Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2521 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 07 September 2015 - 02:48 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 03 September 2015 - 09:07 AM, a spus:

Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.


Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Pana in data de 08.09.2015 astept feedback dupa care ne apucam de treaba. Din pacate foarte putin voluntari care doresc sa ajute.....
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2522 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 07 September 2015 - 02:52 PM

Mai scurt si concret:
EASA si care naiba mai sunteti pe acolo, NU VA PRIVESTE CE ESTE SUB 25Kg SI 150m ALTITUDINE. Sa existe reguli clare in zonele potential periculoase si mai ales SA SE APLICE. SANCTIUNI pentru cei ce nu le respecta. Eu cel putin nu pot accepta sa fim toti nedreptatiti pentru ca cei in drept nu-si fac datoria sa-i sanctioneze pe cei care depasesc limitele permise.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2523 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 07 September 2015 - 03:02 PM

In ce consta ajutorul posibil?
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2524 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 07 September 2015 - 03:32 PM

Vezi postareaGigiGL, la 07 September 2015 - 03:02 PM, a spus:

In ce consta ajutorul posibil?

Verificarea reglementarilor propuse (doc in limba engleza) si un raspuns din partea noastra in limba Engleza.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2525 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 07 September 2015 - 03:50 PM

OK. Nemultumirea mea este multipla:
Intram pe mana birocratiei:
-Sub acele cuvinte nevinovate, "pilotul trebuie să dețină cunoștințe de bază în domeniul aviației", se intrevad cursuri, bani, timp pierdut, pentru a dovedi ca poti face farame un aeromodel. Ma pricep bine la asta si fara ei...
-Desi fara doar si poate sunt adeptul sigurantei in general, nu numai in aeromodelism, detest solutiile birocratice cum este cea cu identificarea automata. Nu o voi agrea de fel. Limitare automata de altitudine... Pai la cate combinatii se pot face fara sa fii expert in domeniul multicopterelor, este o idiotenie! Cine vrea sa zboare aiurea isi va dota modelul dupa pofta inimii, iar toti ceilalti vor fi OBLIGATI sa cumpere lucruri de care nu au nevoie.
NU ESTE CORECT. De aici si supararea mea.
Stiu, cum s-a mai spus, exista si situatii in care limitele normale sunt depasite in zbor. (F5J de exemplu). Asa cum s-a procedat si pana acum, se poate si de aici in colo. Colaborare si comunicare intre cei interesati, NOTAM si alte lucruri care s-au facut si pana acum. Acum au ocazia sa le formuleze frumos din reguli de bun simt in reguli scrise si gata.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 07 September 2015 - 03:51 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2526 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 September 2015 - 07:10 PM

Atentie, in limba romana este doar un sumar ! Documentul de discutat si adnotat este mai maricel, si se gaseste aici. Pe acesta din urma trebuie sa combatem, nu pe sumar ;)

Formularea identificarii din documentul mare nu suna deloc a tehnologie de transponder, ci se doreste utilizarea unor tehnologii tip celular, nu un boeing trebuie sa identifice drona, ci un politist, folosind un echipament cat mai comun.

Daca recititi partea cu introducerea categoriei open, veti vedea ca propunerea este ca politia sa fie cea care o va gestiona.
De acord ca la nivelul politiei noastre, si chiar din alte state europene, asta va fi o provocare, dar atat i-a dus capul pe birocrati :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2527 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 September 2015 - 07:12 PM

Referitor la cererea lui Andras, propun deschiderea unui topic nou, insiruirea puncrelor cu care nu suntem de acord, si discutarea lor pana pe 20. 5 zile ajung pentru traducere.
Nu vad de ce asta trebuie sa se faca intr-un cerc inchis, chiar cu 100 de voluntari.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2528 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 September 2015 - 07:18 PM

Tot despre identificare... revedeti punctul 7, ala cu desene :) unde se introduce pentru prima oara, notiunea de identificare.
Este asa de ambiguu formulata, ca un vorbitor de limba engleza nativ imi confirma ca identificarea se poate referi la fel de bine atat la drona, cat si la airspace-ul protejat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2529 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 08 September 2015 - 08:08 AM

Renato, nu-i normal sa platim noi pentru ca n-are Garcea solutii sa vada a cui drona bazaie pe sus... Nu-i treaba noastra. La fel, de ce sa platim noi, cei multi, pentru nazbatiile altora? Scapa unul, scapa doi... dar cand l-ai prins ii dai cat pentru toti si nu-i mai trebuie nimanui sa mai incerce.
Ca o paralela, OUG 195 este completa, desi prost structurata dupa parerea mea. Se face mare tam-tam ca soferii romani nu sunt bine pregatiti... Eroare! Aceiasi oameni circula foarte bine imediat ce trec granita Romaniei! Pentru ca dincolo SE APLICA LEGEA! Asta este de fapt solutia si la problema noastra. Lipsa celor sapte ani de acasa este cheia problemei.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2530 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 08 September 2015 - 09:15 AM

Vezi postareaGigiGL, la 08 September 2015 - 08:08 AM, a spus:

Renato, nu-i normal sa platim noi pentru ca n-are Garcea solutii sa vada a cui drona bazaie pe sus... Nu-i treaba noastra. La fel, de ce sa platim noi, cei multi, pentru nazbatiile altora? Scapa unul, scapa doi... dar cand l-ai prins ii dai cat pentru toti si nu-i mai trebuie nimanui sa mai incerce.
Ca o paralela, OUG 195 este completa, desi prost structurata dupa parerea mea. Se face mare tam-tam ca soferii romani nu sunt bine pregatiti... Eroare! Aceiasi oameni circula foarte bine imediat ce trec granita Romaniei! Pentru ca dincolo SE APLICA LEGEA! Asta este de fapt solutia si la problema noastra. Lipsa celor sapte ani de acasa este cheia problemei.


O observație foarte corectă și reală.
Nu pot să nu fac o comparație cu locul unde sunt. Și aici există termene de prescripție, dar nu ajungi niciodată la el. Nu ai plătit amenda ... ți se blochează conturi și alte năzdrăvenii deloc plăcute.

Renato are dreptate cu ambiguitatea textului. Pe link-ul pus de el e tot documentul.

Andras, deschide subiect, te rog. Pot ajuta mai mulți decât cei 4 și se poate crea o discuție gen brainstorming cu mult mai mulți membri. Personal, nu mai am timp să intru și pe mail (nu l-am mai deschis de două săptămâni), dar mai intru din când în când aici.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2531 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 08 September 2015 - 10:19 AM

http://www.rhcforum....post__p__821793
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2532 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 11 September 2015 - 06:21 PM

Dupa comunicarea intre EASA si DMFV regulamentul aceasta nu tangenteaza pe aeromodelismul ci pur si simplu drone/RPAS adica folosirea comerciala/militara sub anumite circumstante si in niciun caz folosirea ca si hobby/modelism.

De acea nu inteleg de ce trebuie sa ne agitam in zona asta de regulamente.
Poate ma ilumineaza cineva.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#2533 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 September 2015 - 07:07 PM

Vezi postareawabo1, la 11 September 2015 - 06:21 PM, a spus:

Dupa comunicarea intre EASA si DMFV regulamentul aceasta nu tangenteaza pe aeromodelismul ci pur si simplu drone/RPAS adica folosirea comerciala/militara sub anumite circumstante si in niciun caz folosirea ca si hobby/modelism.

De acea nu inteleg de ce trebuie sa ne agitam in zona asta de regulamente.
Poate ma ilumineaza cineva.


Pentru ca forumul de aeromodelism de la noi nu a comunicat nimic cu EASA.
0

#2534 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 September 2015 - 08:05 PM

ARA este membru pe acolo, daca au comunicat nu stiu prea multe, totul se hotareste intr-un cerc de 3-4 persoane...

De privit ne priveste din plin, termenul drona a acoperit intotdeauna RC-ul conform definitiilor ICAO, si daca in document se vorbeste de produse comerciale, nu cred ca se vand drone militare la Auchan...

Si daca nu atinge aeromodelismul, de ce se agita ARA sa nu fie afectate anumite clase competitionale FAI ?

Posibil sa nu atinga aeromodelismul facut in mod organizat, "nemteste", la un aeroclub cu teren si spatiu propriu segregat, dar documentul vrea clar sa faca ordine in "aeromodelismul de cartier".
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2535 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 11 September 2015 - 09:26 PM

Vezi postarearenatoa, la 11 September 2015 - 08:05 PM, a spus:

ARA este membru pe acolo, daca au comunicat nu stiu prea multe, totul se hotareste intr-un cerc de 3-4 persoane...

De privit ne priveste din plin, termenul drona a acoperit intotdeauna RC-ul conform definitiilor ICAO, si daca in document se vorbeste de produse comerciale, nu cred ca se vand drone militare la Auchan...

Si daca nu atinge aeromodelismul, de ce se agita ARA sa nu fie afectate anumite clase competitionale FAI ?

Posibil sa nu atinga aeromodelismul facut in mod organizat, "nemteste", la un aeroclub cu teren si spatiu propriu segregat, dar documentul vrea clar sa faca ordine in "aeromodelismul de cartier".


Buna Renato,

Doresc sa te informez ca nu se hotareste nimic in cerc de 3-4 personae rog sa nu dezinformam... am trimis la toti membri ARA e-mail cu referire la acest subiect si am cerut sprijin prin e-mail, FaceBook, RHC, sa facem o echipa care sa lucreze la acest lucru.
Am invitat pe toaat lumea sa faca parte din echipa. Pana in present suntem 4 din care fac parte si eu. Ati cerut sa dischid un topic sa il discutam si pe forum dupa cum observati "Request time out"
In decursul sapt viitoare voi incerca cu echipa pe care o am sa facem observatiile de vigoare si le vom face publice pe e-mail, facebook, RHC, si il vom pune la vot (folosind noua pagina web al ARA. OBS doar membri ARA Activi peste 18 ani au drept de vot). Binenteles ca vom lua in considerare si ce se scrie pe rhc.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2536 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 11 September 2015 - 09:28 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 11 September 2015 - 07:07 PM, a spus:

Pentru ca forumul de aeromodelism de la noi nu a comunicat nimic cu EASA.

Care este acel forum?
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2537 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 September 2015 - 07:39 AM

Vezi postareaAndrix_y, la 11 September 2015 - 09:28 PM, a spus:

Care este acel forum?


Am scris gresit din graba, este vorba de forul de specialitate, frmd-ul.
0

#2538 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 12 September 2015 - 08:09 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 12 September 2015 - 07:39 AM, a spus:

Am scris gresit din graba, este vorba de forul de specialitate, frmd-ul.


FRMD n-a comunicat nimic cu nimeni, desi initial si-a exprimat sustinerea pentru cauza noastra. Pana una alta, cu exceptia lui Andras si a catorva oameni inimosi, nimeni nu zice si nu face nimic. Daca sperati la niste birocrati sa va apere drepturile, asteptati... dar nu sperati!

Si oina e un sport nobil si nu a intrat inca in atentia MT si EASA. Va puteti reprofila la nevoie.
:drinks:
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2539 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 12 September 2015 - 08:17 AM

Sincer totusi nu vad rostul pentru ca oricum va fi organziat spatiul aerean dupa regului cum vrea majoritatea europeana vestica. Si asta, cum am zis de la bun inceput in 2014 nu va fi mai rau si ingraduitor de cit in unele tari si mai ales Anglia/Franta/Italia/Austria/Germania. In Germania practic nu s-a schimbat foarte mult si nu se va schimba nici foarte mult de cit pentru asa zise "drone".
Singurul scop si intentia mea de la inceput era se ne protejam de administratia superbirocratica romaneasca si se ne protejam de interpretarile lor gresite sau concluziile lor habarniste sau egoiste pe alocuri.

Repet singura pozitie care o consider corect si important de facut: separare de sport/hobby de comert/militar.
Restul nu mi se pare important de cit dorinta aviatiei mare se coboare pana la 50 metri peste tot. (In zona Bistritei au reinceput zborurile in foarte joasa altitudine chiar si deasupra centru orasului. Pentru ultimul fapt si pentru fapt ca adminsitratia aspra fata de modelisti nu ea nicio atitudine care produce rezultate, eu unul numai am niciun respect fata lor si ma voi opune represiuniilor la hobyul meu si in mod privat daca nu se gaseste o opozitie organizata.

Dupa impresia mea ARA, acum aparent brat prelungit a FRMDului sau cel putin infratit, adica asociat cu o institutie de stat, a pierdut citeva dinti. Se poate spune pragmatism dar eu personal simt o oridecare greata cind vad calea ducandu se spre birocratia statului nemiscator care doar profite de bunavointa intentionata de ARA.

De asemenea imi lipseste foarte mult momentul de adunare generala, exercitiu de alegeri si democratica, discutia din fata in fata, nu prin telefon, mail sau internet, stabilierea de taxe anuale si pozibilitate de a putea vota pentru unele fapte care s-au constituit intre timp si macar se le aprob sau dezabob prin vot. Cu alte cuvinte incepe ARA ne numai inspire democratia cind principalele directii nu se poate vota sau cind o luare de cuvint poate sau nu este luat in considerare.

Apreciez foarte mult eforturi iar se nu uitam se consultam membri nu doar prin comissii si munca voluntara ci se le intrebam pe toti si cu pozibilitate de votare. Ca se stim ca sintem auziti.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#2540 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 12 September 2015 - 10:57 AM

Vezi postareawabo1, la 12 September 2015 - 08:17 AM, a spus:

Sincer totusi nu vad rostul pentru ca oricum va fi organziat spatiul aerean dupa regului cum vrea majoritatea europeana vestica. Si asta, cum am zis de la bun inceput in 2014 nu va fi mai rau si ingraduitor de cit in unele tari si mai ales Anglia/Franta/Italia/Austria/Germania. In Germania practic nu s-a schimbat foarte mult si nu se va schimba nici foarte mult de cit pentru asa zise "drone".
Singurul scop si intentia mea de la inceput era se ne protejam de administratia superbirocratica romaneasca si se ne protejam de interpretarile lor gresite sau concluziile lor habarniste sau egoiste pe alocuri.

Repet singura pozitie care o consider corect si important de facut: separare de sport/hobby de comert/militar.
Restul nu mi se pare important de cit dorinta aviatiei mare se coboare pana la 50 metri peste tot. (In zona Bistritei au reinceput zborurile in foarte joasa altitudine chiar si deasupra centru orasului. Pentru ultimul fapt si pentru fapt ca adminsitratia aspra fata de modelisti nu ea nicio atitudine care produce rezultate, eu unul numai am niciun respect fata lor si ma voi opune represiuniilor la hobyul meu si in mod privat daca nu se gaseste o opozitie organizata.

Dupa impresia mea ARA, acum aparent brat prelungit a FRMDului sau cel putin infratit, adica asociat cu o institutie de stat, a pierdut citeva dinti. Se poate spune pragmatism dar eu personal simt o oridecare greata cind vad calea ducandu se spre birocratia statului nemiscator care doar profite de bunavointa intentionata de ARA.

De asemenea imi lipseste foarte mult momentul de adunare generala, exercitiu de alegeri si democratica, discutia din fata in fata, nu prin telefon, mail sau internet, stabilierea de taxe anuale si pozibilitate de a putea vota pentru unele fapte care s-au constituit intre timp si macar se le aprob sau dezabob prin vot. Cu alte cuvinte incepe ARA ne numai inspire democratia cind principalele directii nu se poate vota sau cind o luare de cuvint poate sau nu este luat in considerare.

Apreciez foarte mult eforturi iar se nu uitam se consultam membri nu doar prin comissii si munca voluntara ci se le intrebam pe toti si cu pozibilitate de votare. Ca se stim ca sintem auziti.


Buna,

In legatura cu votul. Sunt de acord cu tine ca membri trebuie sa voteze si vocea lor trebuie auzita.
De foarte multe ori am fost pus in postura sa iau decizii grele care trebuiau luate cat se poate de repede si ma gandeam de fiecare data care ar fi pozitia membrilor neavand posibilitatea sa ii intreb si sa se voteze. Daca ati observat cu implementarea noii pagini web am implementat o platforma de voting doar pentru membri ara cu drept de vot de care ma voi folosi de fiecare data. Primul voting va fi in legatura cu AESA.
Cea ce vreu sa intalegeti ca daca se doreste ca fiecare pas al ARA care nu are nici un inpact major asupra membrilor sa fie discutat cu toti membri si votata acest lucru nu este posibil, deoarece ar lungi lucririle foarte mult.
Cred ca suntem singura entitate care isi informeaza membri intrun mod corect si eficient. E-mail, Web, RHC, etc...
Daca cineva doreste sa ne transmita ceva este bine venit aveti toate uneltele la dispozitie de a ne informa, va garantez ca nu a fost nici un caz sa nu raspundem la vre-o cerere a membrilor.
Ce ce pot sa va spun cu mana pe inima si fara sa regret este ca suntem foarte comozi si implicarea aeromodelistilor in a promova si a sustine aeromodelismul tinde spre 0. Din pacate aste este realitate. Asa cum vam spus de multe ori eu sunt singura persoana activa care munceste pentru asociatie imi pierd noptile de foarte multe ori, recumosc ca sunt persoane la care apelez punctual si daca au posibilitatea ma ajuta, dar nu asta a fost promisiunea aeromodelistilor inainte de a infinta ARA.
Nu doresc sa ma plang. Am nevoie de ajutor din parte membrilor sa lucram impreuna la ridicarea aeromodelismului lucru care nu se intampla oridecate ori am cerut acest lucru.
Am foarte multe lucruri de spus si am un gust amar in legatura cu implicarea aeromodelistilor pentru aeromodelism. Ne consideram mari aeromodelisti dar nu facem nimic pentru el si asteptam sa ne faca alti treaba in locul nostru daca se poate.
Imi pare rau daca vam suparat dar nu pot ascunde realitatea.

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 12 September 2015 - 09:48 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2541 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 12 September 2015 - 05:12 PM

O metoda de ar implica omeni este se te tin la calendarul propus si de strategia la care s-au inteles membri fondatori.
Nu ajunge se faci reclamati ca ai fi singur. Si stiu ca depui efortul supraomenesti iar prin simpla organizare unei adunare generale s-ar putea rezolva mai mult. Daca te ajunci in actiune asa cum o faci tu probabil creezi rezultate dar ca si lider ar fi mai bine se motivezi pe alti se creeze rezultate pentru grup. Reconostinta primesti pentru fapte indeplinite nu pentru timp petrecut noptea la calculator. Si daca nici la o adunare nu se aduna sau nu se gasesc omeni, le dai pace, actele in mana si te ocupi de ale tale. Simplu.

Asa cu adunarea de omeni poti realiza daca ARA reprezinta ceva sau cineva sau nu si lafel daca te agiti pentru o cauza care merita sau nu. De acea tin foarte mult la idea ca forma unei asociatiei in primul rind trebuie nu se fie doar transparent ci si se urmeze etapele formale de care nici acum nu am trecut, chiar daca impiedica progresul la scopuri. Nu a avut prima adunare, nu a avut niciun vot in afara atunci la Brasov. Semne de lipsuri in idei democratice.

Mie imi place mai mult idea de o asociatia care nu doar pune urechiile pe mailuri/forumuri si apeluri telefonice ci si la intalniri gen sedinta adunare generala unde, daca vin doar 10 persoane, macar sti pentru cine iti consumi timp si nervi. Pe urma nu trebuie se publici fiecare scrisoare sau se lucrezi in grup, ci de folosesti de increderr dat la o adunare.

Si inca ceva care poate pentru tine Andras, este o noutate, dar nici in tari unde asociatiile sint mult mai raspandite, toata lumea participa la sarcini. Si acollo este normal se fie unii care se sacrifica si o mare majoritate tace sau critica doar. Iar totusi daca dai impresia ca asociatia ar muri fara tine, atunci toata asociatia nu isi are sens. Pentru ca de asta e asociatia ca sa se impart sarciniile. Lipseste cineva care conduce si imparte sarcini oare sau crezi ca poti face doar tu? Cum e la job? Dai ordini, dai munca mai departe sau si acollo le faci toate tu?

Cheia este sa conduci si sa imparti cu incredere. Din momentul cind ai dat incredere cuiva la o sarcina, aocllo se afla rezponsabilitate. Poate iti spun lucruri conoscute iar am impresia totusi ca iti place sacrificiu, de altfel nu ai face ce faci :)
Walter Born
rhc@born.ro
0

#2542 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 14 September 2015 - 11:28 AM

@Andras:

Vezi postarearenatoa, la 14 September 2015 - 11:00 AM, a spus:

Cea de sus este o drona militara, cea de jos este o drona, punct.

Nu mai rastalmaciti voi acum definitii care exista de ani de zile...

Cata vreme exista o astfel de atitudine de "Holier than thou" cu viziuni gen "quadurile sunt pentru cocalari", "doar aeromodelele traforate sunt adevarate" si alte asemenea "puneri la punct" nu cred ca poti sa speri la o implicare mai accentuata a multora dintre cei care mai citesc pe aici...
Era in interesul tuturor ca autoritatile sa inteleaga clar ca in lipsa unei utilizari comerciale vorbim strict despre jucarii!
Numai ca unii realmente isi doresc sa fie supusi acelorasi restrictii cu aviata 1:1 doar de dragul de se considera "piloti"!
0

#2543 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 September 2015 - 01:59 PM

Ai citat din alt topic / subforum, poate era logic sa pui link acolo sa se stie contextul. Asa, sa trunchezi doar ce iti place tie, nu ti-ai atins scopul.

Cand are navigare autonoma, aia nu mai e jucarie.
Si nici macar ca masura de siguranta nu mai poate fi invocata, propriile noastre postari demonstreaza ca jucariile o pot lua de capul lor, in majoritatea cazurilor din nestiinta si lenea utilizatorilor de a intelege ca asa numita revenire la baza nu poate functiona singura, trebuie un pic instruita, adica citit un manual ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2544 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 16 September 2015 - 06:36 PM

Mare grija la ce debitati....daca zbor un multicopter la fel ca orice aeromodel, fara camera, in afara localitatii, la vedere si ma aresteaza din cauza unora cu alergie la tot ce are mai mult de o elice, promit ca o sa folosesc zburatoarea la o inaltime sub un metru,exact cat sa se transforme in tocator pentru modelele unora.... :) .... asta ca sa mai destindem atmosfera...
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#2545 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 16 September 2015 - 06:49 PM

E doar o gluma. Cei fara umor in sange sa nu se aprinda.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#2546 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 September 2015 - 07:26 PM

De unde le scoateti pe astea cu numarul de elici si cu camera ? :unsure:
Nicaieri nu se leaga nimeni de asa ceva, ci de navigarea autonoma.
Adica ciuperca aia care unii o arboreaza cu mandrie, in loc sa faca sa fie gps-ul cat mai invizibil...

Reamintesc fragmentul pe care Garett l-a ocolit cu eleganta:
"The key feature which differentiates drone UAVs from radio-controlled aircraft is the presence of an autopilot capable of autonomous flight; a radio-controlled aircraft becomes a drone with the addition of an autopilot AI, and ceases to be a drone when the AI is removed."
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2547 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 September 2015 - 07:35 PM

Vezi postareaGarett, la 14 September 2015 - 11:28 AM, a spus:

@Andras:

Cata vreme exista o astfel de atitudine de "Holier than thou" cu viziuni gen "quadurile sunt pentru cocalari", "doar aeromodelele traforate sunt adevarate" si alte asemenea "puneri la punct" nu cred ca poti sa speri la o implicare mai accentuata a multora dintre cei care mai citesc pe aici...
Era in interesul tuturor ca autoritatile sa inteleaga clar ca in lipsa unei utilizari comerciale vorbim strict despre jucarii!
Numai ca unii realmente isi doresc sa fie supusi acelorasi restrictii cu aviata 1:1 doar de dragul de se considera "piloti"!

Quad-urile la baza au fost facute de oameni inteligenti dar acum sunt folosite de foarte multi cocalari, de ce te deranjeaza chestia asta? Quad-urile nu intra la aeromodelism, e simplu, nu stiu ce nu intelegi, cand aeromodelism-ul a luat nastere nu existau quad-uri. Acum ca exista, e ok, nu am nimic cu ele dar dupa cum vezi toti cocalarii le zboara pe unde vor si creeaza o imagine gresita asupra aeromodelism-ului. Trebuie spus clar ca un quad face parte din alta ramura de hobby ca sa fie clar diferentiate, vorbim strict de limbaj. Pana sa existe quad-urile nu stia nici naiba de aeromodelism si era lasat in pace, incidente aproape nule, nu zboara nimeni aeromodele pe strada, eventual ceva mic printr-un parc. Si eu am quad, sa stii, dar spun clar ca nu au treaba una cu alta, doar asa putem sa nu afectam aeromodelism-ul classic, altfel, bagam la oala cocalari imputiti cu quad-uri cu aeromodelisti adevarati care folosesc quad-uri in scopuri nobile si zboara aeromodele.
Ma deranjeaza ca nu vedem imaginea simpla si nici ARA nu vede chestia asta, intram in detalii, in loc sa spunem clar, nu amestecati AEROMODELE/ELICOPTERE cu QUAD-uri. O leglislatie pentru quad-uri, atat, nimic mai mult.
0

#2548 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 16 September 2015 - 07:54 PM

De unde o scoateti pe asta cu quadurile??? O sa imi fac octo....sa vad ce se intampla... in ultima vreme zbor niste quaduri exact ca pe orice aeromodel. In afara orasului, manual, la vedere....cu ce se deosebeste de un heli cu o elice, avion sau planor?????? De ce vrei sa imi interzici pasiunea????
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#2549 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 16 September 2015 - 07:59 PM

Quadul nu e aeromodel? O fi cârtițomodel?
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#2550 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 September 2015 - 08:26 PM

Vezi postareanicajohn, la 16 September 2015 - 07:54 PM, a spus:

De unde o scoateti pe asta cu quadurile??? O sa imi fac octo....sa vad ce se intampla... in ultima vreme zbor niste quaduri exact ca pe orice aeromodel. In afara orasului, manual, la vedere....cu ce se deosebeste de un heli cu o elice, avion sau planor?????? De ce vrei sa imi interzici pasiunea????

Nu vrea nimeni sa o interzica, ci sa o reglementeze. Interesul e imens la capitolul quad-uri pentru ca reprezinta o sursa de venit enorma la nivel mondial, cel putin de 10 ori mai mult decat cifra de afaceri mondiala facuta din business-ul pur de aermodelism. Nu au cum sa le interzica, ci doar sa reglementeze un pic. 85% din oamenii care fac lobby pentru quad-uri o fac din interes financiar, restul din placere. Intr-adevar, un quad racer e mega senzatie si mi-as dori si eu, dar un quad classic, exceptie cei cativa foarte bazati care mananca pe paine si il fac de la zero si inteleg toate chestiile cu GPS-ul si alte nebunii, chiar ii respect si stiu ca o fac din placere dar restul o fac ca sa filmeze si sa ia bani la final, nu am nici nici cu acestia nimic atata timp cat respecta niste chestii dar am prieteni fotografi la nunti care imi spun cum vin alti colegi de-ai lor sa filmeze cu quad si nu stiu nimic de ele si cand I-am spus ce poate face s-a enervat si speriat in acelasi timp ca ala face chestia aia.
Lucrez in project management de multi ani si incerc sa vad imaginea macro. Ca sa nu afectezi 1000 de aeromodelisti, e clar ca trebuie sa la diferentiezi si asa rezolvi problema usor. Noi in schimb ne bagam in detalii sa masuram fiecare centimetru de pamanat in tara asta.

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 16 September 2015 - 08:27 PM

0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

45 useri citesc topicul
0 membri, 45 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro