Un router CNC mai maricel. 2400 x 1350 x400 mm util.
#1
Postat 12 March 2014 - 07:53 PM
Structura va fi realizata din profile rectangulare 80x80x5 mm ,structura la final urmand a fi umpluta cu spuma poliuretanica .
Suprafetele de asezare a ghidajelor vor fi rectificate.
Ghidajele vor fi profilate HIWIN 25 mm pe toate 3 axele, surubul la axa cea lunga( x ) va avea surubul de transmisie fix (hiwin 32 mm pas 5 mm) si piulita rotativa ,suruburile de transmisie pe axele y si z vor fi cu bile de 20 mm (hiwin)
Controllerul folosit este un CSMIO-IP-S
Conexiune prin Ethernet. 6 axe.
32 digital inputs and 16 digital outputs (possibility to extend to 192 inputs / 96 outputs through additional modules).
4 analog inputs / 2 analog outputs (0-10V).
All I/O are optically isolated, protected against short circuit, overheating, industry standard - 24V.
Up to 3 slave axis support, machine geometry correction.
Spindle inverter control through analog outputs.
An extension of functionality through additional CanOpen modules.
Motoare actionare de tip servo de la "LS"
Axa X Servo drive model APD-VS-05-EN-P1 ,motor APM-SC08ADK(800W)
Axa Y si Z Servo drive model APD-VS-04-EN-P1, motor APM-SC04ADK(400W)
Motorul de frezare va fi unul racit cu aer de 1.8 kw de la Teknomotor model C41472BDBP ER25.24000rpm 400 hz max,
Masa de lucru va fi cu canale T de la ISEL model PR 450.
Lateralele gantryului vor fi din tabla de otel de 10 mm, profilele utilizate la axa y vor fi tot rectangulare de otel de 100x100x5 peste care ca suprafata de asezare a ghidajelor va fi o placa de aluminiu de 20 mm(rectificata) .
Papusa mobila a axei 4 va culisa pe ghidaje tip SBR20.
Axa 4 va fi actionata de un motor pas cu pas Leadshine Closed looop,
Routerul va avea culoarea rosie :pardon: :drinks:
#2
Postat 14 March 2014 - 09:21 AM
sebba, la 14 March 2014 - 01:31 AM, a spus:
Scuza-mi gluma care poate fi perceputa ca "nesarata", doar ca m-a distrat faza cu "Routerul va avea culoarea rosie" si nu m-am putut abtine! Ma ierti, da? :pardon:
Bafta man!
Multumesc Mishu_G.
Repet nu eu am ales componentele si nu eu am facut preturile si eu faceam aceiasi masina dar nu cu aceleasi componente dar rezultatul era undeva aproape la 8000 euro(fara manopera :pardon: )!
Salutare Seba ! Parca ti am spus la telefon ...nu e alegerea mea sa fie rosu , asta e dorinta clientului , pe langa faptul ca va fi rosu are si pretentia la o anumita nuanta care costa bineinteles si aia .
Structura nu va fi detensionata! Si momentan arata c-am asa!
Profil rectangular folosit 80x80x5 si 50x50x4mm.
Poze...
Aceasta postare a fost editata de sabinescu2006: 14 March 2014 - 09:26 AM
#3
Postat 14 March 2014 - 03:34 PM
o sa fie piulita rotativa , dar nu e cam mare totusi masa de deplasat ? Gantry plus toate chestiile care se
agata de ea ( axa Z , motoare , alea-alea ) cred ca se duce in suta de kile usor ... N-o sa ai deflexii la
capetele de cursa ale portalului ?
in rest ce sa zic ... structura pare solida si foarte bine inchegata ... cat de dreapta e , asta e alta poveste ...
probabil stii tu mai bine ce si cum . Daca reusesti sa pui ghidajele drepte , paralele si in acelasi plan , e in regula .
Cum o vei face , nu stiu , dar mi-ar place sa detaliezi procedura ...
Chestia cu " machine geometry support " e nula , atat timp cat nu ai doua sisteme de antrenare pe axa ( master si slave ) , ceea ce
nu vad la proiectul tau ... poate nu e necesara , daca reusesti sa construiesti ansamblul mecanic corect .
Nu comentez preturi ...nu-i treaba mea si nici nu ma intereseaza aspectul . Ma mira ca alti colegi se leaga de chestia asta ...
la ce le foloseste , nu stiu ... Stiu cat costa componentele de calitate ( ghidaje , suruburi , servouri ) si nimeni nu poate
sa evalueze obiectiv munca depusa ... asa ca mai bine evitam subiectul .
succes .
#4
Postat 15 March 2014 - 06:46 PM
Am si eu o intrebare ... pui doar un singur surub pe axa lunga ? Adica unul singur pe sub masa ? Intelg ca
o sa fie piulita rotativa , dar nu e cam mare totusi masa de deplasat ? Gantry plus toate chestiile care se
agata de ea ( axa Z , motoare , alea-alea ) cred ca se duce in suta de kile usor ... N-o sa ai deflexii la
capetele de cursa ale portalului ?
surubul va fi de 32/5 e o diferenta semnificativa de unghi fata de un 16/5 de exemplu, unde mai pui ca va avea si demultiplicare, se va juca cu 100kg.
problema prelucrarii la capetele de cursa ale portalului poate fi minimizata printr-o pozitionare corespunzatoare a patinelor (cat mai departate).
Succes
#5
Postat 18 March 2014 - 11:06 PM
Gabriel... Structura va fi dusa la o fabricuta unde au posibilitatea cei de acolo de a "freza" suprafetele de asezare ale ghidajelor,astfel clar cele 2 ghidaje vor fi in acelas plan!Frezarea nu se va face pe toata suprafata profilui ...astfel voi avea o "margine" care ma va ajuta sa obtin un paralelism intre ghidaje si structura masinii(vor fi poze pe parcursul lucrarii)
Am grunduit structura (asteapta sa fie dusa la frezat!)
:drinks:
Aceasta postare a fost editata de sabinescu2006: 18 March 2014 - 11:08 PM
#6
Postat 19 March 2014 - 07:26 AM
Cred ca se poate face foarte simplu, cu un ceas comparator sub barele lungi, sa vedeti ce deflexie apare dupa ce adaugati o greutate de ~100Kg la mijlocul structurii.
Spor la lucru in continuare !
#7
Postat 19 March 2014 - 01:16 PM
ai fi avut multe avantaje:
- perpendicularitatea, care ar fi putut fi reglata fin doar din switchurile de limit, nedepinzand de eventualele erori de executie mecanica si care in cazul de fata sunt greu corectabile
- ai fi scapat de traversa/placa de sub portal care te obliga sa faci acel cadru suplimentar fixat doar in colturi si care e de fapt partea sensibila a structurii
- ai fi putut utiliza suruburi si motoare mai mici dar cu aceleasi rezultate, ba poate chiar mai bune
da, poate doua suruburi + doua motoare mai mici ar fi costat ceva mai mult decat ce ai pus acum dar scapand de acel cadru suplimentar + ce mai e pe acolo si luand in calcul si avantajele, posibil ca suma adaugata sa fie neglijabila
Gone Sailing! S/Y Haimana
#8
Postat 19 March 2014 - 02:36 PM
exemplu concret:
pe masina mea "veche" am motoare Leadshine de 3Nm, drivere Gecko, alimentare 48v. doua motoare d-astea trag de Z (toata traversa portalului, incluzand axa X) care cantareste vreo 40-50kg cu 3000 mmpm fara pic de probleme
motoare de 3Nm de la Longs, cu drivere Longs, alimentate in 36vm abia daca trag de o axa similara dar de doar 25-30kg cu 1500 mmpm, ca sa nu am probleme de "loosing steps"
adevarat, ar trebui sa schimb sursa, sa le dau si la astea 48v si le-as duce mai sus, ca viteza
insa daca ele la 36v se incalzesc destul de tare... la 48v cred ca vor fierbe ca un fier de calcat pe cearsaf
motoarele de la Leadshine raman doar la nivel de "caldut"
Gone Sailing! S/Y Haimana
#9
Postat 20 March 2014 - 07:48 AM
sebba, la 19 March 2014 - 01:16 PM, a spus:
ai fi avut multe avantaje:
- perpendicularitatea, care ar fi putut fi reglata fin doar din switchurile de limit, nedepinzand de eventualele erori de executie mecanica si care in cazul de fata sunt greu corectabile
- ai fi scapat de traversa/placa de sub portal care te obliga sa faci acel cadru suplimentar fixat doar in colturi si care e de fapt partea sensibila a structurii
- ai fi putut utiliza suruburi si motoare mai mici dar cu aceleasi rezultate, ba poate chiar mai bune
da, poate doua suruburi + doua motoare mai mici ar fi costat ceva mai mult decat ce ai pus acum dar scapand de acel cadru suplimentar + ce mai e pe acolo si luand in calcul si avantajele, posibil ca suma adaugata sa fie neglijabila
Solutia am aleso de comun acord cu clientul,!Am considerat ca nu ar fi necesar sa punem 2 suruburi laterale ,2 servouri...
Motoare mai mici de 400 w nu puteam sa pun ,asta inseamna inca 1000 euro + un surub+...Pe cand cadrul de care spui consta in : o singura placa de aluminiu 1500x400x20 mm!
Nu sant de acord cu reglarea perpendicularitatii din switchuri si nici nu vreau sa dezbat aceasta tema aici.
Multumesc Ovidiu de urari.( Intodeauna ai stiut ce sa spui si ti-ai ales cuvintele cu grija!)
Din pacate nu am sevo-driver de la Mitsubishi , ca si idee pt testarea motorului ...il poti pornii cu un convertizor de fregventa normal dar setat corect la parametrii motorului! Eu am facut treaba asta si motorul s-a "invartit "ok (fara legarea encoderului bineinteles!)
Bafta tuturor!
#10
Postat 20 March 2014 - 09:45 AM
si totusi, cum vei face reglajul? crezi ca va iesi din prima?
de ce nu iti place sa faci reglajul din switchurile de limit/home?
Gone Sailing! S/Y Haimana
#11
Postat 20 March 2014 - 09:49 PM
Poate-mi scapa mie ceva: daca are controller, pt ce mai trebuie Mach3?
Nu stiu sigur ce dimensiuni are surubul fix(axa x) de la masina pe care o vad in fiecare zi la serviciu, dar motorul are cateva zeci de kW.Nu e cam mare surubul din cazul descris de "Sabinescu" ?
Aceasta postare a fost editata de odin: 20 March 2014 - 09:52 PM
#12
Postat 20 March 2014 - 10:02 PM
pare tentant, dar simt pe pielea mea zilele astea cum e sa nu mearga utilajul. noroc ca nu sunt si banii mei....;)
@sabinescu: spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de odin: 20 March 2014 - 10:03 PM
#13
Postat 20 March 2014 - 11:09 PM
odin, la 20 March 2014 - 09:49 PM, a spus:
Poate-mi scapa mie ceva: daca are controller, pt ce mai trebuie Mach3?
Nu stiu sigur ce dimensiuni are surubul fix(axa x) de la masina pe care o vad in fiecare zi la serviciu, dar motorul are cateva zeci de kW.Nu e cam mare surubul din cazul descris de "Sabinescu" ?
Controllerul folosit de mine genereaza el semnalele de comanda ...fie ele de intrari,de iesiri ,analogice sau digitale .Dar nu poate sa faca nimic fara pc , este un controller foarte inteligent cu comunicatie prin ethernet facut special pt Mach3!
Odin...surubul folosit la axa lunga este de 32 mm diametru si pas de 5mm!
Multumesc pt urari!
Sebba ...da ai dreptate , nu mai foloseam acea structura de deasupra daca puneam 2 "surube" pe lateral! Dar nu am pus asa ca merg inainte cu solutia aleasa de mine!
Masina este gata ...dar asa fac eu in general termin masina dupaia postez etape din timpul lucrarii.Vreau doar sa vada si ceilanti colegi de forum ceea ce fac eu !
Fiecare persoana gandeste diferit si fiecare pana la urma face ce vrea si cum vrea, unele persoane folosesc emc 2 iar unele mach3 ... unii pun limitatoare de cursa unii nu...
asa ca nu are rost sa dezbatem alte subiecte aici!
Rog un moderator daca se poate sa faca un pic de curat in acest post!
Structura a fost frezata si pregatita pt asezarea ghidajelor!
Cele bune tuturor!
#15
Postat 26 March 2014 - 09:04 AM
Ma intereseaza cum se poate prelucra la dimensiune asa mare.
PS: scuze, ce am la serviciu cu surub 40x20 e actionat cu un motor servo AC de 2,9kW/18,6Nm, cu piulita rotativa si oarece demultiplicare prin curea. "Piesa" translata are cateva tone cred.
Aceasta postare a fost editata de odin: 26 March 2014 - 09:06 AM
#16
Postat 26 March 2014 - 09:33 AM
odin, la 26 March 2014 - 09:04 AM, a spus:
Ma intereseaza cum se poate prelucra la dimensiune asa mare.
PS: scuze, ce am la serviciu cu surub 40x20 e actionat cu un motor servo AC de 2,9kW/18,6Nm, cu piulita rotativa si oarece demultiplicare prin curea. "Piesa" translata are cateva tone cred.
Salutare! Firma unde am dus structura are o freza portal mare,toata structura mea a incaput sub portalul lor ,Nu am poze pt ca nu am stat acolo cand au frezato.
Referitor la controller ,intrebai de comunicatia can ...te refereai la comunicatia dintre pc si controller sau la comunicatia dintre controller si servodrivere?
Cele bune!
Poze...
#18
Postat 31 March 2014 - 11:41 PM
odin, la 27 March 2014 - 09:24 AM, a spus:
Eu acum cercetez...
Salutare ! Sevo-driverele folosite de mine se controleaza prin step & dir 5v,comunicatia dintre pc si controller este CAN din cate stiu eu!
Teleflyer :rolleyes: ce detalii ai vrea sa afli?
:drinks:
Lateralele gantryului sant facute din tabla de otel de 10 mm, debitarea a fost facuta pe plasma cnc,asamblarea este facuta prin sudura...
Profilele rectangulare necesare gantryului sant 100x100x5mm , am inceput chituirea structurii pt o estetica mai buna si urmeaza pregatirea pt vopsire ( cu rosu turbat... )
Poze...
#25
Postat 18 May 2014 - 03:29 AM
sfatul meu e sa pui minim 3 pe fiecare sina si sa nu le strangi prea tare din surubul ala central ptr ca o sa cedeze repede (uzura prematura)
Gone Sailing! S/Y Haimana
#26
Postat 18 May 2014 - 09:11 AM
sebba, la 18 May 2014 - 03:29 AM, a spus:
sfatul meu e sa pui minim 3 pe fiecare sina si sa nu le strangi prea tare din surubul ala central ptr ca o sa cedeze repede (uzura prematura)
Eh...nu sant chiar asa de slabe ,mai ales pt papusa mobila,o sa pun 4 bucati!
(masina e gata,e si livrata ,aici doar o prezint,sfaturile nu isi mai au rostul)
Cele bune! :drinks:
#27
Postat 19 May 2014 - 02:46 PM
Cum ai eliminat backlash-ul mesei rotative ? Mecanic , sau software ?
Din cate stiu , este practic imposibil sa obtii o precizie tool-room utilizand genul acesta de componente ( masa
rotativa actionata prin worm drive , indiferent de raportul de demultiplicare ) ... Sau ma insel ?
P.S. Frumoasa realizare , felicitari .
Aceasta postare a fost editata de katran: 19 May 2014 - 02:47 PM
#28
Postat 21 May 2014 - 08:57 AM
Initial vroiam sa pun la axa 4 un reductor planetar,dar am avut ocazia sa studiez o masina cnc germana cu 5 axe (nu mai retin ce nume avea), observand ca folosea tot un reductor melcat am renuntat si eu la idee ...mesele rotative de la "Vertex" sant lucrate destul de bine,singurul reglaj ce il are fiind cel de atac asupra rotii melcate, alt reglaj mecanic nu este !In cazul meu a fost suficient reglajul mecanic!
:drinks: