Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#991
Postat 26 November 2014 - 08:42 AM
Ma tem ca nu o sa ne bage nimeni in seama, daca s-a zburat in parcul Izvor langa obiectivul zero si... pauza...
#992
Postat 26 November 2014 - 10:21 AM
vlad1, la 26 November 2014 - 08:18 AM, a spus:
Ordinul 8 e in vigoare si produce efecte.
Pentru ca un text sa fie norma de drept (obligatoriu), trebuie sa indeplineasca trei conditii:
- sa fie emis de organul in drept
- sa fie in termenul valabilitatii
- sa fie recunoscut de lege
Corect este in vigoare.....
Dar nu există proceduri de aplicare, nu prevede sancțiuni sau pedepse si astfel nu produce nici un efect, deci, in acest moment este un act normativ fără rost.
Corect?
#993
Postat 26 November 2014 - 10:29 AM
renatoa, la 26 November 2014 - 08:42 AM, a spus:
Ma tem ca nu o sa ne bage nimeni in seama, daca s-a zburat in parcul Izvor langa obiectivul zero si... pauza...
Sunt adeptul zborului liber dar nici chiar asa.....la faza asta s-a intrecut masura
#995
Postat 26 November 2014 - 02:11 PM
Nu au ajuns sa treaca strada sau gardul, dar si asa este absurd de aproape... de exemplu spatiul aerian in jurul Casei Albe este inchis pe raza de muuulte mile...
Crazy Horst si-a castigat celebritatea zburand pe acolo, cu ceva timp inainte de 9/11, azi nu stiu daca mai e posibil, tehnic :unsure:
#996
Postat 26 November 2014 - 05:12 PM
#997
Postat 26 November 2014 - 05:28 PM
Ciprian97, la 26 November 2014 - 05:12 PM, a spus:
Acest lucru sa facut deja si a fost dezbatut de mult timp.
Rezultatul il poti gasi la http://www.rhcforum....post__p__762014
O zi buna,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 26 November 2014 - 05:29 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#998
Postat 26 November 2014 - 05:52 PM
Andrix_y, la 26 November 2014 - 05:28 PM, a spus:
Rezultatul il poti gasi la http://www.rhcforum....post__p__762014
O zi buna,
Salutare,
Cred ca Ciprian se referea la rezultat...si daca-i asa care este acela...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
Bafta
#999
Postat 26 November 2014 - 06:27 PM
Se vede clar dupa numarul de download acelor documente la care Andras se refere, cit de "mare" de fapt este interesul "modelistiilor" la temtica de fapt in realitate. Si faptul ca dupa 6 luni si mai mult reluati altceas discutii de la inceputul anului 2014, nu arata de cit simplu dezinteres.
Se vede clar dupa numarul de download acelor documente la care Andras se refere, cit de "mare" de fapt este interesul "modelistiilor" la temtica de fapt in realitate. Si faptul ca dupa 6 luni si mai mult reluati altceas discutii de la inceputul anului 2014, nu arata de cit simplu dezinteres.
rhc@born.ro
#1000
Postat 26 November 2014 - 06:29 PM
danysoft32, la 26 November 2014 - 05:52 PM, a spus:
Cred ca Ciprian se referea la rezultat...si daca-i asa care este acela...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
Trebuie sa citeasca doar documentul http://www.rhcforum....ttach_id=221507
Bafta
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1001
Postat 26 November 2014 - 08:09 PM
Cine a propus cifrele astea...sunt curios ce zboara.150m inseamna sa zbori doar cercuri.O sa fac expres un clip,cu inregistrare de la bord cu distanta in m de la operator si filmare de la sol sa vedeti in realitate cat de putin inseamna 150m pe orizontala si mai ales 100m pe verticala.
Pe toti care ii stiu sigur zboara si la 300m de el,orice model de peste 1m anvergura e vizibil la 300m(experienta de prima mana;un EG se vede si de la 700m numarati pe OSD,corect ca nu distingeai fata-spate dar stiai ca e model ala)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 November 2014 - 08:11 PM
#1002
Postat 26 November 2014 - 09:26 PM
nicajohn, la 26 November 2014 - 10:21 AM, a spus:
Dar nu există proceduri de aplicare, nu prevede sancțiuni sau pedepse si astfel nu produce nici un efect, deci, in acest moment este un act normativ fără rost.
Corect?
Ai punctat corect faptul ca ordinul 8 nu prevede sanctiuni, dar efecte legale produce atat direct, dar mai ales indirect. Am sa-ti dau un exemplu concret in privinta celor care zboara in proximitatea unor aerodromuri. Daca pana la ordinul 8 comandantul aerodromului nu avea nici o problema in a le permite zborul in incinta aerodromului, acum insa, este pus in imposibilitatea sa dea un astfel de acord scris pentru ca, in fapt ar incuvinta comiterea unei ilegalitati. Dezavantajele situatiei in care suntem pusi de ordinul 8, sunt multiple si se pot face simtite pe diverse cai. Poti considera in linii generale ca hobbyul asta este acum prezumat ca fiind ilegal in fata oricarei autoritati si de aici tot felul de posibile probleme. Am sa-ti dau un alt exemplu discutat in trecut aici pe forum, cel al cazului cu cercetarea penala pentru detinere de combustibil pe baza de metanol. La vremea respectiva cand inca nu era in vigoare ordinul 8, bravele autoritati intr-un exces de zel, s-au apcat sa cerceteze penal un aeromodelist pt. detinere de combustibil pe baza de metanol. (metanolul fiind pe lista substantelor interzise prin lege). Desigur au facut asta intr-un mod cat se poate de abuziv din punctul meu de vedere, intrucat metanol contine inclusiv solutia de spalat parbrizul a masini de politie. Cu toate astea desi nevinovat colegul nostru a patimit un pic cu declaratii si timp pierdut pe la politie. Asta pana la un moment in care dosarul a ajuns si la un om cu capul pe umeri, probabil un procuror deschis la minte, care cel mai probabil a observat ca acest combustibil era detinut si folosit in scopuri ce nu contravin legii, decizand astfel inchiderea dosarul. Insa prin prizma ordinului 8 respectivul combustibil ar fi fost folosit in scopuri ilegale si uite asa discret si pe la spate, risti sa faci niste pete pe cazier din cauza odiosului ordin, chiar daca el insusi nu prevede sanctiuni directe. Trecand peste cazurile de mai sus, asa cum am subliniat si intr-o postare precedenta, una dintre problemele majore ce izvoreste din ordinul 8 este introducerea notiunii de “aeronava”, pt. modelele cu greutati situate in plaja de greutate a unui aeromodel. Aspect ce permite din punct de vedere legal, unei autoritati zeloase sa aplice si in cazul nostru legislatia care reglementeaza operarea aeronavelor, legislatie care prevede sanctiuni. Degeaba vei incerca sa convingi autoritatea ca modelul tau nu-i aeronava, atat timp cat la lege scrie clar ca este.
Poate insa unul din cele mai neplacute aspecte ale situatiei, apare atunci cand te gandesti sa indrumi un copil catre hobbyul asta, dar constientizezi ca-l indrumi in fapt spre comiterea unei ilegalitati.
Pana la urma este si o chestiune de mandrie a noastra a aeromodelistilor. De la practicantii unui hobby nobil (asa cum afirma insasi distinsa doamana ministru semnatara a acestui ordin odios), am ajuns niste proscrisi in afara legii, la mila oricaror autoritati din tara asta. Cum iti asterni, asa dormi, spune o vorba din batrani. La fel si noi, putem sa lasam lucrurile asa cum sunt si sa zburam linistiti pe ascuns ferindu-ne de autoritatii, sau putem lupta acum pentru dreptul nostru, cu speranta ca pe viitor vom putea zbura din nou cu fruntea sus si fara teama de autoritati.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 26 November 2014 - 09:26 PM
#1003
Postat 26 November 2014 - 09:42 PM
Ciprian97, la 26 November 2014 - 08:09 PM, a spus:
Cine a propus cifrele astea...sunt curios ce zboara.150m inseamna sa zbori doar cercuri.O sa fac expres un clip,cu inregistrare de la bord cu distanta in m de la operator si filmare de la sol sa vedeti in realitate cat de putin inseamna 150m pe orizontala si mai ales 100m pe verticala.
Pe toti care ii stiu sigur zboara si la 300m de el,orice model de peste 1m anvergura e vizibil la 300m(experienta de prima mana;un EG se vede si de la 700m numarati pe OSD,corect ca nu distingeai fata-spate dar stiai ca e model ala)
Dupa modelul de aici, fa-ti un avion cat de mare vrei si poti zbura oriunde fara sa mai ai probleme cu Ordinul 8 si cu ARA. Scapam si noi de griji! :lol:
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1004
Postat 26 November 2014 - 09:57 PM
wabo1, la 26 November 2014 - 06:27 PM, a spus:
Se vede clar dupa numarul de download acelor documente la care Andras se refere, cit de "mare" de fapt este interesul "modelistiilor" la temtica de fapt in realitate. Si faptul ca dupa 6 luni si mai mult reluati altceas discutii de la inceputul anului 2014, nu arata de cit simplu dezinteres.
Se vede clar dupa numarul de download acelor documente la care Andras se refere, cit de "mare" de fapt este interesul "modelistiilor" la temtica de fapt in realitate. Si faptul ca dupa 6 luni si mai mult reluati altceas discutii de la inceputul anului 2014, nu arata de cit simplu dezinteres.
Nu stiu la ce faci referire..., daca te iei doar dupa " numarul de download acelor documente la care Andras se refere" crred ca vei vedea ca este mai mic si decat nr. de membrii deja inscrisi in ARA. Asta ce inseamna, conform perceptiei expuse de tine "Si faptul ca dupa 6 luni si mai mult reluati altceas discutii de la inceputul anului 2014, nu arata de cit simplu dezinteres." acest dezinteres este acelasi si in numarul membrilor deja existenti in ARA, avand in vedere analogia facuta la nr.de download-uri ?
Sper ca nu m-ai inteles gresit dar aici trebuie sa fiu da aceiasi parere cu Ciprian, referitor la ce anume sa propunem pt schimbarea in bine sau ce propune ARA in special, nu sa citim si sa recitim de "n" ori acele ordine sau articole la care faci referire ca nu au fost citite articole de la MT (dat fiind nr.mic de download...)
As fi vrut sa vad o opinie oficiala de revizuire a acestor articole/ordin
Bafta
#1005
Postat 26 November 2014 - 10:04 PM
Ciprian97, la 26 November 2014 - 08:09 PM, a spus:
Cine a propus cifrele astea...sunt curios ce zboara.150m inseamna sa zbori doar cercuri.O sa fac expres un clip,cu inregistrare de la bord cu distanta in m de la operator si filmare de la sol sa vedeti in realitate cat de putin inseamna 150m pe orizontala si mai ales 100m pe verticala.
Pe toti care ii stiu sigur zboara si la 300m de el,orice model de peste 1m anvergura e vizibil la 300m(experienta de prima mana;un EG se vede si de la 700m numarati pe OSD,corect ca nu distingeai fata-spate dar stiai ca e model ala)
Buna
ARA a propus ca in noul ordin sa fie definit aeromodelul. Mai jos si definitia agreata impreuna cu MT-ul.
"aeromodel –aparat de zborcu sau fără motor, de dimensiuni reduse, utilizat exclusiv
în scop recreaţionalsau sportivșicare estecomandat de la sol."
ARA a propusa sa faca exceptie si aeromodele care nu sunt calsificate de FRMD si FAI iar greutatea aeromodelui sa nu depaseasca 20 Kg. Mai jos si textul agreata impreuna cu MT-ul.
"nu se aplică aeromodeleloraşa cum acestea sunt
clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de
Modelismprecumşi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg. "
150m pe orizontala si 100m pe verticala se refera la aeronave civile fara pilor la bord "aeromodele folosite in scop comercial"
Pentru noi care nu suntem membrii FRMD sau membru al unui club care la randul lui este membru FRMD putem zbura inafara zonelor CTR pe o inaltime de maxim 120m fata de persoana care controleaza aeromodelul si pe orizontala cat iti duce ochiul (zbor in zona maidan). In cazul in care doresti sa zbori in zona CTR (ex: aerodrom) trebuie so obtii acordul autoritatilor.
De ce 120m pe inaltime? findca de la 150m zboara ULM-urile etc....deci trebuie sa fie o zona de tampon.
Daca esti in zona CTR acolo poti agrea cu ei distanta pe verticala si orizontala. Parte interesanta este ca nici o autoritate nu o sa faca un protocol cu o persona fizica...aici intrevine ARA in sprijinul aeromodelismului.
Indiferent daca zbori in CTR sau nu ai obligatia sa nu zbori in zone aglomerate sau dens populate.
Citeste te rog mai atent ordinul si vei intalege mai bine.
Mare atentie ordinul propus de catre MT nu este inca in vigoare.
O zi buna,
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 26 November 2014 - 10:10 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1006
Postat 26 November 2014 - 10:10 PM
Andrix_y, la 26 November 2014 - 10:04 PM, a spus:
ARA a propus ca in noul ordin sa fie definit aeromodelul. Mai jos si definitia agreata impreuna cu MT-ul.
"aeromodel –aparat de zborcu sau fără motor, de dimensiuni reduse, utilizat exclusiv
în scop recreaţionalsau sportivșicare estecomandat de la sol."
ARA a propusa sa faca exceptie si aeromodele care nu sunt calsificate de FRMD si FAI iar greutatea aeromodelui sa nu depaseasca 20 Kg. Mai jos si textul agreata impreuna cu MT-ul.
"nu se aplică aeromodeleloraşa cum acestea sunt
clasificate de către Federaţia Aeronautică Internaţională şi/sau de către Federaţia Română de
Modelismprecumşi, în cazul celor neclasificate, aeromodelelor cu masa mai mică de 20 kg. "
150m pe orizontala si 100m pe verticala se refera la aeronave civile fara pilor la bord "aeromodele folosite in scop comercial"
Pentru noi care nu suntem membrii FRMD sau membru al unui club care la randul lui este membru FRMD putem zbura inafara zonelor CTR pe o inaltime de maxim 120m fata de persoana care controleaza aeromodelul si pe orizontala cat iti duce ochiul (zbor in zona maidan). In cazul in care doresti sa zbori in zona CTR (ex: aerodrom) trebuie so obtii acordul autoritatilor.
De ce 120m pe inaltime? findca de la 150m zboara ULM-urile etc....deci trebuie sa fie o zona de tampon.
Daca esti in zona CTR acolo poti agrea cu ei distanta pe verticala si orizontala. Parte interesanta este ca nici o autoritate nu o sa faca un protocol cu o persona fizica...aici intrevine ARA in sprijinul aeromodelismului.
Indiferent daca zbori in CTR sau nu ai obligatia sa nu zbori in zone aglomerate sau dens populate.
Citeste te rog mai atent ordinul si vei intalege mai bine.
O zi buna,
E... cam asaceva astept (cel putin eu) de la ARA, explicatii scurte si la obiect, nu gargara cu ....
Bravo Andrashttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 26 November 2014 - 10:12 PM
#1007
Postat 26 November 2014 - 10:28 PM
danysoft32, la 26 November 2014 - 09:57 PM, a spus:
Sper ca nu m-ai inteles gresit dar aici trebuie sa fiu da aceiasi parere cu Ciprian, referitor la ce anume sa propunem pt schimbarea in bine sau ce propune ARA in special, nu sa citim si sa recitim de "n" ori acele ordine sau articole la care faci referire ca nu au fost citite articole de la MT (dat fiind nr.mic de download...)
As fi vrut sa vad o opinie oficiala de revizuire a acestor articole/ordin
Bafta
In data de 20 mai 2014 am primit de la MT ultimul ordin propus de ei care defapt este ultima varianta pana in prezent si despre care povestim acuma. In acel moment a fost si postat de catre ARA vezi post (http://www.rhcforum....post__p__736686)
De la acel post pot sa zic ca a fost o mare liniste in sensul ca aeromodelsitii au fost de acord cu el.....puteti verifica posturile din discutii libere si o sa vedeti ca asa este. Sa nu uitam ca peste 150 m zboara avioane scara 1:1 si sunt mai presus decat noi cu aeromodelele....prioritate au tot timpul aeronavelel civile cu pilot la bord.
Tot ce sa discutat in legatura cu noul ordin a fost tot timpul publicat de noi si rediscutat cu aeromodelsitii si MT-ul. Nu se poate mentiona ca acest lucru nu sa facut puteti verifica posturile.
Cea ce zice Walter are perfecta dreptate. Ex... am deschis un topic nou cu propuneri vezi post http://www.rhcforum....post__p__762019 va rog verificati cate propuneri am primit.... sa intaleg ca ARA face tot cea ce doriti? nu cred. Este un proverb "Daca nu ceri nu ti se da"
Aeromodelsitii trebuie sa se implice mai mult si sa se informeze...sa aiba rabdare sa citeasca ce posteaza ARA. Lucrurile vor fi mai clare si daca nu va sunt clare ne puteti contacta si cu siguranta vom raspunde.
E nevoie doar de vointa si ambitie daca dorim sa caldim ceva impreuna...ARA exista din dorinat voastra si a celor care o conduc.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 26 November 2014 - 10:36 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1008
Postat 26 November 2014 - 10:29 PM
aeromax, la 25 November 2014 - 11:32 AM, a spus:
Daca sinteti interesati si de normele de siguranta a zborului , sint dispus sa le traduc si sa le postez.
Tin sa reamintesc, din nou, urmatoarele : Spre deosebire de FRMd, FIAM - Federatia Italiana Areomodelism - tuteleaza si reprezinta atit latura sportiva cit si latura hobby fara discriminare. A fost si este un factor de coeziune, militind pentru dezvoltarea continua a ramurii, armonizind-o cu reguli de siguranta de bun simt care sa faca aeromodelismul practicabil, fara ingradiri, dogme, etc. Nu se poate spune acelas lucru despre FRMd, care...
Cer senin!
Salut.
Am descarcat acum documentul tradus de tine, nu am apucat sa-l parcurg in intregime dar la o prima vedere se pot desprinde cateva idei frumoase de acolo.
Daca timpul iti permite si efortul nu-i prea mare, cred ca ar fi folositoare traducerile dupa normele de siguranta din Italia. Cel putin in privinta sigurantei este util sa avem acces la o diversitate cat mai mare de solutii adoptate in diverse tari, este un subiect destul de sensibil si intens discutat aici.
Merci.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 26 November 2014 - 10:29 PM
#1009
Postat 26 November 2014 - 10:34 PM
#1010
Postat 26 November 2014 - 10:40 PM
xorg, la 26 November 2014 - 10:29 PM, a spus:
Am descarcat acum documentul tradus de tine, nu am apucat sa-l parcurg in intregime dar la o prima vedere se pot desprinde cateva idei frumoase de acolo.
Daca timpul iti permite si efortul nu-i prea mare, cred ca ar fi folositoare traducerile dupa normele de siguranta din Italia. Cel putin in privinta sigurantei este util sa avem acces la o diversitate cat mai mare de solutii adoptate in diverse tari, este un subiect destul de sensibil si intens discutat aici.
Merci.
Sunt si eu de aceasi parere. Am incercat sa iau legatura cu Aeromax dar nu am reusit inca. Cred date telefon mobil gresit.
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 26 November 2014 - 10:41 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1011
Postat 27 November 2014 - 08:28 AM
nicolas, la 26 November 2014 - 10:34 PM, a spus:
Salutare, de ce intrebi ?
Conteaza daca sunt sau nu membru... ca sa pot discuta aici...?
Nu inteleg rostul intrebarii, poti fi putin mai concret poate asa o sa inteleg ce vrei si sa-ti raspund scurt si la obiect cu da sau nu
Bafta
#1012
Postat 27 November 2014 - 08:30 AM
Daca raspunzi cu da intr-un context si cu nu intr-un alt context, avem o problema grava, esti prim ministru cumva ? :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 November 2014 - 08:31 AM
#1013
Postat 27 November 2014 - 08:31 AM
#1014
Postat 27 November 2014 - 08:40 AM
renatoa, la 27 November 2014 - 08:30 AM, a spus:
Daca raspunzi cu da intr-un context si cu nu intr-un alt context, avem o problema grava, esti prim ministru cumva ? :)
Nu sunt prim ministru dar daca vrei tu as putea deveni...:rofl: :rofl:
Renato, lasand gluma, nu inteleg de ce ar trebui sa raspund, serios acuma ca tot ai facut referire la politica, colegul nostru e de la SRI sau vre-un "agent acoperit"
Cum eu nu am intrebat pe nimeni daca e sau nu membru in vre-o asociatie sau..., nu cred ca este elocvent statutul fiecaruia, conteaza doar sa ne lamurim acolo unde suntem nelamuriti
Bafta
Dan
P.S
Daca sunteti asa curiosi in privinta mea, daca sunt sau nu membru ati putea sa verificati si singuri
#1015
Postat 27 November 2014 - 09:00 AM
nicolas, la 26 November 2014 - 10:34 PM, a spus:
renatoa, la 27 November 2014 - 08:30 AM, a spus:
Daca raspunzi cu da intr-un context si cu nu intr-un alt context, avem o problema grava, esti prim ministru cumva ? :)
Renato inca ceva eu i-am raspuns colegului @nicolas iar tu vad ca faci referire al alt coleg @nicajohn...
e unul si acelasi... daca DA atunci asta-i grav...:pardon: http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif
#1016
Postat 27 November 2014 - 09:27 AM
#1017
Postat 27 November 2014 - 12:20 PM
xorg, la 26 November 2014 - 10:29 PM, a spus:
Am descarcat acum documentul tradus de tine, nu am apucat sa-l parcurg in intregime dar la o prima vedere se pot desprinde cateva idei frumoase de acolo.
Daca timpul iti permite si efortul nu-i prea mare, cred ca ar fi folositoare traducerile dupa normele de siguranta din Italia. Cel putin in privinta sigurantei este util sa avem acces la o diversitate cat mai mare de solutii adoptate in diverse tari, este un subiect destul de sensibil si intens discutat aici.
Merci.
OK, am sa le traduc.
Cer senin !
#1018
Postat 27 November 2014 - 12:45 PM
http://www.enac.gov....lish_022014.pdf
O lectura interesanta poate fi si "Why Join the British Model Flying Association?" pentru toata lumea... poate vedea si compara ce poate face o asociatie (puternica) pentru ei, si poate constitui un checklist pentru viitoare intrebari de genul "ce face ARA".
Despre securitatea au urmatoarele articole: Failsafes, Safety Bulletins, Site Safety
Referitor la rolul activ de educatie al unei asociatii, ce exemplu mai bun pot da decat articolul: "V-ati luat multicopter? Iata cum trebuie sa il zbori, responsabil si legal"
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 November 2014 - 12:46 PM
#1019
Postat 27 November 2014 - 02:37 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1020
Postat 27 November 2014 - 02:41 PM
renatoa, la 27 November 2014 - 12:45 PM, a spus:
http://www.enac.gov....lish_022014.pdf
O lectura interesanta poate fi si "Why Join the British Model Flying Association?" pentru toata lumea... poate vedea si compara ce poate face o asociatie (puternica) pentru ei, si poate constitui un checklist pentru viitoare intrebari de genul "ce face ARA".
Despre securitatea au urmatoarele articole: Failsafes, Safety Bulletins, Site Safety
Referitor la rolul activ de educatie al unei asociatii, ce exemplu mai bun pot da decat articolul: "V-ati luat multicopter? Iata cum trebuie sa il zbori, responsabil si legal"
Multumim
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro