Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 October 2013 - 06:05 PM
Scratch built rewiew
#1
Postat 25 October 2013 - 06:00 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2
Postat 25 October 2013 - 07:24 PM
#3
Postat 25 October 2013 - 09:55 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#4
Postat 25 October 2013 - 11:23 PM
#5
Postat 25 October 2013 - 11:53 PM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#6
Postat 26 October 2013 - 08:54 AM
#7
Postat 27 October 2013 - 05:17 PM
E adevarat ca ar fi bun un subforum al constructorilor. Kit review-ul ar fi fost suficient daca nu ar fi existat atatea ARF-uri pe care scrie KIT si atati consumatori de ARF-uri care cred ca, daca mai ai ceva de facut in afara sa bagi bateria si sa zbori, inseamna ca e KIT.
#8
Postat 28 October 2013 - 07:10 PM
Esenta aeromodelismului nu este sa faci neaparat ceva ultraperformant ca Radiance, la unii cu timpul va veni si ceva similar cu Radiance sau alt avion /planor performant,ideea este sa construiesti tu de la zero aeromodelul, sa-ti dezvolti aptitudinile, si sl-l zbori nu exita satisfactie mai mare cred eu.
Chiar daca fac dupa planuri, sau fac deproane, castiga experienta in constructie, petru ca fac aeromodelele ei cu manutele lor, nu din kituri.
Asa se nasc viitorii costructori de avioane.
Ciao Sorin
#9
Postat 28 October 2013 - 07:50 PM
SORIN CAIUS, la 28 October 2013 - 07:10 PM, a spus:
Esenta aeromodelismului nu este sa faci neaparat ceva ultraperformant ca Radiance, la unii cu timpul va veni si ceva similar cu Radiance sau alt avion /planor performant,ideea este sa construiesti tu de la zero aeromodelul, sa-ti dezvolti aptitudinile, si sl-l zbori nu exita satisfactie mai mare cred eu.
Chiar daca fac dupa planuri, sau fac deproane, castiga experienta in constructie, petru ca fac aeromodelele ei cu manutele lor, nu din kituri.
Asa se nasc viitorii costructori de avioane.
Ciao Sorin
A nu se naste cofuzie ..
1 - daca se doreste Scratch Built Rewiew CURAT asta cred eu ca ar inseamna sa te asezi la planseta sau in fata monitorului si sa " inventezi "
sa "imbunatatesti" sau sa "reproduci" un aeromodel .. si avand cunostinte in domeniu sa te apuci sa il PROIECTEZI si SA IL CONSTRUIESTI
ar fi o sectiune noua dar SARACACIOASA ( mai saracacioasa decat Machete F3A )
2 - daca se folosesc planuri cumparate impreuna eventual si cu " lemnele " aferente sau fara " lemne " urmand sa le taiem singuri sau cu Laser-ul
unui coleg, sau cu ajutorul cutter-ului EXISTA DEJA KIT REVIEW si o GRAMADA de EXEMPLE ale colegilor ..
Super Decathlon, giant fun scale, 89'' ( al lui DAN MITEA )
Messerschmitt 109G planuri Sever Barbon ( al lui Motorrad )
Astro-Hog un clasic de la SIG ( al lui DAN MITEA )
Spitfire 27" - Guillow`s balsa kit ( al lui Freemind )
si muuuuuuuuulte altele ..
Cu ce ar fi mai grozave , sau ce ar aduce in plus cele sa zicem si gandite de catre constructor ? .. poate multe greseli de proiectare
in lipsa unei pregatiri de specialitate ..
Eu zic ca ne complicam inutil si ne imprastiem .. in amanunte inutile ..
P.S.
Iar confuzie : " cu manutele lor, nu din kituri " ... ARF-urile nu trebuiesc confundate cu kit-urile .. asa vin ele in cutie .. demontate !!
din lipsa de spatiu in cutie - dar sunt infoliate, sunt aripile gata construite, ampenajele, fuselajul la fel .. doar trebuie sa le bibilesti putin .. deci nu vin bucati bucatele , lemne lemnisoare ...
si sa le echipezi
#10
Postat 28 October 2013 - 08:08 PM
O sectiune a forumului unde bate vantul si ultima postare e de acum doi ani nu aduce nici un castig.
Forumul a prins in timp sectiuni noi, de pilda la aero: elicoptere, F4C, planoare, radio etc. Elicoptere e destul de consistenta, F4C e cam putin circulata.
O ramificare exagerata a forumului poate duce la confuzie, de pilda pe rcgroups aceleasi modele sunt discutate in sectiuni total diferite, nu e usor sa le gasesti.
Eu am tras pentru infintarea sectiunii de planoare (chestie de care sunt mandru) dar asta a generat confuzie. Unde postezi cand construiesti un kit de Guppy ? sau unde intra EasyGlider ?
Parerea mea e ca modelismul in Romania este modest si rhc, cel mai mare forum de modelism este la randul lui saracut, majoritatea postarilor sunt la bursa, dupa care vin cele de la jurnal de zbor si abia la urma cate ceva la constructie.
Asa ca fragmentarea sulpimentara nu o sa aduca nici un castig.
Am fi mult mai castigati daca moderatorii ar face curatenie si ar muta in mod activ topicele acolo unde le e locul. Cel putin la kit review e jale, la loc de cinste e EasyStarII pe langa alte multe chestii care nu au ce cauta acolo.
Nu va uitati la mine, eu sunt moderator doar la heli.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 28 October 2013 - 08:23 PM
Dupa planuri e mai greu de construit deoarece trebuie sa tai, sa decupezi, sa imbini sa confectionezi anumite piese etc. , a ceea ce va fi un aeromodel.
Un ARF la care e cam totul facut si infoliat e o banalitate, un kit la care totul e decupat si numerotat si cu desene ajutatoare pt montaj e cam la fel, putin mai greu de construit ca un ARF, multi nici pe astea nu sunt in stare sa le faca.
Doar cine nu a construit dupa planuri de la zero, (nu mai vorbesc sa si proiectateze) poate vorbi asa.
Cine nu e de acord sa incerce sa faca ceva dupa planuri, de la 0 sa vedem daca se descurca si dupa aia mai vorbim.
Unul ca Mihai_Supy , GigiGl, Old Boy si ca ei mai sunt probabil si altii dar nu imi vine acum in minte sau nu ii stiu eu vor prefera mereu sa construiasca de la 0 si eventual sa-si proiecteze inainte modelul dar astia sunt aceia care stiu meserie si care au ceva ani de modelism in spate care nu au trecut prin modelism ca rata prin apa.
Apoi sa incerce sa-si proiecteze singur aeromodelul si sa-l construiasca, chiar daca construieste o macheta si o reduce la scara si apoi mai vorbim.
Restul vorbelor sunt de prisos, aeromodelismul nu inseamna ARF sau Kit dupa parerea mea.
Sunt convins ca si Dan Mitea e de acord cu mine.
Ciao Sorin
#12
Postat 29 October 2013 - 08:12 AM
Eu sunt ARF-ist convins dar am construit si de la zero, mai pe la inceput. Din pacate, putinul timp liber pe care il am, ma pune sa aleg intre zbor si constructie, asa ca prefer sa zbor.
PS: Daca am reconstruit si reproiectat partea din fata a unui fuselaj de ARF avand la dispozitie doar poze si resturi de lemn, la ce categorie intru?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#13
Postat 29 October 2013 - 08:18 AM
SORIN CAIUS, la 28 October 2013 - 08:23 PM, a spus:
Dupa planuri e mai greu de construit deoarece trebuie sa tai, sa decupezi, sa imbini sa confectionezi anumite piese etc. , a ceea ce va fi un aeromodel.
Un ARF la care e cam totul facut si infoliat e o banalitate, un kit la care totul e decupat si numerotat si cu desene ajutatoare pt montaj e cam la fel, putin mai greu de construit ca un ARF, multi nici pe astea nu sunt in stare sa le faca.
Doar cine nu a construit dupa planuri de la zero, (nu mai vorbesc sa si proiectateze) poate vorbi asa.
Cine nu e de acord sa incerce sa faca ceva dupa planuri, de la 0 sa vedem daca se descurca si dupa aia mai vorbim.
Unul ca Mihai_Supy , GigiGl, Old Boy si ca ei mai sunt probabil si altii dar nu imi vine acum in minte sau nu ii stiu eu vor prefera mereu sa construiasca de la 0 si eventual sa-si proiecteze inainte modelul dar astia sunt aceia care stiu meserie si care au ceva ani de modelism in spate care nu au trecut prin modelism ca rata prin apa.
Apoi sa incerce sa-si proiecteze singur aeromodelul si sa-l construiasca, chiar daca construieste o macheta si o reduce la scara si apoi mai vorbim.
Restul vorbelor sunt de prisos, aeromodelismul nu inseamna ARF sau Kit dupa parerea mea.
Sunt convins ca si Dan Mitea e de acord cu mine.
Ciao Sorin
Oricum nu am inteles iar NIMIC din TOT ce ati tot spus .. le confundati in continuare .. pe zece lazi de bere ca asa este ! .. si de curiozitate : ce este de preferat ? .. sa fii predictibil sau bulversat de confuz ?
Revenim :
Sa inteleg ca un kit ( sa spunem Ziroli, Mike Reeves , Brian Taylor .. Ducadam , Gica Hagi ) nu inseamna aeromodelism ?
De ce ? ca au venit gata taiate ? .. dar sa stiti ca TOT pe plan se monteaza se imbina se maislefuieste .. bla bla ..
Cele doua machete ( Fokker si Hansa )ale experimentatului coleg .. TOT KIT-uri cumparate au fost .. sa inteleg ca nu face doi lei munca lui .. ?? am indoieli ..
Ca un fapt divers desi dumneavoastra inzecit , insutit aveti mai multa legatura cu avioanele decat mine si ar trebui la fel de inzecit , insutit sa si stiti mai bine ca mine .. dar " exista explicatie " :
1 - se da UNA bucata plan .. furata sau cumparata
2 - se face o deplasare la un scaner ( vezi Facultatea de Arhitectura Bucuresti si nu numai ) unde se scaneaza contra cost bucata de plan detinuta - moca nu merge - deplasare cu masina personala de preferat .. in metrou se poate cocolosii planul care poate fi maricel.
3 - propetarul scanerului dupa exercitiul functiunii, iti inmaneaza unu suport electronic cu .. planul scanaaaaaat
4 - fuguta acasa ( tot cu auto personal .. poate fi si inchiriat .. bune sunt limuzinele pentru evenimente ) si salvat in PC-ul personal minunea tehnicii ..
5 - Deschis fisierul ( a nu se confunda cu deschisul unei cutii de bere sau conserve .. e un pic altfel ) si importat
( nu e nevoie de licenta import/export ) intr-un programel Corel, Acad ..
6 - Odata importat fisierul se deseneaza "de mana" in unul din softurile amintite sau altele, peste desenul scanat obtinand astfel PLANURILE VECTORIZATE .
7 - cu planurile cum zisei mai sus .. tot fuguta la colegul nostru LaserCut si ..... minuneeee .. lemne gata taiate numa bune de imbinat
Da uite ca ajunseram tot in situatia .. kit-urilor gen Ziroli, Mike Reeves ... aici puteti gasii multe foarte multe exeple :
http://www.rcscalebuilder.com/
In rest .. "orice alte vorbe sunt de prisos" .. singura afirmatie ce am inteles-o ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 29 October 2013 - 08:22 AM
#14
Postat 29 October 2013 - 08:21 AM
MLGore, la 29 October 2013 - 08:12 AM, a spus:
Eu sunt ARF-ist convins dar am construit si de la zero, mai pe la inceput. Din pacate, putinul timp liber pe care il am, ma pune sa aleg intre zbor si constructie, asa ca prefer sa zbor.
PS: Daca am reconstruit si reproiectat partea din fata a unui fuselaj de ARF avand la dispozitie doar poze si resturi de lemn, la ce categorie intru?
La pasionati de photo ! iar locul lucrarilor tale este pe istockphoto.com, sau shutterstock.com in orice caz nu pe RHC ..
#15
Postat 29 October 2013 - 10:52 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 29 October 2013 - 10:52 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#16
Postat 29 October 2013 - 10:59 AM
tu nu intelegi pentru ca nu vrei sa intelegi.
Sunt si din cei care vor sa-si construiasca de la 0 modelul lor, dupa planuri sau dupa proiecte proprii, nu inseana ca ar trebui sa nu mai construiasca si sa cumpere Kituri sau ARF uri pentru ca asa vrei tu sau altul sau asa e tendinta generala.
Asta e, daca nu esti convins ca e mai greu sa faci dupa planuri, incearca sa faci unul, sa trasezi (desenez) toate piesele sa le executi sa se potriveasca si sa le montezi .Poti sa ti le tai si pe CNC sau Laser dar fa tu programul de taiere si o sa-mi dai dreptate daca esti obiectiv.
Cum zicea si MLGore ,pe care l-am cunoscut si e foarte simpatic si priceput dupa cate am observat, nu prea are timp si prefera sa zboare, de aceea isi ia ARF uri, nimeni nu-l condamna pentru asta, cum nu sunt condamnati nici ceilalti cu ARF urile.
Dar in acelasi timp nici pe cei care construiesc de la 0, dupa planuri sau dupa proiecte proprii, nu ii poate condamna nimeni.
Daca au propus o sectiune separata pentru constructiile de acest gen inseamna ca pentru ei ar fi necesara .Asa le place lor sa fie mai greu de facut si prefera sa construiasca mai mult.
Intreaba-l pe baiatul ala care a construit Radiance de exemplu sa vezi ce iti va spune, nu cred ca l-a construit in primul rand pentru comercializare ci pentru ca ii place sa construiasca.
Sectiunea in forum ar fi interesanta dupa prerea mea, am vedea si cati sunt care construiesc de la 0 si ce solutii constructive folosesc.
Ciao Sorin
#17
Postat 29 October 2013 - 12:19 PM
- faci un guppy sau o sagita, unde il pui ? la Scratch built rewiew sau la planoare ?
- faci un jet (de pilda comnean) - unde il pui ?
- faci un depron de la zero, unde il pui ?, eventual acel depron e un jet edf sau un planor, unde il pui ?
- faci un kit precum gicosu. Da ala e kit mai mult cu numele, caci trebuie sa faci de la zero multe, unde il pui ?
Parca vad ca o sa apara si in acest nou potential forum chestii de genul EasyStar2 EDF scratch built.
Eu raman la sugestia mea ca mai bine gestionam cum trebuie sectiunile care deja exista decat sa cream altele noi.
Unde mai pui ca exista o sectiune demult moarta numita vademecum unde ar fi trebuit poate sa fie si tehnici.
GigiGL, la 29 October 2013 - 10:52 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 29 October 2013 - 01:21 PM
stiganas, la 29 October 2013 - 12:19 PM, a spus:
- faci un guppy sau o sagita, unde il pui ? la Scratch built rewiew sau la planoare ?
- faci un jet (de pilda comnean) - unde il pui ?
- faci un depron de la zero, unde il pui ?, eventual acel depron e un jet edf sau un planor, unde il pui ?
- faci un kit precum gicosu. Da ala e kit mai mult cu numele, caci trebuie sa faci de la zero multe, unde il pui ?
Parca vad ca o sa apara si in acest nou potential forum chestii de genul EasyStar2 EDF scratch built.
Eu raman la sugestia mea ca mai bine gestionam cum trebuie sectiunile care deja exista decat sa cream altele noi.
Unde mai pui ca exista o sectiune demult moarta numita vademecum unde ar fi trebuit poate sa fie si tehnici.
Daca ai un plan Ziroli si tai piesele cu laserul, unde ar merge de pus?
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 October 2013 - 01:22 PM
#19
Postat 29 October 2013 - 01:25 PM
SORIN CAIUS, la 29 October 2013 - 10:59 AM, a spus:
tu nu intelegi pentru ca nu vrei sa intelegi.
Sunt si din cei care vor sa-si construiasca de la 0 modelul lor, dupa planuri sau dupa proiecte proprii, nu inseana ca ar trebui sa nu mai construiasca si sa cumpere Kituri sau ARF uri pentru ca asa vrei tu sau altul sau asa e tendinta generala.
Asta e, daca nu esti convins ca e mai greu sa faci dupa planuri, incearca sa faci unul, sa trasezi (desenez) toate piesele sa le executi sa se potriveasca si sa le montezi .Poti sa ti le tai si pe CNC sau Laser dar fa tu programul de taiere si o sa-mi dai dreptate daca esti obiectiv.
Cum zicea si MLGore ,pe care l-am cunoscut si e foarte simpatic si priceput dupa cate am observat, nu prea are timp si prefera sa zboare, de aceea isi ia ARF uri, nimeni nu-l condamna pentru asta, cum nu sunt condamnati nici ceilalti cu ARF urile.
Dar in acelasi timp nici pe cei care construiesc de la 0, dupa planuri sau dupa proiecte proprii, nu ii poate condamna nimeni.
Daca au propus o sectiune separata pentru constructiile de acest gen inseamna ca pentru ei ar fi necesara .Asa le place lor sa fie mai greu de facut si prefera sa construiasca mai mult.
Intreaba-l pe baiatul ala care a construit Radiance de exemplu sa vezi ce iti va spune, nu cred ca l-a construit in primul rand pentru comercializare ci pentru ca ii place sa construiasca.
Sectiunea in forum ar fi interesanta dupa prerea mea, am vedea si cati sunt care construiesc de la 0 si ce solutii constructive folosesc.
Ciao Sorin
Iar nu inteleg nimic .. oi fi eu mai greu de cap
Ia lumineaza-ma :
1 - Am cumparat planurile de P47 ale lui Brian Taylor ( impreuna cu un prieten .. de fapt el le-a cumparat )
2 - Am vrut sa cumparam si lemnele dar ne-au incurcat "englejii" si dupa ce am asteptat de ni s-au lungit ochii am anulat comanda
3 - Prietenul meu a scanat si desenat in Corel pentru vectorizare .
4 - Am taiat piesele din planuri la LaserCut
5 - Am cumparat capota, carlinga ...
6 - Am facut masa de termoformare
7 - Am facut mulaje din ipsos pentru carlinga ( RazorBack si Buble Top ) dupa cele originale
Gandeam sa mai facem ( termoformam ) niste carlingi sa avem de rezerva si sa bricolam culisarea pe ele .. etc
Si am inceput timid ceva ..
Acu vine luminarea :
Cu ce as fi fost io mai bou daca "englejii" nu ne trageau clapa cu livrarea lemnelor si le luam direct de la ei fata de
situatia in care am muncit in plus la desene ( prietenul meu nu eu ) si am folosit lemnele taiate de noi ? SUNT MAI GENIU IN VARIANTA A DOUA cu lemnele mele ?
Ce program sa fac eu la CNC sau Laser ... ca nu inteleg .. cand te duci la dentist te duci si cu instrumentarul dupa tine ?? .. sau la diagnoza auto in service .. vii cu laptopul si softul tau personal ? .. sunteti varza !
In final sa inteleg ca ar folosi doar ca sa se faca statistici despre cati construiesc si cati nu ?? sa fie grupati pe clase de varsta, sexe, inatime ?
CINE VREA CEVA CAUTA DE II SAR CAPACELE PE TOATE FORUMURILE DIN LUME
CINE SE DORESTE PROMOVAT DE ASEMENEA SE " LAUDA " PE TOATE CANALELE POSIBILE ( .. si Radiance are topic dedicat pe forumurile din afara )
Ce este asa greu sa intrii pe kit reviw sa vezi ce s-a mai facut in ultimile zile sau saptamani .. caci vorba lui Stignas .. sunt doar cateva postari ratacite multe din ele nici macar duse la bun sfarsit .. cu maiden-ul , concluziile etc ..
.. se incepe si pe la jumatate se dispare cu elan cu tot ..
Ce este asa de greu de gasit acele lucrari de la zero atat de spectaculoase ?
Va mai dau odata link-ul asta (intrati pe forum ) : http://www.rcscalebuilder.com/ .. mare parte niste idioti incapabili care lucreaza utilizand kit-uri ..
#20
Postat 29 October 2013 - 01:52 PM
ca e o invidie crasa din partea acestora in special a celor de la F3A .. e un post mai vechi ..
Deci domnul GigiGPL ( se pare ca am nimerit-o cu GPL-ul .. instructor auto .. consum mic .. deci GPL ) doreste nu ce a scris in titul ci un set de topicuri grupate din care un copil ,un tanar, un mosneag care au visat ca de maine doresc sa se apuce
de modelism sa poata gasii tot setul de informatii .. ca un ABC .. lipiciuri, infolieri, imbinari .. etc
Domnul GigiGPL .. uitati-va aci .. dupa ce va faceti cont intrati pe forum si vedeti tot ce doriti .. kit-uri pornite la locru grupate pe proiectantii sau producatorii de kit-uri ( Ziroli, Mike Reeves etc etc etc ) si separat de toate astea
un topic separat numit tutorials despre .. :
cum se fac niturile
cum se face cockpit-ul
cum se aplica fibra
cum se realizeaza efectul de trecere a timpului
cum se fac diverse sisteme de flaps-uri
cum se alameste, arginteaza etc ..
etc
etc
etc
Cam asa arata :
All about Balsa (Part 1) Mike Chilson
All about Balsa (Part 2) Mike Chilson
Batteries for R/C Models NEW! Yoram Shalev
Building From Plans For The Novice Jerry Bates
Creating Canopy Frames (Part 1) Joe Huntley
Control Quadrants and Levers Tom Pierce
Cockpit Detailing Phil Clark
Flight Skinz Application Wayne Fussell
Getting Started In C.N.C. Richard Wildey
All About Glue Jeff Whitney
Making a Custom Fuel Tank Göran Grenander
Prepping Fiberglass For Paint David Mahaffey
Rib Stitching and Tape Tutorial NEW! Richard Crapp
Researching An Airplane The Physical Way Stephen A. Carr
Scale Cowl Hinges Don Coe
Shop Lighting David Heil
Understanding Weathering Stephen A. Carr
Panel Lines And Rivets Stephen A. Carr
Glass Finishing Phil Clark
Applying Markings Phil Clark
Radio Installation Stephen A. Carr
Producing a Convincing Pilot Stephen A. Carr
Installing Formers in a Fiberglass Fuselage Vic Catalasan
Functional Gear Doors
DAR NU SUNT TOATA LA GRAMADA IN Scratch built .. ci in TUTORIALE
P.S.
Meseria se si fura .. mai greu mura in gura ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 29 October 2013 - 01:53 PM
#21
Postat 29 October 2013 - 02:41 PM
Cam asta inteleg eu prin SCRATCH BUILD.
#22
Postat 29 October 2013 - 03:00 PM
Teo-Costin, la 29 October 2013 - 02:41 PM, a spus:
Cam asta inteleg eu prin SCRATCH BUILD.
Teo .. titlul este un titlu CAPCANA sau complet aiurea fata de ce se doreste !
Omul ( GigiGPL ) vrea sa puna la gramada totalitatea tehnicilor utilizate la realizarea unui aeromodel .. uitand ca functie de comlexitatea lucrarii poti ajunge sa inglobezi lejer cateva meserii de baza grele ale caror secrete se invata dupa ani de practica ( vopsitorie, arta aerograf, tinichigerie, sudura, tamplarie, lacatuserie, electronica, croitorie, si altele )
Nu ar folosii nimanui caci daca te intereseaza ceva anume ( cum a dat gaura cu capul ) AR TREBUI SA CAUTI PRINTRE RANDURI INTR-UN ANUMIT TOPIC ( construirea avionului fara aripi ) SI SA AI NOROCUL SA GASESTI DESTUL DE RAPID PASAJUL CE INTERESEAZA .. caci altfel te lipsesti ..
Cei de la RCSCALEBUILDER au facut acel topic separat grupat pe tipuri de lucrari .. dar se pare ca pe oameni nu ii prea intereseaza ca fac altii pe alte forumuri . in alte tari unde aeromodelismul este de sute de ori mai dezvoltat decat la noi
ci ne chinuim sa inventam roata iar altii se baga si ei in discutie ca urmare a pariurilor pe sticle de bere .
Uite ... dovada ! dovada !
Nu intentionam sa mai creez o disputa intre noi, ci un loc in care sa aflam ceva mai condensat tot ce tine de constructia home made. Ca o facem cu traforaj, CNC, laser, tine de evolutia tehnologiei, posibilitati, dar in toate cazurile un asfel de subforum poate reprezenta o sursa de informare condensata in privinta tehnicilor folosite, solutiilor la diverse probleme tehnice aparute in timpul lucrului, pentru ca extrem de rar cineva va executa fidel un plan, fiind nevoit sa se adapteze la posibilitati. Si modelul singular momentan, realizat integral de mine, a fost in buna parte realizat cu multe corectii si adaptari, planul fiind mai mult o linie directoare. Am facut mai multe drumuri, vizualizari, poze pe modelul functional, am intrebat, pana l-am adus pe al meu la stadiul final. Chiar si asa nu a iesit perfect, dar ceea ce este important, la final ZBOARA! Cine a mers pe acest drum cunoaste senzatia de neinlocuit a primei decolari. Chiar nu conteaza planul, sursa lui sau acuratetea lucrarii. Nu este o activitate comerciala. Din toate invatam. Despre adezivi am citit intr-un loc, despre cum se realizeaza corect o structura fie ea de balsa, depron sau fibre de toate felurile informatii imprastiate pe tot forumul, despre folii, decaluri, tehnici de aplicare chiar nu prea am vazut multe detalii, la CNC si laser toti isi ofera serviciile dar nimeni nu explica niste chestii practice, de la proiectarea vectorizata pana la utilizarea practica pe masina de taiere... si multe altele. Exista de mult Casa Pionierilor unde puteai invata abecedarul modelismului, azi in foarte putine locuri in tara mai exista Palate ale Copiilor cu sectie de aeromodelism... La Galati nu avem. Practic ar fi ajutat pe oricine doreste sa inceapa sa construiasca fiind o alternativa mai saraca la lipsa interesului manifestat de autoritati pentru tot ce tine de educatia practica a tinerilor si nu numai. Am fost 7 ani instructor auto, 90% dintre cursanti au fost tineri pana la 25 ani si va pot spune ca toti se pricep la stricat si nici unul la construit. Un singur om am intalnit in atatia ani la aceasta categorie de varsta dornic sa construiasca si sa experimenteze. Nu e secret, este colegul nostru Zen, pe care il apreciez foarte mult. MULT PREA PUTINI!
#23
Postat 29 October 2013 - 03:33 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#24
Postat 29 October 2013 - 06:12 PM
Fisiere atasate
-
2.jpg (322.43K)
Number of downloads: 55
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#26
Postat 29 October 2013 - 07:07 PM
GigiGL, la 29 October 2013 - 03:33 PM, a spus:
de ce abia incepe sa-mi placa!!!! mai ales aia cu - zburatorii de F3A pe care unii au raca!!!...asta chiar e dragut!.
#27
Postat 29 October 2013 - 07:11 PM
GigiGL, la 29 October 2013 - 06:12 PM, a spus:
....asta suna bine de tot. SUBSCRIU din toate punctele de verede. (a fi vazute topicele: Cloud Dancer si Guppy, de ce nu si Acrobat speed 400 al lui Motorad).
Asta ca-mi place sa ma laud..cu ce am cosntruit.
Intrebarea e daca modelele astea mai zboara pe undeva!...
#28
Postat 29 October 2013 - 08:35 PM
GigiGL, la 29 October 2013 - 06:12 PM, a spus:
Foarte frumos .. dar de ce ii trebuie un topic separat ? cu ce il deranjeaza daca este prezent la Kit Review alaturi
de multe altele modele care tot de la un teanc de placi din balsa, placaje de aviatie , litleply s-a plecat si poate
sunt chiar mai spectaculoase sau poate nu ?
Nu s-a pus in discutie starea emotionala prezenta in momentele cand zbori ceva facut de tine .. nici pe cea traita de pilotii
care au investit poate peste 10.000 de euroi intr-un jet .. sau 5.000 ..
Nu a criticat nimeni si nu a luat in deradere pe cei care construiesc ... fie kit-uri fie de la zero .. asa cum anapoda s-a inteles de catre
colegi de la care aveam pretentii ..
Doar ca nu vad mare diferenta intre a asambla un kit gata taiat foarte complicat si laborios si al duce la bun sfarsit fata de a te apuca sa
tai de unul singur un model pe sfert ca nivel de complexitate fata de kit-ul gata taiat ..
Un astfel de nou topic parca prea suna a panou de onoare unde vrem sa fim pusi .. ca deee ! noi le-am si taiat ! iar postul tau chiar
denota asta ... adica dupa ce ai postat poza a venit oftatul " offff daca ati stii voi ce sufar eu cand il zbor ! " ...
ca un fel strigat de frustrare .. nu are rost !
Daca vei studia site-ul celor de la RCSCALEBUILDER vei regasii dorintele tale legate de tehnici de lucru si materiale .. dar nici acolo nu se merge pana in panzele albe pentru ca mai sunt si secrete care nu se scriu pe toate gardurile ..
Tine cont ca unii colegi chiar cer bani pe diverse servicii de modelism .. tu ce vrei acu .. sa ramana faliti prin divulgarea tehnicilor ce vor
ajunge la indemana tuturor ?
Spor la lucru !
#30
Postat 29 October 2013 - 09:09 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS