Aeromodelism interzis in Romania incepind din 1 februarie 2014
#391
Postat 25 January 2014 - 09:11 AM
in fine este bine sa apara pe TV si in restul massmedia si nu avem de cit sa speram ca cine trebuie sa aude mesajul si sa actioneze.Am discuat aici si depsre amanunte si detalii din alte tari si cred ca daca doriti sa continuati, ar fi bine deschise alte subiecte pe detalii dedicate si la subiect.
Eu nu voi inchide subiectul, dar repet, va propun sa deschideti alte subiecte cu fiecare un alt aspect, ca sa fie mai usor de citit si inteles.
rhc@born.ro
#393
Postat 25 January 2014 - 09:33 AM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#394
Postat 25 January 2014 - 09:56 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#395
Postat 25 January 2014 - 10:04 AM
wabo1, la 25 January 2014 - 09:11 AM, a spus:
Mai intai spune: "cine le omologheaza, ca sunt singurul din Romania care le construieste?", apoi spune: "nu stie nimeni sa construiasca drone, in afara de mine si alti cativa pasionati". Chiar sa fie adevarat, nu trebuie sa se laude. In rest sunt de acord cu ce spune.
Laudabila actiunea lui Wabo. Tot in acel ziar local vad si alt articol despre initiative de-ale lui pt dezvoltarea turismului romanesc: http://www.timponlin...istica-a-zonei/
Dealtfel, adesea a fost nevoie sa vina la noi strainii ca sa rezolve probleme romanesti.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 25 January 2014 - 10:08 AM
#396
Postat 25 January 2014 - 10:05 AM
PS:In atentia adminului: Editorul pentru postari noi merge rau de tot! Folosesc Firefox cu update la zi.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 January 2014 - 10:07 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#397
Postat 25 January 2014 - 10:19 AM
Daca e sa remarc un merit la dronele lui e ca foloseste motoare cu numar ridicat de poli si elici de diametru mare (care oricum pt asta au fost proiectate, dar inca nu-s pe larg folosinte).
#398
Postat 25 January 2014 - 10:22 AM
Intr-un final eu cred ca multirotoarele vor fi interzise si vor purta stigma de "drone spion" pana SKYNET o sa le aduca din nou in legalitate iar noi o sa zburam din nou motoplanoare FPV pe sest si (sper) si mai secretos ca inainte . Cat despre monetizare (pacatul cel mai mare care IMO a atras atentia fie ca vorbim de foto sau presa ) adio , e pentru cei mari , nu mi-am inchipuit niciodata altceva de vreme ce in US e complet interzisa .
Btw , Dramida a zis ca el si cativa pasionati fac drone - e ok din punctul meu de vedere. N-ar fi cazul sa-l busiti prea tare , la urma urmei nici n-au avut nevoie de pretext , "din cauza ca domeniul aparatelor de zbor fara pilot e grozav si util si blabla ....se interzice ". Ma bucur ca am apucat macar sa adunam imaginile alea , ne-ar fi interzis oricum pe baza filmelor facute in alte tari asa , preventiv .
#399
Postat 25 January 2014 - 10:30 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#400
Postat 25 January 2014 - 10:37 AM
Aici la noi, daca am voie sa folosesc termenul, vad problema doar in fapt ca se lucreaza necoordonat intre si in adminsitratie si nu prea exista dialog cu cei care vor fi afectati de deciziile care o trag ei acollo pe masa verde(vorba germana).
Am sperante ca macar cei care cumva au legaturi sau conostinte care lucreaza in domeniu, la guvern, isi vor folosi pentru a influenta reglementarea finala in directia buna dorita de noi. Asa asi propune voue toti sa contactati parlamanetari pe care ati votat sau pe care reprezinta zona voastra.
In ultimi 20 de cind traisc aici din pacate nu am vazut o singura lege macar copiat 100% din alta parte. Tot venea cu imbunantatiri balcanice ca sa fie portite pentru unul altul.. Vedeti cel mai prominent exemplu cea cu inmatricularea auto.
Dorinte mea ar fi fost ca miscarea care a inceput cu RR si pe urma cu infintarea aerodroamleor de modelim, cu Lucian in fata si alti pe urma, plus msicare de la Luica sa se formeaza o asociatie nationala, de care cred ca discutam de cind exista forumul aceasta fara sa prinde forme. Acum ramane sa fie reparat paguba cea creata de 15 ani de neglijenta si nepasare.
rhc@born.ro
#401
Postat 25 January 2014 - 12:04 PM
sunt de acord cu cei care sustin ideea ca actul normativ a fost facut din ratiuni strict "politice" prin care se vrea protejarea intereselor murdare ale politicienilor,oricare ar fi aceste interese-plecand de la imagini live ale manifestatiilor pana la identificarea unor locatii unde se desfasoara activitati infractionale in care sunt implicati.
E ca o bomba cu fragmentatie,ca sa interzica dronele a picat ca victima colaterala si aeromodelismul.De fapt putin le pasa.
6-8 mii de aeromodelisti sau chiar mai multi nu reprezinta nicio miza ptr. ei,de aceea cei care cred ca forta argumentelor aduse in fata lor ar trebui ca sa prevaleze,fac o eroare.
Consider ca filosofia de elaborare a oricarui act normativ indiferent de domeniu ar trebui ca sa fie incadrata in doua domenii esentiale.Cand ceva aduce plus valoare,e ceva pozitiv in acceptiune generala reglementezi astfel incat sa dezvolti/sa incurajezi,cand ceva aduce neajunsuri,prezinta un pericol anume etc tot intr-o acceptiune generala,reglementezi astfel incat sa interzici/diminuezi efectele.
Nici vorba de asa ceva in acest ordin facut pe genunchi.Cum traditia arata ca f. greu se poate schimba ceva odata facut,inertia si indeferenta sistemului sunt in general mari orice abordare pragmatica/rationala mi se pare lipsita de sperante prea mari.Dar cine stie...
Mie ,personal reglementarea mi s-ar parea utila doar in domeniul aeromodelelor peste o anumita masa,aeromodele care intr-adevar in caz de inccident pot reprezenta un anumit pericol ptr. terti.
De ce s-a ales 1 kg si nu 5 kg de ex.(un barzoi de 4-5 kg are anvergura aripilor mai mari de 2,5 m),de ce in Germania din cate am inteles limita ar fi 25 kg iar la noi 15 kg. etc ,probabil doar mintea creata a astora poate s-o explice.
Nu cred sa existe solutii la problema asta pana cand se va rediscuta in 2016.Sau o lasa asa sau o anuleaza,probabil va fi prima varianta.
Va spun insa ce voi face eu,fara a fi vreun membru pe undeva.Cand voi avea chef sa ma distrez sau sa ma recreez imi voi lua termicul de 2,5 kg carpit si prabusit in egala masura,si mi-l voi zbura departe de orice si oricine(adica la vreo 2-3 km de orice localitate) pe campiile patriei.As vrea sa-l vad eu pe ala,militian sau altceva, care sa vina dupa mine.Sunt suficiente legi care sa normeze o joaca de copii :lol:
Pt. cei care fac parte insa din diverse organizatii sau sunt afiliati frmd cred ca lucrurile sunt ceva mai complicate tinand cont de interesele acestora(usor de prezumat) de aceea principala preocupare cred ca ar trebui ca sa fie,nu cum sa arate actul normativ,cat de lax sau restrictiv sa fie,ci capacitatea de organizare a sefilor acestor organizatii astfel incat in elaborarea unor norme interne RO,nu parerea unor politicieni habarnisti sa primeze ci ideile si principiile acestor organizatii.Pana la urma un aeromodel de vreo 20 de kg. la vreo 80 km/h nu e chiar o jucarie.
#402
Postat 25 January 2014 - 12:18 PM
Daca tot corespondam cu diverse publicatii, scriem articole, petitii si proteste, haideti sa introducem si sa folosim un set constant de termeni.
DRONA. Haideti sa ne delimitam de "drone". Avioanele sunt avioane, elicopterele sunt elicoptere, multicopterele sunt multicoptere. Drone sunt acele echipamente militare folosite de fortele armate prin teatrele de lupta. Noi folosim MODELE TELECOMANDATE. In rarele momente in care modelele noastre zboara autonom, comandate doar de micul computer on-board, ele devin ROBOTI AERIENI. Facultati de Mecatronica si Robotica avem din plin in tara asta, la Buc, Iasi, Cluj, Oradea doar pe prima pagina la cautarea pe Google. Si inainte sa vina cineva cu argumentul ca un multicopter nu-i un model, sa caute Bell X-22.
INTERDICTIE. Ordinul Min. Transp. nu interzice, ci reglementeaza. Nu avem nici o problema ca activitatea aeronautica sa fie reglementata, atata timp cat aceasta e facuta cu bun simt si de autoritati competente. Si cum ceea ce zburam noi sunt MODELE TELECOMANDATE, competenta inregistrarii unui aeromodel revine FRMd si nu AACR, si nu numai in limitele impuse de clasificarea actuala a FRMd intrucat aceasta nu poate lua in calcul toate ramurile in care aeronautica se dezvolta si nu dorim ca aceasta sa fie o frana in calea progresului tehnologic.
De asemenea, intrucat zborul in siguranta si confort al modelelor telecomandate depinde de o multitudine de combinatii ale factorilor atmosferici - vant, precipitatii, ceata - iar prognozele meteo au un grad de fiabilitate invers proportional cu perioada de anticipare, cele 45 de zile prevazute expres in ordin sunt un termen irealist. Pana si o prognoza pe 3 zile a INMH are o probabilitate medie de 10% de a fi incorecta, si nu vrem ca cele cateva mii de pasionati ai aeromodelismului din Romania sa aglomeram AACR cu cereri de spatiu de zbor pentru momente in care acesta este de fapt impracticabil din cauza conditiilor meteo. In schimb, ca autoritate competenta in administrarea spatiului aerian pentru uz civil, AACR-ul ar trebui sa delimiteze clar si fara dubii spatiile aeriene unde este complet interzis zborul modelelor telecomandate.
Daca toti ne canalizam mesajele din presa si aiurea pe o singura directie, fara sa lasam loc la speculatii, eu zic ca-i bine.
Daca aveti idei de rescriere si completare la ce-am zis mai sus, va rog frumos.
#403
Postat 25 January 2014 - 12:50 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 25 January 2014 - 12:51 PM
#404
Postat 25 January 2014 - 12:59 PM
O harta care sa delimiteze argumentat zonele de excluziune intocmita in colaborare de Ministerul Transporturilor si cel al Apararii, definitii, asa cum a fost subliniat mai sus pentru evitarea confuziilor, un set minimal de reguli de siguranta care in parte sunt deja cunoscute si aplicate de catre modelisti, situatii in care filmarea/fotografierea nu sunt permise din motive obiective, nu pentru ca asa vrea nu stiu cine, posibilitati legale de organizare si functionare a acestei activitati tinand cont de caracterul ei sportiv/ recreativ. Nu discutam problemele care implica bussinesul cu mijloace RC care iese din cadrul sport/hobby.
Daca reusim sa gasim si sa formulam o propunere acceptabila, cred ca putem incerca sa mergem mai departe si sa obtinem un cadru legal realist care sa dea satisfactie atat sportivilor, hobbistilor cat si autoritatilor care au neglijat total aceasta activitate pana acum.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#405
Postat 25 January 2014 - 01:44 PM
Daca cumva il suspectati de inteligenta emotionala pe dramida va inselati, este un tip caruia ii lipseste simtul ridicolului si care ar fi in stare sa faca ORICE pentru interesele proprii. Talentul sau este minciuna fara scrupule (amintiti-va de "pregatesc o emisiune in secret...") si perseverenta in acel lucru. M-am intersectat cu el acum mai multa vreme, nu existau filmari aeriene sau drone in capul lui pe atunci, ci doar niste audiobook-uri de la americani din gama "Cum sa reusesti in viata doar ascultand aceste porcarii" pe care le asculta si promova precum produsele Amway . Era la fel de disperat pe atunci si copia tot ce prindea in ceea ce facea.Minciuna si marketingul fara fond erau la fel de bine dezvoltate. Asa ca nu va asteptati sa gasim vreo salvare la acest idivid si la interventiile sale, ci eventual poate ne mai vinde vreo drona "inventata de el.
[/quote]
Foarte bine spus Florinelu, felicitari pentru aceasta zinteza a lui Dramida. Vad ca unii ii iau apararea, inclusiv dl. Walter Born. Cu tot respectul, faptul ca timp de 20 de secunde a zis pe post niste lucruri care intamplator sunt in favoarea noastra, nu il fac mai inteligent. Si nici nu cred ca acest jeg trebuie sa dea interviuri in numele modelistilor, nu cred ca e mai presus decat nici unul de aici in privinta realizarilor aero. Si, faptul ca o proasta de la tvr insista sa-l intrebe doar pe Dramida de fiecare data cand are subiecte cu modelismul, nu inseamna decat ca poate si-o trage cu ala si de-aia il alege doar pe el, sau in mintea ei subtire el e singurul care foloseste telecomanda.
Aceasta postare a fost editata de misumat: 25 January 2014 - 01:45 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#406
Postat 25 January 2014 - 01:51 PM
#407
Postat 25 January 2014 - 01:52 PM
#408
Postat 25 January 2014 - 01:53 PM
Florinelu, la 25 January 2014 - 09:09 AM, a spus:
Bonus:
Daca cumva il suspectati de inteligenta emotionala pe dramida va inselati, este un tip caruia ii lipseste simtul ridicolului si care ar fi in stare sa faca ORICE pentru interesele proprii. Talentul sau este minciuna fara scrupule (amintiti-va de "pregatesc o emisiune in secret...") si perseverenta in acel lucru. M-am intersectat cu el acum mai multa vreme, nu existau filmari aeriene sau drone in capul lui pe atunci, ci doar niste audiobook-uri de la americani din gama "Cum sa reusesti in viata doar ascultand aceste porcarii" pe care le asculta si promova precum produsele Amway . Era la fel de disperat pe atunci si copia tot ce prindea in ceea ce facea.Minciuna si marketingul fara fond erau la fel de bine dezvoltate. Asa ca nu va asteptati sa gasim vreo salvare la acest idivid si la interventiile sale, ci eventual poate ne mai vinde vreo drona "inventata de el.
Legat de Bonus ... sa nu confundam un hobby cu o afacere .Legea a fost data ca sa taie craca de sub picior a televiziunilor care se "catzara" deasupra accidentelor,incendiilor,proiectelor de drum nefinalizare, padurilor defrisate,manifestatiilor ecologice ...etc, inclusiv casa poporului. Totusi , americanii au rachete pe acoprisurile institutiilor guvernamentale.
Din pacate leagea a lovit (sau nu) in restul pasionatilor de radiomodelism.
Acuma...sa-mi spuna mie cineva daca as traversa capitala la 1000m cu easystarul (waypoint evident) , crezi ma m-ar depista cineva? Daca tin doar pentru mine inregistrarea si nu poblic filmarea (youtube,reclame,posturi tv) ...hotul neprins, negustor cinstit.
Easystar/Bixler
Arcus Airy
Radjet 800
Zagi 1000/1200
#409
Postat 25 January 2014 - 01:54 PM
xorg, la 25 January 2014 - 01:51 PM, a spus:
Ca o mica paranteza, indiferent ce vom face, nici o data nu fom fi 100% "legali". Ba ca e campul nu stiu cui si nu ne da voie sa zburam pe acolo ca ii stricam gazonul, ba ca e imoral din cauza ca in vecinatatea imediata sunt case etc, dragi prieteni lista poate continua. Indiferent cate asociatii sau mai stiu si eu ce vom face, mereu va fi aceeasi chestie.
#410
Postat 25 January 2014 - 02:00 PM
ccatalin, la 25 January 2014 - 01:53 PM, a spus:
Din pacate leagea a lovit (sau nu) in restul pasionatilor de radiomodelism.
Acuma...sa-mi spuna mie cineva daca as traversa capitala la 1000m cu easystarul (waypoint evident) , crezi ma m-ar depista cineva? Daca tin doar pentru mine inregistrarea si nu poblic filmarea (youtube,reclame,posturi tv) ...hotul neprins, negustor cinstit.
Nimic mai adevarat. Si uite asa revin la ideea mea de mai sus, "caini latra ursul merge", pam pam :)
#411
Postat 25 January 2014 - 02:07 PM
#412
Postat 25 January 2014 - 02:16 PM
Presa a facut tam-tam cu ordinul asta pentru ca se leaga bine de toata porcaria cu accidentul aviatic si cu incompetenta autoritatilor in general (si pentru ca dronele sunt cool). Acum a venit viscolul subiectul cu dronele e incheiat si asa ramana chiar si daca ne legam cu lanturi de gardul ministerului.
Pentru Autoritatea Aeronautica/Minister nu existam sau suntem o iritare. Cum e mai bine ? sa ai spatiul aerian curat sau plin de avionase ? Daca se intampla un accident si se loveste un EzStar de un ULM sau elicopter ?
Nu pica din nou magareata pe Minister ?
Cu ordinul asta s-au scos. Orice s-ar intampla ei nu sunt de vina. Ori zburai ilegal cu un avion mai greu de 1Kg, ori vor spune ca zburai mai sus de 100m. Oricum ar fi de acum incolo noi suntem vinovati si ei sunt de laudat ca au dat un cadru legislativ.
Si nu au interzis aeromodelismul, l-au pasat cu totul la FRMD. E aeromodel, zboara doar la manifestatii oficiale FRMD.
Sa revin la subiectul topicului.
Singurul partener de discutii (chiar si formal) pentru autoritati este FRMD. Noi nu existam. Asta o spune fix ordinul, nu e inventia mea.
Asa ca tot ce putem face noi e sa vorbim cu cei de la FRMD, sa ne inscriem in cluburi, sa participam la alegerile din FRMD daca vrem reprezentare.
Altfel eu cred ca vom zbura care pe unde putem. Un sistem juridic bun trebuie sa tina tot timpul individul vinovat de ceva, o sa fie ca la parcare, 95% din timp nu poti parca legal in Bucuresti, o firma este imposibil sa fie 100% in legalitate (tot din cauza legislatiei) si tot asa.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 January 2014 - 02:17 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#413
Postat 25 January 2014 - 02:18 PM
worms, la 25 January 2014 - 02:07 PM, a spus:
Asta inseamna ca la nivel mondial se fac multe magarii... Nici un om cinstit nu se teme de adevar, exprimat eventual prin mijloace foto/video... Deci, oricum am lua problema, trebuie luptat asa cum s-a facut si se face inca cu ACTA!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#414
Postat 25 January 2014 - 02:20 PM
Dramida a zis doar lucruri corecte la TV si nu ma intereseaza ce zice sau face pe alte locuri sau in ce relatie cu cine sta.
Sunt interesat ce se spune despre modelism si in momentul de fata in public. In sensul asta nu a zis el nimic negativ.
Cam in general am impresia ca nu sa face diferentiere intre persoana si subiect. Nu imi place impartirea in amic si inamic pentru in realitate nu exista sa fi 100% deacord cu totul la alti si tot nu este inamic, doar ca are alta parere.
rhc@born.ro
#415
Postat 25 January 2014 - 02:23 PM
Ca asa e in tenis.
stiganas, la 25 January 2014 - 02:16 PM, a spus:
Asa ca tot ce putem face noi e sa vorbim cu cei de la FRMD, sa ne inscriem in cluburi, sa participam la alegerile din FRMD daca vrem reprezentare.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#416
Postat 25 January 2014 - 02:26 PM
Aceasta postare a fost editata de worms: 25 January 2014 - 02:30 PM
#417
Postat 25 January 2014 - 02:43 PM
#418
Postat 25 January 2014 - 02:48 PM
#419
Postat 25 January 2014 - 03:21 PM
In el veti vedea cat contam in ochii ei , adica 0. In perceptia autoritatilor 8000 de voturi se fraudeaza la o sectie de cartier, la nivel national nici nu intra la numaratoare :drinks:
#420
Postat 25 January 2014 - 03:26 PM