Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1352
Postat 29 January 2015 - 09:31 AM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 29 January 2015 - 09:33 AM
rhc@born.ro
#1353
Postat 29 January 2015 - 01:08 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1354
Postat 29 January 2015 - 11:10 PM
renatoa, la 28 January 2015 - 10:39 AM, a spus:
Prezentul ordin nu se aplică:
...
aeronavelor civile motorizate fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 1 kg, atât timp cât:
- sunt operate într-o zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;
- sunt operate fără depăşirea câmpului vizual al persoanei care asigură comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanţă pe orizontală şi de 100 m distanţă pe înălţime faţă de această persoană;
- nu au montate pe ele aparatură pentru filmare sau transmisie de date.
Deci, nu avea 1kg, nu avea camera, era sub 100m distanta, ramane discutabila partea cu "zonă deschisă, fără construcţii cu destinaţia de locuinţă;"
E vorba de o parcare, McDonalds, stadion, nici una nu este locuinta... plus ca ordinul schioapata neprecizand o distanta fata de locuinte, orice avocat iti anuleaza linia asta in instanta.
In comparatie cu el, noi toti ceilalti care zburam peste 1kg suntem penali cu adevarat, asa ca despre ce vorbim ?
Din punctul meu de vedere conteaza mai putin daca a incalcat sau nu ordinul, stim cu totii ca este absurd acest ordin si oricum nu prea aveau competente si interese in domeniu politisti din duba. Problema apare atunci cand se trag niste concluzii pripite in urma unei bravuri de genul asta. Cred ca ar fi mai intelept sa nu atragem voit atentia asupra noastra sfidandu-i cu un zbor pe langa masina politiei.
Daca doreste cine trebuie, poate demonstra si ca a incalcat prevederile ordinului8. De ex: ART. 5 (1) din ordin spune asa:
“Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 ....”
Iar 912 la art 8 (3) precizeaza urmatoarele: “Prin excepţie de la prevederile alin. (1), avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate, care execută zboruri interne VFR pe timp de zi, încadrate în categoria operaţiunilor aeriene civile de lucru aerian sau aviaţie generală, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom civil certificat, în următoarele condiţii cumulative:
a ) terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în extravilanul unei localităţi;
b ) proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul terenului ori al suprafeţei de apă a aprobat utilizarea acestora de către aeronava în cauză.
c) …”
Ramane fara sens sa enumar si restul condiitiilor, caci parcarea respectiva este sigur in intravilanul unei localitati si nu cred ca proprietarul ar fi aprobat in prealabil utilizarea parcarii pt. zborurul lui Ciprian.
O parte interesanta a lucrurilor ar fi ca desi incalcarea ordinului8, nu se poate lasa cu sanctiuni directe, nefiind prevazute de acesta, incalcarea unor prevederi ale 912/2010 este considerata contraventie si se poate lasa cu amenda intre: 20.000 si 50.000 lei. Asa acest ordin aparent inofensiv care-ti numeste zburatoarea sub un Kg, “aeronava” si face trimitere la HG912 te poate pricopsii usor cu o frumusete de amenda.
In alta ordine de idei, la fel de simplu poti conduce masina cu 150km/h pe langa o masina a politiei rutiere si ramai nesanctionat daca nu are radarul pornit, dar de aici pana la a concluziona ca degeaba-i legea pt. ca nu au ce sa-ti faca, este cale lunga.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 29 January 2015 - 11:12 PM
#1355
Postat 30 January 2015 - 07:59 AM
a) aeromodelelor, asa cum acestea sunt definite si clasificate de catre Federatia Internationala de Aeromodelism si de catre Federatia Romana de Modelism, atunci cand sunt utilizate in cadrul competitiilor, demonstratiilor aeriene sau al altor manifestatii oficiale organizate de Federatia Romana de Modelism;
b ) aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg, atat timp cat:
- sunt operate intr-o zona deschisa, fara constructii cu destinatia de locuinta;
- sunt operate fara depasirea campului vizual al persoanei care asigura comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanta pe orizontala si de 100 m distanta pe inaltime fata de aceasta persoana;
- nu au montate pe ele aparatura pentru filmare sau transmisie de date.
(3) Raspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operarii aeromodelelor si aeronavelor prevazute la alin. (2) revine in totalitate persoanelor care asigura comanda acestora de la sol.
@xorg, dar nu pomeniti de acest punct ! sau rastalmacim si ordinul ...
Practic pe orice teren viran, poti zbura fara probleme un aeromodel sub 1 Kg, in limitele acestui ordin.
Daca vrei FPV, filmari aeriene, fotografii aeriene, aeromodele mai grele, zbori la distante mai mari, atunci ai o problema :)
Aceasta postare a fost editata de popad: 30 January 2015 - 08:03 AM
#1356
Postat 30 January 2015 - 08:50 AM
Hai la FPV intr-un hectar de padure sa vedeti adrenalina...
Atentie la interpretari, "aparatura pentru filmare" nu incrimineaza FPV-ul daca imaginea nu este inregistrata ! Camera singura nu inseamna "aparatura pentru filmare" ;)
#1357
Postat 30 January 2015 - 09:33 AM
renatoa, la 30 January 2015 - 08:50 AM, a spus:
Hai la FPV intr-un hectar de padure sa vedeti adrenalina...
Atentie la interpretari, "aparatura pentru filmare" nu incrimineaza FPV-ul daca imaginea nu este inregistrata ! Camera singura nu inseamna "aparatura pentru filmare" ;)
FPV poate scapa de "filmare", dar se impiedica in "transmisie de date". Nu?
#1358
Postat 30 January 2015 - 09:44 AM
#1359
Postat 30 January 2015 - 10:27 AM
renatoa, la 30 January 2015 - 09:44 AM, a spus:
Un extras din ceva lege/Google:
"reţea de comunicaţii electronice – sistemele de transmisie şi, acolo unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare şi alte resurse, inclusiv elementele de reţea care nu sunt active, care permit transportul semnalelor prin cablu, pe cale radio, prin mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, incluzând reţelele de comunicaţii electronice prin satelit, reţelele terestre fixe, cu comutare de circuite şi cu comutare de pachete, inclusiv internet, şi mobile, reţelele electrice, în măsura în care sunt utilizate pentru transmiterea de semnale, reţelele utilizate pentru transmisia serviciilor de programe audiovizuale şi reţelele de televiziune prin cablu, indiferent de tipul de informaţie transmisă"
Nu-s avocat (dar ma uit la Suits :) ), insa tertipurile astea ca nu e transmisie de date ci e video analog, nu cred ca tin in fata Onoratei Instante.
Unde bat este ca, ideea din spatele ordinului 8 este sa nu ai camera si sa nu transmiti nimic spre sol. Fie ea telemetrie, video analog sau alte magarii. Practic, pe model sa ai doar un receptor prin care ii zici stanga-dreapta, sus-jos.
Nu avem nici un avocat printre noi?
#1360
Postat 30 January 2015 - 12:24 PM
Eu zic asa.Cei carora l-e este frica sa se ridice de la sol cu orice sare peste un Kil,sa stea acasa si sa-si admire zburatoarele.
Iar restul,HAI LA ZBOR :pardon:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 30 January 2015 - 12:27 PM
#1361
Postat 30 January 2015 - 12:56 PM
tibko, la 30 January 2015 - 10:27 AM, a spus:
Nu avem nici un avocat printre noi?
Asta e partea diabolica a legilor prost intocmite, ca lasa loc la interpretari...
Dpdv al IEEE, transmisie de date inseamna doar digital si atat... http://en.wikipedia....ta_transmission
Mult mai transmisie de date este telemetrie din mai toate statiile moderne, cu aia cum ramane ?
#1362
Postat 30 January 2015 - 05:10 PM
Sper doar sa nu uitati cum se zboara pana va decideti ce legi sunt necesare.Si cu asta ma duc sa mai dau inca 5 baterii.
#1363
Postat 31 January 2015 - 02:04 AM
Ciprian97, la 30 January 2015 - 05:10 PM, a spus:
Sper doar sa nu uitati cum se zboara pana va decideti ce legi sunt necesare.Si cu asta ma duc sa mai dau inca 5 baterii.
Cred ca de data asta tu ai scapat doar nebagat in seama, o extravaganta deasta cu zbor pe langa masina politiei iti poate aduce o amenda si fara ordinul 8, daca-si pun un pic mintea cu tine politistii, gasesc multe alte motive sa te sanctioneze.
Pana la urma riscul amenzii este treaba ta, dar trebuie sa te gandesti si la ceilalti care incearca pe diverse cai sa convinga autoritatile ca hobbyul asta nu-i un pericol si ca sunt nejustificate dispozitiile ordinului 8. Cam cat de convingatori mai pot fi ei, atunci cand solicita autorittilor mai multe libertati pt. aeromodelisti, daca tu-ti arati potentialul defiland cu elicopterul pe langa masina de politie si mai apoi, bravezi postand pe un forum public ca legile-st degeaba atat timp cat tie nu ti-a facut nimic politia.
Eu nu-ti spun sa nu-ncalci legea, ca pana la urma cu toti o mai facem, dar daca tot o faci, fao fara sa te stie autoritatile. Stii tu cum se spune: “Hoţul neprins e negustor cinstit”.
Pe partea de siguranta eu zic sa nu te joci, oricat de nesimnificativa iti parea tie acum diferenta dintre un accident produs in timpul desfasurari unei activitati legale fata de una ilegala, trebuie sa constientizezi totusi ca acea diferenta se poate masura in ani.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 31 January 2015 - 02:05 AM
#1364
Postat 31 January 2015 - 02:13 AM
popad, la 30 January 2015 - 07:59 AM, a spus:
a) aeromodelelor, asa cum acestea sunt definite si clasificate de catre Federatia Internationala de Aeromodelism si de catre Federatia Romana de Modelism, atunci cand sunt utilizate in cadrul competitiilor, demonstratiilor aeriene sau al altor manifestatii oficiale organizate de Federatia Romana de Modelism;
b ) aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg, atat timp cat:
- sunt operate intr-o zona deschisa, fara constructii cu destinatia de locuinta;
- sunt operate fara depasirea campului vizual al persoanei care asigura comanda aeronavei de la sol, dar nu mai mult de 150 m distanta pe orizontala si de 100 m distanta pe inaltime fata de aceasta persoana;
- nu au montate pe ele aparatura pentru filmare sau transmisie de date.
(3) Raspunderea pentru eventuale daune provocate ca urmare a operarii aeromodelelor si aeronavelor prevazute la alin. (2) revine in totalitate persoanelor care asigura comanda acestora de la sol.
@xorg, dar nu pomeniti de acest punct ! sau rastalmacim si ordinul ...
Practic pe orice teren viran, poti zbura fara probleme un aeromodel sub 1 Kg, in limitele acestui ordin.
Daca vrei FPV, filmari aeriene, fotografii aeriene, aeromodele mai grele, zbori la distante mai mari, atunci ai o problema :)
Haideti sa mai analizam odata impreuna.
Ordinul 8, art.5 alin.1) Nici o prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010..........”
Cele invocate de dvs. mai sus, de fapt acelas art.5 dar alineatele urmatoare 2)si 3), sunt prevederi ale ordinului 8, in concluzie nu ne pot exonera in vreun fel de obligatiile respectarii prevederilor HG912/2010.
#1365
Postat 31 January 2015 - 08:03 PM
xorg, la 31 January 2015 - 02:13 AM, a spus:
Ordinul 8, art.5 alin.1) Nici o prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010..........”
Cele invocate de dvs. mai sus, de fapt acelas art.5 dar alineatele urmatoare 2)si 3), sunt prevederi ale ordinului 8, in concluzie nu ne pot exonera in vreun fel de obligatiile respectarii prevederilor HG912/2010.
Si care parte din ce citati dvs. : "avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate" se refera la "aeromodele" sau "aeronavelor civile motorizate fara pilot la bord si cu masa maxima la decolare mai mica sau egala cu 1 kg", ca eu unul nu inteleg.
Daca este asa cum spuneti, e de mirare ca nici un echipaj ea politie, si trec destule pe langa "terenul de zbor", nu m-a intrebat nimic din 2010 pina acum. Chiar sunt norocos :) Si se pare ca nu sunt singurul. Totusi cred ca Ordinul MT 8 ne-a lasat o portita.
#1366
Postat 01 February 2015 - 01:48 AM
#1367
Postat 01 February 2015 - 02:16 PM
Probabil in asteptarea primaverii se vor mai scrie multe pe aici ... eu unul ma opresc aici :)
#1368
Postat 02 February 2015 - 12:59 PM
#1369
Postat 04 February 2015 - 12:11 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1370
Postat 04 February 2015 - 12:22 AM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1371
Postat 04 February 2015 - 10:49 AM
Asa ca ISU nu eset singura pozibilitate de colaborare...
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 04 February 2015 - 10:50 AM
rhc@born.ro
#1372
Postat 04 February 2015 - 10:51 AM
http://www.gethampsh...s-legal-6369447
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 February 2015 - 10:51 AM
#1373
Postat 04 February 2015 - 11:55 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 04 February 2015 - 11:57 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1374
Postat 04 February 2015 - 12:35 PM
renatoa, la 04 February 2015 - 10:51 AM, a spus:
Daca vom reusi sa aducem in atentia opiniei publice partea benefica a aeromdelismului, utilitatea in rezolvarea anumitor probleme sensibile ca si cea semnalata de Wabo, avem sanse mai mari sa evitam sentinte ale unor instante sau decizii ale unor autoritati, care trateaza aeromodelismul ca fiind o joaca lipsita de importanta, tocmai buna de interzis in detrimentul oricarui deranj minor ce-l poate cauza vreunui nevrotic cetatean. Deciziile institutiilor cantaresc in principiu beneficiile/dezavantajele aduse intereselor publice si valorilor sociale. Sa fim seriosi daca doamna in cauza, isi muta domiciliul langa o autostrada, nu cred ca se gasea un judecator care sa inchida sectorul de autostrada, pt. deranjul cauzat de zgomot respectivei doamne. In cazul nostru aeromodelismul, nu doar la noi, ci in intreaga europa, este privit ca o activitate lipsita de orice utilitate sociala si aici cred ca noi putem actiona pentru a schimba aceasta perceptie a opiniei publice, prin identificarea si popularizarea beneficiilor pe care aeromodelismul le poate aduce domeniilor de interes general.
#1375
Postat 04 February 2015 - 01:30 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 04 February 2015 - 01:33 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1376
Postat 04 February 2015 - 02:04 PM
#1377
Postat 14 February 2015 - 04:32 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#1379
Postat 17 February 2015 - 03:54 PM
Ar fi necesara atentie sporita cu zborul in aceasta zona, fiind deja in vizorul unei autoritati.
#1380
Postat 17 February 2015 - 05:01 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro