Revizie motor termic Cum il curat?
#1
Postat 23 December 2013 - 11:27 AM
Am folosit acum 6 luni un nitro deja "oxidat" - cu ceva depuneri.
Ulterior am mai folosit circa 1.5L de nitro curat.
Dupa fiecare utilizare am turnat after-run in capul cilindrului si prin carburator.
Pentru ca a venit sezonul rece am decis sa fac o revizie, am desfacut partial si motorul si ce sa vezi: FILME HORROR - rugina frate :(
Acum intrebarile:
Cum desfac volanta?
In ce solutie pot tine piesele pentru indepartarea coroziunii?
Ce faceti voi pentru a nu ajunge in situatia mea?
Tind sa cred totusi ca vinovatul este acel nitro dubios pentru ca mai am un motor curat in interior care a avut acelasi tratament dar la care nu am folosit combustibilul degradat.
Toate bune
#2
Postat 23 December 2013 - 01:00 PM
#4
Postat 23 December 2013 - 06:58 PM
Intrucat nu am presa pentru rulmenti varianta demontarii complete pica.
Am observat insa ca daca reusesc sa-i scot camasa pot scoate si pistonul. Problema este ca nu stiu cum naiba sa scot camasa. Am incercat sa imping cu o surubelnita prin spate dar fara succes. Se misca in sus 2 mm si apoi se intepeneste.
Exista vreo "scula" speciala pentru aceasta operatiune :D ?
toate cele bune
#7
Postat 23 December 2013 - 10:55 PM
sectoristu, la 23 December 2013 - 11:27 AM, a spus:
Acum intrebarile:
Cum desfac volanta?
CU O TUBULARA LUNGA DE 10mm DUPA CE DAI JOS BACURILE DE LA AMBREIAJ CU O PENSETA ASCUTITA
In ce solutie pot tine piesele pentru indepartarea coroziunii?
DILUANT/BENZINA SI LE FRECI CU O PERIUTA DE DINTI
Ce faceti voi pentru a nu ajunge in situatia mea?
N-ARATA ASA RAU PE DINAUNTRU,FOLOSESTE UN NITRO BUN DE ACUM !
Toate bune
Aceasta postare a fost editata de soarece: 23 December 2013 - 10:56 PM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#9
Postat 19 January 2014 - 01:25 PM
O actiune de curatare a motorului se face cu folosirea sprayului lubrifiant WD-40. Motorul practic trebuie spalat cu aceasta solutie, pentru ca va elimina toate depunerile si inlatura rugina, insa acesta trebuie si uscat dupa folosirea sprayului, deoarece WD-40 are si efecte adverse in timp indelungat: lasa umezeala/apa. Nu incercati diverse combinatii auzite din batrani. FAPTIC : orice ACID gen (OTET,LAMAIE,ETC) va distruge definitiv motorul dupa curatare. Se va rugini instant!
O alta varianta de curatare si una profesionala de altfel este prin curatarea motorului intr-o cutie de curatare cu ultrasunete (aprox 100-150 lei), va curata motorul si va arata ca nou,insa trebuie folosita solutia necesara si nu apa pentru curatare si de asemenea lubrifiat de indata ce procedura e finalizata pentru a evita ruginirea.
Dupa curatare cu WD40 si remontarea motorului, neaparat sa il tratezi cu AFTER RUN OIL pentru AUTOMODELISM si de calitate.Cu aceasta ocazie verifica O RING etansare motor/cover plate, inlocuieste daca e necesar si compresia motorului (elimina din saibe daca compresia e mica).
De asemenea tine minte sa folosesti combustibili de calitate a producatorilor consacrati, combustibilii ieftini au tendinta sa uzeze motoarele prematur datorita ingredientelor de slaba calitate.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#10
Postat 21 January 2014 - 08:28 PM
Vesti bune! am scos camasa cu un "soricel" dupa metoda sugerata. Am bagat prin evacuare banda de plastic, am rotit de volanta si am reusit sa scot camasa.
Am spreiat cu wd40 si deja se vad efectele. Chiar functioneaza :) - rugina se "dizolva". Sunt tentat sa le las in baia de wd40 pana maine de dimineatza apoi mai aplic o spalare.
Va tin lacurent.
Sper sanu imi ramana piese la remontare :D
#11
Postat 22 January 2014 - 02:06 AM
sandrei, la 19 January 2014 - 01:25 PM, a spus:
O alta varianta de curatare si una profesionala de altfel este prin curatarea motorului intr-o cutie de curatare cu ultrasunete (aprox 100-150 lei), va curata motorul si va arata ca nou,insa trebuie folosita solutia necesara si nu apa pentru curatare si de asemenea lubrifiat de indata ce procedura e finalizata pentru a evita ruginirea.
Parerea mea e ca nu-i necesar ,dupa o spalare cu diluant bun si o periuta de dinti iese tot din el....
Dupa curatare cu WD40 si remontarea motorului, neaparat sa il tratezi cu AFTER RUN OIL pentru AUTOMODELISM si de calitate.Cu aceasta ocazie verifica O RING etansare motor/cover plate, inlocuieste daca e necesar si compresia motorului (elimina din saibe daca compresia e mica).
La asamblare e musai a se folosi ulei after run ,pentru "imbinare corecta" si ca la prima sfoara sa porneasca pe pelicula de ulei nu pe uscat....
De asemenea tine minte sa folosesti combustibili de calitate a producatorilor consacrati, combustibilii ieftini au tendinta sa uzeze motoarele prematur datorita ingredientelor de slaba calitate.
Combustibil ok e cel de la HPI ,parerea mea
Aceasta postare a fost editata de soarece: 22 January 2014 - 02:10 AM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
#12
Postat 10 August 2015 - 08:23 PM
Problema la mine e alta: pe sasiu in dreptul volantei se pulverizeaza ulei si vroiam sa intreb daca e normala treaba asta. Nu pulverizeaza mult, dar suficient cat sa se lipeasca praful.
E normala treaba asta sau mai bine ma apuc sa schimb o-ringurile de la motor? Masinuta nu are mai mult de 3,5 litri de combustibil consumati iar treaba cu pulverizatul am observat-o inca de la primele rezervoare de rodaj.
Sa fie asta motivul pentru care motorul ajunge constant la temperaturi de peste 140 de grade?
Scuze daca o sa raspund greu, sunt in voiaj si e greu cu netul.