Modelism - RHC Forum: Evenimentul Zilei despre domnul George Craioveanu - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Evenimentul Zilei despre domnul George Craioveanu oameni deosebiti !

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 August 2005 - 12:14 AM

Buna ziua!
Zilele acestea am avut placerea sa citesc un articol in Evenimentul Zilei despre domnul George Craioveanu... Felicitari pentru realizari!

In plus, daca nu ma insel, dumnealui este aceeasi persoana cu domnul Puiu Craioveanu de care ne povestea Marinarul... asa este Marinare?:)


MIG-29

============
Decanul icarilor

Anca Stanescu
Duminica, 21 August 2005


La 71 de ani, George Craioveanu este pilot de incercare si instructor al Institutului National de Cercetari Aerospatiale Bucuresti

Daca pentru majoritatea persoanelor ajunse la 71 de ani aceasta este varsta la care ar trebui sa se bucure de o binemeritata pensie, pentru pilotul George Craioveanu este un prilej de noi planuri. Inca angajat al Institutului National de Cercetari Aerospatiale Bucuresti ca pilot profesionist de incercare si consilier, inventator si antrenor emerit, George Craioveanu este cel mai in varsta pilot de aeronave ultrausoare de la noi din tara.
In 1991, la 57 de ani, pentru a testa motodeltaplanul Patriot II alege sa faca raliul aerian Bucuresti-Chisinau, la o inaltime de 500 m si o temperatura de -7 grade Celsius. „Trebuie sa ai o conditie fizica buna pentru ca in deltaplan nu ai un parbriz care sa te apere si simti aerul rece care te izbeste in piept. Ca sa fii declarat apt de zbor trebuie sa faci anual 12 vizite medicale la Centrul Medical Militar, altfel stai la sol”, spune pilotul. Cativa ani mai tarziu, in 1994, isi propune sa faca circuitul aerian al Romaniei cu motodeltaplanul Patriot, echipat cu motor de Olcit - avionizat - si strabate 3.600 km. „Fiecare om trebuie sa aiba o pasiune, nu poti sa stai in fiecare zi la serviciu doar ca sa astepti leafa, si nu m-as vedea privind ore intregi ceasul, la birou, doar ca sa astept sa se faca 15.55 si sa ies pe usa”, spune George Craioveanu. „Lumea pasionatilor aerului este ceva deosebit. Acolo sus te intalnesti cu o alta Romanie. La 200 m vezi una, la 400 alta si va pot spune cu siguranta ca arata mai bine decat de aici, de jos, e mai multa disciplina. Am un prieten, Ioan Bobocel, cel care s-a ocupat de proiectarea avionului „Aurel Vlaicu II”, care este in varsta de 87 de ani, si unicul lucru la care se gandeste este urmatorul proiect. Cred ca are programul pe doi-trei ani deja facut. Poate ca asta inseamna pasiune”, adauga el. Aviatorii se sustin intre ei, iar partea materiala este putin importanta. „Nu de putine ori s-a intamplat ca, in momentul in care trebuia sa ies la zbor, sa ma trezesc cu elicea crapata si sa imprumut una de la un coleg. Mi-a imprumutat-o fara sa clipeasca fara sa-si puna problema ca si a lui se poate strica”, spune Craioveanu.

Deltaplanul, o distractie la indemana tuturor

Deltaplanul este usor de utilizat si nu este „pretentios”. Nu necesita hangar, pentru ca se poate strange, si cantareste in jur de 6 kg. Nu ai nevoie nici de pista de aterizare sau decolare, orice teren drept este bun. La deltaplan s-a adaugat si un motor, de capacitate mica, si astfel zborul a devenit mai performant si mai placut. Motodeltaplanele in forma de bi-pas (doua locuri) pot executa zboruri de agrement, scolarizarea elevului-pilot cu instructor la bord, zboruri publicitare - pictat pe aripa, tractend banner, lansarea fluturasilor publicitari -, fotografii aeriene, filmari, agrement. Pretul unui motodeltaplan din import este intre cuprins 8.000 si 12.000 de dolari, iar pretul unui aparat similar fabricat in tara este de 6.000-8.000 de dolari. La Fabrica de Avioane Craiova este in faza de proiectare-executie un motodeltaplan bi-plas. Un alt avantaj al motodeltaplanului este consumul, intrucat aceste aparate folosesc benzina obisnuita si au un consum de doar 18a. In lume, acest sport s-a raspandit formidabill, iar Romania este a 13-a tara care a inceput sa practice deltaplanorismul. Chiar si unele VIP-uri, cum ar fi Calin Popescu-Tariceanu, sunt elevi la cursurile pentru avioane sportive. Viteza optima de zbor este de 70 km/h si in general aparatul se ridica de la 200-400 m. Cu motodeltaplanul se poate ajunge insa pana la
4.500 m, iar recordul mondial, cu masca de oxigen, este de 7.200 m.

O noua dragoste la 46 de ani

Povestea vietii lui George Craioveanu se impleteste cu cea a deltaplanorismului romanesc. „La 18 ani, fara acordul tatalui meu, m-am dus la scoala de pilotaj. Dupa ce am luat brevetul, timp de 14 ani am practicat planorismul. Am castigat Campionatul National de Aeromodele, am luat premii in strainatate si chiar am stabilit recorduri nationale. Cu deltaplanorismul am luat contact mai tarziu, cam pe la 46 de ani, prin 1980. Pe atunci ne construiam singuri deltaplanul, nu ca acum, cand multi si-l cumpara. Impreuna cu cativa prieteni ne duceam la Calugareni, unde este o pozitie buna pentru zburat, si am invatat singuri sa-l pilotam. Dupa ce am prins curaj, am vrut sa zburam la o inaltime mai mare si ne-am indreptat catre Brasov. Initial, Aeroclubul nu voia sa le recunoasca drept sport si ne ignora. Am facut ceva agitatie prin presa, au fost si vreo opt cazuri mortale, dar, pana la urma, aeroclubul ne-a luat si pe noi in seama. Primul motodeltaplan pe care mi l-am construit avea un motor de Trabant si o elice din lemn. Acum, motoarele sunt mult mai puternice, elicele sunt din fibra de sticla, ai aparatura de bord, radio pentru contact, GPS si indicator de activitate termica.

O sotie temerara

Sotia l-a sustinut intotdeauna. Cristiana Vega a fost profesoara de germana, dar a avut drept pasiuni planorismul si parasutismul si a obtinut si brevet. „Acum, la varsta de 75 de ani, a inceput sa-mi spuna ca are emotii pentru mine cand zbor. Ca s-o linistesc ii spun ca, daca n-am patit pana la aceasta varsta nimic, n-o sa patesc tocmai acum. Oricum, si ea este o temerara, si-a luat carnetul de conducere la 66 de ani, fara nici o emotie”, spune pilotul.

Inconstienta duce la tragedii

Nu intotdeauna zborurile se termina insa cu bine. „A fost un caz deosebit de grav al unui tanar care, vrand sa se dea mare fata de prietenii care se aflau pe terasa, la o bere, a intrat cu deltaplanul in firele de inalta tensiune”, spune George Craioveanu. Alte accidente se produc din nerespectarea disciplinei de zbor, cum ar fi cazul unui deltaplan care s-a ciocnit cu o parapanta. „Poate cel mai tragic a fost cazul a doi arhitecti, de 26 de ani, care au cazut cu un avion usor, destul de bun, de 23.000 de euro, al pilotului Sorin Boghis. Unul dintre ei era inca elev la scoala de aviatie si, desi nu avea voie, a vrut sa-si plimbe prietenul. Nestapanind bine aparatul s-au prabusit. In aer, daca nu respecti regulile, n-ai nici o sansa”, spune pilotul fara varsta.

„Aeromobilul lui Vuia”

La 18 martie 1906, la Montessum, langa Paris, in fata ziaristilor, Traian Vuia efectua primul zbor cu depunere de certificat de inventie la Academia Franceza. Pentru prima data, „aeromobilul” - asa fusese numita „masina zburatoare” - se ridica de la sol cu mijloacele proprii de la bord. Acela este considerat a fi primul pas facut de aviatia romana. Ministerul Transporturilor a inaintat o cerere catre Guvernul Romaniei pentru ca, in 2006, sa fie sarbatorit Centenarul Aviatiei Romane. Pentru mitingul care va fi organizat cu aceasta ocazie speciala, la Romaero si Turbomecanica, deja sunt in lucru trei aparate de zbor cu totul deosebite. Vor fi reproduse, pana in cel mai mic detaliu, aparatul de zbor al lui Aurel Vlaicu - Aurel Vlaicu II - care va zbura cu un motor de 100 CP, avionul pe care a zburat Vuia, si avionul de epoca MR2, tip rata, echipat cu un motor de motocicleta de 12 CP. De asemenea, la miting, pe langa alte surprize, vor fi invitate si formatii acrobatice din afara tarii.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 August 2005 - 12:14 AM

0

#2 Useril este offline   z@x 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 13-January 05

Postat 21 August 2005 - 09:51 PM

George Craioveanu sau Domnu Puiu, unu si acelasi, un personaj deosebit cu care daca intri in vorba, greu reusesti sa te desprinzi. O adevarata enciclopedie ambulanta care este in stare sa vorbeasca ore in sir fara sa repete ceva, cu miscari fisnete si nelinistite parca de pustan. L-am vazut azi dupa amiaza la Clinceni in coltul modelistilor, unde dupa ce a incurajat si felicitat pe un tip care zburase pt prima oara un aeromodel telecomandat bimotor electric din polistiren, a trecut la jucaria lui, Superman 007 pe care l-a pornit si se pregatea de zbor.
Prima oara l-am intilnit in urma cu doi ani la Calugareni unde o gasca de parapantisti ne intilnisem pt ceva zbor de scoala si spre uimirea noastra, Domnu Puiu scoate din limuzina lui rosie o parapanta, seleta, casca si urca dealul tinind ritmul cu noi, dupa care gonfleaza si zboara, repetind traseul de vreo trei-patru ori. L-am mai intilnit in atelierul de modelism de la Comoti unde l-am cunoscut si pe Marinaru, cu alte ocazii la zbor la Ciolpani cu motodelta. Si de fiecare data mi-a facut o deosebita placere sa stau in preajma lui si sa ascult diversele povestioare despre lucruri intimplate mai recent sau mai demult sau sa-i cer diverse sfaturi.
Z@X
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 August 2005 - 02:10 AM

z@x, la 21 Aug 2005, 21:51, a spus:

George Craioveanu sau Domnu Puiu, unu si acelasi, un personaj deosebit cu care daca intri in vorba, greu reusesti sa te desprinzi. O adevarata enciclopedie ambulanta care este in stare sa vorbeasca ore in sir fara sa repete ceva, cu miscari fisnete si nelinistite parca de pustan. L-am vazut azi dupa amiaza la Clinceni in coltul modelistilor, unde dupa ce a incurajat si felicitat pe un tip care zburase pt prima oara un aeromodel telecomandat bimotor electric din polistiren, a trecut la jucaria lui, Superman 007 pe care l-a pornit si se pregatea de zbor.
Prima oara l-am intilnit in urma cu doi ani la Calugareni unde o gasca de parapantisti ne intilnisem pt ceva zbor de scoala si spre uimirea noastra, Domnu Puiu scoate din limuzina lui rosie o parapanta, seleta, casca si urca dealul tinind ritmul cu noi, dupa care gonfleaza si zboara, repetind traseul de vreo trei-patru ori. L-am mai intilnit in atelierul de modelism de la Comoti unde l-am cunoscut si pe Marinaru, cu alte ocazii la zbor la Ciolpani cu motodelta. Si de fiecare data mi-a facut o deosebita placere sa stau in preajma lui si sa ascult diversele povestioare despre lucruri intimplate mai recent sau mai demult sau sa-i cer diverse sfaturi.
Z@X

Nici nu ma indoiam ca ar putea fi altcineva dar asteptam confirmarea de la colegii de pe forum care sunt sigur ca-l cunosc. :D

La COMOTI sunt multi specialisti de mare clasa... din pacate nu stiu cat de bine merg lucrurile in ultima perioada. Stiu ca au colaborari cu diverse firme mari de aerospatiale deci... sper sa fie totul bine!

MIG-29
0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 August 2005 - 08:21 AM

Nenea Puiu...nu as sti cum sa incep! A facut pionierat si in aeromodelism si in deltaplanism!!! Greu de descris in cuvinte un om ca el; si totusi, prin anii 70 a renuntat la activitatea competitionala a aeromodelismului, dezgustat de atitudinea unor anumiti modelisti din acea vreme (nici nu mai este nevoie sa vorbesc de palmaresul lui din acea vreme: multicampion national la multiple probe de aeromodelism, instructor de zbor pentru multi din profesorii de azi, a realizat si motorase pentru marea masa, la celebra fabrica IOR (sute de bucati). Astazi a revenit intre noi, si ii face placere sa mai invarta pe sus cate un aeromodel, dar si de data aceasta gurile rele au inceput sa spurce: "iar vine cu rabla aia de Wartburg" ...asta e mai frumoasa, dar am auzit vorbe mai urate depre el si nu doresc sa le reproduc!
Tot ce imi doresc este ca si eu sa apuc varsta lui si sa am aceiasi tenacitate ca el!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2005 - 08:36 AM

z@x, la 21 Aug 2005, 21:51, a spus:

care este in stare sa vorbeasca ore in sir fara sa repete ceva,

Ore in sir, da! Dar dupe fo treishpe-paishpe ani am cam inceput sa intrevad oarece repetari! Unele povesti le stiu pe de rost.

Oricum, nen'tu Puiu e greu de "pus in cuvinte". Si nici nu trebe. Si nici nu se poate.

Si care ganditzi macar un gand rau despre el, va sparg la nara pe totzi!

Nesimtzitzilor!

Fuai ce m-am 'nervat din nou si instantaneu!! Tre sa merg sa pilesc ceva. O nervura, o palinca, ceva... Orice!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 August 2005 - 08:36 AM

Marinaru, la 22 Aug 2005, 08:21, a spus:

gurile rele au inceput sa spurce: "iar vine cu rabla aia de Wartburg" ...asta e mai frumoasa, dar am auzit vorbe mai urate depre el si nu doresc sa le reproduc!

toata lumea il respecta pe Nea Puiu!
vorbele despre wartburg le-am auzit si eu dar nu erau apuse cu rautate....
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2005 - 08:49 AM

Wartburgul ala, ca si carnetul de conducere si le-a luat acu fo 7-8 ani, tocmai pt. a avea mai mare libertate de miscare pt. golanelile cu motdelta si aeromodele.

Ia luati inca un articol:
http://www.jurnalul....col.php?id=1488
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 August 2005 - 09:12 AM

Sa vedeti colectia de muzica al lui nenea Puiu: imi place sa lucrez in atelierul din subsol ascultand DaliDa!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 August 2005 - 09:20 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#9 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2005 - 10:32 AM

...retractez ce am scris mai inainte despre Marinar!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 22 August 2005 - 12:39 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#10 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 August 2005 - 05:09 PM

Hehehe citind in Jurnalul (articolul recomandat de Valteras) am gasit:

"In meseria noastra lucrezi de la 6:00 pana la miezul noptii si mananci cand iti mai aduci aminte. Dar n-am auzit de aviator cu gastrita! De altfel, nu cred ca vreun pilot sa sufere de altceva decat de o sotie care ii reproseaza ca nu vine la ora fixa la masa!"
George Craioveanu - pilot

Oare are dreptate? (intrebare retorica desigur :huh: ).

In orice caz multa sanatate si succese maxime in continuare!

MIG-29

P.S.: in Decembrie am fost pe la COMOTI... din pacate nu stiam de atelierul de aeromodelism ca mi-ar fi placut sa-mi bag nasul pe acolo; cine stie... poate alta data! Oricum m-am intalnit cu un alt om deosebit ce lucreaza in institut si de asemenea (in alta tara si sub alt "regim") ar putea fi considerat ca scrie istorie. Nu dam nume ca nu-i locul dar asta a dovedit (mai era nevoie?) ca intr-adevar e un loc in care exista si oameni deosebit de valorosi.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 22 August 2005 - 05:21 PM

0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 August 2005 - 05:13 PM

Se pare c-am ratat cu vreo 25 de ani startul in viata...

MIG-29

edit: deoarece unele persoane de pe forum nu reusesc sa faca deosebirea intre citate si "compuneri" proprii am sa folosesc mai des ghilimelele cu referintele respective.

"Chiar eu am pornit ca aeromodelist. Am invatat sa constuiesc un aparat mic, sa lucrez la motoras, sa dezmembrez un model si sa-l echilibrez dinamic si static. Dar gandul meu era mereu undeva, sus, la zbor. Evident ca atunci cand mi s-a ivit ocazia m-am apucat fara ezitare de pilotaj. Si am facut planorism. Oricum, in acele vremuri, numai cine nu voia nu facea planorism. Era gratis si devenise chiar de bonton, daca ne gandim ca se faceau peste patru mii de brevetari pe an. " articol Jurnalul National, Luni, 22 August 2005.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2005 - 12:34 AM

0

#12 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2005 - 08:38 AM

MIG-29, la 22 Aug 2005, 17:13, a spus:

sa dezmembrez un model si sa-l echilibrez dinamic si static.

Vezi? Aici ai gresit, nene!
Intai trebuia asamblat (nu dezmembrat) si dup-aia echilibrat, etc. etc.

Asa-si rateaza unii startul in viatza!

...Daca nu intrebi!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#13 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2005 - 08:41 AM

MIG-29, la 22 Aug 2005, 17:09, a spus:

in Decembrie am fost pe la COMOTI... intr-adevar e un loc in care exista si oameni deosebit de valorosi.

Fii serios, nene! Nu mai exista! Ca io am plecat de acolo acu fo 6-7 ani!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#14 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 12:27 AM

Valteras, la 23 Aug 2005, 08:38, a spus:

MIG-29, la 22 Aug 2005, 17:13, a spus:

sa dezmembrez un model si sa-l echilibrez dinamic si static.

Vezi? Aici ai gresit, nene!
Intai trebuia asamblat (nu dezmembrat) si dup-aia echilibrat, etc. etc.

Asa-si rateaza unii startul in viatza!

...Daca nu intrebi!


Nu am gresit deloc... asta se poate vedeai daca erai un pic mai atent la articolul recomandat chiar de tine si vedeai ca de fapt ceea ce am scris era un citat din articolul respectiv.

Mai clar (edit):
Valteras, citatul respectiv era preluat din articolul publicati in Jurnalul National... fii atent la detalii... De obicei cand citezi dintr-un articol, carte, jurnal, etc. NU modifici textul respectiv si prin urmare, nici eu n-am modificat nimic.
Este foarte posibil ca autorul articolului respectiv sa fi scris "putin" gresit. Totodata daca lasi pretentiile deoparte vei vedea ca poti invata destul de multe lucruri dezmembrand ceva si studiing structura... deci dl. Craioveanu are dreptate.

Inca o data repet... nu-mi pune in spate ceea ce nu am zis. Nu-i just (etic, moral sau cum vrei tu) sa faci asa ceva.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2005 - 04:29 AM

0

#15 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 12:38 AM

Valteras, la 23 Aug 2005, 08:41, a spus:

MIG-29, la 22 Aug 2005, 17:09, a spus:

in Decembrie am fost pe la COMOTI... intr-adevar e un loc in care exista si oameni deosebit de valorosi.

Fii serios, nene! Nu mai exista! Ca io am plecat de acolo acu fo 6-7 ani!

Nu stiu la ce te referi tu ca nu mai exista.
Institutul din cate stiu eu exista... sau mai bine zis in Decembrie 2004 (pe 20-22) exista sigur. De asemenea oameni valorosi exista deoarece multi de acolo sunt membri prin fel de fel de asociatii internationale. Cunosc personal oameni ce lucreaza acolo si sunt membri in AAIA publicand articole tari.

Poate dai detalii si ne explici CE nu mai exista...

MIG-29
0

#16 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2005 - 09:10 AM

MIG-29, la 24 Aug 2005, 00:27, a spus:

Inca o data repet... nu-mi pune in spate ceea ce nu am zis. Nu-i just (etic, moral sau cum vrei tu) sa faci asa ceva.

MIG-29

Just! Scuze! Mea culpa maxima! Mi-a atras si Marinaru' atentia.

Da' daca bine-mi amintesc, era ceva ciudat cu mesajul tau INITIAL, in care ai "citat". Parca nu mi-a sarit in ochi faptul ca ar fi fost un citat. Io am perceput ca si cum iti puneai tu sufletul pe tava, povestind autobiografic.
Poate doar ai "Copy/Paste" si io nu am fost pe faza. Am vazut ca ulterior ai modificat mesajul, facand mai clar pasajul citat, prin utilizarea regulamentara a ghilimelelor. Daca o faceai de la inceput, poate nu ne mai "burzuleam" asa, fara motiv. Ce? Te-ai suparat?
Io oricum , faceam doar bashcalie... Nu am putut pentru ca sa rezist la faza cu demontatul si apoi echilibratul. Sper ca ati sesizat cu totii spiritul de "pamflet" in care am scris...

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 24 August 2005 - 09:13 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#17 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 10:31 AM

Valteras, la 24 Aug 2005, 09:10, a spus:

MIG-29, la 24 Aug 2005, 00:27, a spus:

Inca o data repet... nu-mi pune in spate ceea ce nu am zis. Nu-i just (etic, moral sau cum vrei tu) sa faci asa ceva.

MIG-29

Just! Scuze! Mea culpa maxima! Mi-a atras si Marinaru' atentia.

Da' daca bine-mi amintesc, era ceva ciudat cu mesajul tau INITIAL, in care ai "citat". Parca nu mi-a sarit in ochi faptul ca ar fi fost un citat. Io am perceput ca si cum iti puneai tu sufletul pe tava, povestind autobiografic.
Poate doar ai "Copy/Paste" si io nu am fost pe faza. Am vazut ca ulterior ai modificat mesajul, facand mai clar pasajul citat, prin utilizarea regulamentara a ghilimelelor. Daca o faceai de la inceput, poate nu ne mai "burzuleam" asa, fara motiv. Ce? Te-ai suparat?
Io oricum , faceam doar bashcalie... Nu am putut pentru ca sa rezist la faza cu demontatul si apoi echilibratul. Sper ca ati sesizat cu totii spiritul de "pamflet" in care am scris...

Salutari!

Nu m-am suparat. Oricum vina imi apartinea si mie deoarece nu am pus ghilimelele de rigoare. Imi cer scuze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2005 - 10:32 AM

0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2005 - 10:35 AM

MIG-29, la 24 Aug 2005, 00:38, a spus:

Nu stiu la ce te referi tu ca nu mai exista.
Institutul din cate stiu eu exista...

Poate dai detalii si ne explici CE nu mai exista...

Migule, tu ori nu stii de gluma, ori...

Tu ziceai despre COMOTI ca este un loc in care exista oameni deosebit de valorosi. Io ziceam ca NU MAI exista, pt. ca IO am plecat de acolo!
Precizare: era un spirit de autoironie, parafrazandu-l pe Mark Twain: "Si nici eu nu ma simt tocmai bine" (pour les conneseurs). Explic, daca e nevoie...

Revenind la lucruri serioase, ar fi mult de detaliat despre Comoti si nu e locul aici. Intr-adevar, acolo sunt, dar mai ales au fost MULTI oameni valorosi si pasionati. O gramada dintre ei fac o figura buna "dincolo", facand cinste scolii romanesti (fara fals si lacrimogen patriotism!). Numa' io stiu meseriasi care "duc in spate" departamentul de "performante turbomotoare" la Bombardier Rotax - Canada. O data ajunsi acolo, aia au intrebat: "Mai sunt dintr-astia ca voi p-acolo? Poa sa vina si ei?". Si multi altii...

Din pacate, Comoti, a ramas tributar mentalitatii "institutului bugetar". Managementul nu a fost extrem de stralucit si s-au complacut in a toca banii de la Ministerul Cercetarii, doar pt. a plati salarii, pe teme de cercetare fantasmagorice.
De exemplu, (nu ca ar fi fantasmagorie) un colectiv de fo zece oameni, daca nu mai bine, isi taraie zilele "cercetand" despre cum se poate face un micro turbomotor de fo cinspe kile forta. Si asta de fo douaj' de ani! Au stand de proba, fac injectoare, camere de ardere, s-au luat doctorate pe treaba asta. S-au uitat cam urat la mine cand le-am zis ca in universul modelistic se folosesc micro turbomotoare (bine, bine, nu 15 kile tractiune) de ani buni si se gasesc la orice colt de strada si nu costa decat fo trei mii de parai, nu sute de milioane (mii?) cat se tocau de la buget pa vremea aia, pt. cercetare. Macar daca se lasa cu ceva rezultate...

Cum ziceam, cam asta era spiritul la Comoti. Si la IMFDZ si la STRAERO, etc.
Stii ca la IMFDZ se "cerceteaza" de cel putin zece-cinshpe ani facerea unei farfurii zburatoare UAV (fantasmagorice!) in care Armata baga tone de bani? Partea buna este ca noi (nenea Puiu, io, gashca de "ULM-isti"), ne-am pricopsit cu un Koning de trei cil. in stea, 440 cmc, 24 CP., taman bun de pus pe un triciclu usor de motodelta. Care se transforma si in paramotor. Ceea ce am si facut, he, he...

Tot la IMFDZ (Institutul de Mecanica Fluidelor si Dinamica Zborului sau H. Coanda, cum i-o zice acum), se tooooot cerceteaza despre cum sa faca o tinta zburatoare. Partea proasta este ca, acu multi ani, cand eram un soi de "sfatuitor de taina" a factorilor de decizie, le-am povestit despre tehnologia (veche de pe atunci!) de producere a aripilor din spuma poliuretanica placata cu sticla (expandata in matrita). Gen tzintele de la Tg Mures. Si le-a placut asa de mult, incat atunci cand dupa un timp, le-am zis ca moda s-a mai schimbat si nu mai face nimeni asa si sa treaca pe tehnologia polistiren expandat taiat cu fir, aripi vacumate, etc., nici nu au vrut sa asculte. Argumentele mele cum ca e muuuult mai ieftin, convenabil, precis, etc. nu au avut ecou. Nu are rost sa "cercetezi" o tehnologie care nu "consuma" matrite enorme, materiale scumpe, mana de lucru multa, timp, etc. Cum mai poti justifica astfel sumele uriase ce le pretinzi de la buget pt. a plati salarii, etc.?

La STRAERO, cam aceeasi poveste, cu o tzinta cu motor de drujba. Le-am zis (si io si nen'tu Puiu) sa nu mearga pe principiul "facem totul in regim de productie interna!" si sa cumpere absolut tot ce se poate cumpara, ca e mult mai ieftin in final si mai "trouble free". NU! Facem totul! Au facut inclusiv emitatorul si receptorul! Rec. cel putin, era lucrat gen "decodoare HBO", in niste cutii de tabla, cu piese in aer... Emitatorul avea un "desktop" din placaj, cu intrerupatoare industriale. Faceau niste probe prin curte (canci!), ca trebuia sa fie sistemul gurvenat de un computer! Pana la urma, au luat o statie normala (parca).

Despre COMOTI as putea sa povestesc mult mai multe, mai ales din prisma experientei ce am avut-o io cu compartimentul "Ultrausoare", dar e muuult de scris. Si aspecte placute dar mai ales neplacute. Este vorba despre neimpliniri, vise spulberate, timp pierdut. Noroc cu nenea Puiu...

Mai vrei?
Tu ce sti?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 11:24 AM

Nu-s suparat! Ai zis ca nu mai exista institutul si-am vrut sa te ispitesc sa scrii ce mai stii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Or mai fi plecat peste hotare multi dintre ei dar mai sunt cativa care au ramas acolo... in sfarsit lucrurile probabil sunt mult mai complicate decat le cunosc eu.

Despre micro-turbomotorul respectiv stiam cate ceva dar de farfuria zburatoare nu auzisem. Le-a iesit ceva?

Tu ai lucrat la ultrausoare acolo?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2005 - 11:27 AM

0

#20 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2005 - 11:47 AM

Migule, redu fortajul, largeste virajul ca sa scada ge-urile, sa se ridice valul negru, ca sa intelegi.

Sa recapitulam:
Tu ai zis: "e un loc in care exista si oameni deosebit de valorosi".
Io am zis: "Nu mai exista! Ca io am plecat..."

Sa explicam:
Tu afirmai ca e un loc in care exista oameni...
Io am afirmat ca nu mai exista (oameni... adica!!!).
Nu am zis ca LOCUL nu mai exista! Adica nu am "zis ca nu mai exista institutul".

In sperantza unei lamuriri depline...

......................

Si nu, cu farfuria nu le-a iesit mare lucru.

Io personal etichetez astfel de actiuni drept "impostura intelectuala". Nu ma refer la actiunea de a cerceta, care nu tre impedicata, oricat de fantasmagorica ar parea tema de cercetare, ci la modul de abordare a activitatii de cercetare din partea organismelor de conducere a institutelor... Nu ma puteti contrazice aici. Am fost direct implicat.

Si da, am lucrat la Ultrausoare.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#21 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2005 - 11:49 AM

MIG-29, la 24 Aug 2005, 10:31, a spus:

Valteras, la 24 Aug 2005, 09:10, a spus:

MIG-29, la 24 Aug 2005, 00:27, a spus:

Inca o data repet... nu-mi pune in spate ceea ce nu am zis. Nu-i just (etic, moral sau cum vrei tu) sa faci asa ceva.

MIG-29

Just! Scuze! Mea culpa maxima! Mi-a atras si Marinaru' atentia.

Da' daca bine-mi amintesc, era ceva ciudat cu mesajul tau INITIAL, in care ai "citat". Parca nu mi-a sarit in ochi faptul ca ar fi fost un citat. Io am perceput ca si cum iti puneai tu sufletul pe tava, povestind autobiografic.
Poate doar ai "Copy/Paste" si io nu am fost pe faza. Am vazut ca ulterior ai modificat mesajul, facand mai clar pasajul citat, prin utilizarea regulamentara a ghilimelelor. Daca o faceai de la inceput, poate nu ne mai "burzuleam" asa, fara motiv. Ce? Te-ai suparat?
Io oricum , faceam doar bashcalie... Nu am putut pentru ca sa rezist la faza cu demontatul si apoi echilibratul. Sper ca ati sesizat cu totii spiritul de "pamflet" in care am scris...

Salutari!

Nu m-am suparat. Oricum vina imi apartinea si mie deoarece nu am pus ghilimelele de rigoare. Imi cer scuze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29

Mama lor de semne de punctuatie! Scuteam o gramada de timp!

.............

Observi ce frumos am citat multiplu si integral...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#22 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 12:58 PM

Valteras, la 24 Aug 2005, 11:47, a spus:

Migule, redu fortajul, largeste virajul ca sa scada ge-urile, sa se ridice valul negru, ca sa intelegi.

Sa recapitulam:
Tu ai zis: "e un loc in care exista si oameni deosebit de valorosi".
Io am zis: "Nu mai exista! Ca io am plecat..."

Sa explicam:
Tu afirmai ca e un loc in care exista oameni...
Io am afirmat ca nu mai exista (oameni... adica!!!).
Nu am zis ca LOCUL nu mai exista! Adica nu am "zis ca nu mai exista institutul".

In sperantza unei lamuriri depline...

......................

Si nu, cu farfuria nu le-a iesit mare lucru.

Io personal etichetez astfel de actiuni drept "impostura intelectuala". Nu ma refer la actiunea de a cerceta, care nu tre impedicata, oricat de fantasmagorica ar parea tema de cercetare, ci la modul de abordare a activitatii de cercetare din partea organismelor de conducere a institutelor... Nu ma puteti contrazice aici. Am fost direct implicat.

Si da, am lucrat la Ultrausoare.

Buei am priceput.

dovada:

Dupa ce ai zis tu ca "nu mai exista" eu am zis... " Nu stiu la ce te referi tu ca nu mai exista."
Adica am fost clar zicand ca nu pricep ce zici tu ca nu mai exista si d-aia am cerut informatii suplimentare. Ca sa nu-mi dau cu parerea aiurea... :)
Ce, te-a suparat ca te-am intrebat?

Repet, intrebasem deoarece vroiam sa aflu despre ce ziceau ca nu mai exista si am dat alternativele mele: institu`, oamenii etc.. desi banuiam eu la ce te referi ca nu mai exista... :) dar nu cunosc suficient de multe despre locul respectiv ca sa fi putut sa trag o concluzie si sa-mi dau cu "parerea finala" :)
chiar te intrebasem fara suparare si fara urma de ironie sau "retoric"... eram pur si simplu curios sa aflu despre ce vorbesti.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 August 2005 - 01:01 PM

0

#23 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 August 2005 - 01:03 PM

Farfuria zburatoare pe ce principiu doreau sa o faca?
Si de ce neaparat farfurie? vroiau sa aplice efectul Coanda?

MIG-29
0

#24 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2005 - 09:16 AM

Am priceput ce nu s-a priceput, no problem! Normal ca nu m-am suparat! Nimic nu ma supara mai tare decat felul tau de a cita!!

Farfuria era un soi de Cypher. Adica un "tor" cu o morisca bagata in el.
http://www.uavforum.com/vehicles/developme...ntal/cypher.htm

Am vazut p-acolo si o statie Kraft!! Nu stiu ce s-a mai intaplat cu impostura, dar clar nu a zburat.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#25 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 25 August 2005 - 09:29 AM

Valteras, la 25 Aug 2005, 10:16, a spus:

Am vazut p-acolo si o statie Kraft!

De fapt sunt doua, una cu trei canale si una cu 5 canale...initial chiar de vanzare, dar cand cineva a vrut sa de-a banu pe ele, s-a intors situatia ca "sunt pe inventar"...nu s-au inteles la pretz! Ambele sunt complete, inclusiv incarcatoarele, iar cea in trei canale e nou-noutza, in cutia originala...cand te gandesti e din perioada 70-80 si tot virgina-tot virgina...!!
Cam asa se lucreaza in institut!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 25 August 2005 - 09:30 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#26 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 August 2005 - 09:55 PM

Marinaru, la 25 Aug 2005, 09:29, a spus:

Valteras, la 25 Aug 2005, 10:16, a spus:

Am vazut p-acolo si o statie Kraft!

De fapt sunt doua, una cu trei canale si una cu 5 canale...initial chiar de vanzare, dar cand cineva a vrut sa de-a banu pe ele, s-a intors situatia ca "sunt pe inventar"...nu s-au inteles la pretz! Ambele sunt complete, inclusiv incarcatoarele, iar cea in trei canale e nou-noutza, in cutia originala...cand te gandesti e din perioada 70-80 si tot virgina-tot virgina...!!
Cam asa se lucreaza in institut!

Interesant...

Nu pot lasa sa nu curga o lacrima pe obrazu` stang (sau drept...) cand ma gandesc la statiile Kraft.. desi n-am atins niciuna vreodata ... am vazut de vreo 3 ori asemenea statii. Cei de la Suceava (parca) zburau rachetoplane cu ele. Apoi am mai vazut la un campionat de aeromodele tot statie Kraft pe planoare...

Cu riscu` de a deveni enervant.. de ce vroiau neaparat sa faca farfurie? de ce nu au mers pe ideea UAV gen avion... e vreun avantaj? probabil o sa mi se zica ca zboara la punct fix... si atunci intreb: zboara la punct fix mai economic decat elicopterul?
deh curiozitatea :lol:

MIG-29
0

#27 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 08:35 AM

MIG-29, la 25 Aug 2005, 21:55, a spus:

Marinaru, la 25 Aug 2005, 09:29, a spus:

Valteras, la 25 Aug 2005, 10:16, a spus:

Am vazut p-acolo si o statie Kraft!

De fapt sunt doua, una cu trei canale si una cu 5 canale...initial chiar de vanzare, dar cand cineva a vrut sa de-a banu pe ele, s-a intors situatia ca "sunt pe inventar"...nu s-au inteles la pretz! Ambele sunt complete, inclusiv incarcatoarele, iar cea in trei canale e nou-noutza, in cutia originala...cand te gandesti e din perioada 70-80 si tot virgina-tot virgina...!!
Cam asa se lucreaza in institut!

Interesant...

Nu pot lasa sa nu curga o lacrima pe obrazu` stang (sau drept...) cand ma gandesc la statiile Kraft.. desi n-am atins niciuna vreodata ... am vazut de vreo 3 ori asemenea statii. Cei de la Suceava (parca) zburau rachetoplane cu ele. Apoi am mai vazut la un campionat de aeromodele tot statie Kraft pe planoare...

Cu riscu` de a deveni enervant.. de ce vroiau neaparat sa faca farfurie? de ce nu au mers pe ideea UAV gen avion... e vreun avantaj? probabil o sa mi se zica ca zboara la punct fix... si atunci intreb: zboara la punct fix mai economic decat elicopterul?
deh curiozitatea :lol:

MIG-29

Nu poci decat sa speculez... Probabil da, era chestie de evolutie la punct fix/viteze mici. Si as adauga: pa vremea cand s-a inceput fantasmagogoritza, elicopterele (modele) inca erau "ezoterice". Cel putin dpdv al mecanicii implicate. Si atunci au zis ca fac rahatu' praf cu abordarea asta. Intentie laudabila, daca "cercetarea" era abordata mai cu profesionalism.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#28 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2005 - 08:37 AM

Valteras, la 26 Aug 2005, 08:35, a spus:

MIG-29, la 25 Aug 2005, 21:55, a spus:

Marinaru, la 25 Aug 2005, 09:29, a spus:

Valteras, la 25 Aug 2005, 10:16, a spus:

Am vazut p-acolo si o statie Kraft!

De fapt sunt doua, una cu trei canale si una cu 5 canale...initial chiar de vanzare, dar cand cineva a vrut sa de-a banu pe ele, s-a intors situatia ca "sunt pe inventar"...nu s-au inteles la pretz! Ambele sunt complete, inclusiv incarcatoarele, iar cea in trei canale e nou-noutza, in cutia originala...cand te gandesti e din perioada 70-80 si tot virgina-tot virgina...!!
Cam asa se lucreaza in institut!

Interesant...

Nu pot lasa sa nu curga o lacrima pe obrazu` stang (sau drept...) cand ma gandesc la statiile Kraft.. desi n-am atins niciuna vreodata ... am vazut de vreo 3 ori asemenea statii. Cei de la Suceava (parca) zburau rachetoplane cu ele. Apoi am mai vazut la un campionat de aeromodele tot statie Kraft pe planoare...

Cu riscu` de a deveni enervant.. de ce vroiau neaparat sa faca farfurie? de ce nu au mers pe ideea UAV gen avion... e vreun avantaj? probabil o sa mi se zica ca zboara la punct fix... si atunci intreb: zboara la punct fix mai economic decat elicopterul?
deh curiozitatea :lol:

MIG-29

Nu poci decat sa speculez... Probabil da, era chestie de evolutie la punct fix/viteze mici. Si as adauga: pa vremea cand s-a inceput fantasmagogoritza, elicopterele (modele) inca erau "ezoterice". Cel putin dpdv al mecanicii implicate. Si atunci au zis ca fac rahatu' praf cu abordarea asta. Intentie laudabila, daca "cercetarea" era abordata mai cu profesionalism.

Am uitat sa scriu in mesajul de dinainte: are you happy with the "Quoting" above?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#29 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 06 September 2005 - 10:24 PM

ma bag si eu in discutie.
In primul rand nea Puiu Craioveanu nu este doar un pasionat al aviatiei ci si un om adevarat, cu mult caracter, bun simt. Il cunosc din anul 1978 cand m-am inscris la clubul de aeromodele din Baneasa unde el era presedintele clubului. Echipa, oamenii, erau de aur in perioada aceea: Craioveanu, sotii Purice, Ion Bobocel, Griva, Bicu....Imi aduc cu placere aminte cum ramanea noaptea sa traga la masina voalura de deltaplan, asta amestecata cu baghete de aeromodele, placaj, motoare, miros de emaita si metanol(ricin).
Poate singurul lucru frumos invatat chiar de la George Craioveanu este SPIRITUL AVIATIEI. E greu de spus in cateva cuvinte ce inseamna.Incerc sa le explic celor mai tineri si nu inteleg.dar citez:
""Cel care zboara depinde de surubul mecanicului. In zbor exista o camaraderie care nu-ti permite aere de vedeta. Acesta se numeste spirit aviatic. Daca te uiti prea mult in oglinda, ajungi sa te crezi vedeta, chiar daca nu esti decat un individ obisnuit. Aici suntem pe DN1 la km 28. Vizavi este cimitirul eroilor militari aviatori britanici. Daca cineva are curiozitatea sa se duca acolo, va vedea ca toti erau doar niste copii de 18-19 ani. Rar gasesti pe cineva de 25 de ani. In aceleasi conditii, ai nostri faceau la 16 ani planorism, la 17, zbor cu motor, iar la 18 plecau pe front impotriva celor mai puternice aviatii ale vremii. Ioan Di Cesare se ridica insa cu 30 de Messerschmitt-uri impotriva a 300 de bombardiere americane si se intorcea viu. In timpul asta "Dracii rosii", romanii care au facut printre primii acrobatie in formatie, apareau in ziarele vremii pe prima pagina cu titlul de eroi ai aerului. Eroii aerului erau insa altii! Tinerii care aparau Capitala! ""
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#30 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 06 September 2005 - 10:41 PM

continuare:
dar poate nici fraza asta nu e concludenta si citez iar din conceptia de viata a lui George de data asta sunt cuvinte pe care eu le-am bagat bine la cap. Aviatia nu inseamna sa fi vedeta, sa te lauzi, sa bravezi sa fi individualist. Se pare ca principiile astea il conduc cu succes in viata pentru ca uite are 71 de ani si zboara, zboara , zboara!. Si ii multumesc pentru invatatura primita si mai ales ca mi-a pus mansa de la captive in mana.
................................
In legatura cu OZN-ul ala chiar ca impostura intelectuala. Tre sa caut dar prin Plany Modelarky din 1980 exista un plan de OZN, cu motor de 10 CMC, de forma unui tor facut din polistiren. A fost facut de ing Gabi Nica in timpul facultatii, si pilotat cu o statie Kraft pe pista de la Baneasa prin 1982. Chiar eu am pornit motorul atunci.Era dificil pentru ca trebuia sa tragi repede mana si eu nu am prea avut viteza si pe degetul mare am si acum 5 cicatrice fine facute de elicea de la OZN-ul ala. Chiar a stat in aer cateva minute dupa care a urcat brusc, a facut jumatate de looping si s-a lipit de pista(he he, daca exista giroscopul pe atunci!). Probabil bulanjii care cerceteaza OZN_ul asta il au chiar pe cel a lui Gabi Nica si explodeaza de rezultate in munca.SICTIR.
SICTIR TOTAL si GENERAL!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro