Diamond 1800 fara servo pe coada
#1
Postat 18 December 2013 - 09:11 AM
Si pe buda mi-a venit o idee pentru comanda profundorului:
DOC181213.pdf (41.44K)
Number of downloads: 74
A mai incercat cineva asa ceva? E posibil sa iasa? Prin interiorul derivei.
Scuzati talentul debordant la desen...
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#2
Postat 18 December 2013 - 09:50 AM
IMG094.jpg (113.96K)
Number of downloads: 111
IMG095.jpg (112.47K)
Number of downloads: 108
IMG096.jpg (148.1K)
Number of downloads: 112
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#3
Postat 18 December 2013 - 05:11 PM
#4
Postat 18 December 2013 - 06:24 PM
Aceasta postare a fost editata de F2B: 18 December 2013 - 06:24 PM
#5
Postat 18 December 2013 - 08:20 PM
edisultan, la 18 December 2013 - 05:11 PM, a spus:
Si multe altele, dar nu la modul cum ai gandit tu, ci pe dos, cu bratul de comanda deasupra partii fixe profundor, si bowdenul tracand prin profundor. Am postat undeva planul cozii de la kleine UHU, este asa cum iti explicai.
#6
Postat 18 December 2013 - 08:30 PM
F2B, la 18 December 2013 - 06:24 PM, a spus:
Da, trebuie sa mut in fata - toti cei care au planorul asta se plang de coada grea care trebuie echilibrata cu multa greutate in fata.
Spuma goala are 650g si eu sper sa-l scot AUW pana in 800g. Producatorul spune ca e 900-950g(in solutia lui cu servo pe coada).
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#7
Postat 18 December 2013 - 08:35 PM
renatoa, la 18 December 2013 - 08:20 PM, a spus:
Da, m-am gandit si la solutia asta, dar parca e mai bine sa nu fie nimic in afara acolo....
Chestia e ca vreau sa lipesc ampenajul orizontal pe deriva, sa elimin astfel si plasticul pe care sta acum prins cu surubel.
Deci n-o sa mai am acces acolo decat daca tai....
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#8
Postat 18 December 2013 - 10:01 PM
Ochiometric, desenul tău pare Ok, dar geometric ai să vezi ce se întâmplă când vei fixa totul (de fapt capătul pârghiei va descrie un arc de cerc).
Eventual fă-i un carenaj dacă te simţi mai bine.
#9
Postat 19 December 2013 - 08:34 AM
http://www.rhcforum....post__p__277199
Nu stiu ce te supara asa sa ai parghia deasupra, rezolva toate problemele, ba chiar ar putea ajuta sa mentii profundorul demontabil.
#10
Postat 19 December 2013 - 09:12 AM
Iar faptul ca pot pastra demontabil ampenajul e foarte atragator....
Cred ca o sa raman la solutia ta.
Multumesc.
Toate cele bune.
Aterizari line.
Bogdan
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#11
Postat 05 January 2014 - 03:52 PM
In orice caz trebuie obligatoriu eliminata tija de aluminiu din coada caci aia duce de rapa orice centraj fara plumb.Cand o sa am timp,voi despica fuselajul in 2 pe lungime si voi vedea ce e de capul tevii aleia si la nevoie o voi inlocui cu 2 tije longitudinale de carbon de 4 mm si ceva mai scurte.In momentul asta nu vad cum l-as putea scoate la mai putin de 1kg RTF,numai modelul cu servo si motor are 800g,receptor+esc pana in 850,si un lipo cu care sa iasa cat de cat centrajul ar fi peste 250g,ori plumb....
Sa mut servourile mai in fata nu ma incanta cu nimic caci oricum e stramt la interior si abia daca am loc de acumulator,si vorbim de maxim 10g economie pe coada(2xservo 9g scoase din coada puse in fata iti fac economie minima caci trebuie sa duci bowdenul de comanda lung si greu,tot acolo ajungi)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 05 January 2014 - 03:54 PM
#12
Postat 05 January 2014 - 04:01 PM
Intai vezi cat este aluminiul din coada.
Ala din aripa in schimb lasa-l asa, m-am lamurit cat face o teava de carbon in aripa daca e simpla... ca o trestie se face.
Cu servo-urile mutate in fata nu e chiar asa... bowden-ul se echivaleaza de fapt cu firele de comanda servo, alea nu cantaresc nimic ?
Si nu trebuie sa le aduci in fata de tot sau in interior... undeva la bordul de fuga, pe exterior ca la EZ* ce ar avea ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 January 2014 - 04:03 PM
#13
Postat 05 January 2014 - 04:21 PM
Cat despre teava din fuselaj,va trebui taiat ca sa aflu sigur daca se poate inlocui cu ceva mai usor.
#14
Postat 05 January 2014 - 04:33 PM
Am la BoT asa ceva, de 2 ori mai mare si mai greu ca asta, vezi poza in topicul lui Dan Mitea cu BoT.
#15
Postat 05 January 2014 - 04:45 PM
#16
Postat 05 January 2014 - 05:56 PM
Pentru al tau e prea mare, adevarat, are 4 grame. Exista si mici:
http://www.ebay.co.u...ioControlled_JN
Ca solutie e deosebita insa, ajunge sa vezi una la lucru si esti convins, uiti de bowden-uri instant.
Servo-ul cel mai mic care il stiu, metalic si sa traga cat de cat pentru un profundor de planor de 1kg, are 8 grame si 1.5kg cuplu. Cele de 5 grame au sub un kg.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 January 2014 - 05:58 PM
#17
Postat 05 January 2014 - 07:14 PM
Ciprian97, la 05 January 2014 - 03:52 PM, a spus:
In orice caz trebuie obligatoriu eliminata tija de aluminiu din coada caci aia duce de rapa orice centraj fara plumb.Cand o sa am timp,voi despica fuselajul in 2 pe lungime si voi vedea ce e de capul tevii aleia si la nevoie o voi inlocui cu 2 tije longitudinale de carbon de 4 mm si ceva mai scurte.In momentul asta nu vad cum l-as putea scoate la mai putin de 1kg RTF,numai modelul cu servo si motor are 800g,receptor+esc pana in 850,si un lipo cu care sa iasa cat de cat centrajul ar fi peste 250g,ori plumb....
Sa mut servourile mai in fata nu ma incanta cu nimic caci oricum e stramt la interior si abia daca am loc de acumulator,si vorbim de maxim 10g economie pe coada(2xservo 9g scoase din coada puse in fata iti fac economie minima caci trebuie sa duci bowdenul de comanda lung si greu,tot acolo ajungi)
Teava aia de aluminiu din fuselaj e foarte usoara si subtire. Eu am apasat cu o surubelnita pe ea si s-a gaurit.Si am putut astfel sa trec tubul de pvc pe acolo la o curbura rezonabila.
Am folosit tub de 1mm interior si sarma otel de 0.5mm, si am dus servourile in fata chiar dupa CG. Alea 10g economie in coada inseamna 50g economie in bot.Daca rezolvi probvlema cu coada grea, modelul asta ramane greu din cauza aripilor - sunt foarte grele la anvergura lor...
Toate cele bune.
Aterizari line.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#18
Postat 05 January 2014 - 07:30 PM
#19
Postat 05 January 2014 - 07:42 PM
stelu82, la 05 January 2014 - 07:30 PM, a spus:
Cum ajung acasa pun...
Acum sunt la "cafea" in sat...
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#20
Postat 05 January 2014 - 08:01 PM
#21
Postat 05 January 2014 - 08:19 PM
Ciprian97, la 05 January 2014 - 08:01 PM, a spus:
Fac poze acusi...
Cablurile servo le-am scos din prima - ma enervau teribil - am scos mufa neagra de plastic si am tras firele usurel afara.
Tuburile le-am petrecut prin teava de aluminiu, din spate in fata. La profundor m-am folosit de locasul pentru servo de directie(pe acolo am gaurit teava de aluminiu).
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#22
Postat 05 January 2014 - 10:22 PM
IMG_2231.jpg (282.78K)
Number of downloads: 44
IMG_2229.jpg (181.3K)
Number of downloads: 45
IMG_2218.jpg (412.61K)
Number of downloads: 46
IMG_2223.jpg (196.95K)
Number of downloads: 43
IMG_2225.jpg (224.94K)
Number of downloads: 47
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#23
Postat 05 January 2014 - 10:23 PM
Number of downloads: 21
IMG_2226.jpg (169.82K)
Number of downloads: 21
Fisiere atasate
-
IMG_2228.jpg (219.65K)
Number of downloads: 8 -
IMG_2228.jpg (219.65K)
Number of downloads: 10
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 05 January 2014 - 10:24 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#24
Postat 05 January 2014 - 10:26 PM
si tijele de otel merg bine prin bowden?
#25
Postat 05 January 2014 - 10:27 PM
Number of downloads: 16
IMG_2232.jpg (278.39K)
Number of downloads: 18
Se vede unde am facut gaura gresit pentru directie....mi-am dat seama de prostie cand am lipit directia.
Si aripile sunt de ask21 - erau 45 de lei la sierra si mi-am zis sa incerc.
Au o idee mai mare suprafata, dar a iesit un planor beton(tot cam greu insa).
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#26
Postat 05 January 2014 - 10:27 PM
#27
Postat 05 January 2014 - 10:29 PM
stelu82, la 05 January 2014 - 10:26 PM, a spus:
si tijele de otel merg bine prin bowden?
Is puse provizoriu, tre sa le scurtez un pic parghiile la servo ca sa incapa amandoua in spate.
Scuzati lipiciul, l-am primit la schimb si era varza...am reparat cat s-a putut.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#28
Postat 05 January 2014 - 10:31 PM
stelu82, la 05 January 2014 - 10:27 PM, a spus:
Ba e demontabila, da trebe rabdare-intai desfac surubelul si apoi...arta nu gluma.
Da, merg foarte usor tijele.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#29
Postat 05 January 2014 - 10:32 PM
#30
Postat 05 January 2014 - 10:33 PM