Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1591
Postat 19 March 2015 - 11:17 AM
#1592
Postat 19 March 2015 - 12:57 PM
După câte observ, cam toţi facem o mică confuzie. Trebuie să fim realişti şi să separăm nuanţele.
Aeromodelismul, în accepţiunea FAI şi FRMd nu are probleme (deocamdată). La cei legitimaţi FRMd nici nu s-a pus problema vreodată să fie refuzaţi, sau împiedicaţi să zboare indiferent că se efectua un simplu antrenament, sau o ieşire de plăcere pe care noi o numeam tot antrenament. Cine să stea să verifice că nu e antrenament ? Nici nu şi-ar fi putut da seama.
Aeromodelismul de plăcere (al celor neînregimentaţi FRMd), al găştilor de pe terenurile virane - cum îl numea Renato, nici el nu a avut de suferit atâta vreme cât terenul respectiv nu era în imediata apropiere a unui aerodrom. Posibil să fi existat ceva probleme cu vecinii datorate zgomotului motoarelor termice, dar astea ar fi fost nimicuri rezolvabile amiabil.
Nu pot să nu le dau dreptate unora dintre dumneavoastră care au fost interpelaţi agresiv şi grosolan de către membri FRMd şi nu au fost lăsaţi să zboare (cazul povestit de GigiGl). În opinia mea o asemenea manifestare e regretabilă şi nu onorează pe nimeni.
De fapt toate problemele noastre au apărut odată cu dezvoltarea explozivă a tehnologiei dronelor, care au devenit comerciale şi extrem de accesibile, cumulat cu faptul că această accesibilitate a dat posibilitatea multor persoane să achiziţioneze acest gen de aparatură. Nu ar fi fost nimic rău în asta, dacă în pădure nu ar exista uscături. Din păcate suntem judecaţi după crengile strâmbe şi/sau uscate (asta nu se întâmplă numai în România). Dacă până acum preţurile erau oarecum prohibitive şi cei care achiziţionau aşa ceva erau adevăraţii pasionaţi, oameni responsabili, sau la extrema cealaltă "teroriştii" care oricum sunt ştiuţi şi urmăriţi permanent, acum orice "copil iresponsabil" poate cumpăra, se poate juca, poate să facă pe grozavul cu ce poate face el cu drona lui, lucru care ne dăunează. Acelaşi lucru şi la zborul FPV unde chiar sunt de părere că este necesară o pregătire mai amănunţită şi coordonare obligatorie cu CTR-urile, fiind vorba de zbor la înălţimi mai mari şi dincolo de raza vizuală a operatorului.
Nu este o surpriză că un profesionist (cel menţionat de Renato) a fost mirat de deschiderea celor de la ROMATSA. Chiar dacă nu sunt la fel de profesionist, atitudinea celor de la ROMATSA a fost la fel de surprinzătoare şi pentru mine, mai ales că ştiu şi văd cam în ce direcţie se îndreaptă tratarea subiectului în toată lumea. Mi-am pus întrebarea cum de e posibil ca noi să devenim o insuliţă care nu se înscrie perfect în trend-ul internaţional având în vedere că în privinţa domeniului aeronautic am fost mereu "mai catolici decât Papa".
E clar cel puţin un lucru. Oficialităţile ştiu că fenomenul, indiferent de legislaţie, este în mare parte necontrolabil cel puţin pe teritoriul ţării datorită lipsei acute de resurse şi amplorii pe care îl poate lua. Probabil că soluţia lor a fost de a încerca să controleze ce se poate controla, adică cel puţin membrii FRMd şi ARA. Dilema mea se referă la ceea ce va urma să se întâmple dacă cineva "va călca strâmb". Mi-e teamă că toate se vor sparge în capul nostru (şansele să se întâmple asta sunt destul de mari). Dacă pe cei din conducerea FRMd "îi doare la bască" pentru că sunt oarecum acoperiţi, rămân de sacrificiu cei din ARA. Teama mea e că cei sacrificaţi vor fi cei câţiva care se zbat să rezolve aceste probleme şi în final nu vor avea o susţinere solidară din partea întregii organizaţii, adică exact obiceiul nostru de a ne da deoparte când arde prea tare. Din păcate am ceva experienţă neplăcută în domeniul acesta. Eşti mandatat să discuţi ceva, eşti împins, rugat, o faci, rezolvi situaţia, dar în momentul în care apar probleme, tot suportul pe care te bazai, tot "spatele" pe care credeai că îl ai dispare ca un fum.
Discuţiile privitoare la înscrierea în ARA (la mine) cam trenează atât din motive obiective, cât şi din ceva motive subiective. Aşa merg lucrurile la noi. Dacă nu pleci în trombă când ai ocazia, pe urmă totul se urneşte mai greu. Probabil că pe săptămâna viitoare o să fac individual demersurile pentru înscrierea în ARA.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 19 March 2015 - 12:58 PM
#1593
Postat 19 March 2015 - 01:44 PM
renatoa, la 16 March 2015 - 11:23 AM, a spus:
Ma intreb cine a decis aceasta acoperire... este mai mare decat TMA-ul londonez care are trafic de zeci de ori mai aglomerat... acum incep si eu sa aberez, chiar trebuie sa suportam toate deciziile luate de unii a caror competenta este contestata din ce in ce mai mult ?
Aveti atasate cele doua zone, judecati singuri...
Ha ...poze din flightradar ... zero barat , dragul meu barbat !!! Daca vrei niste poze reale , o sa urc eu cateva ... poate te lamuresti .
Deciziile se iau la alt nivel , nu unde trebuie ... crezi ca mie-mi convine cum arata prostia aia de TMA de la Cluj ? Absolut deloc ... dar pe mine ma
afecteaza non-stop , nu doar cand vreau sa zbor un aeromodel ... Da' zicea cineva sa privesti problema si altfel ... ai idee cati militari zboara p-acolo ?
Mai ales de cand au venit si americanii cu tartaretele lor ... Plus ca vorbim de 3 aerodromuri , Cluj , Sibiu si Tg. Mures , aria de acoperire trebuie
sa acopere tot ... Da' n-o sa vedeti voi prea curand TMA-ul de la Cluj in functiune ... mai dureaza cel putin 1 an . Stiu sigur .
#1594
Postat 19 March 2015 - 01:47 PM
renatoa, la 16 March 2015 - 11:47 AM, a spus:
Chiar te rog sa nu fabulezi ... daca vrei , pur si simplu intreaba-ma pe mine , si-ti raspund ... in masura in care pot .
Thanks .
#1595
Postat 19 March 2015 - 01:55 PM
1. Domnule ViP_Eol, nu va cunosc dar sunt convins ca sunteti o autoritate in materie. Totusi, consider ca viata e prea scurta pentru a va citi postarile exagerat de lungi.
2. A mai iesit cineva la zbor in ultimul an ? Sau teroarea Ordinului 8 a speriat pe toata lumea ?
3. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar disparea Ordinul 8 sau alte restrictii pentru aeromeodelisti, ar fi nenorocire, nu ? Oare ce se va mai discuta pe acest forum atunci, ca doar despre constructii de aeromodele, despre zburatul lor, etc, nu se mai poarta de multa vreme.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#1596
Postat 19 March 2015 - 03:17 PM
misumat, la 19 March 2015 - 01:55 PM, a spus:
1. Domnule ViP_Eol, nu va cunosc dar sunt convins ca sunteti o autoritate in materie. Totusi, consider ca viata e prea scurta pentru a va citi postarile exagerat de lungi.
2. A mai iesit cineva la zbor in ultimul an ? Sau teroarea Ordinului 8 a speriat pe toata lumea ?
3. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar disparea Ordinul 8 sau alte restrictii pentru aeromeodelisti, ar fi nenorocire, nu ? Oare ce se va mai discuta pe acest forum atunci, ca doar despre constructii de aeromodele, despre zburatul lor, etc, nu se mai poarta de multa vreme.
Mihai,
mult adevar in ceea ce spui... :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#1597
Postat 19 March 2015 - 03:19 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1598
Postat 19 March 2015 - 03:48 PM
GigiGL, la 19 March 2015 - 03:19 PM, a spus:
Cred ca va inselati, nu va exista nici un fel de deschidere a aviatiei mari fata de acest domeniu. Romatsa are tot interesul sa stie exact ce zone de zbor sunt frecventate si sa le controleze, pentru a evita orice probleme care ar putea afecta zborul 1:1. Cei despre care spuneti ca au trecut odata pe strada aeromodelismului nu cred ca au nici un fel de putere de decizie (asta daca mai sunt cumva in activitate).
Ca un mic exemplu, am vazut in urma cu cativa ani pe aerodromul de la Tuzla (fiind elev in pregatire la 1:1) atitudinea "soimilor" de la aeroclubul romaniei fata de restul lumii autohtone: de zeitati coborate din ceruri...la acest nivel erau "gazele", in timp ce pilotii din uk, ucraina, ungaria etc se comportau absolut firesc si decent.
Va las sa va ganditi cam cum este privit rc-ul de astfel de persoane.
#1599
Postat 19 March 2015 - 04:10 PM
MADA, la 19 March 2015 - 03:48 PM, a spus:
Spre norocul nostru, multe alte intamplari din epopeea ARA ne arata ca suntem totusi macar intelesi, iar pe alocuri si ajutati. Este adevarat, toti suntem romani si destui romani sufera de mania grandorii. Dar sa nu generalizam, inca mai exista in Romania OAMENI.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1600
Postat 19 March 2015 - 06:10 PM
Știu sigur că deranjez orgolii altfel nu ar mai avea niciun haz să scriu. De citit nu vă obligă nimeni să o faceți. Dacă e prea lung textul, poate fi ignorat. Ca la TV. Nu vă place postul, mutați din telecomandă, ori pe perioada reclamei ieșiți la o țigare. :)
Oare cărțile sunt prea lungi să fie citite ? Nu e necesar un răspuns ... e doar retorică.
Supraapreciați importanța acordată aeromodelismului. Cei care au ajuns în aviație plecând de la activitatea asta reprezintă un procent nesemnificativ.
#1601
Postat 19 March 2015 - 06:13 PM
GigiGL, la 19 March 2015 - 04:10 PM, a spus:
Vorba englezului: "Frumoasă țară. Păcat că e locuită" :D
#1602
Postat 19 March 2015 - 07:02 PM
ViP_Eol, la 19 March 2015 - 06:10 PM, a spus:
...
Asta a durut :( Subtilitate mea e de raspel tocit :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 March 2015 - 07:02 PM
#1603
Postat 20 March 2015 - 11:23 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1604
Postat 20 March 2015 - 12:49 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#1605
Postat 20 March 2015 - 01:04 PM
misumat, la 20 March 2015 - 12:49 PM, a spus:
www.aeromodelism.ro nu apartine de rhc. Nu se va inchide RHC. ARA nu este magazin sau firma este un ONG. Multe documente nu se pot posta pe RHC ex doc mari sau anumite formate pe site putem publica. Nu intaleg care este problema? de ce te supara acest lucru?
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1606
Postat 20 March 2015 - 01:05 PM
E o subtilitate ardeleneasca. Cu vorbe putine...
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 20 March 2015 - 01:06 PM
#1607
Postat 20 March 2015 - 01:14 PM
Eu zic sa emigram ca sa scapam de ARA :p
#1608
Postat 20 March 2015 - 01:20 PM
Andrix_y, la 20 March 2015 - 01:04 PM, a spus:
Nu ma supara, e ca la reclamele tv, iti sar in ochi cand e filmul mai interesant, dar si cu asta ne obisnuim pana la urma. Si, e bine de stiut, daca imi fac un ONG stiu unde sa-l promovez gratis....
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#1609
Postat 20 March 2015 - 01:29 PM
Adrian - YO2BTW
EASY STAR II
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider
Tarot 680 Pro NAZA M V2 - GoPro 4 Black
DJI F450 NAZA-M V2 - GoPro 4 Black
FrSky TARANIS Plus-OpenTX
#1611
Postat 20 March 2015 - 11:29 PM
renatoa, la 19 March 2015 - 07:02 PM, a spus:
Asta cu durerea mi-a adus aminte de un film românesc vechi.
"- Te doare măi Puiule, te doare ?
- Mă doare mă, mă doare-n ... de toată lumea !"
:rolleyes:
#1612
Postat 21 March 2015 - 09:23 AM
#1613
Postat 21 March 2015 - 10:06 AM
E deja spatiu segregat...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 March 2015 - 10:07 AM
#1614
Postat 21 March 2015 - 09:17 PM
Rower, la 21 March 2015 - 09:23 AM, a spus:
Văd că imaginile "alea" sunt deja şterse. Nu era vorba de teribilism. Imaginile respective au fost luate în perfectă legalitate. Ordinul 8 s-a născut din alte motive. Totuşi, teribilişti sunt puţini şi destul de inofensivi.
Scrisesem clar că ţi se dă voie să zbori în zone de genul şi să iei şi imagini dacă ... .
Imaginile erau luate în 2013 şi nu au fost postate niciodată pe internet. Sunt stop-cadru de pe o filmare ceva mai lungă, care nu va fi publicată niciodată.
La fel, în 2014, în cadru organizat - sărbătorirea zilei unei unităţi militare, deschisă publicului larg - am fost chemaţi să facem o demonstraţie în deschiderea festivităţilor. Absolut toată activitatea a fost autorizată şi coordonată strict. Comunicare permanentă cu turnurile de control, decolări aprobate cu spaţiu şi timp rezervat, totul într-o deplină disciplină şi siguranţă chiar dacă existau şi spectatori. Zborurile au fost efectuate chiar pe aerodrom cu decolare şi aterizare pe pista comercială. Nu vă gândiţi că vorbesc de zboruri 1:1, ci de aeromodele cu masă care depăşeşte cu mult 1 kg.
#1615
Postat 21 March 2015 - 09:20 PM
renatoa, la 21 March 2015 - 10:06 AM, a spus:
E deja spatiu segregat...
:clapping: :D
Clar trebuie să ajung la RR. Ce bei dom'le ? Vin, ţuică, sau bere ? Să ştiu cu ce clondire umplu portbagajul. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 March 2015 - 09:21 PM
#1616
Postat 21 March 2015 - 10:04 PM
#1619
Postat 22 March 2015 - 05:38 PM
#1620
Postat 22 March 2015 - 06:25 PM
renatoa, la 22 March 2015 - 05:07 PM, a spus:
Asta tot incerc sa spun de muta vreme. Care ARA? Unde-i respunsul oficial? Eu sunt singur, m-am simtit nedreptatit si am raspuns. Din cei aproape 200 membri, nici unul nu are nimic de spus?
Eu risc multe ca-mi dau numele in clar sau ID-ul folosit pe net si nu se pune. Si o fac de mult timp desi n-am nici un multirotor. Dar o fac in ideea ca daca eu acum n-am nici o legatura cu domeniul, imi pare normal ca pentru fiul meu, in viitor, sa nu fie o restrictie la care tocmai eu sa fi pus umarul prin neparticipare....
Tiron Ovidiu, alias bitex.
Spor la treaba tuturor.
Telefon: 0721 385365