Modelism - RHC Forum: f3j - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 18 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

f3j 4000mm anvergura

#361 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 May 2014 - 10:38 PM

Vezi postarearenatoa, la 19 May 2014 - 02:51 PM, a spus:

Ca in multe alte domenii, noi centram noi dam cu capul...
Doar nu sunteti asa naiv sa credeti ca daca ati fi avut echipamentul campionilor erati pe podium ?

Daca vrei sa premiezi pilotul, pai sa se faca o faza de preselectie, in care concurentii sa decida un constructor unic, (asa cum in F1 este furnizor de anvelope unic), ala sa furnizeze modelele, si concurenti sa le ia din gramada prin tragere la sorti.

Nu cum a fost nu odata, podiumul plin de echipa din tara X, in brate cu modele fabricate de Y din tara X... mersi, dupa ce s-au antrenat si tunat in ograda la constructor un an intreg...

Eu am trecut de virsta cind mai pot fi naiv.Mie i-mi place modelul,si m-am referit in exclusivitate la model,si sunt convins in continuare ca cine are aptitudini si talent sa devina campion de orice fel are nevoie si de scula corespunzatoare.Nu numai Storch-ul este model bun si frumos,numai intimplarea face sa fie el in poza.

Aceasta postare a fost editata de Lajos: 26 May 2014 - 10:43 PM

0

#362 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 05:18 AM

Si acum eu pun o intrebare ,daca la model ii pun profil portant pe ampenajul orizontal cg se va muta pe a doua treime din aripa ?si in acest fel nu am nevoie de mult lest in bot ,poate fi ok sau modifica in vreun fel zborul ? :huh:
0

#363 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 May 2014 - 06:50 AM

Mugurel,
Am pretentii de la tine.
Centrul de greutate nu se modifica decat daca pui un ampenaj orizontal mai greu sau mai usor

Ciao Sorin
0

#364 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 06:59 AM

Eu stiu ca se modifica in functie de ampenaj daca are profil portant sau nu . :D

Daca e simetric cg este la prima treime de aripa iar daca este portant se muta la a doua treime :D
0

#365 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:01 AM

Adica unde trebuie pus ca sa zboare bine .
0

#366 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:02 AM

Duminica am iesit putin la panta alaturi de noul fox la care am facut maidenul .

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (483.89K)
    Number of downloads: 38

0

#367 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2014 - 07:12 AM

Vezi postareafly, la 27 May 2014 - 06:59 AM, a spus:

Eu stiu ca se modifica in functie de ampenaj daca are profil portant sau nu . :D

Daca e simetric cg este la prima treime de aripa iar daca este portant se muta la a doua treime :D


Presupunand ca e asa... - zic asta fiindca nu am citit teoria asta vreodata undeva - atunci aripa ar trebui construita din start intarita suplimentar in a doua treime.
Nu stiu daca merge sa schimbi profundorul la un avion existent si gata... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#368 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:15 AM

Ma refer la acest planor care nu are ampenaj

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (480.51K)
    Number of downloads: 38

0

#369 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2014 - 07:21 AM

Valabil pentru oricare ar fi din ce ai deja, banuiam, ca nu ai anuntat ca faci unul nou :)
Care e problema cu plumbul in fata ? Nu ai facut bot-ul destul de lung ?
E un lucru obisnuit la astea, eu am 250 grame o caramida de NiCad plus 120 grame plumb, la nasul ala care il stii, cred ca are vreo 33cm.
Sau vrei sa pui servo-uri in coada ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#370 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:24 AM

Vreau sa iasa mai usor . :)
0

#371 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2014 - 07:39 AM

Banuiam, dar nici prea usor nu e bine :)
BD zboara bine si la sub un kg, totusi ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#372 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2014 - 08:11 AM

Taie coada si fa-l in V :) E cea mai usoara solutie.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#373 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 27 May 2014 - 09:30 AM

Sau taie coada si fa-o mai scurta.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#374 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 May 2014 - 10:02 AM

Daca-i pui ampenaj portant (asimetric), ii maresti plaja vitezelor de zbor fara compensare.

Practic in IDLE mars, (in tractare cu sandou rigid, sau cind vrei sa fugi intre doua termice, sau cind vrei sa iesi din termica...)ar trebui sa-i dai flaps -3...-5 si un pic de minus la profundor (usor picat), pentru ca modelul sa zboare rapid. Daca ai ampenajul portant (asimetric), acesta creaza portanta (impinge coada in sus) proportional cu viteza de zbor.

Ai nevoie sa pui centrul de greutate in punctul de optim al profilului. La unele profile este mai in spate (portanta maxima cu rezistenta minima).
0

#375 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 May 2014 - 12:01 PM

Mugurel ampenaje portante se fac la aeromodele de zbor liber in general la A2 de exemplu.
Alea zboara cu viteza constanta la un RC nu se preteaza ampenaj portant datorita faptului ca zboara cu viteze diferite pe parcursul unui zbor.Si te va incurca grozav , poate ar merge la un planor RC pe 2 canale adica doar cu directie.
Indiferent de ampenaj simetric sau portant CG trebuie sa fie in punctul optim cam tot pe acolo nu in prima treime sau in a doua treime asta e o ineptie.
Tu confunzi CG cu CP.

Ciao Sorin
0

#376 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 May 2014 - 01:26 PM

As zice ca Vlad. Dimpotriva, un ampenaj portant ajuta la viteze variabile. Telemasterul este un bun, zic eu, exemplu. Nu ridica nasul la o pala de vant sau cand ambalezi motorul.
Multa, multa bafta.
0

#377 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 May 2014 - 03:20 PM

Dane eu nu am vazut planoare RC competitive cu ampenaj portant .Nici macar planoare 1-1 nu am vazut cu ampenaj portant.

La un picaj cand creste viteza ampenajul iti va rica coada si picajul se va accentua,viteza va creste si poate nu-l mai scoti din picaj.

Nu e o solutie dar fiecare poate sa faca cum vrea.

Ciao Sorin
0

#378 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 May 2014 - 06:50 PM

Nici nu faceam vorbire despre planoare. Nu ma pricep...nu ca la altele as fi mare mester...si, deci, nu-mi permit sa vorbesc.
Ziceam de Telemaster ca are ampenaj portant.Il mai am si pe Pushy Cat la fel. Ultimul a fost facut, initial pentru zbor liber, deci intareste cele spuse de tine.
Multa, multa bafta.
0

#379 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2014 - 07:13 PM

Planorasul ala de 1,5m anvergura, care acuma e pe la Stefan, parca, are ampenajul orizontal cum ziceti voi, si zboara bestial. Mie nu mi s-a parut chiar deloc ca ar incurca la ceva sau sa aibe tendinte de picaj accentuat odata cu cresterea vitezei. Planorasul ala mi-a adus numai bucurii, dar nu sunt egoist, si l-am dat sa se bucure si altul de el.

Ma tot gandesc la motoplanoarele de zbor liber, mai ales alea cu motor termic, care au un hectar de ampenaj orizontal, iar la decolare....uitati-va pe tube cum urca.....si apoi zboara cu viteze foarte mici, si foarte gratios...

Ma bag si eu in discutie...asa, de dorul zborului plutit..
0

#380 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:31 PM

Din curiozitate am sa il fac cu ampenaj portant si va impartasesc din impresia de zbor ,maidenul cred ca va fi in weekend :D
0

#381 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 27 May 2014 - 07:33 PM

Deci logic la viteza mai mare nu are cum sa ridice coada pentru ca portanta creste proportional cu viteza si pe aripa si pe ampenaj ;)
0

#382 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 May 2014 - 07:41 PM

Vezi postareafly, la 27 May 2014 - 07:33 PM, a spus:

Deci logic la viteza mai mare nu are cum sa ridice coada pentru ca portanta creste proportional cu viteza si pe aripa si pe ampenaj ;)


Daca folosesti acelasi profil (evident de lungimi diferite). Te apropii de subiect (F3J).

In orice caz, statiile digitale mixeaza la greu, doar sa le setezi corect.
0

#383 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 27 May 2014 - 07:45 PM

Mihai, mai gandeste-te polara la un Rg 15 de aripa de exemplu (sau alte profile performante) e diferita fata polara unui Clark Y care s-ar monta pe ampenajul orizontal.
Problema e ca nu foloseste nimeni asa ceva la planoare performante de ce pentru ca sunt toti prosti?
Da la un planor de scoala merge , la A2, la zbor liber dar cam atat.


Ciao Sorin
0

#384 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2648
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 May 2014 - 09:40 PM

Eu as folosi totusi un profil simetric, foarte subtire.
0

#385 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 May 2014 - 10:38 PM

Vezi postareavlad1, la 27 May 2014 - 09:40 PM, a spus:

Eu as folosi totusi un profil simetric, foarte subtire.

...de ce subtire???De ce nu gros???Sau de ce nu tip"scindura"??
Domnilor!!
Aripa(cu profilul lui)creaza portanta,ampenajul(cu profilul lui)are functia de stabilizare,nicidecum de a crea portanta.
Nu este nevoie ca ampenajul(orizontal)sa creeze portanta,nu este nevoie de profil portant,altfel s-ar crea diferente mari de unghi intre aripa si ampenaj,care ar avea multe repercursiuni negative la diferite regimuri de zbor in care modelul F3J actioneaza!
Aici nu trebuie amestecat fel si fel de modele din Kit-uri,aici este vorba de F3J,nu ??
Cu totul altceva este situatia la modele planoare zbor liber(A2,F1D etc.).Acolo viteza de zbor este constanta in tot timpul zborului,este bine venit un "ajutor"din partea ampenajului ptr.a sustine o parte din greutatea modelului.
Desigur daca vrea cineva sa descopere ceva care a fost descoperit de mult n-are decit...
O mica paranteza;la anumite planoare mari(DG,Discus,Ventus),in special categ. nelimitata,la ampenaj se folosesc profile "deportante".De ce oare?

Aceasta postare a fost editata de Lajos: 27 May 2014 - 10:42 PM

0

#386 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 May 2014 - 05:10 AM

Multumesc de explicatie ,pana la urma fac ampenajul normal cu profil simetric. :)
0

#387 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 May 2014 - 05:41 AM

Il cunosc de multa vreme pe Dl Lajos si stiu ca are dreptate de fiecare data pentru ca are o experienta extraordinara de zeci de ani in constructie si pilotat aeromodele ,el este intr-un fel mentorul meu in aeromodele radiocomandate ,si uite cum m-a prins boala asta de nu ma mai lasa :D .

Va fi o intalnire in Ungaria in 6 7 8 iunie ,eu voi fi in 7 abea astept sa vad modele frumoase si cum au construit alti .

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (338.85K)
    Number of downloads: 19

0

#388 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 28 May 2014 - 10:52 AM

Pana la urma poate v-ati lamurit cum sta treaba si cine stie aerodinamica.

Ciao Sorin
0

#389 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 May 2014 - 11:33 AM

Jos palaria :drinks:
0

#390 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 May 2014 - 01:07 PM

Vezi postareafly, la 28 May 2014 - 05:41 AM, a spus:

Il cunosc de multa vreme pe Dl Lajos si stiu ca are dreptate de fiecare data pentru ca are o experienta extraordinara de zeci de ani in constructie si pilotat aeromodele ,el este intr-un fel mentorul meu in aeromodele radiocomandate ,si uite cum m-a prins boala asta de nu ma mai lasa :D .

Va fi o intalnire in Ungaria in 6 7 8 iunie ,eu voi fi in 7 abea astept sa vad modele frumoase si cum au construit alti .

Am intrebat de organizator,si am primit urmatorul raspuns;
Din Ungaria o sa fie 8-10 modele Jet(o parte si eu am vazut si cunosc constructorii si pilotii)si mai asteapta citeva modele din Germania si Austria,dar nu-i sigur!Localitatea Gyor este pe partea cealalta a Ungariei,cam departe-350 km.Dar mergind mai multi si cu o zi inainte nu-i asa de obositor.Inainte de Budapesta cu cca 30 km poti urca pe autostrada pina la Gyor(trebuie luat tichet).
0

Arata acest topic


  • 18 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro