Ieri era deja reparat, asa ca am iesit la o planoreala:
Conditii meteo mai bune ca la maiden, vantul era relativ constant.
Am tinut cont de centrajul din prima zi si am mai ajustat putin CG-ul mai in spate si am redus trimul pe profundor.
O alta chestie facuta de mine este un
mixaj in statie intre gaz si eleroane (flaperoane): astfel cand am stickul de gaz in fata eleroanele sunt in pozitie de spoiler(in sus), cand am stickul la jumatate sunt pe zero, iar cand stickul e jos sunt in pozitie de flaps (in jos).
Valorile curselor in pozitiile respective sunt mici (2mm) dar astea trebuie testete mult timp de acum incolo;
Mixul asta mie mi se pare extrem de folositor: cand am nevoie de viteza imping in fata (spiler) cand vreau sa reduc viteza si sa cresc portanta trag inapoi (flaps); Functioneaza perfect.
Am facut mai multe lansari si aterizari cu zboruri relativ scurte, un minut doua. ce am observat eu este ca are nevoie de vant tare si la viraje pierde mult din altitudine, comenzile date in manual mi s-au parut mici asa ca le-am dus la maxim si se comporta mai bine. Am prins totusi vreo zece minute de vant mai tare asa cam vreo 25 km/h estimez eu in care planorul s-a simtit in largul lui.
Am facut o patrulare la panta cu un castig de inaltime de vre-o 15-20m unde am avut putin timp sa ma joc cu mixajul amintit anterior. Interesant este ca-i placea mult in vant cu sticul de gaz in pozitia de speed (in fata) si eleroanele in pozitia spoiler, avea o trasa foarte dreapta.
Are o viteza de zbor relativ mare si parerea mea e ca s-ar descurca mai bine cu comanda de directie. (mai ramane de analizat asta)
La aterizare (care le-am facut paralel cu panta am folosit intotdeauna pozitia de flaps (gaz jos) si s-a asezat foarte frumos.
Cteva imagini:
Fisiere atasate
-
1.jpg (140.05K)
Number of downloads: 57
-
2.jpg (125.93K)
Number of downloads: 56
-
4.jpg (125K)
Number of downloads: 56