Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#1231
Postat 20 December 2014 - 03:38 PM
#1232
Postat 20 December 2014 - 04:12 PM
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 20 December 2014 - 04:13 PM
rhc@born.ro
#1233
Postat 20 December 2014 - 09:35 PM
Ordinul 8 a venit în grabă din motive personale, cele ale politicienilor. Nu are nicio legătură cu "obiectivitatea" şi "normalitatea" afirmate. Problema a fost că cei care l-au creeat habar nu aveau de nuanţa de modelism, chiar dacă e un sport practicat de mai bine de 100 de ani în ţara asta. Şi pentru ei, ca şi pentru orice persoană de pe stradă, aeromodelul, automodelul, navomodelul, nu sunt decât nişte jucării, iar dronele, ei dronele sunt altă poveste. Astea sunt "periculoase" nu din motivele de bun simţ pe care şi le-ar putea închipui orice om cu capul pe umeri, ci din cu totul alte motive, mult mai "intime".
A.R.A. - un lucru bun, dar să nu exagerăm în privinţa influenţei pe care o are în prezent. Are realizări remarcabile având în vedere "vechimea în muncă", dar deocamdată nesemnificativă în cazul în care se trezeşte orgoliul de politician român al cine ştie cărui agarici de prin parlament, sau de prin ministere.
Din punct de vedere legal, procedural, noul ordin este blocat de procesul cu FAE. Mai există o cale de a se da drumul noii forme, lucru care ar arunca în aer procesul pe rol şi subiectul în discuţia instanţei ar rămâne fără obiect, dar ... eeiii..., orgoliul politicianului.
Din păcate nu ne aflăm într-o stare de normalitate pentru că prea puţini dintre noi ştim care e acea stare şi prea mulţi dintre noi îşi dau cu părerea deşi (fără supărare) nu au pregătirea necesară. Problema este de natură juridică şi sunt convins că Andras şi echipa ştiu ce au de făcut.
Să nu las fără răspuns o întrebare mai veche:
Din punct de vedere obiectiv, nu eşti aeromodelist dacă nu eşti legitimat la un club sportiv afiliat FRMd.
Nu încape nicio discuţie pe tema asta. Fără "mişto-uri" sau ironii. Asta este situaţia şi este cât se poate de normală. Ceilalţi ... nu le neg pasiunea, numai că pentru ei e un "hobby" pfff..., l-am scris. Ei bine uitaţi de cuvântul ăsta. Nici măcar în vis să nu-l pronunţaţi în ţara asta dacă vreţi să mai existe modelism.
Pentru cei care nu se împacă cu coordonatorii de club, au ceva de împărţit cu structura de prin partea locului, există soluţii simple. Înfiinţaţi o asociaţie sportivă şi deveniţi membri FRMd. Se poate. Exemplu Iaşi-ului. Băieţii nu s-au mai suportat, s-au despărţit, au format un nou club şi .... end of story. Acum, la Iaşi, sunt două cluburi afiliate FRMd şi toată lumea e fericită. (nu chiar, dar ...).
FAE a făcut cel mai mare rău posibil modelismului în general şi aeromodelismului în special. Încă nu sunt membru ARA, dar cu siguranţă voi fi, dar aş propune ca ARA să-i dea în judecată, sau să facă o plângere penală împotriva lor pentru periclitarea siguranţei publice şi pe parte civilă pentru prejudiciu de iamgine adus modelismului.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 20 December 2014 - 09:35 PM
#1234
Postat 21 December 2014 - 11:34 AM
ViP_Eol, la 20 December 2014 - 09:35 PM, a spus:
Ordinul 8 a venit în grabă din motive personale, cele ale politicienilor. Nu are nicio legătură cu "obiectivitatea" şi "normalitatea" afirmate. Problema a fost că cei care l-au creeat habar nu aveau de nuanţa de modelism, chiar dacă e un sport practicat de mai bine de 100 de ani în ţara asta. Şi pentru ei, ca şi pentru orice persoană de pe stradă, aeromodelul, automodelul, navomodelul, nu sunt decât nişte jucării, iar dronele, ei dronele sunt altă poveste. Astea sunt "periculoase" nu din motivele de bun simţ pe care şi le-ar putea închipui orice om cu capul pe umeri, ci din cu totul alte motive, mult mai "intime".
A.R.A. - un lucru bun, dar să nu exagerăm în privinţa influenţei pe care o are în prezent. Are realizări remarcabile având în vedere "vechimea în muncă", dar deocamdată nesemnificativă în cazul în care se trezeşte orgoliul de politician român al cine ştie cărui agarici de prin parlament, sau de prin ministere.
Din punct de vedere legal, procedural, noul ordin este blocat de procesul cu FAE. Mai există o cale de a se da drumul noii forme, lucru care ar arunca în aer procesul pe rol şi subiectul în discuţia instanţei ar rămâne fără obiect, dar ... eeiii..., orgoliul politicianului.
Din păcate nu ne aflăm într-o stare de normalitate pentru că prea puţini dintre noi ştim care e acea stare şi prea mulţi dintre noi îşi dau cu părerea deşi (fără supărare) nu au pregătirea necesară. Problema este de natură juridică şi sunt convins că Andras şi echipa ştiu ce au de făcut.
Să nu las fără răspuns o întrebare mai veche:
Din punct de vedere obiectiv, nu eşti aeromodelist dacă nu eşti legitimat la un club sportiv afiliat FRMd.
Nu încape nicio discuţie pe tema asta. Fără "mişto-uri" sau ironii. Asta este situaţia şi este cât se poate de normală. Ceilalţi ... nu le neg pasiunea, numai că pentru ei e un "hobby" pfff..., l-am scris. Ei bine uitaţi de cuvântul ăsta. Nici măcar în vis să nu-l pronunţaţi în ţara asta dacă vreţi să mai existe modelism.
Pentru cei care nu se împacă cu coordonatorii de club, au ceva de împărţit cu structura de prin partea locului, există soluţii simple. Înfiinţaţi o asociaţie sportivă şi deveniţi membri FRMd. Se poate. Exemplu Iaşi-ului. Băieţii nu s-au mai suportat, s-au despărţit, au format un nou club şi .... end of story. Acum, la Iaşi, sunt două cluburi afiliate FRMd şi toată lumea e fericită. (nu chiar, dar ...).
FAE a făcut cel mai mare rău posibil modelismului în general şi aeromodelismului în special. Încă nu sunt membru ARA, dar cu siguranţă voi fi, dar aş propune ca ARA să-i dea în judecată, sau să facă o plângere penală împotriva lor pentru periclitarea siguranţei publice şi pe parte civilă pentru prejudiciu de iamgine adus modelismului.
Imi pare rau sa-ti spun, dar nu cred ca-i cea mai inteleapta idee sa le spui hobbystilor ca nu sunt aeromodelisti daca nu sunt legitimati ai unui club sportiv afiliat la randul sau FRMd-ului. Ca sa clarificam lucrurile, ARA se ocupa de partea de hobby a aeromodelismului. Daca sustii ca ar trebui, ca ARA sa reclame FAE, te rog precizeaza macar un capat de acuzare intemeiat legal.
Merci.
#1235
Postat 21 December 2014 - 12:02 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1236
Postat 21 December 2014 - 01:06 PM
Daca da, esti in vreun club afiliat la federatia respectiva?
Daca nu, te numesti practicant al acestui sport?
Afirmatiile facute in postul #1233 se bazeaza pe o informatie concreta sau sunt parerile tale personale?
Stima,
Nicolas
#1237
Postat 21 December 2014 - 02:01 PM
xorg, la 21 December 2014 - 11:34 AM, a spus:
Merci.
Înţelept e să fim realişti şi să lăsăm părerile personale, dorinţele şi orgoliul la o parte. nu am spus nicăieri că "hobbyştii" nu ar fi aeromodelişti, deşi aeromodelismul presupune mult mai mult decât un simplu hobby. Ceea ce am scris, destul de clar, este faptul că trebuie să ne ferim a asocia aeromodelismul cu hobby, sau nici măcar să nu îndrăznim să pronunţăm cuvântul de hobby vis-a-vis de modelism, pentru că ne-am ars. În ţara asta "normală" nu ne permitem financiar un hobby de gen. Hobby-urile se mai şi impozitează, reprezintă ocupaţii de lux, pe când modelismul este şi trebuie să fie o mişcare de masă care are cu totul alte semnificaţii şi scopuri pe lângă plăcerea pură a zborului.
Am citit statutul ARA, l-am analizat din punct de vedere juridic (nu e perfect şi chiar lasă impresia de ceva intenţii ascunse pentru viitor) şi nu am găsit nicăieri specificaţia că ar reprezenta un hobby.
Aeromodelismul nu are parte de hobby (nu la modul cum este definit hobby). Faptul că ai satisfacţii de pe urma activităţii nu presupune că este un hobby.
Dacă se doreşte ca ARA să funcţioneze normal şi cu rezultate, în conformitate cu statutul înregistrat, nu poate reprezenta "hobbyşti", sau mai bine spus, nu poate să-i reprezinte numai pe ei.
Nu-mi place să repet. Democraţia înseamnă libertatea şi dreptul de a nu aduce atingeri, îngrădi, sau diminua drepturile şi libertatea celorlalţi.
Vorbesc din experienţă. Sunt modelist de 40 de ani. M-am născut în urechi cu poveşti despre zbor, am deschis ochii şi în faţa lor, primul lucru văzut, machetele de avioane de pe biblioteca părinţilor. Am crescut pe câmp. Pe vremea aceea mama mă ducea la "zebră". Mă cunoşteau toţi tehnicii şi am crescut şi prin cabinele de MIG 15, 17, 19, 21. Am urmat calea asta cu pasiune, dar şi cu studiu şi un lucru trebuie să fie clar pentru toată lumea. Cerul nu ne aparţine. L-am "închiriat" de la adevăratele zburătoare. Din această cauză, cerul "nu iartă" greşelile noastre. Trebuie să fim conştienţi că în aviaţie nu poţi greşi decât o singură dată. Din această cauză nu este normal să încercăm să eludăm nişte reguli strict necesare, indiferent că ne convin, sau nu.
Să continui cu experienţa ? De la 16 ani zbor efectiv. La 17 ani am obţinut licenţa de zbor pentru planor. Aparate zburate : Blanik L13, IS 28 B2, IS 28 M2, IS 29 D2. Aerocluburile Iaşi şi Suceava. La 18 ani am obţinut licenţa de zbor cu motor (actualul PP, sau Very Light). Ultimul aparat zburat - Zlin 50 L la Aeroclubul României - Clinceni. A urmat Politehnica Bucureşti, Facultatea de Aeronave şi pentru că sunt extrem de curios şi avid de cunoaştere am făcut şi Facultatea de Drept.
Vă rog să nu o luaţi ca pe o laudă, ci ca pe un istoric al experienţei.
Nu doresc să vorbesc condescent şi nici să pun pe cineva într-o situaţie de inferioritate. Din punctul meu de vedere, studiile şi experienţa nu mă fac superior celorlalţi, dar mă obligă să încerc a obţine un dialog lucrativ şi cât este posibil de obiectiv. De aceea tot ce spun vine din experienţă şi din practica juridică a României, cât şi a altor state, în ceea ce priveşte tot ce se ridică de la sol.
Dacă va fi nevoie şi vom considera că este imperios necesar, vom găsi şi "capete" de acuzare împotriva FAE.
#1238
Postat 21 December 2014 - 02:22 PM
GigiGL, la 21 December 2014 - 12:02 PM, a spus:
:rolleyes:
Cu tot respectul, dar am zâmbit când am citit ce aţi scris. Fără supărare, dar am avut pentru o clipă în faţa ochilor, imaginea unui copil alintat care bate din picioare şi spune : "mama io vreau să.., sau vreau aia ...".
Scuze ! Ştiu că sunteţi o persoană cu intenţii bune şi mult bun simţ. Nu m-am putut abţine. Off.
Vorbind din punct de vedere juridic nu aveţi dreptate şi aş putea să fac o teză de licenţă pe tema asta.
Din punct de vedere sentimental aveţi foarte mare dreptate. Ne dorim să zburăm, chiar şi măcar prin intermediul unor aeromdele.
Nu vă obligă nimeni să participaţi la competiţiile FRMd, sau să deveniţi membru al unui club afiliat.
Dacă doriţi să pilotaţi aeromodele sunteţi liber să o faceţi în conformitate cu legile în vigoare. De precizat că "odiosul" ordin, culmea, a lărgit aria drepturilor de zbor, nu le-a îngrădit. Doar legislaţia veche (încă în vigoare) este şi mai restrictivă.
În Bacău sunt destule persoane care nu sunt membre ale clubului nostru, sau legitimate FRMd, dar au înţeles că este necesară disciplina şi respectarea unor reguli stricte. Ţinem legătura şi zburăm împreună de câte ori avem ocazia.
Nu este recomandabil să ieşiţi la zbor singur indiferent de prevederile legale. O persoană singură se poate răni, sau în timpul evoluţiei aeromodelului nu poate fi atent în măsura în care să observe şi ceilalţi participanţi la trafic.
La dumneavoastră (Galaţi) este şi un caz particular. Sunteţi în spaţiul G şi traficul aerian este limitat şi de regulă la mare înălţime. Nu se poate reglementa o activitate după cazurile particulare.
În cazul de faţă nu se pune problema unei discriminări. Practica judiciară internaţională cere ca activitatea aero să fie supravegheată de un organism guvernamental. În România, acest organism este FRMd pentru partea care ne interesează pe noi.
Nu ne reprezintă, ci ne dirijează şi supraveghează (teoretic).
#1239
Postat 21 December 2014 - 02:33 PM
nicolas, la 21 December 2014 - 01:06 PM, a spus:
Daca da, esti in vreun club afiliat la federatia respectiva?
Daca nu, te numesti practicant al acestui sport?
Afirmatiile facute in postul #1233 se bazeaza pe o informatie concreta sau sunt parerile tale personale?
Stima,
Nicolas
Da. Am practicat şi alt sport. Am fost legitimat la un club afiliat. Nu mai sunt practicant.
Ceea ce încercaţi să sugeraţi este puţin exagerat.
Aeromodelismul nu este un sport terestru şi în consecinţă se supune unor reglementări speciale.
Afirmaţiile mele au la bază numai informaţii reale. Părerile mele personale ... nu vreţi să le aflaţi.
Subiectiv (părere personală - ştiu că e exagerată şi nici nu o pun în discuţie. E doar un exemplu) : Vreţi să zburaţi ? Foarte bine. La şcoală cu voi. Cunoştinţe minime de aeronautică, navigaţie aeriană şi comunicare radio. Obligatoriu o certificare în domeniu. Obligatoriu activitatea de zbor coordonată de un conducător de zbor având în dotare staţie radio certificată şi cu frecvenţă instalată. Obligatoriu cunoştinţe de prim ajutor. .... Dacă doriţi pot continua.
Ştiu că este exagerat. :rolleyes: Dar asta ar fi părerea personală.
Totuşi, un aspect nici nu se discută. Nu sunt de acord (părere personală), nici nu e obiectiv normal (practică juridică) zborul în zone populate. Cei care vor să zboare drone ... să se certifice, să fie responsabili şi să deţină o asigurare pentru daune către terţi. NU SE ZBOARĂ ÎN ORAŞ.
#1240
Postat 21 December 2014 - 02:48 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 02:01 PM, a spus:
Am citit statutul ARA, l-am analizat din punct de vedere juridic (nu e perfect şi chiar lasă impresia de ceva intenţii ascunse pentru viitor) şi nu am găsit nicăieri specificaţia că ar reprezenta un hobby.
Aeromodelismul nu are parte de hobby (nu la modul cum este definit hobby). Faptul că ai satisfacţii de pe urma activităţii nu presupune că este un hobby.
Dacă se doreşte ca ARA să funcţioneze normal şi cu rezultate, în conformitate cu statutul înregistrat, nu poate reprezenta "hobbyşti", sau mai bine spus, nu poate să-i reprezinte numai pe ei.
Nu-mi place să repet. Democraţia înseamnă libertatea şi dreptul de a nu aduce atingeri, îngrădi, sau diminua drepturile şi libertatea celorlalţi.
Vorbesc din experienţă. Sunt modelist de 40 de ani. M-am născut în urechi cu poveşti despre zbor, am deschis ochii şi în faţa lor, primul lucru văzut, machetele de avioane de pe biblioteca părinţilor. Am crescut pe câmp. Pe vremea aceea mama mă ducea la "zebră". Mă cunoşteau toţi tehnicii şi am crescut şi prin cabinele de MIG 15, 17, 19, 21. Am urmat calea asta cu pasiune, dar şi cu studiu şi un lucru trebuie să fie clar pentru toată lumea. Cerul nu ne aparţine. L-am "închiriat" de la adevăratele zburătoare. Din această cauză, cerul "nu iartă" greşelile noastre. Trebuie să fim conştienţi că în aviaţie nu poţi greşi decât o singură dată. Din această cauză nu este normal să încercăm să eludăm nişte reguli strict necesare, indiferent că ne convin, sau nu.
Să continui cu experienţa ? De la 16 ani zbor efectiv. La 17 ani am obţinut licenţa de zbor pentru planor. Aparate zburate : Blanik L13, IS 28 B2, IS 28 M2, IS 29 D2. Aerocluburile Iaşi şi Suceava. La 18 ani am obţinut licenţa de zbor cu motor (actualul PP, sau Very Light). Ultimul aparat zburat - Zlin 50 L la Aeroclubul României - Clinceni. A urmat Politehnica Bucureşti, Facultatea de Aeronave şi pentru că sunt extrem de curios şi avid de cunoaştere am făcut şi Facultatea de Drept.
Vă rog să nu o luaţi ca pe o laudă, ci ca pe un istoric al experienţei.
Nu doresc să vorbesc condescent şi nici să pun pe cineva într-o situaţie de inferioritate. Din punctul meu de vedere, studiile şi experienţa nu mă fac superior celorlalţi, dar mă obligă să încerc a obţine un dialog lucrativ şi cât este posibil de obiectiv. De aceea tot ce spun vine din experienţă şi din practica juridică a României, cât şi a altor state, în ceea ce priveşte tot ce se ridică de la sol.
Dacă va fi nevoie şi vom considera că este imperios necesar, vom găsi şi "capete" de acuzare împotriva FAE.
Va apreciez palamaresul si pregatirea in domeniu, dar ma simt nevoit sa va repet, asociatia asta din cate stiu are ca principal scop protejarea drepturilor si intereselor celor care au ca hobby aeromodelismul. Intr-adevar nu doar al lor, dar in primul rand al lor. Sincer cred ca ati gresit asociatia, atat timp cat aveti obiectii cu privire la insasi statul asociatiei. Acest statut este perfect legal, vizat de autoritatile competente si acceptat de actualii membrii aderanti. Momentan dumneavoastra aveti optiunea sa aderati sau nu, la acest statut.
Ca simpla curiozitate insa, pe ce va intemeiati afiramtia, citez “Hobby-urile se mai şi impozitează, reprezintă ocupaţii de lux”? Cunoasteti o lege in acest sens, care ar putea afecta activitate noastra? Sau va ganditi ca ne putem declara sportivi si astfel putem deducem unele cheltuiele pentru achizitionarea materialelor specifice aeromodelismului?
Referitor la FAE nu am motive sa cred ca ar fi imperios necesar sa cautam capete de acuzare. Dar dvs. ati propus reclamarea acesteia si inca nu mi-ati raspuns pentru ce motiv legal ar trebui facuta o astfel de reclamatie. Intrebarea mea ramane deschisa.
Multumesc.
#1241
Postat 21 December 2014 - 03:57 PM
Am să încerc să fiu mai concis și clar.
Nu am obiecții asupra statutului ARA.
1. Am spus că am analizat statutul din punct de vedere juridic. Interpretarea unui text juridic e puțin mai de specialitate. Din punct de vedere juridic nu este nimic în neregulă. Din punct de vedere semiotic, textele poartă "ascuns" un mesaj, o intenție a celui/celor care l-au redactat. Această intenție se păstrează chiar dacă textul este aranjat și redactat de o persoană de specialitate.
Am considerat că inițiativa ARA este bună, altfel nici nu mai existau discuțiile de față, sau, mai bine spus, nu participam la ele.
2. Când o persoană spune că "...aș face ..."? este vorba de exprimarea unei păreri personale. Dacă spuneam că "voi propune..." era de ințeles o oarecare îngrijorare din partea dumneavoastră, deși, într-un exercițiu democratic este posibilă orice propunere. Am scris în postările anterioare că
#1242
Postat 21 December 2014 - 04:10 PM
3. Consider foarte folositoare discuțiile de aici și din interiorul ARA chiar dacă ar rămâne doar un exercițiu democratic. Este dovada palpabilă ca începe să se facă simțită "Societatea Civilă".
4. Voi deveni, sau vom deveni membri ARA doar dacă o să mai fim "primiți" în urma discuțiilor prezente. :D
Cu ARA, sau fără, prefer dezbateri la o "cană" de zbor și o gură de aer curat în natură. Ar fi o adevărată plăcere să ne vedem pe câmpurile țării, la zbor. Cu cât suntem mai mulți cu atât mai bine. Devenim un glas ce trebuie ascultat.
#1243
Postat 21 December 2014 - 04:38 PM
Este adevarat, spiritual sunt tanar, dar nu si fizic. Nu cred ca sunt lipsit de maturitate sau iresponsabil. Sunt perfect constient de riscuri si de necesitatea unor reguli aplicabile aeromodelismului si aeromodelistilor in general, atat sportivilor cat si hobbystilor(sic!). Sunt si vreau sa raman hobbyst! Nu sunt nici jurist nici avocat sa stiu toate legile noastre unele corecte, altele ciudate sau chiar strambe, imi exprim doar un punct de vedere care poate fi luat in seama intr-o viitoare reglementare corecta, nu partizana. Ca exemple, pe un alt topic am mentionat in ce conditii am zburat si la Bacau, dupa ce am studiat terenul si am analizat riscurile. De asemenea si eu, pe langa alti colegi am luat atitudine cand cineva dorea sa faca FPV termic la o anvergura a modelului de 5m. Doar doua din mai multe exemple care mi-au revenit in memorie acum. Niciodata nu am contestat activitatea sau existenta FRMD, avem nevoie si de activitate competitionala, dar asta nu inseamna ca FRMD este singura entitate care poate reprezenta aeromodelismul pentru simplul motiv ca statutul sau n-are legatura cu partea de constructie/experiment/relaxare care ne intereseaza pe noi, cei care militam pentru libertatea practicarii aeromodelismului si ne-am organizat in ARA. Din acest punct de vedere eu vad FRMD ca o organizatie complementara, in nici un caz tutelara, asa cum este acum mentionata in Ordinul 8 al MT si cum incearca unii sa ne convinga ca este corect. Din punctul nostru de vedere nu este corect, cu atat mai mult cu cat nu s-a vazut intr-un an de la aparitia acestui ordin nici cel mai mic semn de bunavointa din partea FRMD in sprijinul nostru. No offence! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 21 December 2014 - 04:39 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#1244
Postat 21 December 2014 - 04:54 PM
1 - de ce a aparut reglementarea ? (ordinul, legea...) care este sursa lui? sa vedem de ce a fost necesar, ca apoi sa vedem de ce acum (01-2014), si de ce asa (OMT 8). Ma agindesc ca daca nu identificam cauza, va fi mai dificil sa o eliminam/combatem, si reglementarea nu a rasarit din spuma marii sau sclipirile (intuitiile) cuiva.
2 - cine este in spatele lui (gindit, pornit...pina la MO) Eu stiu sa citesc semnaturile, dar nu cred ca ministra este emitentul, cred ca ea a fost doar instrumentul.
Cred ca pornim spre o tinta falsa. Pe de o parte in MT de siguranta aeronautica se ocupa Constantin Voicu (fost la AR). Omul nu numai ca stie exact ce e aia aeromodel, este pro-modelism si a fost un promotor activ si eficient (mult mai eficient ca si colegii nostri cu vocatie legislativa).
Cred ca daca stabilima astea, putem incerca sa vedem cum sa modificam ordinul.
Primul pas tactic, este identificarea tintei, abia apoi planificarea si alocarea de resurse.
#1245
Postat 21 December 2014 - 05:18 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 04:10 PM, a spus:
Cu ARA, sau fără, prefer dezbateri la o "cană" de zbor și o gură de aer curat în natură. Ar fi o adevărată plăcere să ne vedem pe câmpurile țării, la zbor. Cu cât suntem mai mulți cu atât mai bine. Devenim un glas ce trebuie ascultat.
Cu ARA sunt mai multe sanse ca acele dezbaterii sa se concretizeze in ceva util, fara ARA mai multe sanse sa ramana doar dezbaterii la o cana de zbor.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 21 December 2014 - 05:18 PM
#1246
Postat 21 December 2014 - 05:45 PM
rhc@born.ro
#1247
Postat 21 December 2014 - 06:32 PM
ARA tocmai din acest motiv s-a infiintat, ca sa fie un partener de discutii legal cu autoritatile pentru a se ajunge la un consens in ceea ce priveste regulile ce vor fi adoptate pentru practicarea acestui sport la nivel de hobby.
As mai putea comenta pe marginea parerilor tale, dar ar insemna sa mai discutam inca odata ce s-a mai discutat cu mult timp inainte.
Ca o parere personala, observ ca anumiti practicanti in aviatia mare au optiuni, pareri, radicale in ceea ce priveste aeromodelismul practicat la nivel de hobby!!!!
P.S.Daca afirmatiile tale se bazeaza pe informatii reale, te rog sa le impartasesti si cu noi.
#1248
Postat 21 December 2014 - 07:05 PM
:)
#1249
Postat 21 December 2014 - 08:19 PM
Dumnealui a vorbit destul despre dansul, ce-ar fi cei care mai iau cuvantul sa ne povesteasca care parte din actualele habituri de zbor sunt deranjate de legislatia care o discutam. Ce ti-a fost luat, drepturi sau libertati... ?
Asa, ca la alcoolici anonimi... :) Sunt dependent si ma tratez...
Nicolas, incepi dumneata ? :)
#1250
Postat 21 December 2014 - 09:45 PM
GigiGL, la 21 December 2014 - 04:38 PM, a spus:
Este adevarat, spiritual sunt tanar, dar nu si fizic. Nu cred ca sunt lipsit de maturitate sau iresponsabil. Sunt perfect constient de riscuri si de necesitatea unor reguli aplicabile aeromodelismului si aeromodelistilor in general, atat sportivilor cat si hobbystilor(sic!). Sunt si vreau sa raman hobbyst! Nu sunt nici jurist nici avocat sa stiu toate legile noastre unele corecte, altele ciudate sau chiar strambe, imi exprim doar un punct de vedere care poate fi luat in seama intr-o viitoare reglementare corecta, nu partizana. Ca exemple, pe un alt topic am mentionat in ce conditii am zburat si la Bacau, dupa ce am studiat terenul si am analizat riscurile. De asemenea si eu, pe langa alti colegi am luat atitudine cand cineva dorea sa faca FPV termic la o anvergura a modelului de 5m. Doar doua din mai multe exemple care mi-au revenit in memorie acum. Niciodata nu am contestat activitatea sau existenta FRMD, avem nevoie si de activitate competitionala, dar asta nu inseamna ca FRMD este singura entitate care poate reprezenta aeromodelismul pentru simplul motiv ca statutul sau n-are legatura cu partea de constructie/experiment/relaxare care ne intereseaza pe noi, cei care militam pentru libertatea practicarii aeromodelismului si ne-am organizat in ARA. Din acest punct de vedere eu vad FRMD ca o organizatie complementara, in nici un caz tutelara, asa cum este acum mentionata in Ordinul 8 al MT si cum incearca unii sa ne convinga ca este corect. Din punctul nostru de vedere nu este corect, cu atat mai mult cu cat nu s-a vazut intr-un an de la aparitia acestui ordin nici cel mai mic semn de bunavointa din partea FRMD in sprijinul nostru. No offence! :drinks:
Gigi, nu te-am acuzat de nimic. Fiecare dintre noi greşeşte, cu bună ştiinţă, sau din neştiinţă. Din punct de vedere juridic "neştiinţa" e circumstanţă agravantă.
Normal că în fiecare dintre noi a rămas "copilul". Mai ales în activitatea, pasiunea asta, cel mai mult avem posibilitatea de a lăsa copilul din noi să zburde.
Nu se pot construi legi pentru toate excepţiile. Menirea legilor este de a constitui un cadru general. Nu discut dacă o lege e bună, sau nu. Cu siguranţă că există legi proaste, sau legi care pot fi îmbunătăţite. Aici intervine Societatea Civilă şi dialogul nepartizan, fără certuri, orgolii, sau cine ştie ce alte "calităţi" care ne definesc a fi oameni. :rolleyes:
Am discutat despre zborul tău la Bacău şi nu te-am criticat (cel puţin nu prea aspru).
Problema care se pune şi persistă în dialogul de aici este cea de voinţă, ceva orgoliu şi foarte multă destindere. Hm. Orgoliul nu e constructiv.
Am făcut destule "pozne" (să nu le spun tâmpenii) în şcoala de zbor şi chiar după, să nu ştiu despre ce vorbesc. Acelaşi lucru. Vroiam să fac eu, un anumit lucru, dincolo de siguranţa mea şi a celorlalţi. Mi-a trecut repede. Nu că aş fi fost conştient că e bine, ci pentru că am fost oprit de la zbor pe perioade între câteva zile şi până la o lună. :D Ce-aş mai fi făcut năzbâtii !!! Dar să fiu oprit de la zbor ? Ei asta nu am mai acceptat să risc. Şi riscurile mele erau calculate, "studiate", dar oare avem căderea şi ştiinţa de a face asemenea calcule şi oare avem dreptul de a ne asuma de la noi putere riscuri ? Răspunsul a venit după ceva vreme (multă).
Cine ţi-a dat dreptul să studiezi terenul şi de unde ştii că riscul calculat de tine era real ? De ce ? Pentru că eşti român şi noi suntem mai cu moţ şi nu vrem să recunoaştem nicio autoritate ? Ai putut avea acces la toate variabilele de mediu din zonă ? Erai autorizat să faci asemenea calcule ? Dacă nu ai permis de conducere auto te urci la volan ? E puţin exagerat ce am spus până acum, dar nu foarte departe de adevăr.
Nu avem voie să calculăm şi să ne asumăm riscuri dincolo de lege. Trebuie să ne gândim că dincolo de calculele noastre sunt o infinitate de variabile necunoscute. Trebuie să acceptăm că nu suntem singuri şi riscurile pe care le calculăm şi le acceptăm noi, nu pot fi acceptate de alte persoane. Toată problema se reduce, în cele din urmă, la un caz simplu de disciplină cetăţenească, de respectarea legilor ... . Ştiu ! Da' ăi de la conducerea ţării tare le mai respectă. Sau ăia de la conducerea FRMd... papucii lor de ... . Hm.
Ceea ce contează este principiul. Nu se pune problemă de mărime, sau masă. Cel puţin nu atunci când zbori deasupra unei zone de populate. Nu poţi spune că interzici o dronă de 5 kg pentru că ar putea omorî pe cineva, dar nu interzici o dronă de 500 de grame care poate doar să rănească. Oare rănitul vrea să ajungă în acea situaţie ?
Repet : FRMd nu reprezintă modelismul, sau aeromodelismul. Alta este menirea acestei instituţii. Nu este asociaţie şi nici sindicat, este reprezentantul Guvernului. Este o instituţie, singura recunoscută şi acceptată la nivel naţional şi internaţional din motive cât se poate de simple. Toate guvernele din lumea asta, nu vor accepta ca garant al unei activităţi de supraveghere în domeniul zborului decât o altă organizaţie guvernamentală. E singurul gir acceptat. Asta e situaţia reală şi este cât se poate de bun simţ.
P.S. Nimic din ce am scris mai sus nu e rezultatul unui partizanat, orgoliu şi nici cu un ton ridicat. Am rugămintea să consideraţi acest dialog ca având loc, undeva, faţă în faţă, pe un ton normal, chiar cu zâmbetul pe buze, fără să ni se ridice tensiunea. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 December 2014 - 09:46 PM
#1251
Postat 21 December 2014 - 09:48 PM
renatoa, la 21 December 2014 - 08:19 PM, a spus:
Dumnealui a vorbit destul despre dansul, ce-ar fi cei care mai iau cuvantul sa ne povesteasca care parte din actualele habituri de zbor sunt deranjate de legislatia care o discutam. Ce ti-a fost luat, drepturi sau libertati... ?
Asa, ca la alcoolici anonimi... :) Sunt dependent si ma tratez...
Nicolas, incepi dumneata ? :)
Eu sunt mare. :D Am 130 de kile. :rofl:
#1252
Postat 21 December 2014 - 09:52 PM
nicolas, la 21 December 2014 - 06:32 PM, a spus:
ARA tocmai din acest motiv s-a infiintat, ca sa fie un partener de discutii legal cu autoritatile pentru a se ajunge la un consens in ceea ce priveste regulile ce vor fi adoptate pentru practicarea acestui sport la nivel de hobby.
As mai putea comenta pe marginea parerilor tale, dar ar insemna sa mai discutam inca odata ce s-a mai discutat cu mult timp inainte.
Ca o parere personala, observ ca anumiti practicanti in aviatia mare au optiuni, pareri, radicale in ceea ce priveste aeromodelismul practicat la nivel de hobby!!!!
P.S.Daca afirmatiile tale se bazeaza pe informatii reale, te rog sa le impartasesti si cu noi.
Până acum nu m-ai contrazis cu nimic. :rolleyes: Cel mult cu privire la "părerile" mele, care nu sunt numai ale mele. Chiar dacă judec într-un anume fel, "părerile" mele sunt girate de practica internaţională. Să fie clar ! Nu sunt eu deşteptu' pământului.
P.S. Am încercat să fac şuşu în apă, la mare, dar ... pfff, nu pot la naiba. :pardon:
I-am spus şi lui Andras la telefon. Nu putem purta discuţii pe baza informaţiilor mele din motive lesne de înţeles. Nici la telefon nu se poate discuta prea mult. Orice este legat de informaţii din sfera politicului ... nu se poate discuta. Ne furăm singuri căciula.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 December 2014 - 09:55 PM
#1253
Postat 21 December 2014 - 10:05 PM
Daca din toate discutiile de pana acum nu ai inteles ce drepturi si libertati se incearca a ne fi ingradite nu are rost o continuare a discutiei.
Asa ca, la alcoolicii anonimi ramaneti numai doi sa va puneti intrebari unul altuia in legatura cu legislatia pe care o discutati.
#1254
Postat 21 December 2014 - 10:07 PM
Realitatea este clară. Există un trafic aerian, comercial, militar, utilitar, umanitar, etc..., trafic care s-a mărit enorm în ultimii 50 de ani, cu contribuţia şi acceptul nostru. Chiar aeromodeliştii au mai scos ceva pe ceruri - dronele.
Pur şi simplu nu poţi fi de acord să pui în pericol pasagerul dintr-un ... orice aparat de zbor. Câţi dintre dumneavoastră aţi fost pasageri. Cu siguranţă destui.
Cum ar fi să staţi frumuşel pe scaun, în avion, cu centura pusă, pe rândul din faţa dumneavoastră o mamă cu un copiluţ şi să asistaţi la următoarea conversaţie :
"- Mami, mami ! Uite un avionuţ de jucărie !
- Bine puiule ! Lasă ! Aterizăm imediat şi-ţi ia mama şi ţie !
- Mami ce se întâmplă dacă avionuţul de jucărie a intrat la motor ?
- (...)" ?
În continuare ... mult zgomot, fum şi ... lumină, orbitoare.
A fost ultima conversaţie pe care aţi auzit-o în timpul vieţii, restul ... la pomana dumneavoastră, unde ocupaţi locul de frunte în calitate de stafie.
#1255
Postat 21 December 2014 - 10:10 PM
Puteai să fii diplomat. Dacă începem cu pietricele ... se duce naibii dialogul. Mai ales că spusese ca titlu de comparaţie chestia cu alcoolicii anonimi. Puteau fi şi păcăniştii anonimi (ăia care dau banii la ruletă şi automatele alea cu butoane).
Hm. De unde atâta arţag ?
#1256
Postat 21 December 2014 - 10:14 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 09:45 PM, a spus:
...
Am vaga senzatie ca cine a avut pana acum ceva cu FRMD, nu cu institutia a avut, ci cu oamenii de acolo :)
#1257
Postat 21 December 2014 - 10:22 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 09:52 PM, a spus:
P.S. Am încercat să fac şuşu în apă, la mare, dar ... pfff, nu pot la naiba. :pardon:
I-am spus şi lui Andras la telefon. Nu putem purta discuţii pe baza informaţiilor mele din motive lesne de înţeles. Nici la telefon nu se poate discuta prea mult. Orice este legat de informaţii din sfera politicului ... nu se poate discuta. Ne furăm singuri căciula.
Suntem intr-adevar pierduti daca politicul si-a bagat coada si in aeromodelismul de placere. Astia mai au un pic si ne iau si ultima placere .....obtinuta in cel mai intim moment.
#1258
Postat 21 December 2014 - 10:24 PM
nicolas, la 21 December 2014 - 10:05 PM, a spus:
Daca din toate discutiile de pana acum nu ai inteles ce drepturi si libertati se incearca a ne fi ingradite nu are rost o continuare a discutiei.
Asa ca, la alcoolicii anonimi ramaneti numai doi sa va puneti intrebari unul altuia in legatura cu legislatia pe care o discutati.
Urmaresc toate acestea de mai multi ani decat credeti dv., si pot sa va spun ca nu ati avut niciodata ce aveti impresia ca vi se ingradeste acum.
Pur si simplu pana acum nu ii deranjam, eram pe radarele lor sub plafonul de zgomot de fond...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 December 2014 - 10:25 PM
#1259
Postat 21 December 2014 - 10:28 PM
Avionuţul de jucărie era de fapt drona lui Dramida într-o misiune importantă de filmare a obiectivelor din Bucureşti. Din nefericire a scăpat de sub control ca şi drona de la Constanţa. Aia de la Constanţa nu a produs pagube, cea a lui Dramida, din nefericire, a omorât 200 de persoane.
O fi de râs ?
Scenariul nu este inspirat din realitate şi nu reprezintă întâmplări reale. E doar o ficţiune, care are toate şansele să devină realitate. Asocierea cu Dramida a fost făcută doar pentru simplu fapt că efectiv nu voi fi niciodată de acord sub nicio formă cu zborul în zone populate.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 December 2014 - 10:33 PM
#1260
Postat 21 December 2014 - 10:32 PM
ViP_Eol, la 21 December 2014 - 10:10 PM, a spus:
Puteai să fii diplomat. Dacă începem cu pietricele ... se duce naibii dialogul. Mai ales că spusese ca titlu de comparaţie chestia cu alcoolicii anonimi. Puteau fi şi păcăniştii anonimi (ăia care dau banii la ruletă şi automatele alea cu butoane).
Hm. De unde atâta arţag ?
Asa am avut si eu impresia pana am fost inclus in grup.
In general nu prea suport ironiile gratuite si de aceea reactionez.
Stima,
Nicolas.