Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1951
Postat 02 April 2015 - 09:22 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1952
Postat 02 April 2015 - 10:31 PM
#1953
Postat 02 April 2015 - 10:36 PM
Scotocire, scotocire, dar pe vremea respectivă nu se lua nici naiba de noi indiferent unde zburam. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 02 April 2015 - 10:37 PM
#1954
Postat 03 April 2015 - 07:04 AM
Eu m-am facut radioamator ca sa imi pot construi statie, :angry: daca erai prins transmitand ajungeai direct... "acolo"
#1955
Postat 03 April 2015 - 07:51 AM
020.jpg (90.84K)
Number of downloads: 69
005.jpg (100.36K)
Number of downloads: 71
si ata este prin 1972 iar statia este multiplex si era in dotarea Casei Pionierilor din Cluj care avea si club de seniori
#1956
Postat 03 April 2015 - 09:21 AM
#1957
Postat 03 April 2015 - 02:05 PM
Voiai sa iti faci statie ca "privat" nici o problema, erau revistele pline de scheme (Pадио СССР ;) ) dar ca sa transmiti era mai complicat.
Fara sa fii inregimentat in sistem nu puteai misca...
#1958
Postat 03 April 2015 - 04:13 PM
#1959
Postat 03 April 2015 - 04:28 PM
Imi e greu totusi sa cred ca cererea aia la posta juca rol de inregistrare frecventa, la strictetea care era atunci... Stiam si cine era securistul radioclubului :)
Si unde se vindeau astea personale ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 April 2015 - 04:30 PM
#1960
Postat 03 April 2015 - 06:39 PM
In general se cumparau materiale din import de la cunostinte, (tatal meu coresponda cu colegi filatelisti din Italia, Franta plata se facea in timbre)
Statia am cumparat-o de la un coleg din Sibiu in 1984, cu 5 000 lei ( aveam un salar de 2 550lei)
20150403_192557.jpg (79.54K)
Number of downloads: 63
Si sa stii ca daca erai pasionat de radioamatorism si calculatoare , fapul ca ai vrut sa-ti faci o statie a cantarit probabil putin.
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 03 April 2015 - 06:41 PM
#1961
Postat 03 April 2015 - 07:05 PM
Dupa aia am vrut sa si inteleg cum merge... si m-a prins :)
#1962
Postat 03 April 2015 - 09:30 PM
Cu maşina de scris ştiu că erau probleme. Aveau ai mei una la care învăţasem să scriu şi mă avertizase mama că are caracterele înregistrate.
#1963
Postat 04 April 2015 - 10:02 AM
#1964
Postat 05 April 2015 - 05:29 AM
Prin 85 ma ardea la ficati sa-mi fac o statie. Cel mai complcat era sa procur perechea de cuarturi. Intr-un numar din Modelism a aparut un anunt in care se spunea ca un club din Bucuresti vinde perechi de cuarturi pentru intreprinderi. M-am dus la Inginerul Sef si am plans sa-mi dea o comanda. Cu ea am plecat la clubul cu pricina. Le-am povestit ca cecul nu era disponibil, dar ca vreau sa platesc in numerar. Dupa ce s-au sfatuit intre ei, au acceptat. Asa m-am facut cu vre-o sase perechi de cuarturi...pe care nu le-am folosit niciodata. Cred ca inca le am.
Sarbatori fericite.
#1965
Postat 05 April 2015 - 09:17 AM
1- oridunul 8/2014 e nul prin decizia judecatorului in conctenciosul administrativ. Ca sa clarific, pana in momentul unui eventual recurs si al unui nou proces, ordinul nu se aplica.
2- ANdras, cum ai dedus ca daca ordinul 8 este nul, aeromodelele devin aeronave? Inventezi probleme ca sa ramai in centrul atentiei?, in baza carei legi?
Nu in ultimul rand, faptul ca ARA se disociaza de cei care filmeaza din multirotoare va pune in minoritate. 130 de membrii fata de 12000 de utilizatori de aeromodele .....
Aceasta postare a fost editata de DroneMaker: 05 April 2015 - 09:22 AM
#1966
Postat 05 April 2015 - 09:56 AM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 05 April 2015 - 09:57 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1967
Postat 05 April 2015 - 11:17 AM
"Zburatorii adevarati" versus "cocalarii cu bemve si Phantoame care ne strica hobby-ul"!
@DroneMaker: stai sa vezi acum tirade! ;)
#1968
Postat 05 April 2015 - 11:22 AM
Bonus, pot sa se joace si de-a controlorii de trafic, au ocazia sa comunice cu "autoritatile", sa "deschida zone" alea alea...
Aceasta postare a fost editata de Garett: 05 April 2015 - 11:23 AM
#1969
Postat 05 April 2015 - 05:46 PM
DroneMaker, la 05 April 2015 - 09:17 AM, a spus:
1- oridunul 8/2014 e nul prin decizia judecatorului in conctenciosul administrativ. Ca sa clarific, pana in momentul unui eventual recurs si al unui nou proces, ordinul nu se aplica.
2- ANdras, cum ai dedus ca daca ordinul 8 este nul, aeromodelele devin aeronave? Inventezi probleme ca sa ramai in centrul atentiei?, in baza carei legi?
Nu in ultimul rand, faptul ca ARA se disociaza de cei care filmeaza din multirotoare va pune in minoritate. 130 de membrii fata de 12000 de utilizatori de aeromodele .....
Stimate domn, nu te obliga nimeni sa ne stimezi sau sa ni te alaturi. Termenul de AEROMODEL nu era nicaieri reglementat pana la aparitia Ordinului 8. Acel ordin a exclus voit sau nu activitatea recreativa aeromodelistica din cadrul legal. Presupun ca n-au innebunit subit acum un an cateva sute de aeromodelisti dintre cei doar cu putin mai multi activi existenti in Romania... In ceea ce priveste activitatea comerciala care se bazeaza pe aeromodele si care va intereseaza pe dumneavoastra, nu este treaba noastra. Aparati-va drepturile, asa cum facem si noi. Dar nu uitati, orice profit se impoziteaza aproape oriunde in lume, iar asta nu tine de noi!
Acelasi raspuns l-ati primit si pe pagina FB, Aeromodelism Romania.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1970
Postat 06 April 2015 - 01:26 AM
DroneMaker, la 05 April 2015 - 09:17 AM, a spus:
1- oridunul 8/2014 e nul prin decizia judecatorului in conctenciosul administrativ. Ca sa clarific, pana in momentul unui eventual recurs si al unui nou proces, ordinul nu se aplica.
2- ANdras, cum ai dedus ca daca ordinul 8 este nul, aeromodelele devin aeronave? Inventezi probleme ca sa ramai in centrul atentiei?, in baza carei legi?
Nu in ultimul rand, faptul ca ARA se disociaza de cei care filmeaza din multirotoare va pune in minoritate. 130 de membrii fata de 12000 de utilizatori de aeromodele .....
Decizia instantei devine executorie doar atunci cand sau daca ramane definitiva si irevocabila. Pana la obtinerea unei decizii definitive si irevocabile nu putem afirma insa ca ne bucuram de o deplina legalitate. Incalcarea ordinului 8, se poate dovedi riscanta acum, mai ales in ipoteza improbabila totusi, a unui recurs castigat de MT. Intre noi fie vorba nici pana acum nu era foarte riscanta, cat timp zborurile noastre nu erau ostentative.
Desi se prefigureaza clar castigarea unei batalii importante, nu putem spune ca este definitiv castigata, cu atat mai mult, nu putem spune ca este castigat razboiul. Ar trebuii macar sa vedem hotararea redactata cu motivarea instantei ca sa ne putem face cat de cat o idee asupra situatiei.
Din pacate ideile aeromodelelor care devin aeronave nu-i apartin lui Andras si sunt urmare a unor discutii cu unele autoritati care mai nou imping spre aceasta idee. Te pot asigura insa ca nici el si nici unul dintre noi nu-si doreste asa ceva. Mai mult in urma insistentelor din partea noastra, insasi MT a cerut o definitie a aeromodelului, dar in conjunctura creata de perspectiva anularii ordinului 8 prin decizia instantei, am fost informati ca doresc reluarea discutiilor anterior clarificate in aceasta privinta. Momentan nici negocierile purtate de ARA si nici hotararea obtinuta de tine in instanta nu reprezinta o garantie pentru ce ne va rezerva viitorul. Prevederile ordinului 8, daca vor fi anulate definitiv si irevocabil prin hotararea instantei, cel mai probabil vor fi rapid inlocuite cu altele mai bune sau mai putin bune.
Afirmatia conform careia ARA se disociaza de multirotoare si zborul FPV, cred ca este urmare a unei proaste informari de partea ta, din potriva exista destul de multa atentie acordata FPV-ului si chiar un proiect in plina desfasurare si ma refer aici la cel cu IGSU, proiect dedicat exclusiv zborului FPV.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 April 2015 - 01:29 AM
#1971
Postat 06 April 2015 - 05:55 AM
#1972
Postat 06 April 2015 - 06:39 AM
In reportajul respectiv de pilda puteati mentiona, la modul ridiculizarii, "interpelarea" din parlament: "Uitati, de exemplu, ca sa va dati seama ce idiotenii debiteaza politicienii romani, un parlamentar vede "amenintari la adresa sigurantei nationale in niste jucarii! Va dati seama ca astfel de oameni, care habar nu au pe ce lume traiesc, fac legile in tara asta??" Cam asa trebuie procedat, nu "intalniri si protocoale"! Ce se vede in schimb la TV? Individul de la Pro(s)TV care s-a grabit sa-si "inmatriculeze" drona, bucuros ca-l baga si pe elcineva in seama si poate poza in "pilot"! De ce ARA nu a reactionat in vreun fel la tampenia respectiva?
#1973
Postat 06 April 2015 - 07:26 AM
Garett, la 05 April 2015 - 11:17 AM, a spus:
"Zburatorii adevarati" versus "cocalarii cu bemve si Phantoame care ne strica hobby-ul"!
@DroneMaker: stai sa vezi acum tirade! ;)
Ai punctat bine. Legile si reglementarile au inceput sa apara dupa ce fenomenul filmarilor din multirotoare prin orase a luat amploare. Nu inteleg de ce au fost bagate in aceeasi oala cu aeromodelismul, pt. ca nu au nici o legatura.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1974
Postat 06 April 2015 - 07:29 AM
ARA este o asociatie nonprofit si nu este manata de astfel de considerente. Nu cei care s-au inscris in ARA au declansat acest lant de evenimente neplacut, ei doar trag ponoasele de pe urma altora. Inca o data se vede ca noi romanii si nu numai, calcam totul in picioare de dragul banilor.
Si in esenta, blamatul Ordin 8 a pornit exact de la setea unora de bani cu orice pret si/sau din mania grandorii. Nu s-ar fi ajuns aici daca ar fi existat masura bunului simt.
Stiu, ADEVARUL doare de multe ori, dar nefiind spus nu putem ajunge si la solutii.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1975
Postat 06 April 2015 - 08:34 AM
#1976
Postat 06 April 2015 - 09:24 AM
Garett, la 06 April 2015 - 08:34 AM, a spus:
Nu ma refer doar la ordinul 8, ci si la situatia internationala. Cand dronistii vor avea macar bunul simt sa recunoasca ca din cauza lor a inceput scandalul? Mai aveti si tupeul sa dat vina pe aeromodelistii care nu au deranjat cu nimic pana acum! Cand o sa renuntati la atitudinea de "cocalar cu BMW" nu va mai fi nevoie de legislatie, bunul simt reglementand de la sine activitatea.
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 06 April 2015 - 09:27 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1977
Postat 06 April 2015 - 09:30 AM
Când aeromodelistii "cu state vechi de plata" vor renunta la aerele de superioritate si nu vor mai considera orice posesor de multirotor drept "cocalar cu BMW"?
#1978
Postat 06 April 2015 - 09:53 AM
Caci de pretentii de artist foto-video m-am lamurit... altfel nu ai fi debitat enormitatile alea de la clipul DJI.
Nu am remarcat pana acum nici o "productie" a dumitale care sa justifice ca ai fi limitat cumva, si interesul subit fata de aero.
Daca ai fi fost din bransa, ai fi putut sesiza usor tot ce e aranjat, si ai fi avut idee cate semnaturi au dat toti cei care apar acolo, ca sa fie producatorii asigurati in cazul in care o ia una razna si iese cu taieturi.
Ai fi putut remarca singur ca cele cateva 2-3 secunde de la mare inaltime in care apare traficul intr-o metropola nu sunt filmari aeriene, pur si simplu aprobarile ca sa faci un asemenea zbor nu se justifica, DJI fii sigur ca le face legal, nu haiduceste. Efectul de apropiere nu este dat coborarea unei drone, filmarea a fost facut de la un punct fix, de la o fereastra sau de pe acoperisul unui zgaraie nori, fiind un efect de zoom, nu travelling.
Daca matale crezi ca asemenea productii se fac iesind hai-hui cu drona pe strada, vai si amar... mult succes !
Aerul de superioritate vine de la unul printre primii care au ridicat 3 lemne incrucisate in aer pe meleagurile astea, si de atunci scoate 2-3 pe an fara ca nici unul sa fie folosit la filmari aeriene. Asta e aeromodelism.
#1979
Postat 06 April 2015 - 09:59 AM
Garett, la 06 April 2015 - 09:30 AM, a spus:
Când aeromodelistii "cu state vechi de plata" vor renunta la aerele de superioritate si nu vor mai considera orice posesor de multirotor drept "cocalar cu BMW"?
Cand multicopteristii nu se vor mai comporta ca atare (marea lor majoritate, nu vorbesc de cei care sunt aeromodelisti nu vanatori de vizualizari pe youtube)
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#1980
Postat 06 April 2015 - 10:34 AM
Garett, la 06 April 2015 - 06:39 AM, a spus:
In reportajul respectiv de pilda puteati mentiona, la modul ridiculizarii, "interpelarea" din parlament: "Uitati, de exemplu, ca sa va dati seama ce idiotenii debiteaza politicienii romani, un parlamentar vede "amenintari la adresa sigurantei nationale in niste jucarii! Va dati seama ca astfel de oameni, care habar nu au pe ce lume traiesc, fac legile in tara asta??" Cam asa trebuie procedat, nu "intalniri si protocoale"! Ce se vede in schimb la TV? Individul de la Pro(s)TV care s-a grabit sa-si "inmatriculeze" drona, bucuros ca-l baga si pe elcineva in seama si poate poza in "pilot"! De ce ARA nu a reactionat in vreun fel la tampenia respectiva?
Nu crezi ca ar fi fost o totala lipsa de viziune daca jucam cu totii aceias carte, iti reduci semnificativ sansele daca joci totul pe o singura mana. In afara de asta interesele noastre si viziunile nu coincid chiar intr-u totul, pe de o parte criticati amestecarea multirotoarelor cu aero clasic si totodata reprosati neasociaerea hobbyului cu comercialul.
In alta ordine de idei, dumneata faci parte dintre cei 12.000 de aeromodelisti? Ca sunt tare curios cum ai atacat pana acum MT-ul, cu adrese, cu pietre in geamuri, sau?
In schimb ai dreptate in unele privinte, ar trebuii sa fie inteles ca opinia a 130 de oameni nu poate cantarii prea mult in fata autoritatilor. Atat timp cat marea lor majoritate aeromodelistii clasici sau cei cu multirotoare inteleg sa stea pe margine fara a face macar un minim efort de aderare la aceasta asociatie sau orice alta forma de lupta in sprijinul aeromodelismului, nu avem prea multe sanse reale. Dar asta este crunta realitate, e mai simplu sa stai pe margine asteptand rezultate si eventual sa mai arunci din cand in cand o critica celor care se straduiesc.