e folositor un sistem flybarless unui incepator?
#1
Postat 17 March 2013 - 09:54 PM
La ora actuala, dotarea pe sistemul cu flybar este optima ca setari si hardware (gyro, servo-uri, motor, regulator), doar "mana" si reflexele lasa de dorit.
Un sistem flybarless m-ar ajuta sa progresez mai repede? (cu mai putine crash-uri). Sau e vorba doar de orele de practica??
#2
Postat 17 March 2013 - 10:00 PM
Daca ai heliul functional si bine reglat mai bine zboara-l asa si la primul crash treci pe FBL.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 17 March 2013 - 10:29 PM
Aceasta postare a fost editata de furios: 17 March 2013 - 10:29 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#5
Postat 18 March 2013 - 08:24 PM
vlad1, la 17 March 2013 - 10:44 PM, a spus:
Ideea de predictibilitate ma incanta. Credeti ca ar putea FBL-ul sa rezolve problema de histerezis la revenirea in 0 a comenzilor?
Respectiv acum patesc urmatorul lucru: am dat o comanda, revin cu comanda in 0 dupa efectuarea manevrei, dar ii ramine o usoara tendinta sa traga in directia ultimei comenzi sau combinatii de comenzi.
Servouri-le de platou au deadbad-l in jur de 5 (pe masurate), cel de coada cam 3, jocurile le-am redus la maxim, am modificat raportul bratelor pe intregul lant cinematic, in sensul reducerii amplificarii pentru a reduce efectul jocului din servo (care de alfel e abia sesizabil) si totusi mai are un mic histerezis.
#6
Postat 18 March 2013 - 09:38 PM
fb: vrei sa zbori inainte, tii mansa inainte. Panichezi, lasi mansa si heli revine la orizontala.
fbl (doar cu gyro 3d): vrei sa zbori inainte, tii mansa inainte un pic pina se inclina heli-ul (cit de tare depinde de viteza cu care vrei sa zbori) dupa care revii cu mansa pe 0. Panichezi, ai pus-o :) gyro-ul nu stie care e orizontala, doar sesizeaza schimbarea de pozitie a heli-ului
Exista si heli-uri cu stabilizare 6 axe (3 gyro + 3 accelerometre) daca vrei un soi de revenire automata la orizontala, stil fb.
#7
Postat 18 March 2013 - 10:17 PM
Se spune ca heliurile FBL nu au atins inca precizia si finetea pe care o au heliurile cu flybar tunate pentru competiile F3C.
Eu pot sa spun din experienta mea care nu e asa. Am zburat de proba cateva heliuri cu flybar in ultimii doi ani si am avut senzatia ca sunt foarte greu de stapanit - nu stateau intr-un loc, nu raspundeau precis la comenzi, etc. Au fost in general clone obosite HK450 dar acum o saptamana am probat un Trex 500 nou nout si am avut aceeasi senzatie, ca nu raspunde la comenzi.
Heliurile mele FBL sunt reglate rezonabil dar nici pe departe atat de bine precum ce am vazut la patrocle, morph sau Logo 400 pe care tocmai ce l-a vandut Sorin.
Dupa ce am dat primul zbor cu FBL cu un Align 3g nu m-am mai uitat inapoi.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 19 March 2013 - 08:30 PM
stiganas, la 18 March 2013 - 10:17 PM, a spus:
Se spune ca heliurile FBL nu au atins inca precizia si finetea pe care o au heliurile cu flybar tunate pentru competiile F3C.
Eu pot sa spun din experienta mea care nu e asa. Am zburat de proba cateva heliuri cu flybar in ultimii doi ani si am avut senzatia ca sunt foarte greu de stapanit - nu stateau intr-un loc, nu raspundeau precis la comenzi, etc. Au fost in general clone obosite HK450 dar acum o saptamana am probat un Trex 500 nou nout si am avut aceeasi senzatie, ca nu raspunde la comenzi.
Heliurile mele FBL sunt reglate rezonabil dar nici pe departe atat de bine precum ce am vazut la patrocle, morph sau Logo 400 pe care tocmai ce l-a vandut Sorin.
Dupa ce am dat primul zbor cu FBL cu un Align 3g nu m-am mai uitat inapoi.
Deci totusi usureaza munca unui incepator. In privinta setarilor nu-mi fac probleme, mai males ca se pot face de pe calculator prin USB. E acum o promotie la ZYX de la Tarot pe OO model. Merita? ziceai ca la primul crash sa trec pe FBL la 2 -3 iesiri fac un crash; nu ca asi vrea dar o cam dau in bara.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 19 March 2013 - 10:36 PM
#11
Postat 19 March 2013 - 10:35 PM
Pilotii care castiga aceste competitii sunt cam aceeasi, au investit o gramada de timp si bani in modele, le zboara aproape de perfectiune si nu le schimba.
E nevoie sa vine careva din afara clubului, un tip gen Nick Maxwell, cu un heli FBL care sa spulbere competitia si atunci peste noapte toata lumea o sa faca F3C cu FBL.
Asa a fost cu F3C si termice/electrice. In clipa in care heliurile electrice au spart nu a mai venit nimeni cu termice.
Problema e ca heliurile noastre cu flybar nu zboara asa. In schimb cele FBL (tot ale noastre) sunt destul aproape.
ZYX de la Tarot merita cu varf si indesat. Vezi sa cumperi varianta noua ZYX-S.
Ice9, la 19 March 2013 - 10:13 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 12 October 2013 - 10:28 PM
pentru un fbl ar merge foarte bine ceva in genul APM 2.5, dar nu ma atrage deloc ideea cand ma gandesc la linkurile directe. Nici nu se mai pune problema unui eventual mic crash. Spun totul la nivel de "fara evenimente".
Voi ce parere aveti?
#13
Postat 12 October 2013 - 10:58 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#15
Postat 13 October 2013 - 05:52 AM
mellbo, la 13 October 2013 - 02:05 AM, a spus:
dar eu ma refeream la altceva, acest aspect era doar o paranteza.
cat de tare afecteaza sistemul fbl servo ?
Deloc! Lasa teoria si zboara un fbl, si dupa 200 de zboruri inspecteaza servo-urile...vezi, au grad de uzura (mai) accentuat pe gear-uri?
#17
Postat 13 October 2013 - 09:15 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 13 October 2013 - 09:47 PM
Adica 3 seturi de pinioane de schimbat, hai nu de fiecare data dar aproape. Putine crashuri in 3D fara rezultatul asta.
#20
Postat 15 October 2013 - 07:11 AM
In apararea ta aceasta spaima de baba au avut-o si producatorii de heli. Acum 10 ani nici nu se punea problema sa fie legat servo direct de swash, toate erau cu push-pull. Pana si primul trex 450 era o mica clona de raptor cu push-pull. Incet, incet producatorii au trecut la direct to swash si au vazut ca nu se intampla nimic rau, din contra se intampla multe lucruri bune. Acum marea majoritate sunt asa. Dupa felul in care au facut tranzitia si dupa specificatiile recomandate pentru servo e clar ca producatorii de heli habar nu au ce forte sunt acolo.
Intotdeauna servo recomandat e cel mai puternic si mai rapid servo al momentului. Am citit un articol scris de un norvegian care chiar a masurat fortele si sunt de fapt foarte mici si la FBL si la FB.
Eu pe HK500 si furios pe Protos avem pe platou servo de coada, rapide dar foarte anemice. Dupa manual nu sunt bune, in practica merg perfect de ani de zile.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 15 October 2013 - 07:24 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#22
Postat 15 October 2013 - 09:10 AM
Cu toate acestea inca am aceleasi servo de aproximativ 18 luni, la acestea a aparut un joc destul de mic (sunt destul de sigur ca de la numarul mare de crashuri/pale rupte) si acum ca am reusit sa setez unitatea zboara foarte bine (mult mai bine decat unul cu Flybar - am unul tot HK450TT Pro).
Parerea mea este ca pentru un incepator este foarte bine sa inceapa cu unul cu Flybar daca nu are pe cineva sa il ajute/invete.
In schimb daca are un ajutor, sa treaca direct pe FBL.(Majoritatea vor schimba angrenajele de la servo in urma unor crashuri, nu de la uzura cauzata de anii de functionare :). Sa nu mai vorbim de pret ....ce suparat o sa fiu daca ajung sa dau 100 ron pe niste rotite ca s-au uzat intr-un an....nu peste 1000 ron pe crashuri pe an :rofl: )
#23
Postat 15 October 2013 - 11:52 PM
Au fost de noi pe FBL. In fine oricum nu conteaza asa mult, un joc. Problema s-ar pune daca acel joc ar ajunge sa blocheze servo. Egal crash.
Ah si inca ceva. Cu regret, dar nu toti cei pasionati de ventilatoare avem extra-fonduri alocate acestui hobby..asta e viata.
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 15 October 2013 - 11:55 PM
#24
Postat 16 October 2013 - 12:02 AM
Eu vad treaba asta precum cutiile de viteza la masini. Manuale si automate. Flybar exista in continuare, virtual, face electronica ce face flybar. Toate bune si frumoase, exceptand vibratiile, exceptand blocarea procesorului si altele. Ma rog, e un compromis de siguranta intre manual si electronic, la fel cu geamurile electrice la auto, busola mecanica vs senzor magnetic.
intrebare: de unde cumparati voi piese pentru align trex 450 pro-fbl ?
Aceasta postare a fost editata de mellbo: 16 October 2013 - 12:03 AM
#27
Postat 04 January 2014 - 10:16 PM
http://www.cosmos4ki.../rocket_v2.html
#28
Postat 01 February 2014 - 05:49 PM
apstudio, la 16 October 2013 - 10:56 AM, a spus:
Subscriu! E cam greu sa te intorci la flybar cand afli senzatia flybarless-ului si cand descoperi ca poti tuna platoul ciclic in feluri pe care nici nu ti le-ai imaginat, ca sa nu mai zic de faptul ca ai la dispozitie si compensarea cozii in functie de colectiv. Apoi mai e senzatia in zbor, flybarless-ul parca aluneca pe aer ca patinele pe gheata, face zborul mai predictiv si mai fix,cu dual rate si expo reglate bine plus un model bine echilibrat poti lasa stick-urile libere si striga "Look mommy, no hands no hands!" :lol:
De cealalta parte mecanica flybar-ului parca e mai atractiva, e ceva in complexitatea aia mecanica a capului rotor care iti aminteste ce inseamna un elicopter de fapt.
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX