f3j 4000mm anvergura
#211
Postat 15 April 2014 - 09:17 AM
8) :D
#213
Postat 15 April 2014 - 09:30 AM
fly, la 15 April 2014 - 09:17 AM, a spus:
8) :D
Nu pot lucra in ritm-ul tau, dar acum astept D-Box-ul kev-bon, facut in tara ;) si dupa aia o sa imi fac singur o sectiune centrala Ava Style, care sa inlocuiasca pe cea actuala full mold de la Graphite.
Am marcat comanda, banuiesc ca vrei din cea lunga de 180cm, nu ca ultima oara.
#217
Postat 15 April 2014 - 10:26 AM
#218
Postat 15 April 2014 - 10:33 AM
Bubble Dancer, Supra de exemplu, care nu difera major de cele folosite la cele comerciale, sau de ce ai folosit tu. variatiuni de AG40 in esenta.
Local iti taie LaserCut.
#219
Postat 15 April 2014 - 10:36 AM
http://f5j-hu.5mp.eu/honlapkepek2/f5j-hu/smLYYF9h5P/nagy/2014_04_12_18.17.08.jpg
http://f5j-hu.5mp.eu...hu&o=smLYYF9h5P
Ca sa iti faci o traditie trebuie sa pornesti de undeva...
#221
Postat 15 April 2014 - 10:44 AM
un model de competitor nu ajunge trebuie 2.
Cu baza materiala e problema la toate sporturile.
Problema nu e sa faci planorul, ci ca nu merita investitia , ca nu vinzi nici unul ca sunt prea scumpe, nimeni din Romania nu le-ar cumpara de la noi le-ar lua de afara.Si atunci daca nu esti competitor pentru ce sa-ti faci un model full carbon?.
Intrebati-l pe Vali de la Brasov cate face pe an sa vedeti ca nu e o afacere.
Tu te-ai suparat pe tema cu Ava vad,dar cum spuneam gusturile nu se discuta.
Eu nu as da 695 GBP pe un Ava cu banii aia imi fac matritele si 2 modele full carbon mai bine la o adica.
Si mie imi place modelul lui Mugurel in special aripa, fuselajul dupa mine are botul prea jos, iar ampenajul orizontal mi-ar fi placut mai mult pe ampenajul vertical, toate astea i le-am spus si la Mugurel, nu ca sa-l critic ci pentru ca asa mi-ar fi placut mie , gusturile nu se discuta si el chiar nu s-a suparat nici nu avea de ce.
Bravo Mugurel te misti repede si faci ce-ti place si cum iti place.
Ciao Sorin
#222
Postat 15 April 2014 - 10:50 AM
#223
Postat 15 April 2014 - 12:02 PM
renatoa, la 14 April 2014 - 04:34 PM, a spus:
Salut,
Din memorie, la CN F3J din 2013 modelele participante au fost:
- 2 Supra (Vladimir) si un Jaro Muller Escape, la echipa de la Iasi (acum defuncta);
- 3 Nan (parca Xperience si Xplorer), brasovenii de la Atlantic/ Aripile si AR BV;
- 2 Sharon "made in Vali BV", zburate de Vali si inca un concurent;
- o compilatie de Sharon (fuselaj) si Jaro Muller Escape (aripi si ampenaje);
Pe mine unul m-ar bucura sa fie mai mult de 10 concurenti la startul CN de F3J chiar de anul acesta am sa fiu doar spectator.
Ganduri bune
Paul MacCready
#224
Postat 15 April 2014 - 12:49 PM
renatoa, la 15 April 2014 - 10:33 AM, a spus:
Bubble Dancer, Supra de exemplu, care nu difera major de cele folosite la cele comerciale, sau de ce ai folosit tu. variatiuni de AG40 in esenta.
Local iti taie LaserCut.
Eu am cautat dar nu am gasit, un link ceva? E posibil sa nu fi cautat unde trebuie.
#225
Postat 15 April 2014 - 01:23 PM
eu am proiectat profilul MH32 in Solid Works apoi le-am transpus in Solid Cam si le-am taiat pe CNC cu freza de 2 mm , dar au iesit perfect, nu am taiere cu laser.
Lucrez la aripa taiata din polistiren de un amic, impanzita cu balsa de 1mm , fibra si sub si peste balsa si lonjeron din 2 talpi de carbon miez de extrudat totul matisat cu roving de kevlar e pe vine sa vedem ce iese.
Dar mai dureaza vreo 10-14 zile mai tre sa fac lonjeronul, si sa-l plantez in aripa apoi sa pun fibra pe exterior decupat eleroane flapsuri etc. .
Ciao Sorin
#226
Postat 15 April 2014 - 02:05 PM
http://www.charlesri...ledancer-3m.htm
Pe acelasi site Supra pentru cei care vor sa taie in extrudat.
Aripa BD nu e numai coaste, citeste cum se face lonjeronul, este jumate din aripa...
#227
Postat 15 April 2014 - 09:54 PM
Acuma ca si arbitrii au mai fluierat pentru slovaci si nu a castigat Ava ce sa faci? asa e la noi si la tarile din fostul lagar socialist
Ciao Sorin
#228
Postat 16 April 2014 - 06:42 AM
....
....
Fisiere atasate
#229
Postat 16 April 2014 - 03:34 PM
fly, la 15 April 2014 - 10:42 AM, a spus:
Ceva de genul ca si in poza
Sau acoperit cu fibra in vid ,care ar fi mai ok ?
Buna ideie. Cauta lucrari similare pe internet si copiaza ce au facut ei in trecut. Nu as recomanda, ca in zona lonjeronului principal, sa ai structura de carbon spuma carbon. Mult mai bine este sa ai structura de carbon balsa cu fibra verticala si carbon in zona aia.
#230
Postat 17 April 2014 - 02:55 PM
Mi-a dat curaj si ma voi apuca de planorul nr 2 mult mai finisat si mai frumos dacat acesta ,acesta este modelul experimental .
Nemultumirea maxima care o am este ca sunt foarte dezamagit de folia solarfilm ,cel mai bun si ca si pret si ca si calitate este cover film de la pasarea ,dar sunt multumit cum zboara si asta este important . :yahoo:
#231
Postat 17 April 2014 - 03:27 PM
Dar....keep trying! :)
#232
Postat 17 April 2014 - 04:33 PM
#234
Postat 17 April 2014 - 05:09 PM
fly, la 17 April 2014 - 05:06 PM, a spus:
Fata de maxa 4 la 1750 grame... un pic.
E cam ca Graphite-ul meu generatie de acum 10 ani, din care ai o mostra, 1900g la 3100mm.
Asta nu inseamna ca ce ai scos tu va zbura ca un bolovan, sunt invidiosi colegii :)
Se gasesc greutatile la Maxa pe fiecare bucatica din fuselaj/aripa/ampenaje...
Luat si comparat si refacut partile mai grele, daca vrei sa fii catolic.
Si ca sa nu risipesti materialul, puse pe cantar toate inainte de lucru.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 April 2014 - 05:13 PM
#235
Postat 17 April 2014 - 05:31 PM
#236
Postat 17 April 2014 - 05:32 PM
Cred ca greutatea este ultima problema pe care ar trebui sa o rezolve fly. Da, un F3J de competitie este mai usor. Asta pentru ca nu exista planoare ieftine din categoria asta si cine da 1000-2000 EUR vrea un planor de competitie.
Toata lumea se uita doar la Campionatele Mondiale si ce vad acolo, din alea vor sa cumpere. La campionatele mondiale fiecare gram si fiecare suprafata conteaza pentru ca toti sunt foarte buni.
As da linistit 200-400 EUR pe un planor tip F3J care sa nu fie de competitie - numai ca asa ceva nu exista comercial (dar poate sa faca la Vali in Brasov si acum fly)
La noi e asa cum a fost gandit F3J pe vremuri, o competie simpla si prieteneasca. Oamenii sunt hobisti, planoarele de toate felurile si in final conteaza mai mult omul decat scula.
Planorul trebuie sa reziste la o lansare la troliu (ca la mana nu se tracteaza decat la sarbatori) si sa planeze decent. Daca rezista si la o aterizare infipta e un bonus dar e un bonus periculos caci depinde de unde si cu ce viteza te infigi.
Asa din burta, fara sa ma pricep la teoria zborului, pentru mine conteaza mai mult manevrabilitatea (care vine din proiectare, suprafete, etc) decat masa. De exemplu imi place mai mult EZG decat Arcus desii e mai greu.
Masa e usor de comparat. Calitatile la zbor mai greu.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 April 2014 - 05:34 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#237
Postat 17 April 2014 - 05:34 PM
#238
Postat 17 April 2014 - 05:43 PM
Primul zbor ,a fost vant de vreo 30 kmh ,este si putin mai greut de bot acum dar il las asa ca sa vad cum se manifesta la panta :yahoo: