Modelism - RHC Forum: Despre nervuri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Despre nervuri

#1 Useril este offline   T.L.D 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 02-January 14

Postat 03 January 2014 - 01:15 PM

Am o intrebare pentru cunoscatori :
daca exista diferente intre profilele nervurale ( de aripa ) folosite de catre aeromodelele cu motor Jet
si profilele nervurale a jeturilor militare ?
Intreb aceasta deoarece sunt interesat de DESENUL nervurei cat si de INALTIMEA nervurei ; cu trecere peste explicatiile
despre "NACA" "E" ....s.a.m.d , profile laminare si non-laminare .
cred ca ma veti putea ajuta cu cateva foto daca exista , dar nu trucate ( metoda folosita la diverse prezentari ).
- In speranta ca voi deveni un pic mai clar -
Atat planurile (aripile ) cat si ampenajele la Jeturile militare sunt foarte Fine , foarte Subtiri ; in schimb la aeromodele aripile sunt mult
mai groase , sau cel putin asa le-am vazut eu , chiar daca se vorbeste despre aeromodele cu motoare Jet .
Va rog sa ma ajutati , daca este permis si va multumesc in anticipo .
0

#2 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 03 January 2014 - 03:08 PM

problema nu este simpla , profilul aripi (nervuri) sunt proiectate in functie de model , un profil se foloseste la un planor la care viteza este mult mai mica fata de un model cu motor , sau alt profil se foloseste la cele cu reactie unde acesta de regula este laminar (subtire).Si la un planor difera profilul , de ce urmareste proiectantul , ....sunt planoare care zboara in zona montana sau altele la campie (viteza vantului difera mult de la o zona la alta), ...si configuratia aripi , materialele din care este construita sunt luate in calcul cand este decis profilul ! toate sunt legate intre ele !...cele mai groase si avand o curbura mai mare se folosesc de regula la planoare pt. a se obtine un efect cat mai mare la portanta !
0

#3 Useril este offline   T.L.D 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 02-January 14

Postat 04 January 2014 - 10:01 PM

Vezi postareaARU, la 03 January 2014 - 03:08 PM, a spus:

problema nu este simpla , profilul aripi (nervuri) sunt proiectate in functie de model , un profil se foloseste la un planor la care viteza este mult mai mica fata de un model cu motor , sau alt profil se foloseste la cele cu reactie unde acesta de regula este laminar (subtire).Si la un planor difera profilul , de ce urmareste proiectantul , ....sunt planoare care zboara in zona montana sau altele la campie (viteza vantului difera mult de la o zona la alta), ...si configuratia aripi , materialele din care este construita sunt luate in calcul cand este decis profilul ! toate sunt legate intre ele !...cele mai groase si avand o curbura mai mare se folosesc de regula la planoare pt. a se obtine un efect cat mai mare la portanta !

0

#4 Useril este offline   T.L.D 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 02-January 14

Postat 04 January 2014 - 10:18 PM

Salut - ARU - sunt TLD .
Multumesc pentru raspuns , spune-mi te rog cunosti o sursa unde pot sa vad cateva profile de aripi ,
caci daca te uiti la aproximativ toate fotografiile de pe net , nu poti sa iti dai seama de profilul aripi
la un supersonic militar REAL .
Cand eram in tara mergeam la mitinguri , am suiut si intr-un MIG 29 STATIONAT si sincer ; am fost atat de " beat "
ca am si uitat pana acasa profilul aripii Delta vazut cu ochiul .
Daca stie cineva ceva saituri sau eu stiu..... ?
Este chiar asa MARE SECRET profilul unei aripi a unui supersonic CHIAR SI SCOS DIN UZ ?
Multumesc mult - ARU - .
Am vazut ca esti vechi in Forum , te rog mult AJUTA-MA daca poti .
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2014 - 10:28 PM

Nu conteaza cat de secret este, un aeromodel nu va folosi exact profilul aripii avionului real pe care il copiaza pentru ca la dimensiuni diferite numerele Reynolds difera.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 January 2014 - 11:19 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 January 2014 - 10:28 PM, a spus:

Nu conteaza cat de secret este, un aeromodel nu va folosi exact profilul aripii avionului real pe care il copiaza pentru ca la dimensiuni diferite numerele Reynolds difera.


Dar poate colegul vrea sa faca unul real 1:1 sau un studiu , cine stie - caci nu ne-a spus la ce ii foloseste ( probabil secret sau mi-a scapat mie ) .. nu stiu daca o vizita la biblioteca facultatii de Aeronautica nu ar ajuta mai mult sau postul sa fie vazut de un coleg student sau care a terminat deja studiile in domeniu ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 January 2014 - 11:22 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro