Eu stiam ca vant si termica sunt doua chesii opuse... :unsure:
Nu e ideea mea, asa am fost invatat si mi-au explicat planoristii 1:1
Si pare logic, cum sa se formeze termica daca vine vantul si o spulbera... :unsure:
Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli
Postat 02 July 2014 - 10:39 AM
Daca bate vantul termica e inclinata, dar tot termica e.Acuma daca e foarte tare vantul nu se zboara.Dar pana la 10 chiar 15 m/s (nu incepatori) se poate zbura cu 1:1
Eu stiam ca vant si termica sunt doua chesii opuse... :unsure:
Nu e ideea mea, asa am fost invatat si mi-au explicat planoristii 1:1
Si pare logic, cum sa se formeze termica daca vine vantul si o spulbera... :unsure:
Cred ca au dreptate dar hai sa ne uitam din punct de vedere obiectiv la diferente intre scara 1:1 si ce zburam noi. Prima diferenta clara este altitudinea la care zboara ei si stim ca cu cit altitudinea este mai mare cu atit mai tare bate vijul pe acolo deci este posibil sa disipeze curentul termic. Noi niciodata nu ajungem acolo.
Ternica la nivelul nostru nu este spulberata de vint pentru ca vintul nu este asa de puternic sau cel putin cind bate tare noi nici nu prea zburam in conditiile alea.
In general termica este ca o tornada. Daca era colorata era la fel ca o tornada care trage aerul din imprejurime ca un aspirator si il trimite in sus prin centrul ei. Daca te uiti de sus la termica si studiezi directia vintului pare ca un soare cu razele directionate catre centru pentru ca vintul bate din afara catre centru. In acelasi timp termica asta este carata de vint in directia in care bate. Acuma daca combini cele doua directii sa identifici unde sa cauti termica.
Jow Wurts explica aici foarte bine ce se intimpla. Merita sa petreci ceva timp si sa studiezi ce zice el.
O nua matrita pentru un nou model ,multumesc Renatoa pentru modelul dat ,anv 3000 m aripi structura clasica dar cu lonjeron de carbon desmontabila in 3 piese ,profil vreu NH ..,
Din ce ti-ai propus sa laminezi fuselajul ? Te pot sprijini cu ceva tesaturi de kevlar , carbon sau carbon/kevlar ...? Eventual carbon unidirectional pentru inatrituri , toate disponibile in 2-4 densitati ?
O nua matrita pentru un nou model ,multumesc Renatoa pentru modelul dat ,anv 3000 m aripi structura clasica dar cu lonjeron de carbon desmontabila in 3 piese ,profil vreu NH ..,
Azi am scos primul fuselaj ,nu este perfect dar urmatorul va fi ,greutate 180 g complect cu boom plus cat va fi placa de prindere a motorului ,este gata colorat din matrita .
Mugurel, nimic nu poate fi perfect, totul este perfectibil, asa ca baga mare, maine iti trimit nervurile pentru aripi.
PS. Mie imi place si grasanul ala de la reconditionat.