Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#901
Postat 05 November 2014 - 03:28 PM
#902
Postat 05 November 2014 - 03:30 PM
EBA, la 05 November 2014 - 03:07 PM, a spus:
Ia autosesizati-va organele in masura si vedeti ce se poate face in privinta asta.Sa vezi atunci ce tunuri v-or da societatile de asigurari peste noapte.Ca de la noi astia hobistii cu capul in nori nici o sansa.Suntem prea putini.
Poate asa v-om scapa noi :pardon:
Si aia cu rolele sau cu skate-urile .. ca sunt pericol social ..
#903
Postat 05 November 2014 - 03:31 PM
Eu i-am vazut pe multi dintre avansatii momentului (Wa, AB....) facindu-si zob modelele temeinic. Chiar in public, la intilniri, de fata cu toata lumea (evident fiecare dupa posibilitati). Nu mai scriu de incepatori. Daca vreti sa vedeti spectacol mergeti la mansa de zbor a aunui concurs de machete (unde au toti patalama)....Toti erau plinii de bune intentii si dorinte de zbor sigur. Si eu am avut incidente care n-aveau nici o legatura cu modelul, frecventa, sau experienta mea.
Eu cred ca are si asigurarea (tertilor) ratiunea ei. Cel putin ca dovada statistica, asa se face peste tot.
#904
Postat 05 November 2014 - 06:57 PM
Philippe Geluck.
#905
Postat 05 November 2014 - 07:55 PM
Si pentru asta noua restul ne e foarte greu... si pentru ca acest soft de forum nu are "Ignore"
#906
Postat 05 November 2014 - 10:59 PM
xorg, la 05 November 2014 - 06:57 PM, a spus:
Philippe Geluck.
Dar 'sau exclusiv,g (asa banuiesc ca se traduce apelativul tau in romaneste), fii amabil, asta este un mod mai evoluat de a ne face prosti?
#907
Postat 05 November 2014 - 10:59 PM
xorg, la 05 November 2014 - 06:57 PM, a spus:
Philippe Geluck.
Cica parlamentarii intreaba pe presdintii de camere :
-Domnilor presedinti de ce avem noi salarii asa mari???
Raspunsul vine promt si la subiect:
-Domnilor parlamentari "prostia se plateste".
#908
Postat 06 November 2014 - 07:51 AM
Orice paguba care cu orice mijloc sau incident o faci la terti trebuie achitat.
Unele pagube pot fi asa mare ca nu o poti plati....fatale, dat foc unui bloc de locuinte integral cu cauza unui Lipo incarcat linga instalatie de gaz cu setari gresite...boummmm....
Pentru cazurile asta exista asigurari.
La jucaria din mall de exemplu in Germania exista asigurari RCA generale care sint voluntare. Nimeni nu iti cere asigurare pentru ele.
Cum zice Renato despre Anglia este aproape si in Germania doar ca asigurare care o am de la DMFV este valabil si pe cimp si worldwide oriunde si unde exista o legislatie in vigoare. Aici este interpretabil daca avem ceva legislatie in vigoare care reglementeaza hobbyul nostru in afara de interdictia 8/2014.
Din alceas cauza, am mai scris acum 10 luni ca am vorbit si la conducere DMFV si si cu omul potrivit la asigurare singurului concern care face asigurari din aviatie in toata Europa despre cazul nostru unde nu prea exista reglemenari ca si in D/UK/F/I si unde sint foarte putini modelisti in comparatie. (3000 versus 250000) Si au zis ca vine si asigurare DUPA lesgislatia se fie existenta. Fara ARA nu va fi niciodata, doar cu casca gura si discutii aberante.
Repet ca exista o singura asigurare si asta va vei asigura si in RO dupa ce avem legislaia clara. Pentru asta a fost infintat ARA, ca se avem legislaia clara si pe urma se ne putem proteja drepturile si eventual se putem se ne asiguram la un pret adecvat in caz ca ne cere legislatia. Si aici este bine ARA se aiba cit mai multi membri ca se arata important si se fie luat in serios, se avem si argumente. De la discutii de aici uneori nu poti trage concluzii care mai bine nu le scriu.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 06 November 2014 - 07:53 AM
rhc@born.ro
#909
Postat 06 November 2014 - 11:13 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#910
Postat 06 November 2014 - 12:15 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 November 2014 - 12:15 PM
#911
Postat 06 November 2014 - 12:36 PM
Nu mi-ai raspuns la intrebare. De ce ne facusi prosti? Care e schepsis'u citatului ala? Ar trebui sa ne bucuram ca nu ne-ai pus film++? (daca tot vrei sa fii explicit). Eu nu am nevoie sa ne porcaim p'aicea.
#912
Postat 06 November 2014 - 02:05 PM
vlad1, la 05 November 2014 - 10:59 PM, a spus:
Fii linistit, nu am nimic cu tine. Daca as fi avut, ai fi stiut asta fara urma de-ndoiala. Este doar un citat mai mult sau mai putin celebru apartinand culturii universale, pe care fiecare il interpreteaza liber conform propriilor gandiri.
#913
Postat 06 November 2014 - 10:56 PM
Tematica a fost discutat in lung si in lat si la inceputul tuturor discutiilor.
Orice paguba care cu orice mijloc sau incident o faci la terti trebuie achitat.
Unele pagube pot fi asa mare ca nu o poti plati....fatale, dat foc unui bloc de locuinte integral cu cauza unui Lipo incarcat linga instalatie de gaz cu setari gresite...boummmm....
Pentru cazurile asta exista asigurari.
La jucaria din mall de exemplu in Germania exista asigurari RCA generale care sint voluntare. Nimeni nu iti cere asigurare pentru ele.
Cum zice Renato despre Anglia este aproape si in Germania doar ca asigurare care o am de la DMFV este valabil si pe cimp si worldwide oriunde si unde exista o legislatie in vigoare. Aici este interpretabil daca avem ceva legislatie in vigoare care reglementeaza hobbyul nostru in afara de interdictia 8/2014.
Din alceas cauza, am mai scris acum 10 luni ca am vorbit si la conducere DMFV si si cu omul potrivit la asigurare singurului concern care face asigurari din aviatie in toata Europa despre cazul nostru unde nu prea exista reglemenari ca si in D/UK/F/I si unde sint foarte putini modelisti in comparatie. (3000 versus 250000) Si au zis ca vine si asigurare DUPA lesgislatia se fie existenta. Fara ARA nu va fi niciodata, doar cu casca gura si discutii aberante.
..............................................................................................
Poti da foc la bloc si cu o bricheta,si cu o priza proasta (ca astea se gasesc pe la noi prin comert...) !
Mai termina cu "Germanica" ,aici e "romanica" ,daca cineva doreste o pozitie de monopol in asigurari sa incerce in alta parte. Pana una-alta discutia era despre zborul liber nu despre cum sa il mai restrictionam NOI un pic si sa mai bagam si niste bani in buzunarul altora . In romania daca nu ai inteles pana acum orice lucru bun sfarseste cu o aplicare extraordinar de proasta...
Aceasta postare a fost editata de avy: 06 November 2014 - 10:57 PM
#914
Postat 07 November 2014 - 08:56 AM
Probabil nu ai auzit ca Romania a aderat in 2007 la Uniunea Europeana si ca asta are ceva implicari? Ma rog, somn usor in continuare. Doar trezirea va fi foarte abrupta.
PS: It place acum avatarul meu mai bine?
rhc@born.ro
#915
Postat 07 November 2014 - 09:18 AM
Nu ar fi mai bine sa zbori "liber" dar in anumite conditii, decat sa nu zbori deloc?
#916
Postat 07 November 2014 - 09:50 AM
http://www.rhcforum....post__p__766618
La marginea drumului... haiduc, ce mai...
#917
Postat 07 November 2014 - 10:02 AM
wabo1, la 07 November 2014 - 08:56 AM, a spus:
PS: It place acum avatarul meu mai bine?
Betial avatarul ! ... imi place MAXIM !
Daaaa .. nu mergea mai bine o poza de grup ? ...
Adica OMU ' in centru si STAFF-ul lui pe fundal .. Falca, Blejnar, Duta, Scripcaru, Blaga, Videanu, Boagiu, Stolo
daca nu o fi iar bolnavior saracu' .... oameni seriosi !
Aaaaa .. si NASU frateeeee ... ( adica Base nasu lu' Falca ! ) La Familia !!
P.S.
Si dati draq de tricolor pe sigla , tricouri , ecusoane ... doar ne facem ... nemtzi ! Nu ??
Nu d'alta da am vazut ca si Americanii cu diverse ocazii flututura steagul U.E. ...
Nu vad rostul politicii sau al dezbaterilor religioase pe forum ... sincer
Bafta !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 November 2014 - 10:07 AM
#918
Postat 07 November 2014 - 11:17 AM
tibko, la 07 November 2014 - 09:18 AM, a spus:
Nu ar fi mai bine sa zbori "liber" dar in anumite conditii, decat sa nu zbori deloc?
Eu prefer sa zbor liber intr-un parc cu pustiul si coaxialul lui sau minigliderul pe un camp decat sa mai dau un ban si la alt ,,ghertoi'' pe nu stiu ce aberatie de asigurare care o sa coste mai mult decat jucaria si asta numai de teama ca drobul de sare sa nu cada pe parbrizul sau capul cuiva.
Devenim tot mai obsedati de DACA si cu PARCA se plimbau c-o BARCA.
Eu zic sa lasam asa cum este adica ordinu lu peste prajit 8 decat sa ajungem sa iesim intr-un parc cu copilul si sa-i dam tableta sa se joace avioane.
Legi mai bune decat ordinu 8 nu o sa vedem.Mai proaste decat ordinu 8, DA in romanica.
#919
Postat 07 November 2014 - 12:30 PM
Desi am aratat anterior un alt ordin emis de MT, ordinul 125/2013 pentu reglementarea materialelor pirotehnice lansate in aer, inclusiv rachetomodele, prin care se ofera mai multe libertati unei activitati cu riscuri dedeparte mai ridicate decat cele ale aeromodelismului, exista in continuare voci care in ciuda evidentelor doresc cu orice pret sa ne convinga ca restrictiile ce ne sunt impuse prin ordinul8, sunt cauzate de potentialele pericolele mai mult imaginare ce izvorasc din practicarea hobbyului nostru.
Daca aceasta dorinta a dansilor de a intocmi asigurari obligatorii provine din pur simt civic ori comercial, o sa vedem cu timpul.
Pentru noi insa, cei ce ne dorim sa ne vedem de hobbyul asta liberi si fara prea multe obligatii, actuala situatie nu prea ofera multe optiuni. Putem alege ori ingrata solutie de a adera la o asociatie impotriva vocilor potrivnice din interior, care ne trateaza ca fiind o piedica in calea civilizarii acestui hobby, ori sa ramanem in continuare neorganizati, la mila legiuitorului dar si a celor care ne vor pune-n cap asigurari obligatorii sau inregimentari pe modelodroame pt. tot ce zboara ori multe alte nastrusnicii cu pretentii civilizatoare. Personal consider ca in cazul aderarii la aceasta asociatie, prin vot se va putea corecta directia acesteia in interesul majoritatii. Daca fara un vot asociatia va decide implementarea unor asigurari obligatorii, sau a altor masuri potrivnice, in mod evident ne vom retrage si poate vom infiinta o alta asociatie intemeiata pe principii mai democratice. Dar daca se va vota in favoarea acestor asigurari in cadrul acestei singure asociatii, doar pt. ca noi am preferat sa stam deoparte fara sa luptam pt ce dorim, ne cam putem lua larevedere de la mult mai multe libertati decat ne-au rapit oficialii pana acum prin ordinul8. Stiu ca paoate va este greu sa cotizati niste bani care se vor duce inclusiv spre traducerile care propovaduiesc sfrsitul libertatii acestui hobby, dar din pacate nu stiu sa fie alta cale acum. N-avem decat sa mergem cu totii pe drumul asta si sa decidem prin vot liber ce ne dorim. Pana la urma asta este “Asociatia Romana de Aeromodelism”, deci este si a voastra nu doar a lor. Fara cei ce doresc un hobby liber in asociatie, soarta ne este pecetluita, ne vom trezi cu RCA obligatoriu pt un amarat de eazy star ori pt jucaria de la supermaket, sau poate chiar om fi obligati sa le zburam pe cine stie ce modelodrom. Fara noi in interior cu drept de vot lucrurile pot lua turnuri destul de grave. Nu cred ca bravele autoritati au nevoie de foarte multa incurajare sa impuna o asigurare obligatorie prin lege ori un modelodrom sau cine stie ce taxe inutile, caci toate astea inseamna printre altele si bani la buget prin impozite etc. Sincer nu cred ca-i vor refuza cand unica vocea oficiala a acestui hobby se roaga cu banuti nostrii de bugetul consolitat al statului.
Atasat oridnul M125/2013, aici este reglementata tot de MT, cu putin inaintea ordinului8, o alta activitate evident mai periculoasa decat aeromodelismul, dar cu libertati de bun simt si fara pretentii civilazatoare. Vedeti si art. 5 alin.2 care ofera libertate totala pt. spatiul aerian clasa G in limita a 150m pe timpul zilei.
Fisiere atasate
-
ORDIN 125 18-12-2013.pdf (228.79K)
Number of downloads: 6
Aceasta postare a fost editata de xorg: 07 November 2014 - 12:32 PM
#920
Postat 07 November 2014 - 12:46 PM
Nu exista spatiu G pe o raza de cel putin 20 km in jurul nici unui oras mare care are aeroport...
De vorbarie cu iz de limbaj de avocat pe mine cel putin m-ati saturat pana acum... vreau un singur lucru de la dv: enumerati propriul cod de valori pe care considerati dv ca ar fi destula libertate pentru o activitate de hobby. Greutate pana la cat sa fie liber, unde, cat si cum sa se poata zbura ?
#921
Postat 07 November 2014 - 01:44 PM
renatoa, la 07 November 2014 - 12:46 PM, a spus:
Nu exista spatiu G pe o raza de cel putin 20 km in jurul nici unui oras mare care are aeroport...
De vorbarie cu iz de limbaj de avocat pe mine cel putin m-ati saturat pana acum... vreau un singur lucru de la dv: enumerati propriul cod de valori pe care considerati dv ca ar fi destula libertate pentru o activitate de hobby. Greutate pana la cat sa fie liber, unde, cat si cum sa se poata zbura ?
Eu credeam ca vocabularul meu apartine limbii romane, cel putin cu exceptia eventualelor greseli de ortografie si nu numai. Dar vedeti dvs. si eu intampin dificultati in a intelege ce doriti mai exact atunci cand imi cereti sa: "enumar propriul cod de valori pe care consider ca ar fi destula libertate pentru o activitate de hobby"
Va rog insa, sa lecturati totusi ordinul M125/2013 chiar daca nu este enuntat cu cel mai potrivit limbaj, ordin postat de mine mai sus si spuneti-mi de ce nu vi se par suficiente restrictiile impuse de acest ordin in cazul rachetomodelelor. De ce ar fi necesare pt aeromodele mai multe restrictii de atat? Vedeti dvs. acolo o limita de greutate sau necesitatea unei asigurari ori inmatriculari? Considerati ca pt. aeromodele este necesara o strictete mai mare in privinta zonelor de utilizare, altele decat cele impuse materialelor pirotehnice prin ordinul 125?
Aceasta postare a fost editata de xorg: 07 November 2014 - 01:45 PM
#922
Postat 07 November 2014 - 01:54 PM
"Nu exista spatiu G pe o raza de cel putin 20 km in jurul nici unui oras mare care are aeroport..."
Deci trimiteti afara din Bucuresti cam dincolo de Snagov pe oricine vrea sa fie liber sa zboare... un modelodrom aflat mai aproape, poate chiar in intramuros, la CET de exemplu, vi se pare limitarea libertatii, nu ?
Deci nu mai aburiti pe cine e dispus sa va asculte cu libertatea asta de care nu sunteti constient ca nu o aveati nici inainte de Ord.8.
#923
Postat 07 November 2014 - 02:24 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#924
Postat 07 November 2014 - 02:32 PM
#925
Postat 07 November 2014 - 02:49 PM
renatoa, la 07 November 2014 - 02:32 PM, a spus:
Mie chiar imi plac modelodroamele. Din pacate saracia interminabila romaneasca ma tine departe de ele... La varsta mea, speranta de a le avea si utiliza e pe duca... Poate tinerii de azi vor fi mai norocosi.
Am avut ocazia sa vizitez de doua ori astfel de locuri, este excelent sa ai la indemana toate facilitatile necesare alaturi de oameni ce-ti impartasesc pasiunea... :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 November 2014 - 02:53 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#926
Postat 07 November 2014 - 03:01 PM
#927
Postat 07 November 2014 - 03:18 PM
E ca pe timpu lu ceasca.Avem parcuri frumoase daaa.....NU CALCATI PE IARBA......sau..INTERZIS BICICLETELOR......
Nu ne-am cam saturat sa tot primim libertati din astea la jumatati de masura?
Haideti sa ne facem libertatea nostra daca tot vrem sa facem ceva nu ce ne tot dau altii care habar n-au cu ce se mananca.
#928
Postat 07 November 2014 - 03:23 PM
renatoa, la 07 November 2014 - 03:01 PM, a spus:
Pegas la Galati si Aerial Vadeni. Domnul Malaxa de la Vadeni ne lasa oricand sa mergem acolo, bineinteles respectand programul de zbor al aerodromului si intretinandu-ne bucatica de teren pusa la dispozitie. Partea a doua da mari batai de cap... Suntem romani... Nimic nou sub soare, s-au mai auzit astfel de povesti si in alte locuri.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 November 2014 - 03:26 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#929
Postat 07 November 2014 - 04:43 PM
EBA, la 07 November 2014 - 03:18 PM, a spus:
E ca pe timpu lu ceasca.Avem parcuri frumoase daaa.....NU CALCATI PE IARBA......sau..INTERZIS BICICLETELOR......
Nu ne-am cam saturat sa tot primim libertati din astea la jumatati de masura?
Haideti sa ne facem libertatea nostra daca tot vrem sa facem ceva nu ce ne tot dau altii care habar n-au cu ce se mananca.
Ai dreptate, nu-i totuna o jucarie de 70 RON cu o chestie de-a noastra.
Formuleaza o propunere de delimitare a jucariilor de aeromodelele noastre si inainteaz-o catre ARA, sa o discute cu AACR.
Dar de "RCA", e 100% ca nu vom scapa. Nu inteleg de ce nu vreti sa mergeti pe val si tot insistati sa-l incasati full-contact drept in moaca.
Coaxialul din Cora are 200g si merge cu 5km/h => pagube directe zero
Aeromodelul de 500g merge cu 60km/h => sparge un termopan
Aeromodelul de 999g merge cu 120km/h => cred ca te tot omoara daca are tinta buna
Care dintre ele scapa de "RCA"?
Aceasta postare a fost editata de tibko: 07 November 2014 - 04:44 PM
#930
Postat 07 November 2014 - 04:55 PM
Iar daca as avea modelodrom, destul de putin as zbura pe acolo. Dupa o vreme te saturi. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa le avem.
Cum ramane cu zborurile din salbaticie?
Exemplu: merg in drumetie si car dupa mine o aripa cu care vreau un FPV de ala......"ca-n filme". Nu ar fi mai simplu sa ai numar de la ceva turn din zona, sa anunti zborul, un "RCA" in buzunar si sa nu iti mai bati capul?
Atentie, ca ma refer la zborurile cu simt de raspundere, nu ca am "RCA" si da-i sa puta, sparg tot!
Si sunt PRO si pentru inmatricularea aeromodelelor. Dar nu in conditiile actuale, parca 140euro/model (identic cu 1:1). Cativa lei as da pt. un YR-xxx.