Modelism - RHC Forum: Aeromodelism interzis in Romania - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aeromodelism interzis in Romania incepind din 1 februarie 2014

#511 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 26 January 2014 - 12:34 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 January 2014 - 12:28 PM, a spus:



Danke! Da, cam asta sta in spate. Asta este structura care ne destructureaza hobbyul.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#512 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 26 January 2014 - 01:10 PM

Domnilor Aeromodelisti, am citit postarile, multe la numar, dar...vaicarelile, bascalia, cearta, polemica, etc. nu vor rezolva problema.
Aeromodelismul are radacini foarte adinci. Poate fi considerat parintele aviatiei de azi. Nu pote fi interzis de nimeni !. Este o activitate tehnicoaplicativa, sportiva, de cercetare, experimentare, etc. Strins legat de activitatea comerciala, este si un hobby, un mod de recreere ce nu poate fi contestat de nici un ministru obtuz. Trebuie inteles faptul ca, fara umbra de dubiu, avem de-a face cu mai multe forme de a practica aeromodelismul iar reglementarile trebuie sa tina seama de acest lucru. Organele statului trebuie sa incurajeze si sa sprijine aceasta activitate nu sa o ingradeasca, restrictioneze sa creeze false bariere...
Evident, este nevoie de reguli care sa ajute nu sa limiteze, nu sa blocheze.
Cum am mai spus-o, trebuie sa va mobilizati... asa cum au facut-o si Italienii in 2013. Au reusit sa modifice o lege aberanta care risaca sa distruga aeromodelismul peninsula.
Este foarte ciudat ca cei de la FRMd nu s-au implicat deja. Sau poate ca... nu sint straini de acest ordin.
Atasez citeva documente ale Federatiei Italiene Aeromodelism cu rugamintea ca un moderator sa faca in asa fel incit, aceste documente PDF, sa ajunga in posesia celor de la Federatie. Se pot inspira - daca vor. Nu sint traduse dar,nu cred ca este o problema.




Fisier atasat  presentazione pag.1.pdf (372.29K)
Number of downloads: 25
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#513 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 26 January 2014 - 01:11 PM

Pag. 2


Fisier atasat  presentazione pag.2.pdf (360.18K)
Number of downloads: 24
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#514 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 26 January 2014 - 01:18 PM

Pag. 3 Ultimul si cel mai important doc. nu m-i se permite descarcarea. Rog un moderator sa ma indrume.

Numai uniti veti reusi !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#515 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2014 - 01:25 PM

Vezi postareaRower, la 26 January 2014 - 10:36 AM, a spus:

Ce ma mira pe mine e ca Federatia tace. N-am vazut niciun fel de pozitie oficiala (nici pro, nici contra). De unde trag concluzia ca ordinul le convine. Ei ar fi cei mai in masura sa aiba un cuvant de spus si sa vina cu solutii. Dar probabil ca le pica bine (nu-mi dau seama de ce).

chiar asa...!!!???
pai ce punct de vedere ai vrea dumneata sa aiba "coana" federatia, care s-a uitat ca milogu-n traista cind a vazut ca cele mai SANATOASE, SIGURE si CORECTE reuniuni si concursuri rc din ultimii ani se desfasoara cu precadere EVIDENT FARA EA???!!! nu cumva isi freaca palmele ca vom fi obligati sa intram, volens-nolens, sub imputitu-i patrafir?...de ce crezi ca tocmai ei sint in masura "... sa vina cu solutii"????!!!!
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#516 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 26 January 2014 - 01:25 PM

Vezi postareaaeromax, la 26 January 2014 - 01:18 PM, a spus:

Pag. 3 Ultimul si cel mai important doc. nu m-i se permite descarcarea. Rog un moderator sa ma indrume.

Numai uniti veti reusi !

Corect Aeromax si multumesc!


Uitati am ajuns si pe alt forum german:
Walter Born
rhc@born.ro
0

#517 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 January 2014 - 01:46 PM

Mumtumim Aeromax, fisierul ajunge pe net.
Toate cele bune si sa auzim numai de bine!

Fisiere atasate


Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#518 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 02:13 PM

Google translate; Doar pentru a ne face o idee:
"Comisia siguranță AISM
Dl M. Semoli , Dr. G. Răbdare , domnul L. Falivena
AISM - Legalitatea și siguranță
Fiam a fost fondată în 1995 și este certificat în conformitate cu sistemul de management al calitatii ISO
9001:2008 de peste 10 ani și funcționează în strânsă legătură cu dictatele care
certificare .
Fiam fost întotdeauna angajamentul de a practica de model de avion , în deplină conformitate cu
legalitate , 1996-2010 a contribuit , în colaborare cu Ministerul
Comunicații , pentru legalizarea completă de frecvențe , de la 40 și până la 35MHz
cele mai recente de 2,4 GHz , precum și pentru alocarea de certificare a conformității cu
Standardele europene pentru echipamentele utilizate în modele de avioane de control radio.
ÃŽn 2012 ,Fiam a dat startul campaniei " piste de aprobare ", care
certifică, pe de management foarte rigid și în condiții de siguranță a aeronavelor pe piste adecvate
scop .
SCOP :
• contribuie la definirea unui regulament funcțional în așa fel încât :
• Stabiliți modul de a controla siguranța zborului și sol
minimizarea riscurilor ,
• Evitați stimulente , care sunt activitățile efectueaza aeromodellistica
clandestine și ilegale și , prin urmare, extrem de periculos ,
• Permiteți și să încurajeze activitatea competitiv în conformitate cu
Reglementelor Internaționale ( FAI ) ,
• Au coexista în activitățile de siguranță cu alte aeromodellistica
aer activitate atât în ​​termeni de spațiu aerian care suprafețele
decolare și aterizare ,
• Permiteți și să încurajeze desfășurarea normală a
aeromodellistiche evenimente cu cel mai înalt grad de siguranță
la sol și în zbor
Cerințele de bază pentru siguranța aviației și
definește gradul de siguranță în timpul
aeromodellistica
• " vedea și a evita "
• " A se vedea și pentru a evita " : în fiecare stare , aeronava modelul trebuie să fie
posibilitatea de a evita coliziunea , atât în spațiul aerian cu
oameni și lucruri de pe pământ prin vizibilitate directă a zborului
aeronava
• Clasificarea aeronava
• Ca și în cazul aeronavelor ,clasificarea pe baza greutății
și dinamica de putere dă gradul de pericol .

Trimiterile la o analiză care ia în considerare
experiență și cunoștințe
• Regulamentele în vigoare în principalele țări aflate sub control EASA
• Marea Britanie , Franța , Germania , Elveția
• Regulamentul pentru activitățile organizațiilor internaționale
agonal
• FAI IJMC ( F4J )
• Pentru Italia
• Regulament ENAC , Regulamentul VDS ( ULM ) , experiență AISM ( 17
ani , 18.000 de membri , 300 de aeroporturi ) , răspunsurile referendum AISM
( 1500 coli) , susține statistici din 1995 , management de experiență
campionate europene sau mondiale competitive , experiență și producătorii
importul de produse aeromodellistici

Definirea unui model de avion
• vehicule aeriene fără pilot la bord de agrement și competitive
• Persoana responsabilă trebuie să păstreze un control cu privire la modelul de
contact direct cu și fără repere vizuale , la fel ,
suficiente pentru a monitoriza zborul său în raport cu alte aeronave ,
oameni, vehicule și structuri cu scopul de a evita coliziunile .
• NOTĂ :
• Trebuie remarcat faptul căîn zborul FPV este permisă numai în cazul în care un pilot
suplimentar , în calitate de căpitan , pentru a menține în permanență un control vizual
direcționeze aeronava și să fie capabil de a interveni imediat în caz de
pericol , așa cum este reglementat în alte țări AESA sub control .

Clasificarea unei aeronave
• Greutate la decolare dincolo de care este necesară autorizarea pentru navigabilitate
• Cerința de Autoritatea Aviației Civile de 20 kg este restrictivă și nu deosebit de fezabil de a exercita activitatea de agonist ( a se vedea
reguli FAI și IJMC )
• Se propune să ridice limita superioară a 25 kg de decolare .
• Din statisticile de carduri primite de la aeromodellers 95% din modelele folosite o parte din greutatea de 25 kg
• NOTĂ : Aeronava cu o greutate mai mică de 25 kg , nu sunt luate în considerare de această analiză , cu excepția de a propune
instalarea unui dell'aeromodellista plăcuță și aeronavă .
• Cerințe pentru sistemul de propulsie pe care este solicitată autorizația de
navigabilitate
• Cerința de Autoritatea Aviației Civile este în conformitate cu reglementările din alte națiuni și este posibil pentru a duce mai departe de afaceri competitiv
( A se vedea normele și IJMC FAI ) :
• Motoare cu piston, cu o capacitate cilindrică mai mică de 250 cm3
• Motoare electrice pentru o putere maximă mai mică sau egală cu 15KW
• motoare turbopropulsoare cu o putere maximă mai mică sau egală cu 15KW
• totalul motoare turbojet tracțiune mai mică sau egală cu 30 daN raport tracțiune -greutate și vid mai mic sau egal cu 1,3
• Pentru aer cald cu greutatea totală a rezervorului de gaz transportat de maximum 5 kg
• Se propune introducerealimitei de 72 de volți la tensiunea maximă a motoarelor electrice . Este o măsură
măsurat direct de la baterie și este un linita de maxima securitate , de asemenea, menționate în Regulamentul
FAI .
• Se propune să se ia în considerare pulsogetti , împreună cu turboreactoare , cu aceeași limită de împingere și raport tracțiune -greutate .
• 95 % din aeronava , folosit de Fiam de membri și după cum arată statisticile de carduri au primit , în aceste
cerințe.
Citat de zbor a aeronavei
• Cerința de ENAC " domeniile de activitate ale aeronavei nu este în exces de 50 " :
• Nici una dintre țările considerate a introdus o cerință atât de restrictiv.
• Nu este posibil de a exercita activitatea de agonist ( vezi regulile FAI și IJMC ) și
activitatea de formare necesare
• Nu este posibil pentru aeromodellistica normală și ar conduce la stimulente
exercitarea aeromodellistica activități ilegale și ilegale și , prin urmare, extrem de periculoase
• În cazul particular al aeronavei model pentru zborul lor ar trebui să fie verificate nu numai pentru unitățile de
dar nu trebuie să depășească chiar și cotele sau distanța de mai jos pe care tu nu ar trebui sa zboare
sau în cazul în care este interzis să zboare în condiții speciale ( zone populate , mulțimile ,
orașe , etc . ) . Unele țări au introdus aceste cerințe .
• Noi propunem următoarele limitări :
• Până la 5 kg altitudine maximă de 50 de metri de zbor zone controlate din afara ( câmpurile
zbor AISM , domenii de zbor nu AISM , Aero Club , aerodromuri )
• 5 la 25 kg de zbor nu este permisă fără permisiunea în afara zonelor controlate
( aerodromuri AISM , aerodromuri nu AISM , Aero Club , aerodromuri )
• Până la 25 de zone Kg controlate , cum ar fi: aeroporturi AISM , aerodromuri nu AISM , Aero
Club, aerodromuri , altitudine maximă de 300 de metri permise
• Statisticile de carduri primit confirmarea cererii pentru o mai mare pondere în zonele controlate și
o mai mare libertate de a împărtăși scade greutatea .
Citat de zbor a aeronavei ( continuare )
• NOTAM
• În cazul în care CAA a vrut să dea prioritate acele piste cu emiterea de NOTAM este bine
observă că , în trecut, s-au constatat, de asemenea dificultăți considerabile în obținerea
din același.
• Autoritatea Aviației Civile ar trebui să confirme posibilitatea de a obține durate subvenționate și anuale ale
NOTAM .
• Activitati competitive
• Regulamentul FAI este aceeași pentru toate națiunile membre și , prin urmare, trebuie , de asemenea, Italia
menține o șansă reală de a concura cu sportivii lor, aceeași șansă de
colegi străini .
• Prin urmare , orice aeronavă în categoriile de FAI , deși sunt supuse viitor
regulament ENAC , trebuie să permită formarea în curs de pregătire pentru curse naționale și
internațional organizat în conformitate cu reglementările FAI , aceasta a oferit se desfășoară în domenii
filiale și anume piste AISM , piste nu AISM , piste operate de Aero
Cluburi locale , de aerodromuri
Unități de pantă planoare creșterea
• Cerințele de autoritatea aeronautică civilă nu specifică acest tip de activitate pentru care aceasta poate fi considerată cerință valabilă
generale " domeniile de activitate ale aeronavei nu este în exces de 50 " :
• Cerința de Autoritatea Aviației Civile este restrictivă și nu este posibil pentru activitatea de pantă în creștere în zonele de deal sau de munte .
Cerințe • Nici una dintre țările considerate a introdus pentru acest tip de activitate se datorează faptului că
mai ales dificil de definit și de control . Cele mai multe țări oferă instrucțiuni și
recomandări pentru controlul zborul aeronavelor în siguranța zborului , inclusiv VMC ( meterological Visual
Condiții ) .
• Nu este posibil de a exercita activitatea de agonist ( a se vedea Regulamentul FAI ) , concursurile și activitățile internaționale
cursuri de formare necesare
• Nu este posibil pentru aeromodellistica normală și ar duce la încuraja desfășurarea activităților de
aeromodellistica clandestine și ilegale și , prin urmare, extrem de periculoasă
• Noi propunem următoarele limitări :
• până la 5 kg nu altitudine constrângere și distanța de la punctul de lansare
• cota de 5 la 25 kg maxim permis de 150 de metri determinate cu referire la obstacol mai mare în
rază de 500 de metri . din punct de conducere . Acest procent este ridicat la Mt . 300 în zilele de sâmbătă și duminică și
sărbători naționale . Distanța maximă în plan orizontal, de 500 m .
• Alternativ , s-ar putea să vi se solicite să tastați NOTAM facilitat
• ar trebui să fie remarcat Statistici privind accidentele care siguranța îmbunătățită pentru vehicule , oameni și lucruri în
sol . Din acest motiv , zborul aeronavei ar trebui să fie verificate nu numai pentru partea care nu
dar, de asemenea, pentru a depăși distanța de la sol la sub care nu ar trebui să zboare la fel de necesar
AISM .
• Se propune introducerea unei etichete care conține datele de identificare instalată pe modelul dvs.
persoana responsabilă pentru aeronava .
evenimente
•ENAC cerință " aeromodellistiche Demonstrațiile pot fi efectuate numai în zonele
separate desemnat de către Autoritatea Aeronautică Civilă " :
• Țările considerate a identifica recomandări și instrucțiuni de a organiza demonstrații în siguranță . mare
Marea Britanie identifică greutatea aeronavei folosite și altitudinea de zbor dincolo de care trebuie să se ia
permisiunea de control al traficului aerian .
• Cerința de Autoritatea Aviației Civile este prea restrictiv și practic mai ales pentru organizarea de ligi , competiții
sport sau adunări simple.
• De asemenea, ar împiedica participarea aero străine cu leziuni severe la activitățile de afaceri
referitoare la evenimente
• Aceasta ar reduce schimbul de experiență și de cunoștințe tehnice
• Noi propunem următoarele cerințe :
• Evenimente cu utilizarea de modele de până la 5 kg, pot fi , de asemenea, efectuată de către zonele controlate , cu condiția
limitele cotelor rămase și putere din punctele de mai sus .
• 5 la 25 kg numai în zonele controlate ( piese AISM , nu urmărește AISM , Aero Club , aeroporturi ), precum și zone de
identificate de către Autoritatea Aeronautică Civilă , sub rezerva limitelor de cote și puterea de punctele de mai sus .
asigurare
•ENAC cerință " Aeronava pentru a fi utilizate , acestea trebuie să fie acoperite de către corespunzătoare
asigurare împotriva daunelor persoanelor și a bunurilor " :
• La nivel internațional , asigurarea cu răspundere civilă variază în funcție de greutatea
aeronavei și cu limite specifice de acoperire .
• Se consideră RCT acoperire de asigurare necesare răspunde de zbor a aeronavei
că , în plus față de protejarea părților terțe vătămate , constituie un element capabil să contribuie
indirect la siguranța muncii , folosind asumarea răspunderii de către
dell'aeromodellista .
• Asigurarea ar trebui să prevadă o limită unică combinată de cel puțin 2.500.000 € pentru
evenimente.
Asociațiile Aeromodellistiche
• Aproape toate țările au considerat aeromodellistiche asociații independente de CNA care
implicat în aeronava model de management . Ne referim la aceste grupuri , în regulamentele de
sugerează zonele în care aeromodellistica desfășoară activitatea și recomandările sale să funcționeze în
securitate .
• Utilizarea de asociere dedicat în mod special pentru a sprijini aeromodellistica de activitate , nu numai
competitiv , oferă o contribuție fundamentală la securitate :
• Acestea vă permit să aibă un model de control de avion distribuite pe teritoriul național și a lor de afaceri .
• Utilizarea și organizarea de aeromodellistici club cu statut depuse , contribuie la
reglementa și de a controla activitatea de fiecare dintre ele .
• Recensământul și aprobarea de aerodromuri vă permite să identifice și localizarea zonelor de
aeromodellistica activitate .
•Fiam gestionează în prezent 6.000 de membri , 170 de cluburi si domenii conexe de zbor de către delegații regionale , care
permit un control capilar asupra teritoriului național .
• În 2012 a început activitatea de aprobare a aerodromurile care identifică bazele rigide ale managementului în
de siguranță a aeronavelor pe piste potrivite pentru acest scop.
Regulamentul de model de avion
• În conformitate cu Regulamentul de Autoritatea Aviației Civile , nici una dintre țările europene considerate implică
o licență, un certificat sau un certificat pentru a practica activitatea aeronavei cu aeromodellistica
sub greutatea de 20 sau 25 kg
• În cazul aeromodellistica pentru modele cu o greutate mai mică de 20 kg sau 25 , eficacitate și
contribuție a unui document de acest tip nu este decisiv pentru conformitatea cu cerințele de
securitate . Ar fi , de asemenea, un factor de descurajare important și eficient pentru promovarea
aeromodellistica cu efectele sale comerciale și economice .
•problema , gestionarea, controlul , reînnoirea documentului implică identificarea
și punerea în aplicare a unei structuri de organizare complexă , eficientă și costisitoare . Chiar mai mult, dacă
se estimează că , în funcție de limita de greutate dincolo de care este necesară licență sau certificat , cum ar
organizație poate avea să se ocupe de aproximativ 10.000 aero .
• În trecut , pentru un număr mult mai mic de certificate , am procedat la emiterea valabil
aeromodellistici nelimitat de certificate atunci când evidențiat incapacitatea de a le gestiona
în mod adecvat . Contribuția lor la siguranță s-ar fi pierdut .
• Contribuția la o mai mare siguranță se controlează cu siguranta aeromodellistica activitate
direct pe domeniile de zbor prin aeromodellistici de club , a organizat deja în acest sens .
• Orice dell'aeromodellista de asigurare , precum și pentru a proteja părțile terțe , ajută , atunci când
necesare pentru identificarea și recrutarea acestuia de responsabilitățile sale ."
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#519 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 05:52 PM

Parere personala:
In toata Europa, aeromodelismul este REGLEMENTAT si PERMIS.
Ca membra UE, Romania are obligatia sa-si armonizeze legislatia cu cea europeana, iar in acest domeniu nu o are.
Interdictia nu este reglementare, deci iese din discutie. Probabil este si motivul pentru care nu si-au permis sanctiuni in acest ordin fara cap si coada. In caz ca ar fi nevoie, la CEDO ar pierde cu siguranta pentru ca legile europene primeaza. Deci, cu BUN SIMT, ne vedem de treaba in continuare pana la aparitia unor reglementari, de altfel necesare, similare cu cele din UE. Iau acest Ordin ca un BAU facut spre fraieri si il tratez ca atare.
Ar fi cazul sa ne adunam, sa uitam de orgolii si sa facem propriile noastre propuneri, pentru ca daca asteptam de la guvern vom face si zbura avioane de hartie ca in clasa intai.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#520 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 26 January 2014 - 06:09 PM

Si eu sunt de aceeasi parere. Ordinul e o gluma si e scris de cineva care nu stie ce inseamna modelism. Iar noi ne-am agitat degeaba, in loc sa ne concentram pe adevaratele probleme din modelism.

Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 26 January 2014 - 06:09 PM

0

#521 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 January 2014 - 06:12 PM

Stimati colegi de hobby de 4 zile ne vaietam, cautam solutii de a fenta ordinul, am facut si lucruri pozitive, am scris ministrului , am aparut la TV si in ziare, am sensizat lumea aeromodelistica internationala,am hotarat sa iesim in strada, am scris o petitie, ne-am incordat muschii ca ne doare in cot de ordin - ca oricum facem ce vrem, dar nu am facut zic eu o chestie elementara, nu am ALES UN LIDER cu care in caz ca cineva vrea sa ne bage in seama sa poata discuta si care sa reprezinte interesele noastre. Trebuie ales un modelist care sa duca doleantele noastre intr-un dialog, daca strigam toti nu se intelege nimic, daca vorbeste unul si stie ce trebuie sa zica cred ca vom fi si auziti.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#522 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 January 2014 - 06:13 PM

Aveti atasat cele doua legi din Franta care reglementeaza ceea ce se doreste a face si la noi acest ordin.Din pacate dupa ce am citit pe diagonala aceste reglementari din Franta , la noi se pare a fi un fel de copy paste, dar din pacate nu la fel de exact si detaliat deopotriva.
Le atasez aici, poate fi un punct de plecare.Se pare ca mai in toata europa au aparut astfel de legi care vor sa reglementeze de fapt "dronele" cu sau fara camera, in special cele care nu se piloteaza la vedere.

si inca..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#523 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 26 January 2014 - 06:14 PM

sanctiuni nu exista, pentru moment, pentru ca ele vor apare in maxim o luna dupa ce a aparul ordinal/legea. ele vor apare odata cu mecanismul de implementare al ordinului. iar implicatiile sunt nu mari, infernal de mari, in spatele acestui ordin.singura metoda de a face ceva, este sa ne unim fortele, toti, sub haripa FRdM (vrem nu vrem, asta e, este recunoscuta, este afiliata FAI si mai ales, este pe la ministerul... nu mai stiu care) si sa facem o petitie, chiar si online, prin care sa delimitam aeromodelismul ca ramura sport/hobby, de cel de business.si mai ales sa delimitam clar, aeromodelele de drone, quadcoptere si alte alea.

REPET: numai impreuna putem schimba ordinul. o asociatie, de orice fel, daca nu apartine de un minister, degeaba. ori ai super pile, ori e ca si cum mi-as face eu asociatia de spart seminte.



_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#524 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 06:43 PM

Salutare,

pana facem o asociatie putem sa facem o pagina de Facebook sau topic separat la care sa aderam pentru inceput toti cei care dorim sa ne inscriem in viitoarea asociatie. Daca sunt destui demaram sa facem asociatia.
Acest lucru poate fi un mic pas!


Eu sunt pentru si pot spune ca toti din Lugoj aderam.

Mugurel

PS si sa alegem un reprezentant al nostru- din Bucuresti ar fi o conditie obligatorie.

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 26 January 2014 - 06:45 PM

0

#525 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2014 - 06:50 PM

Sunt niste pagini de facebook legate de aeromodele dar nici una semnificativa. Poate face cineva (o persoana bine cunoscuta de pe aici) o pagina oficiala, macar pentru membrii acestui forum. Sa vedem cam cati prieteni aduna pagina.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#526 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2014 - 06:57 PM

Apropos de Facebook, eu i-am scris si lui Alexandru Mironov: Stimate Domnule Mironov, sunt un fidel cititor al lucrarilor Dvs (inca din anii 80) si ma adresez Domniei Voastre cu rugamintea de a lua initiativa impotriva aberantului Ordin 8/2014 al Ministerului Transporturilor. Practic, prin acest Ordin se interzice aeromodelismul in Romania! Sunt unul din pasionatii din domeniu si apelez la bunavointa Dvs de a mediatiza cumva aceasta interdictie ca "tot ce e mai greu decat aerul" sa ramana la sol. Cu deosebit respect.

Mironov e o minte destupata, daca mai scrieti si altii sigur va incepe sa se intereseze de noi.

Aceasta postare a fost editata de Rower: 26 January 2014 - 06:58 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#527 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 07:04 PM

Vezi postareaALLEN, la 26 January 2014 - 06:14 PM, a spus:

sanctiuni nu exista, pentru moment, pentru ca ele vor apare in maxim o luna dupa ce a aparul ordinal/legea. ele vor apare odata cu mecanismul de implementare al ordinului. iar implicatiile sunt nu mari, infernal de mari, in spatele acestui ordin.singura metoda de a face ceva, este sa ne unim fortele, toti, sub haripa FRdM (vrem nu vrem, asta e, este recunoscuta, este afiliata FAI si mai ales, este pe la ministerul... nu mai stiu care) si sa facem o petitie, chiar si online, prin care sa delimitam aeromodelismul ca ramura sport/hobby, de cel de business.si mai ales sa delimitam clar, aeromodelele de drone, quadcoptere si alte alea.

REPET: numai impreuna putem schimba ordinul. o asociatie, de orice fel, daca nu apartine de un minister, degeaba. ori ai super pile, ori e ca si cum mi-as face eu asociatia de spart seminte.





Allen, am scris cateva posturi mai in urma: FRMD are ca obiect de activitate doar componenta sportiv-competitionala. Multi dintre noi practica aeromodelismul doar ca hobby, cum fac si eu. Convinge-i sa-si modifice statutul sa reprezinte si constructorii/zburatorii rc hobbysti si venim fara probleme. Eu nu-i cunosc si sunt departe de ei.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#528 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 07:08 PM

Ar fi bine ca respectiva pagina sa defineasca foarte clar ce urmareste respectiva asociatie, altfel s-ar putea sa fie gresit inteles ca daca esti membru ai liber la orice, si sa urmeze dezamagirile.

Un obiectiv pe care pagina respectiva ar trebui sa il faca foarte clar este ca nu va incerca sa forteze negocierea limitarilor legate de filmarile aeriene, daca se incearca asta nu se va aseza nici un oficial la nici o discutie.

Dar ar trebui sa incerce sa delimiteze FPV-ul in raza vizuala, permis in toate tarile cu modelism major din EU, de filmarile aeriene pur si simplu. FPV cu puteri video legale inseamna 4-500m, in care se pot face multe chestii mai interesante decat insirat distante pe raboj, ne-o arata experienta franceza de multi ani. As vrea sa vad unul din campionii nostrii facand in FPV un program acrobatic de competitie si pe urma sa zica ca a fost plictisitor... Tehnic delimitarea e simpla, ai filmare HD, esti ilegal, FPV-ul nu se face in HD.
Deci un gopro pus pe un Phantom nu va fi aeromodelism, si nici nu este.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#529 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 07:12 PM

Vezi postareaGigiGL, la 26 January 2014 - 07:04 PM, a spus:

Allen, am scris cateva posturi mai in urma: FRMD are ca obiect de activitate doar componenta sportiv-competitionala. Multi dintre noi practica aeromodelismul doar ca hobby, cum fac si eu. Convinge-i sa-si modifice statutul sa reprezinte si constructorii/zburatorii rc hobbysti si venim fara probleme. Eu nu-i cunosc si sunt departe de ei.


Nu cred ca daca esti membru si nu participi te va exclude.
Problema este ca nu acopera tot ce zburam noi... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#530 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 07:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 January 2014 - 07:08 PM, a spus:

Deci un gopro pus pe un Phantom nu va fi aeromodelism, si nici nu este.



Va respect punctul de vedere dar, orice camera pusa pe aeromodel care aduce satisfactii personale sau comunitatilor care vor sa vada si altfel urbea / mediul in care traiesc - este permisa - asta e parerea mea !
0

#531 Useril este offline   quadrocopter 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 07:53 PM

Servus, asociatia este in curs de constituire iar grupul de discutii, chiar daca in denumire are cuvantul "multicoptere" se refera si are membrii ce zboara cu de toate:

https://www.facebook...85763354783450/

Vezi postareaMUGUREL., la 26 January 2014 - 06:43 PM, a spus:

Salutare,

pana facem o asociatie putem sa facem o pagina de Facebook sau topic separat la care sa aderam pentru inceput toti cei care dorim sa ne inscriem in viitoarea asociatie. Daca sunt destui demaram sa facem asociatia.
Acest lucru poate fi un mic pas!


Eu sunt pentru si pot spune ca toti din Lugoj aderam.

Mugurel

PS si sa alegem un reprezentant al nostru- din Bucuresti ar fi o conditie obligatorie.

0

#532 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 08:05 PM

De pe facebook, pagina aeromodelistilor de limba spaniola din Wyoming Michigan USA , dupa ce le-am explicat ce s-a intamplat aici:
Aeromodelistas Amigos Todos :
Que barbaridad ni que estuvieran en la epoca comunista,se liberaron de una dictadura para seguir estropeando el pais!!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#533 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 08:16 PM

Vezi postareaquadrocopter, la 26 January 2014 - 07:53 PM, a spus:

Servus, asociatia este in curs de constituire iar grupul de discutii, chiar daca in denumire are cuvantul "multicoptere" se refera si are membrii ce zboara cu de toate:

https://www.facebook...85763354783450/


Ah, si inca o chestie, daca trebuie sa imi fac cont facebook si ca sa citesc ce isi propune asociatia, atunci succesuri.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#534 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 26 January 2014 - 08:17 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 January 2014 - 07:12 PM, a spus:

Nu cred ca daca esti membru si nu participi te va exclude.
Problema este ca nu acopera tot ce zburam noi... ;)


Am discutat cu oameni inscrisi de mult timp la club; pentru fiecare membru se aloca si se cheltuiesc niste bani cu deplasari, concursuri... deci se cere si participare pentru asta, si de ce nu, rezultate! Pentru mine este doar hobby! Vreau cadru organizat, reguli normale, dar nu la nivel competitional. Cei mai multi suntem in aceasta situatie.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#535 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 08:21 PM

Deplasari pentru cei care acced la fazele superioare, daca va ajunge la 1000 membrii fi sigur ca se vor face intai calificari judetene, regionale, etc...
Hobby-isti se vor inscrie la fazele locale, vor face o figura onaorabila, si cam atat...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#536 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 26 January 2014 - 08:43 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 January 2014 - 08:21 PM, a spus:

Deplasari pentru cei care acced la fazele superioare, daca va ajunge la 1000 membrii fi sigur ca se vor face intai calificari judetene, regionale, etc...
Hobby-isti se vor inscrie la fazele locale, vor face o figura onaorabila, si cam atat...


oricum nu contam pe tine.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#537 Useril este offline   edy_lucian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 12-October 06
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:aero 1:1, aeromodelism

Postat 26 January 2014 - 09:27 PM

Nu e posibil ca cei care nu apartin de un club sportiv sau o asociatie sportiva sa se legitimeze la una deja existenta si sa respecte statutul si regulamentele acestora ?
In cazul in care cel care vrea sa participe si la o competitie atunci individul respectiv va achita taxele aferente inregistrarii la FRMd pentru obtinerea numarului de licenta. Asta in cazul in care vorbim de cluburi afiliate.
Probabil ca cei care nu vor fi legitimati la un club afiliat nu vor putea participa la competitiile organizate de FRMd, dar vor putea zbura cu respectarea regulilor impuse de clubul la care adera.
Probabil ca in numele aeromodelistilor ar trebui sa discute tocmai cluburile si asociatiile deja existente impreuna cu FRMd (chiar daca nu face prea multe pentru noi) si care sigur au un cuvant de spus.
Poate gresesc...


Vezi postareaGigiGL, la 26 January 2014 - 08:17 PM, a spus:

Am discutat cu oameni inscrisi de mult timp la club; pentru fiecare membru se aloca si se cheltuiesc niste bani cu deplasari, concursuri... deci se cere si participare pentru asta, si de ce nu, rezultate! Pentru mine este doar hobby! Vreau cadru organizat, reguli normale, dar nu la nivel competitional. Cei mai multi suntem in aceasta situatie.

0

#538 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2014 - 09:36 PM

Si mai credeti ca vom putea zbura nelegitimati... cand pana si prea sfintii...

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#539 Useril este offline   edy_lucian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 12-October 06
  • Gender:Male
  • Location:IASI
  • Interests:aero 1:1, aeromodelism

Postat 26 January 2014 - 09:53 PM

Nu cred ca va deranja pe cineva sa fie legitimat la un club, dimpotriva s-ar putea sa fie chiar mandru de clubul la care adera, cel putin asa ar trebui.
Cu siguranta ne vom gasi locul intr-un club fiecare dintre noi. Statutul cluburilor si regulamentele acestora sunt in conformitate cu legislatia sportiva in vigoare si legile care guverneaza buna functionare a cluburilor sau asociatiilor non-profit si nonguvernamentale.
Pacat doar ca Federatia, fara sa miste un pai, se va trezi peste noapte cu cluburi si membri, dar asta e ... macar de s-ar ajunge la o lege corecta si de bun simt.


Vezi postarearenatoa, la 26 January 2014 - 09:36 PM, a spus:

Si mai credeti ca vom putea zbura nelegitimati... cand pana si prea sfintii...

Aceasta postare a fost editata de edy_lucian: 26 January 2014 - 09:54 PM

0

#540 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 January 2014 - 11:15 PM

edy,

Eu am avut citeva experiente cu federatia, mie mi-a ajuns. Viata mea e mai frumoasa fara.
Federatia face si ea cite ceva, de exemplu vine si-ti pune tie, taxa de participare pe terenul tau.

De exemplu noua, membrilor AR, diect subordonati MT, ni se sugereaza sa platim taxa la federatie ca sa obtinem inmatriculare (licentiere) MT.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 January 2014 - 11:18 PM

0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro