Salut,
Am ales pentru un quad urmatoarea configuratie:
APM 2.5
Motoare Multistar 4822-390KV cu 15"x5.5"
ESC Multistar 30A ( http://hobbyking.com...s_ESC_2_4S.html )
Nano-tech 6000ma 4S
In primele teste cu elicile puse, tineam quad-ul in mana la aproximativ 40% throttle sa vad cum sta cu pidurile. Dupa aproximativ 2 minute de teste, turatia motoarelor varia ( inclinam eu in toate directiile ), totul era ok si brusc se arde un ESC. Am observat ca si restul ESC-urilor erau destul de calde pentru o utilizare de doar 2 minute, in schimb cel ars aproape luase foc.
A mai avut cineva probleme similare cu ESC-urile Multistar ? Pentru motoarele mele 30A mi se pare mai mult decat suficient, nu cred sa fie nevoie de mai mult...
Intre timp am comandat niste ESC-uri Afro 30A cu SimonK sa vad cum se comporta.
P.S. Cele 3 ESC-uri ramase, folosite 2 minute se scot la vanzare, cel putin pentru motoarele mele nu par sa fie o alegere buna ( astept oferte .. )
Pagina 1 din 1
Multistar 30A ESC ars
#2
Postat 16 February 2014 - 11:45 PM
TMihai, la 16 February 2014 - 03:13 PM, a spus:
Salut,
Am ales pentru un quad urmatoarea configuratie:
APM 2.5
Motoare Multistar 4822-390KV cu 15"x5.5"
ESC Multistar 30A ( http://hobbyking.com...s_ESC_2_4S.html )
Nano-tech 6000ma 4S
In primele teste cu elicile puse, tineam quad-ul in mana la aproximativ 40% throttle sa vad cum sta cu pidurile. Dupa aproximativ 2 minute de teste, turatia motoarelor varia ( inclinam eu in toate directiile ), totul era ok si brusc se arde un ESC. Am observat ca si restul ESC-urilor erau destul de calde pentru o utilizare de doar 2 minute, in schimb cel ars aproape luase foc.
A mai avut cineva probleme similare cu ESC-urile Multistar ? Pentru motoarele mele 30A mi se pare mai mult decat suficient, nu cred sa fie nevoie de mai mult...
Intre timp am comandat niste ESC-uri Afro 30A cu SimonK sa vad cum se comporta.
P.S. Cele 3 ESC-uri ramase, folosite 2 minute se scot la vanzare, cel putin pentru motoarele mele nu par sa fie o alegere buna ( astept oferte .. )
Am ales pentru un quad urmatoarea configuratie:
APM 2.5
Motoare Multistar 4822-390KV cu 15"x5.5"
ESC Multistar 30A ( http://hobbyking.com...s_ESC_2_4S.html )
Nano-tech 6000ma 4S
In primele teste cu elicile puse, tineam quad-ul in mana la aproximativ 40% throttle sa vad cum sta cu pidurile. Dupa aproximativ 2 minute de teste, turatia motoarelor varia ( inclinam eu in toate directiile ), totul era ok si brusc se arde un ESC. Am observat ca si restul ESC-urilor erau destul de calde pentru o utilizare de doar 2 minute, in schimb cel ars aproape luase foc.
A mai avut cineva probleme similare cu ESC-urile Multistar ? Pentru motoarele mele 30A mi se pare mai mult decat suficient, nu cred sa fie nevoie de mai mult...
Intre timp am comandat niste ESC-uri Afro 30A cu SimonK sa vad cum se comporta.
P.S. Cele 3 ESC-uri ramase, folosite 2 minute se scot la vanzare, cel putin pentru motoarele mele nu par sa fie o alegere buna ( astept oferte .. )
tu nu ai citit la specificatii???
Citeaza
Prop: 12 x 3 - 14 x 5
in plus ei recomanda esc de 45 A. cand creste elicia creste si curentul supt, in plus un asa motor cam greu sa traga 11-15 A la 300W, 300W=14.8V * xA => x=300/14.8 => 20A dar cu eliciile recomandate de ei, la 15" sigur ar tras peste 30
Fly it, like you stole it!
#3
Postat 17 February 2014 - 11:27 AM
@RedDevil:
Nu tii in mana un outrunner cu 15x5.5 cand pompeaza ESC-ul 30A prin el. Daramite patru.
Rugaminte: pana nu pui macar 5-6 perechi motor/elice pe un banc de probe, cu watt-metru si cantar, nu-ti mai da cu parerea, caci dezinformezi colegii. Iar un 4S proaspat are 16.8V, nu 14.8...
FIY: La cum inteleg eu ca tinea in mana quadul sa-i simta reactia la inclinare, n-avea 2,5A pe motor.
@TMihai:
ESC-urile Multistar sunt niste pocnitori. Nu cred sa gasesti oameni cu experienta in asa ceva aici, pentru simplul motiv ca nu le cumpara nimeni.
Despre restul de piese, s-o luam pe rand:
Combinatia 390kV / 4S / 15x5.5 nu-i cea mai fericita. 390kV cere un 6S. 15x5.5 si 4S merg excelent cu un motor de 600kV, gen Heng-Li 4225. La 390kV ti-ar trebui elice de 18 sau poate 20 daca exista pe undeva (cele de la foxtech au montura incompatibila). O sa ai timpi buni de zbor, dar manevrabilitatea unui camion.
Problema cea mai mare e data de cele 24 de infasurari ale motorului. Iti trebuie ESC foarte bun, cu frecventa de comutare mare si FETi rapizi. Multistarurile sunt P/N, si probabil merg cu 8KHz comutatie si asta le distruge. Afro-urile au FETi rapizi, dar e procesorul lent, si merg doar in 16KHz, ceea ce e marginal pentru 24 de infasurari. Plus ca elicea mica (15x5.5) ti le forteaza in plaja de turatie mare, si acolo e pericolul cel mai mare de desincronizare. Asa ca nu bag mana in foc ca Afro-urile sa-ti rezolve problema.
Un ESC bun pentru tine, la 4S, e noul HK Plush 30A, resoftat cu BLHeli. FETi rapizi, procesor rapid, comutatie in 32KHz, n-ai probleme. Sau, daca treci la 6S, cum ar cere-o platforma, K-Force-urile de 40A.
Nu tii in mana un outrunner cu 15x5.5 cand pompeaza ESC-ul 30A prin el. Daramite patru.
Rugaminte: pana nu pui macar 5-6 perechi motor/elice pe un banc de probe, cu watt-metru si cantar, nu-ti mai da cu parerea, caci dezinformezi colegii. Iar un 4S proaspat are 16.8V, nu 14.8...
FIY: La cum inteleg eu ca tinea in mana quadul sa-i simta reactia la inclinare, n-avea 2,5A pe motor.
@TMihai:
ESC-urile Multistar sunt niste pocnitori. Nu cred sa gasesti oameni cu experienta in asa ceva aici, pentru simplul motiv ca nu le cumpara nimeni.
Despre restul de piese, s-o luam pe rand:
Combinatia 390kV / 4S / 15x5.5 nu-i cea mai fericita. 390kV cere un 6S. 15x5.5 si 4S merg excelent cu un motor de 600kV, gen Heng-Li 4225. La 390kV ti-ar trebui elice de 18 sau poate 20 daca exista pe undeva (cele de la foxtech au montura incompatibila). O sa ai timpi buni de zbor, dar manevrabilitatea unui camion.
Problema cea mai mare e data de cele 24 de infasurari ale motorului. Iti trebuie ESC foarte bun, cu frecventa de comutare mare si FETi rapizi. Multistarurile sunt P/N, si probabil merg cu 8KHz comutatie si asta le distruge. Afro-urile au FETi rapizi, dar e procesorul lent, si merg doar in 16KHz, ceea ce e marginal pentru 24 de infasurari. Plus ca elicea mica (15x5.5) ti le forteaza in plaja de turatie mare, si acolo e pericolul cel mai mare de desincronizare. Asa ca nu bag mana in foc ca Afro-urile sa-ti rezolve problema.
Un ESC bun pentru tine, la 4S, e noul HK Plush 30A, resoftat cu BLHeli. FETi rapizi, procesor rapid, comutatie in 32KHz, n-ai probleme. Sau, daca treci la 6S, cum ar cere-o platforma, K-Force-urile de 40A.
#4
Postat 17 February 2014 - 11:59 AM
Salut,
Fiind primul quad pe care il fac m-am luat dupa eCalc, combinatia 4S cu 15x5.5 arata destul de bine... Pot sa fac rost de elici mai mari dar m-am gandit sa optez pt. 15" pentru a fi mai manevrabil.
Sa inteleg ca 30A pana la urma sunt suficienti pentru setup 4S 15x5.5 ? Am comandat niste Plush-uri 30A pe care o sa le flashuiesc cu BLheli.
Dupa cum am zis nu ma prea pricep in domeniu asta, ar merita trecerea la 6S ? Vreau sa pastrez cat de cat manevrabilitatea quad-ului chiar daca asta inseamna o scadere a timpului de zbor.
Fiind primul quad pe care il fac m-am luat dupa eCalc, combinatia 4S cu 15x5.5 arata destul de bine... Pot sa fac rost de elici mai mari dar m-am gandit sa optez pt. 15" pentru a fi mai manevrabil.
Sa inteleg ca 30A pana la urma sunt suficienti pentru setup 4S 15x5.5 ? Am comandat niste Plush-uri 30A pe care o sa le flashuiesc cu BLheli.
Dupa cum am zis nu ma prea pricep in domeniu asta, ar merita trecerea la 6S ? Vreau sa pastrez cat de cat manevrabilitatea quad-ului chiar daca asta inseamna o scadere a timpului de zbor.
#5
Postat 19 February 2014 - 07:21 PM
Experienta mea e pe un combo 360kV / 4S / 16x5.5.
Zboara mult, cu 6600 mAh, pe la 30 min. Chiar ma oboseste sa stau cu gatul stramb si ochii pe cer atat timp :) Nu-i sportiv deloc, nu ma incumet sa fac flipuri cu el, si pe vant trag de el sa-si mentina directia. Daca e in rafale, e chiar distractiv, nu-l mai zbor, il pilotez.
Elicele mari si turatia mica dau efecte de armonica vibratiilor. E foarte important sa fie rigid cadrul iar FCul sa fie montat pe amortizoare de vibratii. La ultima modificare a frame-ului am creeat o cusca pentru FC si pack-ul LiPo decuplata elastic de brate, ca sa ma folosesc de inertia packului la atenuat vibratii.
Zboara mult, cu 6600 mAh, pe la 30 min. Chiar ma oboseste sa stau cu gatul stramb si ochii pe cer atat timp :) Nu-i sportiv deloc, nu ma incumet sa fac flipuri cu el, si pe vant trag de el sa-si mentina directia. Daca e in rafale, e chiar distractiv, nu-l mai zbor, il pilotez.
Elicele mari si turatia mica dau efecte de armonica vibratiilor. E foarte important sa fie rigid cadrul iar FCul sa fie montat pe amortizoare de vibratii. La ultima modificare a frame-ului am creeat o cusca pentru FC si pack-ul LiPo decuplata elastic de brate, ca sa ma folosesc de inertia packului la atenuat vibratii.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1