f3j 4000mm anvergura
#182
Postat 13 April 2014 - 08:02 PM
Numele topiculi este F3J!!adica o categorie de aeromodele planoare R/C, zbor de durata si aterizare la pct.fix!!
1,Referitor la profile;
Profilele folosite la aeromodele(in general la toate aeromodele)si la F3J si ABC in special,nu sunt intimplatoare,la nimereala facute ci proiectate de persoane cu multe cunostinte de aerodinamica apoi incercate in tunele aerodinamice,si in sfirsit pe modele(Eppler,Qebec etc.).
In imaginea de sus este un profil-cred- folosit la un model tip "Pike"iubit de concurenti.Acest profil s-a nascut dupa multe experiente de concursuri EU.si Mondiale!
Nu vreau sa intru in amanunte cu nr.Re,polara profilului,scurgeri laminare,finetea suprafetelor,etc.Un profil odata modificat este totalmente altceva chiar daca "seamana".Orcine poate desena un profil din"burta"acesta nu are nici un suport stiintific.Aceste modele trebuie sa zboare intre 20-150km/ora!!
Fly!Modelul zburat de mine la Virciorog a fost construit acum 17 ani!!!
2,Referitor la modelul acela "frumos";
-in primul rind este totalmente necorespunzator categ F3J.Modelele categ F3J(planoare ptr.durata si aterizare la pct.fix)sunt remorcate cu un cablu de 150 m de doi "vlajgani"cu o forta enorma de 60-80 kg.Acest model la prima remorcare s-ar face praf si pulbere.
-aterizarea la pct.fix este extrem de dura,mult mai dura decit in filmul de mai sus.Deasemenea model"harcia-parcia".Asfel ramii fara model si poti pleca acasa!"V"-ul aripii este exagerat de mare,tocmai ptr.-ca nu are eleroane,acesta mareste rezistenta la inaintare,mareste infundarea,si este greu de condus din cauza stabilitatii laterale prea mari.
3,Neavind flapsuri(de care ai nevoie si la remorcaj cind vintul este slab,deobicei +5 grade)ptr.a ramine in termica,nu poti face viraje strimte,fara termica nu poti zbura 10 minute(in baraj 15 minute)niciodata!!
4,Neavind eleroane iarasi nu poti face viraje strimte si nu poti folosi frine"crow"sau "butterfly" la aterizare(eleroane sus,flapsuri jos).
Cind treci de la o termica la alta ai nevoie de flapsuri"sus" ptr.viteza si pierdere minima de inaltime(infundare).
Cam aste ar fi pe scurt cele mai importante observatii.
Eu de multe ori am rugat colegii de la Aeroclubul nostru sa vina cu mine la concursuri Internationale etc.pina acum fara rezultat.
Daca nu vezi nu ai de unde sa stii!!Nu trebuie descoperit cea ce altii au descoperit de mult!!
Dar,ca sa construiesti modele acasa pe placul tau nu te opreste nimeni.....
#183
Postat 13 April 2014 - 08:13 PM
#184
Postat 13 April 2014 - 08:21 PM
fly, la 13 April 2014 - 08:13 PM, a spus:
Eu am specificat cele de mi sus referitor a tilul topicului;F3J.
Sigur ,poti construi acasa pentru distractie orice ce-ti place,nu se supara nimeni din contra...
Multumesc ptr.invitatie,dar voi fi in Salaj sapt.viitoare cu multe dealuri cu orientare ptr. toate directiile..Din pacate deobicei merg singur,mi-ar placea sa am un camarad cu mine!!!! :rolleyes:
#185
Postat 13 April 2014 - 09:38 PM
Si mai si castica competitii, cercetati podiumurile din 2013.
Ca nu e de construit acasa, asta este, strugurii sunt acri.
Domnul pilot din film nu a incercat sa faca aterizare la punct fix cum se face la competitii, ci pur si simplu l-a angajat din prostie. Credeam ca cine cumpara asa ceva a ajuns la un anumit nivel... de asta nu imi cumpar unul, din respect pentru munca celui care l-a facut, ca stiu ca nu sunt mult peste nivelul celui din film.
#186
Postat 14 April 2014 - 06:29 AM
#187
Postat 14 April 2014 - 07:46 AM
- aterizare https://www.youtube....h?v=tLOTxwY8078
- lansare https://www.youtube....h?v=z3xk6sL9Rp0
#188
Postat 14 April 2014 - 07:54 AM
De fapt Ava este un Bubble Dancer modernizat cu utilizare de compozite cat cuprinde, fara a recurge totusi la matrite, vid si alte minuni.
Iar Bubble Bancer a fost pariul lui Drela ca se poate face un planor lansabil la vinci in regim de competitie, dar in constructie clasica si realizabil in atelierul propriu.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 April 2014 - 07:58 AM
#190
Postat 14 April 2014 - 01:16 PM
#194
Postat 14 April 2014 - 04:21 PM
vlad1, la 14 April 2014 - 07:46 AM, a spus:
- aterizare https://www.youtube....h?v=tLOTxwY8078
- lansare https://www.youtube....h?v=z3xk6sL9Rp0
Despre asta vorbeam!!!
Remarcati startul;cit de scurt este tocmai ptr.a mari timpul de zbor,iar aterizarea daca se poate trebuie sa fie cit mai aproape de centru(se masoara in cm)si cind bate ultimul "bip".!!!
Dar asta este film,sa vedeti in realitate,inclusiv fata concurentilor!!!
#195
Postat 14 April 2014 - 04:25 PM
vlad1, la 14 April 2014 - 12:15 PM, a spus:
Ei sunt cei doi "vlajgani"cind este vint emit o forta chiar mai mare de 80 kgf.Problema este ca la astia trebuie sa dai de mincare de 5 ori pe zi si bere la discretie altfel....
Hai baietii de la Aeroclubul Oradea pe cind va vad la concurs cu asemenea jucarie???
#196
Postat 14 April 2014 - 04:34 PM
#198
Postat 14 April 2014 - 07:08 PM
#201
Postat 15 April 2014 - 07:20 AM
Oare rezista si la remorcaj usor? la asa anvergura mi-ar fi frica...
#202
Postat 15 April 2014 - 07:20 AM
#203
Postat 15 April 2014 - 08:10 AM
Placarea integrala cu balsa, daca nu a fost dublata de un strat de fibra de sticla, nu va ajuta prea mult. Sub folie se va crapa in timp din cauza eforturilor de torsiune, sau aterizari mai dure.
Va putea fi tractat la vinci cu un singur om, sau un termic mai domol, dar nu in conditii de competitie.
Ma refer la aripa, restul nu il pot aprecia din imagini.
#204
Postat 15 April 2014 - 08:29 AM
- zburind simultan, mai sunt impacturi in zbor. Modelul trebuie sa zboare mai departe.
- fiind model mare, trebuie sa reziste la transport, doar sus e in siguranta.
- trebuie sa fie stabil mecanic, sa nu se deformeze in ani existenta.
O buna metoda de placare a lonjeroanelor este placarea degresiva. O banda, da la fuselaj la extremitate, a doua banda de la fuselaj la 2/3 din aripa, a IIIa de la fuselaj la 1/3 din aripa, pentru ca eforturile se concentreaza la incastrarea principala.
F3J inseamna mult mai mult decit planaj. Pentru constructor, cred ca o buna strategie este sa copiezi ad-literam un model reusit. Apoi, poti succesiv sa-i aduci imbunatatiri...
#205
Postat 15 April 2014 - 08:54 AM
Iar cine vrea competitie isi cumpara planor de 1000 eur :drinks:
#206
Postat 15 April 2014 - 08:55 AM
#207
Postat 15 April 2014 - 08:55 AM
Nu este necesara placrea cu fibra peste balsa , se poate face un model impanzit complet cu balsa, cu lonjeroane cu talpi de molid chesonate cu placaj , lonjeronul e mai gros si mai lat la incastrare si mai subtire si mai ingust spre capete, practic sunt 3 lonjeroane lipite cu tot cu chesoane intre ele pana prim treime de la incastrare 2 pana la adoua treime si mai departe doar unul , solutie care tine extraordinar de mult am eu unul facut prin 1994 si e grozav de solid.In plus e lipit cu branza de vaca si var nestins 50-50% , a fost o experienta se pare reusita e foarte stabil constructiv.
Dl. Lajos ti-a raspuns cu privire la Ava ti-o fi placand tie, gusturile nu se discuta, dar nu e nici un fel de planor din punct de vedere aerodinamic cu diedrul ala in trepte si asa accentuat, fara eleroane si cu directie sub fuselaj,Ava e planor de duminica, in filmele de mai sus cate planoare care sa semene cu Ava ai vazut?
Pentru cine nu e competitor, ca mine de exemplu, e foarte bun (dar mie nu-mi place) pentru cine e competitor trebuie altceva.
Si eu as fi curios cum a rezolvat Mugurel lonjeronul.
Ciao Sorin
#208
Postat 15 April 2014 - 09:01 AM
#209
Postat 15 April 2014 - 09:01 AM
Astfel de benzi se vand, si chiar ieftin, gata prefabricate, de exemplu o banda de 182 cm in 4 trepte cu grosimi de la 0.3 la 1mm, lata de 1cm, costa sub 2$ bucata, la pack de 2, mai mult e transportul daca iei doar o pereche.
Rezistenta unor astfel de modele este excesiva dupa parerea unora, datorata conditiilor arbitrare mergand pana la absurd impuse de organizatorii competitiilor.
Cerinta de baza este zbor termic optimal si aterizare precisa, restul e can-can.
Aterizarea ca la aruncarea sulitei, care duce la intarirea inutila a intregii structuri, se poate inlocui cu analiza video a locului aterizarii, si aterizare normala pe burta.
Avand un avion mai usor, nici lansarea nu va mai fi asa solicitanta, etc.
Restul, cu rezistenta in timp, transportul, banuiesc ca sunt pareri personale determinate de faptul ca saracia la noi face ca achizitia unui astfel de model sa fie privita ca o investitie pe ani multi.
Dincolo modelele se arunca dupa un sezon, chiar si in tara vecina, nu mult mai potenta financiar ca noi.
Domnii din Oradea, care m-as astepta sa participe la competitiile mult mai numeroase din Ungaria, ar fi putut vedea cum la terminarea sezonului modelele se scot la vanzare la jumatate de pret.
La nivel de federatie si competitional, as zice ca nu putem avea modelism dezvoltat doar cu magazine.
Pe langa o baza de tineret care trebuie formata metodic, nu lasat numai in seama atragerii de catre cei practicanti, as zice ca trebuie incurajat in mod special constructorii locali, asa putini cati sunt, daca se arata apreciere, vor incepe sa apara.
Ca federatie as baga o clauza de participare la competitiile locale numai cu modele construite in tara ! Macar puncte suplimantare pentru constructie proprie, sau o categorie separata.
As merge mai departe si as cumpara 3 modele competitive de top care sa fie date celor 3 prim clasati pentru participarea la international.
S-ar putea ca alte evenimente sa ne forteze in directia asta... Bulgarii de la Nan stau sa inchida, ucrainienii sunt toti amplasati in est, in zona cu turbulente si care probabil va fi cotropita de rusia, nu se stie cat vom mai avea avioane de cumparat gata ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 April 2014 - 09:02 AM
#210
Postat 15 April 2014 - 09:11 AM
Nu vi se pare ciudat ca modelele care le apreciati atatea sunt majoritatea realizate in Europa de este ?
Nu USA, nu Germany...
De unde atat tehnologie pe capul alora ? Nici vorba, totul este doar munca si talent... Nan inchide pentru un motiv omenesc, le pleaca meseriasii !
Si acum ca ridica si la noi capul cate unul, hai sa il umplem de aprecieri...
Iar cu preferinta personala pentru Ava, da, care e problema ca imi plac transparentele? am mai zis odata, cercetati putin podiumurile.