A venit mosu Graupner Club Star
#121
Postat 28 January 2014 - 04:27 PM
Eu nu vad planurile dar am o intrebare. Frina/Flaps are linia de pivotare in mijloc sau in fata? Nu pot sa imi dau seama dar se pare ca pivoteaza in mijloc. Daca este la mijloc eu cred ca ar fi mai bine sa o muti pivotul la Frine/Flaps in fata din mai multe motive.
Poti folosi flapsurile in reflex (un pic sus 4-5mm) sa maresti viteza un pic. Al doilea motiv este ca daca pui scoci la balamale scociul sigileaza spatiul intre balama si aripa care va face sa ai o performanta mai buna. Inca ceva este usor de reparat comaprat cu pivotul in centru. Pe deasupra cu pivotul in centru daca agati flapsul prin ceva la aterizare o sa-l smulga afara.
Am alta ideie pentru tine. Pastreaza planurile si poate in viitor vrei sa faci o aripa noua cu eleroane si flapsuri (full house)si un profil mai performant ca sa ai o experienta noua si asta nu costa mult. Intre balsa lonjeroane etc poate 50$ materiale la o aripa noua. Si tot in ordinea asta de idei poti face alta aripa pentru zbor la panta.
#122
Postat 28 January 2014 - 04:51 PM
Da, linia de pivotare e pe mijlocul flapsului si nici mie nu-mi prea convine asta din cauza aterizarilor.
Sa vad daca chiar are nevoie de frana la aterizare si atunci o sa-i pun servou.
Set de aripi noi abia astept sa-i fac, mai ales ca este destul de lung fuselajul...
Poate ma ajuti cu un plan de aripa full house pana in 2.5 metri.
Deocamdata sa-l "uzez moral" in configuratia asta.
Toate cele bune.
Aterizari line.
Bogdan
P.S. Chiar nu ne mai incanti cu Slegers Skyhawk 120?
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 28 January 2014 - 04:51 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#123
Postat 28 January 2014 - 05:05 PM
Sau daca te intereseaza kit gata de aripa Alegro lite de 2m, la vreo 100 lei.
#124
Postat 28 January 2014 - 05:58 PM
renatoa, la 28 January 2014 - 05:05 PM, a spus:
Sau daca te intereseaza kit gata de aripa Alegro lite de 2m, la vreo 100 lei.
Da, ma intereseaza ca si constructie, are si kevlarul?
Totusi o aripa full house de 100" cu flaps si eleron ar fi mai incitanta....pana la urma cat poate se ne coste taierea planului tau la lasercut?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#125
Postat 28 January 2014 - 06:20 PM
La 100 lei este doar lemnul, ce kevlar sa aiba ?
#126
Postat 28 January 2014 - 10:01 PM
renatoa, la 28 January 2014 - 06:20 PM, a spus:
La 100 lei este doar lemnul, ce kevlar sa aiba ?
:nea: sa ma satur de asta intai, plus ca tocmai mi-am luat 3 accu de 1000....
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#127
Postat 28 January 2014 - 10:02 PM
Travel Air, la 28 January 2014 - 10:01 PM, a spus:
Si totusi - daca face doua - ar putea sa faca si o reducere....
Astia de la firmele de publicitate cu cnc-uri de taie polistiren si plastic n-ar putea taia si lemn?
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 28 January 2014 - 10:05 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#128
Postat 31 January 2014 - 10:28 PM
http://www.charlesri...ela_aegea2m.htm
Si de aici foloseste structura de lemn.
http://www.charlesri...legrolite2m.htm
De aici iei programul care deseneaza nervuri etc sil etrimiti la Laser sau tot aici poti face sabloane sa faci nervuri in bloc. http://www.profili2....eng/default.htm
De Sleger am incurcat eleroanele dreapta la stinga :angry: ca un geniu si acuma l-am reparat. O sa mai pun poze.
#129
Postat 08 February 2014 - 07:13 PM
IMG_2271.jpg (326.84K)
Number of downloads: 137
IMG_2272.jpg (427.51K)
Number of downloads: 139
Aterizare in zapada...
IMG_2273.jpg (415.24K)
Number of downloads: 146
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#132
Postat 10 February 2014 - 08:34 PM
Primele zboruri au fost cu lansare din mana, doar sa trimez si sa vad cam cum vine cg-ul recomandat.
Urmeaza lansarea la sandou - prima lansare la primul sandou.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#133
Postat 11 February 2014 - 02:15 PM
Multa, multa bafta si la cat mai multe reusite.
#134
Postat 11 February 2014 - 02:46 PM
dan_mitea, la 11 February 2014 - 02:15 PM, a spus:
Multa, multa bafta si la cat mai multe reusite.
Multumesc frumos.
Adevarul e ca fara forumul asta, fara oamenii pasionati pe care i-am intalnit aici, nu ma apucam.
Ramaneam la spume mult si bine.
Toate cele bune.
Aterizari line.
Bogdan
P.S.- deja am un nou proiect....
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#135
Postat 17 February 2014 - 09:50 AM
100metri fir de nailon 0.4 si elasticul de 30metri...
Prima lansare:
Infing tarusul cu elasticul, intind pe jos fara sa tensionez tot sandoul, pun un inel de chei la capatul nailonului, o bucata da banda textila rosie, pun la carligul planorului inelul si ma dau inapoi.
Cand e asa de intins ca aproapa il scap din mana, dau drumul.
Se duce frumos, drept, la aproape 90 de grade cu solul, ajunge sus, se aseaza orizontal, planeaza... dar nu iese inelul din carlig!!!
Il foiesc stanga dreapta, trag si imping si profundorul - nimic.
Sta agatat de linie. Pierde cam jumatate din altitudinea initiala si abia apoi se desprinde le linie cu un oftat si o ia la planat.
Zboara ireal si repede si incet, e foarte stabil si raspunde la comenzi fara intarziere.Fasaie putin la viteza mare, se angajeaza previzibil.
Asa s-a intamplat la toate lansarile, m-am luptat cu el sa iasa din inel pret de jumatate din altitudinea de lansare si abia apoi m-am bucurat de zbor...
Care sa fie problema?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#136
Postat 17 February 2014 - 10:03 AM
Ar trebui sa aiba o forma care sa permita degajarea fara sa agate de ceva. Inelul de chei este neted, nu agatza de nimic ? parca cel de la sierra are si parasuta, si aia ajuta la degajare ... :unsure:
Nu in ultimul rand, cand a ajuns la apogeu, adu-l sa zboare la nivel, si cand firul a ajuns cat de cat vertical, fa o miscare brusca de ridicare de nas, atunci ar trebui sa se desprinda.
#137
Postat 17 February 2014 - 10:41 AM
Chestia cu ridicatul de bot brusc merge dar abia la final, cand deja e foarte jos.
Poze:
IMG136.jpg (347.54K)
Number of downloads: 76
IMG135.jpg (266.36K)
Number of downloads: 73
IMG134.jpg (312.89K)
Number of downloads: 71
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#138
Postat 17 February 2014 - 11:35 AM
Se vede in prima poza ca, atunci cand se inclina, inelul atinge fuselajul si probabil se blocheaza.
#139
Postat 17 February 2014 - 11:40 AM
Dar acum imi dau seama ca eu am dus cg-ul mai in spate cu vreo 30 mm....
Si carligul e montat la 20mm in fata cg-ului initial - asta inseamna ca acum de fapt carligul e cu 5 cm in fata cg.
Asta sa fie cauza?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#140
Postat 17 February 2014 - 12:44 PM
Posibil sa fie din cauza ca inelul face doua spire, la inclinare sa se blocheze cumva... :unsure:
Eu am o agrafa de pescuit, genul acesta:
http://www.shopmania...e-gear-62936123
Ha, cum ai dus CG mai in spate cu 3cm ?!! Chiar ai asemenea libertate ? :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 February 2014 - 12:45 PM
#141
Postat 17 February 2014 - 12:58 PM
CG-ul ma enerva teribil, ca sa-l pun unde zicea manualul am fost nevoit sa pun in bot inca 50g pe langa baterie de 1500ma, regulator(ca n-am bec extern) si receptor.
Adica modelul gol are 680g si cu toate astea in el ajungea la 950g :angry2:
Asa ca am dus cg-ul in spate pana la limita manevrabilitatii....si am acum 900g rtf.
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 17 February 2014 - 12:59 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#142
Postat 17 February 2014 - 04:57 PM
Altceva la sandou se pune o parasuta la capat care ajuta la scoaterea cirligului afara. Nu am vazut una acolo.
#143
Postat 17 February 2014 - 05:37 PM
Asta ca prima problema..
Sandoul de la Sierra cu elastic de chiloti e foarte slab (asta daca nu e altul decat stiu eu), in plus iarna e si mai putin elastic, banuiesc ca e foarte lesinat si nu mai ai resurse sa faci zoom-ul final.
Poti lansa in doua feluri:
- cu un mic zoom la final (cobori botul, accelerezi, urci botul, sare inelul, inapoi la orizontala, planezi) - pentru asta ai nevoie ca elasticul sa mai aibe putina resursa sa traga de carlig
- fara zoom la final - urci, urci, elasticul isi pierde energia, treci in zbor orizontal si inelul sare singur din carlig - si aici elasticul mai are nevoie de putina energie.
Eu prefer prima varianta.
Nu ai nevoie de parasuta, din contra, la sandou cred ca mai rau face. Dupa ce am scapat de parasuta am avut lansari mult mai bune.
Foarte frumos planorul, o sa zboare beton, trebuie doar sa se mai incalzeasca afara.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 February 2014 - 05:46 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#144
Postat 17 February 2014 - 08:27 PM
#145
Postat 18 February 2014 - 12:25 AM
Daca totusi problema vine de la cirlig fa unul.
Fa un cirlig din de sirma otelita 1.5mm. Indoaie sirma la 90 de grade dupa care la vreo 5-7mm mai indoaie inca o data la 90 de grade in forma de u, asta va face partea care este atasata la planor, dupa care faci ce vrei in partea care s eataseaza la fir, dupa ce termini forma la cirlig matiszi cu sirma de cupru si cositoresti sa ai rigiditate. Grosimea sirmei nu conteaza atita timp cit aluneca usor afara. Poti sa folosesti steag sau ce vrei.
#146
Postat 18 February 2014 - 12:28 AM
#147
Postat 18 February 2014 - 12:01 PM
Agrafe de pescuit erau prea mici.
Acu sa se ridice ceata, sa fug de la servici pe camp.
IMG137.jpg (380.12K)
Number of downloads: 26
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#148
Postat 18 February 2014 - 04:34 PM
Cred ca sandoul e de vina, nu trage destul de tare planorul.....
http://youtu.be/xHgKReqMWdU
Asta a fost prima lansare si cea mai buna - direct in termica.....
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 18 February 2014 - 04:38 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#149
Postat 18 February 2014 - 04:47 PM
Eu trag cu zgarci albastru de la hobbyking si e foarte bun. Dar nu trag iarna.
Uite o lansare nu foarte reusita cu Arcus, carligul era inca prea in fata.
Se vede ca pleaca cu alt elan. In mod normal lansez pe la 70m. In zilele cu briza usoara se duce pana la 100m.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/