Salutari tuturor,
Am o problema. Incerc sa fac un motor cu ardere lunga(10-20s) din tub de PPR gros cam de 5mm. Tub de PVC cum gasesc calculat in tabele, la grosimea peretelui de 3.6 mm nu am gasit.
Anterior am folosit captuseala de gips. Pe un tub mai subtire decat carcasa motorului dadeam un strat de gips cu pensula, apoi unul de pansament si tot asa. Dupa aia introduceam tubul mic in ala mare si ramanea o captuseala interioara uniforma de grosimea dorita. De pe site-ul lui nakka am aflat ca hartia izoleaza cel putin la fel de bine si e mai usoara, asa ca am incercat cu hartie(http://www.nakka-roc....net/therm.html). Am invartit hartie pe combustibil pana a potrivit mai largut in carcasa si am impins acolo. Nu am pus gipsul cu suruburi pt ajutaj dupa captusirea cu hartie ci inainte. In celalalt capat am pus gipsul cam deasupra suruburilor si l-am uscat in 3 ore pe calorifer. Nu am filmat arderea dar la inceput a mers bine, aproape a fluierat si scotea fum de vreo 2m(86g combustibil, 245g tot motorul, calculat pt 600 psi). Dupa care a inceput sa arda si la celalalt capat. A facut vreo trei gauri printre suruburi si iesea prin gipsul ala.
Eu inteleg ca nu am uscat bine gipsul, dar hartia trebuia sa inhibe combustibilul si sa nu scoata foc pe celalalt capat decat dupa 6-7 secunde(atat trebuia sa arda motorul). Pe site-ul lui nakka am gasit un programel de calculat izolatia cu hartie dar am vazut ceva motor cu carcasa de aluminiu la care concluzia era ca trebuie alt material pentru izolatie(http://www.nakka-roc...et/kdx002f.html).
O sa fac alt motor cu suruburile infundate bine in gips si uscat ca lumea, dar ma tem sa nu mai fie si alta problema. Daca a mai lucrat cineva cu carcase izolate cu hartie poate imi spune si mie ce nu fac cum trebuie.
Am pus si un desen cu ce vreau sa fac. Combustibilul are in capat o forma de con pt ca sa am raportul de suprafete suficient. Datorita geometriei sper ca va fi stabila cu varf de brad si fara aripioare stabilizatoare. La lansare vreau sa o indes intr-o teava ingropata in pamant de unde sa iasa ca din pusca la o anumita presiune. Cred ca ar avea viteza initiala buna ca sa ajunga sus arzand doar combustibil pt a invinge rezistenta aerului.
Pagina 1 din 1
Carcasa izolata termic cu hartie
#2
Postat 21 October 2013 - 08:47 AM
Da' ce combustibil folosesti tu acolo de sa iti arda 10-20s?
Daca folosesti zahar+KNO3, si la presiunea atmosferica o sa arda mai repede.
Daca folosesti zahar+KNO3, si la presiunea atmosferica o sa arda mai repede.
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 21 October 2013 - 08:49 AM
#4
Postat 21 October 2013 - 12:50 PM
Sekigahara, la 21 October 2013 - 11:00 AM, a spus:
E azot cu zahar. Capatul e in forma de con(cam 6 cm inaltimea conului) si tot miezul e de vreo 15. La o viteza de ardere de 1,25 cm/s am calculat 6-7s, aproximativ.
sa calculezi debitul de gaz si viteza de ejectie, sa stii ce tractiune are motorul in forma aceasta.
viteaza poti sa o estimezi ~1000m/s, sa fie rotund, dar macar 40atm sa ai in motor.
#5
Postat 22 October 2013 - 09:11 AM
Am inceput ieri alt motor si am gasit problema. Data trecuta cand am turnat zaharul a ramas o fasie longitudinala neinhibata cu hartie aproape pe toata lungimea miezului. Maine o sa vad daca rezista carcasa sa arda 7 secunde cu o izolatie de hartie de 2mm.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1