Mintor 110 probleme de pornire
#31
Postat 22 September 2014 - 07:36 AM
Spune "La revedere !" acestui topic cu indemnul : Prieteni va rog sa aveti incredere in Mintor !
#32
Postat 24 September 2014 - 08:28 AM
Ansamblu servo,brate ,cabluri pe 7,4V 130 euro(cam scump) de 24,5 Kg.Platit,vine in 5 zile!
Fisiere atasate
-
7956.jpg (42.38K)
Number of downloads: 36
#33
Postat 24 September 2014 - 08:41 AM
Eu aveam 7950TH pus pe 5.9 V alimentat direct din PB Evolution si nu facea fata la cutit cu motorul la maxim. Pe site-ul lor spune ca trage aprox. 29 kg la 6V probabil aveam doar 27-28 de kg eu. Acuma il alimentez separat pe acel servo dintr-un Lipo 2S de 500 Mah si face fata cu brio la 35 de Kg cat trage acuma.
Ce ai cumparat acolo face fata doar la un 50cc . In rest arata foarte bine sistemul.
Succes !
O poza cu sistemul de actionare :
Fisiere atasate
-
10680094_703108266438613_5420742234215957376_o.jpg (271.28K)
Number of downloads: 45
Aceasta postare a fost editata de djandrey: 24 September 2014 - 08:45 AM
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric
OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
#34
Postat 24 September 2014 - 11:03 AM
#35
Postat 24 September 2014 - 11:34 AM
eleroane 4 buc HC-7955
elevatie 2 buc HC 7955
acceleratie 1 buc HC 5645
ansamblu pompa fum 1 buc.HC 5245
Pentru directia cu 1 buc HC -7956 SHR aduc tensiune pe direct de la unul din acumulatori (7,4V). Acest servo e derivat din 7954 SH de 25Kg . Acum putem conta ca eu sunt "papagal la zbor",adica zbor blandut :rolleyes: Sper sa mearga,am investit o mica avere in servourile astea.Multumesc Andrei,cand ai chef fa-ti timp si invata-ma si sa zbor :rolleyes: :clapping:
#36
Postat 24 September 2014 - 12:20 PM
Totusi si pt. un zbor bland cand o sa faci un cutit la maxim nu o sa tina ,pur si simplu vei vedea ca o ia avionul la vale... eu era sa stric yak-ul asa si aveam mai mult de 24 de kg pe directie.
Facusem un cutit la aprox 1.5 metri de sol si deodata a coborat la jumatate de metru noroc ca am fost pe faza si am indreptat avionul.
7954SH la HV are 29 de kg am avut si pe sbach si pe extra 260 acele servouri.
Succes !
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric
OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
#37
Postat 24 September 2014 - 01:22 PM
Sistemul aratat de tine mai sus il am,mai trebuie un servo.Multumesc.
#38
Postat 24 September 2014 - 01:25 PM
Fisiere atasate
-
7956 1.JPG (152.08K)
Number of downloads: 50
#39
Postat 26 September 2014 - 11:45 AM
cu acest ansamblu e ca ofera o solutie simpla ,solida si multumitoare la pret pentru dotarea
aeromodelelor cu capacitate de 50-80 cmc. Deci nici pe departe pentru 110 cmc( care si merge in draci).
Solutia va fi: doua servouri XQ 4615 de 18kg/cm la 6V intr-un tray dual carbon deci vom acea
cam 35 kg/cm la 6 V ,placa PowerBox Evolution fiind numai buna(da 5,9V).
Fisiere atasate
-
4615.jpg (49.29K)
Number of downloads: 24 -
tray dual.jpg (46K)
Number of downloads: 29
#40
Postat 26 September 2014 - 12:04 PM
Stiu, exista experienta si tabieturile. E bine sa ne ferim de ele si sa fim receptivi la noutati. Similara e si povestea cu servo standard pe acceleratie, mostenita din vremuri in care nu aparusera servourile mini si micro, suficiente pentru aceasta functie la termice.
Succes! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 26 September 2014 - 12:04 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#42
Postat 26 September 2014 - 12:36 PM
O solutie ar fi cu un servo cunoscut ca sigur : HD 1235 TG de 35 kg/cm la 6V cu placi 25T.
E putin mai lent dar nici eu nu mai sunt sprinten.
Am gasit si o chestie frumusica: Intrerupator CDI cu afisaj de tensiune de 15A ( ceva gen OptoKillSwitch cu comanda si manuala.
Ansamblul ar costa la limita suportabilului : 89USD
Te salut.Multumesc de sfat.
Fisiere atasate
-
1235.jpg (57.51K)
Number of downloads: 31 -
tray single.jpg (53K)
Number of downloads: 33 -
CDI switch.jpg (50.78K)
Number of downloads: 32
#43
Postat 26 September 2014 - 12:52 PM
Este adevarat, exista si problema financiara care ne deranjeaza pe toti mai mult sau mai putin, dar trebuie gasita solutia care ofera maximum la calitate/ pret/posibilitati.
Un servo brushless, e rapid, tentant, dar tot digital si supus acelorasi probleme ca si cele cu motor periat. N-am cautat, dar daca gasesti unul cu un cuplu suficient de mare si ti-l poti permite, ai avea optimul pe model. Daca nu, merg suficient de bine si cele doua variante de mai sus, pentru ca timpul nostru de reactie este oricum mai mare decat cel al servoului.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#44
Postat 26 September 2014 - 01:26 PM
Cel mai bine este cu 2 servo sa ai aproximativ 40 de kile pe directie !
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric
OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
#45
Postat 27 September 2014 - 07:34 AM
djandrey, la 26 September 2014 - 01:26 PM, a spus:
Cel mai bine este cu 2 servo sa ai aproximativ 40 de kile pe directie !
Nu mai conteaza pretul,Andrei m-a convins:
4,8V. 22 kg/cm
6 V. 29 kg/cm adjudecat,asa nu mai fac alimentari separate
7,4V. 35 kg/cm
Montura va fi cea de la sdshobby.
Multumesc prieteni !
#46
Postat 27 September 2014 - 07:39 AM
#47
Postat 01 October 2014 - 07:59 AM
Raspuns. Dragul meu,nu merit laudele . Ma pricep un pic la inginerie si sunt dornic sa vad modelistii zburand fara probleme.
Am invatat si eu de la motoristi cunoscuti ca Mugurel,AdyC,Allen si inca multi. Vazand cat m-am chinuit cu Motorul asta superb
Mintor 110 ( doamne cat l-am urat ! :ph34r: la un moment dat),ai zice ca habar n-am de domeniu acesta.
Am avut norocul ca in scoala am invatat multe din multe domenii( ce vremuri,ce vremuri).
Sunt cateva reguli de baza care trebuie sa le sti:
1. Motoarele cu benzina au nevoie de aprindere buna. CDI sa functioneze corect,avansul sa fie bun,sa nu ai scurgeri de curent
in izolatia fisei bujiei,bujia cu electrozii reglati intre 0,7-0,8 mm. Recomand ca aprinderea sa functioneze la 6V
deci LiPo 7,4V/ 2200-2500mAh cu un intrerupator cu afisor tensiune si UBec setat pe 6 V.
Cablul ecranat ce pune sub tensiune inalta bujia sa fie cu camasa intacta,protejata de vibratii si rosaturi.
2. Avansul ,functie de tipul de motor,poate fi intre 18 si 30 grade. E bine sa lasi senzorul asa cum a fost pus din fabrica
Daca s-a rupt senzorul la crash pune unul nou pe aceeasi pozitie( vezi urmele suruburilor.
Daca motorul "da inapoi" la pornire poti modifica avansul mutand senzorul spre stanga cu 3-5 grade( nu mai mult).
Inainte de pornire fa un test cu bujia scoasa ,invarte elicea si vezi cat de mare e scanteia la bujie. NU insista sa vezi
cum da scanteie fara bujie; risti sa strapungi izolatia.
3. Carburatorul.S-au scris tone de materiale despre Walbro sau cele asemanatoare.
Intai vezi daca iti vine benzina rotind elicea ( fara aprindere).Daca vin bule de aer verifica de la sorb pana la stutul
carburatorului sa nu ai neetanseitati.Daca motorul nu absoarbe benzina poate fi sorbul infundat,furtune gatuite in model
stutul de la motor iesit. Asdtea le verifici la inceput. Daca nu ai pus socul absorbtia este mai lunga.
In ultima instanta desfaci capacul carburatorului si verifici garnitura cu valve( ele trebuie sa fie intregi) si daca
sita interna este curata.Sufli usor si se curata.Pui garnitura la loc si strangi bine surubul M4.
Membrana de absorbtie de pe partea cealalta( capacul cu 4 suruburi M3) poate sa se sparga sau din flexari sa devina
neetansa. Desfaci cu grija membrana si o analizezi la lumina. Se distruge destul de rar. Daca e rupta cumperi alta de
la orice dealer Stihl( nu costa mult).Pui la loc in aceeasi pozitie si strangi bine suruburile.
O data pe an,sau dupa opriri succesive in aer desfaci intregul carburator punand piesele pe masa in ordinea desfacerii.
- dai jos carburatorul de pe motor( inspectezi garniturile).
- desfaci capacele valvei si ale membranei
- desfaci cele doua jiglere LOW si HIGH ( numeri cate invartiri ai avut la fiecare- memorezi pozitia initiala
- Desfaci ansamblul cui valva nivel benzina( "cui pontou") Desfaci surubulM3 ,scoti tija ,arcul,clapeta si cuiul.
Nu deforma clapeta balansier(e din tabla otel inox).
- Pulverizeaza bine cu "spray degresant discuri de frana"( se gaseste la magazine piese auto) in toate orificiile blocului
carburator.
#48
Postat 01 October 2014 - 08:51 AM
Insista cu solutie in gaurile filetate ale jiglerelor LOW si HIGH.
Daca ai un compresor de aer ,sufla bine toate orificiile si repeta de doua ,trei ori operatia de pulverizare solutie.
- unge cu ulei fin axele clapetelor de soc si acceleratie,inspecteaza daca clapeta de acceleratie calca uniform la inchidere
- daca ai soc cu deschidere la accelerare(cum are TG 50HC si CRRC -urile) vezi daca mecanismul functioneaza corect
- inspecteaza arcul de revenire al clapetei de acceleratie. Daca nu inchide clapeta singur si sigur nu e bine,schimba-l.
Daca cedeaza bratul servoului,servoul,tija,articulatiile de comanda,e total neplacut ca motorul sa ramana turat. El trebuie
sa-si reduca turatia la setarea mecanica de relanti( daca are surub cu cap conic de reglaj).
Monteaza cu grija toate componentele curatate in ordinea demontarii si strange bine totalul de 6 suruburi.
Fixeaza carburatorul pe motor etansand bine cu garniturile de pe motor. Daca ai efuzor de plastic la intrarea aerului in
carburator,strange cu "mila" ca sa nu rupi flansa acestuia.
Monteaza jiglerele de HIGH si LOW in aceeasi pozitie insuruband pana simti ca a ajuns la maxim( NU STRANGE !) si desuruband
cate ture ai numarat la desfacere.
Servoul acceleratiei : sunt pareri impartite despre tipul si marimea lui.
- desi ai nevoie de max 1 kg/cm cuplu sa misti clapeta de acceleratie si un servo de tipul futaba S3001-3003 este
suficient ,multi aeromodelisti recomanda un servo robust cu angrenaj de metal cu cuplu de peste 8-10 kg/cm./
eu sunt de acord cu ei, folosesc la toate modelele TowerdPro 996 MG ales sa aiba cursa stabila la capete( sa nu
oscileze la cap de cursa).Servoul e ieftin si nu te lasa la caldura,socuri si vibratii. Hitec HC 645 e excelent.
Daca arcul clapetei o aduce usor in pozitia de relanti e suficienta o tija de 0,6-0,8 mm pentru comanda(numai trage).
Daca ai clapeta care accelereaza la impingere(cum are TR-50HC) pune o tija de 3mm filetata la capete cu articulatii pe bila
si posibilitati de reglaj.Tija trebuie sa nu aiba obstacole pe traseu ,indoiri sau frecari.
Setarea (EPA canal 3)din statie se va face pana servoul acopera cursa maxim/minim a clapetei.
Lasa apoi un spatiu de siguranta de 1-2 grade ca sa nu soliciti servoul la maxim sau minim in caz de vibratii.
Tija care comanda socul trebuie sa fie pusa ca sa ai acces usor la pornire.
RECOMANDARE ! Motorul trebuie sa se opreasca din aprindere nu inchizand admisia benzinei( sau metanolului la alte motoare).
Monteaza obligatoriu un OptoKillSwich pe canalul 5 in serie cu un comutator de 3A minim.
KillSwithcul are un LED care lumineaza cand este in functie deci nu uiti aprinderea inchisa cand pornesti; cauza
universala de inecare a motorului.
Elicea: trebuie echilibrata static si nu strica echilibrata dinamic. Static toata lumea foloseste axul cu flanse clasic.
Echilibrarea dinamica e neglijata ! De ce? Din necunoastere. Cum se face:
Exemplul moristii lansate din mana: Cumperi o tija de 0,5-0,6 m diametrul 10 mm. Montezi elicea la capatul ei usor impanata ca sa nu iasa(manson hartie). Rotesti intre palme tija ( elicea) si o lasi sa decoleze pe verticala. Urmaresti miscarea capatului tijei opus elicii. Daca descrie un con elicea e dezechilibrata dinamic( de obicei gaura e data stramb)
Marimea admisibila a conului la 0,6 m tija e de max. 40-50mm.Se poate zbura si cu 80-90 mm.
Elicile de calitate prin frezarea si slefuirea CNC sau turnare de plastic superomogen,cu gaura data perfect perpendi-
cular pe planul de rotatie ,sunt echilibrate dinamic.
Echilibrarea dinamica se face de multe ori prin dezechilibrarea(foarte fina a echilibrarii statice).Pare paradoxal insa
fenomenele se interpatrund. Practic echilibrarea statica e suficienta.
Marimea elicii : 26 cmc 16 x 8
30-35 cmc 18 x 6 18x 8
40-50 cmc 20 x 8 20 x 10
50-60 22 x 10
80 24 x 10
100-120 27 x 10 28 x 10 valorile sunt orientative,furnizorul motorului stie ce recomanda
Functie de cum vrei sa zbori poti alege la 50cmc o elice cu pas de 10 (viteza mai mare) sau 8 (inchi) viteza mai mica insa
tractiune mai mare (turatie mai mare) in cazul acrobatiei 3D.
Fixeaza bine cu saibe grower suruburile M5 de prindere a elicei.Cand gauresti elicea fa gauri perpendiculare.
#49
Postat 01 October 2014 - 09:26 AM
Benzina de la 95 pana la 100 este buna la toate.
Ulei 2T pentru motociclete. Mineral ieftin la rodal 1/25 sau 1/30
Ulei 2T sintetic,mai scump dar mai bun ,dupa rodaj.
Un rodaj lejer( 2500-3000 rot/min) 10 reprize de cate 18 -20 min. cu raciri intermediare si apoi zbor "bland" cu accelerari pana la 80 % din ce stie motorul,cam 5-6 litri ,e suficient.
Recomand rezervoare cu 3 tevi: alimentare,aerisire,motor( cu racord cu valva de alimentare-e scumpa dar comoda.
Aerisirea se va face de la partea superioara a rezervorului cu un furtun care va avea o bucla de 200-250 mm. Alimentarea poate fi aproape de dopul rezervorului cu o teava orientata in jos ca sa poti goli la nevoie.
Recomand pastrarea unei cantitati de benzina in rezervor(20%) ca sa menti carburatorul ud.
Furtunul de alimentare motor sa fie cu diametru mare,sorb sinterizat,bine etansat cu coliere otel.
PORNIREA : Verifici prinderea motorului,etansarea furtunelor,pornirea aprinderii,sensul miscarii tijei acceleratie,prezenta
benzinei cu ulei in rezervor.
Manusa de piele tare(de sudura) in mana dreapta si model fixat pe sol.
Pornesti statia,pornesti receptorul,pornesti aprinderea(inclusiv canalul switch5 de pe statie).
Cuplezi socul mecanic
Dai la pala (la inceput 6-8 pale) hotarat pana cand motorul da primul rateu. Mai poti da o data !
Deschizi socul
Accelerezi pana in pozitia plu 10-15%
Dai la pala pana cad porneste. Lasi la relati 20-30 secunde. Daca se opreste, repeti pornirea fara soc.
Dupa 30 secunde de mers accelerezi usor urmarind ca motorul sa inceapa sa se tureze.
Daca s-a turat,usurel,ii dai cateva "sprituri" bruste si apoi curse lungi la diferite viteze.
Dupa un minut motorul e cald bun de zbor.
Daca motorul la relanti trepideaza mai tare,cresti usor din setare canal 3 turatia pana cand ai cat de cat
un mers zglobiu de doi timpi acceptabil.
Practic un relati de 2000 e usor de obtinut( TG cere 2200-2300, asa e el).Relantiul trebuie sa mentina pe loc
modelul asezat pe iarba. Daca are tendinta de inaintare,redu relatiul pana sta pe loc. Inca nu am vazut
aeromodel ca sa nu vibreze la relati.Mersul in doi timpi e din start tresaltat( si asa e bine).
Daca motorul merge rotund uniform ca unul de autoturism in 4T nu e chiar bine.
Motorul merge,mai sprituiesti cate putin,rulezi,verifici inca o data comenzile,aliniezi pe pista,turezi 80%(sau maxim)
si decolezi.Urci cat mai sus.Ajuns la 50-80 m reduci motorul cate putin si apoi daca nu se opreste faci doua trei accelerari
bruste; vei vedea fum usor care dispare la turatii mari.E bine!
Sunt motoare chinezesti cotate destul bine : DL,DLE,DLA,EME,TGY,RCCR,DJ,MD ,la raportul pret calitate durabilitate.
Normal un DA sau 3W sau Rotax,chiar si Mintorul meu frumos ,care merg mai bine si sunt mai rezistente. Si ele cer munca si
procedura indentica de reglaj si pornire.La baza sta carburatorul Walbro si aprinderea Rxcel.
Sa ai zboruri line sau mai acrobatice.
NOTA: ce e scris mai sus sunt sfaturile Lui FlyPol,care si el le-a invatat de la altii,care si ei le-au invatat de la
altii in negura vremilor de la "dacii si romanii mioritici care au inventat motorul OTTO in doi timpi :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: si teoria zborului liber "neingradit de garduri " :pardon:
#50
Postat 03 October 2014 - 07:35 AM
in interiorul modelului- 8 cm).La sol motorul raspunde parca mai frumos.Am montat si efuzorul SDShobby de 3 cm lungime, elice
28x10 carbon si baterie noua la aprindere EVO 3000/7,4V. Urmeaza reglaj de finete pentru imbunatatirea raspunsului la accelerari bruste( simt ca se poate si mai bine). :rolleyes:
Fisiere atasate
-
efuzor.jpg (38.57K)
Number of downloads: 14
#51
Postat 03 October 2014 - 11:33 AM
Fisiere atasate
-
capac sorb.jpg (51.71K)
Number of downloads: 21 -
CDI switch.jpg (50.78K)
Number of downloads: 20 -
cleme.jpg (42.53K)
Number of downloads: 14 -
efuz.jpg (54.7K)
Number of downloads: 13 -
optokill.jpg (45.45K)
Number of downloads: 18 -
smoke.jpg (38.29K)
Number of downloads: 20 -
tahometru.jpg (39.25K)
Number of downloads: 28
#52
Postat 03 October 2014 - 11:35 AM
Obiectele sunt de gasit cam peste tot in europa....adica la ai nostri.
#54
Postat 03 October 2014 - 01:15 PM
La intrerupator ma tot uit...dar am auzit pe unii ca nu face bine contact la vibratii. Sa fie adevarat?
Multa, multa bafta, mestere cu suflet de poet.
#55
Postat 03 October 2014 - 03:26 PM
ce inca merge foarte bine.Are un stabilizator fara interferente la 5 si 6V/ 5A. suficient pentru CDI.Bun la cei ce au LiPo ieftine pe aprindere.
Pus pe 2x A123 LiFe. 6,6 v. reduce la 5,7V.Dopurile cu ansamblu sorb -stuturi sunt de prima calitate ,se potrivesc pe orice bidon cu filet larg standard cu exteriorul de 35 mm( exemplu bidonul de combustibil CoolPower,toppower,Cosmo; noi avem celebrele bidoane de 500,800,1000ml,germane la Hornbach- HomeDepot are aceleasi tipuri.Solide,usoare,ieftine
Singurul dezavantaj al bidonului rotund este ca daca se roteste schimba pozitia gurii de aerisire- nedorita.
#56
Postat 03 October 2014 - 03:40 PM
ANDUNG, la 03 October 2014 - 12:32 PM, a spus:
Spre exemplificare.Urmeaza cateva produse pe care intentionez sa le pun pe avion: tren de carbon nou,originalul de pe Extra e fragil,roti de 100 cu ventil,cuple rapide pentru servourile de pe aripi,.......bani,bani,bani,dar zboara!
Extra mare si rosie trebuie sa arate frumos ca are acum prietene o sumedenie de acro peste 2,75 m( Yak 54 si 55,Extra Krill- superb,Sbach mare.
Se umple Sanpetrul de frumuseti.Cred ca punem de o intalnire " BigBallsBetter" :rolleyes: :unsure: Fain ar fi la voi 8
#57
Postat 04 October 2014 - 10:56 AM
#58
Postat 04 October 2014 - 10:57 AM
Fisiere atasate
-
rsz_img_20141004_114648.jpg (85.25K)
Number of downloads: 37
#59
Postat 04 October 2014 - 11:43 AM
flypol, la 04 October 2014 - 10:57 AM, a spus:
Superbe componente ! Sa le folositi cu placere si spor !
Eu as da niste gauri cu cutter-ul in folie ca sa se vada minunatiile astea ! ... sau cu turbosuflanta , freza de spoturi .. rotunde ar
fi bestiale ( gaurile ) ... Nu ?
#60
Postat 04 October 2014 - 07:02 PM
E scump dar e tare.Fiara! Am tras azi 18 ameteli de vrii si intoarceri pe loc, cutite,satare,topoare,ghilotine,razuitoare de morcovi,zdrobitoare de struguri......Ma roade o intalnire la Copaceni cu numele :" BigBallsBetter",cu dastea mari,Extre tricolore (a dumneavoastra) si extre Rosii comuniste
Cum e asta a lui FlyPol care a devenit : " Suport zburator de motor Mintor". :clapping: