Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1531
Postat 07 March 2015 - 08:05 AM
Cred ca A.R.A. se pierde in detalii si birocratie in loc sa se concentreze asupra scopului in sine.
OK, pot sa rup 5 minute sa comletez un formular on-line, inca 5 sa transfer cotizatia (PayPal, anyone?) dar toata procedura cu printeaza, scaneaza, editeaza, etc e demna de administratia financiara, nu stiu pe cati veti convinge! E totusi secolul 21!
#1532
Postat 07 March 2015 - 08:37 AM
Si pe mine ma omoara birocratia de care ma lovesc la tot pasul, si eu urasc hartiile multe cu semnaturi si stampile nenumarate, dar de aici si pana la a arunca in aer o amarata de procedura de inscriere mi se pare cam mult. Nu sunt membru ARA (inca) din motive personale, dar discutia asta interminabila despre amaratul ala de formular m-a convins sa ma inscriu. Macar sa vad si eu ce e atat de greu incat plange lumea pe aici.
Cred ca ARA are acum alte treburi mai importante de facut decat sa "bibileasca" la niste hartii. De exemplu, ARA ar trebui (dupa parerea mea) sa-si defineasca "domeniul de aplicare" mai bine. De ce spun asta? Pentru ca dl. Xorg a spus ceva mai sus un lucru care nu mi-a sunat prea bine, precum ca "numai membrii ARA"......... Pai nu ziceam la prima intalnire la Brasov ca ARA reprezinta toti aeromodelistii din Romania? De aceea zic ca ar trebui stabilit clar "domeniul de aplicare". Reprezinta sau nu toti aeromodelistii? Sau numai pe membrii sai?
Concluzie: atentie, domnilor, la cuvintele utilizate si sensul lor.
Acum ma apuc sa ma inscriu. Intrebare: daca vreau sa platesc mai mult decat cei 50 lei, cum fac? Adica as plati taxa de inscriere + ceva.
#1533
Postat 07 March 2015 - 08:38 AM
Garett, la 07 March 2015 - 08:05 AM, a spus:
Cred ca A.R.A. se pierde in detalii si birocratie in loc sa se concentreze asupra scopului in sine.
OK, pot sa rup 5 minute sa comletez un formular on-line, inca 5 sa transfer cotizatia (PayPal, anyone?) dar toata procedura cu printeaza, scaneaza, editeaza, etc e demna de administratia financiara, nu stiu pe cati veti convinge! E totusi secolul 21!
Buna,
Am mai mentionat ca se lucreaza la o pagina web noua care sa includa si inregistrarea online. Acest lucru am dorit sa il fac inainte de a incepe inregistrarea membrilor dar nu am avut suportul necesar desi am avut facut un caiet de sarcini destul de clar. In momentul in care ara a fost infintata dorinta multora a fost sa facem asap inregistrarea membrilor de atunci pana in prezent cei care mi-au promis ca ma ajuta nu au reusit sa finalizeze pagina web. Ca urmare voi plati o firma sa faca acest lucru si am promisiunea ca in aprox o luna va fi finalizata.
Nu le putem avea pe toate deodata. Ce sa zic eu ca am luat fiecare cerer la aprobare pus in excel verificat daca sa facut plata in cont etc. imi iau foarte mult aceste lucruri dar in prezent asta e situatia. Si eu imi doresc sa mearga totul automatizat si mi-am dorit foarte mult sa am toata platforma pregatita inainte ca asociatia sa se infinteze, dar cand e vorba de voluntariat nu toti acorda prioritate maxima.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1534
Postat 07 March 2015 - 08:44 AM
#1535
Postat 07 March 2015 - 10:38 AM
Rower, la 07 March 2015 - 08:37 AM, a spus:
Nu prea! Daca vroiam reguli complicate făceam direct scoala de pilotaj! ;)
Tot ce vrem, sau ma rog, ce vreau eu, este sa inalt o "morisca" avand o camera agătata de ea.
Dpmdv reglementarea exagerată tine strict de mentalitatea "Petre, fa-te ca muncesti!" sau, mai aplicat, "un nebun arunca o piatra in balta si o suta de întelepti se chinuie sa o scoata"! Un ordin prostesc, facut de niste tiriplici numiti politic, fara vreun habar despre problema in sine a dus la o mie si una de complicatii inutile! Una dintre el fiind inclusiv completarea unui formular.
Aceasta postare a fost editata de Garett: 07 March 2015 - 10:39 AM
#1536
Postat 07 March 2015 - 10:45 AM
Because... we can !
#1537
Postat 07 March 2015 - 11:07 AM
#1538
Postat 07 March 2015 - 11:20 AM
Rower, la 07 March 2015 - 08:37 AM, a spus:
Concluzie: atentie, domnilor, la cuvintele utilizate si sensul lor.
Acum ma apuc sa ma inscriu. Intrebare: daca vreau sa platesc mai mult decat cei 50 lei, cum fac? Adica as plati taxa de inscriere + ceva.
ARA poate nominaliza si desemna unele responsabilitati in scopul derulari acordurilor pe care le va semna doar propriilor membrii. In cazul de fata pot folosi zonele CTR/TMA ce vor activate/dezactivate de persoanele nominalizate prin acordul ARA si alti modelisti, dar in lipsa calitatii de membru ARA, acestia nu pot fi nominalizati din partea ARA ca persoane imputernicite cu unele responsabilitati in temeiul acordurilor la care ARA este semnatara.
#1539
Postat 07 March 2015 - 04:17 PM
se poate face doar de catre A.R.A. , in urma unei cereri standard si a emiterii unui mesaj NOTAM , cu referinte clare ( trimitere la AIP / aeronautical information
publication ) , si nu de catre un membru al ARA , chiar daca ar avea delegata aceasta sarcina . Evident ca o persoana anume se va ocupa de de aceste demersuri legale ,
persoana care este membru ARA , dar o va face in numele institutiei , nu in nume propriu .
Calitatea de membru ARA o sa-ti aduca o serie de obligatii , pe langa eventualele avantaje legate strict de activitatea specifica . Aceste obligatii vor tine de
respectarea unor anumite reglementari / regulamente / proceduri pe care ARA va trebui sa le accepte din partea autoritatii aeronautice . Mie mi se pare destul de
corect ca ARA sa posede o baza de date cuprinzatoare in care sa fie trecuti membrii ei , cu toate datele necesare . Un demers de amplitudinea celui pe care doreste
sa-l faca ARA implica asumarea unor responsabilitati , nu numai distractia pe camp ... Sa avem pardon , dar domeniul asta al sigurantei zborurilor este extrem de
delicat , si nu poate fi tratat cu superficialitate ... Este de dorit ca membrii ARA sa posede un anumit nivel de etica si moralitate , cat si bun simt .
De asemenea , este foarte indicat ca atunci cand echipa ARA merge la eventuale negocieri cu autoritatea ( Romatsa sau AACR-ul ) , sa fie extrem de bine pregatita din
punct de vedere al cunoasterii aprofundate a legii , regulamentelor si reglementarilor in vigoare . Asta inseamna prezentarea unei harti a locatiilor de zbor foarte
clare si bine definite , prezentarea asociatiei , a obiectivelor , statutului acesteia , inclusiv a calitatii membrilor ... faptul ca exista o baza de date bine
pusa la punct , care include si o serie de informatii personale , nu va fi decat in avantajul organizatiei ... nu vad de ce ar trebui sa ingrijoreze ideea ca o organizatie
bine pusa la punct are in posesie si asemenea informatii , sa zicem , confidentiale ... asta inseamna ca membrii acestei organizatii nu au nimic de ascuns , si sunt
de acord sa-si asume responsabilitatea actiunilor lor , sub incidenta legii .
Personal , consider ca ARA ar trebui sa reprezinte aeromodelismul in sine , ca obiect de activitate ... Toti aeromodelistii
care inteleg si respecta acest lucru ar trebui sa se inscrie in asociatie , macar pentru sustinerea acesteia . Fiecare ar trebui sa-si aduca o contributie cat de mica pentru
realizarea acestui proiect , asa mi se pare etic si moral . Nu-i usor pentru o mana de oameni sa faca tot , ar trebui macar sustinuti moral , daca nu si financiar .
cheers.
Aceasta postare a fost editata de katran: 07 March 2015 - 04:18 PM
#1540
Postat 07 March 2015 - 05:14 PM
Eu nu sunt aeromodelist ... hobby-ul meu este constructia de masini CNC . Dar intamplator , sunt destul de familiarizat cu anumite aspecte care
intereseaza comunitatea aero . In limita timpului liber disponibil si a priceperii mele , sunt bucuros sa incerc macar sa ajut , atat cat pot .
Ma refer in special la intelegerea corecta a hartilor de navigatie aeriana , a reglementarilor aeronautice in vigoare , etc .
Am avut o discutie telefonica de principiu cu Dl. Iorga , speram sa concretizam ceva in cel mai scurt timp , la nivel de localizare corecta
a locatiilor de zbor , a eventualelor probleme aparute si rezolvarea acestora .
Aceasta postare a fost editata de katran: 07 March 2015 - 05:15 PM
#1541
Postat 07 March 2015 - 05:49 PM
Eu in locul lui Andras asi fi dat sarcina mai departe unui atotstiutor din care aici exista foarte multi, mai ales cei care revin cu idei despre care a fost discutia acum un an deja,
E foarte obositor se citesti unele texte de omeni care intrun rind parca fac suport si in urmatorul vorbesc invers, pe dos, cei care nu stiu ce vor, sau nu vor sa se exprima parerea intrun fel ca se nu cumva pot fi fixat la un DA neconditionat.
Viata poate fi mai simplu daca o data te hotaresti.. Eu unul nici numai asi fi scris vreun cuvint cuiva care tot se invirte si nu vrea in ruptu capului sa faca o hotariire. Arata deja ca si bruiaj.
Si discutiilie imprjurul statutului deasemenea. Hilar. Statutul a fost discutat, au existat juristi care au editat o si lafel, poti adera sau nu. Simplu. Daca esti membru poate gasesti aliati si la o adunare generala poti vota o schimbare. E ca si in politica, dac nu te bagi si daca nu esti disponibil se ei o sarcina in brate, nu o se ai influenta.
Nu poti veni cu idea ca, "daca schimbati statut" ca "daca schimbati formularul" ca "daca nu va trebuie numele meu sau idenditate", etc. Absurdistan. Caragiale live.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 07 March 2015 - 05:51 PM
rhc@born.ro
#1542
Postat 07 March 2015 - 06:01 PM
katran, la 07 March 2015 - 04:17 PM, a spus:
Personal , consider ca ARA ar trebui sa reprezinte aeromodelismul in sine , ca obiect de activitate ... Toti aeromodelistii
care inteleg si respecta acest lucru ar trebui sa se inscrie in asociatie , macar pentru sustinerea acesteia . Fiecare ar trebui sa-si aduca o contributie cat de mica pentru
realizarea acestui proiect , asa mi se pare etic si moral . Nu-i usor pentru o mana de oameni sa faca tot , ar trebui macar sustinuti moral , daca nu si financiar .
cheers.
Cam asa ar fi dorit si este intentia de la inceput. Doar ca multi nici nu inteleg din ce cauza este nevoie o harmonizare cu alte activitati aeriene si mai exista si cei care mentin idea de genul "nu ma conformez, fac ce vreau" Dupa parerea mea genul asta de zburator e fix cel de care a pornit toata problema.
In 2001 cind am zis ca trebuie se facem si in Romania un club national, omeni imi au riz in fata, ca " la noi nu este nevoie" si "pentru ce".Acum chiar este nevoie si nici in momentul asta nu se poate de cit cu foarte mare efort.
Ce ma bucure totusi este ca omeni din adminstratie se pare sint mai cooperativi de cit cei care nu vor se vada administrati hobbyul lor.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 07 March 2015 - 06:02 PM
rhc@born.ro
#1543
Postat 07 March 2015 - 06:04 PM
rhc@born.ro
#1544
Postat 07 March 2015 - 06:22 PM
In fond vorbim despre niste jucarii, care ar trebui tratate ca atare, si insistat pe ideea de a nu le trata drept altceva. Nu stiu cati ati observat dar magazinele sunt pline de elicoptere, la preturi chiar modice. Cate persoane care le cumpara credeti ca isi pun problema de culoare de zbor, no fly areas sau mai stiu eu ce? Cati au auzit macar de A.R.A.?
Apropo de zonele astea: de curiozitate, cand se inalta sute de lampioane pe la diverse festivaluri emite cineva NOTAM-uri?
Banuiesc ca e chiar de senzatie sa aspiri un lampion in motor!
#1545
Postat 07 March 2015 - 06:59 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1546
Postat 07 March 2015 - 09:34 PM
Garett, la 07 March 2015 - 06:22 PM, a spus:
In fond vorbim despre niste jucarii, care ar trebui tratate ca atare, si insistat pe ideea de a nu le trata drept altceva. Nu stiu cati ati observat dar magazinele sunt pline de elicoptere, la preturi chiar modice. Cate persoane care le cumpara credeti ca isi pun problema de culoare de zbor, no fly areas sau mai stiu eu ce? Cati au auzit macar de A.R.A.?
Apropo de zonele astea: de curiozitate, cand se inalta sute de lampioane pe la diverse festivaluri emite cineva NOTAM-uri?
Banuiesc ca e chiar de senzatie sa aspiri un lampion in motor!
Lucrurile nu sunt inca corect intelese.
Discutiile de aici sunt despre zonele supuse controlului de trafic aerian, zonele CTR / TMA. Zonele de spatiu G nu fac obiectul acestor discutii, cel putin nu inca. Jucarii sau nu, nu ai ce cauta cu ele in spatiul controlat al unui aeroport fara sa te supui unor reguli. Cea ce se doreste este sa stabilim zone de zbor si in astfel de spatii, unde cel mai probabil vom putea cere chiar si plafoane superioare celor 150m permisi in spatiile de tip G. Conditia pentru aceste zone a fost extrem de simpla sa fie declarate si activate, adica sa spui cand vrei sa zbori si cand ai terminat. Discutam totusi despre zone dedicate activitatilor aviatiei mari. Ne permit si nou sa le folosim, atat timp cat respectam niste regului clare. Daca nu ne convine ne strangem jucariile si plecam, este normal pana la urma cand intrii in casa cuiva sa respecti regulile casei, altfel nu poti fi bine venit. In alta ordine de idei nu este tocmai o idee inspirta sa spui autoritaile ca aeromodelele sunt niste jucarii, in timp ce-ti doresti cresterea actualei limite de greutate peste Kilogramul specificat de ordinul 8.
#1547
Postat 07 March 2015 - 11:51 PM
Mulţumesc Irbc, băiat super fain. L-am rugat să pună el, pe site-ul ARA, coordonatele noastre de zbor. El este membru ARA, noi încă nu din motive care ţin de ... am mai scris despre asta.
După câte se pare sunt doar câteva persoane care se zbat să facă ceva, în frunte cu Andras. Culmea, se primeşte sprijin mai mult din afară decât din interior.
Ştiţi povestea cu Măgarul şi încărcarea samarului ? Aşteptaţi să îngenuncheze "Măgarul" să puteţi să spuneţi că el e de vină pentru încă un eventual eşec tipic naţiei noastre ?
P.S. Mister Garett, poţi face ceea ce-ţi doreşti în zonele de care spui şi fără să fii pe vreo hartă, cu condiţia să cunoşti măsurile de siguranţă obligatorii pentru acest domeniu. Ca exemplu, cu o celulă de LiPo poţi da foc la o pădure.
Am şi o rugăminte. Nu mai intercala expresii în limba engleză, sau a altor naţii. Personal cunosc foarte bine engleza şi nu numai. E păcat ! Limba noastră e foarte bogată şi expresivă, iar literatura noastră e cât se poate de edificatoare dacă doreşti să preiei expresii. Ar ajunge numai opera lui Caragiale pentru ceea ce se scrie pe aici. (Valabil şi pentru ceilalţi care au tendinţa să exagereze în privinţa asta. De v-ar lovi "grebla" să vă vină "limba" la loc. :D
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 08 March 2015 - 04:53 PM
#1548
Postat 08 March 2015 - 12:03 AM
O sa urmaresc mai departe povestea, inclusiv procesul in contencios deschis de ceilalti, dar o sa ma implic doar cand voi vedea o atitudine constructiva, nu tonuri profesorale si lectii de morala.
#1549
Postat 08 March 2015 - 12:25 AM
Garett, la 08 March 2015 - 12:03 AM, a spus:
O sa urmaresc mai departe povestea, inclusiv procesul in contencios deschis de ceilalti, dar o sa ma implic doar cand voi vedea o atitudine constructiva, nu tonuri profesorale si lectii de morala.
Ce să-i faci ? Deformaţie profesională. Nu am găsit altă ... recomandare. :rolleyes:
Spuneai ceva despre austrieci. Şi ei şi nemţii folosesc, în anumite instituţii, un amestec de engleză şi germană. Îi spune "denglish". Acasă, pe stradă, în mail-uri şi între ei îşi păstrează limba, sau dialectul de origine.
Succes şi cât mai multe instantanee inedite.
#1550
Postat 08 March 2015 - 09:57 AM
Garett, la 08 March 2015 - 12:03 AM, a spus:
O sa urmaresc mai departe povestea, inclusiv procesul in contencios deschis de ceilalti, dar o sa ma implic doar cand voi vedea o atitudine constructiva, nu tonuri profesorale si lectii de morala.
Interesant ce diferenta de atitudine la doua persoane cu acelasi fundament... adica eu, trecut de 50, si 100% engleza cu clientii... poate de aia sunt mai impregnat de respectul fata de lege si intelegerea in alt fel a "libertatii".
Dumneavoastra pareti sa fiti foarte selectiv in a alege doar partea care va convine a valorilor occidentale... Austria e buna ca are sosele, dar ca nu poti zbura peste hotelurile si terenurile (private) pe care isi bazeaza mare parte din PIB nu mai e ok. ;)
#1551
Postat 08 March 2015 - 05:03 PM
ViP_Eol, la 07 March 2015 - 11:51 PM, a spus:
Mulţumesc Irbc, băiat super fain. L-am rugat să pună el, pe site-ul ARA, coordonatele noastre de zbor. El este membru ARA, noi încă nu din motive care ţin de ... am mai scris despre asta.
După câte se pare sunt doar câteva persoane care se zbat să facă ceva, în frunte cu Andras. Culmea, se primeşte sprijin mai mult din afară decât din interior.
Ştiţi povestea cu Măgarul şi încărcarea samarului ? Aşteptaţi să îngenuncheze "Măgarul" să puteţi să spuneţi că el e de vină pentru încă un eventual eşec tipic naţiei noastre ?
P.S. Mister Garett, poţi face ceea ce-ţi doreşti în zonele de care spui şi fără să fii pe vreo hartă, cu condiţia să cunoşti măsurile de siguranţă obligatorii pentru acest domeniu. Ca exemplu, cu o celulă de LiPo poţi da foc la o pădure.
Am şi o rugăminte. Nu mai intercala expresii în limba engleză, sau a altor naţii. Personal cunosc foarte bine engleza şi nu numai. E păcat ! Limba noastră e foarte bogată şi expresivă, iar literatura noastră e cât se poate de edificatoare dacă doreşti să preiei expresii. Ar ajunge numai opera lui Caragiale pentru ceea ce se scrie pe aici. (Valabil şi pentru ceilalţi care au tendinţa să exagereze în privinţa asta. De v-ar lovi "grebla" să vă vină "limba" la loc. :D
Buna,
Am rugamintea cand trimiti o referire catre ARA sa te documentezi inainte de a posta ceva despre ea.
1. ARA in momentul de fata are un total de 124 membri nu 50 cum ai specificat in postul tau. Aceasta dezinformare poate devein daunatoare asociatiei. Mai multe detalii https://www.aeromodelism.ro/membri/
2. In prezent avem declarate 46 de locatii de zbor la nivel national dar nu suficiente pentru toti aeromodelistii la nivel national.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1552
Postat 08 March 2015 - 05:37 PM
Constat ca exista unele aspecte neintelese in randul aeromodelistilor privind actualele demersuri facute de ARA in privinta viitorului cadru legislativ din doemniu. Astfel in incercarea de a face mai bine intelese unele aspecte doresc sa invit toti aeromodelisti ce doresc lamuriri suplimentare, atat cei care sunt membri ARA cat si cei care nu sunt membrii ai asociatiei noastre, la o conferinta telefonica in data de marti 10.03.2015 orele 20-21.
Etapele de intrare in conferinta sunt:
1.Trebuie sa sunati la numarul de mai jos
2.Introduceti Conference ID urmat de tasta #
3.Introduceti Passcode urmat de tasta #
4.Dupa care trebuie sa asteptati sa intrati in conferinta
Telefon: 021.2046997
Conference ID: 803367795
Passcode: 0966
Va multumesc,
Babos Andras Sandor
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1554
Postat 08 March 2015 - 09:03 PM
Garett, la 07 March 2015 - 06:22 PM, a spus:
In fond vorbim despre niste jucarii, care ar trebui tratate ca atare, si insistat pe ideea de a nu le trata drept altceva. Nu stiu cati ati observat dar magazinele sunt pline de elicoptere, la preturi chiar modice. Cate persoane care le cumpara credeti ca isi pun problema de culoare de zbor, no fly areas sau mai stiu eu ce? Cati au auzit macar de A.R.A.?
Apropo de zonele astea: de curiozitate, cand se inalta sute de lampioane pe la diverse festivaluri emite cineva NOTAM-uri?
Banuiesc ca e chiar de senzatie sa aspiri un lampion in motor!
Absolut, intru totul de acord cu cele spuse de Garett !!!
Dam prea mare atentie unor jucarii, care stau pe rafturile hipermarketurilor (pentru necunoscatori sunt la fel...) ne credem ... mari piloti, dar de fapt e frectie la picior de lemn. Conferinte, sedinte, protocoale, teleconferinte, etc. ca de fapt nici nu imi mai dau seama daca suntem aeromodelisti, care se presupune ca ridica modele in aer, sau conferentiari...
Modelele noastre stau si pe pune praful pe ele, ca ... deh, respectam ordinul 8, dar noi ne rupem in sedinte si birocratie in loc sa iesim sa ne distram, sa bem o bere, cum o faceam altadata. Ma intreb daca nu ar trebui niste conferinte, ceva protocoale cu Romatsa, despre tevile cu cornete, zmee, baloane da sapun, sau dracu stie ce alte chestii care se ridica in aer si pot prabusi un Boeing.
#1555
Postat 08 March 2015 - 09:10 PM
Aceasta postare a fost editata de adyrex: 08 March 2015 - 09:11 PM
#1556
Postat 08 March 2015 - 09:30 PM
Andrix_y, la 08 March 2015 - 05:03 PM, a spus:
Am rugamintea cand trimiti o referire catre ARA sa te documentezi inainte de a posta ceva despre ea.
1. ARA in momentul de fata are un total de 124 membri nu 50 cum ai specificat in postul tau. Aceasta dezinformare poate devein daunatoare asociatiei. Mai multe detalii https://www.aeromodelism.ro/membri/
2. In prezent avem declarate 46 de locatii de zbor la nivel national dar nu suficiente pentru toti aeromodelistii la nivel national.
Hai să trăieşti. :rolleyes:
Scuze. Ai dreptate în privinţa numărului de membri. Cifra am preluat-o ca bună (fără să verific) de la cineva care a scris tot aici. În privinţa celorlalte aspecte scrise de mine, am dreptate. "Dezinformare" în contextul discuţiilor libere de aici nu e cam mult spus ? Semne de iritare ? :rolleyes:
#1557
Postat 08 March 2015 - 10:06 PM
adyrex, la 08 March 2015 - 09:03 PM, a spus:
Dam prea mare atentie unor jucarii, care stau pe rafturile hipermarketurilor (pentru necunoscatori sunt la fel...) ne credem ... mari piloti, dar de fapt e frectie la picior de lemn. Conferinte, sedinte, protocoale, teleconferinte, etc. ca de fapt nici nu imi mai dau seama daca suntem aeromodelisti, care se presupune ca ridica modele in aer, sau conferentiari...
Modelele noastre stau si pe pune praful pe ele, ca ... deh, respectam ordinul 8, dar noi ne rupem in sedinte si birocratie in loc sa iesim sa ne distram, sa bem o bere, cum o faceam altadata. Ma intreb daca nu ar trebui niste conferinte, ceva protocoale cu Romatsa, despre tevile cu cornete, zmee, baloane da sapun, sau dracu stie ce alte chestii care se ridica in aer si pot prabusi un Boeing.
Trebuie sa intelegem ca zonele CTR sunt zone in care de principiu nu prea avem ce cauta, cel putin ordinul8 exclude actualmente total zborurile noastre in astfel de zone. Pana la urma este de bun simt sa declari unde si cand vrei sa zbori atat timp cat doresti sa folosesti un spatiu aerian dedicat aviatiei mari. Cea ce se discuta cu Romatsa este modalitatea prin care noi sa putem folosi inclusiv aceste zone, pe langa cele din spatiu G. De ce ne ocupam acum de aceste zone si nu dam prioritate celor din spatiul G? Simplu pt. ca acum s-au ivit unele opurtunitati in aceste sens si am gasit deschidere pt. asta. Ati fi vrut sa nu profitam de ocazie si sa renuntam la posibilitatea de a putea folosi legal si aceste zone? Pe de alta parte nu cred ca-i tocmai intelept sa spui autoritatilor ca zburatoarele noastre sunt simple jucarii, mai ales atat timp cat intentionam sa solicitam cresterea actualei limite de 1Kg pentru aeromodelele ce nu trebuiesc identificate/inmatriculate. Revenind la acordul cu Romatsa trebuie sa intelegem ca ne-au intins o mana si doresc sa ne primeasca in spatiul aerian administrat de dansi, dar suntem bineveniti doar atat timp cat respectam regulile lor. Este simplu ori facem ca ei ori ne limitam la ale zone decat cele aflate in administrarea dansilor.
Un alt aspect este legat de viitorul TMA Napoc, un plan pentru viitorul apropiat prin care practic mare parte din centrul tarii va fi acoperit de acest TMA, iar de aici se naste o situatie incontrolabila noua, in sensul ca tote locatiile noastre aflate in zona acestui TMA vor trebui declarate. Cu alte cuvinte centrul tarii va fi in totalitate in zona de trafic controlat, astfel locatiile de acolo necesita un regim mai special cu avantaje si dezavantaje. Un posibil avantaj al unei locatii din spatiu controlat ar putea proveni din faptul ca nu vad de ce nu s-ar acorda plafoane de zbor superioare celor 150m in aceste zone cat timp sunt declarate si notificate. Dezavantaje, daca se pot numi dezavantaje, aceste zone vor trebuii declarate si activate cand se vor a fi folosite. Ce se va intampla cu restul zonelor de zbor cele non CTR/TMA, nu stim inca, nu am avut pana acum oportunitatea unor discutii cu autoritatile in a caror competenta se afle aceste zone, dar avem promisiunea ca o sa primim si aici sprijin. Fac aceste mentiuni pt. ca am fost inclusiv sunat de vechii prienteni alaturi de care am zburat mult timp si mi s-a reprosat ca am intrat in aceasta asociatie ca sa sustin zborul pe maidan, ori acum am ajuns sa sutin din potriva, tocmai zborul inregimentat in zone declarate/activate etc. Tot cea ce pot sa spun este ca voi sustine si sustin in continuare zborul liber pe maidan, precum si posibilitate ca orice copil din tara asta sa poate zbura legal chiar daca locuieste intr-un sat uitat de lume, dar inca nu am ajuns la discutiile cu autoritatile pe acesta tema.
#1558
Postat 10 March 2015 - 06:09 PM
Drona Primăriei Caransebeș, pierdută în râul Timiș. Aparatul s-a lovit de o creangă şi a căzut în râu......................
http://www1.digi24.r...+Aparatul+s-a+l
Nasol moment!
#1560
Postat 10 March 2015 - 06:47 PM
http://www.bestjobs.ro/gruia132000
rhc@born.ro