old-boy, la 24 January 2014 - 08:43 PM, a spus:
@Bitex daca esti sportiv legitimat ar trebui sa sti ca inmatricularea modelului se face scriind pe el numarul de licenta FAI pe care il ai, asa ca singura coada pe care o faci este la taiat litere si cifre, daca nu vrei sa le tai cu foarfeca
Da, din intamplare mai sunt sportiv legitimat de vreo 30 de ani si stiu foarte bine ce vrei sa spui. Ceva similar faceam pe vreamea lui Ceasca, dar aveam etichetele primite de la federatie. Erau precizate pe acel sticker mai multe, precum ca aeromodelul este proprietatea statului si erau acolo toate datele de contact. Dar acum se doreste altceva. Iti garantez ca inregistrarea actuala consta in luarea in evidenta a aeromodelului undeva (si nu doar la federatie), cu toate caracteristicile sale. Nu asta e problema, o putem face. Dar inseamna ca ai de facut tot felul de hartii ca sa inregistrezi, (e aceeasi procedura ca la un aero 1:1 c anu precizeaza legea ca avem privilegii ca modelisti) sa faci modificari, sa declari accidentele, sa scoti din "circulatie". Nu mai e ca un biletel lipit pe aeromodel.
Si legat de asigurare, tot eu am mai spus ca sunt mari sanse sa gasim pe cineva care sa faca asigurare, cu niste clauze in care niciodata nu-ti va plati nimic sau nu va plati nimic nimanui, dar nici in conditiile astea nu am gasit pe nimeni. E discutie veche si pe forum pe tema asta. Ca si asa, o fac cu placere, doar sa respect legea. Dar nu e inca posibil. Adica accept sa platesc unui asigurator ceva bani chiar cu clauza clara ca il pup in fund in caz de incident si nimic mai mult, doar sa am hartia la mana, ca asa prevede legea. Nici asa nu a aparut nimic pe piata. Sau daca stii tu pe cineva care iti da hartie valabila la camp ca ai asigurare in ce conditii vrea asiguratorul, sa-mi zici si mie ca merg sa fac si eu. Si ramane sa platesc din buzunar tot ce stric...
Adica inregistrarea va fi cu cantec si asigurarea imposibila.
PS. ca sa fiu mai clar, scrie la a): "deţine un certificat de identificare emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română " Convinge-ma tu ca asta inseamna doar sa scriu eu pe model numarul de licenta FAI. N-am experienta in domeniu, dar cand te inscrii undeva, trebuie tot acolo sa spui si cand faci modificari si cand scoti din uz.... Gresesc? E simplu, avem proceduri simple sa facem asta? Sau daca ai o aripa rupta trebuie sa declari ca ai avut accident, ca faci reparatie, apoi vii cu teancul de hartii sa demonstrezi ca e ca inainte... ? Sa raspunda cineva care stie cum se procedeaza la AACR cand sunt probleme de genul asta. Si ca sa nu uit, eu am un numar FAI, dar mai multe modele. Fiecare va trebui sa detina certificat de identificare emis de AACR, dupa noul ordin. Gresesc?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 24 January 2014 - 10:07 PM