Andrix_y, la 04 April 2016 - 02:28 PM, a spus:
ART. 1
Prevederile prezentului cod aerian se aplică activităţilor aeronautice civile şi
persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară aceste activităţi în spaţiul aerian naţional şi
pe teritoriul României, precum şi celor care, prin activităţile desfăşurate, pot pune în
pericol siguranţă zborurilor şi securitatea aeronautică.
ART. 2
(1) Activităţile aeronautice civile pe teritoriul şi în spaţiul aerian naţional sunt
reglementate prin prezentul cod aerian şi prin alte acte normative în materie, prin
Convenţia privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944,
denumită în continuare Convenţia de la Chicago, precum şi prin tratatele bi- şi
multilaterale, la care România este parte.
3.7. aeronavă - aparatul care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii
ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului; (observatie-definitia include si aeromodelul)
3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la
bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă
aeronavă pilotată de echipaj uman; (observatie-definitia include si aeromodelul)
ART. 17
(1) O aeronavă civilă poate opera în spaţiul aerian naţional numai dacă deţine un
certificat de înmatriculare în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Chicago.
(2) Certificatul de înmatriculare este document obligatoriu la bordul aeronavelor.
(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), certificatul de înmatriculare trebuie să
se afle în permanenţă la persoana care asigură pilotarea aeronavei fără echipaj de
conducere la bord.
si inca multe altele
Toate acestea sunt posibile pt.ca inca se face confuzie (voite sau nu...) intre AERONAVA si AEROMODEL
Am mai spus de multe ori parerea mea si nu numai... ca nu trebuie sa cadem in capcana asta cu aeromodel = aeronava !!!
"
AERONAVĂ vehicul aerian care se poate deplasa și menține în prin plutire sau prin acțiunea dinamică a aerului asupra unor suprafețe solide ale vehiculului, putând transporta pasageri și mărfuri. Din prima categorie fac parte
aerostatele – baloane și dirijabile, iar din a doua
aerodinele – avioane, autogire, elicoptere, girodine, etc. În funcție de utilizările lor aeronavele se împart în:
Aeronave civile, aeronave militare și
aeronave sportive. În aeronautica sportivă au apărut în ultimul timp
aeronavele ultraușoare categorie care include și deltaplane, parapante, parașute împreună cu variantele lor motorizate, cât și pe cele propulsate prin forța musculară care acționează aripi batante sau elice, fără dispozitive de înmagazinare a energiei ce ar putea fi utilizate la decolare sau în timpul zborului.
Aeronavele cu susținere prin reacție decolează și aterizează obținându-și susținerea prin unul sau mai multe motoare cu reacție, fără a necesita susținerea unor suprafețe exterioare, putându-se menține în zbor staționar sau orizontal. Sin.
navă aeriană.
"
"Aeromodelele sunt modele, zburătoare sau nu, ale unor
aeronave existente sau imaginare, de cele mai multe ori miniaturi ale unor
avioane construite folosind materiale ușoare cum ar fi polistiren,
lemn de
balsa, spumă,
fibră de sticlă sau
fibră de carbon.
Un aeromodel este un obiect cu dimensiuni reduse care poate genera forta necesara zborului, cu ajutorul mijloacelor existente la bordul lui si care se supune acelorasi legi fizice si dinamice ca si un avion adevarat.
Reprezentările pot varia de la simple
planoare la
machete la scara redusă.
Aeromodele pot fi construite ca modele statice sau ca aeromodele pentru
aeromodelism (
zbor circular sau radio-comandate, RC).
Aeromodelele pot fi împărțite în două categorii de bază: machete statice și aeromodele zburătoare.
"