Aeromodelism interzis in Romania incepind din 1 februarie 2014
#361
Postat 24 January 2014 - 09:50 PM
Eu am o informatie de la un posesor de ultralight - replica a fost "cine crezi c-o sa-ti dea tie asa ceva vreodata !?" - dar as mai vrea confirmari.
In w/e acesta trebuie sa concep o scrisoare catre AACR, si trebuie sa iau in considerare toate informatiile.
Sunt curios daca AACR-ul are capacitatea de a raspunde la 100 de cereri de spatiu aerian segregat intr-o zi, venite de la persoane fizice, si daca ei sunt constienti ca ordinul ministerului le-a aruncat ditai pisica moarta in ograda.
#362
Postat 24 January 2014 - 09:51 PM
Si eu care aproape la fiecare zbor testam mereu alt motor, alte elici,...
#364
Postat 24 January 2014 - 09:59 PM
#365
Postat 24 January 2014 - 10:11 PM
sandu62, la 24 January 2014 - 09:59 PM, a spus:
Domnule, tot respectul, dar fa-o dupa ce intra in vigoare ordinul ministrului. Ca o fac si eu. Iau aeromodelul din perete, nezburabil inca dar cu multe sanse si merg sa obtin ce doresc politicienii. Apropo, totul trebuie facut cu hartii scrise, inregistrate la registratura si la care sa poti primi raspuns scris. Cu alea poti merge mai departe. Legat de asigurare, in ordin la art. 5, scrie clar "dupa caz". Cine stie ce o fi insemnand asta? Ca pot fi cazuri cand nu e nevoie? Intreb si eu...
Telefon: 0721 385365
#366
Postat 24 January 2014 - 10:13 PM
bitex, la 24 January 2014 - 09:42 PM, a spus:
Eu zic ca da. Ca si sportiv legitimat ma incadrez la Art 5 alin 2 a, indiferent cate modele ai imatricularea dupa FRM este unica si nu depinde de categoria din care face parte modelul F3A F3J ... iar un antrenament care se desfasoara saptamanal pentru o cometitie la care voi participa sau nu pentru ca nu verifica nimeni, este un antrenament sub egida FRM si nu cred ca ar fi foarte greu ca si club sa obtin o hartie de la FRM in care sa scrie ca sportivi afiliati clubului fac antrenament saptamanal pe terenul xxxxx. In aceasta categorie nu intra dronele si FPV, dar sunt convins ca timpul si pasionatii vor rezolva si aceasta problema.
Aceasta postare a fost editata de old-boy: 24 January 2014 - 10:14 PM
#367
Postat 24 January 2014 - 10:14 PM
#368
Postat 24 January 2014 - 10:31 PM
#369
Postat 24 January 2014 - 10:36 PM
old-boy, la 24 January 2014 - 10:13 PM, a spus:
Pana sa ajungi la 5 ai de trecut prin 4 si e ce comentam eu mai devreme.
Scuza-mi ignoranta, dar citez din nou bucata cu pricina:
"O aeronavă civilă motorizată fără pilot la bord şi cu masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 150 kg poate fi operată în spaţiul aerian naţional, în condiţiile respectării cerinţei prevăzute la art. 1 alin. (1) şi (2), numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) deţine un certificat de identificare emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau un certificat de înmatriculare ori un document echivalent emis de alt stat; "
Apoi ajungi la 5, care precizeaza ca:
"(2) Prezentul ordin nu se aplică:
a) aeromodelelor, aşa cum acestea sunt definite şi clasificate de către Federaţia Internaţională de Aeromodelism şi de către Federaţia Română de Modelism, atunci când sunt utilizate în cadrul competiţiilor, demonstraţiilor aeriene sau al altor manifestaţii oficiale organizate de Federaţia Română de Modelism; "
Tocmai asta discutam in subiect, activitatea care nu-i cuprinsa in articolul 5 , cu 2. Cu ce organizeaza FRMD-ul e OK, merge. Dar tot forumul vorbeste despre ce nu-i sub aripa FRMD. Si ca exemplu, antrenamentele pentru campionate, nu sunt cuprinse aici. Ca sa nu mai zic ca nici altele...
PS. ca sa completez, poate nu se intelege clar din ordin, dar din text ar fi clar. Scrie ca aeronava poate fi operata daca detine un certificat de identificare, nu ca proprietarul trebuie sa detina un numar de licenta FAI. Eu cel putin asta inteleg, ca trebuie sa ai certificat de identificare pentru fiecare aeronava. Asa este si normal. Doar ca e inca imposibil in cazul nostru.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2014 - 10:45 PM
Telefon: 0721 385365
#370
Postat 24 January 2014 - 10:44 PM
old-boy, la 24 January 2014 - 10:13 PM, a spus:
na, ca ai punctate f bine. restul de discutii is pe langa, si nu-si au rostul. deci se poate, nu???
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#371
Postat 24 January 2014 - 10:49 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2014 - 10:52 PM
Telefon: 0721 385365
#372
Postat 24 January 2014 - 10:49 PM
De vanzare 21952000000 metri CUBI aer segregat in Bucuresti, fara vecini. 1,655 Euro /mc.Unic proprietar.Accept si creante.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#373
Postat 24 January 2014 - 10:58 PM
#374
Postat 24 January 2014 - 11:07 PM
De vanzare 21952000000 metri CUBI aer segregat in Bucuresti, fara vecini.Cadastru, intabulare, certificat de urbanism cus zboruri, toate avizele: AACR, AR, ROMATSA, FRMd,M Transp, ANI,IGSU, SRI, FAI, NASA, SMURD...Actele la unul din cei doi notari agreati.
1,655 Euro /mc.Unic proprietar.Accept si creante.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#375
Postat 24 January 2014 - 11:20 PM
zoli_jet, la 24 January 2014 - 10:31 PM, a spus:
Idioti, dar multi si pusi mai ales unde nu ar trebui sa fie! :drinks:
Dom*PROFESOR, la 24 January 2014 - 11:07 PM, a spus:
De vanzare 21952000000 metri CUBI aer segregat in Bucuresti, fara vecini.Cadastru, intabulare, certificat de urbanism cus zboruri, toate avizele: AACR, AR, ROMATSA, FRMd,M Transp, ANI,IGSU, SRI, FAI, NASA, SMURD...Actele la unul din cei doi notari agreati.
1,655 Euro /mc.Unic proprietar.Accept si creante.
Cu TVA sau fara??
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#377
Postat 24 January 2014 - 11:26 PM
old-boy, la 24 January 2014 - 10:13 PM, a spus:
mdaaa .. si terenul X cum se va dovedi ca exista cu adevarat ? cum se va dovedi ca indeplindeste eventual conditiile cerute ?
Credeti ca va veni vre-un inspector bugetar din minister sa isi strice pantofii de 500 de euro sa constate cu chisorii lui la fata locului ?
Va spun eu ca NU !
Va trebui sa faci frumos dosarel cu :
Certificat de urbanism cu tot ce implica
Autorizatie de constructie cu toate avizele de pe fata pamantului
Cadastru cu evidentierea amplasarii lui in zona
Acordul legalizat al vecinilor
Si tot ce o sa le mai bubuie mintea sa ceara
Functionarul cu pantofi lucitori si smartphone de ultima generatie o sa ia la puricat dosarul ,
o sa verifice cadrul juridic de dobandire spre folosinta a terenului, indeplinirea celorlalte
cerinte si fara sa va ganditi ca o sa stea cu ruleta sau tedolitul insirat pe camp , ci doar in
baza cadastrului o sa constate distanta de siguranta fata de perimetrul intravilan al localitatii
invecinate .
Daca nu ai actele in regula iti zice pa !
Stiti cumva vre-un teren de zbor CU ACTELE IN REGULA ? .. eu unul NU !
Banuiti cat inseamna intrarea lui in legalitate atat ca birocratie
dar si ce costuri implica asta ? eu DA !
Asa ca ... mai avem de asteptat .. cam cat a asteptat bunicu pe .. americani !
#378
Postat 24 January 2014 - 11:32 PM
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 24 January 2014 - 11:33 PM
#379
Postat 24 January 2014 - 11:36 PM
Pun un citat: "FRMD nu-si asuma raspunderea pentru activitatile de unde zici tu, pe ochi frumosi. Asta inseamna sa ai terenul pregatit, autorizat, sportivii cu acte in regula, si probabil ca acordul ar fi doar pentru activitatile conexe celor oficiale. Garantez ca nu iti da acordul federatia sa faci antrenament pentru hexacopter sau polistirene sau alte minuni, din moment ce nu exista competitii oficiale patronate de FRMD cu acel specific. Si ti-as dori sa fii instructor sau presedinte de club si sa faci hartii pe tema asta. Iti spun din sursa sigura, inainte de '89 era mult mai restrictiva situatia dar nu atat de stupida. Da, erau declarate statiile, frecventele, locurile de zbor erau cunoscute, dar niciodata nu a cerut nimeni sa ai pentru aeromodele certificate de identificare sau alte minuni. "
PS. E la mintea cocosului ce inseamna sa te ocupi de actele pentru un teren, cand initial era arabil sau pasune si vrei sa-l faci altceva, cu atat mai mult sa corespunda si cerintelor celorlalti...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2014 - 11:38 PM
Telefon: 0721 385365
#380
Postat 24 January 2014 - 11:43 PM
Cred ca ar trebui sa terminam sa ne mai uitam la TV....sau la toti aia care apar pe acolo...
PS - am vazut reportajul din osturile anterioare...si nu stiam ca numai "nenea" ala face "drone"...
Ce tara de kk - nu vrem sa intelegem, ca orice profit facem, trebui imparti cu statul, altfel, cand o sa va lovit masina so o sa va accidentati..nu o sa mai vina nimani sa va ia de pe sosea. (sa nu-mi scoateti ochii cu catastrofa lui Iovan - ca nu cred ca l-a fortat nimeni sa zboare in givraj - tara libera la exprimare, sau m-au batut degeaba militienii pe 18 decembrie 1989 in Piata Matei Corvin din Cluj???). Cand ia foc casa vecinului..ne rugam sa vina pompierii sa o stinga, sa nu se extinda si alnoi?...da nu vrem sa platim impozite...si mai mult, nu mai vrem sa ne supunem legilor???..
Eu unul zic ca au dreptate. Era vremea sa legalizam cumva zborul aeromodelelor..indiferent daca au aripi fixe sau mobile..
Sa fiti iubiti.
PS - gata, am citit tot ce s-a scris pe tema asta...si ma ingrozesc din ce in ce mai tare...Wabo - rogu-te inchide topicul asta...
#381
Postat 24 January 2014 - 11:58 PM
#382
Postat 24 January 2014 - 11:59 PM
@Wabo cred ca ar fi mai bine sa inchizi aceasta discutie ca din 13 pagini nu cred ca mai mult de 15 posturi sunt la subiect.
Aceasta postare a fost editata de casper20: 25 January 2014 - 12:00 AM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#383
Postat 25 January 2014 - 01:22 AM
In Romania, orice lege sau regula, s-a facut petnru a acoperi vreo hotie sau orice alt interes financiar.
Chiar sunteti atat de naivi incat sa credeti, ca ii pasa cuiva de siguranta sau bunastarea Domniilor voastre ?
Cineva undeva, cu un ranjet sub mustata, isi freaca acum palmele.
Eu vad doua motive principale pentru care se incearca limitarea acestui hobby :
1. Interese financiare, hotii
2. Cineva vede raspandirea dronelor cu telecamere, ca pe un posibil "pericol", filmari ce ar putea fi incomode si ar demasca unele magarii.
Aici as da ca exemple, protestele din ultima perioada, unde o filmare din drona, poate arata numarul real de participanti si cat de manjita este toata media din Romania, media care
incearca sa manipuleze aceste aspecte, cu informatii eronate.
Ar mai fi imaginile de la locul accidentului aerian din ultimele zile. S-au pus multe semne de intrebare in legatura cu desfasurarea operatiunii de salvare, in urma mai multor
marturii, iar o filmare de genul acesta, cine stie ce ar mai scoate la ivrala. Cum ar fi dovada ca epava (sau parti din ea) a fost carata de catre sateni, fapt destul de grav.
Da...este foarte posibil ca si acea filmare sa fi trezit pe cineva, dar nu in sensul bun pentru noi.
Nu este exclus ca cineva sa fi realizat potentialul acestor drone, pentru a le demasca marsaviile sau erorile.
Si lista ar putea continua.
Cum scria cineva intr-un post mai vechi..am ajuns o tara de rahat si suntem cam terminati, fie ca ne place sau nu.
Personal...vad Romania ca pe un animal pe moarte, lesuri...de care trag hienele din toate partile, in disperarea de a mai prinde ceva ct se mai poate.
S-a furat si s-a vandut tot.
Am mai ramas noi, oamenii ..de exploatat pana la sange si resursele naturale.
Pur si simplu, din principiu nu ar trebui sa aceptam asa ceva, pana nu sunt consultate persoane competente.
Chiar si cu legi mai permisive, cineva va profita cu siguranta de aceasta situatie.
Eu unul...nu am zburat si nu voi zbura niciodata restrictionat intr-ub club. Simt nevoia sa o fac liber, in natura sau oriunde nu deranjez pe nimeni.
De zburat se va zbura mult si bine. Cel putin pe unde umblu eu, nu prea ajunge politia nici daca-i rog frumos.
De fapt...o singura data au venit dupa mine la 3 dimineata, ca eram proptit intr-un copac. Dar si atunci, au urcat vreo ora la picior si ziceau ca nu au utilaje adecvate in tot Judetul.
Afectati vor fi cei care fac asta pentru bani si/sau cei care locuiesc in orase si nu se pot deplasa.
#384
Postat 25 January 2014 - 02:02 AM
#385
Postat 25 January 2014 - 02:05 AM
adyc, la 24 January 2014 - 11:58 PM, a spus:
Auzi la el, e singuru care le poate construii, da tot forumu de la multicoptere ce sunt? Le iau toti de la el?
P.S.: Si viteza ucide si e periculoasa, interzicem masinile rapide? Armele ucid in masa, le interzicem si pe alea?
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 25 January 2014 - 02:08 AM
#386
Postat 25 January 2014 - 04:18 AM
Este permis zborul uav cu aparate cu o greutate de pana la x kg atata timp cat nu se incalca dreptul la intimitate,
nu se pun in pericol vieti sau bunuri materiale (facandu-se referire la legile deja in vigoare in acest domeniu)
O astfel de lege ar suna mult mai corect si ar fi mult mai eficienta fara sa dea batai de cap nici autoritatilor
daca ar oferi comunitatii aeromodelistice dreptul de a-si exercita pasiunea in limita bunului simt si cu responsabilitate dar nefiind exonerata de eventualele incalcari ale sigurantei zborului sau altor legi.
Aeromodelistul este cel mai in masura sa isi reglementeze singur standardele de siguranta si etica iar unde acest lucru nu se intampla sigur comunitatea il va atentiona si eventual disciplina. Cine va incalca legile de mai sus va fi tras la raspundere de lege oricum, se vor sorta astfel de la sine the good, the bad and the ugly.
Cei din urma oricum nu vor da doi bani pe lege, legile se incalca tot timpul, avem cele mai bune exemple chiar in fruntea tarii.
In alta ordine de idei, nevasta-mea (medic) deja a aplicat la cateva centre din occident, dar credeti ca e vreo pierdere pt statul roman numarul tot mai redus de medici? stiti cat cheltuie statul cu un pacient dializat? cu cat se sting mai repede cu atat mai bine pt buget
Deci statul nu pierde niciodata, amaratul de cetatean se sacrifica ca tuta pt niste nemernici care cred ca li se cuvine totul. Gaurile in toate sistemele se vor inmulti in continuare. Un fleac, ne-au ciuruit...
#387
Postat 25 January 2014 - 08:29 AM
Ei fraza asta ma scoate din minti!
Cat de dobitoc tre sa fi, dupa ce ai distrus industria aeronautica in Romania, sa mai vezi si dezvoltare continua eventual si durabila.Ironia face ca cei raspunzatori de distrugere sa fie recompensati in timp cu foloase materiale incredibile.
Sunt destui piloti pasionati, multi ingineri de aviatie care avand pasiunea zborului in sange au trecut la proiectarea si pilotarea aeromodeleleor doar pentru ca visul sa nu dispara.
O tara intreaga se zbate in saracie, foame si frig iar otrava neamului care se intituleaza in conducatori politici pun zilnic presiune pe noi, ne scot la licitatie in fiecare zi, ne amaneteaza viitorul.
Cand cineva zicea ca ne va fi luat si AERUL care-l respiram nu credeam, ei uite ca a venit si momentul asta.
PS
Sa faca cineva o sinteza clara, scurta si la obiect din ideile cu adevarat valoroase.Prostia se poate invinge pana la urma.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#388
Postat 25 January 2014 - 08:35 AM
drdream, la 24 January 2014 - 11:21 PM, a spus:
Am vazut interviul lui Dramida. Mi s-a parut cat se poate de decent, cu exceptia momentului cand s-a laudat ca el e singurul din Romania care face drone. Pe de alta parte ne sustine cauza afirmand ca legea e absurda si ii loveste pe toti pasionatii. E f bine ca a mentionat ca nu s-au intamplat nicaieri in lume accidente aviatice cauzate de drone. Asta e bine sa se stie. Adaug si eu ca, nici incepator fiind, n-am produs cuiva vreo paguba. Doar pana am invatat sa zbor am avut cateva accidente, care m-au pagubit doar pe mine. Iar in ultimii 2 ani nici mie insumi nu mi-am mai produs pagube.
#390
Postat 25 January 2014 - 09:09 AM
Bonus:
Daca cumva il suspectati de inteligenta emotionala pe dramida va inselati, este un tip caruia ii lipseste simtul ridicolului si care ar fi in stare sa faca ORICE pentru interesele proprii. Talentul sau este minciuna fara scrupule (amintiti-va de "pregatesc o emisiune in secret...") si perseverenta in acel lucru. M-am intersectat cu el acum mai multa vreme, nu existau filmari aeriene sau drone in capul lui pe atunci, ci doar niste audiobook-uri de la americani din gama "Cum sa reusesti in viata doar ascultand aceste porcarii" pe care le asculta si promova precum produsele Amway . Era la fel de disperat pe atunci si copia tot ce prindea in ceea ce facea.Minciuna si marketingul fara fond erau la fel de bine dezvoltate. Asa ca nu va asteptati sa gasim vreo salvare la acest idivid si la interventiile sale, ci eventual poate ne mai vinde vreo drona "inventata de el.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 25 January 2014 - 09:11 AM