March 2014 - 11:42 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#49
Postat 22 March 2014 - 12:29 PM
De aceea as indraznii sa ne abtinem de a comenta pe langa subiect caci din experienta anterioara vom umple 20 de pagini in doua zile si va fi greu de urmarit ceea ce este esential .
Putem deschide alt topic separat daca se considera a fi necesar .. venim aici , lecturam , si ne dam in cap in topicul paralel
daca altfel nu se poate ..
Bafta ! ............. Asociatiei !
P.S.
Daca zbori peste o anumita inaltime posibil cel mai apropiat radar sa consemneze in rapoarte ca in mod sistematic in locatia " x" cineva isi face de cap si sa inainteze raportul unde stie el asa incat in una din zile sa te trezesti cu Jandarmeria in spatele tau si sa te ia pe sus !
Pe cine o sa creada ? .. cuvantul tau contra " pozei " radar ! ... posibil sa pice magareata pe altul care atunci vine prima data in viata lui la camp cu un model nou nout !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 March 2014 - 12:32 PM
#50
Postat 22 March 2014 - 12:40 PM
"sistemul de operare al aeronavei permite operatorului acesteia să controleze înălţimea de zbor;"
Tehnic e posibil sa ai la bord un altimetru si un limitator de altitudine.
Din felul cum e formulat actualul text eu nu-s lamurit daca:
-ai voie sa zbori pana la 120m inaltime sau
-ai voie sa zbori oricat de sus daca "sistemul de operare al aeronavei permite operatorului acesteia să controleze înălţimea de zbor;" sau
-controlul inaltimii de zbor inseamna obligatia de a avea instalat un sistem care limiteaza altitudinea la 120m.
Altminteri as zice ca actuala varianta de lege e f convenabila, insa nu sunt specificate eventualele costuri:
-Eu unul mi-as segrega temporar toata depresiunea Brasovului si a Fagarasului, precum si toti muntii si dealurile care le inconjoara. Depun actele cu 45 zile inainte, dar fac segregarea pt tot anul si tot acel spatiu va fi al meu pana la orice inaltime. E gratis sau ma costa ceva?
-De asemenea nu stiu daca e gratuit sau cat costa sa obtin un aviz, o autorizatie de survol si sa depun un plan de zbor sau sa fac o informare de trafic la MAN? Si daca in urma acestor demersuri pot zbura oricat de sus si pe orice ruta libera.
#51
Postat 22 March 2014 - 12:44 PM
Radarele nu detecteaza decat de la o anumita inaltime in sus si aia e mare, cam intre 1000 si 2500ft.
Plus ca au treaba mai mult cu distanta, nu cu inaltimea.
In rest ai dreptate, cred ca cel care a deschis topicul ar fi bine sa il inchida, se poate apoi redeschide numai ca sa posteze anunturi oficiale si apoi reinchide, cum a facut wabo cu al lui de l-a pastrat curat.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 March 2014 - 12:45 PM
#52
Postat 22 March 2014 - 05:31 PM
MLGore, la 21 March 2014 - 10:42 PM, a spus:
A.
3. La articolul 2 se introduce lit. c) cu următorul cuprins:
„c) aeromodel – aparat de zbor acţionat de unul sau mai multe motoare, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”
Prezenta modificare exclude practic planoarele din categoria aeromodelelor. Modificarea trebuie sa arate astfel:
„c) aeromodel – aparat de zbor motorizat sau nu, de dimensiuni reduse, care este operat fără a depăşi câmpul vizual al persoanei care îl comandă de la sol şi care este utilizat exclusiv în scop recreaţional sau sportiv.”
B.
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă.”
Asta practic interzice zborul liber si ar trebui sa sune asa:
„(4) Operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv al unui aeromodel, este obligat să se asigure că are capacitatea de a controla aeronava şi de a o aduce la aterizare imediat în cazul în care în zonă apare o altă aeronavă. Fac exceptie aeromodelele pt. zbor liber cu masa maxima de 1kg." -sper ca 1kg sa acopere tot ce e zbor liber in regulamentul FAI, cineva sa ma corecteze daca gresesc.
C.
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:
Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:
* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;
* sunt operate fără a depăşi 120 m distanţă pe înălţime faţă de persoana care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Aici as scrie asa:
6. După articolul 5 se introduce art. 5 bis cu următorul cuprins:
Art. 5 bis – (1) Cerinţele prevăzute la art. 1 si la art.4 lit. a) şi B) nu se aplică aeromodelelor aşa cum acestea sunt clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de Modelism şi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg, atâta timp cât:
* sunt operate în afara zonelor dens populate, astfel cum sunt definite aceste zone în Hotărârea Guvernului nr. 912/2010;
* sunt operate fără a depăşi 120 m înălţime faţă de sol si la maxim 350m distanta de operatorul care asigură comanda aeromodelului de la sol.
Nu cred ca, FRMd este abilitata sa clasifice aeromodelele.
#53
Postat 22 March 2014 - 06:54 PM
aeromax, la 22 March 2014 - 05:31 PM, a spus:
Eu cred ca pentru clasele la care organizeaza competitii, DA.
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 22 March 2014 - 06:54 PM
#54
Postat 22 March 2014 - 07:01 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#55
Postat 22 March 2014 - 08:02 PM
PART ONE - GENERAL REGULATIONS FOR MODEL AIRCRAFT
1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
a) A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to
carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft shall be in the direct control of the flier, via a
transmitter, and in the flier’s sight other than for momentary periods.
c) For control line model aircraft, the flier must physically hold the control line handle and control the
model aircraft himself.
d) Free flight model aircraft must be launched by the flier and must not be controlled remotely during
the flight other than to stop the motor and/or to terminate the flight
e) A model aircraft shall not be equipped with any device that allows it to be flown automatically to a
selected location.
f) In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the
submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.
1.2. GENERAL CHARACTERISTICS OF MODEL AIRCRAFT
a) Unless otherwise stated, model aircraft shall meet the following general specifications:
Maximum flying weight with fuel ................................................ 25 kg
Maximum surface area .............................................................. 500 dm2
Maximum loading ....................................................................... 250 g/dm2
Maximum swept volume of piston motor(s) ............................... 250 cm3
Electric Motors power source max. no load voltage .................. 72 volts
Maximum total thrust of turbines ................................................. 25kg (250 Newton)
B) Noise limits shall be applied to powered model aircraft categories, with 96 dB(A) at 3 metres for any
category which does not have approval for any other noise rule. Specific noise measuring
procedures are to be developed by each Sub-committee for its category.
c) Noise limits do not apply to model aircraft with electric motors or equipped with turbines.
1.3. CLASSIFICATION OF MODEL AIRCRAFT
1.3.1. Category F1 - Free Flight
a) This is a flight during which there exists no physical connection between the model aircraft and the
competitor or his helper. Radio control functions are allowed only when specifically stated in the rules
for the relevant class. Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic
flight controls or moving mass are not allowed, except for steering in F1E.
B) Unless specifically stated in the rules for a class, Free Flight models must be launched with at least
one hand holding the fuselage of the model.
c) This category is divided into the following classes:
Class: F1A - GLIDERS
F1B - MODEL AIRCRAFT WITH EXTENSIBLE MOTORS “Wakefield”
F1C - POWER MODEL AIRCRAFT
F1D - INDOOR MODEL AIRCRAFT
F1E - GLIDERS WITH AUTOMATIC STEERING
F1G - MODEL AIRCRAFT WITH EXTENSIBLE MOTORS “Coupe d’Hiver”
F1H - GLIDERS
F1J - POWER MODEL AIRCRAFT
F1K - MODEL AIRCRAFT WITH CO2 ENGINES
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_ABR_14 Effective 1st January 2014 Page 72
F1L - INDOOR EZB MODEL AIRCRAFT
F1M - INDOOR BEGINNER’S CLASS
F1N - INDOOR HAND LAUNCH GLIDERS
F1P - POWER MODEL AIRCRAFT
F1Q - ELECTRIC POWER MODEL AIRCRAFT
F1R - INDOOR MICRO35 MODEL AIRCRAFT
1.3.2 Category F2 - Control Line Circular Flight
a) Control Line Circular Flight is flight during which all control is accomplished via physical connection
to the pilot through one or more inextensible wires or cables directly connected to the model aircraft.
The control wires or cables must be attached to a hand held device (control handle). Automatic flight
path control and/or automatic manoeuvring are not permitted.
B) Powertrain control may be accomplished by the pilot via the wires or cables or by an onboard selfcontained,
automatic process.
c.) For initial start-up of the engine(s), any device or system is permitted including the use of 2.4 GHz
Spread Spectrum technology legal for use in the country of competition. The competitor will
determine the suitability for use of the chosen system. Any such device or system must:
i) be operated only by the pilot or assigned mechanics/helpers, and
ii) not affect any other model.
d) For permanent shutdown of the engine(s), any device or system is permitted including the use of 2.4
GHz Spread Spectrum technology legal for use in the country of competition. The competitor will
determine the suitability for use of the chosen system.
Any such device or system:
i) must be operated only by the pilot, and
ii) must not affect any other model.
e) A safety strap connecting the competitor’s wrist to the control handle must be provided by the
competitor and used during all flights. A pull test shall be applied separately to the safety strap. This
pull test will be applied according to each class specification concerning the lines’ pull test
f) The regulations for classes must be set forth in class rules. Except for reasons of safety, class rules
must not contradict or invalidate ABR 1.3.2.
g) This category is divided into the following classes:
Class: F2A - SPEED MODEL AIRCRAFT
F2B - AEROBATIC MODEL AIRCRAFT
F2C - TEAM RACING MODEL AIRCRAFT
F2D - COMBAT MODEL AIRCRAFT
F2E - COMBAT MODEL AIRCRAFT WITH COMPRESSION IGNITION ENGINES
F2F - DIESEL PROFILE RACING MODEL AIRCRAFT
F2G - ELECTRIC SPEED
1.3.3. Category F3 - Radio Controlled Flight
This is a flight during which the model aircraft is manoeuvred by control surface(s) in attitude, direction
and altitude by the flier on the ground using radio control.
This category is divided into the following classes:
Class: F3A - AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
F3B - MULTI-TASK GLIDERS
F3C - HELICOPTERS
F3D - PYLON RACERS
F3F - SLOPE SOARING GLIDERS
F3H - SOARING CROSS COUNTRY GLIDERS
F3J - THERMAL DURATION GLIDERS
F3K - HAND LAUNCHED GLIDERS
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_ABR_14 Effective 1st January 2014 Page 73
F3M - LARGE AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
F3N - HELICOPTERS FREESTYLE
F3P - INDOOR AEROBATICS
F3Q - AERO TOW SOARING GLIDERS
F3R - PYLON RACING MODEL AIRCRAFT WITH LIMITED TECHNOLOGY
F3S - JET AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT
1.3.4. Category F4 - Scale Model Aircraft
A scale model shall be a scaled down replica of a heavier-than-air man-carrying aircraft.
This category is divided into the following classes:
Class: F4A - FREE FLIGHT FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4B - CONTROL LINE FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4C - RADIO CONTROLLED FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
F4D - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; Extensible motors
F4E - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; CO2 or electric motors
F4F - FREE FLIGHT INDOOR SCALE MODEL AIRCRAFT; Peanut formula
F4G - LARGE SCALE MODEL AIRCRAFT
F4H - STAND-OFF SCALE MODEL AIRCRAFT
F4J - TEAM SCALE
1.3.5. Category F5 - Radio Controlled Electric Powered Flight
This category is divided into the following classes:
Class: F5A - AEROBATIC MODEL AIRCRAFT
F5B - MOTOR GLIDERS
F5C - HELICOPTERS
F5D - PYLON RACERS
F5E - SOLAR MODEL AIRCRAFT
F5F - 10 CELL MOTOR GLIDERS
F5G - RADIO CONTROLLED ELECTRIC BIG GLIDERS
F5H - OPEN ELECTRIC MOTOR GLIDER
F5J - ELECTRIC MOTOR GLIDER – THERMAL DURATION
F5K - ELECTRIC INDOOR RACING
1.3.6 Category F6 - Airsports Promotion
This category is divided into the following classes:
Class: F6A - ARTISTIC AEROBATICS
F6B - AEROMUSICALS
F6D - HAND THROWN GLIDERS
F6E - AEROBATIC REGATTA
1.3.7. Category F7 - Radio Controlled Aerostats
This category is divided into the following classes:
Class: F7A - HOT AIR BALLOONS
F7B - AIRSHIPS
1.4 DEFINITIONS OF EXPRESSIONS USED FOR MODEL SPECIFICATIONS AND RULES
1.4.1. Surface Area
a) The surface area includes the total surface of the wings and that of the horizontal or oblique
stabilising surface or surfaces. The surfaces taken for calculation are the orthogonal projection on to
a horizontal plane of the surfaces in question with each surface at zero incidences.
cont/…
Section 4C, Part 1 – General Regulations for Model Aircraft
SC4_Vol_
#56
Postat 22 March 2014 - 08:08 PM
Andrix_y, la 21 March 2014 - 09:15 PM, a spus:
Ordinul poate fi gasit in linkul https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 si in folder-ul "Ordin_MT"
Cu tot respectul va rog fara topicuri inutile pe forum pragtiti notitele la adunarea generala.
O zi buna,
Andras Babos
In linkul specificat mai sus si in folderul ordin_MT veti putea gasi fisierul cu denumirea Ordin UAV.ordin 9_modif ARA care a fost modificat pe baza informatiilor primite pana acum prin rhc si e-mail. Asteptam propuneri din partea dumneavoastra pe rhc si e-mail in cazul in care documentul trebuie rectificat. In cazul in care documentul nu mai trebuie rectificat o sa consideram ca Adunarea generala nu mai este necesara.
Zboruri line,
Alexandra Diaconescu.
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
#57
Postat 23 March 2014 - 07:07 AM
nu cumva acei 120 m pe inaltime sint un pic cam insuficienti, mai ales in cazul planoarelor pe care le zburam la "termica"????
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#58
Postat 23 March 2014 - 08:26 AM
pitts, la 22 March 2014 - 08:02 PM, a spus:
carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft shall be in the direct control of the flier, via a
transmitter, and in the flier’s sight other than for momentary periods.
...
b]1.2. GENERAL CHARACTERISTICS OF MODEL AIRCRAFT[/b]
...
Maximum flying weight with fuel ................................................ 25 kg
[b]...
Astea toate sint OK sau sufficient. Restul care am sters ar fi balast pentru ordin.
Ramane de reglat chestia cu inaltime si aerofotografie. Ultimul dupa caz pentru ca cred aerofotografiere este reglementata deja in alt loc si nu are ce cauta aici.
Interpretarea de textul mai sus (citat) ar permite si FPV pentru ca tot este controlat de sol si specificarea de cimp vizibil este sufficient sa nu ermite zbor autonom in afara de regiune specificata.
Mai departe propun o perioda de proba in care inaltimea sa nu fie specificat de cit prin cimp vizibil si spatiu G dupa care prin consultare cu alte ramuri de aeronautica se va fixa daca poate fi lasat asa sau trebuie restrictionat in mod specific. In functie de evenimentele petrecute in perioda asta sau intersectariilor problematice. Din cite stiu eu pana acum nu au fost evenimente nici in cazuri unde ULMuri au depasit limitele permise pe alocuri.
Vreau sa mai mentionez ca numarul de zboruri efectuate ale aeromodelelor este mult superior ale altor ramurilor si acidentele problematice din cite stiu eu practic sint zero in comparatie cu evenimente cu ULM si zbor liber unde exista pana si evenimentele fatale.
Trebuie tinut cont ca nu poate fi sarcina aermodelistiilor sa asigura si sa balanseze neresectarea reguliilor din alta parte. Aici vorbesc si ca si practicant si spectator ocazional de zbor liber si de ULM. Mai ales la ULM este foarte usor se vezi ratarile foarte comune si parca aceptate. Nu poate fi sarcina aeromodelistiilor sa cedeze preventiv fata pozibilor ratari ale altor hobbyuri aeriene. Nu exista nici drept de a incalca reguli si nici drept de prioritate nici in alte tari.
Eu vad in limitarea aermodelistiilor crearea unui precedent de intimidare unei majoritatea practicantiilor a sportului aerean in scop recreativ ce trebuie combatut cu toate fortele, si daca sa poate cu o singura voce.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 March 2014 - 08:30 AM
rhc@born.ro
#59
Postat 23 March 2014 - 09:06 AM
De fapt definitia postata de Pitts si citata de Wabo1 e cea mai corecta si completa, in opinia mea.
#60
Postat 23 March 2014 - 11:30 AM