aeromodel fpvv+fotografie aeriana constructia mea
#1
Postat 30 December 2013 - 10:24 PM
Acum fix un an am intrat cam timid in randul FPV-istilor, cu achizitia unui Easy Star cu semnatura lui Costin_N pe care si acum o am pe DOSD:)
Dupa cea zboruri reusite cu Eazy-Star-ul am ajuns la concluzia ca are cateva neajunsuri pe care am vrut sa le inlatur printr-o noua constructie.
Cu totii stim avantajele easystarului 2 insa ma enerveaza unghiul de incidenta al aripii care se pare ca ar fi putin cam mare, iar la viteza mica sau rafale de vant se capaceste singur si coboara bruc, al 2 -lea lucru care dupa parerea mea e un dezavantaj e greutatea mica care-l face prea sensibil la vant.
A
#3
Postat 30 December 2013 - 10:32 PM
Fuselajul e dintr-un bat de undita curatat de vopsea si spritchit, iar "nacela"are forma de aripa (zic sa fie cat mai aerodinamica)
alta
.
#8
Postat 30 December 2013 - 10:44 PM
1 avand in vedere ca osd-ul e dragon osd si are autopilot ce imu (ardduimu V4 tot apare de 3 luni incoa) mi-ar trebui sau stabilizator cu accelerometru
2 ce solutie de localizare ar fi in caz de pierdere a aeromodelului eu ma gandesc la un gps traker, foloseste cartela de telefonie ca sa-mi transmita mesaje cu locatia?
#9
Postat 31 December 2013 - 09:29 AM
"ardupilot imu" nu inseamna ca este autopilot, ci ca este o unitate magnetico-inertiala (imu) pentru ardupilot. Daca ai asta ai stabilizarea asigurata, nu mai trebuie altceva suplimentar.
Autopilotul, ca functie, este inclus in DOSD.
Punctul 2 s-a dezbatut in trecut pana la epuizare si nu s-a ajuns la nici o concluzie, e inca o preferinta subiectiva.
Avionul poate sa cada intr-o zona fara semnal gsm, sau intr-o zona de vegetatie pana la brau, care blocheaza semnalul serios, pe verificate.
Concluzia la care am ajuns personal este ca inregistrarea permanenta a zborului este cea mai buna metoda. Ai coordonatele punctului de cadere, si imaginile din ultimele clipe iti furnizeaza destule informatii ca sa il localizezi in zona.
#10
Postat 31 December 2013 - 10:39 AM
renatoa, la 31 December 2013 - 09:29 AM, a spus:
"ardupilot imu" nu inseamna ca este autopilot, ci ca este o unitate magnetico-inertiala (imu) pentru ardupilot. Daca ai asta ai stabilizarea asigurata, nu mai trebuie altceva suplimentar.
Autopilotul, ca functie, este inclus in DOSD.
Punctul 2 s-a dezbatut in trecut pana la epuizare si nu s-a ajuns la nici o concluzie, e inca o preferinta subiectiva.
Avionul poate sa cada intr-o zona fara semnal gsm, sau intr-o zona de vegetatie pana la brau, care blocheaza semnalul serios, pe verificate.
Concluzia la care am ajuns personal este ca inregistrarea permanenta a zborului este cea mai buna metoda. Ai coordonatele punctului de cadere, si imaginile din ultimele clipe iti furnizeaza destule informatii ca sa il localizezi in zona.
uite despre asta vorbeam, cica rezolva ceva bug-uri ale v3-ului
https://code.google..../wiki/ArduIMUV4
#11
Postat 31 December 2013 - 10:41 AM
bogdan ionut, la 31 December 2013 - 10:39 AM, a spus:
https://code.google..../wiki/ArduIMUV4
si ce alt imu pot folosi care sa fie compatibil cu dosd-l meu?
#12
Postat 31 December 2013 - 10:53 AM
Am facut un test cu moule de china in 433mhz cu un generator de ton pus pe TX si o antena directionala pe RX si de la 1km pot detecta semnalul si ma ghidez dupa taria lui sa gasesc sursa.
PS. Exact ca si pe Animal Planet cand cautau aia animalul cu ditamai antena si o tot roteau sa prinda semnalul ;).
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#13
Postat 31 December 2013 - 11:55 AM
Prea multa documentare strica cateodata, mai bine iesi la zbor asa nestabilizat ;)
De 433M m-as feri la noi in tara, esti inecat in zgomotul comunicatiei firmelor de secu si taximetrie.
868M bate mult mai bine, se foloseste in industrie doar la telecomenzi macarale, ai ceva semnal doar in zona unui mare santier gen naval.
Asta cu cautat un emitator ascuns intr-o padure, prin rotirea antenei o faceam in anii 80, era disciplina sportiva de radioamatorism si ii zicea vanatoare de vulpi :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 December 2013 - 11:57 AM
#14
Postat 31 December 2013 - 04:09 PM
Eu ma gandesc sa folosesc la radiobaliza module in 315MHz, care nu prea sunt folosite in aplicatii home.
Intradevar cu 433mhz daca intorceam antena pe directia aeroportul International TG-Mures prindeam un semnal constant, ca o baliza de radioghidare.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#15
Postat 01 January 2014 - 05:26 PM
renatoa, la 31 December 2013 - 11:55 AM, a spus:
Prea multa documentare strica cateodata, mai bine iesi la zbor asa nestabilizat ;)
De 433M m-as feri la noi in tara, esti inecat in zgomotul comunicatiei firmelor de secu si taximetrie.
868M bate mult mai bine, se foloseste in industrie doar la telecomenzi macarale, ai ceva semnal doar in zona unui mare santier gen naval.
Asta cu cautat un emitator ascuns intr-o padure, prin rotirea antenei o faceam in anii 80, era disciplina sportiva de radioamatorism si ii zicea vanatoare de vulpi :)
gata mi-am recuperat vechiul user, deci nu am niciun stabilizator momentan, cautam sa-mi iau unul de asta ma tot uit dupa v4:)
misto treaba cu vulpile, adevarul ca daca n-ai ceva miscare in camp nu te numesti aeromodelist :)