Cum pilotez o aripa zburatoare ?
#1
Postat 13 January 2014 - 07:36 PM
Sunt nou in "bransa" aeromodelismului si sunt "fascinat" de aripi zburatoare. Am inteles ca sunt mai dificil de pilotat , in comparatie cu avioanele sau motoplanoarele.
Citeva sfaturi importante, de la profesionesti, ar fi foarte binevenite.
Cu stima,
Liviu
#2
Postat 13 January 2014 - 08:08 PM
]
#4
Postat 13 January 2014 - 08:42 PM
#6
Postat 14 January 2014 - 08:03 PM
Si totusi citeva indicatii minime?
Si inca doua intrebari:
1)
la configuratia de mai jos ce elice recomandati(pentru incepatori)?
Skywalker X-5
D2826-6 2200kv Outrunner Motor
ESC 30A
2200mAh 3S 25C Lipo
si 2)
este cineva din Botosani care sa-mi spuna daca este o locatie de zbor(in Botosani) ?
Multumesc!!
Cu stima,
Liviu
#7
Postat 14 January 2014 - 08:20 PM
Plus ca nu e chiar "o aripa" de uz general...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 January 2014 - 08:22 PM
#8
Postat 14 January 2014 - 08:21 PM
Liviu_net, la 14 January 2014 - 08:03 PM, a spus:
Si totusi citeva indicatii minime?
Si inca doua intrebari:
1)
la configuratia de mai jos ce elice recomandati(pentru incepatori)?
Skywalker X-5
D2826-6 2200kv Outrunner Motor
ESC 30A
2200mAh 3S 25C Lipo
si 2)
este cineva din Botosani care sa-mi spuna daca este o locatie de zbor(in Botosani) ?
Multumesc!!
Cu stima,
Liviu
5x5 si pune un 35 sau 40 amperi esc-u , cu 30 esti la limita, eu pe motoru ala esc de 40 amperi cu 5x5, duce un jet clona romaneasca de funjet la super viteze :)
#9
Postat 14 January 2014 - 08:41 PM
#10
Postat 14 January 2014 - 08:55 PM
Length: 550mm
Wingspan:1180mm - fin tip to fin tip
Motor: 2212-2215, 1600-1900KV
Prop: 7x4 - 8x6
Battery: 2200mah 4S - 4000mah 4s
Empty Weight: 323g
WWWUUUAAAAUUU CU 4s o sa fie racheta....!!!!
Pai du-te mataluta pana la Sierra, si vb cu cei de acolo. Ei sigur stiu unde se zboara si mai ales cine....
#11
Postat 14 January 2014 - 08:56 PM
Ia legatura cu cei de la magazinul din Botosani (Sierr........) si vezi unde zboara ei. Juniorul are mare experienta la aripi....
#12
Postat 14 January 2014 - 08:58 PM
FPV - cat de ilegala este chestia asta (si acuma vb pilotul din mine)...
#13
Postat 14 January 2014 - 09:05 PM
FPVul nu e ilegal, inca e mai controlabil decat miile de pasari care zboara in conditii similare de altitudine, viteza si directie ghidate de...pasarea din fata.Singura diferenta e ca pe ale noastre le zburam mai cu bagare de seama, ca nu e ieftin deloc un model complet echipat.
Revenind la topic,x5 nu e aripa de zburat in regim de fun, ci mai degraba o platforma FPV.Daca vrei aripa zburatoare de la HK vezi ca mai au una pe la 20 25 $, aia e potrivita pentru combat/zburat normal.Ii zice EPP flying wing, dar nu e model de incepatori.Pentru inceput mergi pe un easystar sau clona +o statie modesta sau medie dupa buget si dupa el iti poti lua linistit orice aripa zburatoare.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 14 January 2014 - 09:08 PM
#14
Postat 14 January 2014 - 09:07 PM
renatoa, la 14 January 2014 - 08:41 PM, a spus:
cand el a zis de aripa ma gandeam la un zaggy sau eppler, cum taie Dululutu, si partea cu x5 mi-a scapat din vedere, oricum la balena aia nu e bun motoru asta, ii trebe ceva de forta, nu de viteza :)
#15
Postat 14 January 2014 - 10:02 PM
Aeromodel - platforma zburatoare care zboara in raza de vedere a aeromodleistului (pilotului);
UAV - unmanned aerial vehicle - un obiect zburator care zboara in afara razei de vedere a pilotului. UAV - pe la noi - FPV. Aeronava respectiva trebuie in primul rand notifocata.
Uite un exemplu...cat se poate de elocvent: Se da una bucata elicopter, vopsit rosu cu alb, EC145, inmatriculat 341 care zboara de la Bucuresti la Galati, carand un accidentat. In echipaj 4 persoane + accidentatul. La intrare in Zona aeroclubului Vadeni, Galati, ia in plin un motoplanot de 3 m, al carui lipo explodeaza la impact. Elicopterul se umple de fum toxic, iar pilotul isi pierde cunostinta si se prabuseste....(`uf da ce inventiv sunt).!!!....Cine e de vina?...echipajul elicopterului care a depus plan de zbor, si si-a notificat zborul, sau "aeromodelul?" care nu a fost adus imediat la sol?...asa cum spune legea si bunul simt?...
Ce sa o mai lungim...amploarea FPV-ului in Romania trebuie stopata...sau trebuie obligata sa intre in legalitate!....
Asa cum eu imi pun modelel pe sol cant trec zburatorii 1/1, asa ar trebuie sa faca toata lumea....doar ca adaca ai un FPV la 3 KM de tine - nu mai sti cand vine un elicopter...si pericolul e mare!...
Uf - am plecat la plimbare prin topicul omului....
#16
Postat 14 January 2014 - 10:13 PM
Pe de alta parte, definitiile sunt relative, unii zic ca UAV ar fi "unmanned autonomous vehicle", nu numai aerial, dar si terestru sau naval/submarin, caracteristica fiind de navigare autonoma, care oarecum reiesea si din unmanned.
Pe de alta parte, conform regulamentelor noastre aero in vigoare, daca este sub 5 kile nu e aeronava, si sub 140m sunt liber sa zbor oriunde, mai putin zonele de excludere aeriene, fara nici o notificare. Asa ca motoplanorul, daca ar fi fost FPV, nu aia era ilagalitatea, ci ca zbura in zona aeroport.
Asa ca am tropait si eu putin prin topic :)
#17
Postat 14 January 2014 - 10:14 PM
Sansele de a fi un stol de pasari, care lovesc elicopterul fix in admisia turbinei/motorului, si duc la prabusirea aeronavei, sunt mult mai mari.... cate zburatoare fpv sunt in tara? Sub 50 as zice eu.Cate pasari sunt? Spor la numarat...ambele reprezinta un risc pentru aeronave, insa cum nu sunt prea multi care zboara FPV nu prea ai ce sa le zici.Si daca fac o lege, cum si cine ma va urmari sa nu ma ridic peste 140m sa intersectez culoarele aeriene? Si in alte tari sunt legi cu privire la acest tip de zbor dar nu le rrespecta nimeni.Sunt care au urcat la 7000m AGL si nu s-a suparat nimeni.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 14 January 2014 - 10:16 PM
#18
Postat 14 January 2014 - 10:52 PM
la 7000m, poate ca nu s-o fi suparat nimeni...dar..daca....toti trebuie sa respecta unele regului, fie ca ne place fie ca nu.
#19
Postat 14 January 2014 - 11:23 PM
liviu, din experienta iti zic, zbor de peste 10 ani, in general planor si motoplanor...nimic nu se invata din cuvinte.
cu siguranta, sunt unele aspecte teoretice, dar experienta se face pe camp. in soare, in vant, in ploaie, in frig...
sfatul meu...achizitioneaza ceva docil. exista riscul ca aripa sa faca cunostinta prematura cu pamantul care ne tine pe noi toti...si cateodata este descurajator.
la nervi si suparare cateodata frumusetea rc-ului...se pierde putin si e pacat.
pentru aripa zburatoare, zagi-urile iti trebuie un minim de experienta! daca ai acest minim, inainte mergem!
tetea zice ceva de aur, bate la usa celor de la sierra, roaga-i sa te sune cand iasa la zbor.
sa auzim de bine si sper ca nu mi-am suparat colegii de forum!
toate cele bune, cu prietenie, rares
#20
Postat 14 January 2014 - 11:47 PM
Ciprian97, la 14 January 2014 - 09:05 PM, a spus:
FPVul nu e ilegal, inca e mai controlabil decat miile de pasari care zboara in conditii similare de altitudine, viteza si directie ghidate de...pasarea din fata.Singura diferenta e ca pe ale noastre le zburam mai cu bagare de seama, ca nu e ieftin deloc un model complet echipat.
Revenind la topic,x5 nu e aripa de zburat in regim de fun, ci mai degraba o platforma FPV.Daca vrei aripa zburatoare de la HK vezi ca mai au una pe la 20 25 $, aia e potrivita pentru combat/zburat normal.Ii zice EPP flying wing, dar nu e model de incepatori.Pentru inceput mergi pe un easystar sau clona +o statie modesta sau medie dupa buget si dupa el iti poti lua linistit orice aripa zburatoare.
aripa aia de care zici tu e o mare porcarie, am vazut cateva care nu au zburat niciodata bine, si au incercat multi experimentati sa le piloteze. mai bine comanda o aripa zaggy la dululutu, foarte buna si fiabila, o echipeaza corespunzator si sub supravegherea unuia experimentat poate invata pe aripa, pot da cateva exemple de invatacei ce au invatat pe aripi de la dululutu :)
#21
Postat 15 January 2014 - 07:10 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 15 January 2014 - 07:11 PM
#22
Postat 15 January 2014 - 07:45 PM
Ciprian97, la 15 January 2014 - 07:10 PM, a spus:
Te poti uita la pozele facute pe camp la CET Vest si o sa vezi ca la un moment dat erau in aer doua aripi ''DULU '' si nimeni nu a facut vreo afirmatie ca aripa nu este buna s-au ca nu zboara bine chiar si pe vant , personal nu am ce reprosa aripii
#23
Postat 15 January 2014 - 07:56 PM
marian.dumitru74, la 15 January 2014 - 07:45 PM, a spus:
eu pot reprosa ceva si o sa ma apropi Mariane, nu tine bateria cat am vrea sa ne distram :p
#24
Postat 15 January 2014 - 08:01 PM
stiti ce Sensation a facut?
Urla ca un drac!!!!!!
#25
Postat 08 April 2014 - 09:13 AM
Am reusit sa zbor cu configuratia prezentata mai sus si am tras citeva concluzii:
- prezentarea montarii motorului(in manualul lui X5) este total gresita- saibele din lemn trebuie puse in partea de jos sau deloc(atasez o foto cu greseala)
- CG este aproape corect( 1cm mai in spate fata de cele 2 "gurguie"
Centrat bine planeaza foarte bine.
Stima !!
Fisiere atasate
-
greseala2.JPG (198.63K)
Number of downloads: 102
Aceasta postare a fost editata de Liviu_net: 08 April 2014 - 09:16 AM
#26
Postat 08 April 2014 - 11:23 AM
#27
Postat 08 April 2014 - 11:40 AM
#28
Postat 11 May 2014 - 01:50 PM
cam balenos X5 -ul :) dar zboara ..fünny :)
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#29
Postat 13 January 2015 - 05:09 PM
Se poate tine in hovering o aripa zburatoare?
Presupunand ca exista suficienta tractiune , dar motorul in spate ( nu tractor)
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 13 January 2015 - 05:10 PM
#30
Postat 13 January 2015 - 05:36 PM