Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1411
Postat 24 February 2015 - 10:01 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1412
Postat 24 February 2015 - 08:26 PM
Aeromodelismul nu este sufocat. Cel puţin nu de autorităţi. Criză e peste tot, la fel şi mărirea gradului de superficialitate a individului.
Dacă înainte de 1990 eram mulţi pe câmp, la concursuri, se datora faptului că fiecare copil visa să zboare şi ăsta era un început, plus că era un domeniu cu care te mândreai şi cu care învăţai o multitudine de alte discipline adiacente. Posibilităţile erau mai mici în privinţa dotării, chiar dacă primeam prin federaţie materiale. Materialele respective veneau tot din blocul estic, în marea lor majoritate din URSS. Cine vedea materiale vestice era un fericit. Oricum le primeai gratuit.
Din păcate, după 1990 a crescut nivelul de accesibilitate şi sportul ăsta a cunoscut câţiva ani de creştere atât calitativ, cât şi cantitativ, dar pe măsură ce subvenţiile de la federaţie au dispărut şi preţurile pe piaţă au tot crescut, a apărut problema finanţării. Pe lângă asta a intrat în vigoare şi criza permanentă a românului de a se îmbogăţi peste noapte şi în consecinţă scăderea nivelului de educaţie şi interes pentru un domeniu care presupune disciplină şi cunoaştere.
De fapt, aeromodelismul şi nu numai, este "sufocat" de societate. Cine naiba este societatea ? Guvernul ? Preşedinţii ? Primarul ? NU
Ne plângem că nu avem sprijin din partea societăţii, chiar a familiei, dar noi suntem societatea, noi suntem familia, noi suntem cei care le insuflăm copiilor noştri superficialitatea şi nu ştim să menţinem un sistem de valori sănătos.
Deci ... ce discutăm ?
Până nu o să fim conştienţi că schimbarea trebuie să plece de la individ şi nu să "pice" de undeva de sus, toate aspectele vieţii noastre (printre care şi iubitul aeromodelism) vor continua să se degradeze.
#1413
Postat 27 February 2015 - 01:18 AM
#1414
Postat 27 February 2015 - 09:41 AM
http://www.digi24.ro...a+unei+drone+in
Urmeaza sa declare sub juramint ca erau plini de bune intentii, regreta fapta, si-si iau angajamentul ca n-au sa mai faca. Judecatorul poate sa le dea cu suspendare (iertarea se da la biserica).
O buna dovada ca 'organu' lor se misca mai repede ca 'organu' nostru. Da poate le vine si la ai nostii ideea ca sunt vii si activi...
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 27 February 2015 - 09:42 AM
#1415
Postat 27 February 2015 - 01:22 PM
http://www.ebihorean...ile-119292.html
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 27 February 2015 - 01:22 PM
#1416
Postat 27 February 2015 - 01:35 PM
Facand asta profesional, zburatoarea trebuia inmatriculata, restul detaliilor, gen asigurare, la el sunt obligatorii. Daca nu le stie, intra la mult mai multe decat ord.8...
#1417
Postat 27 February 2015 - 02:05 PM
#1418
Postat 27 February 2015 - 02:12 PM
Stitivorba aia, intai atacati cauzele...
#1419
Postat 27 February 2015 - 02:18 PM
Aceasta postare a fost editata de EBA: 27 February 2015 - 02:19 PM
#1420
Postat 27 February 2015 - 02:37 PM
Garett, la 27 February 2015 - 02:12 PM, a spus:
Stitivorba aia, intai atacati cauzele...
Multe erau interzise fara sa stii dumneata si inainte de ord.8.
De exemplu utilizarea fara autorizare a frecventelor populare din FPV.
Probabil ca la libertarianismul care il afisezi, ti se pare ciudat si ca e interzis sa emiti unde radio in atmosfera...
#1421
Postat 27 February 2015 - 06:05 PM
In fine...
#1422
Postat 27 February 2015 - 07:31 PM
Un simplu mesaj pentru Garett, impreuna cu tot respectul meu pentru atitudinea de care da dovada. Vreau doar sa confirm o idee a lui renatoa. Vreo 45 de ani am trait sub un regim teoretic apus, cu tot felul de reguli mai mult sau mai putin absurde. Pe alea le luam acum ca nedrepte, impuse si le respectam atunci, din obligatie. Noul "sistem" nu a facut mare lucru sa schimbe situatia, in profunzime. Si nici n-ar fi usor. Aproape toata viata si activitatea noastra este strict reglementata si legiferata. De cele mai multe ori in dezavantajul nostru. Legat de proprietate se stie cum stam, legat de ce facem, majoritatea lucrurilor sunt inca interzise. E anormal sa fie asa, dar legile inca nu s-au schimbat. Beneficiem de oarece avantaje datorita complexitatilor problemelor si a imposibilitatii urmaririi lor de catre "organe", nu ca ne ajuta legislatia. Pe scurt, orice activitate in domeniul tehnic (a transmisiunilor de date de orice fel inclusiv radiobalize, filmari, statii Rx-Tx, datul cu masinuta pe o strada oarecare) se gaseste reglementata pe undeva. Si legislatia nu este niciodata clara, orice poate fi privita din unghiul unei alte legi sau a altui articol, ca asa este la noi. Daca prin ceva "relaxari" legislative exista impresia de libertate, o reala libertate in a interpreta legea o are si "organul" care se ocupa de respectarea ei.
Nu exagerez, dar poate deveni o munca serioasa pana si in a scapa de probleme chiar la utilizarea unei statii de modelism, RC. Asta daca o institutie ar respecta legea si n-ar avea treburi mai importante de facut.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 February 2015 - 07:39 PM
Telefon: 0721 385365
#1423
Postat 27 February 2015 - 08:03 PM
Nu am inclinatii spre aeromodelism, am cochetat cu ideea in anii pionieriei dar am renuntat tocmai pentru piedicile de tot felul gen "Statia se da doar cu aprobare de la tovarasul profesor si trebuie sa vina parintele sa semneze de primire" (sunt ceva ani de atunci, daca nu imi aduc aminte corect, scuze!) Basca, placaj si panze de traforaj gaseai mai greu decat carnea!
In fine, fast-forward spre 2014AD, stiam de dezvoltarile dronelor dar doar la modul "Hm, Parrot, o idee draguta dar nu-i vad rostul". Abia cand a picat elicopterul de la Siutghiol am descoperit ca exista drone mai avansate, cu GPS, FPV, altitude control etc si mi-a trecut prin cap ca as putea sa fac poze de la un nivel ceva mai ridicat decat bratul intins deasupra capului.
Bun, Google rapid, specificatii, modele, preturi, intru pe aici pe forum si descopar "infamul" ordin 8!
OK, lectura rapida in diagonala, si imi cad ochii pe "care nu sunt dotate cu camera"! Huh, why?
Glumele cu "privacy" sau comparatia cu Austria nu le mai comentez ca nu are rost.
Aceasta postare a fost editata de Garett: 27 February 2015 - 08:06 PM
#1424
Postat 27 February 2015 - 08:11 PM
Telefon: 0721 385365
#1425
Postat 27 February 2015 - 08:14 PM
O pozitie mai vehementa, o campanie de presa Gen "Absurdistan de Romania: marea grija a autoritatilor, interzicerea aeromodelelor, toate problemele din tara sunt rezolvate si a mai ramas doar asta!", cooptat cativa parlamentari dornici de voturi, etc.
Sunt de acord ca exista chestii de bun simt, No Fly Zone la aeroport, logic, zborul in localitate, deasupra multimii, iarasi, nu e cea mai fericita idee dar de aici si pana la a interzice de facto orice, in fond, jucarie, e cel putin exagerat!
#1426
Postat 27 February 2015 - 08:30 PM
Cauta relatarile colegului nanok, rezident in Belgia, trezit cu politia la usa pentru ca l-a reclamat un vecin, dar reclamatie ca la carte, cu poze ale dronei in aer si incadrata perfect pe fundalul proprietatii "violate".
Lumea e mult mai imperfecta decat crezi, asta este...
#1427
Postat 27 February 2015 - 08:46 PM
La fel, Spania, daca respectivii nu au atacat in contencios decizia de a interzice RC-ul...
Sa fie toate lucrurile ca in Austria si sa ramana doar "problema arzatoare" a interzicerii dronelor! Sau, mai pe sleau, daca aia sunt dobitoci, inseamna ca trebuie sa fim si noi?
#1428
Postat 01 March 2015 - 07:59 PM
"We must ban drones before it's too late"
http://my.chicagotri...e/p2p-82937718/
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 March 2015 - 07:59 PM
#1430
Postat 02 March 2015 - 09:52 AM
renatoa, la 01 March 2015 - 07:59 PM, a spus:
"We must ban drones before it's too late"
http://my.chicagotri...e/p2p-82937718/
Am citit articolul si imi sustine indirect opinia: respectivul este un idiot! isi imagineaza cineva ca, interzicand dronele, realmente impiedica potentialii teroristi?
Chiar or sa se impiedice respectivii de lege? :D
#1431
Postat 02 March 2015 - 10:09 AM
Si ei au o agenda cel putin la fel de precisa ca si ceilalti... cum iti explici astfel petitia asta impotriva FAA, cand 3/4 din membrii fondatori sunt europeni ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 March 2015 - 10:11 AM
#1432
Postat 02 March 2015 - 10:14 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1433
Postat 02 March 2015 - 11:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1434
Postat 02 March 2015 - 02:02 PM
renatoa, la 02 March 2015 - 10:09 AM, a spus:
Si ei au o agenda cel putin la fel de precisa ca si ceilalti... cum iti explici astfel petitia asta impotriva FAA, cand 3/4 din membrii fondatori sunt europeni ?
Pai or fi vazut si ei ca-n tarile lor "zburatorii"-s prea ocupati sa-si "dea la gioale" unii altora ca sa se lupte si cu autoritatile pentru drepturile lor si ce zic, macar in "land of the free" sa vada si ei unii mai grijulii cu "God given rights"... ;)
#1435
Postat 02 March 2015 - 02:55 PM
Garett, la 27 February 2015 - 08:14 PM, a spus:
Te-as ruga sa faci o diferenta intre anumite " autoritati " ... Ex: Romatsa este o autoritate , dar banii ei nu vin din impozite !!! Daca doresti ,
pot sa detaliez , dar nu cred ca este absolut necesar . Este O.K sa fii combativ , sa ai replica , sa lupti pentru ideile tale ( vorbim la
modul general ) , dar exista anumite " zone " unde este mai bine sa te documentezi inainte de a face anumite afirmatii ... indiferent de domeniu .
Cat despre americani si dronele lor ... mai baieti , am fost in vizita la TWR-ul de la Miami/Florida ... este dea dreptul inspaimantator ce
se intampla acolo ... un avion decoleaza la 30 de secunde , altul aterizeaza la 50 de secunde , totul pe doua piste paralele ( ocupate non-stop ) .
Daca apare aiurea vreun tembel cu o tartareata in zona , da peste cap trafic care asteapta in coada la 50-60 de mile ... asta inseamna timp si
bani pierduti de ordinul milioanelor ... cine credeti ca plateste ? Nu mai bine previne toata chestia si scapa de probleme ? Plus ca vorbim de
o tara unde statul politienesc este o realitate , indiferent de minciunile auzite prin media ...
Probabil ca am fost off-topic , dar asta e parerea mea personala ... scuzele mele celor care se simt deranjati . cheers.
#1436
Postat 02 March 2015 - 04:34 PM
Bine, daca as fi rautacios as intreba "Romatsa, adica institutia aia care a reusit sa piarda ditamai BN2-ul?" :D
Cum nu sunt rautacios, nu deschid subiectul.
Dar, am o problema cu abordarea ta: ok, am inteles, ca si controlor de trafic ultima chestie pe care ti-o doresti este sa-ti intre o morisca in zona. Logic! De aici si pana la a sustine "reglementarea prin desfiintare" e cam overkill, nu crezi? Cata vreme repet cel mai apropiat aeroport, mai de Doamne ajuta, e la 100 km si pe deasupra imi trec Jumbo-urile la 10k m care e problema daca ridic "morisca" la 50-100 de metri?
Si mai ales, in legatura directa cu ordinul respectiv, care e problema daca are o camera?
#1437
Postat 02 March 2015 - 07:55 PM
Este foarte clar si de bun simt faptul ca joaca de-a aeromodelele pe maidanul de la marginea orasului este perfect safe , si nu va avea absolut nici o
influenta asupra activitatii aeronautice ... asa ca probabil toata aceasta discutie e putin ... hai sa zicem ... fara rost . In cazul unor event-uri de
anvergura , gen concursuri , probabil ca situatia sta putin diferit , dar nu semnificativ ...
Asa cum spuneam mai devreme , nu cred ca exista un aeromodelist suficient de tembel sa zboare cu jucaria intr-o zona de aerodrom sau in vecinatatea acestuia ...
e o chestie de bun simt la urma urmei , nu-i asa ?
0 +-
Din topicul Protocol Romatsa.
#1438
Postat 02 March 2015 - 08:05 PM
unde o ridici ... nici nu am cum s-o vad , si nu voi avea niciodata un avion in responsabilitatea mea la inaltimea aia ( atata timp cat , repet , nu te dai cu fleandura in zona de aeroport ) . In rest ... succese !!!
Pe de alta parte ... despre ce BN2 vorbim ? Hai sa discutam clar si la obiect , fara sa ne ascundem dupa deget ... Sunt absolut sigur ca vorbesti in necunostiinta de cauza , eu in schimb stiu cu certitudine niste
chestii ... La modul cel mai serios , hai sa vedem cine are dreptate , cine nu si-a facut treaba , cine a fost atentionat in mod expres de situatia meteo , cine a declarat " Nu ma inveti tu pe mine ... " , si tot asa ...
Eu am trecut prin ancheta vis-a-vis de treaba asta , am fost interogat de procuror , cunosc cu precizie ce si cum s-a intamplat ... sunt satul de " specialisti " din astia inchipuiti , cara n-au habar ce e aia
un regulament de aviatie , cum se aplica , de ce , si cine raspunde ... De ce crezi ca s-a lasat asa ...o liniste ... si nimeni nu mai face scandal ? Nu care cumva s-au aruncat ca rata la sfecla , fara sa gandeasca ,
si acuma nu mai stiu cum s-o dreaga ? Cum pielea mea sa-l declari vinovat pe pilot , dupa ce o tara intreaga l-a considerat " erou " ? NU mai bine maturam tot sub pres , si nu mai facem valuri ? Lasa , ca
Romatsa are bani , si nu conteaza ca iese cu imaginea tavalita in noroi ... mie sila !!!
#1439
Postat 02 March 2015 - 08:39 PM
Garett, la 02 March 2015 - 04:34 PM, a spus:
Bine, daca as fi rautacios as intreba "Romatsa, adica institutia aia care a reusit sa piarda ditamai BN2-ul?" :D
Cum nu sunt rautacios, nu deschid subiectul.
Dar, am o problema cu abordarea ta: ok, am inteles, ca si controlor de trafic ultima chestie pe care ti-o doresti este sa-ti intre o morisca in zona. Logic! De aici si pana la a sustine "reglementarea prin desfiintare" e cam overkill, nu crezi? Cata vreme repet cel mai apropiat aeroport, mai de Doamne ajuta, e la 100 km si pe deasupra imi trec Jumbo-urile la 10k m care e problema daca ridic "morisca" la 50-100 de metri?
Si mai ales, in legatura directa cu ordinul respectiv, care e problema daca are o camera?
Garett,
Nu cunosti nimic din aviatie dar vorbesti Can Can, cam atat. Ai urmatit cu atentie cazul cu BN2-ul? Nu ai facut asta. Daca citeai cu atentie pe net sau te uitai la televizor, la televiziuni cat de cat obiective ai fi vazut ca s-a spus despre faptul ca s-ar cam fi ignorant avertismentul de vreme rea si s-a zburat ( evident este o ipoteza pana cand, daca o sa se concluzionele dosarul). In aviatie fie ca este 1-1 ori aeromodelism, atunci cand nu respecti regulile ai consecinte. Ai citit cu elicopterul de la Constanta? Ia zi si acolo a fost ceva, nu? Daca cauti mai atent o sa afli raspunsul care s-ar putea sa stea la baza accidentului, din pacate el este unul tragic, "valuri..."?
#1440
Postat 02 March 2015 - 09:02 PM