Modelism - RHC Forum: f3j - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 18 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

f3j 4000mm anvergura

#301 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 03:05 PM

Vezi postareafly, la 22 April 2014 - 05:12 AM, a spus:

Atunci pun kevlar .,dar nu trebuie impregnat cu rasina ? :huh:


Nu e nevoie de rasina, matisarea se asigura cu CA in cateva puncte la capete si pe parcurs, si ajunge.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#302 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 22 April 2014 - 03:30 PM

Aha ok .
0

#303 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 23 April 2014 - 06:15 PM

Am mai lucrat putin pe planor la mecanismul pentru ampenajul orizonta si pe lonjeroane ,lonjeroanele sunt aproape gata mai trebue sa le matisez pe toata suprafata cu roving de kevlar . :)

.....

....

....

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (481.04K)
    Number of downloads: 94
  • Fisier atasat  image.jpg (479.67K)
    Number of downloads: 97
  • Fisier atasat  image.jpg (481.39K)
    Number of downloads: 99
  • Fisier atasat  image.jpg (485.55K)
    Number of downloads: 97

0

#304 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 April 2014 - 06:10 PM

Intradevar se pare ca acelasi model difera substantial ca intarire/greutate in functie de utilizare:

"Here is an example of empty/unbuilt weight differences for my F5J version Pike Perfection vs the regular layup C68 F3 version:

Left wing: 381g light F5J vs 587g F3J
Right wing: 377g vs 590g
Joiner: 76g vs 98g
Fuse: 256g vs 356g
Rudder: 32g vs 31g
Elevator: 46g vs 47g
Small parts bag: 37g
Total = 1205g F5J version vs 1746g F3J"
... cu picioarele pe pamant ...
0

#305 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 April 2014 - 08:55 PM

Mugurel,

nu te prosti sa nu dai cu rasina kevlarul pe care il matisezi pe lonjeron.

Ciao Sorin
0

#306 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 24 April 2014 - 09:04 PM

Nu ,nu il dau ,il fixez in unele locuri cu superglue . :D

Si matisarea nu va fi deasa sa nu ia greutate mare .
0

#307 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 April 2014 - 09:14 PM

Daaaa..., fiecare gram conteaza :p

Uite asa arata una facuta de mana de ucrainean, 4cm intre nervuri, puteti aprecia cat de deasa este.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 April 2014 - 09:14 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#308 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 April 2014 - 09:26 PM

Pai io vad ca e spira langa spira ala deschis la culoare e kevlarul nu ala inchis la culoare care se vede ca niste dungi mai inchise !!!!.

Cine te opreste sa pui rasina si sa laminezi in vid lonjeronul? ca sa iasa usor. Sau chiar sa-l matisezi peste cu peel play pe care il dai jos ulterior.

In plus din poza se vede ca intre talpile lonjeroanelor si matisare nu mai e spatiu ca la tine intre talpile de carbon si miezul din fagure.

Ciao Sorin
0

#309 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 April 2014 - 05:57 AM

Eu m-am gandit la ceva de genul cum e in poza pentru ca nu vreau sa ia greutate si pentru ca fagurele meu are rezistenta cu mult mai mare decat balsa ,defapt nici nu poti sa il rupi cu mana si asta fara carbonul pe el
0

#310 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 April 2014 - 05:59 AM

Eu m-am gandit la ceva de genul cum e in poza pentru ca nu vreau sa ia greutate si pentru ca fagurele meu are rezistenta cu mult mai mare decat balsa ,defapt nici nu poti sa il rupi cu mana si asta fara carbonul pe el

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (83.13K)
    Number of downloads: 96
  • Fisier atasat  image.jpg (123.33K)
    Number of downloads: 92

0

#311 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 April 2014 - 07:16 AM

Da, ca mai sus este realitatea, sub folie pare invers, in imaginea mea cel subtire este kevlarul, invers decat a zis Sorin, pentru ca ucrainieni il rasucesc, nu il lasa rasfirat. Si pun mult mai putin decat in imaginile de mai sus.

Miezul, ce o fi el balsa sau fagure, nu trebuie sa fie super solid, rolul lui nu este de rezistenta, ci de a sustine si a distribui fortele intre adevaratele structuri de rezistenta care sunt benzile de carbon.
In stilul clasic cu lonjeroane si aer intre ele, la o incovoiere a aripii lonjeronul de sus se intinde si cel de jos se comprima, ori lemnul reactioneaza diferit la cele doua actiuni. Umplind spatiul dintre nervuri cu orice material usor dar rezistent la compresie - de asta se pune balsa cu fibra in sus ;) pusa orizontal s-ar tasa - egalizam distributia efortului intre cele doua lonjeroane superior si inferior.

Kevlarul este pus sa tina toate acestea impreuna, orice lipici are o limita si oboseste, sau se smulge din fibra lemnului in care a patruns initial la lipire. Mai ales la fagure unde lipire este pe muchie, nu de contact, de suprafata ;)
Singura grija este sa nu se taie la coltzuri, de asta carbonul se smirgheluieste pe margini sa nu fie ascutite, inainte de matisare. De intins, un fir ca mai sus rezista la multe zeci de kg, se putea diviza lejer in 3-4 suvitze.
Iar cu greutatea... la un gram pe metru, sa nu exageram :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 April 2014 - 07:17 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#312 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 April 2014 - 08:39 AM

Renatoa,

In stilul clasic cu lonjeroane si aer intre ele, la o incovoiere a aripii lonjeronul de sus se intinde si cel de jos se comprima.

E exact invers ,in zbor normal lonjeronul de deasupra e solicitat la compresiune iar cel de jos la intindere , de aceea multi fac lonjeroanele de sus mai groase pentru ca sa reziste la compresiune . De aceea avioanele si planoarele normale (nu de acrobatie) rezista la mai multe G-uri pozitive decat negative, + 4,5 G - 2,5 G de exemplu.

Doar la sarcini negative, cum ar fi de exemplu un looping pe fata, e cum ai zis tu.

Din poza pusa de Mugurel pare ca e matisat spira langa spira, nu stiu cum se vede in realitate.
Dar pentru greutatea suplimentara care e neglijabila eu as matisa spira langa spira si as impregna tot kevlarul cu rasina.

Ciao Sorin
0

#313 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 April 2014 - 09:23 AM

Da, invers, nu aveam inca destula cafea in sange :)

Nu e spira langa spira, galbenul este kevlar si intre ele spatiul negru arata aproape dublu decat latimea celui galben.
Se mai indesesc la cap, la caseta tubului de cuplaj, mai pun o poza la lumina mai buna ca cea de aseara, cu zona de tranzitie intre matisare normala si caseta de imbinare.

Referitor la tubul de carbon de imbinare, intamplator grosimile folosite de ucrainieni se brodesc la fix cu cele ale unor tuburi foarte populare in multicoptereala, mai precis 12x10, care intra fest in 14x12, cea groasa fiind in sectiunea centrala. Gasesti resturi de aseamenea tuburi la multicopteristi, ramase de la crashuri inerente in ramura aceea de hobby :D Am disponibile 12x10, 14x12 iau si eu de la cei care zboara mai medium-heavy lift decat mine.
Ma refer la tuburi facute din impletitura, nu protruded, cu fibre longitudinale, cum se vand in tara !
Diedrul se face din lipirea inclinata a tuburilor in caseta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 April 2014 - 09:24 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#314 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 April 2014 - 11:49 AM

Acuma se vede bine da in poza de ieri am crezut ca e spira langa spira.
Eu nu am tuburi de carbon in schimb folosesc din Duraluminiu 2024 T3, 12x 10 in planul central si 10x8 la urechi. sper sa fie destul de tari.Ala de 12x10 e lipit in lonjeron in caseta cel de 10x8 e lipit in caseta si iese din capatul de aripa .Eventual as putea sa mai bag in 10x8 un tub de 8x6 pentru mai multa rezistenta.

Ciao Sorin
0

#315 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 April 2014 - 12:22 PM

Da, patratul e preferabil, ai rezolvat rotatia capetelor, mai pui eventual un cui infim de 3-4mm langa BF doar ca sa alinieze la mm panourile.
Am pomenit de tevi pentru ca intentionez sa refac panoul central full moulded in tehnologie transparenta, si trebuie sa ma potrivesc cu capetele, care au teava de 12 lipita in ele, nedemontabila.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#316 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 26 April 2014 - 06:17 AM

Ohoo abea astept ca vine cevlarul saptamana viitoare si cam pot sa termin aripa :yahoo: ,aripa va fi fara eleroane vreau eu sa scot acest model cat de usor pot dar si de rezistent ,imi place mult acest tip de lonjeron .va avea doar flapsuri :-) .
Renatoa de ce nu iti place partea centrala full moldet ,pentru ca acolo in centru este forta cea mai mare si aceea cred ca rezista cel mai bine ?numai bine la toti :D
0

#317 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2014 - 07:44 AM

Sa reziste la ce? Eu nu lansez la troliu F3J... Ai vazut pagina anterioara ce deosebire de greutate / constructie intre variante diferite acelasi model... Pentru panta/electric il vreau cat mai usor.

Plus, vreau sa construiesc, tocmai tu sa ma intrebi asa ceva ? :) Si sa se vada desu-urile :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#318 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 26 April 2014 - 08:23 AM

Da e adevarat ca daca nu tragi la troliu nu e necesar dar si asa rezista bine zic eu ,pe al meu asta care il fac acum vreau sa il trag cu bungee sa vad cum il trage si sper sa nu depasesc cu el 1800 g ,tine-mi pumni sa iasa usor :D
0

#319 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2014 - 09:23 AM

Tin, tin...
Eu am redus deja graphite-ul la sub 1800, daca schimb si partea centrala la aripa ami scad putin...

Avea niste monstrii de bare de 6mm carbon pe post de tija V-tail... 60 grame. Inlocuit cu ceva mai usor si asta mi-a permis sa scot 100 grame plumb in bot, acum mai are numai bateria de receptie, o caramida NiCad de 230 grame, si cu aia face CG perfect la 1770 grame in loc de 1940.

Bungee-ul este lejer, nu trage ca un motor de vinci, sau doi rugbisti :p

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 April 2014 - 09:24 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#320 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 30 April 2014 - 08:35 AM

Avem si kevlarul pe lonjeron ,incet ma voi apuca sa montez nervurile . :D

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (484.09K)
    Number of downloads: 69

0

#321 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 30 April 2014 - 08:32 PM

Vezi postareafly, la 30 April 2014 - 08:35 AM, a spus:

Avem si kevlarul pe lonjeron ,incet ma voi apuca sa montez nervurile . :D


Chestia ai mare ,rotunda si cu multe '' orificii '' seamana cu o bomba atomica , asa este ??
0

#322 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 01 May 2014 - 05:40 AM

Sau poate sa semene cu un boiler de apa :D
0

#323 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 01 May 2014 - 06:08 AM

Vezi postareafly, la 01 May 2014 - 05:40 AM, a spus:

Sau poate sa semene cu un boiler de apa :D

Nu prea, bomba atomica sigur :-)
Fly it, like you stole it!
0

#324 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 01 May 2014 - 06:14 AM

Mai dar voi unde ati vazut bomba atomica ? De stiti asa de bine ? :D lucrati in secret pe undeva ? :D
0

#325 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 01 May 2014 - 06:35 AM

Vezi postareafly, la 01 May 2014 - 06:14 AM, a spus:

Mai dar voi unde ati vazut bomba atomica ? De stiti asa de bine ? :D lucrati in secret pe undeva ? :D


http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ph34r.gif mergi pe sest http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/search.gif , hai ca poluam topicul ,ne place proiectul tau , cand ai timp ma tenteaza un fuselaj pentru motorizare electrica , nu trebuie sa fie fulg prefer un pic mai rezistent si mai armat in dauna greutatii , nu zbor la panta cu el ca nu am unde si as prefera varianta fuselaj drept in linie cu botul avionului
0

#326 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 01 May 2014 - 12:04 PM

De 1 mai muncitoresc am mai lucrat putin :D

....

....

....

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (483.43K)
    Number of downloads: 69
  • Fisier atasat  image.jpg (483.35K)
    Number of downloads: 65
  • Fisier atasat  image.jpg (485.08K)
    Number of downloads: 63
  • Fisier atasat  image.jpg (482.52K)
    Number of downloads: 70

0

#327 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 01 May 2014 - 08:35 PM

Sunt curios daca sunt tari si elastice lonjeroanele tale.

Si eu am lucrat putin, la masina s-a stricat alternatorul, fulia aia idioata cu amortizor de guma s-a distrus (asa ceva nu am mai vazut pana acum si am avut destule masini), la Clio sa-l demontezi e o adevarata aventura tre sa desfaci o gramada de piese, nu am gasit pe nimeni sa mi-l faca ca e 1 Mai normal si a trebuit sa-l fac eu ca maine imi trebuie masina, am pierdut o jumate de zi , plus chinul tot sunt zdrelit pe maini.
Asa ca p... , mici numai bere.

Dar tot am lipit pt planor lonjeroanele de carbon pe balsa acuma plec de la uzina acasa.
Daca nu ma incurca alternatorul erau lipite in aripi.

Ciao Sorin
0

#328 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 01 May 2014 - 08:55 PM

Eu sunt foarte multumit de rezistenta lor .
0

#329 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2014 - 09:41 AM

Ma bucur ca am fost la RR caci asa l-am cunoscut pe fly (si revazut pe feri).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 May 2014 - 09:42 AM

0

#330 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 04 May 2014 - 11:00 AM

Placerea a fost de partea mea sa il cunosc pe Stinganas si pe Feri ,cu Feri am vorbit sa mai iesim impreuna la zbor deoarece suntem aproape ca si locatie unul de altul ,in rest multe multumiri organizatorilor :drinks:
0

Arata acest topic


  • 18 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro