Axial EXO terra buggy build
#1
Postat 23 November 2013 - 02:22 PM
Kit: Axial EXO terra buggy AX90015 - lumea lichideaza stocurile, oficial nu se stie de vreun v2
What: un soi de buggy dar mai aratos, tocmai bun pentru bashing. Aparent nu e dezastru nici pe pista in mina unui pilot.
Dificultate: avansat. Daca era sa scot toate piesele din punga, nu-mi ajungea masa de 6 persoane din sufragerie.
Pe scurt: 4wd, diferentiale pe punti plus diferential central, transmisie all metal de la motor pina la roata, exo cage
Cind am primit cutia, ma tot intrebam daca nu cumva ies doua masini din ea. Serios, intra vreo 4 kit-uri de onroad in cutia aia.
O parte din pungi
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0420_zps317edc6b.jpg
#2
Postat 23 November 2013 - 02:30 PM
The bad. Sint 29 (-+1) marimi de suruburi in kitul asta. Pe numarate.
Este si o erata, a mea se pare ca e versiunea veche, rectifica prinderile bratelor inferioare de la punti. Cica e una mai noua care rectifica ceva si la directie.
The "eu mi-s ghinionist". Pentru roti am 3 axe (wheel axle) de un fel si 1 de alt fel. Greseala de impachetare - si da fiecare punga are sticker c-a verificat-o gigi. Marea firma Axial? Ni se rupe undeva, esti din Europa, descurca-te cu magazinul de unde ai luat-o, multumim ca ai apelat la suportul nostru tehnic. Noroc chior ca am de la scx10 doua axe ramase care se potrivesc.
Noa bine, lets do diferentialele fata si spate. Urasc e-clips-urile. Sfat: puneti un strop de ulei de diff pe ele, ca altfel pina le prindeti in pozitie o sa zboare prin toata camera. Stock se umplu cu ulei de 10.000
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0423_zps927ee432.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0424_zpsf65eb2d7.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0425_zps3a95f334.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0426_zps025681d0.jpg
#3
Postat 23 November 2013 - 02:34 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0427_zps2ff00e76.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0431_zps8b954b9a.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0432_zpse0018487.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0433_zpsc1555e3d.jpg
Puntea spate, deja merge repede treaba
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0435_zps2a587907.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0436_zps96a720bf.jpg
Diferentialul central cu suportul motorului. Asta se umple stock cu 20.000 (cine vrea wheelie, pune mult mai gros). Bad news, spurul e expus. Sa mor eu daca inteleg de ce la un vehicul facut sa fie tavalit in praf/pietris/te miri ce, se lasa pinion si spur expuse. Da vor intra pietricele si da se vor intepenii intre dinti.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0437_zps044760f4.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0439_zps740a061f.jpg
Aceasta postare a fost editata de DanB: 23 November 2013 - 02:36 PM
#4
Postat 23 November 2013 - 02:41 PM
Doua mici erori
- doua din suruburi sint prea scurte, nu intra destul in piulitele autoblocante, la sfirsit vad ce ramine sau caut prin ce mi-a ramas de la alte masini.
- link-urile au barele filetate prea lungi, reglate ca la manual intra prea adinc si blocheaza una din articulatiile cu bila.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0440_zps817c193a.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0441_zps63b17b0a.jpg
Aceasta postare a fost editata de DanB: 23 November 2013 - 02:42 PM
#5
Postat 23 November 2013 - 02:43 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0444_zps8dd489a8.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0450_zps54249676.jpg
#6
Postat 23 November 2013 - 02:47 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0452_zps56a58030.jpg
#7
Postat 23 November 2013 - 04:35 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0454_zpsd9cacda0.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0455_zps1c6b0541.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0457_zps07368385.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0456_zps8f08caa1.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0458_zpse0746332.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0459_zps1f958a5e.jpg
#11
Postat 23 November 2013 - 10:57 PM
Masina are cutie waterproof pentru receptie, asa ca atita timp cit folosesc esc si servo waterproof, pot sa ma dau si in "mediu umed". Zapada numai daca e asa mai batatorita, e buggy nu are decit vreo 5cm garda la sol. Chestia e - dupa o tura umeda, trebe curatata si uscata. Din cauza custii, trebuie desfacute o gramada de suruburi pentru acces la interior.
Nu pun pozele pe forum, le pun pe photobucket si pun doar link-urile pe forum.
#12
Postat 23 November 2013 - 11:01 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0460_zps1fdac285.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0461_zpse2286c74.jpg
#13
Postat 23 November 2013 - 11:07 PM
Lumini spate, fara "sticle" - pana mea, la pretul asta s-au calicit la 4 plasticuri
Lumini fata, astea sint complete
Idee proasta - suruburi M2.6 infiletate in plastic. Pe fata a fost ok, dar pe spate greu de tot am prins filet.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0462_zps89b6f44f.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0463_zps4f17ddc7.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0464_zps1f538c8d.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0467_zpsf6975738.jpg
#14
Postat 23 November 2013 - 11:13 PM
Eu cu "sapuniera" (aparat foto compact fara pretentii) si fara rabdare - pozele ies cum ies si mai sar peste etape.
Bun, pentru azi ajunge. Au ramas de facut
- decupat, vopsit elemente caroserie (n-am facut niciodata, sa vedem daca iese ceva)
- montat electronica (cit sa miste, nu am nimic ca lumea in sertar)
- montat cage pe sasiu - multe suruburi de multe marimi, nasol cind e de lucru la ea
- lipit cauciucuri (alta chestie care n-am facut-o niciodata)
- facut instalatie lumini (la asta ma pricep)
#15
Postat 24 November 2013 - 03:20 PM
Bateria are un suport de prindere... interesant... cica e de tip love it or hate it, inca nu am facut proba
Cutia de la receptie, suportul de la esc (3 variante functie de esc), cleme pentru rutat cablurile
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0469_zps63f6e641.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0473_zpsb95841db.jpg
#16
Postat 24 November 2013 - 03:21 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0474_zps86d306c8.jpg
#17
Postat 24 November 2013 - 03:22 PM
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0475_zps20059b0d.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0476_zps6af9d007.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0477_zps8d20d9d7.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0478_zpsd3b5dfd7.jpg
#19
Postat 24 November 2013 - 11:19 PM
DanB, la 23 November 2013 - 02:41 PM, a spus:
- doua din suruburi sint prea scurte, nu intra destul in piulitele autoblocante, la sfirsit vad ce ramine sau caut prin ce mi-a ramas de la alte masini.
- link-urile au barele filetate prea lungi, reglate ca la manual intra prea adinc si blocheaza una din articulatiile cu bila.
In caz ca nu gasesti suruburi mai lungi, poti incerca sa montezi piulitele autoblocante invers. Sau un pic de threadlock pe capete si aia e, chiar daca varfurile suruburilor nu ajung in zona de blocare a piulitelor, tin in threadlock.
Cu un dremel poti scurta foarte usor link-urile, aici chiar nu e problema.
Cat despre cea de-a patra axa trimisa gresit in pachet, ai putea sa le scrii in legatura cu asta, sunt sigur ca fie magazinul, fie producatorul vor remedia bucurosi greseala.
De-a lungul timpului mi s-au mai intamplat incurcaturi din astea cu piese marunte prin kituri, si nu am intalnit pana acum producator sau vanzator care sa nu ma ajute, fara discutie ;).
#20
Postat 25 November 2013 - 09:02 AM
Chestia e, la un kit care a fost vreo 300 de coco la vremea lui (da stiu nu e un kit de competitie si nici nu e in grupa mare de pret), si are deja o erata inauntru, nu ma asteptam sa ma lovesc de chestii din astea. Adica pana mea, il proiectezi, da' inainte sa-l scoti la vinzare, nu-l asamblezi macar asa odata de proba? Inteleg la un kit ieftin (gen sakura d3, $80 la rcmart) ca nu merge sa-l folosesti asa cum e in cutie, sau na, merge da' vreo jumate de ora dupa care se rupe ceva.
Cel mai dezamagit sint de capacele de la telescoape, asta e, daca cedeaza mai cumpar si le string usor in speranta ca nu pierd uleiul la prima groapa
Cu axele - cum axial mi-a dat politicos cu flit (stiu, europa e un punct enervant pe harta, dupa ce ca le vindem si lor mai scump, mai au si pretentii), acuma astept raspuns de la magazinul de la care l-am cumparat.
#21
Postat 26 November 2013 - 12:09 PM
Ma uitam de ce se formeaza doua baltute sub amortizoarele spate. Dupa care ma uit pe gogu si constat ca nu sint singur "shocks leak like no tomorrow" "leaking like crazy"
Si da toate oringurile sint acolo inauntru, dar se pare ca nu-si fac treaba prea bine
#23
Postat 26 November 2013 - 02:09 PM
Intreaba-l pe qntt cind si-a luat blade 130x (deci blade parte a horizon hobby, nu wl toys, nu nine eagles) cit a mesterit la el inainte sa-l poata scoate la primul zbor.
Plus ca tu probabil te gindesti "mama ce sasiu scump, 300 de euro la vremea cind a iesit pe piata" cind de fapt trebuie sa te raportezi la salariile din tarile cu apa calda, pe unde au fost astea facute. Pentru ei e cam si cum ai da 300 de ron. Plus ca ei rezolva multe chestii moca pe garantie, mult mai usor decit o facem noi.
Asa, cum oarescum banuiam si mi-a confirmat un tip, una din solutii la telescoape e ulei mai gros + marit gaurile din piston ca sa compenseze uleiul. Cealalta ar fi studiat oring-urile existente si cautate altele mai bune.
Si o veste buna, magazinul de la care am cumparat kit-ul mi-a raspuns ca se ia de axial sa trimita axle-ul corect.
#24
Postat 30 November 2013 - 06:05 PM
Asta e un sasiu in care chiar nu vrei sa schimbi des ceva pe la electronica, ca sa dau jos servo trebuie inclusiv sa slabesc cutia de transmisie. Asta dupa ce dai jos cage-ul (16 suruburi, de 5 feluri diferite)
Se pare ca interiorul nici nu o sa-l montez, am cablurile de la esc scurte si never ever nu o sa reusesc sa leg bateria doar prin panoul de acces lateral.
Intre timp caroseria (cele 7 elemente exterioare) e la vopsit, ce-o sa iasa om vedea, e prima data si n-am indeminare. Pina miine o sa am 4 sau 5 straturi, din pacate am fost bou si nu am luat si argintiu ca sa fac backing la albastru metalizat (plus ca era bun pt. interior si motor+rezervor)
Suportul de la motor are o idee pe jumatate desteapta de a-l regla (ideea cu sania, nu si mecanismul de blocare, stringi prea tare se sparge, stringi prea slab pleaca la plimbare motorul). N-am mai lucrat cu pinioane 32p, nu sint sigur ca am facut corect distanta, oricum transmisia e un pic zgomotoasa, multe dogbones.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0479_zps73b5cdd6.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0480_zps71a3274c.jpg
Aceasta postare a fost editata de DanB: 30 November 2013 - 06:05 PM
#25
Postat 01 December 2013 - 11:29 AM
Si aici calitatea lasa de dorit, in doua locuri am "ecou" de la matrita (s-a miscat foaia de lexan in timp ce se aseza pe matrita calda? n-am idee)
In lipsa de body reamer m-am chinuit cu ce-am avut, noroc ca acopera suruburile tentativele mele jalnice de a face gauri rotunde
Cea mai grea decizie se pare ca e cum sa o impodobesc cu abtidilde
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG-20131130-00056_zpse0039fe8.jpg
http://i1302.photobucket.com/albums/ag139/danb1974/Axial%20EXO/IMG_0482_zpsca8fb38c.jpg
#27
Postat 01 December 2013 - 12:50 PM
---===|Carisma f14 1:18 |===---
---===|Robitronic Smasher 1:10 |===---
#28
Postat 01 December 2013 - 02:58 PM
Abtibilde am pus doar citeva negre. Culoarea arata mai bine in soare.
Masina vine cu interior complet cu scaune, bord, dar inca nu am vopsea pentru el. Nu are nevoie de geamuri.
Problema e ca odata montat interiorul, trebuie sa fiu ginecolog ca sa pot lega bateria avind acces doar prin panoul lateral. O sa prelungesc un pic firele de la esc, poate atunci imi iese figura.
#29
Postat 01 December 2013 - 04:25 PM
(apropo, cum se stringe corect surubul de blocare de la suportul motor: http://www.axialraci...blog_posts/9974 )
Una din probleme sint telescoapele. Capacele de plastic sint de kko (nu doar eu am zburlit filetul la unul in timp ce-l stringeam, ci si cei de la bigsquidrc). Chiar si nestripuite, la o aterizare mai dura cu fata, o sa sara. Depinde cum e setat rebound-ul, cu rebound mare o sa sara si daca doar te uiti asa mai urit la ele.
Solutii:
- somer/pensionar: se lipesc capacele cu superglue. Uleiul se poate inlocui demontind celalalt capat
- muncitor: se inlocuiesc doar capacele cu cele de aluminiu - AX30111
- patron: se inlocuiesc cu totul cu varianta aluminiu - AX30091 pe fata, AX30092 pe spate
Mai sint variante intermediare, de alu, de la alte firme, de la chestii noname pina la chestii name.
#30
Postat 02 December 2013 - 07:43 PM