Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2191 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 03:53 PM

Of of of...dar cu kalu ce-or mai fi avut??..

Va multumesc oricum pt incercari de a da raspuns mai concret, cum cerusem totusi...

Eu ma interesam de actualitatile cu legislatia si intepretarile plus ceea ce noi toti chiar ar fi trebuit sa ne reconcentram ca se apropie termenul final si inca mai pot fi sugerate corectii.
Am dat date concrete despre confuzia ce rezulta insasi in aprecierile preluate de pilda daca excepptia de la regula e pt sub 7 kg cum ziceau unii sau de fapt sub 0.5 kg cum am citit eu in clar recentele proceduri postate oficial la mama lor la caa.ro

Apoi am venit cu simularea aia doar sa avemn o referinta care ar fi lamurit si ceea ce trebuie si nu clarifica legislatia dar nici forumul de pana acum drept dovada confuzia de kilograme limita care e oricum ridicol de mare..
Asta conta mai mult ca toate daca ne putem juca sub 0.5 kg, sub 1 kg (cum era inainte HGul 2014) sau 7 kg??? care mi se pare mai degraba o eroare interpretare.

Simularea cu DJI Phantom era si din alte motive care din pacate din neintelegere problema au fost luate in misto de colegul de mai sus...dar ca gluma merge...

Acum hai sa incercam sa lamurim si problema pt ca alegerea DJI Phantom a fost si pt sistemul de RTF si in general stabilitatea, garantiile recunoasterii producatorului, modernitatea celor inglobate si multele automatizari ar duce la corelarea mai buna cu ce se vrea impus in legea viitoare etc

Eu daca vreau sa zbor trebuie sa stiu totusi cu ce mi se v a permite sa o fac si in ce conditii ca sa stiu ce imi cumpar ca sa fiu compatibil cu legislatia si de aia poate voi fi nevoit in final sa aleg ceva mai atestat si mai acceptat ca nu am timp sa ma zbat cu morile de vant pe aici...
Mie imi trebuie ceva admis ca sa filmez de sus peisajul montan sau sa-mi descurc coechipierii rataciti de grup in diverse excursii montane cand se incurca in trasee blocate de rupturi teren, se pierd marcajele care printre altele chiar si eu si clubul alpin mai participam la refaceri cu ce putem cand se nimereste etc avem actiuni montane poate cele mai dese din toata Romania de a lungul a peste 30 de ani in fiecare weekend cu trenul spre Bucegi cand nu avem altele mai sofisticate prin tara sau Alpi...(floaredecolt.com/forum)

Ca fapt divers eu chiar am reparat 3 drone diferite cu care am tot exersat zboruri libere..pana le-am rupt...si azi am fost nevoit sa construiesc de la zero una proprie si astfel am ajuns sa studiez adanc toata problematica adica de la placa baza apoi lipituri sarme si alte redesignuri inclusiv ceva studii aeriene incepand cu portanta masurata experimental apoi optimizata cu cantarul sensibil de bucatarie cu care am luptat pentru fiece gram adaugat sau ciuntit din noul cadru incat sa incapa...cu drona lansata in modul captiv :yahoo: cum zicea legea ..atarnata de lustra in casa (aici nu m-a vazut nimeni cat eram de nebun...) :ph34r:

Mi am dat seama ca cea mai fibra carbon e un mare rahat pe langa metalul adevarat ca altfel faceau si aia mari economii imense daca faceau avioanele precum masinile mai noi din surogate de plastic diverse in loc de metal usor eventual tratat...Asa ca m-am inspirat de acolo si am facut un cadru de capu meu din aluminiu ca duraluminiu nu am de unde lua asa repede si ieftin si am avut intentia doar de joaca de proiectare...Asa mi am luat o bagheta de aluminiu respectiv niste minirame gata profilate de la Bricostore...apoi am taiat-o si am fixat in ea cele 4 sisteme motoare culese din resturile cazute prin padure de la joaca cu o veche drona mai mare.
A trebuit in final sa dau si gauri in anume fel sa minimizez greutatea si sa reintaresc cu o sarma groasa 5 mm din instalatii electrice luata tot din mosor dedicat de la Bricostore. Am cheltuit vreo 100 ron pe rama de aluminiu, sarme, suruburi, pistol cu silicon pt lipituri finale elastice si aderente cadru elici etc
Am recablat tot si am prins cu coliere bride plastic mai subtiri, toate de cadru apoi am bagat niste antene luate din Auchan pt extindere Wifi care fireste sunt calibrate si castiga si 9 db (tp link wifi ext antena costa 28 lei in auchan) si le-am montat atat pe telecomanda cat si pe zburatoare (acolo am pus pana la urma alta miniantena de 30 lei de la Spot.ro ca e mai usoara si suficienta sa sensibilizeze receptia zburatoarei la comenzile de la sol.
Asta era viziunea cea mai ieftina de range Extender ... :rolleyes: sau cel putin de control mai sigur..

Am mai bagat 2 accu li po recuperati din dronele vechi rupte...i am reincarcat cu rabdare din incarcator facut tot de mine cu led indicator si dioda zenner sa mi arate mai bine pragul periculos de 4.1V...sa l scot la timp din priza...vad ca acum merg excelent in paralel (ma asteptam la ceva leakage ca nu sunt de acelasi tip...dar curenti de fuga or fi prea mici fata de dese reincarcari pt desele zboruri ambulante) am facut cu ei 600+750 deci aprox 1300 mAh la 3.7 V zboara acum toata hardughia bine mersi 10 min si e mai stabila la vant (din cauza greutatii...) decat jucaria de la care pornisem inainte sa i pun cadrul asta facut de mana din baghetele de mai sus.
Am mai luat de la unu care si-a rupt cheersonu 30w minicamera fpv din ultima generatie adica alea ce emit direct wifi , aia m a costat 200 cu drona rupta cu tot dar merita pt camera minune care are tot ce trebuie fpv wifi cu ea si asa am scapat de receptor...e si superusoara 25 g.
Asa ca apoi mi am pornit smarthphoneul samsung note si am zburat pe langa... gura diham dar putin pentru inceput ca s a pornit vaju tare si nu am mai vrut sa risc si pe asta "noua", toata jucaria nu are mai mult de 200 gr cu toate pe ea si pe asta nu mai vreau s o rup in craci de brazi inalti...ca alta nu mai am acum..

Pe de alta parte va anunt aici acum ca Eu azi fac plata online la contul pt inscrierea la ARA pe cand si solicitarea redirijarea 2% din impozit tot la ARA am completat-o deja si o depun imediat luni cand revin la munca si deschid si administratiile fiscale deci sunt tare chitit pe tot aeromodelismul din lume ( ca am studiat si continutul altora special la nemti si englezi unde mai mai foiesc din cand in cand la cate un shopping de componenta gadget etc, sunt pe lista CONRAD.DE de ani de zile...iar Alpii ii traversez cu auto propriu superdotat IT de 10 ani incoace in fiecare holiday de vara...
Acum ma cunoasteti si voi mai bine...promit sa incarc chiar in cateva minute o poza nu chiar selfie dintr-un astfel de loc mai exotic dar sa revenim...

Asa ca in concluzie eu am zis ca desi am oricand ocazia si priceperea sa-mi iau chiar si singur din magazinele cele mai avansate din UE tot ce as avea nevoie sa mi fac drona viselor sigur mai ieftin, as prefera de nevoie la anume conjunctura sa mi iau drona adevarata pentru a ma asigura de zborul mai putin ingradit la peisajele mele montane in viitor pt ca numai aia ar putea fi admisa probabil mai simplu la inmatriculare de ex si nu pentru ca nu as sti cu ce se mananca aeromodelismu...
Altfel stam ca la orice autoturism modificat, fireste si necesar, la cozi alergaturi zeci de parafe aprobari taxe noi certificari autorizari si mai ales expertizari scumpe fiindca ne-am pus ambitzu sa facem noi una mai buna decat s-au chinuit institutii si zeci de firme cu infinite dotari si bani mai multi de cercetare ca noi.

Pasiunea pt propria manufactura ca studiu personal de autodezvoltare si mai ampla instruire ramane dar nu vreau sa ajung sa ma joc cu drona mea doar prin casa sau la curte la tzara...

In lege de fapt interdictiile apar doar la lucrul aerian fiind disculpate cele in scop recreativ dar indiferent de greutate?? Ce e cu acel maxim de 0.5 kg? Dar cu interdictiile de filmare? Sa recitim mai bine documentatia din site pt ca mai sunt doar 2 saptamani sa cerem corecturi!!!

Permiteti mi asadar in noul context sa mai incerc o data ultima sansa de clarificare daca poate cineva sa ma lamureasca, asta si ca sa stim si sa incercam corectarea legilor cat inca se mai poate: este exceptata de la noile regulamente o drona de firma care are cel putin RTH automat la pierderea iminenta a controlului (datorat distantei/pierderii semnal sau energiei/baterie la limita), cantareste la decolare sub 1 kg si poarta camera cu sim sau fpv? :excl: Astea si in conditiile in care zboara pilotata manual dar asistata de acel RTH activ tot timpul si zboara la minim 150 metri de orice locuinta sau alta locatie afectabila (de filmare) si in conditiile in care filmarea aeriana nu va fi folosita decat in scopuri recreative personale. :excl:
Multumesc anticipat! :rolleyes:
0

#2192 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 08:31 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 02 May 2015 - 01:18 PM, a spus:

Mare "cocalar" mai eşti !!? :rofl: (Vezi că e pus în ghilimele, în glumă, nu cu sens de jignire).
Lumea cocalarilor trebuie să evolueze. Nu mai ajunge un simplu "bemveu" ci neapărat cel puţin un X, sau Q cu cifra cât mai mare. (Nu mă pricep la codurile de maşini).

Scuzaț, eu "decat" cu japonezele.. :p

BTW/DVS/JDM (Jusque en disant un mot :rolleyes: ) : Pe langa engleza mai vorbesc si franceza deci o dam si pe... Romcais daca vrei! Germana stiu doar cat sa comand mancare, deci sorry! :D
Joking aside :p pur si simplu asa imi vine, prin natura jobului am zile cand macanesc jumatate de zi in engleza sau chiar toata ziua, uneori e mai rapid sa gandesc direct in engleza. Nu mai vorbesc de delegatii sau vacante. Abia ne-am intors din vacanta, la aeroport i-am spus "Hello" aluia de la pasapoarte pur si simplu din reflex.

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 08:32 PM

0

#2193 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 02 May 2015 - 08:45 PM

Vezi postareaFranz, la 02 May 2015 - 03:53 PM, a spus:

Simularea cu DJI Phantom era si din alte motive care din pacate din neintelegere problema au fost luate in misto de colegul de mai sus...dar ca gluma merge...

Calm, nu te-am luat la misto, daca citeai topicul mai sus vedeai ca fix de replicile astea m-am lovit eu cand am zis de quad-uri! ;)
Sunt in aceeasi situatie ca si tine, vreau un quad tot pentru utilizare personala, poze & stuffs si am descoperit intamplator ca niste "ajutoare de bagatori de seama" de prin MT n-au avut de lucru si si-au bagat nasul in povestea cu dronele. Deh, terminasera toate problemele, tara e plina de autostrazi si de linii de mare viteza si ramasesera doar moristile nereglementate.
Informatii 100% concrete nu prea sunt, povestea e la fel de nebuloasa precum creierele functionarilor din MT cu ordine anulate in instanta, coduri aeriene aplicate jucariilor, propuneri legislative s.a.m.d
Ca in Romania, adica!
Asta vis-a-vis de aspectul legal.
Pe partea tehnica, daca nu tii neaparat la firma, sunt cateva alternative la Phantom, ex Cheerson CX-20, mai ieftin, sau Yuneec Q500, mai scump.
Sau, solutie la cheie, Walkera X350 Pro cu Devo F12, FPV integrat etc
Gata, promit ca nu mai glumesc! :)

Aceasta postare a fost editata de Garett: 02 May 2015 - 08:47 PM

0

#2194 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 02 May 2015 - 09:17 PM

asta a iesit dintre de sub brazi... Fisier atasat  20150416_195724-after crash.jpg (65.72K)
Number of downloads: 40

ceea ce m-a facut sa o refac ca de la zero dar putin altfel...

Fisier atasat  20150502_171733_after redesigned.jpg (49.76K)
Number of downloads: 40

in a 2 a poza vedeti si asistentul nr 1, cantarul meu de bucatarie cu care am negociat iterativ fiecare gram sa reintru in performante cu noua incarcatura
a trebuit sa tai repetat din noul cadru pt ca initial fostul avea doar 3 grame iar cu cel din aluminiu ajungeam la 96 !
Mi am cumparat cu 130 lei o super mini bormasina Proxxon care da pana la 20.000 rot/min!! plus niste mini discuri si burghie cu care am inceput ajustarile peste tot urmarind cat de cat simetria, compensata ulterior pt reechilibrare aerodinamica cu niste contragreutati de silicon topit din pistol si o anume indoire cadru ,

am resudat toate cele 20 de sarme la motoare, minicamera, am pus 2 antene una pe drona alta pe telecomanda cum am mai zis, extenderu...si alte 2 akku in paralel toate prinse cu coliere plastic subtiri si reasigurate cu sarme de wrapping aproape invizibile dar rezistente ca am vazut datile trecute la coliziuni cu cracile brazilor cum zburau toate incotro desi puteai sa juri ca au fost superlipite si prinse in suruburi de drona la plecare...deh mai trebuie studiate dinamica coliziunilor...

am lasat special de data asta motoarele asigurate de sarmulite dar fixate de cadru in forma aia de U prin presiune astfel incat daca mai cade de sus prin copaci, prin desprindere (am invatat asta intuitiv de la un studiu explicat al Mercedes cu tehnici design auto la coliziuni dat la Discovery Science care il urmaresc nonstop cand pot...), detensioneaza/disipa impulsul de lovire si distrugerile care si la astea de jucarie pot fi mai rele ca aici o fisura microscopica face praf stabilitatea ., a mea are acum 200 grame cu toate pe ea(v-am zis ca merg cu ea numai in camp sa nu deranjez pe nimeni si oricum nu urca peste 30-50metri cat sunt brazii nostri...) si in caz de lovituri cu copacii prin care o antrenez sa mearga (exersez cu imaginatie survolul deasupra padurii cand sunt la un luminis..pt ca v-am zis am si eu buba aia la kap cu orientarea in terenuri accidentate cam pe unde merg adesea cu clubul alpin de zeci de ani...e un exercitiu bun pentru una din cele mai atractive aplicatii si utile uneori chiar si pentru salvarea pielii...si anume inspectia vizuala rapida de deasupra...degeaba ai in general si super gps ca terenul mai ales alpin padure valcele blocaje bolovani surpaturi si noroaie etc iti poate face traseul initial frumos un mare calvar plus intarzierile...fiecare cu boala lui...eu vedeti am si alt target concret la joaca asta (americanii au facut de ex mii de comenzi la prima drona destinata asistentei ca mai sus purtata pe spate, demontabila deci o asistenta permanenta la tine pe orice drum...
si uite asa veti vedea ca nu mai sunt singurul nebun cu astea pe lume doar ca aia o fac la preturi de zeci de ori si implicit performante mai mari, eu doar invat cu ce se mananca pana imi voi cumpara tot una de firma...
urmariti aici unul din exemplare si mai ales cum e gandit sa fie folosit de oricine si nu necesita nici o autorizare desi e ditamai magaoaia dar deh aia sunt americani...

Uite asa invata omul de nevoie si pe bani putini extrapoland dupa ce exerseaza pe jucarii si aerodinamica si electrica si apoi softu...Vorba unui profesor reputat din Politehnica la un interviu ancheta cu Microsoft: pai daca studentii mei ar fi fost obligati de alde voi sa actioneze numai oficial respectand mot-a-mot regulamentele (se referea la licentele lipsa pe atunci la sutele de programe din PCurile studentilor in caminele din Regie) atunci azi nici voi nici tot westul nu mai fructifica atatea creiere gata superexersate, mai pregatite pt orice in IT decat ai vostri si pe bani mult mai putini! Oricine stie ca daca punem chiar si numai liceul, romanasii stiu aZi de sute de ori mai multa informatica si IT decat orice alt licean din west care de fapt din cauza mult mai multor restrictii privitoare la acele programe si sisteme operare primare nu si cumpara si deci nu putea exersa decat un nr infinit mai redus de aplicatii ceea ce pentru viata de dupa liceu nu l ajuta prea mult la creativitate si alte abilitati IT.
La fel si cu dronele la care orice minte agera le ar vedea un imens viitor prin aplicatii directe sau induse colaterale, asta va deveni o unealta la fel ca si masina dar inca mai agila mai eficienta mai ieftina pentru ce poate face acolo unde noi nu putem ajunge prea ieftin repede sau sigur!!!

Si acuma gata, va mai amintiti de intrebarea mea cheie ?...daca nu o rezolvam cu reglementarile vom mai astepta putin ca in vara asta vom vedea asta care sare peste toate prescriptiile si circumscriptiile...
Ce regulamente pestrite se vor mai aduce la noi la asta? Are si camera si transmisie de date video fpv wifi!
Autoritatile ar trebui sa se rezume mai mult la alinierea cu noile tehnologii si intetirea supravegherii cu pedepse inclusiv confiscare la cei care in mod repetat se apropie sau sar de limita bunului simt si asta ar fi aceeasi cu cea din America sau tarile occidentale de azi, ceva sute de metri distanta de populatie sau locatii de firme si ceva sute metri nu deasupra ci sub culoarul de zbor dar in conditiile in care acestea sa fie public afisate in websiteul caa.ro etc macar ca zone macro ca sa ne putem orienta. Cine incalca si face pagube sa plateasca si cu capu dar cine e constient si actioneaza implicit pentru dezvoltarea domeniului si mai si cumpara si isi face de luccru cu ele fara sa aibe reclamatii de deranj sa fie lasat ca asa invata si altii cand vor avea nevoie de astea iar libertatea de informare si experimentare in masura in care e controlabila inregistrata inmatriculata sa fie neingradita pentru ca nu mai suntem pe timpul Inchizitiei iar accidente de avioane facute de drone sunt mai putine sau deloc fata de cele facute din insasi legislatiile anacronice, lipsa controalelor riguroase la uzurile navelor, armonizarea cu tulburarile climatice actuale, urmariti Dezastre in Aer la mai toate posturile Viasat si Discovery periodic si veti vedea ca erorile si cauzele sunt tot de la cei responsabili oficial si implicati direct si prea rar in afara teroristilor ...de la civili oarecare sau amatori!!

Pedepsele sa fie aplicate individual la faptuitori ca sa stimuleze responsabilitatea si sa elimine repetarea sub acoperirea anonimatului sau clementei prost aplicate de pe la noi si nu comunist, pedepse asupra tuturor celorlalti care poate chiar merita multumirea si duc societatea inainte dand exemplu ca pot face si ceva constructiv in timpul liber...si inspira pe altii gratis cu ceea ce experimenteaza pe banii si timpul lor!! :excl:

Sa auzim de mai bine! :drinks:
PS - mai sunt doar 2 saptamani si pentru modificari corectii regulamente si pentru redirijarea 2% catre ARA noastra... :good:
0

#2195 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2015 - 07:18 PM

Hmm . Nu cumva din 2016 apare legislatia europeana la care trebuie sa ne aliniem si noi ? . Cum ai de gand sa zbori tu nu mi-as face probleme cu autoritatile . Cat despre mine , hexa-ul meu arata atat de neprofesional si flinstonian ca nu-l baga in seama nimeni :) Mwuhahahh !

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  hexa.jpg (237.91K)
    Number of downloads: 44

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 03 May 2015 - 07:18 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#2196 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 11:38 AM

Vezi postareaGarett, la 02 May 2015 - 08:31 PM, a spus:

Scuzaț, eu "decat" cu japonezele.. :p

BTW/DVS/JDM (Jusque en disant un mot :rolleyes: ) : Pe langa engleza mai vorbesc si franceza deci o dam si pe... Romcais daca vrei! Germana stiu doar cat sa comand mancare, deci sorry! :D
Joking aside :p pur si simplu asa imi vine, prin natura jobului am zile cand macanesc jumatate de zi in engleza sau chiar toata ziua, uneori e mai rapid sa gandesc direct in engleza. Nu mai vorbesc de delegatii sau vacante. Abia ne-am intors din vacanta, la aeroport i-am spus "Hello" aluia de la pasapoarte pur si simplu din reflex.


Prefer să rămân la limba română. :rolleyes: Ceea ce am spus despre franceză, engleză şi germană a avut scopul de a exemplifica o anumită tendinţă de degradare a limbii, efect care apare nu numai la noi, ci şi la alte naţii. La unele mai puţin, la altele mai mult. E irelevant câte limbi ştim să vorbim fiecare, mai ales atunci când una sau două au fost învăţate acasă, fără efort. Dacă stai şi analizezi gradul de degradare, scăderea în calitate a mesajului, observi uşor că în statele unde limba suferă degradări nesemnificative, dezvoltarea şi nivelul de trai este spre maxim, pe când în rest, chiar dacă statul respectiv este dezvoltat economic, nivelul de trai nu străluceşte şi chiar e în scădere. Se poate vedea clar la naţia noastră. În ultimii, cel puţin 25 de ani, am pierdut în cultură, educaţie şi bun simţ. E mult mai uşor de "manevrat" un popor mai puţin instruit şi mai uşor de convins cu promisiuni pe care oricum niciun politician nu le realizează.
Am un deosebit respect pentru cei care trăiesc în străinătate şi-şi păstrează limba curată. Sunt oameni mândri, Daci adevăraţi, care preferă să moară în picioare decât să trăiască în patru labe. Nu suntem lacheii nimănui deşi în asta ne transformăm.
Un exemplu: urmăreşte ceea ce scrie Dan Mitea. Trăieşte în Canada. Se vorbesc două limbi acolo. El scrie în română fără să amestece cuvinte din franceză, sau engleză, deşi, în cazul lui, ar putea fi scuzabil. Trăieşte acolo fără să fie sluga nimănui, mândru de ceea ce este şi se vede clar, cu un dor imens de ţară şi de românii (Dacii)lui.
Mă opresc aici pentru că sunt de părere că am spus esenţialul în ceea ce priveşte importanţa cunoaşterii limbii, a tradiţiilor, ... factori care ţin de identitate şi apartenenţă la un grup şi care cresc respectul de sine şi implicit şi nivelul de pregătire.

P.S. Nu e nimic rău în a-ţi petrece vacanţele în străinătate. Întrebarea este în câte locuri din ţară ai fost, sau cât din ţara asta cunoşti ? Pentru că am avut ocazia să-mi petrec vacanţele şi nu numai, în ţară şi în străinătate, tot locurile din România le prefer chiar dacă uneori serviciile lasă de dorit, iar preţurile sunt cam mari. Asta nu neapărat dintr-un simţ patriotic, ci pur şi simplu pentru că nu am găsit nicăieri locuri cum sunt Valea Nerei, Transfăgărăşanul, Bucovina şi lista poate continua pe multe pagini.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2197 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 12:12 PM

Pentru Franz. :rolleyes:

1. Spor la construit. Masa aluminiului este mai mare decât cea a carbonului. Marele neajuns al aluminiului este că se deformează plastic şi pot să-ţi apară deformări invizibile cu ochiul liber, dar care să-ţi creeze probleme de echilibru în evoluţie şi nu o să ştii unde să cauţi. Duraluminiul este mai bun, în privinţa asta. Totuşi, dacă vrei o structură rezistentă şi uşoară, tot carbonul este soluţia. Partea proastă este că pe piaţă sunt mulţi producători de prefabricate din carbon care nu respectă "reţeta" de formare pentru a deveni mai ieftini. Ţevile, tijele şi profilele de carbon uzuale pe piaţa de la noi au o calitate îndoilenică. Chiar şi cele de pe la magazinele din afară. O soluţie "locală" ar fi să foloseşti elemente de lansete din sticlă/carbon/kevlar (fibră). Se găsesc de cumpărat la magazinele cu articole de pescuit. Sunt sensibil mai scumpe, dar rămân accesibile, iar masa şi rezistenţa lor nu suferă comparaţie. Noi folosim de ceva vreme aşa ceva şi te asigur că sarcinile pe care le suportă un model în evoluţie se măresc considerabil atunci când se introduc ţevile de acest tip.

2. Ai citit corect în proiect. Partea proastă e că-ţi trebuie cunoştinţe de specialitate să citeşti ce scriu ăia acolo. :rolleyes: Dacă-l întreb pe unul din băieţii care mai vin pe lângă noi la zbor, dacă are RPAS, sau RPIC ( :D ), ori va începe să-mi dea nişte explicaţii fanteziste pe bază de presupuneri, ori se supără că-l înjur. :rofl:
Ceea ce am mai spus şi mai devreme şi nu numai ţie, este faptul că atâta vreme cât evoluezi în spaţiu aerian de categoria G, fără să deranjezi pe nimeni (să încalci proprietăţi private, sau să filmezi persoane fără consimţământul acestora), sau să produci daune, fără să realizezi montaje video, sau colaje foto cu caracter comercial, nu vei avea probleme şi te vei putea bucura nestingherit de această activitate. Cu siguranţă că e posibil să se trezească câte un "Garcea" care nu ştie pe ce parte e cozorocul, să te întrebe de ceva autorizaţii, sau alte ţidule. Ajunge să-i spui că le ai, iar dacă vrea să le vadă îi spui frumos şi calm, zâmbitor şi împăciuitor, că nu prea e treaba lui să se uite pe hârtii reglementate şi controlate de alt minister. (Asta din experienţă). În continuare va rămâne doar foarte curios şi încântat de ceea ce vede.
Mai mult, dacă foloseşti aparatul şi în scopuri de localizare/salvare, iar nu "va îndrăzni" nimeni să comenteze, dar totuşi e o activitate publică şi posibil să devină publică la nivel naţional şi atunci e posibil să te confrunţi cu o problemă. Din punct de vedere strict legal, nu ai voie fără autorizare.
Trebuie să observi în cadrul proiectului că se urmăreşte "alinierea" cu legislaţia UE. Problema e că sunt puţine statele unde este reglementat clar, iar acolo unde este, condiţiile restrictive sunt uneori prohibitive. Se pare că românii noştri care "construiesc" legi, uită de izvorul de drept numit "Obiceiul locului", care îţi dă dreptul să adaptezi legea UE în concordanţă cu unele aspecte tradiţionale (asta poate fi folosită ca argument de către băieţii de la ARA care discută cu autorităţile).
În concluzie, până pe la jumătatea lui 2016 vei putea să zbori pe principiul că nu este interzis, iar după va trebui să iei nişte "lecţii" şi să te autorizezi. Pentru ceea ce se pregăteşte după 2016, sunt sigur că ARA este pregătită să deschidă cât mai multe filiale şi şcoli de zbor RPAS, prin ţară, în aşa fel încât să nu fie necesar să plătim preţuri exorbitante ca pentru zborul cu ULM.

Zboruri multe şi fără evenimente. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2198 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:08 PM

Domle mie imi da mail failure cand vreau sa va trimit cererea de aderare si poza, ca cica e prea mare ? cum facem ?
0

#2199 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 04 May 2015 - 05:49 PM

O trimiti .pdf sau faci resize cu Irfan Wiew daca scanerul stie doar .jpeg.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2200 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:51 PM

pdf-ul are 8 mega...
0

#2201 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 04 May 2015 - 05:55 PM

retrimis format jpg
0

#2202 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 07:13 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 May 2015 - 11:38 AM, a spus:

P.S. Nu e nimic rău în a-ţi petrece vacanţele în străinătate. Întrebarea este în câte locuri din ţară ai fost, sau cât din ţara asta cunoşti ? Pentru că am avut ocazia să-mi petrec vacanţele şi nu numai, în ţară şi în străinătate, tot locurile din România le prefer chiar dacă uneori serviciile lasă de dorit, iar preţurile sunt cam mari. Asta nu neapărat dintr-un simţ patriotic, ci pur şi simplu pentru că nu am găsit nicăieri locuri cum sunt Valea Nerei, Transfăgărăşanul, Bucovina şi lista poate continua pe multe pagini.

Asta e riscul inerent cand faci judecati de valoare asupra cuiva doar pe baza modului cum interpretezi in cheie personala postarile respectivului! ;)
Ridici mingea la fileu!
Despre tara, hm, am fost cam peste tot, am inceput sa ne facem vacantele in strainatate cand am ajuns la concluzia ca nu prea mai avem ce vedea, sau ne facem prea mult sange rau, petrecandu-ni-le in tara!
Cu ce vrei sa incep? Cu padurile rase de la Borsa sau de pe Valea Vaserului? Cu lipsa de servicii: "Daca vreti sa mancati mereti la Ocna Sugatag." (Noi fiind la Barsana...)
Cu camera de 3 stele (si taxata ca atare) dintr-o pensiune din Oravita care ar fi rivalizat cu un camin studentesc? Cu trenul Oravita-Anina care "nu se stie daca mere domnule, daca se aduna lumea mere, daca nu, nu!"
Cu coloanele nesfarsite de masini de pe TF in week-end sau "gratararii" de la Balea?
Mai am material pentru cateva pagini!
Tara e frumoasa? Categoric! E pusa in valoare sau macar intretinuta? Vrei sa-ti pun cateva poze cu drumurile din Bucovina? Sau cu "fostele" obcine, culcate la pamant? Cu sirurile nesfarsite de camioane forestiere de pe partea argeseana a TF-ului? Am poze proaspete, din toamna trecuta!
Nu gasesti locuri ca in Romania? Primavara trecuta am fost in Bavaria, vrei cateva poze sa le compari cu Bucovina?
Sau poate preferi o comparatie intre Castelul Bran si Neuschwanstein...
Sau poate preferi o comparatie intre "inegalabilul" litoral romanesc si coasta dalmata!
Ai mentionat Valea Nerei, ai fost la cascada Bigar? Mentionata chiar si in National Geographic! Wow, hai sa trecem s-o vedem! Din pacate, tocmai ne intorceam de la Plitvice...
Hai sa fim realisti, dincolo de accentele nationaliste si de vazut totul in roz: turistic vorbind, Romania are din ce in ce mai putin de oferit cu fiecare an. Servicii, cu rare exceptii, de proasta calitate si, raportate la piata locala, exagerat de scumpe. "Atractii turistice" supraevaluate, prost intretinute si oricum din categoria "le-ai vazut o data, asta e".
Toamna trecuta am dat o raita prin tara, TF si TA. Hotel de 4 stele, cu renume, pe TF: "O ciorba de vacuta, va rog", "A, dar stiti, e 7 seara, nu mai avem"!
Despre ce vorbim?

Aceasta postare a fost editata de Garett: 04 May 2015 - 07:16 PM

0

#2203 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2015 - 07:38 PM

Adica iti place sa mergi in alta tara cu legi si reguli bine puse la punct ( sa stii ca neamtu' ala de te serveste pe tine in Padurea Neagra e si el om , si poate-ti zambeste constrans de regulile lor nescrise , ce-i in sufletul lui nu ai de unde sa stii ) , dar la Romanica noastra iti doresti haiducie? Adica sa fie legi, dar la ei in UE, unde ne facem noi concediu si nu poate neamtu' comenta , nu la noi! Cum e cu ipocrizia?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2204 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 08:10 PM

Ma rog, daca atat ai inteles... :rolleyes:
0

#2205 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 May 2015 - 09:01 PM

Buna seara,

cred ca s-a gresit forumul, despre frumusetile patriei si a altor patrii va recomand un forum generalist! Totusi aici e vorba de aeromodelism si despre ce se intampla cu el si cu noi, indiferent ce zburam, ce cumparam sau construim.
Deci domnilor, haideti sa vedem ce facem in acest sens. Discutii sterile au mai fost in trecut pe acest forum si nu a castigat nimeni, doar s-au acumulat frustrari imense si oameni care poate se urasc fara sa se fi cunoscut vreodata.

Va doresc o seara linistita!
0

#2206 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 04 May 2015 - 09:58 PM

Garett, nu te-am judecat. Era doar o întrebare, mai mult retorică şi deşi te citasem nu făceam referire neapărat la persoana ta. Cât despre locurile despre care vorbeşti nu pot să nu-ţi dau dreptate. Avantajul este că-mi place să ies cu cortul, aşa că mă lipsesc de multe ori de "serviciile de stele sau margarete". Cunosc cum arăta ţara şi înainte de '90 şi cunosc şi dezastrele de acum. Partea proastă este că dezastrul în care ne aflăm se datorează atitudinii noastre. Noi suntem de vină pentru ce se întâmplă, nu politicienii. Ei fac ce văd că-şi pot permite.
E cazul să nu le permitem pe româneşte. Părerile mele şi ideile în privinţa legii care ne interesează sunt ştiute atât aici, cât şi în particular în discuţiile cu Andraş.
Ideea este că ar fi mult mai util să-ţi cristalizezi o idee clară, pe cât posibil obiectivă despre ceea ce-ţi doreşti de la lege şi să trimiţi ideile la cei care ne reprezintă şi duc greul, chiar să le discuţi aici. Comparaţiile cu alte domenii, chiar înrudite nu sunt potrivite şi exemplele nu sunt aplicabile dintr-un domeniu în altul. Orice comparaţie, sau analogie, nu face decât să ne dezavantajeze şi posibil să dea idei neconvenabile pentru noi, partenerului de dialog.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2207 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 10:24 PM

Eu am spus foarte clar cum vad problema, nu am ce "cristaliza": cata vreme sunt utilizate in scopuri necomerciale, sub 150 m si nu in zone construite sunt doar niste jucarii!
Fara "zone segregate", "protocoale" si alte, ca sa te citez, "idei neconvenabile"...
0

#2208 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 04 May 2015 - 10:27 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 May 2015 - 09:58 PM, a spus:

Garett, nu te-am judecat...

Iti dai seama ca imi era perfect egal daca ma judecai sau nu! :D
Fiecare decide pentru el. Cand aveam 20 de ani si 70 de kilograme eram mare amator de cort.
La 40 si 100...
0

#2209 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 May 2015 - 11:25 AM

Vezi postareaGarett, la 04 May 2015 - 10:27 PM, a spus:

Iti dai seama ca imi era perfect egal daca ma judecai sau nu! :D
Fiecare decide pentru el. Cand aveam 20 de ani si 70 de kilograme eram mare amator de cort.
La 40 si 100...



"Asta e riscul inerent cand faci judecati de valoare asupra cuiva doar pe baza modului cum interpretezi in cheie personala postarile respectivului! ;)"

Ori îţi "este egal", ori nu-ţi este ! :clapping:
În principiu nimeni nu are dreptul de a emite judecăţi asupra altei persoane, mai ales că un simplu forum nu-ţi permite să cunoşti persoana cu care dialoghezi. Singurul lucru care poate fi judecat (mai bine spus, analizat) este discursul persoanei respective. Analiza o poţi face din poziţia unei persoane care ştie ce vorbeşte şi are experienţă în domeniul respectiv, ori (cum din păcate se întâmplă deseori) de pe poziţia "copilului" care bate din picioare şi spune că "eu vreau să fie aşa", dincolo de orice raţiune, doar pentru că el e "prinţişorul" şi VREA (cu nicio legătură directă cu tine; doar teorie).

Mulţi ani înainte. Am 47 de ani şi 130 de kg şi tot la cort îmi place mai mult. Diferenţa este că la 20 de ani şi 70 de kg plecam cu rucsacul în spinare şi făceam trasee pe jos. Acum pun cortul în maşină (când am una disponibilă) şi fac traseul pe şosea, iar cortul îl instalez la distanţă relativ mică de drum. :rolleyes:

Expresia "îmi este egal" vine din germană. Englezii spun "so what ?", "doesn't matter", sau "what ever", iar nemţii "egall".

Revenind la lege, problema cu care te confruntai este rezolvată de proiectul prezentat şi de munca celor "3 magnifici" de la ARA.

P.S. pentru Andraş: Vă stau la dispoziţie cu orice am posibilitatea dacă e nevoie de ajutor şi pot să vă mai iau din unele sarcini în funcţie de ce anume este de rezolvat mai repede şi nu aveţi destul timp.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2210 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 05 May 2015 - 11:31 AM

"Imi e perfect indiferent" suna mai bine? :p
Mai refeream la faptul ca te-ai pornit sa-mi faci morala unde imi fac vacantele, ce romglish folosesc s.a.m.d.
Ai mai dat-o si cu "dacii", habar n-am de ce dar e strict problema ta. Daca ai o obsesie vis-a-vis de postarile mele si simti nevoia sa le diseci, be my guest, vorba romanului! :D
0

#2211 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 May 2015 - 12:06 PM

Vezi postareaGarett, la 05 May 2015 - 11:31 AM, a spus:

"Imi e perfect indiferent" suna mai bine? :p
Mai refeream la faptul ca te-ai pornit sa-mi faci morala unde imi fac vacantele, ce romglish folosesc s.a.m.d.
Ai mai dat-o si cu "dacii", habar n-am de ce dar e strict problema ta. Daca ai o obsesie vis-a-vis de postarile mele si simti nevoia sa le diseci, be my guest, vorba romanului! :D


Eşti de belea. :rofl:
Dacă ai luat-o ca drept morală, e problema ta. Din punctul meu de vedere era doar o discuţie vis-a-vis de preferinţe şi unele motivaţii.

Sfârşitul poveştii vorba indianului. :drinks:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#2212 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 05 May 2015 - 01:08 PM

Eu sunt de belea?? :D
Poate mi-a scăpat fraza în care iti comentam romgleza! Oops, stai, ca a fost invers! :p
Gata cu off-topicul ca se supără oamenii astia de-a binelea pe noi! :cheers:

Aceasta postare a fost editata de Garett: 05 May 2015 - 01:09 PM

0

#2213 Useril este offline   Franz 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 28-April 15

Postat 06 May 2015 - 12:40 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 04 May 2015 - 12:12 PM, a spus:

Pentru Franz. :rolleyes:

1. Spor la construit. Masa aluminiului este mai mare decât cea a carbonului. Marele neajuns al aluminiului este că se deformează plastic şi pot să-ţi apară deformări invizibile cu ochiul liber, dar care să-ţi creeze probleme de echilibru în evoluţie şi nu o să ştii unde să cauţi. Duraluminiul este mai bun, în privinţa asta. Totuşi, dacă vrei o structură rezistentă şi uşoară, tot carbonul este soluţia. Partea proastă este că pe piaţă sunt mulţi producători de prefabricate din carbon care nu respectă "reţeta" de formare pentru a deveni mai ieftini. Ţevile, tijele şi profilele de carbon uzuale pe piaţa de la noi au o calitate îndoilenică. Chiar şi cele de pe la magazinele din afară. O soluţie "locală" ar fi să foloseşti elemente de lansete din sticlă/carbon/kevlar (fibră). Se găsesc de cumpărat la magazinele cu articole de pescuit. Sunt sensibil mai scumpe, dar rămân accesibile, iar masa şi rezistenţa lor nu suferă comparaţie. Noi folosim de ceva vreme aşa ceva şi te asigur că sarcinile pe care le suportă un model în evoluţie se măresc considerabil atunci când se introduc ţevile de acest tip.


Multam fain @EOL de chintesenta utila si informatii inedite (magazine articole de pescuit ca surse de fibre carbon freshh...) de rezolvare rapida.
Ce puteam dori mai mult ca incepator??
Ma rog e posibil pana oi gasi eu fibrele alea pe unde or fi la pescari sau magazinele lor sa le caut de undite...sa mai dureze o vreme. :yahoo:

Dar eu cu cadrul asta de aluminiu am un alt avantaj indubitabil fata de orice ax carbon : pot taia si reprelucra lejer profilul cadrului ca sa fixez sigur si simplu motoarele preluate cu mecanica cu tot de la fosta drona UFO Explorer.
Mai precis, daca se vede in pozele atasate de mine, am folosit profilul U care prinde infinit mai bine, ca o gheara pe 3 fete din 4 corpul motor deci nativ mai stabil decat profilul unui patratel interior de zeci de ori mai subtire infipt in fostele motoare cum am vazut la majoritatea dronelor comerciale ieftine bazate pe cadru de fibra carbon, baga tevusca da cu lipici si gata pana la prima ploaie sau vibratie sau uscatura la cald poate tine...

La multe drone e prindere prin superglue intre cadru si minimotoare. Fireste la dronele cu motoare prinse deasupra in coliere sau la cele scumpe o fi poate si cu surubel dar mie mi s-a parut mai nimerita de aceea solutia cu specularea profilului U care prinde bine simplu natural.
In plus la mine, prin acel U, la socuri dure, in cel mai rau caz, sare motorul din forma cadru in care e presat bine (eventual dublat cu lipitura silicon topit sau superglue elastic) in fire, in felul asta reducand instant masa inertiala a cadrului prin desprinderea/divizare greutatii detensionand semnificativ impulsul de impact, ceea ce am si obtinut provocandu-i socuri mai mari ca data trecuta de curiozitate sa mi testez teoria divizarii inertiale

Am mai scris de asta, e ceva inedit aplicat aZi de Mercedes de ex care la accidente grele mai nou sunt prevazute a se desface bucati bucati protejand cockpitul dar lasand sa i sara motorul si alte repere grele din caroserie care nu mai sunt prinse rigid de sasiu ci prin niste lagare cu praguri de rupere ca la declansarea airbag...Care ati mai vazut accidente cu modele recente ati observat poate chiar si la deformari nu asa dramatice tabla caroserie, global vorbind masina apare rupta la jumate sau laterale si motor aruncate iute afara ceea ce altadata nu vedeai prea des la viteze mai pamantene. Pe vremuri totul statea in tabla si cadru care se deformau toate impreuna tinandu-se strans pana la chisalitza...

Sper ca m-am...compensat dand si eu la randu-meu aceste inedituri sa va inspire la o protectie mai savanta a dronelor voastre mai mari mai scumpe deci mai expuse viitoarelor experimente! :good:

Sa le faceti cat de modulare puteti, in sensul diviziunii inertiale explicate mai sus... asa incat la vreun impact sa nu mai vedem ca pe youtube ca recuperam de pe camp un amalgam fire incalcite cu chipurile atarnate de ele..., scotocind prin iarba inalta dupa motoare zburate la zeci de metri pe camp (presupunand fireste ca nu au ramas iar prin copaci..) si adunand resturile din cadrul facut betisoare (asa devenise carbonul meu din drona originala, care se tot exfolia cum il atingeam dupa impact...)


Ideal ar fi fost desigur sa gasesc de unde sa cumpar putintel de cadru de Duraluminiu dar nu am habar cum as putea proceda la noi in magazine nu ai cum sa cauti pe santiere nu am idee...
Avem deja un exemplu cu un alt coleg de aici care tocmai probabil manat de aceeasi disperare...(de a refuza - prietenii lui Mendeleev.. stiu de ce!!-folosirea fibrei carbon) a cotit-o pana la urma chiar spre esenta moale de lemn cu a lui veritabila Drona Flintstone !

Dupa cum vedeti nu numai de aceea nici eu tot nu as da 2 bani pe fibre carbon...
Acestea, de altfel sunt si in prezent din cauza multor sensibilitati si restrictii in productie, cum bine ai sintetizat chiar tu (dificultatile de a cunoaste sau respecta reteta/ingrediente secreta care face diferenta!!!) ...cauza celor mai mari dezastre, brute, deloc intelectuale ale aviatiei de cand exista (avioane care se descompun si rup in zbor, fuselaj, aripi, tren de aterizare etc), exemple sunt destule incepand cu notoriile catastrofe cu Airbusuri care au fortat primele revolutionand (doar profitul..) prin inlocuirea integrala a clasicului duraluminiu cu fibra carbon.
Ulterior si alte avioane, urmand exemplul in goana dupa acelasi profit prin reducerea costurilor si mai ales consumurilor au procedat la asta cu rezultate similare in timp si uzura...(catastrofe abjecte, avioane descompuse in plin Zbor sau la aterizare) cautand mereu alti vinovati ca sa acopere gafa imensa din proiectarea fortata la limita de noile crize cunoscute recent in domeniu, zboruri comerciale. :angry:

Astfel ca raman f rezervat cu materialele amorfe, amalgamate sau care impun tehnologii prea stricte si prea precise fata de actuala mutatie majora tot din profit catre productiile chinezesti care inlocuiesc pe ici pe colo pana la totul componentele poate initial corect apreciate dar cine mai poate stapani azi noul val al reexportarii licentelor de fabricatie, cine mai garanteaza ca avionul cu care zbori sau cu atat mai putin piesele de drone amatori are pana la ultimul centimetru de material provenienta si precizia din faza initiala de aprobare si acceptare?... :ph34r:

Sa retinem ca mai sunt si alte legi ale fizicii de cand exista planeta asta optimizata de catralioane de ani la materiale atomi molecule si stabilitate in conjunctura de campuri de energie de aici!
De aceea fibra carbon nu ramane decat un surogat ce poate suprinde cu autodezintegrare cand nu te astepti deoarece ea nu a aparut natural precum aluminiu prin echilibrul de forte din spatiul nostru si care sunt la majoritatea tabelei Mendeleev. Si acolo mai avem materiale la limita stabilitatii dar fibra carbon e mult dincolo...Coeziunea moleculara a fost creata fortat prin energie externa temporara in procesul fabricatiei si nu e sustinuta entropic...de mediul ambiant precum restul materialelor care nu se descompun ci doar reactioneaza intre ele.
Tocmai de ex fibra carbon nici macar asta nu face...dand de aceea o falsa impresie de stabilitate nativa!
Ca de aia e fibra o sa Ziceti...daca o rupi putin fisura mica de ex in cursul unei coliziuni curente din zecile de mii care le suporta zilnic dronele noastre ca nu om merge toti asa perfect printre obstacole...Fibra carbon cum se fisureaza sau la contact cu unii solventi etc isi schimba radical fiabilitatea si incepe autodescompunerea pe directiile axiale ale compunerii initiale la presiuni inalte in fabricatie, in cateva secunde sau inca ceva minicoliziuni (o drona care se balagane intre craci in cadere sau rostogolire pe pietris...) se desira de nu ti vine sa o mai recunosti ce a fost...

Din extrapolare, daca studiem istoria tuturor accidentelor aviatice, vedem ca majoritatea au fost cauzate nu de piloti nepriceputi ci de suprize catastrofale cauzate la origine de mici inlocuiri de componente amorfe compozite nu chiar exacte la milimetru dar dealtfel nici importatorii nu mai au timp si cadru sa reverifice la microscop ce mai scapa in loturile ce intra si ies cu mare viteza din productie in utilizare inainte de a trece perioada adevaratelor durate la teste complicate pt care altadata era timp destul, resurse minerale ieftine si motivatie... :o

Declasarea Volvo si a otelului altadata de referinta suedez si chiar italian ca de ala romanesc ce sa mai vorbim etc in favoarea celui indian (comparati simplu INOXurile din diferite fabricatii la uzura reala!!!) e inca un exemplu cat se poate de relevant al desuetului in care toata omenirea este condusa azi sa ajunga din aceleasi cautari de profit unde se mai poate pe si dupa si inainte de (alte) crize...

Revenind la drona noastra cea de toate zilele...vedem lejer ca toti producatorii de drone mai scumpe si deci riscuri mai mari inclusiv in protectii diverse si uzuri la mediul si vibratii implicite cauzate de performante/turatii/inaltimi/viteze/greutati medii si mari, toti seriosii adica nici sa nu auda de fibra carbon, au toti cadru pur metalic fireste aliaje similare Dural, fibra carbon neprezentand pentru nici unii garantiile cerute in nivele de aplicatii mai serioase, mai riscant de scumpe sau cu asigurari de accidente... Cu toate ca asta ii costa enorm la consum, autonomie, performante de zbor etc si poate tocmai de aceea ! :good:

PS _ mai sunt cateva zile si de 2% pentru ARA...si mai ales de scrisoarea pt corectii legislative care banuiesc ar trebui trimisa de seful nostru sau cine?? Trimitem individual? Vorba colegului trebuie sa stii si legislatie nene...eu chiar daca am mai nimerit-o nu am acum timp sa studiez mai mult termenul e scurt si ma rog sunt amator ca si voi, nici ei nu stiu cate stiu eu de rutere cisco... Ar trebui sa resintetizam ceva idei finale scurte si sefu Andras sa dea daca e pe aproape si disponibil tonul sau schema finala de dezbatut si propus ce se mai poate sa nu ne trezim la anu iar cu cine stie ce abjectii sau inadvertente de interpretare, devenite a nu stiu cate oara lege (a naibii fatalitate! Tipica??? :pardon: ) pe aceste meleaguri,,,
0

#2214 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 04:28 PM

Stimate domnule Vip_Eol, imi cer scuze ca v-am reprosat in trecut ca aveti postari prea lungi pe forum. De cand a aparut noul membru Franz, oricat ati scrie de acum incolo, nu mi se va mai parea atat de mult... :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2215 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 06 May 2015 - 04:46 PM

Vezi postareamisumat, la 06 May 2015 - 04:28 PM, a spus:

Stimate domnule Vip_Eol, imi cer scuze ca v-am reprosat in trecut ca aveti postari prea lungi pe forum. De cand a aparut noul membru Franz, oricat ati scrie de acum incolo, nu mi se va mai parea atat de mult... :)


:rofl:
SUNTEM FUDULI
0

#2216 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 06 May 2015 - 06:02 PM

Vezi postareamisumat, la 06 May 2015 - 04:28 PM, a spus:

Stimate domnule Vip_Eol, imi cer scuze ca v-am reprosat in trecut ca aveti postari prea lungi pe forum. De cand a aparut noul membru Franz, oricat ati scrie de acum incolo, nu mi se va mai parea atat de mult... :)



Chiar mă întrebam când ? :rofl:
Vă rog fără "domnule" că să fiu al nabii dacă nu l-am căutat peste tot. În şifonier, pe sub birou, pe sub pat, ... al naibii nu-l găsesc pe nicăieri. Ajunge simplu ViP (nu "viaipi"), sau mai bine, Viorel.
Trebuie să recunoaşteţi că are cursivitate, stăpâneşte bine limba română, mesajul este clar şi susţinut. Are şi ceva exagerări, dar ... le lăsăm aşa.

:drinks:

P.S. Nu e nevoie de scuze.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 06 May 2015 - 06:02 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#2217 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 06 May 2015 - 09:27 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 06 May 2015 - 06:02 PM, a spus:

...stăpâneşte bine limba română...

Si nici nu foloseste englezisme! :p
0

#2218 Useril este offline   YO2BTW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Domeniul SOLARIS
  • Interests:Radioamatorism, Ceasornicarie, Modelism, Astronomie, Foto/Video, Bijuterii HandMade, Parfumerie, OffRoad, Tir cu arcul olimpic...etc

Postat 07 May 2015 - 09:36 AM

Ordinul MT 8/2014 si altele ...

https://www.youtube....0&v=KWZKNXCXrFY


Adrian - YO2BTW
YR - BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
0

#2219 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 09 May 2015 - 09:07 PM

Sfanta Drona va fi canonizata :)
http://www.dronezine...drone-del-papa/
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#2220 Useril este offline   Robin671 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-March 15
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:Aeromodele,Electronica,Mecanica,Fotografie...

Postat 10 May 2015 - 07:10 AM

Vezi postareanicajohn, la 09 May 2015 - 09:07 PM, a spus:

Sfanta Drona va fi canonizata :)
http://www.dronezine...drone-del-papa/

Si tot acolo,in articol mai jos,o stire despre o coliziune evitata,langa Torino.
Se prevad,vremuri grele,pentru drone si la ei...
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro