Modelism - RHC Forum: Raven 3 m - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Raven 3 m Flapsuri sau frane aerodinamice?

#91 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 December 2013 - 07:00 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 December 2013 - 04:41 PM, a spus:

Tub de 3mm la aripi de 3m... poate de titan :)


Tub de 3mm in spate.
In fata Airdream a gasit tub de 3X13mm la exterior cu interior de 2x12mm care vrea sa-l foloseasca. Aici nu m-am bagat desi mi se pare cam slab.
In orice caz totul se poate modifica. In loc de 2x12 as merge la 4x12 sau 5x12. Nu vi se pare cam putin 2x12 baieti? Ar merge la un planor de 2M dar nu de 3M. In orice caz ideia ramine cam la fel numai grosimea se schimba.
0

#92 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2013 - 07:20 PM

Dacă fac cele două jointuri ale aripilor din lemn (placaj) mă ajută foarte mult şi la prinderea lor în fuselaj. Construcţia aceea metalică ar fi fost mult mai complicat de fixat.
Obişnuiesc să lipesc pe părţile laterale ale fuselajului, la interior, furnir de lemn. Am de mult timp câteva foi de furnir, din care am folosit toţi anii aştia.
Combinaţia de balsa cu pelicula aceea de lemn rigid, care chiar se sparge dacă o forţezi, este grozavă. După ce dau forma pe care o doresc foii de balsa, îi aplic folia de furnir. Rezultatul este o structură uşoară, care nu mai revine la forma iniţială şi, cel mai important, la care pot să aplic, prin lipire cu aracet, alte componente. Pe furnir lipiturile au cu totul altă rezistenţă. De balsa aracetul aderă numai de suprafaţă şi, cum aceasta este slabă, se dezlipeşte cu un strat foarte subţire de material.
Am folosit combinaţia asta de materiale şi la nervurile (cadrele) din fuselaj de care m-am legat cu alte componente, aşa numitele puncte "de forţă".
0

#93 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 December 2013 - 07:30 PM

Macar la partea asta renunta la aracet... daca mai merge cum mai merge la lipituri de contact, aici unde ai doar muchii la 90 grade nu m-as baza pe el.
Ma refer la lipirea placii in care intra tijele de alama de fuselaj.

Referitor la ce zicea Traian ca nu ar tine 2x12... pana sa se rupa 2x12 otel cred ca se duce alama aia de 0.5mm, chiar impachetata in placaj... sau lipiturile casetei de placaj, daca nu e matisata cu kevlar.
Poate ar pune el mai groasa, dar nu cred ca se gaseste :unsure: eu cel putin alta decat cea de la phoenix nu stiu.
Singura alternativa la care ma pot gandi acum este tub patrat de Alu 10*10 esterior, 8x8 interior.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 December 2013 - 07:33 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#94 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2013 - 07:40 PM

Vezi postareaF2B, la 23 December 2013 - 06:47 PM, a spus:

Pune epoxi pe lonjeron

Inca ceva incearca sa inchizi ochii si sa faci modelul de la inceput la sfirsit.


Eu folosesc un adeziv de la Bison.

http://www.bison.net...hobby-adhesive/

Este sufucient de rezistent, iar după ce se evaporă diluantul nu rămâne aproape nimic (ca greutate).
Pentru planificarea lucrărilor în avans este foarte bun forumul. Chiar atunci când crezi că ştii modelul pe dinafară, dintr-o discuţie îţi dai seama că nu ai luat în calcul câte un amănunt. :aggressive:
0

#95 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2013 - 07:48 PM

Sunt cam în contratimp.
Platbanda aceea de oţel de 2x12 mm este extrem de rezistentă. Vă spun că am apreciat-o având-o în mână. Nu exagerez dacă vă spun că, solicitată la încovoiere pe cant, mă ţine şi pe mine, dacă între reazeme nu sunt mai mult de 50 cm. Este foarte rezistentă.
Ce mă nemulţumeşte este greutatea. Ţeava de alamă şi cu platbanda de oţel adaugă ceva greutate.
0

#96 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2013 - 07:54 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 December 2013 - 07:30 PM, a spus:

aici unde ai doar muchii la 90 grade nu m-as baza pe el.


Nu înţeleg.
0

#97 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2013 - 09:36 PM

Mă gândeam la un moment dat, fiind vorba de acele plăci metalice, dacă nu ar fi potrivită o prindere a acestora de fuselaj printr-o baghetă exterioară, care să intre într-un locaş tăiat special. Ca material, aş vedea-o dintr-un lemn de esenţă mai tare (ex. pin).

Fisier atasat  Bagheta fuselaj.jpg (192.18K)
Number of downloads: 62

Prin baghetă, fuselaj şi nervuri trec nişte bolţuri, mai scurte sau mai lungi, poate chiar până pe cealaltă parte. Bagheta poate fi prinsă mecanic, în câteva puncte, sau chiar lipită. Prinderea ar permite distribuirea eforturilor, uniform, în lungul fuselajului.
Metoda ar putea fi potrivită şi la varianta mai nouă, a jointurilor din placaj. Bineînţeles, mai este nevoie şi de alte puncte de prindere, nu numai cele din desen. Sau poate bagheta ar putea veni suplimentar, pe lângă lipire, ca o "siguranţă" într-un angrenaj mecanic.
Neîncrederea voastră în aracet mi-a readus ideea.
0

#98 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 24 December 2013 - 06:49 PM

Prea complicat si nu este necesar.
Dubleaza balsa cu placaj aviatic de 1.5mm pe interior. Balsa este dublata pe laterale si dedesubt incepind in bot pina vreo 10cm in spatele aripii. Fa gauri unde ies afara tijele si gata este suficient. Balsa la exterior aproximativ de 5mm.
0

#99 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 December 2013 - 08:27 PM

Vezi postareastiganas, la 14 December 2013 - 04:51 PM, a spus:

Poate pui niste poze cu Bird of Time


Astăzi a fost o vreme de zbor excelentă la Buzău. A fost soare şi un vânt calm, constant, de până în 10 km/h. Am stat la câmp cam trei ore. A încercat la un moment dat să apară o mică termică, dar nu a durat prea mult, pentru că a apărut ceaţa.
Bird of Time zboară foarte frumos şi nu este nevoie să intervin aproape deloc. Se aşează singur cu nasul în vânt şi pluteşte netulburat, timp în care senzorul îmi indică o viteză de cca 20 - 25 km/h. Problemele apar la aterizare, când trebuie să duc muncă de lămurire cu el să vină jos. Când simte solul aproape, mai rău face, parcă într-adins. Va trebui să mă hotărăsc într-o zi să-i instalez nişte frâne aerodinamice.
Din cele trei ore, cred că mai bine de două le-am stat în aer, cu un accu de 4000 mA.
L-am supus şi la o mică şedinţă foto înainte de zbor, aşa cum am promis. Mică pentru că, probabil din cauza temperaturiii scăzute, acumulatorul camerei a cedat foarte repede.

Fisier atasat  DSC08814.JPG (28.22K)
Number of downloads: 113 Fisier atasat  DSC08821.JPG (31.83K)
Number of downloads: 114 Fisier atasat  DSC08827.JPG (26.4K)
Number of downloads: 111

Poate, în zilele următoare, printre alte treburi, să mai prind o vreme frumoasă ca asta.
Multă sănătate şi, cum spunea cineva pe-aici, zboruri line!
0

#100 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 27 December 2013 - 09:42 PM

Superb model.
Bravo domnule.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#101 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 December 2013 - 10:08 PM

Vezi postareaTravel Air, la 27 December 2013 - 09:42 PM, a spus:

Superb model.
Bravo domnule.


Mulţumesc mult de apreciere.
Modelul ăsta mi-a oferit multă satisfacţie. După ce l-am făcut, celelalte mi se par mici şi neîndemânatice, cu toate că nu sunt chiar mici, la anverguri de 1600 - 1700 mm. Cred că tuturor ni s-a întâmplat acelaşi lucru.
0

#102 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 December 2013 - 10:26 PM

Vezi postareaF2B, la 24 December 2013 - 06:49 PM, a spus:

1) Prea complicat si nu este necesar.

2) Dubleaza balsa cu placaj aviatic de 1.5mm pe interior. Balsa este dublata pe laterale si dedesubt incepind in bot pina vreo 10cm in spatele aripii. Balsa la exterior aproximativ de 5mm.


1) Încercam să mă mai complic un pic, pentru că mi se pare că m-am "înţepenit" într-un tipar. Aş mai încerca şi alte "artificii".

2) Aşa am procedat şi eu la fuselaje. La modelele mai uşoare am dublat cu balsa la interiror, la cele mai grele cu furnir, chiar dacă fuselajul este din balsa de 10 mm, ca la BOT.
Nu am folosit niciodată placaj. Poate la Raven-ul în discuţie o să apelez şi la placaj. Mă aştept să fie cam cu 50% mai greu ca BOT.
0

#103 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 January 2014 - 11:47 PM

M-am decis (aşa cum m-aţi sfătuit şi voi) să folosesc în cazul acesta flapsuri şi nu spoilere. Dar ce formă de flaps? Am găsit un material aici.

Fisier atasat  Flaps.png (78.9K)
Number of downloads: 72


"Flapsul simplu (Plain Flap) este articulat prin balamale, având structura şi funcţiile comparabile cu ale celorlalte suprafeţe de control.

Flapsul divizat (Split Flap) reprezintă o parte din intradosul aripii şi lasă, la bracare, bordul de fugă al aripii neschimbat. Este mai eficace decât flapsul simplu, deoarece creează o forţă de ascensiune mai mare, un moment de tangaj mai mic, dar, în schimb şi o forţă de frânare mai mare. Flapsurile divizate sunt mai utile la aterizare, însă flapsurile simple, parțial bracate, oferă avantaje şi în faza de decolare. Flapsul divizat provoacă forţe de frânare semnificative, chiar la unghiuri de bracare mici, lucru care nu se întâmplă şi la flapsul simplu, deoarece stratul de aer rămâne "atașat" la suprafaţa flapsului.

Flapsul cu fantă (Slotted Flap) lasă un spaţiu liber între el și marginea aripii. Deschizătura permite fluxului de aer de înaltă presiune de pe intradosul aripii să pătrundă în fluxul cu presiune joasă de pe extrados, întârziind astfel separarea fluxurilor de aer. Flapsul cu fantă creează o forţă de ascensiune mai mare decât flapsul simplu, dar mai mic decât cel divizat. Însă, din cauza unui raport ridicat ascensiune - frânare, acesta oferă performanțe mai bune pentru urcare şi avantaje pentru faza de decolare. Flapsul cu fantă creează o forţă de frânare mai mare decât flapsul simplu, chiar şi la bracări mici, dar mai mică decât cel divizat.

Flapsul de tip Fowler se brachează în jos și spre spate, pentru a mări suprafața aripii. Acesta este cel mai complex sistem de adaptare a bordului de fugă, oferind coeficientul maxim de ascensiune. Frânarea indusă la bracări mici este superioară celei de la flapsul cu fantă. Din cauza complexității structurale și a dificultăţilor de etanșare a fantelor, sunt utilizate mai frecvent în cazul avioanelor mari."


Drept urmare, apare ca cea mai bună variantă flapsul divizat, cum l-am denumit eu în traducere şi nu cel cu fantă, aşa cum mă gândisem la început. Creează forţe ascensionale semnificative, mai mari decât flapsul cu fantă, iar faptul că forţele de frânare sunt şi ele mai mari nu fac decât să mă ajute la aterizare, pentru a scade viteza.
În plus, este destul de simplu de realizat. Probabil o placă de balsa de 3 mm va fi suficientă, având în vedere că voi folosi scotch pentru a o ataşa la aripă. Din cauza formei aripii, flapsul nu va ajunge niciodată să aibă contact cu solul.
0

#104 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 January 2014 - 11:57 PM

Asa ma gandeam si eu pe masura ce citeam, intrebarea care ramane totusi cum vei realiza din spuma extradosul in zona bordului de fuga, care devine cam prea fin pentru o asemenea tehnologie...

In plus, cu split flaps pierzi posibilitatea de al ridica si in sus, parca ziceai ca il vrei vitezist, ori asta este metoda cea mai utilizata in afara de picaj, putin flaps in sus.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#105 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 January 2014 - 11:29 AM

Airdream,

tu chiar visezi , sau vrei sa ne inveti pe noi teoria flapsurilor.

Nu ai vazut pana acuma ca singura varianta realizabila la un planor de 2-3 metri este flapsul simplu?
De ce nu te uiti pe internet la AEROMODELE ? sa vezi cum au facut altii? tu te uiti la teorie si vrei sa o aplici la modele la care nu se potriveste.
Cauta aeromodele planoare cu profil MH32 si vezi cum au facut aia fa si tu ca ei daca vrei sa zboare planorul.

Ciao Sorin
0

#106 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 02:47 PM

Eh, de ce sa nu lasam omul sa viseze... :)

Asa cum am mai scris anterior, totusi, folosind baghete triunghiulare pentru portiunea de articulare, se poate face ceva intermediar intre cazurile enumerate.
Nu pot comenta daca se va obtine si ceva diferente palpabile in zbor fata de flapsul simplu, dar macar va fi "altfel" si va arata cool :)

De asemenea, split flaps cred ca s-ar putea obtine cu doua borduri de fuga combinate, o sa revin cu un desen.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#107 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 January 2014 - 03:22 PM

Vezi postarearenatoa, la 01 January 2014 - 11:57 PM, a spus:

cum vei realiza din spuma extradosul in zona bordului de fuga, care devine cam prea fin pentru o asemenea tehnologie...

cu split flaps pierzi posibilitatea de al ridica si in sus


Pot să închei normal aripa în zona bordului de fugă, cu o baghetă de balsa. Va trebui să profilez aripa înainte, pentru a putea să ataşez ulterior flapsul. Pot să fac acea degajare, după care să îmbrac intradosul cu balsa. Va trebui să am grijă numai ca flapsul să "încheie" perfect profilul.

Singurul model al meu la care am putut să mă joc cu suprafeţele de comandă de pe aripi este Elexin, la care le folosesc ca flaperoane.

Fisier atasat  DSC08800.JPG (429.68K)
Number of downloads: 31

Dacă şi la Raven vor avea aceeaşi influenţă, intuiesc că-mi vor fi suficiente flapsurile bracate în jos iar eleroanele (care sunt mult mai mari şi dispuse pe segmentul orizontal al aripii) în jos sau în sus, după nevoie.
0

#108 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 January 2014 - 07:21 PM

Nu ai inteles nimic din ce ti-au zis altii in acest topic despre planoare si care ar fi avantajul sa folosesti la profilul MH 32 (sau alte profile performante) , 3 pozitii de zbor , mai citeste o data.

De altfel am impresia ca nici nu vrei sa asculti sfaturile altora, atunci fa cum te taie capul si nu mai intreba si posta nimic .


Ciao Sorin
0

#109 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 07:24 PM

Merge si invers, nu-ti place ce vezi undeva, nu mai intri acolo :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#110 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 09:07 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 02 January 2014 - 07:21 PM, a spus:


De altfel am impresia ca nici nu vrei sa asculti sfaturile altora





Ma da iuti mai sunt ardelenii la manie...(nu ca io nu as fi tot ardelean, numai ca din partea aia de mai sus, da parca io nu-s ase iute!!!).

Ce aveti cu omul?...lasati-l sa intrebe. Oricum o va face, ca-l stiu de ceva vreme...Si de facut Ravenul - o sa-l faca, cu flapsuri normale,si o sa iasa - asa cum le va proiecta. Probabil prima varianta, cu balamale din schoci, care permit atat functionarea ca flaps cat si ca spoler. Totul e cursa servoului.
Doar noi mai zburam in Buzau in ultima vreme, iar pasarile noastre cresc pe zi ce trece...

Hai cu midelul, si inca repede, ca acusi vine vara, si ne luam de termici (acu ca avem variometre si telemetrii!!).


Inca ceva. Chiar daca pare grea tabla aia de o vei folosi la jonctiune - apoi cred ca vrei un model care sa zboare...nitel mai iute decat BOT, nu de alta, dar eu am de doar 10 minute gaz in termice, si cand vrei sa vii la aterizare - mi se cam gata gazul...


Hai La multi ani si spor la constrit...sau daca mai e vreme - la zburat - ca si asa suntem ultimii mohicani de pe la noi, caci ceilalti, vad ca renunta unul cate unul...
0

#111 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 03 January 2014 - 07:46 AM

Sorin lasa baietul sa se dea cu capsorul de pereti un pic si va invata de la asta. Intre timp moi......ne pisam pe noi :rofl: :rofl:.

Eu zic o data si gata. Fa si vrei mai diparte.

As vrea sa vad niste planuri facute mai intii.
0

#112 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 January 2014 - 09:51 AM

Aici nu e chestia de iute la manie, pentru mine chiar e egal ce o sa iasa , Airdream tot intreaba, altii isi pierd vremea raspunzand si incercand sa-l ajute, dar lui tot solutiile lui i se par mai bune .

Pai atunci ce rost mai are sa intrebi daca le stii pe toate si nu asculti de nimeni?

Ciao Sorin
0

#113 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 January 2014 - 10:01 AM

No - asa suntem noi, incapatanati. Sa fiti foarte sigurii ca daca-i dati o solutie mai buna decat a lui, o va aplica!..Ca-l stiu.
0

#114 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 January 2014 - 11:00 AM

Pai are vreo solutie? Ca mie mi se pare zbatere... blowing in the wind :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#115 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 January 2014 - 12:57 PM

Da are solutie si la incastrarea aripii solutia e tare si la voletii de tip Fowler sau la aia partiali numai stiu cum e tare.

Ciao Sorin
0

#116 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 January 2014 - 12:15 AM

Domnilor...

Nu o să polemizez cu nimeni aici pe alte subiecte decât aeromodelismul. Spun o singură dată, după care nu mai conversez decât pe teme legate strict de aeromodele.

Eu am avut impresia că acesta este un forum de hobby, în care toţi putem pune în discuţie probleme mai vechi sau mai noi, pe care nu neapărat că nu le înţelegem dar, discutându-le, ne putem îmbunătăţi modalitatea de abordare. Am crezut că aici toţi sunt participanţi la discuţii, nu am ştiut că unii dictează şi alţii iau notiţe. N-am ştiut că daţi atâta importanţă sintagmei de la Titlu User. De curând am aflat că aceea este dată automat de site pentru numărul de postări. Să ştiţi că nu are legătură cu valoarea conţinutului. Sunt unii aici atât de versaţi încât a început să-i deranjeze că nu-i ascultă "prostimea"? Mi se pare lipsă de respect.
Nu vreau să învăţ nimic pe nimeni, cu toate că la câte ore de catedră am, aş putea. Eu am învăţat multe teorii, inclusiv pe cea a flapsurilor, acum 30 de ani şi le-am aplicat în aviaţie, inginereşte, vreo 25. Numai că de la un timp îmi place să le aplic la o scară (fizic) mult mai mică. Dacă ridic aici, pe forum, anumite probleme, o fac nu pentru că chiar nu aş şti cu ce se mănâncă, ci pentru că sunt convins că, discutându-le, avem toţi de câştigat. Unele idei sunt chiar greu de aplicat, dar vreau să văd şi părerea celorlalţi despre problemă. Sunt aici şi oameni mai inteligenţi şi mai inventivi decât mine. Insist pentru unele soluţii pentru că le-am aplicat şi au funcţionat.

SORIN CAIUS, de la început m-ai repezit, dar am încercat să te ignor. Cred că exprimări ca "nu ai înţeles nimic", "mai citeşte odată", "dacă nu vrei să asculţi sfaturile altora, fă cum te taie capul" nu fac cinste nimănui. Cu indicaţia "fă şi tu ca ăia" nu mă convingi. Tot insişti cu MH32. Ar fi bine să citeşti din site-ul (pe care l-am indicat la momentul respectiv) care spune că la dimensiunile astea este mai bun RG15, iar dacă poţi să-l contrazici, fă-o argumentat, demonstrează. Asta aşteptam de la tine şi te-aş fi ascultat respectuos.
Cât despre cele "3 poziţii de zbor", stai liniştit, le aplic de mult. Şi poate mai "sunt tare şi-n alte soluţii", poţi să ştii?
Te întreb aici, de faţă cu toată lumea, ai folosit vreodată alt tip de flaps decât cel pe care-l folosesc toţi? De unde ştii că cel de tip "split" nu este bun? Arată aici că ai încercat şi nu funcţionează... Ne place să ne dăm cu părerea şi la ce nu cunoaştem!

F2B, am construit câteva modele şi nu am nevoie de planuri mai detaliate decât am postat. Cât despre cealaltă exprimare a ta, chiar m-a uimit. Te-ai gândit că sunt logaţi aici şi minori? Dacă nu te-ai gândit... n-am replică.

renatoa, ai mare dreptate, "nu-ţi place ce vezi undeva, nu mai intri acolo"! Este atât de simplu... Dacă nu le place ce scriu eu, nu pot să posteze în altă parte şi să mă lase pe mine în pace?

MIhai_supy, mulţumesc că ai încercat să mai calmezi spiritele. M-a sunat mamutel, poate ne vedem duminică la un zbor. Deci nu suntem chiar "ultimii mohicani"

Îmi cer scuze faţă de ceilalţi pentru această postare. Eu nu sunt un certăreţ şi nu-mi permit să vorbesc cu nimeni, indiferent cine este, lipsit de respect. O seară bună tuturor!
0

#117 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 January 2014 - 01:19 AM

Airdream , visatorule

ti-am dat cateva idei de bun simt si te-ai umflat pentru ca sugestiile nu au fost pe placul tau.

Nu trebuie sa folosesti MH32 , dar mai nou il folosesc o gramada si aproape nimeni nu mai foloseste RG15.


Poti sa ma ignori in continuare, nu vreau sa-ti dau lectii, ar fi inutil, in ultimii 25 de ani am avut o gramada de ingineri ca tine in subordine si sunt lamurit de ce sunt capabili majoritatea.

In tot topicul ai postat ineptii, reciteste-l inca o data sa vezi ce ai postat, chiar nu ai inteles nimic.Unii si-au mai pierdut timpul sa te indrume , dar tu predai la catedra tu indrumi pe altii nu primesti sfaturi.
Ce fel de inginer esti tu ? Ca la rezistenta esti pe langa, la aerodinamica la fel.La constructii nu te ai .La ce catedra predai? Sa nu-mi spui ca la Bobocul ai catedra, saracii elevi .

Iti place sa fii in centrul atentiei, indiferent ce postezi?

Io zic sa te mai gandesti la ce scrii in continuare.
Pentru mine acest topic e inchis , timp pierdut.

Ciao Sorin
0

#118 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2014 - 04:39 PM

Ceva... macar rar si interesant de privit, poate chiar o fi si mai eficient decat clasicele noastre flapsuri prafuite... :)

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#119 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 January 2014 - 09:48 PM

Foarte interesant!
Aici sunt prăfuite...la propriu.
Cui aparţine bijuteria? Poate să ne dea ceva relaţii despre cum se comportă în aer? Avantaje şi dezavantaje practice, în zbor, faţă de "clasic"? Se comportă ca un flaps sau mai mult ca o frână aerodinamică? Poate fi o idee foarte bună pentru modelul meu.
Construcţia mi se pare interesantă, în legătură cu ce discutam anterior, închiderea cât mai bună a spaţiului dintre flaps şi aripă. Constructorul bijuteriei nu pare să se fi stresat prea mult cu problema asta, adică marginile sunt drepte, dintr-o tăietură. Din poze mi se pare că fanta este oblică, asta însemnând că flapsul nu se poate braca decât în direcţia din poză. În plus, orientarea fantei este invers decât în teorie. Discutasem că nu ar fi indicat ca fanta să aibă orientare inversă.
0

#120 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2014 - 10:32 PM

E de pe ebay.de, item # 261364331909.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro