thunder tiger F-91S
#1
Postat 26 June 2011 - 07:29 PM
motor.jpg (33.01K)
Number of downloads: 247
15cc
Displacement(c.c. / cu.in.) 14.97 c.c. / .914 cu.in.
Bore(mm / in.) 28.3 mm / 1.114 in.
Stroke(mm / in.) 23.8 mm / 0.937 in.
Practical R.P.M.(R.P.M.) 2,000 ~ 12,000 rpm
Output(BHP/RPM) 1.6 BHP / 11,000 RPM
Weight(g/oz) 742.8 g / 26.20 oz
foarte incantat de el. raport pret calitate extraordinar!
prima pornire : nu cred ca s-a invartit de 3 ori elicea pana la prima pocnitura si l-am auzit torcand frumos.
combustbil de rodaj : cool power 20% nitro, 20% ulei ( ca in manual)
elicea rodaj 11x9 (in manual era 11x10, dar nu am gasit)
rezervor cred ca are vreo 400ml. e ala din kitu de la sebart de conversie pt clasa 50e.
a mers 2 (doua) ore la 4000 de ture la rodaj. am murit langa el. nu se mai termina!
din aproximativ jumate in jumate de ora ii crestea turatia, semn ca isi mai dadea drumu.
dupa o ora jumate s-a oprit singur. l-am mai secat putin, si apoi a mers perfect inca o juma de ora pana a secat rezervorul.
primele minute de mers, manca tot uleiul! nu iesea nimik pe toba, am zis ca e ceva in neregula apoi a inceput sa scuipe normal :pardon:
la al doilea rezervor i-am dat 6000 de ture si a terminat intr-o ora jumate :))
aici e poza cand mergeam in blana cu jicleurul deschis de 4 ori.
2011-06-26_12-08-28_367_resize.jpg (353.52K)
Number of downloads: 257
relantiul stabilizat la 2300-2400 ture. toarce extraordinar. raspunde la fel. de la minim la maxim, creste turatia uniform, liniar, si foarte repede!
aici se aude zgomotul motorului in aer.
am mers cu gazul mereu la jumate, si de cateva ori la 75%. merge perfect. dupa 7 minute de zbor mi-a consumat mai putin de 100ml.
pana acum numai de bine.
ah.
un singur minus, daca ii pot spune asa , are motorul. toba se termina brusc. nu ii pot atasa un furtunas ca sa arunce uleiul mai departe de avion. trebuie bricolat ceva.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#2
Postat 26 June 2011 - 07:36 PM
Tare as fi vrut sa-l aud ..... dar nu aud decat vantul .....
#3
Postat 26 June 2011 - 10:14 PM
#5
Postat 16 July 2011 - 09:49 PM
tractiune motor cu elice 16x6 APC sport : 4.7 kg.
e impecabil motorul. am consumat pana acum vreo 3 litri de metanol.
merge deschis cu 3,5 ture (in manual scria sub 2 ture :blink: ).
scoate o dara frumoasa de fum dupa el.
turatie maxima 9200 ture, cu 16x6. eu merg bogat cu el la maxim 8700 ture .
in film mai vedeti si raspunsul. servoul de pe acceleratie e un hitec 635hb, nu da pe dinafara la viteza.
consumul e infim. 150 ml la 8 minute de zbor.
ce de reclama i-am facut motorului :wacko:)
si pretul e imbatabil. 190 euro.
e afacere.
pana acum nu am simtit nevoia sa umblu la supape. va mai tin la curent.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#6
Postat 16 July 2011 - 10:15 PM
Si la HY-FLY am vrut sa te intreb daca nu e prea sec de nu scoate fum ca un 4T - plus ca ai spus ca are si consum f. mic si acolo m-am dus cu gandul : e prea sec , consuma putin dar si d'aia nu scoate fum !
Banuiesc ca e O.K. dar sa iti arat eu 4T sa vezi ce fum scoate cu 30 % nitro dar si cu patern 20+20% - cand e ald afara zici ca
are pompa de fum pe cer in sprituri !
P.S.
Vezi si temperatura la aterizare !
#7
Postat 17 July 2011 - 07:24 AM
REAL DESIGN, la 16 July 2011 - 10:15 PM, a spus:
Si la HY-FLY am vrut sa te intreb daca nu e prea sec de nu scoate fum ca un 4T - plus ca ai spus ca are si consum f. mic si acolo m-am dus cu gandul : e prea sec , consuma putin dar si d'aia nu scoate fum !
Banuiesc ca e O.K. dar sa iti arat eu 4T sa vezi ce fum scoate cu 30 % nitro dar si cu patern 20+20% - cand e ald afara zici ca
are pompa de fum pe cer in sprituri !
P.S.
Vezi si temperatura la aterizare !
cool power de 20% pt 4 timpi.
nu e prea sec. prima jumatate de ora deschis de vreo 10 ori nu scotea deloc fum :) si nici nu arunca pe toba ulei. asa merge motorul. economic.
temperatura e pana in 100 de grade ca nu sfaraie daca il ating cu degetu ud :pardon:
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#8
Postat 17 July 2011 - 07:44 PM
ai mare grije cu jocul la supape, la motorul asta se slabesc piulitele cam la 2/3 ore de zbor si pierde mult din putere dar in nesimtirea lui porneste foarte usor ,in rest numai lucruri bune .
#9
Postat 18 July 2011 - 10:28 PM
Sa-l stapinesti sanatos si la cat mai multe zboruri cu el.
#10
Postat 21 July 2011 - 03:22 PM
Daca se foloseste o elice mai greuta,relantiul poate fi coborit insa spool-up-ul va avea ceva de suferit.
Folosind un sistem de preincalzire a bujiei la relanti(eu am un microswitch care e actionat de un servo clasa 9 grame)relantiul coboara pe la 1500 rpm si sunetul e bestial.
Sunt motoare mai puternice decit OS.
Eu am obtinut din TT 120 Pro side exhaust cu elice de 16x10 Gsonic 9300 rpm 5% nitro si 7,2 kile tractiune statica,in timp ce faimosul OS 120 AX de aceeasi capacitate roteste exact aceeasi elice cu numai 8500 ture.
Iertare pentru divagatie,dar cred ca motoarele Thunder Tiger sunt mai putin cunoscute din varii motive.Si servourile digitale de la TT sunt cu mult mai bune si mai ieftine decit alte marci consacrate JR,Futaba,Hitec.
In concluzie nu poate fi decit o achizitie foarte buna pentru care meritati felicitari.
Hai la zbor!!!! :yahoo: :yahoo:
#11
Postat 22 July 2011 - 09:57 PM
nitrometan, la 21 July 2011 - 03:22 PM, a spus:
Daca se foloseste o elice mai greuta,relantiul poate fi coborit insa spool-up-ul va avea ceva de suferit.
Folosind un sistem de preincalzire a bujiei la relanti(eu am un microswitch care e actionat de un servo clasa 9 grame)relantiul coboara pe la 1500 rpm si sunetul e bestial.
Sunt motoare mai puternice decit OS.
Eu am obtinut din TT 120 Pro side exhaust cu elice de 16x10 Gsonic 9300 rpm 5% nitro si 7,2 kile tractiune statica,in timp ce faimosul OS 120 AX de aceeasi capacitate roteste exact aceeasi elice cu numai 8500 ture.
Iertare pentru divagatie,dar cred ca motoarele Thunder Tiger sunt mai putin cunoscute din varii motive.Si servourile digitale de la TT sunt cu mult mai bune si mai ieftine decit alte marci consacrate JR,Futaba,Hitec.
In concluzie nu poate fi decit o achizitie foarte buna pentru care meritati felicitari.
Hai la zbor!!!! :yahoo: :drinks:
- Motoarele Thunder Tiger unde sunt fabricate , eu stiam ca in China ?
#12
Postat 22 July 2011 - 10:08 PM
ARU, la 22 July 2011 - 09:57 PM, a spus:
Taiwan
#13
Postat 24 July 2011 - 09:56 AM
ARU, la 22 July 2011 - 09:57 PM, a spus:
pe cutie scrie Made in Taiwan
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#14
Postat 16 August 2011 - 08:34 PM
IMG00101-20110814-1232.jpg (264.3K)
Number of downloads: 166
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#15
Postat 05 September 2011 - 08:54 AM
deci tre sa invatz cat mai repede sa fac tonouri lente ca e cam scumpa exersarea :clapping:
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#16
Postat 05 September 2011 - 09:04 AM
cauta un echilibru optim intre motor si comenzi (in special directie). Poate e nevoie sa maresti un pic cursele comenzilor. Mie imi iese cu gazu' pe la 50% si chiar mai jos.
Spor la exersat!
#17
Postat 05 September 2011 - 10:30 AM
Adi-GVA, la 05 September 2011 - 09:04 AM, a spus:
cauta un echilibru optim intre motor si comenzi (in special directie). Poate e nevoie sa maresti un pic cursele comenzilor. Mie imi iese cu gazu' pe la 50% si chiar mai jos.
Spor la exersat!
stiu ca merge si mai incet, dar deocamdata inca nu le am cu "dozaju comenzilor" :clapping: asa ca ii dau un pic mai tare si un pic mai sus :drinks:
si feeleingu cand e la blana e senzational :clapping:
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#18
Postat 05 September 2011 - 11:31 AM
Daca faci repede nu prea mai apuci sa " vezi " modelul si sa dai directie cand trebuiecorelat cu impins tras in momentul
cheie.
Dai directie prea devreme sau prea tarziu si " iese " de pe traiectorie .
P.S.
Daca bagi blana ..... exista marele risc ca la o nesincronizare sa ajunga mult mai repede .. jos !
#19
Postat 14 December 2011 - 08:53 PM
#21
Postat 11 May 2012 - 12:39 PM
F2B, la 11 May 2012 - 05:52 AM, a spus:
adica vrei sa spui ca e gresit manualul ?
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#23
Postat 11 May 2012 - 06:24 PM
P.S.
daca scadem cate o unitate pas cu pas din diametru si adaugam cate o unitate tot pas cu pas la pitch cred ca ajungem tot cam pe acolo :
14x6
13x7
12x8
11x9
10x11 - 11x10
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 May 2012 - 06:28 PM
#24
Postat 11 May 2012 - 06:31 PM
http://www.rcgroups....d.php?t=1083322
adica un sfat de la el merita luat in serios.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#25
Postat 11 May 2012 - 06:53 PM
stiganas, la 11 May 2012 - 06:31 PM, a spus:
http://www.rcgroups....d.php?t=1083322
adica un sfat de la el merita luat in serios.
sfaturi ascultam de la oricinecu interes ... asta cam suna insa a ultimatum plus ca era adresat altui coleg ( Hash ) care doar a intrebat daca e gresit manualul nu el ceruse " parerea " - asa ca i se putea raspunde punctual la intrebare ( am vazut ca domnul este foarte meticulos sau sa spunem "punctual" in ceea ce face ) :
DA e gresit manualul ( uite un link cu cel corect )
sau
NU ! nu este gresit manualul dar mai exista si alta solutie mai buna din anumite motive si daca se considera ca
putem eventual intelege si noi acele motive ni se puteau impartasi sau nu .
In rest am eu o chestie cu respectatul manualelor cel putin in domenii in care nu ma pricep - chiar si la setarea televizorului - ultima oara am incercat cu o sarma in loc de manual si nu a iesit bine .
#26
Postat 12 May 2012 - 04:54 AM
REAL DESIGN, la 11 May 2012 - 06:24 PM, a spus:
P.S.
daca scadem cate o unitate pas cu pas din diametru si adaugam cate o unitate tot pas cu pas la pitch cred ca ajungem tot cam pe acolo :
14x6
13x7
12x8
11x9
10x11 - 11x10
As zice corect acele elicii se potrivesc si ceea ce demonstrezi este tranzitia de la elicie de tractiune la elicie de viteza. Pas made diametru nic incarca motorul la fel ca pas mic diametru mare. Diferenta este ca la rodaj ai nevoie de diameru care ajuta din doua puncte de vedere.
1 tine motorul turat chiar daca este ajustat oribil de inecat si iti da o sansa sa ajustezi.
2 nu lasa motorul sa se tureze excesiv care combinat cu ajustare ajutama aici "lean in engleaza" posibil sa omoare motoru.
#27
Postat 12 May 2012 - 07:23 AM
F2B, la 12 May 2012 - 04:54 AM, a spus:
1 tine motorul turat chiar daca este ajustat oribil de inecat si iti da o sansa sa ajustezi.
2 nu lasa motorul sa se tureze excesiv care combinat cu ajustare ajutama aici "lean in engleaza" posibil sa omoare motoru.
eu sunt economist ( contabil sa spunem ) deci pricepere cu partea tehnica doar la nivel de bun simt .
Un motor pentru rodaj are stabilita o procedura mentionata de producator fie el TT, OS, HP, Saito, YS etc .
Sunt colegi care respecta cuvantul producatorului si sunt colegi care au propria metoda ca sa nu spun ca NU respecta
manualul.
Acum punctual :
1 - regimul de turatie si reglajele de amestec ( sarac/bogat - lean/rich ) se fac in conditiile in care tu esti acolo , langa motor si verifici :
Turatia cu un turometru
Temperatura cu un termometru si mai tragi cu ochiul si la ce iese pe toba ( fum , ulei, USD, GBP etc )
Se pare ca important este si carburantul folosit functie de tipul de motor - cica la astea pe baza de metanol nu e bine sa le bagi benzina si invers - asa o fi ???
Daca pleci in casa sa urmaresti o telenovela cu Hose Armando si lasi motorul nesupravegheat atunci e cam riscant ....
2 - un motor cu o elice de diametru mare, cred, NU STIU ( contabilii nu prea stiu d'astea ) ca va avea un moment mai mare,
o forta mai mare aplicata asupra axului, a rulmentilor si transmisa apoi partilor in miscare - biela, piston etc.
Ma gandesc ca este ca atunci cand incerci sa tii orizontal cu mana intinsa o bara metalica de 5 Kg in doua variante de lungime.
a ) - o bara lunga de doar 50 cm
b ) - o bara lunga de 3 m ( 300 cm )
Care va obosi mana mai repede - bara lunga sau cea scurta ? - bine inteles ca exemplul este fortat si poate chiar gresit ..
#28
Postat 12 May 2012 - 05:27 PM
#29
Postat 06 June 2012 - 03:17 PM
Rontaila, la 17 July 2011 - 07:44 PM, a spus:
Rodat motor ca la manual, vreo 3 rezervoare, echivalentul a vreo 2 ore de mers, facut apoi un zbor, totul ok, tragea de rupea, verticala nelimitat cu model de 3kg la 60% gaz.
Dupa cateva saptamani, mai fac un zbor (al doilea), cu gazul la maxim abia urca la verticala.
Aceeasi zi, incerc al treilea zbor, la decolare gazul la maxim si nu reusesc nici macar sa il ridic de la sol.
Cand m-am uitat la supape, una din pilulitele cu care reglezi distanta nu mai era pe acel filet !!!
Ciudat e ca m-am chinuit destul de mult sa o infiletez la loc, a trebuit sa fortez sa pot sa o rotesc, drept pentru care ma intreb cum naiba s-a defiletat singura? E posibil ca de la ulei, temeperatura, etc s-a "incarcat" si filetul si piulita si de aia a mers atat de greu ? Ca nu-mi vine sa cred ca n-a fost acolo nicodata...
#30
Postat 06 June 2012 - 03:20 PM
Fisiere atasate
-
valve clereance.JPG (33.36K)
Number of downloads: 61