Yak 54 800mm electric
#1
Postat 10 January 2014 - 09:35 PM
Initial, modelul a fost castigat la RR...undeva in istorie, si a zacut pe un perete..., pana ne-am intalnit..A fost dragoste la prima vedere...(devin melancolic). A fost echiat cu toate porcariile si zburat de multa lume. A luat maulte trante...mai ales de la mine...
Modelul - a venit de aici
Deocamdata arata cam la fel, doar ca:
- ampenajul orizontal - cred ca o sa-l pot pastra, dar profundorul - oare de cate ori s-a smuls?....o sa fie greu sa-mi aduc aminte.O sa trebuiasca construit altul.
- aripa - totul ok, relativ - avarie la bordul de atac la semiplanul stang...reparabila fara probleme...ceva schoci pe post de petice;
- fuselajul - rupturi destue, mai ales in zona botului, sub motor...aschiile mai stau doar in folie.
- folia - un oracover (probabil) transparent - are sestule bucatele de schoci - numai de la mine cateva...ca doar zburam intr-un mic lan de lucerna...
Electronica:
La mine a avut servouri AS 100 si Roxxy, parca ceva cu KW-ul mic, 2830 sau mai mic. Motorul ala zace la Alex, la rebobinat de ceva vreme....ca s-a smuls un fir la o aterizare - prin "vecini" asa ca am gasit pe la amici un Turnigy 2836/750Kw...mult prea mare pentru model...dar va trebui sa care Lipo 3S 1500mah. Mai mici nu mai am...Regulatorul tot Turnigy de 25A.
Servouri - apoi era lui AS-100 s-a dus..desi alea mergeau excelent. Am luat alte porcarii - HK15148B, grele, dar suficient de precise si de rapide pentru cun ma zbengui eu, si mai au un atu important =pretul lor chiar nu conteaza... am destule cat sa echipez modelul...(acum ceva vreme am pus unul pe gaz la un Yak ehe...tot 54 pe acceleratie (oare de aia l-am torsnit?)).
Elice - o sa-mi stresez amicii de zboe, poate gasesc ceva cu pas sub 5...ca 10x5, 11x6, 12x6 am destule.... Din cate am vazut, modelul asta zboara superb cu 12x4,3SF, sau chestii de genul asta...
Poze, de luni cand ma iau serios de model...ca vine (sper) zapada..si nu mai am ce zbura..
#2
Postat 10 January 2014 - 11:24 PM
O sesiune obisnuita de zbor cu el dureaza vreo 2 ore,timp in care schimb vreo 10 acumulatori,de toate neamurile,marcile,marimile si formele.Incap pana la 120mm lungime,recomand ceva gros si subtire pentru el.Am facut un kit review cand l-am luat,in curand imi voi mai lua unul pentru ca asta a avut o cazatura nasoala(nu eram eu la mansehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/bomb.gif) si s-au cam strambat carboanele din fuselaj,se vede in aer ca nu mai zboara la fel..trebuie trim.Nu s-a rupt,doar s-au strambat tijele din fuselaj.Zboara fenomenal si cu SFG uri in aripi,din depron 6mm cu forma facuta la ochi,sugerez pe orice model acrobat sa incercati.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 10 January 2014 - 11:26 PM
#3
Postat 11 January 2014 - 10:18 AM
Ciprian97, la 10 January 2014 - 11:24 PM, a spus:
Asta e tare....
RK - Cipriane, cand o sa cresti o sa inveti ca RK inseamna reparatie capitala...
Si mai e ceva...cu voia cititorilor - vorbim de modele din balsa, nu spume. Am inceput, de ceva vreme sa am, asa, o alergie la polistirene...dar poate-mi trece...poate.
#4
Postat 11 January 2014 - 11:02 AM
toti ii zic sa o lase mai moale cu comentariile inutile si nu intelege poate mai creste :blush:
#5
Postat 11 January 2014 - 11:43 AM
Spuneam doar ca nu vad rostul in a incerca zborul 3d pe un model de balsa,care la prima tranta se aduna cu sacul menajer de pe jos...ori o spuma se lipeste la fata locului sau se inlocuieste cu totul,ca nu-i scumpa.Diferente sunt intre un model de balsa si unul EPP,insa pentru invatat,mai sanatos este cu spuma,si de ce nu pentru perfectionat.Modelul amintit mai sus este foarte capabil insa in maini pricepute.As pune un zbor cu el,da` mie ca il/ma fac de ras,ca inca nu-mi iese perfect rolling harrier-ul si nici flat spin pe spate(vrie plata cred ca se traduce).
De RK sincer,doar la Mihai am auzit termenul/prescurtarea.Mea culpa.
#6
Postat 11 January 2014 - 05:49 PM
Ciprian97, la 11 January 2014 - 11:43 AM, a spus:
Spuneam doar ca nu vad rostul in a incerca zborul 3d pe un model de balsa
Vezi ce scrii - ca o sa te excluda astia din lumea aeromodelistica.
PS - de la mine ai avut doua modele superbe - Stormul si Calmato-ul. Care e starea lor?...bucati. Asa ca, chiar, fa-ti un ultron inainte de a mai incerca "tonouri din alea de le zici tu".
S-a tot dezbatut daca e bine sa zbori cu un model flexibil din polistiren sau unul rigid din balsa. Eu unul prefer balsa. Mi-e greu sa cred ca e ceva mai bun decat balsa. O fi. Nu zic ca Ultronul nu zboara bine. Ba chiar zboara excelent. dar scanduricile le depasesc pe toate...
#7
Postat 11 January 2014 - 07:04 PM
Eu am sapat fundatie cu stormul din cauza bec-ului anemic al escului.Avea doar un 7805 pentru el(orice esc de 20a de azi are 2x7805 sau switching bec),si ala la 3s se incinge de mama focului,si sa mai tragi si 1-2a din el este deja prea mult,dupa crash tubul termo de pe esc era prajit,ce sa mai zic de sursa...Superb nu era in nicio privinta,doar ca un ultron de balsa cu performante diminuate.Facea bine hover..si cam atat.Daca nu-l tranteam ma chinuiam ani de zile sa-l vand,ori il faceam lustra.Mai am aripile lui,intr-o zi cu soare le voi dona cuiva,doar sa am o cutie pentru ele...
Calmato numai bucati nu e,Alex din Buzau iti poate confirma asta.A fost,este si va fi un model deosebit.Doar ca e scump de echipat si pretentios la teren(asta e si motivul vanzarii,terenul meu de zbor a devenit o rapa),dar in rest e stabil ca trenul pe sine,vitezoman si excelent in cutit,unul din preferatele mele.Si sa-l zbor doar la RR si de 2 ori pe an in rest,e cam putin.
Gata,nu ma mai bag,ca se pare ca v-am suparat.Spor si noroc in orice faceti.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 January 2014 - 07:05 PM
#8
Postat 15 January 2014 - 10:16 PM
dar un model balsa are mult mai multa rigiditate si precizie pe axe deci, implicit o acuratete in miscari net superioara.
De aici mai departe intervin si diferentele de motorizare intre electric si termic, ..... dar e deja prea incitant pentru plaiurile mioritice atat de putin deschise la discutii nepatimase :pardon:
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 15 January 2014 - 10:18 PM
#9
Postat 17 January 2014 - 09:31 PM
Cel mai greu a fost sa-l scot de pe dulap, unde zace de ceva vreme, si sa-l evaluez...
Asa ca, dupa ce l-am sters de praful vremurilor - l-am luat la puricat:
IMG_20140117_154239.jpg (326.4K)
Number of downloads: 84
#10
Postat 17 January 2014 - 09:33 PM
Cel mai afectat a fost botul. dupa ce am jumulit folia de sub motor - nu mai era lemn pe acolo, ci doar rumegus...
IMG_20140117_154305.jpg (338.03K)
Number of downloads: 46
#11
Postat 17 January 2014 - 09:36 PM
IMG_20140117_154343.jpg (350.81K)
Number of downloads: 38
Cel mai greu a fost sa-l scot drept...si a trebuie sa stau nemiscat cam 12-15 minute pana a prins epoxi-ul. Pana la urma a iesit.
#12
Postat 17 January 2014 - 09:37 PM
IMG_20140117_155304.jpg (378.17K)
Number of downloads: 49
#13
Postat 17 January 2014 - 09:41 PM
E aproape 10 seara, si e gata de zbor...
IMG_20140117_211605.jpg (347.62K)
Number of downloads: 61
#14
Postat 17 January 2014 - 09:52 PM
#15
Postat 17 January 2014 - 10:46 PM
Felicitări.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#17
Postat 17 January 2014 - 11:05 PM
Sa-l vedem cum zboara (desi stiu ce-i poate pielea), si om vedea daca-l mai reparam pe ici pe colo. Poate niste hainute noi - asa, sa arate altfel..