Am o intrebare daca cineva ma poate ajuta
Am luat o masina de cusut Singer 316 G.
Are motor cu perii ( carbuni ) iar controlul turatiei este asigurat cu ajutorul
unei pedale care are o chestie mai ciudata in interior - nu e reostat bobinat ci o
chestie din ceramica cu doua coloane in care intra niste discuri grafitate - un fel de rezistenta cred
.. oricum nu am inteles cu functioneaza , cum anume isi modifica rezistenta neavand nimic care sa culiseze pe
lungimea discurilor ( ele sunt izolate in suportul ceramic ) - la capat de cursa pune in scurt doua fire si
alimenteaza la tensiunea maxima.
Intrebarea mea este .. deoarece nu are un control fin al turatiei motorului .. apesi apesi apesi si cand incepe motorul
sa bazaie putin si sa se miste un pic , cum ai mai apasat 1 mm cum sare in full ca turatie ..
Se poate adapta un alt dispozitiv ? se poate potrivii eventual o alta pedala de alt tip ?
Sau se poate adapta un dimmer switch dintr'ala de la lustra din camera ?
Din motor la pedala pleaca trei fire :
unul este impamantarea ( se lega la carcasa pedalei )
si celelalte doua sunt legate la capetele piesei din ceramica .. banuiesc ca este unul din firele ce duce la motor inseriat cu pedala .. faza cealalta fiind deja legata in motor din firul ce vine de la priza .
Am vrut sa iau o pedala dar cineva mi-a spus ca nu se potrivesc de la o masina la alta .. dar banuiam ca daca schimb cupla
merge ..
Pagina 1 din 1
Regulator turatie motor masina de cusut Pedala de actionare
#2
Postat 15 February 2014 - 02:21 PM
Regulatorul,reostatul functioneaza pe baza comprimari discurilor de grafit,carbon,se demonteaza capacul si se verifica daca piesa din alama care preseaza dicurile nu este indoita,daca nu,atunci se scot discurile de carbon din izolatorul ceramic,se curata ,se inlatura praful din interiorul canalelor,apoi se monteaza dicurile si se verifica cu ohmetru rezistenta grupului de dicuri.Se verifica cursa piesei din alama care trebuie sa fie cam 5-8mm pina sa ajunga la capat de cursa,prin urmare piesa de alama trebuie sa comprime discurile si apoi la capat de cursa sa atinga contacti de maxima turatie.Oricare reglator poate fi conectat la masina de cusut probleme pot aparea datorita mufei de alimentare care poate fi cu 3 sau mai multe picioare,sau forme diferite,totdeauna reostatul este inseriat cu motorul,numai in cazul regulatoarelor electonice legaturile electice pot fi altfel.DAN
#3
Postat 15 February 2014 - 02:34 PM
czd, la 15 February 2014 - 02:21 PM, a spus:
Regulatorul,reostatul functioneaza pe baza comprimari discurilor de grafit,carbon,se demonteaza capacul si se verifica daca piesa din alama care preseaza dicurile nu este indoita,daca nu,atunci se scot discurile de carbon din izolatorul ceramic,se curata ,se inlatura praful din interiorul canalelor,apoi se monteaza dicurile si se verifica cu ohmetru rezistenta grupului de dicuri.Se verifica cursa piesei din alama care trebuie sa fie cam 5-8mm pina sa ajunga la capat de cursa,prin urmare piesa de alama trebuie sa comprime discurile si apoi la capat de cursa sa atinga contacti de maxima turatie.Oricare reglator poate fi conectat la masina de cusut probleme pot aparea datorita mufei de alimentare care poate fi cu 3 sau mai multe picioare,sau forme diferite,totdeauna reostatul este inseriat cu motorul,numai in cazul regulatoarelor electonice legaturile electice pot fi altfel.DAN
Multumesc tare mult .. am dsfacut toata "instalatia" am curatat si am corectat cursa .. nu asigura comprimarea discurilor de grafit destul de proportional odata cu actionarea pedalei si cand incepea sa le coprime putin deja ajungea la capat si intra
in full . Habar nu aveam ca functionarea se baza pe comprimarea discurilor
Acum merge nesperat de silentios ..
Intre timp am intrebat si un vecin care are o masina de generatie mult mai noua decat vechitura mea si este exact acelasi tip
de reostat .. credeam ca au alta tehnologie ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
Arata acest topic
Pagina 1 din 1