Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#121 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 March 2014 - 06:30 PM

Vezi postareastiganas, la 27 March 2014 - 05:27 PM, a spus:

.

... eu sunt optimist. Poate vom fi 999 si cu Gigi facem 1000.





Acum doi ani nu stiu daca am iesit la zbor mai mult de 3-4 ori, anul trecut nici atat .. iar anul asta pana in prezent .. ZERO - doar o vizita
de " lucru " !
Deci Stefan rog nu conta pe mine - consider ca e mai cinstit sa spui ce gandesti decat sa o rostogolesti pe muteste pe la colturi asteptand
fraierul sa o ia din mers ( adica eu ) si din dorinta de a face bine, fraierul sa se transforme intr-un simplu raspandac deranjant din punctul
de vedere al celorlalti ..

EU zic sa se deschida cele trei sectiuni de forum propuse de Stignas si sa zica fiecare ce considera acolo unde ii este locul ...
O sa fie un fel de .... ai nostrii cu ai vostrii .. adica pasionati de tastatura V.S. aeromodelisti adevarati !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 March 2014 - 06:32 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#122 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2014 - 07:33 PM

Mai scriu odata ca nu am fost destul de clar. Vreau asociatie, vreau sa fie cat mai multi modelisti membri si pentru asta o sa fiu mai ponderat si mai rezervat pe forum (imi pastrez partea combativa pentru celelalte sectiuni).

Asa ca fara nici o rezerva ii cer scuze lui renato si il rog frumos sa se inscrie (si sa contribuie) in ARA. De asemenea il rog si pe realdesign sa o faca (nu imediat, mai e timp), poate nu a zburat anul trecut prea mult dar chiar si asa e bine sa fie membru. Il invit si xorg (caruia de asemenea ii cer scuze) cu care am avut ceva dispute pe alt topic (legat tot de ordin).

Deocamdata asteptam ca ARA sa prinda viata in mod legal (faptul ca are "Romana" in nume face procesul mai dificil).
0

#123 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2144
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 27 March 2014 - 08:13 PM

pt toti cei rugati si un pik reticenti,Gigi ,Renato ii cunosc cat de cat oameni deosebiti ba, macar pt microb si tot faceti un pas sa fiti cu noi,si chiar si ceilalti. :pardon:

eu snt un biet prof. de aeromodele care nu stie cum sa imparta banii familiei...1290 lei,aia mici rup.....eu treb sa fac ceva pt sufletu'meu...,fiica mea este la faculta ,nevasta intelege,e cu mine este ff greu. :drinks:
0

#124 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 27 March 2014 - 08:28 PM

Vezi postareastiganas, la 27 March 2014 - 05:27 PM, a spus:

- o sectiune de comunicate si informari din partea ARA (rapoarte, comunicate, situatii financiare, etc) unde nu vom putea posta si comenta - in felul asta sectiunea ramane curata si usor de navigat.



buna initiativa, serios, asta era si directia cand s-a propus deschiderea unui subforum dedicat ARA


Vezi postareastiganas, la 27 March 2014 - 05:27 PM, a spus:

- o sectiune dedicata membrilor cotizanti unde se pot crea oricate subiecte legate de activitatea ARA, in care orice membru isi poate da cu parerea si poate spune orice prostie ii trece prin cap.


ei , nici chiar orice prostie, dar cine stie? ideile bune pot veni de unde nu te astepti

Vezi postareastiganas, la 27 March 2014 - 05:27 PM, a spus:

- o sectiune dedicata non-membrilor in care cei care nu sunt membrii cotizanti pot spune orice le trece prin cap.


cafeneaua ARA, ca la heli sau F4C.

cand zici ca faci sectiunile?



_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#125 Useril este offline   Alexandra D. 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 17-March 14
  • Gender:Female
  • Interests:Aeromodelism

Postat 27 March 2014 - 08:42 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 27 March 2014 - 11:58 AM, a spus:

Stimati Aeromodelisti,

Pentru a fi mai bine informati, ne-am gandit sa facem un rezumat cu ceea ce s-a facut pana in prezent si ce vom face in viitorul foarte apropiat . Speram ca prin acest document sa eliminam majoritatea nelamuririlor aparute pana in prezent.

Ce s-a facut pana in prezent?

1. In urma ordinului publicat de catre MT a fost o perioada in care toata lumea incerca sa gaseasca solutii in a face ceva ca sa ne putem practica hobby-ul mai departe, dar din pacate fara rezultate clare si concise.
2. Walter a fost unul dintre persoanele care a aprins scanteia, astfel am decis sa ii dau o mana de ajutor. In urma discutiilor, in cateva zile s-a format o echipa care dorea sa faca ceva in acest sens si sa ajute comunitatea Aeromodelistilor. Echipa este formata din Walter Born, Cornel Avasilichioaiei , Ovidiu Bora, Dorel Pojar; Allen Geanta si eu.
3. S-a activat o platforma web pentru un sondaj „Take Control” unde aeromodelistul trebuia sa introduca urmatoarele informatii: Nume; E-mail; Telefon; M-as implica activ in administrarea clubului; Sunt de acord sa achit o cotizatie; Vreau sa particip la sedinta de constituire in zona Brasovului; etc...
4. In urma sondajului si discutiilor telefonice avute cu cei care doreau sa vina la conferinta aeromodelistilor, echipa a decis sa se faca conferinta la data de 14.03.2014
5. S-au trimis invitati catre MT si FRMD sa participe si ei la conferinta din data de 14.03.2014, iar in cateva zile am primit un raspuns din partea MT ca nu au posibilitatea sa ajunga la conferinta dar am fost invitati la MT sa avem o discutie deschisa asupra ordinului, aceasta intalnire avand loc inainte de conferinta. Nici pana in prezent nu am primit un raspuns din partea FRMD.
6. S-a pregatit un draft de statut pentru ARA pe baza traducerilor puse la dispozitie de Walter Born de la alte entitati juridice cu profil aeromodelistic si pe baza statutului AZLR primit de la Ovidiu Bora
7. In data de 14.03.2014 a avut loc conferinta aeromodelistilor din Brasov unde s-au discutat deschis urmatoarele:

- Bun venit participantilor si o scurta descriere a actiunilor realizate deja : sondajul in vederea infiintarii asociatiei de aeromodelism la care au au participat un numar de 342 de persoane dintre care 118 s-ar implica activ in administrarea asociatiei si 289 sunt de acord sa achite o cotizatie.
- Prezentarea ASOCIATIEI DE ZBOR LIBER DIN ROMANIA : rezultatele activitatii acestei asociatii, punct de vedere referitor la infiintarea noii asociatii de aeromodelism si descrierea modului in care este folosit spatiul aerian in prezent in Romania.
- Prezentare SC AFT Design SRL: idem AZLR
- Votare nume asociatie
- Votare emblema asociatie
- Prezentare propunere statut, modificarea acestuia conform propunerilor si agrearea in unanimitate ca acesta va fi statutul asociatiei
- S-au propus responsabili pentru organele de conducere ale asociatiei si s-au agreat in unanimitate urmatoarele persoane.
Presedinte: Babos Andras Sandor (Cluj-Napoca)
Vice-Presedinte: Bora Ovidiu (Alba-Iulia)
Secretar: Dinu Cristian (Bucuresti)
- Discutarea ordinului nr 8/2014 si ultima modificare transmisa de catre MT pe data de 11.03.2014 in urma intalnirii avute intre reprezentantii MT si cei ai asociatiei de aeromodelism in infiintare de la data respectiva; s-au agreat in unanimitate modificarile noului ordin, urmand ca acestea sa fie propuse catre MT pe data de 17 martie 2014
- Detalii financiare – cheltuieli efectuate pana in data de 14.03.2014 de catre organizatorii conferintei (inclusiv cheltuielile conferintei) si suma agreata pentru infintarea asociatiei. La conferinta s-a propus si s-a agreat de comun acord ca sumele vor fi achitate de catre toti participanti prezenti la conferinta din Brasov in valorea de 113 RON de persoana si taxa de infintare al asociatiei in valoare de 64 RON de persoana.
- Cei care nu au reusit sa depuna sumele respective la conferinta au fost rugati sa vireze banii in contul:
Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor, Cont: RO34INGB0000999902343140
8. In data de 17.03.2014 s-a trimis ordinul modificat si agreat la conferinta din Brasov catre MT
9. Alexandra Diaconescu, „cea cu captivele”, s-a alaturat echipei noastre cu rolul de purtator de cuvant pentru consiliul director si echipa.
10. S-a trimis catre autoritati rezervarea de nume pentru asociatie.
11. Se lucreaza la regulamentul de ordin interior al asociatiei cu ajutorul lui Costin Jugureanu si al Alexandrei Diaconescu
12. In data de 20.03.2013 am primit de la MT raspuns la ordinul modificat de catre noi la conferinta din Brasov. Ordinul propus de catre MT a fost publicat pe rhc.ro si pe baza raspunsurilor primite de la aeromodelisti si pe baza discutiilor avute in echipa s-a creat din nou o propunere de ordin catre MT din partea ARA, ordin care a fost transmis catre MT in data de 27.03.2014. Ordinul trimis catre MT il puteti gasi in https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 folder-ul Ordin_MT, iar numele documentului este „Ordin UAV.ordin 9_modif ARA_V4”
13. Stefan Tiganas s-a alaturat echipei si va avea rol de moderator impreuna cu Alexandra Diaconescu pentru subforumul ARA de pe rhc.ro, nou creat cu ajutorul lui Gabriel Mutu si Silviu Vitican. Scopul acestei modificari este de a crea o punte de legatura intre ARA si aeromodelisti, dar si de a ajuta la o distribuire mai eficienta a informatiilor pe subiectul ordin si ARA. Stefan Tiganas va avea o stransa legatura cu Alexandra Diaconescu, Consiliu Director si echipa.
14. Statutul asociatiei este pregatit pentru a fi semnat in urmatoarele saptamani de catre membri fondatori. Statutul poate fi gasi in link-ul https://onedrive.liv...367F0C%21105iin folder-ul Statut cu numele de fisier Statut_Final.

Ce se va face in perioada imediat urmatoare?

1. Semnarea statutului si toate procesele aferente pentru infintarea asociatiei
2. Finalizarea regulamentului de ordin interior conf. statut
3. Propunerea si agrearea unei taxe de inscriere in ARA conf. statut.
4. Inscrierea membrilor in ARA
5. Agrearea regulamentului de ordin interior conf. statut
6. Propunerea si agrearea unui buget anual conf. statut
7. Propunerea si agrearea unei taxe anuale conf. statut
8. Propunerea si crearea unei platforme web, astfel incat mare parte din administrarea asociatiei sa fie automatizata si sa eliminam cat se poate de mult birocratia
9. Alte aspecte care sunt specificate in statut si in dorintele membrilor.

Sper ca nu am uitat nimic sau pe cineva.

Asteptam cu drag ajutorul vostru.

O zi buna


În urma discuțiilor, ARA a trimis ordinul modificat la MT și am primit deja un răspuns care sună așa:

„Referitor la propunerile asociatiei dvs. pe proiectul de ordin de modificare a OMT nr. 8/2014, prezentate in anexa, am urmatoarele comentarii:

- definitia aeromodelului se refera doar la aparatele motorizate deoarece ordinul se refera doar la UAV-urile motorizate. Este o definitie strict in aplicarea ordinului. Putem insera in definitie ca aparatul de zbor poate avea montat sau nu echipament video de pilotare, dar acest lucru daca nu este interzis expres inseamna ca este permis si prin urmare nu este absolut necesara completarea dvs;

- stabilirea greutatii aeromodelului la 20 kg s-a facut luând in considerare cerinte similare privind operarea aeromodelele din SUA si Marea Britanie. Acolo avem primul prag pentru aeromodele la aprox. 20 kg iar operarea este permisa numai in camp vizual direct (fara intermedierea altor mijloace) si in general fara depasirea inaltimii de 400 feet;

- pentru inaltimea de 120 m am avut in vedere aceleasi cerinte din UK si SUA. Peste inaltimea de 150 m apare riscul incidentei cu traficul cu aeronave cu pilot. In lipsa mijloacelor de coordonare si informare dinamica cu privire la traficul din zona, prezenta aeromodelelor la inaltimi de peste 150 m, in afara unor zone segregate de care sa fie informati ceilalti participanti la trafic, reprezinta un risc la siguranta traficului pe care nu putem sa ni-l asumam;

- putem analiza posibilitatea cresterii inaltimii de zbor in cazul zborurilor in zone de control de aerodrom sau în zone restricţionate, caz în care înălţimea va fi stabilită împreună cu unitatea de trafic care controlează zona respectivă.”

Rugămintea noastră este să ne oferiți idei, sugestii care să ne ajute în găsirea unei soluții potrivite. Nu avem foarte mult timp la dispoziție pentru că ARA trebuie să dea un răspuns la MT cât de curând posibil, așa că vă rugăm să ne ajutați. O să fie mult mai ușor dacă lucrăm împreună pentru găsirea unei soluții.

Zboruri line

Aceasta postare a fost editata de Alexandra D.: 27 March 2014 - 08:46 PM

Alexandra Diaconescu
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
0

#126 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2144
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 27 March 2014 - 09:09 PM

Fara a face mare valva MT nu va accepta inaltimi mari de zbor.....mai ales dupa Apuseni Ian 2014 sufla si in....nu cumva sa se intample ceva.
Ar trebui acceptat atat, noi stim sa zburam bine si fara o stabilire stricta a inaltimii asta daca avem bun simt si nu ne vitejim spre inaltimi ca Prostii...cine verifica?
In zone de aerodrom ca fost pilot si din experienta nu as fi vrut sa apara un aeromodel sa-mi treaca prin cabina.(desi tampiti mei de elevi ai facut-o aproape desi,nu prin cabina) ce suturi am luat de la colegii piloti???? rau de tot .Alex stie.
Asta vad eu... 50m este distanta intre 2 stalpi pt mine, unul mi suficient si asa nu vad prea bine....putem plusa putin peste 150m sa zic Max 250 m dar sunt reticent,din cauza Ipocriziei ,a faptului ca nu au simtul luarii unei decizii....dai in PLM cu aeromodelele lor,asta este auzita.mi greatza,dar....
sper sa nu-mi sariti in cap.
stima :drinks:
0

#127 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2144
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 27 March 2014 - 09:16 PM

Mai adaug ceva :
Inaltimea de zbor VFR (zbor la vedere ) la A.Romaniei si Av.Utilitara este de 300 m la ses si 600m la deal si la munte.... si nu cred ca sa se fi modificat .
Deci? :pardon:

Aceasta postare a fost editata de sandu62: 27 March 2014 - 09:17 PM

0

#128 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2014 - 09:32 PM

Vezi postareaAlexandra D., la 27 March 2014 - 08:42 PM, a spus:

În urma discuțiilor, ARA a trimis ordinul modificat la MT și am primit deja un răspuns care sună așa:

„Referitor la propunerile asociatiei dvs. pe proiectul de ordin de modificare a OMT nr. 8/2014, prezentate in anexa, am urmatoarele comentarii:

- definitia aeromodelului se refera doar la aparatele motorizate deoarece ordinul se refera doar la UAV-urile motorizate. Este o definitie strict in aplicarea ordinului. Putem insera in definitie ca aparatul de zbor poate avea montat sau nu echipament video de pilotare, dar acest lucru daca nu este interzis expres inseamna ca este permis si prin urmare nu este absolut necesara completarea dvs;
Ar trebui insistat pe "mototorizat sau nu" pt. ca asa e corect, varianta cu "motorizat cu unul sau mai multe motoare" mi se pare incorecta intrucat daca ai spus motorizat, nu mai conteaza cate motoare are.

- stabilirea greutatii aeromodelului la 20 kg s-a facut luând in considerare cerinte similare privind operarea aeromodelele din SUA si Marea Britanie. Acolo avem primul prag pentru aeromodele la aprox. 20 kg iar operarea este permisa numai in camp vizual direct (fara intermedierea altor mijloace) si in general fara depasirea inaltimii de 400 feet;

- pentru inaltimea de 120 m am avut in vedere aceleasi cerinte din UK si SUA. Peste inaltimea de 150 m apare riscul incidentei cu traficul cu aeronave cu pilot. In lipsa mijloacelor de coordonare si informare dinamica cu privire la traficul din zona, prezenta aeromodelelor la inaltimi de peste 150 m, in afara unor zone segregate de care sa fie informati ceilalti participanti la trafic, reprezinta un risc la siguranta traficului pe care nu putem sa ni-l asumam;
La F3A, care e clasa FAI, inaltimea maxima a ecranului de zbor e de 260m. Daca pe MT il preocupa atat de mult siguranta ULM-istului sa le modifice lor plafonul minim de la 150 la 300m, sau sa faca un sondaj in randul ULM-istilor sa vada pe cine deranjeaza ca zburam si noi la 300m. Sansa ca un aeromodel sa accidenteze o aeronava exista, dar cred ca e mai mica decat sansa de a castiga la loto.

- putem analiza posibilitatea cresterii inaltimii de zbor in cazul zborurilor in zone de control de aerodrom sau în zone restricţionate, caz în care înălţimea va fi stabilită împreună cu unitatea de trafic care controlează zona respectivă.”

Rugămintea noastră este să ne oferiți idei, sugestii care să ne ajute în găsirea unei soluții potrivite. Nu avem foarte mult timp la dispoziție pentru că ARA trebuie să dea un răspuns la MT cât de curând posibil, așa că vă rugăm să ne ajutați. O să fie mult mai ușor dacă lucrăm împreună pentru găsirea unei soluții.

Zboruri line

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#129 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 27 March 2014 - 09:42 PM

Un zbor VFR nu va fi efectuat deasupra zonelor dens populate ale unor așezări la o înălțime mai mică de 300 m peste cel mai înalt obstacol aflat intr-un cerc cu raza de 600 m măsurat de la aparatul de zbor, sau in alte locuri la o înălțime mai mică de 150 m deasupra solului.

de aici si inaltimea de 120m, restul de 30m este spatiu tampon. aaa si mai e e si faza ca la VFR, parca, inaltimile de zbor sunt din 30 in 30 m.




acu, stiu ca planoristii sunt cei mai ingraditi, dar ce pot sa va spun este ca se pot sau se vor putea segrega spatii, sau se vor putea introduce in hartile VFR. AOPA stiu ca strange informatii despre aerodromurile private, si ar putea introduce si zonele in care activam noi , modelistii.



_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#130 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 March 2014 - 10:01 PM

Ar trebui insistat pe "mototorizat sau nu" pt. ca asa e corect, varianta cu "motorizat cu unul sau mai multe motoare" mi se pare incorecta intrucat daca ai spus motorizat, nu mai conteaza cate motoare are.

Poate e mai bine sa lase nemotorizatele in afara ordinului. In felul asta planoarele nu vor fi prinse in ordin si nu se vor aplica restrictiile de distante. Cu un planor se zboara in mod uzual cam 300m de jur imprejur. Este imposibil sa zbori cu un planor sub 120m, chiar si cu un DLG (pana doar Alula). De altfel si cei de la zbor liber depasesc mai tot timpul 120m.

Pentru elicoptere distanta nu conteaza caci oricum nu te duci mai departe de 50m cu ele.
0

#131 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 March 2014 - 11:18 PM

Cu toate ca m-am retras de la discutiile privind infiintarea acestei asociatiei, sustin in continuare necesitatea existentei asociatiei.
As dori insa sa va semnalez ca pasii normali in infiintare au fost sariti si asta poate fi un serios motiv pt. un nedorit esec, atat in infiintarea acestei asociatii, cat mai ales in solutionarea problemelor legate de ordinul 8.
In acest moment, asociatia nu exista ca si persoana juridica, astfel ca inclusiv legalitatea strangerii de fondurilor in numele ei este usor cam in afara legii, cel putin atat timp cat se discuta acum de achitarea cotizatiei de membru. Acum se poate vorbi despre aportul membrilor fondatori.
Principalul pas in infiintare consta in punerea de comun acord a membrilor fondatori, atat in cea ce priveste aportul in munca cat si in privinta aportului in bani si/sau bunuri necesare infiintarii efective. Cam asta spune si legea: ORDONANŢĂ nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii
“art. 4 Asociaţia este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei înţelegeri, pun în comun şi fără drept de restituire contribuţia materială, cunoştinţele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi în interes general, al unor colectivităţi sau, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial.”
In acest moment ar trebui concentrate discutiile in jurul memrilor fondatori si cum pot contribuii acestia la infiintarea unei asociatii cu personalitate juridica. Dupa dobandirea personalitatii juridice puteti discuta despre membri cotizanti, cotizatii, donatii si organe decizionale.
Pentru rezolvare problemelor izvorate din ordinul 8 exista o solutie independenta de dobandirea personalitatii juridice si implicit fara a necesita cheltuielile aferente obtineri acesteia, prevazuta in cadrul aceleias legi la art.5 alin. (2)” În temeiul dreptului constituţional la asociere, persoanele fizice se pot asocia fără a constitui o persoana juridică atunci când realizarea scopului propus permite aceasta.” Cel mai probabil acesta fiind si motivul pentru care MT tine sema de opiniile acestei asociatii chiar si in lipsa unei personalitati juridice dobandite de aceasta.
Astfel pentru moment gasesc necesara separarea discutiilor pe doua directii paralele, una privind propunerile pt. modificarea ordinului8, cealalta pe tema infiintarii si administrarii unei asociatii cu personalitate juridica. In opinia personala utilitatea unei asociatii cu personalitate juridica este incontestabila, dar rezolvarea problemelor legate de ordinul8 nu trebuiesc conditionate obligatoriu de infiintarea unei asociatii cu personalitate juridica.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 27 March 2014 - 11:22 PM

0

#132 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 28 March 2014 - 04:19 AM

Vezi postareaxorg, la 27 March 2014 - 11:18 PM, a spus:

Cu toate ca m-am retras de la discutiile privind infiintarea acestei asociatiei, sustin in continuare necesitatea existentei asociatiei.
As dori insa sa va semnalez ca pasii normali in infiintare au fost sariti si asta poate fi un serios motiv pt. un nedorit esec, atat in infiintarea acestei asociatii, cat mai ales in solutionarea problemelor legate de ordinul 8.
In acest moment, asociatia nu exista ca si persoana juridica, astfel ca inclusiv legalitatea strangerii de fondurilor in numele ei este usor cam in afara legii, cel putin atat timp cat se discuta acum de achitarea cotizatiei de membru. Acum se poate vorbi despre aportul membrilor fondatori.
Principalul pas in infiintare consta in punerea de comun acord a membrilor fondatori, atat in cea ce priveste aportul in munca cat si in privinta aportului in bani si/sau bunuri necesare infiintarii efective. Cam asta spune si legea: ORDONANŢĂ nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii
“art. 4 Asociaţia este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei înţelegeri, pun în comun şi fără drept de restituire contribuţia materială, cunoştinţele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi în interes general, al unor colectivităţi sau, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial.”
In acest moment ar trebui concentrate discutiile in jurul memrilor fondatori si cum pot contribuii acestia la infiintarea unei asociatii cu personalitate juridica. Dupa dobandirea personalitatii juridice puteti discuta despre membri cotizanti, cotizatii, donatii si organe decizionale.
Pentru rezolvare problemelor izvorate din ordinul 8 exista o solutie independenta de dobandirea personalitatii juridice si implicit fara a necesita cheltuielile aferente obtineri acesteia, prevazuta in cadrul aceleias legi la art.5 alin. (2)” În temeiul dreptului constituţional la asociere, persoanele fizice se pot asocia fără a constitui o persoana juridică atunci când realizarea scopului propus permite aceasta.” Cel mai probabil acesta fiind si motivul pentru care MT tine sema de opiniile acestei asociatii chiar si in lipsa unei personalitati juridice dobandite de aceasta.
Astfel pentru moment gasesc necesara separarea discutiilor pe doua directii paralele, una privind propunerile pt. modificarea ordinului8, cealalta pe tema infiintarii si administrarii unei asociatii cu personalitate juridica. In opinia personala utilitatea unei asociatii cu personalitate juridica este incontestabila, dar rezolvarea problemelor legate de ordinul8 nu trebuiesc conditionate obligatoriu de infiintarea unei asociatii cu personalitate juridica.

Salut,

Te rog mult citeste cateva posturi mai sus cred ca cel mai lung post scris de mine unde nicidecum nu era vorba de taxa/cotizatie de membru ci de o taxa de infintare asociatie 64 RON pe baza caruia sa avem bani cu ce sa infintam asociatia si sa ii dam drumul iar taxa de 113 RON este pentru traducerile facute de Walter in mare parte si costurile aferente intalnirii din Brasov si inca cateva. Aceste sume sunt si vor fi platite de catre cei care au fost la Brasov asa a fost luata decizia de comun acord. Partea buna este ca alte persoane care nu au fost la Brasov a virat acesti bani. Tot in postul meu este scris foarte clar ca taxa de inscriere in asociatie se decide dupa infintarea asociatiei si ca este decisa de consiliu director conform statut iar cotizatia anuala la fel cu singura diferenta ca este agreata de catre adunarea generala conf statut, nu sa cerut nici o astfel de taxa sau cotizatie.
Cea ce sa facut pana acuma nu este nimic ilegal.

In legatura cu Ordinul 8 echipa care lucreaza la ARA sau prezentat catre MT ca si persoane fizice, reprezentanti temporari al aeromodelistilor.... deci persoane fizice nu intaleg unde este greseala.

Stimati aeromodelisti am rugat de mai multe ori si eu si altii care nu sunt in echipa cititi documentele puse la dispozitie de noi si nu faceti observatii negative fara a fi siguri ca vati informat.
Toti suntem constienti ca avem nevoie de acesata asociatie pentru ca pana in prezent nimeni nu a fost alaturi de noi si nimeni nu a facut ceva pentru noi si pentru ca trebuie sa schimbam ordinul in favoarea noastra.

In legatura cu cuvantul ESEC.
Toti confirma pe forum si prin alte metode vezi sondajul TakeControl si faptul ca ne-am adunat atatia la Brasov ca este necesara aceasta asociatie si ce bine ca sunt cativa FRAIERI ca fac ceva pentru aeromodelisti. Va spunem noi nu suntem FRAIERI ci suntem constienti ca daca acuma nu facem ceva pentru noi nimeni nu va face. Acele persoane sunt Fraiere care nu au intales inca acest lucru. Imi cer scuze de cuvantul fraier dar citam pe alti.

Trebuie sa intalegem odata ca nu ne mai putem folosi de o mentalitate care nu ajuta. Este nevoie de intalegere si respect in randul nostru, trebuie sa ne respectam reciproc si sa nu ne mai uitam in trecut cu ce a gresit unul sau altul ci sa privim in viitor astfel incat ca toti aeromodelisti sa fie o echipa care sa aiba acelai scop " sa zburma ".

Esecul este efectul datorit faptului cu nu suntem constienti, va exista tot timpul in mintea noastra daca nu avem capacitatea de a ne aduna fortele si sa cladim ceva impreuna in sens pozitiv si sa lasam cele negative departe de noi.

Va rog mult sa nu va mai jigniti reciproc, haideti sa facem ceva pentru noi.

Multumesc de intalegere,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#133 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2014 - 07:36 AM

Vezi postareastiganas, la 27 March 2014 - 10:01 PM, a spus:

Ar trebui insistat pe "mototorizat sau nu" pt. ca asa e corect, varianta cu "motorizat cu unul sau mai multe motoare" mi se pare incorecta intrucat daca ai spus motorizat, nu mai conteaza cate motoare are.

Poate e mai bine sa lase nemotorizatele in afara ordinului. In felul asta planoarele nu vor fi prinse in ordin si nu se vor aplica restrictiile de distante. Cu un planor se zboara in mod uzual cam 300m de jur imprejur. Este imposibil sa zbori cu un planor sub 120m, chiar si cu un DLG (pana doar Alula). De altfel si cei de la zbor liber depasesc mai tot timpul 120m.

Pentru elicoptere distanta nu conteaza caci oricum nu te duci mai departe de 50m cu ele.


Nu poti exclude planoarele din DEFINITIA AEROMODELULUI, ce naiba! Daca nu apar in definitie, automat sunt excluse de la Ordin si vor fi reglementate de Codul Aerian, nu cred ca vrei sa zbori in baza Codului Aerian in vigoare.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#134 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2014 - 08:07 AM

Naspa. Asadar daca nu sunt prinse in ordin devin ilegale si daca ramane cu plafon de 120-150m devin nezburabile (daca sta careva sa masoare la ce inaltime zbori).

Pe ordinul modificat heliurile sunt superlegale.

Vezi postareaMLGore, la 28 March 2014 - 07:36 AM, a spus:

Nu poti exclude planoarele din DEFINITIA AEROMODELULUI, ce naiba! Daca nu apar in definitie, automat sunt excluse de la Ordin si vor fi reglementate de Codul Aerian, nu cred ca vrei sa zbori in baza Codului Aerian in vigoare.

0

#135 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2014 - 08:16 AM

Vezi postareastiganas, la 28 March 2014 - 08:07 AM, a spus:

Naspa. Asadar daca nu sunt prinse in ordin devin ilegale si daca ramane cu plafon de 120-150m devin nezburabile (daca sta careva sa masoare la ce inaltime zbori).

Pe ordinul modificat heliurile sunt superlegale.



Nu devin ilegale, dar, nefiind exceptii, vor trebui zburate dupa Codul Aerian(aprobari, inmatriculare, etc)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#136 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 28 March 2014 - 08:27 AM

Ca sa destind un pic discutia, am sa va citez un banc spus de Stolojan:

Sa presupunem ca regina ia hotarirea sa treaca Anglia la circulatia pe dreapta (asa cum e in Europa). Emite un edict:
- de miine trecem treptat la circulatia pe dreapta. In prima etapa, autobuzele vor circula pe dreapta.

Cam asa vreti voi sa arate circulatia VFR in spatiul G ? (sau C). Unii care vor respecta codul aerian, altii nu.

PS. pentru ARA.
Cum va putem ajuta noi, care nu suntem membrii?
In definitiv sunteti asociatie nu grup de presiune contra guvernului. Eu va prezum ca sindicat de breasla desi nu va organizati ca un sindicat. Membrii vostrii nu va deleaga nimic, catre membrii fondatori, sau directori, sau staff, sau board sau cum vreti voi sa-i ziceti (n-am deslusit inca).

PPS.
Daca pastrati comunicarea ARA pe spatiu public, chiar cu moderatori, riscati sa ajungeti sub oprodul public.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 28 March 2014 - 08:29 AM

0

#137 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 28 March 2014 - 02:27 PM

De ieri pana in momentul de acum am 31 mailuri in folderul ARA si vreo ora la telefon cu grupul de lucru plus o sesiune de prelucrare de documente online de vreo 30 minute cu Andras si se pare ca a fost inaintat alta varianta incluzind cele discutate aici.

Va reconfirm ca unele mesaje aparute astazi aici pe forum de cei ne-existenti in grup de discutie au fost discutat ieri deja. A propo, in fiecar moment a fi fost pozibil sa va alaturati. De ce nu ati sunat, trimis mail direct?

Sunt ferecit ca pana la urma am gasit formulari care speram vor fi satisfacatoare si se va acepta si formulari pentru planoarele.

Nu sunt foarte fericit din cauza ca prin discutii am realizat ca nu toti dintre modelisiti au inteles despre ce este vorba si uni au vorbit fara macar sa citeasca textelke puse la dispozitie sau nu au vrut sa le intelege. Cea ce ma mira pe mine cum am si handicapul de vocabular limitat in limba romana cea ce imi face sa inteleg si mai greu textele alea de limbaj birocratojuridic.Aici va urma o lunga perioda de invatare si de a transmite , adaptare de noiel conditii pana intre in singe modelistiilor.

Sunt deasemena chiar foarte optimist in legatura viitorului ARA si ma bucur ca am avut parte intrun fel.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#138 Useril este offline   Alexandra D. 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 17-March 14
  • Gender:Female
  • Interests:Aeromodelism

Postat 28 March 2014 - 02:46 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 27 March 2014 - 11:58 AM, a spus:

Stimati Aeromodelisti,

Pentru a fi mai bine informati, ne-am gandit sa facem un rezumat cu ceea ce s-a facut pana in prezent si ce vom face in viitorul foarte apropiat . Speram ca prin acest document sa eliminam majoritatea nelamuririlor aparute pana in prezent.

Ce s-a facut pana in prezent?

1. In urma ordinului publicat de catre MT a fost o perioada in care toata lumea incerca sa gaseasca solutii in a face ceva ca sa ne putem practica hobby-ul mai departe, dar din pacate fara rezultate clare si concise.
2. Walter a fost unul dintre persoanele care a aprins scanteia, astfel am decis sa ii dau o mana de ajutor. In urma discutiilor, in cateva zile s-a format o echipa care dorea sa faca ceva in acest sens si sa ajute comunitatea Aeromodelistilor. Echipa este formata din Walter Born, Cornel Avasilichioaiei , Ovidiu Bora, Dorel Pojar; Allen Geanta si eu.
3. S-a activat o platforma web pentru un sondaj „Take Control” unde aeromodelistul trebuia sa introduca urmatoarele informatii: Nume; E-mail; Telefon; M-as implica activ in administrarea clubului; Sunt de acord sa achit o cotizatie; Vreau sa particip la sedinta de constituire in zona Brasovului; etc...
4. In urma sondajului si discutiilor telefonice avute cu cei care doreau sa vina la conferinta aeromodelistilor, echipa a decis sa se faca conferinta la data de 14.03.2014
5. S-au trimis invitati catre MT si FRMD sa participe si ei la conferinta din data de 14.03.2014, iar in cateva zile am primit un raspuns din partea MT ca nu au posibilitatea sa ajunga la conferinta dar am fost invitati la MT sa avem o discutie deschisa asupra ordinului, aceasta intalnire avand loc inainte de conferinta. Nici pana in prezent nu am primit un raspuns din partea FRMD.
6. S-a pregatit un draft de statut pentru ARA pe baza traducerilor puse la dispozitie de Walter Born de la alte entitati juridice cu profil aeromodelistic si pe baza statutului AZLR primit de la Ovidiu Bora
7. In data de 14.03.2014 a avut loc conferinta aeromodelistilor din Brasov unde s-au discutat deschis urmatoarele:

- Bun venit participantilor si o scurta descriere a actiunilor realizate deja : sondajul in vederea infiintarii asociatiei de aeromodelism la care au au participat un numar de 342 de persoane dintre care 118 s-ar implica activ in administrarea asociatiei si 289 sunt de acord sa achite o cotizatie.
- Prezentarea ASOCIATIEI DE ZBOR LIBER DIN ROMANIA : rezultatele activitatii acestei asociatii, punct de vedere referitor la infiintarea noii asociatii de aeromodelism si descrierea modului in care este folosit spatiul aerian in prezent in Romania.
- Prezentare SC AFT Design SRL: idem AZLR
- Votare nume asociatie
- Votare emblema asociatie
- Prezentare propunere statut, modificarea acestuia conform propunerilor si agrearea in unanimitate ca acesta va fi statutul asociatiei
- S-au propus responsabili pentru organele de conducere ale asociatiei si s-au agreat in unanimitate urmatoarele persoane.
Presedinte: Babos Andras Sandor (Cluj-Napoca)
Vice-Presedinte: Bora Ovidiu (Alba-Iulia)
Secretar: Dinu Cristian (Bucuresti)
- Discutarea ordinului nr 8/2014 si ultima modificare transmisa de catre MT pe data de 11.03.2014 in urma intalnirii avute intre reprezentantii MT si cei ai asociatiei de aeromodelism in infiintare de la data respectiva; s-au agreat in unanimitate modificarile noului ordin, urmand ca acestea sa fie propuse catre MT pe data de 17 martie 2014
- Detalii financiare – cheltuieli efectuate pana in data de 14.03.2014 de catre organizatorii conferintei (inclusiv cheltuielile conferintei) si suma agreata pentru infintarea asociatiei. La conferinta s-a propus si s-a agreat de comun acord ca sumele vor fi achitate de catre toti participanti prezenti la conferinta din Brasov in valorea de 113 RON de persoana si taxa de infintare al asociatiei in valoare de 64 RON de persoana.
- Cei care nu au reusit sa depuna sumele respective la conferinta au fost rugati sa vireze banii in contul:
Numele Beneficiarului: Babos Andras Sandor, Cont: RO34INGB0000999902343140
8. In data de 17.03.2014 s-a trimis ordinul modificat si agreat la conferinta din Brasov catre MT
9. Alexandra Diaconescu, „cea cu captivele”, s-a alaturat echipei noastre cu rolul de purtator de cuvant pentru consiliul director si echipa.
10. S-a trimis catre autoritati rezervarea de nume pentru asociatie.
11. Se lucreaza la regulamentul de ordin interior al asociatiei cu ajutorul lui Costin Jugureanu si al Alexandrei Diaconescu
12. In data de 20.03.2013 am primit de la MT raspuns la ordinul modificat de catre noi la conferinta din Brasov. Ordinul propus de catre MT a fost publicat pe rhc.ro si pe baza raspunsurilor primite de la aeromodelisti si pe baza discutiilor avute in echipa s-a creat din nou o propunere de ordin catre MT din partea ARA, ordin care a fost transmis catre MT in data de 27.03.2014. Ordinul trimis catre MT il puteti gasi in https://onedrive.liv...B37367F0C%21105 folder-ul Ordin_MT, iar numele documentului este „Ordin UAV.ordin 9_modif ARA_V4”
13. Stefan Tiganas s-a alaturat echipei si va avea rol de moderator impreuna cu Alexandra Diaconescu pentru subforumul ARA de pe rhc.ro, nou creat cu ajutorul lui Gabriel Mutu si Silviu Vitican. Scopul acestei modificari este de a crea o punte de legatura intre ARA si aeromodelisti, dar si de a ajuta la o distribuire mai eficienta a informatiilor pe subiectul ordin si ARA. Stefan Tiganas va avea o stransa legatura cu Alexandra Diaconescu, Consiliu Director si echipa.
14. Statutul asociatiei este pregatit pentru a fi semnat in urmatoarele saptamani de catre membri fondatori. Statutul poate fi gasi in link-ul https://onedrive.liv...367F0C%21105iin folder-ul Statut cu numele de fisier Statut_Final.

Ce se va face in perioada imediat urmatoare?

1. Semnarea statutului si toate procesele aferente pentru infintarea asociatiei
2. Finalizarea regulamentului de ordin interior conf. statut
3. Propunerea si agrearea unei taxe de inscriere in ARA conf. statut.
4. Inscrierea membrilor in ARA
5. Agrearea regulamentului de ordin interior conf. statut
6. Propunerea si agrearea unui buget anual conf. statut
7. Propunerea si agrearea unei taxe anuale conf. statut
8. Propunerea si crearea unei platforme web, astfel incat mare parte din administrarea asociatiei sa fie automatizata si sa eliminam cat se poate de mult birocratia
9. Alte aspecte care sunt specificate in statut si in dorintele membrilor.

Sper ca nu am uitat nimic sau pe cineva.

Asteptam cu drag ajutorul vostru.

O zi buna


Update

ARA a trimis ordinul modificat la MT. O să găsiți documentul pe site la secțiunea Ordin_MT cu numele Ordin UAV ordin 9_modif ARA_V7.

O zi bună tuturor.
Alexandra Diaconescu
Purtător de cuvânt al Asociației Române de Aeromodelism
alexandra.diaconescu@aeromodelism.ro
0

#139 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2014 - 05:35 PM

Eu nu pricep, pana la urma ordinul e 9 sau 8?!? Sa nu fie o confuzie...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#140 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 28 March 2014 - 05:45 PM

Eu sunt de acord cu modificarile !

Stima si zboruri line tuturor !
0

#141 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 28 March 2014 - 05:48 PM

Vezi postareaRower, la 28 March 2014 - 05:35 PM, a spus:

Eu nu pricep, pana la urma ordinul e 9 sau 8?!? Sa nu fie o confuzie...

Ordinul este 8 ,9 vine de la veriunea doc de la MT

Cu stima,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#142 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 28 March 2014 - 08:23 PM

Dupa o deplasare de doua saptamani, azi am vazut raspunsul primit acum 11 zile de la MT in urma sesizarii mele la Presedintie.
Acum depinde de noi cum vom proceda in continuare. Referitor la sume si taxe ARA, pentru ca tot se discuta frecvent despre acest subiect, trebuie sa se inteleaga ca ele depind de numarul membrilor si de cheltuielile necesare existentei acestei asociatii. Nu se pune problema ca cineva sa aiba vreun castig personal, ci ca NOI sa ne castigam drepturile si linistea. Si asta costa. Revin cu invitatia de a va inscrie pentru a putea practica acest hobby linistiti si de acum inainte. Lucrurile evolueaza intr-o directie clara la nivel european in domeniul zborului RC si nu va mai fi posibil sa ne facem ca ploua ca pana acum. Daca ratam acum ocazia, mai tarziu va fi mult mai greu sa ne facem auziti, intelesi si acceptati. Nu cobesc, dar sa stiti ca zapada are culoarea gipsului! :drinks:

Fisiere atasate


Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#143 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 March 2014 - 12:24 PM

O restrictie extrem de limitative la adresa hobbyului nostru este adusa indirect de acest ordin si in privinta condiţiilor în care decolarea şi aterizarea se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate. Astfel ordinul 8 prin art.5 alin.(1) specifica urmatoarele: “(1) Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când efectuează operaţiuni aeriene civile în spaţiul aerian naţional.”
HG912/2010 prevede prin art.8 alin (3) o derogare privind aterizarea/ decolarea aeronavelor civile cu o greutate mai mica de 5700 Kg. pt alte suprafete decat aerodromuri civile certificate, cu respectarea unor conditii cumulative.
Limita de 5700Kg este singura derogare in privinta locurilor de aterizare/decolare prevazuta de HG912/2010 de aici rezultand ca indiferent daca zboara un ULM, un aeromodel sau chiar o jucarie de cateva grame, in privinta locurilor de decolare/ aterizare trebuiesc respectate aceleasi conditii.
In opinia personala unele din aceste conditii enumerate de HG912/2010 art.8 alin (3), sunt neintemeiat de respective la adresa hobbyului nostru si consider necesara introducerea prin ordinul8 a unor derogari mai putin restrictive privind locurile de aterizare/decolare pt. aeromodele.
Mai jos HG912/2010 art.8 alin (3):
“(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), avioanele cu masa maximă
la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi
aeronavele nemotorizate, care execută zboruri interne VFR pe timp de zi,
încadrate în categoria operaţiunilor aeriene civile de lucru aerian sau
aviaţie generală, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o
suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom civil certificat, în
următoarele condiţii cumulative:
--------
a) terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în extravilanul unei
localităţi;
B ) proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul
terenului ori al suprafeţei de apă a aprobat utilizarea acestora de către
aeronava în cauză;

c) dimensiunile şi configuraţia terenului sau ale suprafeţei de apă
permit desfăşurarea activităţii de zbor cu categoria respectivă de aeronavă,
în condiţii de siguranţă;
d ) restricţiile privind activitatea de zbor pe respectivul
teren/respectiva suprafaţă de apă, care pot fi stabilite de primar în funcţie
de interesele locuitorilor rezidenţi în respectiva localitate, precum şi de
proprietarul sau, după caz, administratorul terenului/suprafeţei de apă, sunt
cunoscute şi respectate de către operatorul aeronavei;
e) în cazul în care terenul este situat în perimetrul unei zone de
control de aerodrom sau al unei zone restricţionate, dacă operatorul
aeronavei a convenit/încheiat cu unitatea de trafic aerian corespunzătoare,
înainte de începerea activităţii de zbor pe respectivul teren, o procedură
pentru coordonarea activităţilor de zbor.”

Am sa comentez aici doar nocivitatea punctului “b” la adresa acestui hobby:
Astfel daca am dori sa zburam un planor, pe panta unui deal departe de orice zona locuita, dar fara alte restrictii inclusiv in privinta accesului public, am fi in imposibilitatea dobandirii unui caracter legal al respectivului zbor. Cele mai multe locuri de acest fel apartin domeniului public, iar obtinerea unui acord din parte administratorului este posibila in acest caz doar prin document scris, mai ales in cazul unei institutii de stat, aspect ce face aproape imposibila obtinerea unui astfel de acord. Spre exemplu o primarie ar fi obligata sa treaca prin consiliul local emiterea unei astfel de aprobarii.
Astfel as propune in cazul aeromodelolor sa fie suficienta si o aprobare din partea persoanelor cu drept de folosinta asupra respectivelor suprafete.


PS in atentia ARA: In situatia in care decideti sa propuneti MT si introducerea aceastei derogari, propunerea trebuie inaintata strict pt. ordinul8, in nici un caz ca si propunere de modificare a HG912/2010. Alaturi si de alte propuneri pt. modificarea ordinului 8 ar fi utile cateva note justificative pt. a consolida temeinicia respectivelor propuneri fata de personele decidente din MT.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 29 March 2014 - 12:24 PM

0

#144 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 30 March 2014 - 07:47 AM

B) se refera doar la zbor scara 1:1. Cum ai vazut in proeict de ordin aeromodele nu sint menzionate aici si sint excluse.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#145 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 March 2014 - 12:30 PM

HG912 reglementeaza zborul aeronavelor civile, dar ordinul8 defineste modelele noastre ca fiind aeronave fara pilot indiferent de greutate, sunt aeronave conform acestui ordin. Precizeaza clar prin art.5 alin(1): aeronavele fara pilot sunt obligate sa respecte prevederile HG912 in privinta conditiilor de aterizare/decolare. Textul legii este foarte clar aici si fara loc de interpretare: "Nicio prevedere a prezentului ordin nu exonerează operatorul unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord de obligaţia respectării prevederilor HG912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate"
Din punctul meu de vedere daca pana la aparitia acestui ordin as fi primit o sanctiune din partea unei autoritati intemeiata pe o lege care reglementeaza zborul aeronavelor, ar fi fost suficienta o contestatie in care sa cer instantei incuviintarea pt. administrarea ca proba a aeronavei respective, pe care probabil as fi putut sa o iau cu mine in sala intr-o sacosa. Credetima as fi castigat procesul 99% fara sa mai spun si altceva. Insa odata ce exista acest ordin care admite notiunea de aeronava pt. modelul ce incape in sacosa se schimba radical datele problemei, deja modelul meu este reglementat, iar respectiva autoritatea are temei legal pt. a incadra modelul meu in categoria aeronavelor si automat sub incidenta respectivei legi.
Nu am vazut inca in proiectul de ordin nimic referitor la modificarea art.5.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 30 March 2014 - 12:31 PM

0

#146 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 March 2014 - 12:39 PM

Scuze voiam sa ma refer mai exact la art.5 alin(1)
0

#147 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 31 March 2014 - 07:28 AM

Prin simplu fapt ca prin noul ordinul se va introduce specificarea aeromodelelor find separat aeronavelor celoralti trebuie se devine clar si ultimulul om sceptic ca nici HG912 nu s-a ocpuat vreodata de aeromodelele si mai mult, acum o sa o primim asta si in scris.
Am impresia ca inainte se incepeam munca ati fost in cautare de portita sa scapati cu aeromodele si acum cind ne ocupam sa avem o poarta larg deschisa la MT, se incepe se cauta portita de ne a ingradi inapoi, sa numai putem zbura chiar deloc?
Walter Born
rhc@born.ro
0

#148 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 31 March 2014 - 03:33 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 27 March 2014 - 12:55 PM, a spus:

In perioada 20-27.03.2014 au cotizat in total 5 aeromodelsiti in valoare totala de 591 RON. Pentru mai multe detalii va rugam accesati folderul finaniciar si fisierul Tabel_Plati_V4 din link-ul de mai jos.

In link-ul de mai jos puteti gasi toate documentele publicate official de ARA.

https://onedrive.liv...B37367F0C%21105


In perioada 27-31.03.2014 au cotizat in total 2 aeromodelsiti in valoare totala de 128 RON. Pentru mai multe detalii va rugam accesati folderul finaniciar si fisierul Tabel_Plati_V5 din link-ul de mai sus.

O zi buna,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#149 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2014 - 04:40 PM

Multumiri lui edisultan si florin din Constanta. Banuiesc ca primim (toti cei care am cotizat) statutul de membrii fondatori si/sau aceste sume se vor transforma in cotizatia de membru pe primul an odata ce asociatia o sa fie legal infintata.

E nevoie de ceva adeziuni, copii dupa CI, chestii din astea, in dosarul care merge la avocat ?
0

#150 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2014 - 06:01 PM

Ca de obicei nu am fost atent.

Membrii fondatori trebuie sa fie in carne si oase la semnarea actelor asa ca or sa fie minimum necesar si anume cei patru deja stabiliti (deci membru fondator nu o sa fiu, sansa asta am ratat-o, poate la urmatoarea asociatie).

Banii care au fost dati pana acum sunt pentru infintarea asociatiei si sunt asimilati cu o donatie. Dupa infiintarea asociatiei adunarea generala o sa stabileasca o taxa de inscriere si o cotizatie anuala - care, atentie, legal sunt alti bani decat cei dati pana acum.

Se poate propune (eu o sa propun) ca banii donati sa acopera inscrierea si cotizatia. Cat si cum o sa acopere depinde evident de ce suma se va stabili pentru inscriere/cotizatie.

Sumele stabilite vor depinde de ce cheltuieli vor fi estimate si de numarul de membrii estimati (doar la inceput caci dupa un timp vom sti exact cati suntem). Daca vor fi doar zece membrii aia trebuie sa contribuie vartos, daca vor fi o mie (sau mai multi) taxele vor fi evident mult mai mici.
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro