Raven 3 m Flapsuri sau frane aerodinamice?
#121
Postat 04 January 2014 - 11:11 PM
Eu i-aş face axa de rotaţie mai spre bordul de atac al flapsului. În felul acesta, la bracare, suprafaţa care iese în afara profilului aripii ar fi mai mare iar fanta ar fi mai mică. Cred că poziţia acestei axe (axa care uneşte punctele de articulaţie a suprafeţei de comandă) îl defineşte ca flaps sau frână.
#122
Postat 05 January 2014 - 08:48 AM
#123
Postat 05 January 2014 - 03:30 PM
Forma directie.bmp (457.93K)
Number of downloads: 28
Crezi că aici era nevoie? Poate doar pentru a reduce dimensiunea servo-urilor, pentru a putea folosi servo cât mai slim.
Numai că în cazul ăsta, datorită ridicării exagerate a bordului de atac al flapsului deasupra nivelului extradosului aripii se pierde unul dintre avantajele flapsului cu fantă: întârzierea separării fluxurilor de aer. Nu ştiu dacă intuiesc corect fenomenele aerodinamice în zona aia. Dacă crezi că trebuie să mă explic, fac un desen. :unsure:
#124
Postat 05 January 2014 - 07:52 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#125
Postat 11 January 2014 - 04:40 PM
Am făcut şi prima greşeală. De fapt acum mi-am dat seama, pentru că greşeala am făcut-o de la început. Când am aşezat lonjeronul principal, am încercat să urmez linia de grosime maximă a profilului. Cum aripa este în săgeată, lonjeronul nu mai intră perpendicular în fuselaj.
Lonjeron principal aripa.jpg (151.76K)
Number of downloads: 68
Îmi va fi mai greu să fac piesa de joncţiune a semiaripilor din fuselaj.
Mi-am dat seama de greşeală abia când am ajuns la elementele de îmbinare dintre segmentele semiaripilor. După aceea, pe segmentul exterior am păstrat direcţia lonjeronului.
Am greşit copilăreşte, nonşalant ... aş spune chiar cu seninătate.
#126
Postat 11 January 2014 - 05:42 PM
#127
Postat 11 January 2014 - 09:01 PM
Pe de altă parte, metalul l-aş putea îndoi şi ar fi mai uşor. Cum zice englezul: vom vedea când va trebui să trecem podul. :rolleyes:
Problema mai are şi un alt aspect. Din cauza faptului că lonjeroanele principale sunt înclinate spre spate, se încarcă lonjeronul secundar. N-aş fi vrut lucrul ăsta, dar uite că acum îmi prinde bine platbanda aceea de carbon. B)
#128
Postat 12 January 2014 - 09:40 AM
#129
Postat 12 January 2014 - 09:50 AM
http://www.homebuiltairplanes.com/forums/attachments/light-stuff-area/15873d1328009255-ul-sailplane-footlaunchable-foldable-ultra-04.jpg
As folosi pentru suprafata concava de la bordul de fuga un segment de 90 grade decupat dintr-un tub de carbon, iar flapsul l-as "capaci" cu o bagheta sfert de cerc, la fel decupata dintr-o bagheta balsa rotunda. Alese diametrele incat sa rezulte o imbinare perfecta. Pentru bugete reduse merge in loc de tub carbon bagheta triunghiulara, dar realizarea curburii prin scobire nu va fi joaca...
Cu articulatia va fi mai greu :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 January 2014 - 09:51 AM
#130
Postat 12 January 2014 - 02:22 PM
Mihai_supy, la 12 January 2014 - 09:40 AM, a spus:
Da, Mihai. De multe ori soluţiile pe care le adopţi pe timpul construcţiei se opresc la materialele pe care le ai în atelier. Acesta este motivul pentru care eu am încercat să discut din timp, aici, pe forum, variantele constructive. Odată ce te-ai apucat de confecţionat modelul, nu-ţi mai vine să te opreşti ca să comanzi două, cinci sau zece baghete, etc. Nu este nici rentabil să plăteşti mai mult transport decât piese. :angry:
#131
Postat 12 January 2014 - 06:29 PM
renatoa, la 12 January 2014 - 09:50 AM, a spus:
Cu articulatia va fi mai greu :D
Problema cea mai grea mi se pare potrivirea concentricităţii arcelor de cerc. Soluţia este foarte frumoasă, dar să potriveşti la milimetru un flaps lung de 70 cm care are la bordul de atac în jur de 7 mm... mi se pare, acum, foarte greu.
Articulaţia nu mi se pare greu de realizat. Aş face-o dintr-un tub pentru cablurile bauden, foarte subţire, pe care l-aş tăia bucăţi de 2 cm, lipite alternativ, unul la aripă şi următorul la flaps, prin care aş trece o tijă de oţel de 0,5 - 0,8 mm. Ca la balamalele de mobilă, este cel mai bun exemplu.
#132
Postat 12 January 2014 - 06:35 PM
zsaner3mm.jpg (23.68K)
Number of downloads: 23
Volare avea la profundor asa ceva, si imbinarea era perfecta, si cu unghiuri excelente de bracaj.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 12 January 2014 - 06:36 PM
#133
Postat 12 January 2014 - 06:55 PM
Tot genul ala de balama il gandisem si eu, dar trebuie sa fii sigur ca nu flambeaza flapsul, de loc !... aici vad eu greutatea... poate cu un reazem suplimentar la mijloc... :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 January 2014 - 06:56 PM
#134
Postat 12 January 2014 - 07:18 PM
Nu flambează, pentru că va avea o baghetă de balsa care închide conturul, la bordul de atac. Plus că bordul de fugă este din balsa (cam pe 3 cm din coardă), peste care vine balsa de 0,8, pe o parte şi pe cealaltă.
Ca balamale, cea mai bună variantă (dacă nu mă lăsaţi - glumesc - să-i pun balamalele acelea de flaps de la Phoenix) eu o văd tot scotchi-ul.
#135
Postat 12 January 2014 - 07:54 PM
De asta ziceam ca flambeaza, pentru ca ar insemna sa se roteasca in doua puncte la capete, fara sprijin la mijloc...
#136
Postat 12 January 2014 - 08:06 PM
Când am făcut planurile modelului, am tot căutat indicaţii pentru unghiurile de diedru ale aripii. Nu am găsit (de fapt nu le-am văzut atunci). Prin urmare, le-am ales eu de 20 de grade pentru tronsonul interiorşi 0 grade pentru cel exterior (aşa cum am arătat în prima postare), pentru că mi-a plăcut cum arăta. :p
Ieri am dat peste o lucrare, al cărei link îl dau aici, pentru că are o sumedenie de lucruri bune, chiar dacă se referă la aviaţia mare.
La pagina 7-14, surpriză:
Diedru aripa - comprimata.jpg (5.31K)
Number of downloads: 48
Exact forma aripii mele, cu diedrul de 4 - 8 grade. După aceea am verificat şi în planurile lui Minimoa şi aceleaşi 8 grade erau menţionate, numai că nu am văzut eu.
Indicatie diedru.jpg (21.29K)
Number of downloads: 49
Nu ştiu ce să fac. Deja am lipit un element de legătură într-un sfert de aripă.
Ce influenţă credeţi că are acest unghi? Ştiu (intuiesc) că, cu cât este mai mare acest unghi, cu atât participarea respectivului segment la portanţa aripii va fi mai mică. Credeţi că este OK dacă-l las aşa? Modelul este destul de mare şi de greu, vor putea oare segmentele exterioare ale aripilor să asigure o bună portanţă?
"Aceasta-i întrebarea" care mă macină de aseară.
#137
Postat 12 January 2014 - 08:11 PM
renatoa, la 12 January 2014 - 07:54 PM, a spus:
De asta ziceam ca flambeaza, pentru ca ar insemna sa se roteasca in doua puncte la capete, fara sprijin la mijloc...
Aşa este, am bătut câmpii cu "balamaua de mobilă" :blush: . Trebuie articulat doar la capete.
#138
Postat 12 January 2014 - 10:54 PM
Diedru aripa 1.jpg (184.6K)
Number of downloads: 66
Desenul nu respectă şi alte proporţii.
#139
Postat 13 January 2014 - 08:02 PM
Murphy spune că "probabilitatea ca felia cu unt să cadă cu faţa unsă pe covor este direct proporţională cu valoarea covorului". :aggressive:
O să vedem ce se poate face. Dar să ridice mâna cine nu a lipit niciodată o piesă pe partea cealaltă.
Tot fratele Murphy concluzionează că "greşelile sunt mai ingenioase decât noi". 8P
#141
Postat 09 June 2014 - 06:54 PM
Am lucrat ceva la aripă prin iarnă. Acum îmi fac curaj să mă re - apuc de el, poate pe săptămâna viitoare. O să pun nişte poze.
Pentru că mi-am ieşit din mână, ţi-am spus că vreau să mă joc construind zilele astea ceva ultralight.
#142
Postat 27 June 2014 - 11:55 AM
20140613_150057.jpg (36.1K)
Number of downloads: 44
#143
Postat 27 June 2014 - 12:18 PM
Nu sunt foarte mulţumit de cum a ieşit până acum, dar am şi lucrat pe apucate, cu pauze mari:
20140627_113237.jpg (16.45K)
Number of downloads: 66
20140627_113331.jpg (15.17K)
Number of downloads: 67
20140627_113858.jpg (22.24K)
Number of downloads: 65
20140627_114245.jpg (20.3K)
Number of downloads: 62
20140627_115957.jpg (14.29K)
Number of downloads: 59
20140627_120038.jpg (14.3K)
Number of downloads: 58
20140627_120052.jpg (13.59K)
Number of downloads: 67
#144
Postat 27 June 2014 - 12:49 PM
airdream, la 27 June 2014 - 11:55 AM, a spus:
20140613_150057.jpg
vezi - se pare ca te-am convins cu Ultroanele...oare eu cate am facut?...4 sau 5?....sunt excelente, si cu un 2830 in bot si un 3S 1000mah, sunt chiar bestiale. Numi bine de joac...si de invatat...
#145
Postat 21 October 2014 - 07:06 PM
la telefon..cica nu poti fi contactat, mesaje nu poti primi...mai lasa mestereala...si ia legatura cu noi..ca incercam sa facem o echipa pentru etapa de la Brasov!!!...