Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2929 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 04 April 2016 - 01:03 PM

Vezi postareaxorg, la 04 April 2016 - 09:28 AM, a spus:

La inceputul discutiilor cu AACR pe tema reglementarilor, FRMD-ul la un moment dat a spus ca agreaza ideia identificarii, dansii avand deja un sistem propriu de identificare. Probabil referindu-se la cel folosit in concursuri numerele de concurs. Astfel ca membri ARA ar fi avut posibilitatea conform discutiilor de atunci sa-si identifice modelele la FRMD sau sa apeleze la AACR. Acum ARA are propriul ei sistem de identificare, chiar certificat ISO si depasind cu mult din punct de vedere tehnic si logistic oricare din sistemele celorlalte entitati.


La competitiile FAI se practica obiceiul ca aeromodelele sa fie inmatriculate cu initialele statului respectiv (YR de exemplu, pentru Romania)urmat de numarul de licenta FAI. Acest sistem, mai mult traditional, nu are costuri.
Sa inteleg ca ARA agreeaza ideea inmatricularii aeromodelelor de pe ..."izlaz"?
Daca da, cum ati ajuns la aceasta concluzie ?

Cer senin ?

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 04 April 2016 - 01:06 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#2930 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 01:11 PM

Vezi postareaaeromax, la 04 April 2016 - 12:51 PM, a spus:

Ce legatura au aeromodelele cu codul aerian de navigatie ?


Cam cele dintre galeriile cartitelor si o exploatare miniera...
Daca maine apare ca hobby sapatul de gropi, precis se va gasi un miner care sa faca lobby la guvern ca ii afectez siguranta exploatarii in subteran...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2931 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 01:14 PM

Vezi postareaaeromax, la 04 April 2016 - 01:03 PM, a spus:

La competitiile FAI se practica obiceiul ca aeromodelele sa fie inmatriculate cu initialele statului respectiv (YR de exemplu, pentru Romania)urmat de numarul de licenta FAI. Acest sistem, mai mult traditional, nu are costuri.
Sa inteleg ca ARA agreeaza ideea inmatricularii aeromodelelor de pe ..."izlaz"?
Daca da, cum ati ajuns la aceasta concluzie ?

Cer senin ?


Evident ca nu o agreem, si aflam stupefiati ca exista, din sursa "barfe, smenuri, susanele..."
Am mai repetat asta de m-am plictisit: o parapanta nu se inmatriculeaza, ca obiect, pilotul insa da... de ce trebuie sa inmatriculez un aeromodel ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2016 - 01:15 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#2932 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 April 2016 - 01:40 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 01:14 PM, a spus:

... de ce trebuie sa inmatriculez un aeromodel ?

De 108 euro, de aia! :D
0

#2933 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 04 April 2016 - 01:47 PM

Știați că autovehiculele care nu sunt intenționate circulației pe drumurile publice, adică tot restul uscatului planetei, atv, motorcross, etc. nu sunt înmatriculate și nici nu necesită ca operatorul să dețină carnet?
Deci, acele vehicule care au acces la restul de 90% din suprafața uscată a Terei, n-au legătură cu MT.

Cine a vâzut, vreodată, un atv cu plăcuțe de înmatriculare, prin pădure?

Dacă mi se pare justă, utilă și sănătoasă identificarea unui operator de aparat zburător serios (mult peste 1kg, adică o bicicletă are 12-25kg, un atv vreo 200) aceasta trebuie să se realizeze pe bază de voluntariat și în mod gratuit. Nici $5.

Dar cum un biplan din balsa nu este intenționat călătoriei pe culoarul OTP-WSW, plafon 10000m, cu 890km/h și nici SCV-IAS... n-are nevoie nici de transponder nici de indicativ pe ampenaj.
Că are un YR-OZN aia e din plăcerea modelistului și n-are legătură cu înmatricularea. Eventual cu acuratețea detaliilor modelului la scară.

Deci, zic că ar fi cazul să facem un "poke" în rectul miniștrilor să-și înmatriculeze conturile de feisbuc.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#2934 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 04 April 2016 - 02:08 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 01:14 PM, a spus:

... de ce trebuie sa inmatriculez un aeromodel ?


cum s-a mai raspuns si mai sus:
- pt ca bani
- pt ca nu a fost taria necesara opunerii acestei prostii
- pt ca...
- pt ...

... pt ca meritam ce am votat.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 04 April 2016 - 02:09 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2935 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 April 2016 - 02:15 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 01:14 PM, a spus:

Evident ca nu o agreem, si aflam stupefiati ca exista, din sursa "barfe, smenuri, susanele..."
Am mai repetat asta de m-am plictisit: o parapanta nu se inmatriculeaza, ca obiect, pilotul insa da... de ce trebuie sa inmatriculez un aeromodel ?

Parapantistii nu au nicio asigurare, nici inmatriculare, nimic.
0

#2936 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 04 April 2016 - 02:21 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 01:11 PM, a spus:

...
Daca maine apare ca hobby sapatul de gropi, precis se va gasi un miner care sa faca lobby la guvern ca ii afectez siguranta exploatarii in subteran...

Din cite stiu nici pe terenul tau ai voie se sapi peste 10metri fara se intri in terenul public :) Asa ca 50 metri in sus deja ar fi mai mult :)
Walter Born
rhc@born.ro
0

#2937 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 04 April 2016 - 02:27 PM

Vezi postareaFlying Buddha, la 04 April 2016 - 02:15 PM, a spus:

Parapantistii nu au nicio asigurare, nici inmatriculare, nimic.


De aste ne trebuie noua ca se le platim paguba cind intram noi cu aeromodele in ei :)
Iti spun de ce serios: Ca AZLR era mai pe faza de cit ai nostri cind era vorba de asa ceva.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#2938 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 02:28 PM

Vezi postareaaeromax, la 04 April 2016 - 12:51 PM, a spus:

Ce legatura au aeromodelele cu codul aerian de navigatie ?


ART. 1
Prevederile prezentului cod aerian se aplică activităţilor aeronautice civile şi
persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară aceste activităţi în spaţiul aerian naţional şi
pe teritoriul României, precum şi celor care, prin activităţile desfăşurate, pot pune în
pericol siguranţă zborurilor şi securitatea aeronautică.
ART. 2
(1) Activităţile aeronautice civile pe teritoriul şi în spaţiul aerian naţional sunt
reglementate prin prezentul cod aerian şi prin alte acte normative în materie, prin
Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944,
denumită în continuare Convenţia de la Chicago, precum şi prin tratatele bi- şi
multilaterale, la care România este parte.

3.7. aeronavă - aparatul care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii
ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului; (observatie-definitia include si aeromodelul)

3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la
bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă
aeronavă pilotată de echipaj uman; (observatie-definitia include si aeromodelul)


ART. 17
(1) O aeronavă civilă poate opera în spaţiul aerian naţional numai dacă deţine un
certificat de înmatriculare în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Chicago.
(2) Certificatul de înmatriculare este document obligatoriu la bordul aeronavelor.
(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), certificatul de înmatriculare trebuie să
se afle în permanenţă la persoana care asigură pilotarea aeronavei fără echipaj de
conducere la bord.

si inca multe altele

Fisiere atasate


Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2939 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 04 April 2016 - 02:40 PM

Vezi postareawabo1, la 04 April 2016 - 02:27 PM, a spus:

De aste ne trebuie noua ca se le platim paguba cind intram noi cu aeromodele in ei :)
Iti spun de ce serios: Ca AZLR era mai pe faza de cit ai nostri cind era vorba de asa ceva.

:)))))))), da intr-adevar, e incredibil cum putem accepta mizeriile astea.
Ala cu parapanta de 10 m aterizeaza pe casa la om, isi rupe piciorul sau aterizeaza pe tine, nu are nici o treaba cu legislatia iar aeromodele vai Doamne trebuiesc inregistrate, mai nasol ca si punem botul.
Poate ca Solutia la toate aceste chestii ar fi sa ignoram, nu ar trebui sa existe de fapt niciun fel de asociatie.
0

#2940 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1451
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 04 April 2016 - 02:53 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 04 April 2016 - 02:28 PM, a spus:

ART. 1
Prevederile prezentului cod aerian se aplică activităţilor aeronautice civile şi
persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară aceste activităţi în spaţiul aerian naţional şi
pe teritoriul României, precum şi celor care, prin activităţile desfăşurate, pot pune în
pericol siguranţă zborurilor şi securitatea aeronautică.
ART. 2
(1) Activităţile aeronautice civile pe teritoriul şi în spaţiul aerian naţional sunt
reglementate prin prezentul cod aerian şi prin alte acte normative în materie, prin
Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944,
denumită în continuare Convenţia de la Chicago, precum şi prin tratatele bi- şi
multilaterale, la care România este parte.

3.7. aeronavă - aparatul care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii
ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului; (observatie-definitia include si aeromodelul)

3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la
bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă
aeronavă pilotată de echipaj uman; (observatie-definitia include si aeromodelul)


ART. 17
(1) O aeronavă civilă poate opera în spaţiul aerian naţional numai dacă deţine un
certificat de înmatriculare în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Chicago.
(2) Certificatul de înmatriculare este document obligatoriu la bordul aeronavelor.
(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), certificatul de înmatriculare trebuie să
se afle în permanenţă la persoana care asigură pilotarea aeronavei fără echipaj de
conducere la bord.

si inca multe altele


Toate acestea sunt posibile pt.ca inca se face confuzie (voite sau nu...) intre AERONAVA si AEROMODEL
Am mai spus de multe ori parerea mea si nu numai... ca nu trebuie sa cadem in capcana asta cu aeromodel = aeronava !!!

"AERONAVĂ vehicul aerian care se poate deplasa și menține în prin plutire sau prin acțiunea dinamică a aerului asupra unor suprafețe solide ale vehiculului, putând transporta pasageri și mărfuri. Din prima categorie fac parte aerostatele – baloane și dirijabile, iar din a doua aerodinele – avioane, autogire, elicoptere, girodine, etc. În funcție de utilizările lor aeronavele se împart în: Aeronave civile, aeronave militare și aeronave sportive. În aeronautica sportivă au apărut în ultimul timp aeronavele ultraușoare categorie care include și deltaplane, parapante, parașute împreună cu variantele lor motorizate, cât și pe cele propulsate prin forța musculară care acționează aripi batante sau elice, fără dispozitive de înmagazinare a energiei ce ar putea fi utilizate la decolare sau în timpul zborului. Aeronavele cu susținere prin reacție decolează și aterizează obținându-și susținerea prin unul sau mai multe motoare cu reacție, fără a necesita susținerea unor suprafețe exterioare, putându-se menține în zbor staționar sau orizontal. Sin. navă aeriană.
"

"Aeromodelele sunt modele, zburătoare sau nu, ale unor aeronave existente sau imaginare, de cele mai multe ori miniaturi ale unor avioane construite folosind materiale ușoare cum ar fi polistiren, lemn de balsa, spumă, fibră de sticlă sau fibră de carbon.

Un aeromodel este un obiect cu dimensiuni reduse care poate genera forta necesara zborului, cu ajutorul mijloacelor existente la bordul lui si care se supune acelorasi legi fizice si dinamice ca si un avion adevarat.

Reprezentările pot varia de la simple planoare la machete la scara redusă.

Aeromodele pot fi construite ca modele statice sau ca aeromodele pentru aeromodelism (zbor circular sau radio-comandate, RC).

Aeromodelele pot fi împărțite în două categorii de bază: machete statice și aeromodele zburătoare.

"
0

#2941 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 03:00 PM

Din pacate ICAO nu gandeste ca wiki...

Este postat undeva pe aici, nu am acum la indemana, un extras dintr-un document din 2012, cand s-a (re)definit UAV-ul, unde este postulat negru pe alb ca daca e unmanned air vehicle, care include si model planes, nu inseamna ca nu se supune acelorasi reguli ca full scale aircrafts.
Este biblia celor care ne baga in aceasi oala cu aeronavele... :(
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2942 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 03:01 PM

Vezi postareaSID, la 04 April 2016 - 02:53 PM, a spus:

Toate acestea sunt posibile pt.ca inca se face confuzie (voite sau nu...) intre AERONAVA si AEROMODEL
Am mai spus de multe ori parerea mea si nu numai... ca nu trebuie sa cadem in capcana asta cu aeromodel = aeronava !!!

"AERONAVĂ vehicul aerian care se poate deplasa și menține în prin plutire sau prin acțiunea dinamică a aerului asupra unor suprafețe solide ale vehiculului, putând transporta pasageri și mărfuri. Din prima categorie fac parte aerostatele – baloane și dirijabile, iar din a doua aerodinele – avioane, autogire, elicoptere, girodine, etc. În funcție de utilizările lor aeronavele se împart în: Aeronave civile, aeronave militare și aeronave sportive. În aeronautica sportivă au apărut în ultimul timp aeronavele ultraușoare categorie care include și deltaplane, parapante, parașute împreună cu variantele lor motorizate, cât și pe cele propulsate prin forța musculară care acționează aripi batante sau elice, fără dispozitive de înmagazinare a energiei ce ar putea fi utilizate la decolare sau în timpul zborului. Aeronavele cu susținere prin reacție decolează și aterizează obținându-și susținerea prin unul sau mai multe motoare cu reacție, fără a necesita susținerea unor suprafețe exterioare, putându-se menține în zbor staționar sau orizontal. Sin. navă aeriană.
"

"Aeromodelele sunt modele, zburătoare sau nu, ale unor aeronave existente sau imaginare, de cele mai multe ori miniaturi ale unor avioane construite folosind materiale ușoare cum ar fi polistiren, lemn de balsa, spumă, fibră de sticlă sau fibră de carbon.

Un aeromodel este un obiect cu dimensiuni reduse care poate genera forta necesara zborului, cu ajutorul mijloacelor existente la bordul lui si care se supune acelorasi legi fizice si dinamice ca si un avion adevarat.

Reprezentările pot varia de la simple planoare la machete la scara redusă.

Aeromodele pot fi construite ca modele statice sau ca aeromodele pentru aeromodelism (zbor circular sau radio-comandate, RC).

Aeromodelele pot fi împărțite în două categorii de bază: machete statice și aeromodele zburătoare.

"


Sunt cu totul de acord cu tine ca ne confunda cu aeronavele....dar vezi ce zice legea....si ei considera ca suntem aeronave...facem tot ce putem sa iesim de sub incidenta lor am propus de x ori catre MT sa fim sub ordinul M125 dar nu au aceptat...mai sapam sa gasim solutii...daca aveti idei cu care putem justifica ca nu suntem aeronave le asteptam cu drag.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2943 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 04 April 2016 - 03:09 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 04 April 2016 - 03:01 PM, a spus:

Sunt cu totul de acord cu tine ca ne confunda cu aeronavele....dar vezi ce zice legea....si ei considera ca suntem aeronave...facem tot ce putem sa iesim de sub incidenta lor am propus de x ori catre MT sa fim sub ordinul M125 dar nu au aceptat...mai sapam sa gasim solutii...daca aveti idei cu care putem justifica ca nu suntem aeronave le asteptam cu drag.


Ce justificare mai bune decat sa iesim la innaintare cu modele la o intalnire cu AACR si MT, sa ii vad eu cum transporta ei persoane si/sau marfuri cu wilga lui FlyPol sau cu Katana ta de 3m Andras. Ba mai rau sa ii vad cum transporta ceva, orice cu un model de-a lui Bicut sau cu un planor Mugu Model!!!
Fly it, like you stole it!
0

#2944 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 04 April 2016 - 03:16 PM

Și nimeni n-a pomenit nimic de lampioanele chinezești...
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#2945 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 03:25 PM

Nu se pune, se pare ca motorizarea este criteriu definitoriu...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2946 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 04 April 2016 - 03:29 PM

Motor termic, combustie externă, combustibil lichid (cu vâscozitate ridicată) hai ce mama lu Vântu'? =))
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#2947 Useril este offline   SID 

  • Search Prettys Womans in your town for night
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1451
  • Inregistrat: 26-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Usa
  • Interests:discussion

Postat 04 April 2016 - 04:16 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 04 April 2016 - 03:01 PM, a spus:

Sunt cu totul de acord cu tine ca ne confunda cu aeronavele....dar vezi ce zice legea....si ei considera ca suntem aeronave...facem tot ce putem sa iesim de sub incidenta lor am propus de x ori catre MT sa fim sub ordinul M125 dar nu au aceptat...mai sapam sa gasim solutii...daca aveti idei cu care putem justifica ca nu suntem aeronave le asteptam cu drag.


Andras, cu toata stima dar se pare ca ne pierdem printre legi, Unele vezi doamne ar tine cu noi altele ne fac rau...
Ce se poate spune mai simplu si mai logic decat sa ne uitam in DEX si sa ne intrebam (sau mai bine spus sa-i intrebam pe cei care fac legi) de ce exista 2 definitii diferite adica Aeronava si AeroMODEL...? Daca e totuna de ce se vb.de doua lucruri diferite in opinia mea.
Daca un x ajunge la conducere sau la putere si face o lege proasta (sau in favoarea unora, comerciala cu alte cuvinte...) inseamna ca are si dreptate ?
Unde mai este partea cu activitatea recreativa....? Poate maine vine unul si zice ca trebuie sa-ti inscri si bicicleta si sa ai si asigurare la ea, ca doar e vehicul si mergi cu ea pe drumurile publice...

"Raspunsul prieteni e vanare de vant..."

Bafta
0

#2948 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 April 2016 - 04:27 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 07:57 AM, a spus:

Mda... si se va spune ca... au fost si ei prezenti acolo si nu au avut nimic de comentat impotriva...
Ceeace cam aduce a aprobare in unele manuale de simbolistica diplomatica...

In atentia cofondatorilor pseudo AACR-ului. Am vazut pe pagina voastra unele referinte la asigurarile modelelor. Voi sunteti siguri ca stiti pe teren calcati? Ori ne vom trezi precum in alte cazuri, ca autoritatile ne vor baga in ochi acei aeromodelisti care sustin ideea asigurarilor. Fiti cu bagare de seama, caci riscam sa inlocuim taxa unica de 90 de euro a AACR-ului cu una identica dar anuala din cauza unor astfel de referinte gratuite.
0

#2949 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 April 2016 - 04:35 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2016 - 03:25 PM, a spus:

Nu se pune, se pare ca motorizarea este criteriu definitoriu...

Pargurgerea unor texte ale propunerilor de reglementari si legislatia actuala ar fi indicata inaintea unor raspunsuri de acest fel.
Motorizarea nu este un criteriu, din cauza sintagmei "cu sau fara motor" introdusa in propunrile de reglementare. Lampioanele sunt reglementate prin ordinul M125/2013, ordin prin care ARA a solicitat sa fie reglementat si aeromodelismul inca de la primele discutii cu MT-ul.
0

#2950 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 04 April 2016 - 04:35 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 04 April 2016 - 02:28 PM, a spus:

ART. 1
Prevederile prezentului cod aerian se aplică activităţilor aeronautice civile şi
persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară aceste activităţi în spaţiul aerian naţional şi
pe teritoriul României, precum şi celor care, prin activităţile desfăşurate, pot pune în
pericol siguranţă zborurilor şi securitatea aeronautică.
ART. 2
(1) Activităţile aeronautice civile pe teritoriul şi în spaţiul aerian naţional sunt
reglementate prin prezentul cod aerian şi prin alte acte normative în materie, prin
Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944,
denumită în continuare Convenţia de la Chicago, precum şi prin tratatele bi- şi
multilaterale, la care România este parte.

3.7. aeronavă - aparatul care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii
ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului; (observatie-definitia include si aeromodelul)

3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la
bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă
aeronavă pilotată de echipaj uman; (observatie-definitia include si aeromodelul)


ART. 17

(1) O aeronavă civilă poate opera în spaţiul aerian naţional numai dacă deţine un
certificat de înmatriculare în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Chicago.
(2) Certificatul de înmatriculare este document obligatoriu la bordul aeronavelor.
(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), certificatul de înmatriculare trebuie să
se afle în permanenţă la persoana care asigură pilotarea aeronavei fără echipaj de
conducere la bord.

si inca multe alte



Salut Andrix,

Am aruncat o privire la prevederile Codului... Nu am gasit niciun paragraf explicit referitor la aeromodel si aeromodelism.

Concluzii:

Art.1- prevederile codului aerian se aplica activitatilor aeronautice civile efectuate de persoane fizice sau juridice(este oare aeromodelismul o activitate aeronoutica ?. Raspuns: Nu! Este o activitate tehnico-aplicativa, sportiva, o pasiune, un hobby). Activitatea sportiva este reglementata de FAI nu de AACR ;
- activitatea aeromodelistica nu poate pune in pericol siguranta zborurilor sau securitatea aeronautica (nu se intrunesc conditiile necesare pentru asa ceva);
Art.2- mult trambitata "Conventie de la Chicago" nu pomeneste nimic despre aeromodelism (nici nu avea cum);
3.7-aeronava, repet, nu este aeromodel iar aeromodelul nu este aeronava (aeromodelul, prin definitie, este un aero model si nimic mai mult. Asa cum automodelul nu este altceva decit un auto model, nu un autovehicul si exemplele ar putea continua);
3.8.1-se refera la UAV, RPAS, UAS, etc.

Documentul lasa loc interpretarilor, confiziilor. Probabi s-a dorit acest lucru. Nu trebuie sa cadeti nici in ispita nici... in capcana !

Trebuie sa aveti in vedere o singura strategie, aceea de a salva aeromodelismul din negura unor aberatii stupide dar, fara compromisuri si cu determinare.

Cer Senin

PS
am sa postez ultimele noutati aparute la regulamentul din Italia, daca va intereseaza.

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 04 April 2016 - 04:38 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#2951 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 04 April 2016 - 04:39 PM

Vezi postareaSID, la 04 April 2016 - 02:53 PM, a spus:

"AERONAVĂ vehicul aerian care se poate deplasa și menține în prin plutire sau prin acțiunea dinamică a aerului asupra unor suprafețe solide ale vehiculului, putând transporta pasageri și mărfuri. Din prima categorie fac parte aerostatele – baloane și dirijabile, iar din a doua aerodinele – avioane, autogire, elicoptere, girodine, etc. În funcție de utilizările lor aeronavele se împart în: Aeronave civile, aeronave militare și aeronave sportive. În aeronautica sportivă au apărut în ultimul timp aeronavele ultraușoare categorie care include și deltaplane, parapante, parașute împreună cu variantele lor motorizate, cât și pe cele propulsate prin forța musculară care acționează aripi batante sau elice, fără dispozitive de înmagazinare a energiei ce ar putea fi utilizate la decolare sau în timpul zborului. Aeronavele cu susținere prin reacție decolează și aterizează obținându-și susținerea prin unul sau mai multe motoare cu reacție, fără a necesita susținerea unor suprafețe exterioare, putându-se menține în zbor staționar sau orizontal. Sin. navă aeriană.
"

"Aeromodelele sunt modele, zburătoare sau nu, ale unor aeronave existente sau imaginare, de cele mai multe ori miniaturi ale unor avioane construite folosind materiale ușoare cum ar fi polistiren, lemn de balsa, spumă, fibră de sticlă sau fibră de carbon.

Un aeromodel este un obiect cu dimensiuni reduse care poate genera forta necesara zborului, cu ajutorul mijloacelor existente la bordul lui si care se supune acelorasi legi fizice si dinamice ca si un avion adevarat.

Reprezentările pot varia de la simple planoare la machete la scara redusă.

Aeromodele pot fi construite ca modele statice sau ca aeromodele pentru aeromodelism (zbor circular sau radio-comandate, RC).

Aeromodelele pot fi împărțite în două categorii de bază: machete statice și aeromodele zburătoare.

"

de aici porneste toata confuzia si aici a gresit ARA de la bun inceput.. pe asta trebuia marsat, pe definitii... nu pe alte tampenii... intalniri cu dronerii profesionisti.... etc

Andras, tii minte ca ti-am tot spus la telefon: nu-I mai lasa ca creeze confuzie si sa amestece aeromodelele cu UAV-urile.
plus, ca nicaieri nu apare si latura recreationala. daca vreau sa ma dau cu spuma intr-o zona lipsita de aglomerari de public, carei legi ma supun? intra la aeronave? e o aberatie totala.

daca ARA vrea sa aibe castig de cauza, in primul rand tre sa militeze pentru definirea aeromodelului asa cum trebuie, nu ca fiind aeronava. apoi, faptul ca ARA merge la inatlniri care nu au ca scop decat a mari si mai mult confuzia aeromodel = uav (sau cum dracu le gandesc ei) este o mare mare problema. asta inseamna ca ARA accepta, tacit, toate mizeriile astora de la AACR, MT si alte rahaturi de entitati.

repet: ARA nu are ce cauta in ciorba celor care fac legi dupa cum le este dictat de interese. ARA trebuie sa isi vada de ceea ce si-a propus de la bun inceput.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 04 April 2016 - 04:42 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2952 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 April 2016 - 04:52 PM

Vezi postareaaeromax, la 04 April 2016 - 12:51 PM, a spus:

Ce legatura au aeromodelele cu codul aerian de navigatie ?

definitiile aeronavei respectiv aeronavei fara pilot de la articolul 3.7 respectiv 3.8"1 ale actualului cod aerian sunt formulate astfel incat, includ si aeromodelul. Aceasta este si cauza pentru care AACR a invitat de curand vanzatorii de jucarii zburatoare la discutii privind autorizarea lor ca furnizori de material aeronautic.
0

#2953 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 05:03 PM

Vezi postareaALLEN, la 04 April 2016 - 04:39 PM, a spus:

de aici porneste toata confuzia si aici a gresit ARA de la bun inceput.. pe asta trebuia marsat, pe definitii... nu pe alte tampenii... intalniri cu dronerii profesionisti.... etc

Andras, tii minte ca ti-am tot spus la telefon: nu-I mai lasa ca creeze confuzie si sa amestece aeromodelele cu UAV-urile.
plus, ca nicaieri nu apare si latura recreationala. daca vreau sa ma dau cu spuma intr-o zona lipsita de aglomerari de public, carei legi ma supun? intra la aeronave? e o aberatie totala.

daca ARA vrea sa aibe castig de cauza, in primul rand tre sa militeze pentru definirea aeromodelului asa cum trebuie, nu ca fiind aeronava. apoi, faptul ca ARA merge la inatlniri care nu au ca scop decat a mari si mai mult confuzia aeromodel = uav (sau cum dracu le gandesc ei) este o mare mare problema. asta inseamna ca ARA accepta, tacit, toate mizeriile astora de la AACR, MT si alte rahaturi de entitati.

repet: ARA nu are ce cauta in ciorba celor care fac legi dupa cum le este dictat de interese. ARA trebuie sa isi vada de ceea ce si-a propus de la bun inceput.


Buna Alen,

Sti foarte bine ca sa discutat definitia aeromodelului aici pe mail si pe conferinte...definitie care am cerut de nenumerate ori sa fie inclus in Codul Aerian sau HG912/2010 si ca aeromodelul sa faca exceptie la toate amendamentele...inclusiv am cerut sa iasa de sub codul aerian civil...nu se doreste.(Daca puterea ar fi in mainile ARA crezi ca nu sar fi facut pana acuma....si eu vreu sa zbor liber...si sa stau linistit la zbor ca altii ca nu mai am timp de zbor.

In legatura cu intalnirile credema de cuvinta ca nu imi face nici o placere sa lucrez cu autoritatile .... daca nu esti in coastele lor sansele noastre sunt tot mai mici.

Tacerea nu e o solutie
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2954 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 April 2016 - 05:04 PM

Vezi postareaSID, la 04 April 2016 - 04:16 PM, a spus:

Andras, cu toata stima dar se pare ca ne pierdem printre legi, Unele vezi doamne ar tine cu noi altele ne fac rau...
Ce se poate spune mai simplu si mai logic decat sa ne uitam in DEX si sa ne intrebam (sau mai bine spus sa-i intrebam pe cei care fac legi) de ce exista 2 definitii diferite adica Aeronava si AeroMODEL...? Daca e totuna de ce se vb.de doua lucruri diferite in opinia mea.
Daca un x ajunge la conducere sau la putere si face o lege proasta (sau in favoarea unora, comerciala cu alte cuvinte...) inseamna ca are si dreptate ?
Unde mai este partea cu activitatea recreativa....? Poate maine vine unul si zice ca trebuie sa-ti inscri si bicicleta si sa ai si asigurare la ea, ca doar e vehicul si mergi cu ea pe drumurile publice...

"Raspunsul prieteni e vanare de vant..."

Bafta

Definitia din DEX: "AERONÁVĂ, aeronave, s. f. Vehicul aerian care se menține și se deplasează în aer1; aerovehicul. Din aero- + navă (după fr. aéronef). " ar fi minunata, intrucat face referire la vehicul, care la randul sau este definit ca mijloc de transport, aspect ce exclude din start aeromodelul. Insa codul aerian in actuala forma contine propria definitie a aeronavei: "3.7. aeronava - aparatul care se poate mentine in atmosfera cu ajutorul altor reactii ale aerului decat cele asupra suprafetei pamantului; " Aceasta din urma definitie include categoria aeromodelelor noaste. aparate care se mentin in atmosefera cu ajutorul altor reactii ale aerului decat cele asupra pamantului.

PS. imi place foarte mult ideea ta si cred ca trebuie inclusa in randul propunerilor sustinute de ARA pt. modificarea proiectului de Cod aerian.
0

#2955 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 04 April 2016 - 05:05 PM

Vezi postareaxorg, la 04 April 2016 - 04:52 PM, a spus:

definitiile aeronavei respectiv aeronavei fara pilot de la articolul 3.7 respectiv 3.8"1 ale actualului cod aerian sunt formulate astfel incat, includ si aeromodelul. Aceasta este si cauza pentru care AACR a invitat de curand vanzatorii de jucarii zburatoare la discutii privind autorizarea lor ca furnizori de material aeronautic.


Sa fim seriosi! Reveniti cu picioarele pe pamant ! Nu mai faceti apologia unor interpretari aberante.
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#2956 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 April 2016 - 05:07 PM

Vezi postareaALLEN, la 04 April 2016 - 04:39 PM, a spus:

de aici porneste toata confuzia si aici a gresit ARA de la bun inceput.. pe asta trebuia marsat, pe definitii... nu pe alte tampenii... intalniri cu dronerii profesionisti.... etc

Andras, tii minte ca ti-am tot spus la telefon: nu-I mai lasa ca creeze confuzie si sa amestece aeromodelele cu UAV-urile.
plus, ca nicaieri nu apare si latura recreationala. daca vreau sa ma dau cu spuma intr-o zona lipsita de aglomerari de public, carei legi ma supun? intra la aeronave? e o aberatie totala.

daca ARA vrea sa aibe castig de cauza, in primul rand tre sa militeze pentru definirea aeromodelului asa cum trebuie, nu ca fiind aeronava. apoi, faptul ca ARA merge la inatlniri care nu au ca scop decat a mari si mai mult confuzia aeromodel = uav (sau cum dracu le gandesc ei) este o mare mare problema. asta inseamna ca ARA accepta, tacit, toate mizeriile astora de la AACR, MT si alte rahaturi de entitati.

repet: ARA nu are ce cauta in ciorba celor care fac legi dupa cum le este dictat de interese. ARA trebuie sa isi vada de ceea ce si-a propus de la bun inceput.

Din pacate nu este vorba de confuzie aici, ARA a cerut inca din primele intalniri cu MT-ul clarificarea situatiei, dar exista intentii clare ale celor care se vor aeronave, in speta dronarii profesionisti.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 04 April 2016 - 05:09 PM

0

#2957 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 04 April 2016 - 05:08 PM

Vezi postareaxorg, la 04 April 2016 - 05:04 PM, a spus:

Definitia din DEX: "AERONÁVĂ, aeronave, s. f. Vehicul aerian care se menține și se deplasează în aer1; aerovehicul. Din aero- + navă (după fr. aéronef). " ar fi minunata, intrucat face referire la vehicul, care la randul sau este definit ca mijloc de transport, aspect ce exclude din start aeromodelul. Insa codul aerian in actuala forma contine propria definitie a aeronavei: "3.7. aeronava - aparatul care se poate mentine in atmosfera cu ajutorul altor reactii ale aerului decat cele asupra suprafetei pamantului; " Aceasta din urma definitie include categoria aeromodelelor noaste. aparate care se mentin in atmosefera cu ajutorul altor reactii ale aerului decat cele asupra pamantului.

PS. imi place foarte mult ideea ta si cred ca trebuie inclusa in randul propunerilor sustinute de ARA pt. modificarea proiectului de Cod aerian.


Aruncati o privire si la definitia AEROMODEL, tot din... Dex.
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#2958 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2016 - 05:11 PM

Vezi postareaxorg, la 04 April 2016 - 04:35 PM, a spus:

Pargurgerea unor texte ale propunerilor de reglementari si legislatia actuala ar fi indicata inaintea unor raspunsuri de acest fel.
Motorizarea nu este un criteriu, din cauza sintagmei "cu sau fara motor" introdusa in propunrile de reglementare. Lampioanele sunt reglementate prin ordinul M125/2013, ordin prin care ARA a solicitat sa fie reglementat si aeromodelismul inca de la primele discutii cu MT-ul.


Fii sigur ca le-am parcurs, este chiar in titlu delimitarea:

Ghid pentru operarea aeronavelor motorizate fără pilot la bord
Subiect: Legislaţia privind activităţile de operaţiuni aeriene efectuate cu aeronave motorizate fără pilot la bord, cu masa maximă la decolare sub 150 kg, în spaţiul aerian naţional.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro