Modelism - RHC Forum: Aeromodelism interzis in Romania - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aeromodelism interzis in Romania incepind din 1 februarie 2014

#91 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 09:02 AM

Legislatia nu face diferentiere intre hobby si profesie. Ea doar sa refera la miscarile de aparate in spatiul aeran sa refera.
Nu are nicio influenta daca ai prabusit avionul intrun om, ca si pilot profesional sau ca si hobbyist.

Dupa parerea mea trebuie gasit legatura directa cu cei care sint insarcinati sa faca inventariarea si detaliile, adica Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

Asa cum se afla in Bucuresti, trebuie impins persoane capabile de comunicare civilizata si coerenta, cu pricepere in domeniu de modelism si cu experienta ampla cu birocratia romaneasca. (Silviu??) Si probabil totusi trebuie involvat si inclus si FRMD la intalnireile acollo, ca daca tot a fost mentionat....

In speranta se poate forma o comsisie unde modelisti vor fi auziti macar inainte sa fim spinzurati cu totul.
Daca comisia asta va lucra si transparent, nu avem de cit de gastigat.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 January 2014 - 09:04 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#92 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 09:02 AM

Cine are talent la scris il rog sa faca un draft de petitie si sa o posteze pt. a o putea discuta.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#93 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 January 2014 - 09:07 AM

MLGore, nu sunt de acord sa se interzica dronele si FPV-ul, desi nu sunt un fan al lor. Este o cale de a invata si a evolua, tehnologia merge inainte indiferent daca unora de la Minister le place sau nu. Si nu se stie cand acei oameni pot face ceva deosebit in situatii deosebite. Sunt necesare doar reglementari de bun simt in privinta zonelor survolate si a sigurantei zborului.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#94 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 09:09 AM

Cine are talent la scris il rog sa faca un draft de petitie si sa o posteze pt. a o putea discuta. Ce as propune eu:
Se permite accesul in spatiul aerian al aeronavelor de tip aeromodel cu greutate mai mare de 1kg dar mai mica de 15 kg cu conditia ca:
- plafonul de zbor sa fie mai mic de 150m
- zborul sa se faca la vedere, distanta maxima intre pilot si aeronava sa fie mai mica de 400m
-distanta minima intre locul de zbor si zone rezidentiale mai mare de 500m
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#95 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 09:11 AM

Vezi postareaGigiGL, la 23 January 2014 - 09:07 AM, a spus:

MLGore, nu sunt de acord sa se interzica dronele si FPV-ul, desi nu sunt un fan al lor. Este o cale de a invata si a evolua, tehnologia merge inainte indiferent daca unora de la Minister le place sau nu. Si nu se stie cand acei oameni pot face ceva deosebit in situatii deosebite. Sunt necesare doar reglementari de bun simt in privinta zonelor survolate si a sigurantei zborului.



Nici eu nu sunt deacord sa se interzica, se poate zbura FPV si la vedere. Valabil si pt. drone.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 23 January 2014 - 09:13 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#96 Useril este offline   edy_lucian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 12-October 06
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:aero 1:1, aeromodelism

Postat 23 January 2014 - 09:19 AM

Vezi postareaMLGore, la 23 January 2014 - 09:09 AM, a spus:

Cine are talent la scris il rog sa faca un draft de petitie si sa o posteze pt. a o putea discuta. Ce as propune eu:
Se permite accesul in spatiul aerian al aeronavelor de tip aeromodel cu greutate mai mare de 1kg dar mai mica de 15 kg cu conditia ca:
- plafonul de zbor sa fie mai mic de 150m
- zborul sa se faca la vedere, distanta maxima intre pilot si aeronava sa fie mai mica de 400m
-distanta minima intre locul de zbor si zone rezidentiale mai mare de 500m

Nu stiu daca reglemetarea de greutate e buna la max 15kg. Un model de 150"(3.81m) are in jur de 22kg si totusi e un aeromodel cu care nu se zboara la distante mari si tot la vedere.
In orice caz trebuie gasita varianta optima pentru a nu ingradi in nici un fel aeromodelismul.

Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 23 January 2014 - 09:21 AM

0

#97 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 January 2014 - 09:20 AM

Petitii? Mitinguri ? .. aveam pretentii mai baieti ( recunosc .. nu prea mari ) !

A murit un copil mancat de caini si abia abia abia s-au adoptat niste masuri legislative si voi
credeti ca daca apareti in fata nu stiu cui minister cu "haripatele" in brate se rezolva ceva ?

Daaaa .. se rezolva .. va vede vre-o baba colerica si urla aratand cu bastonu catre voi :
" ... Aolooooo .. poate va prind ca imi cada oratania aia in balcon sa imi omoare mosu ! "

Societatea va fi intotdeauna divizata chiar si pe probleme mai arzatoare decat joaca noastra si nu
veti gasii sprijin - poate tocmai invers .


Acum vre-o cativa ani cand am mai spus una alata si ca se pregateste aceasta lege am fost luat la misto ..
cand am spus ca vecin apropiat unui teren de zbor ne-a zis ca nu se poate odihni in weekend din cauza zgomotului
de la aeromodele .. la fel ... " poti sa te abtii Nea Gigi ! " .. eu m-am abtinut dar legea si-a urmat cursul.

NICIODATA cei care elaboreaza legi si norme de aplicare ( de obicei doar teoreticieni ) nu pleca urechea la realitatea
din teren ( legislatie auto, legislatie economica etc .. ) sunt aberatii destule ca dovezi .

V A T R E B U I sa NE CONFORMAM LEGII dupa aparitia ei ! C L A R !

P.S.

Da chiar nu intreaba nimeni cum e in alte tari ? sunt colegi care au legatura cu federatia in diverse forme, federatie
ce se poate informa la omologii lor din alte tari , sunt colegi stabiliti in alte tari care practica aeromodelism ( Dan Mitea,Primus, Serban, etc ) .. asa ca puneti si voi boii inaintea carutii si nu invers .. pe urma treceti la sticle incendiare si mitinguri ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#98 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 09:30 AM

Ca se va lamuriti cum este in Germania vedeti pe forum de RC-Network, cel mai mare forum germanaici:.

Regulile de baza sint urmatorele care ne intereseaza aici:

Aeromodele sint aeronave ca si celealte zburatoare care sa misca in spatiu aerean.

Aeromodele cu peste 5kg si pana la 25kg nu pot zbura fara autorizatie oriunde (trebuie aeromodelodrom)

Peste 25kg trebuie inregistrare si chiar si omologarea aeromodelelor cu teste cu tot.

Aeromodele cu motoare termice nu au voie sa zboara la distanta mai mica de cit 1,5km din intravilan.
INvers spus, electric pana la 5kg este voie si chiar in parc....

Aeromodele de orice fel nu au voie sa zboare la distanta mai mica de cit 1,5km de aerodromuri/aeroporturi cu excepotia daca au apropare de zbor de controller respectiv.
Pentru orice miscare in aer este obligatorie o asigurare de raspunderea civila care la asociatii germane costa cam 25 EUr pe an la valoare de 4000000 EUr cu franciza de 100 EUR si minim 2% de peste und anumit nivel daca este vorba de subprapunere de frecvente. (asigurare are toate lumea, mai putin cei cu jucarii sub 1kg, la care in mai multe cazuri este inclus in asigurare RCA normala care au vreo 70&% din popor oricum)

Modele peste 5kg trebuie sa poarta pe ele adresa posesorului sub forma citibila si si sub incidente de foc(cea nu prea face nimeni la modele sub 25kg...)

Discutia asta am mai avut acum 15 ani si acum 5 ani si in fiecare an cind au fost acidente, sau cind a fost chestia cu combustibilul care contine methanol.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 January 2014 - 09:34 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#99 Useril este offline   edy_lucian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 12-October 06
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:aero 1:1, aeromodelism

Postat 23 January 2014 - 09:31 AM

In posturile anterioare tocmai se discuta faptul ca Federatia nici nu a fost consultata in ceea ce priveste acest ordin si nici nu a avut habar de existenta acestuia.
Legislatia care va trebui armonizata cu cea UE pana in 2016, va trebui sa tina seama si de Federatie si de cluburile existente la ora actual in RO, cel putin asa cred eu.
Dar in general cei atotstiutori nu cer parerea noastra a celor multi.
Ramane de vazut cum putem face sa se ajunga la o lege corecta si cat mai realista in conditiile actuale de dezvoltare si de progres in domeniul modelistic.

Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 23 January 2014 - 09:32 AM

0

#100 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 09:31 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 23 January 2014 - 09:20 AM, a spus:

Petitii? Mitinguri ? .. aveam pretentii mai baieti ( recunosc .. nu prea mari ) !





Da Gigi, petitii si mitinguri daca e nevoie. Daca tara asta are o problema, ea e (problema) pasivitatea. Mie unul nu-mi place sa ma aplec dupa sapun.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#101 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 January 2014 - 09:33 AM

Vezi postareaGigiGL, la 23 January 2014 - 09:07 AM, a spus:

MLGore, nu sunt de acord sa se interzica dronele si FPV-ul, desi nu sunt un fan al lor. Este o cale de a invata si a evolua, tehnologia merge inainte indiferent daca unora de la Minister le place sau nu. Si nu se stie cand acei oameni pot face ceva deosebit in situatii deosebite. Sunt necesare doar reglementari de bun simt in privinta zonelor survolate si a sigurantei zborului.


Mda, la cutremur in '77 numai armata si radiamatorii mai emiteam... si au fost cativa salvati datorita comunicarii intre radioamatori.
Din pacate, la accidentul recent nu a fost sa fie gasiti de un FPV-ist, ca atunci chiar aveam argument forte...

Vezi postareawabo1, la 23 January 2014 - 09:30 AM, a spus:

Ca se va lamuriti cum este in Germania vedeti pe forum de RC-Network, cel mai mare forum german aici:
Regulile de baza sint urmatorele care ne intereseaza aici:
...


In plus fata de cele enumerate, plafonul de zbor este aproape unanim limitat in EU la 140-150m - 400feet in US, corespunzand cu limita de jos a plafonului ULM.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 January 2014 - 09:38 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#102 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 09:37 AM

Problema cel mai mare este spatiu aerean controlat care din stinta mea acopera Romania complet, adica oriunde te afli, trebuie se te adresezi controlerului si sa depui un plan de zbor.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#103 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 09:45 AM

Corect Renatoa, am uitat sa spun, doar ca si asta se afla pe hirtie si hirtia are rapdare cum se spune pe nemteste. Nu te controleaza nimeni si nu stiu de evenimente cu ciocniri de Boing cu aeromodele. Practica este totusi si in germania mai permisiva si sa apeleaza la bunul simt sa nu ridici o racheta pe linga aerodrom sau sa sa intri cu parapanta in spatiu controlat neautorizat. Ca poti autorizat daca ai statie.. asa ca theoretic cu FPV-ul tau, daca ai pozitia si harta ICAO si GPS o poti cere controlerului de la Otopeni sa aterizezi acollo cu aparatul tau, doar sa achiti taxa de aterizare... :)

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 January 2014 - 09:47 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#104 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 January 2014 - 09:46 AM

Am mai citit asta odata si m-am intrebat si atunci: chiar asa ?!
Parapantistii atunci zboara cu planuri de zbor ? Moto-delta, ULM ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#105 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 09:49 AM

Vezi postarearenatoa, la 23 January 2014 - 09:46 AM, a spus:

Am mai citit asta odata si m-am intrebat si atunci: chiar asa ?!
Parapantistii atunci zboara cu planuri de zbor ? Moto-delta, ULM ?


Da , exact asa si este. Exista un numar telefon unde deschizi sau inchizi zborul si declar cine esti, numar licenta si ce ai de gind sa faci.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 23 January 2014 - 09:51 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#106 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 January 2014 - 10:01 AM

Si daca tot ii streseaza filmarile aeriene... Care ar fi diferenta din punctul de vedere al sigurantei nationale si al dreptului de proprietate/intimitate al cetatenilor/institutiilor/firmelor intre un film realizat din elicopterele PROTV . Antena.... si unul, de regula mai slab calitativ facut dintr-o drona sau un motoplanor FPV??? Nici una! Adica unii "e mai egali" decat altii?
Nu este un argument valabil pe care sa ni-l arunce in fata. Si nici nu mai accept "faceti asa, c-asa vrea muschii mei" din partea unui ignorant!!!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#107 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 January 2014 - 10:09 AM

Acelea sunt deja reglementate de ani buni, si multi...
Daca nu stiati, intr-un oras, pentru imagini "aeriene" la peste 40 m, chiar daca sunt facute folosind o macara, trebuie autorizatie de la primarie, lege veche.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#108 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 10:14 AM

Vezi postareaedy_lucian, la 23 January 2014 - 09:19 AM, a spus:

Nu stiu daca reglemetarea de greutate e buna la max 15kg. Un model de 150"(3.81m) are in jur de 22kg si totusi e un aeromodel cu care nu se zboara la distante mari si tot la vedere.
In orice caz trebuie gasita varianta optima pentru a nu ingradi in nici un fel aeromodelismul.


Eu am trecut limita de 15kg pt zborul in locatii neamenajate, gen Chitila, Cet vest, si alte campuri, cei care au modelodroame(Luica, A51, Copaceni) se pare ca le vor putea omologa si acolo vor fi alte reguli.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#109 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 January 2014 - 10:16 AM

Parerea mea este ca Wabo ne-a furnizat informatii foarte utile privind reglementarile din Germania. Ar fi un model bun pentru discutii cu cei de la Ministerul Transporturilor. Dar cel mai bine ar fi s-o faca Federatia impreuna eventual cu reprezentanti ai amatorilor. Sansele de reusita ar exista si ar satisface pe toata lumea.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#110 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2014 - 10:22 AM

Vezi postareaGigiGL, la 23 January 2014 - 10:01 AM, a spus:

Si daca tot ii streseaza filmarile aeriene... Care ar fi diferenta din punctul de vedere al sigurantei nationale si al dreptului de proprietate/intimitate al cetatenilor/institutiilor/firmelor intre un film realizat din elicopterele PROTV . Antena.... si unul, de regula mai slab calitativ facut dintr-o drona sau un motoplanor FPV??? Nici una! Adica unii "e mai egali" decat altii?
Nu este un argument valabil pe care sa ni-l arunce in fata. Si nici nu mai accept "faceti asa, c-asa vrea muschii mei" din partea unui ignorant!!!


Cand am spus de zburatul FPV la vedere, nu m-am gandit la incalcarea intimitatii ci la siguranta. Oricand se poate intampla ceva cu electronica de pe model si te trezesti cu el infipt intr-o casa, un om sau, mai rau, intr-un avion 1:1. Sa nu-mi spui acum ca FPV-isti se dau numai pe camp ca sa admire graul si rapita. Nu ai nevoie de distante mari pt. testarea echipamentelor de zbor iar pt. range, poti pune receptorul video la 20 km de locul de zbor iar tu ramai langa avion, cu statia de gat. Firmele care se ocupa de filmari aeriene vor trebui sa-si inmatriculeze modelele si sa ceara aprobare, lucru ce mi se pare firesc, doar din asta vor sa traiasca.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#111 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 January 2014 - 10:27 AM

Vezi postareaMLGore, la 23 January 2014 - 10:22 AM, a spus:

Cand am spus de zburatul FPV la vedere, nu m-am gandit la incalcarea intimitatii ci la siguranta. Oricand se poate intampla ceva cu electronica de pe model si te trezesti cu el infipt intr-o casa, un om sau, mai rau, intr-un avion 1:1. Sa nu-mi spui acum ca FPV-isti se dau numai pe camp ca sa admire graul si rapita. Nu ai nevoie de distante mari pt. testarea echipamentelor de zbor iar pt. range, poti pune receptorul video la 20 km de locul de zbor iar tu ramai langa avion, cu statia de gat. Firmele care se ocupa de filmari aeriene vor trebui sa-si inmatriculeze modelele si sa ceara aprobare, lucru ce mi se pare firesc, doar din asta vor sa traiasca.


Ceea ce spui este corect, dar acest aspect al sigurantei se poate sa fie inclus in reglementarile din anexele legii. Siguranta este cea care ne trimite si pe noi la camp chiar si cu zburatoarele de spuma.
Cel putin la noi, se urmaresc performantele tehnice de distanta, nu obiectivele de la sol, deci nu ne deranjeaza nici rapita nici porumbul.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 23 January 2014 - 10:30 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#112 Useril este offline   worms 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1345
  • Inregistrat: 20-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 23 January 2014 - 10:27 AM

asta e un motiv bun pentru a demite pe cei din FRM pentru incompetenta. in ambele cazuri sunt vinovati : daca nu au stiut nimic inseamna ca nu au facut nimic care sa-i evidentieze si sa aiba rol consultativ iar daca au stiut au incropit o lege proasta care ataca interesele aeromodelistilor din tara si care e departe de nevoile reale. de ce se cheama Federatia Romana de Modelism? cu ce ma reprezinta ca roman? ce cauta titulatura de roman acolo? sa-i zica Federatia lui Conu de Modelism si sa ia salarii din sponsorizari nu din impozitele platite de noi ca cetateni ai acestei tari.pe mine ma lasa rece daca se mai zboara sau nu dar au frant aripile tinerilor icari pentru ca federatia lui peste nu are sa faca niciodata in provincie sucursale din clasicul motiv "nu avem fonduri" iar tinerii din lipsa de ocupatie au sa stea cu seringa-n vene visand ce frumos e sa zbori. tara de rahat.tara te vrea prost.

Aceasta postare a fost editata de worms: 23 January 2014 - 10:29 AM

0

#113 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 10:47 AM

Vreti nu vreti, daca ai de discutat cu administratie si vrei sa vorbesti ca si reprezentant. A cui esti reprezentant? Sa apari ca si membru unui forum pe Internet?
FRMD este singura entitate existenta de care stiu. Mai ar fi cea, care aici nu poti mentiona aici si citeva cluburi care tot au aerodrom. Asi propune macar cele 4-5 -6 cluburi active sa se pune la masa impreuna cu FRMD si cu 1-2 comercianti din domeniu eventual care nu stiu daca ai voie sa postezi numele lor aici si sa trimiti pe urma reprezentantul cu sarcina clara la autoritate de aviatie. Pana la urma tind sa cred ca la Autoritate aia tot zburatori lucreaza in mare parte, deci ar fi culmea sa nu gasesti bunavointa.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#114 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 23 January 2014 - 10:49 AM

Parerea mea este ca nu trebuie sa ne agitam atata si nici sa facem mitinguri de protest. Chiar nu trebuie sa prezentam in public toata flota noastra, cu cele mai mari avioane pe care le au unii. E bine sa ne ferim cat putem de mediatizare. Credeti ca autoritatile vor fi sensibilizate ca unii au avioane mari si frumoase si meritam o lege speciala cu mai putine restrictii decat in Germania? Nici vorba. Mici corectii la legea care este se pot face cu ajutorul forurilor competente.
E ca si cum iti cumperi mai multe masini mari si frumoase si ceri autoritatilor sa-ti asigure loc de parcare, ca daca ai avut "meritul" sa-ti cumperi atatea masini, automat ai dreptul la parcari.

Eu sper ca o asemenea lege (care exista in toate tarile civilizate), chiar daca nu o respectam cu strictete, n-o sa ne afecteze daca ne continuam activitatea in limitele decentei:
-Zburam si avioane de 2-3 kg, la 2-300m inaltime, dar niciodata nu mai zburam in orase, ci numai in afara lor.
-Nimeni sa nu mai aiba tupeul sa survoleze Parlamentul sau Guvernul si nici in afara localitatilor sa nu ne tenteze sa survolam unitati militare, fabrici, statii radio, ferme izolate, etc.
-Mai facem cate-un film, dar nu-l publicam pe facebook. Pe youtube il punem doar in modul privat. Nu cautam mediatizare, cum face Dramida.
-Mai multa atentie la starea tehnica a zburatoarelor. Mai ales daca se intampla sa facem vreun accident/incident, cineva isi va aminti ca exista aceasta lege si trebuie aplicata.
-Nu ne mai laudam la nimeni ca avem avion. In fond, ce-i asa mare smecherie daca in multe cazuri doar cumparam un kit, ii punem motor, baterie, lipim o camera video cu banda adeziva si facem tot felul de improvizatii oribile?
-Daca avem avion mare, nu-l mai zburam decat in cadrul unui club organizat.

In 2011 eu am petrecut 7 luni in Germania. Acolo am zburat mult: pe un stadion si pe diverse spatii verzi suficient de mari, cu iarba cosita, dintr-un orasel. Eram incepator. Acolo practic am invatat sa zbor. Dar n-am avut nici un accident/incident. Si nimeni nu mi-a cerut vreo socoteala. Deci, se poate.
0

#115 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2651
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 23 January 2014 - 10:54 AM

Lasatii p'aia cu FRM-ul, noi traim in Romania. Pe ei ii loveste cel mai rau. Pina acum, plateam la ei (oficial), d'acum platim la altii. Oricum nu ne-au ajutat nici o data cu nimic (aia sunt frinarii).

Eu inteleg cam asa:
- sub 1 Kg: liber, dar pe cimp, fara transmisie de date si fara inregistrare de imagini (pentru ca alea sunt reglementate la spionaj)
- 1 - 25 KG, liber pentru aeromodel dar: cimp autorizat in prealabil, responsabil autorizat (numit cert)
- 25 - 150 Kg, se autorizeaza avionul, se autorizeaza spatiul
- peste 150Kg - ULM, se autorizeaza avionul, se auitorizeaza terenul, se autorizeaza pilotul
- ULM... se autorizeaza si zborul (individual)

Sa vedem ce apare in norme, formularele si costurile aferente (inclusuv asigurarea).

Incepem si noi sa avem reglementare (de tip EU), nu trebuie sa ne placa, n-o putem schimba usor, dar va trebui sa o respectam.
0

#116 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 23 January 2014 - 10:58 AM

15, nu 25
25 in Germania, 15 aici dar neclar
Walter Born
rhc@born.ro
0

#117 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 23 January 2014 - 11:27 AM

Lucrurile s-au incins mai mult decat era cazul in toamna anului trecut cand s-au primit mai multe reclamatii de la persoane din Bucuresti deranjate de faptul ca se zbura peste casele lor (in oras ca sa fie clar; casele erau amplasate spre periferie dar in oras).
Reclamatiile s-au trimis dupa ce respectivii au rugat in mai ulte randuri, din cate stiu destul de civilizat, sa nu le mai fie survolate proprietatile (MAi ALES CU DRONE si FPV) si sa nu se mai zboare termice.
Sunt postate detalii chiar pe la jurnmal de zbor sau terenuri de zbor. Interesant este ca ca cei care zboara sau zburau acolo tac malc.
Mai departe reclamatiile au ajuns pe la Romatsa sau AACr, nu mai stiu exact, iar acestea au adus subiectul si in atentia FRMD.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 23 January 2014 - 11:28 AM

0

#118 Useril este offline   edy_lucian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 12-October 06
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:aero 1:1, aeromodelism

Postat 23 January 2014 - 11:28 AM

Ar trebui tradusa si implementata legea din Germania, ca si asa trebuie armonizata pana la urma cu legislatia UE.
La copiat inca ne pricepem. :)
Derogari si modificari se pot face si dupa.
0

#119 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 23 January 2014 - 11:32 AM

Vezi postareawabo1, la 23 January 2014 - 09:45 AM, a spus:

nu stiu de evenimente cu ciocniri de Boing cu aeromodele.


Nu se stie niciodata. Anul trecut zburam in oraselul meu natal (Victoria, BV) si deodata m-am pomenit ca trece un avion imens cu jet la inaltime incredibil de mica: mi s-au parut vreo 3-400m (poate doar mi s-a parut ca era asa putin), care urma sa aterizeze la Sibiu. Si avionul meu aproape tot pe acolo era. De atunci sunt f atent.
Alta data m-am dus la zbor pe stadion la 7 dimineata. Tocmai cand sa intru pe stadion, a aterizat pe stadion un elicopter SMURD. Extrem de rar s-a mai intamplat sa aterizeze un elicopter la noi pe stadion.
Cand sunt la Brasov, se intampla mult mai des sa treaca pe langa locul meu de zbor cate un elicopter sau avion mic. Trebuie atentie mare.

Exista un site f interesant care prezinta traficul aerian in timp real: http://www.flightradar24.com/
Deocamdata apar doar cursele avioanelor mari, moderne, cu jet. De vreo 7 luni folosesc aplicatia si urmaresc diverse avioane pe care le vad pe cer. In general regasesc pe ecran orice avion cu jet de pasageri. Rar se intampla sa vad pe cer un avion cu jet si sa nu gasesc pe ecran avionul respectiv.
Ar fi util sa apara in aceasta aplicatie toate cursele aeriene, cu toate categoriile de aparate de zbor.
0

#120 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 23 January 2014 - 11:36 AM

Deci, ne inregistram modelodromu (articolul 1.3). Daca locul de zbor e inregistrat si federatia zice ca acolo sunt antrenamente oficiale nu mai tre sa facem nimic. Mi se pare normal sa zburam in locuri amenajate special.

Daca federatia ne recunoaste avioanele ca aeromodele nu ca aeronave :) putem face asta la nivel de club.

de ce e panica asta ? o sa dea legea tre sa facem niste hartii sa ne organizam si gata. Nu inteleg de ce va agitati asa . Ordinu asta e atat de ambiguu incat nu spune nimic rau. Ca tre sa te inregistrezi.. nu e normal ?

Vedem cum evolueaza.

Ma bucura mult ca scrie ca trebuie asigurat modelul la pagube produse tertilor. Poate reusim la firmele de asigurari sa facem asta.

Cred ca si vendorii de la noi s-ar putea implica. Daca legea devine prea stricta nu vor mai putea vinde nimic. :)
DT
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro