Trucuri pentru modele jet
#31
Postat 12 November 2013 - 09:55 PM
#32
Postat 12 November 2013 - 10:10 PM
Si se gasesc uleiuri scumpe pentru motoare de 2 t de competitie care zic ca nu isi modifica proprietatile la temperaturi mari si nici la turati mari ,un pret ar fi de 100 ron pe litru .
#34
Postat 12 November 2013 - 10:14 PM
fly, la 12 November 2013 - 09:55 PM, a spus:
Pai ar fi culmea sa stiu ca tu nu ai kero, imi spui ca vrei si tu, si eu sa ma duc acolo la pompa si sa nu-ti iau!!:)))) Mai ales ca si trec pe langa tine si imi pici in drum!:))))))Da da!! La anul facem o intalnire la Siria! si sper ca in Aprilie sa reusim sa ne adunam toti la Bv la intalnirea de spargerea de sezon!
#35
Postat 12 November 2013 - 10:16 PM
fly, la 12 November 2013 - 10:10 PM, a spus:
Si se gasesc uleiuri scumpe pentru motoare de 2 t de competitie care zic ca nu isi modifica proprietatile la temperaturi mari si nici la turati mari ,un pret ar fi de 100 ron pe litru .
Eu am incredere in AEROSHELL si JETCAT!! Eu nu am avut niciodata probleme cu AEROSHELL de ex! Sunt super multumit!!
#36
Postat 12 November 2013 - 10:19 PM
#37
Postat 12 November 2013 - 10:25 PM
#39
Postat 13 November 2013 - 12:26 AM
O alta reteta pe care o recomanda Franke este 19l motorina + 1l benzina + 1l ulei 2T.
Sunt de acord ca combustibilul de pe un an pe altul nu merge.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#40
Postat 13 November 2013 - 07:19 AM
Am testat in acelasi motor si diesel si kero dar puterea este semnificativ mai mare la kero plus ca functioneaza fara fum si mirosul din spatele turbinei este bestial ,este o parere :drinks:
#41
Postat 13 November 2013 - 08:35 AM
ma gandesc ca la service(cand faci intervalul) iti curata sulful depus !!?!!, presupun ca decartezi ceva in plus
#42
Postat 13 November 2013 - 09:02 AM
Pentru ca imi este destul de greu sa fac rost de kerosen , vreau sa incerc si cu motorina. Ce tip de motorina credeti ca ar fi cea mai buna ? Un coleg , chimist mi-a dat ideea sa congelez motorina pana aproape de gelificare si atunci , gomele si ceara se vor separa/decanta .Cred ca am sa incerc si lucrul acesta . Ce parere aveti ?
#43
Postat 13 November 2013 - 09:40 AM
#44
Postat 13 November 2013 - 12:32 PM
apropo la kingtech nu ai voe sa folosesti ulei AERO SHELL :D daca tot vine vb de ulei
NU AEROSHELL KINGTECH
#46
Postat 13 November 2013 - 01:22 PM
#47
Postat 13 November 2013 - 01:38 PM
cei la kingtech zic ca nu au date ptr aeroshell 560 dar daca folosesti si ii anunti ca folosesti si ai probleme sub 25 de H schimba rulmenti pe gratis :D (vor sa aibe data)
asa o fost si cu diesulul la inceput pe kingtech, program in care m-am inscris si eu numa ca or facut altii 80 H pe cand eu numa 7H
#48
Postat 13 November 2013 - 03:02 PM
Kerosen-ul are punct de imflamabilitate mai scazut decat motorina dar nu contine atat de multe parafine din cate mi-aduc aminte (s-ar putea sa gresesc).
Uleiul 2T se utilizeaza datorita punctului de imflamabilitate mult mai ridicat decat la cel de 4 T si este foarte apropiat de Aeroshell.
Pe cand la turbinele 1:1 circuitul de ungere este separat la cele micute ungerea se face din amestec direct. Depuneri pe lagare o sa existe oricum.
depuneri pe paletele de la compresor veti avea intotdeauna si nu sulf ci produse de ardere.
Mai degraba survine, datorita conditiilor de zbor din Romanica sablarea paletelor compresorului.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#49
Postat 13 November 2013 - 03:38 PM
#50
Postat 13 November 2013 - 08:01 PM
fly, la 12 November 2013 - 09:55 PM, a spus:
O sa te anunt cand merg in Ungaria si vorbim!
#52
Postat 13 November 2013 - 10:11 PM
comnean, la 13 November 2013 - 03:02 PM, a spus:
Kerosen-ul are punct de imflamabilitate mai scazut decat motorina dar nu contine atat de multe parafine din cate mi-aduc aminte (s-ar putea sa gresesc).
Uleiul 2T se utilizeaza datorita punctului de imflamabilitate mult mai ridicat decat la cel de 4 T si este foarte apropiat de Aeroshell.
Pe cand la turbinele 1:1 circuitul de ungere este separat la cele micute ungerea se face din amestec direct. Depuneri pe lagare o sa existe oricum.
depuneri pe paletele de la compresor veti avea intotdeauna si nu sulf ci produse de ardere.
Mai degraba survine, datorita conditiilor de zbor din Romanica sablarea paletelor compresorului.
Motorina contine parafine, kerosenul nu, arderea cherosenului (petrol lampant dealtfel) fiind curata, fara reziduri. Prin congelare, nu cred ca se rezolva separarea gazului lampant continut de motorina de parafine intrucat motorina din ziua de azi e garantata la -25 grade in timp ce temperatura din congelator nu scade sub -20.
Uleiul pt. 2T arde mult mai bine decat cel de 4t (indiferent de natura, sintetic sau nu) si este recomandat pt. turbinele de aeromodelism pt. ca se dizolva 100% in kerosen sau motorina . Uleiul de 4T nu arde asa usor (asta e si menirea lui, sa nu arda usor pt. ca consumul de ulei la motoarele in 4T sa ramana mic) si nu se dizolva rapid in combustibili, tot din motive de consum.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#53
Postat 13 November 2013 - 11:10 PM
Uleiul sintetic in general are punctul de autoaprindere mai ridicat decat cel 100% mineral iar cel de 2 T sensibil mai ridicat decat cel de 4T. Nu inteleg ce inseamna arde mai bine... mai curat poate pentru ca are rezistenta inalta la procesele de oxidare. Sunt uleiuri sintetice speciale care au punct de autoaprindere si pe la 700C dar nu este cazul pentru motoare. Sunt uleiuri speciale pentru compresoare .
Motorina pentru iarna gelifica pe la 25-30 grade sub zero, Jet A1 pe la 40 sub zero.
"Uleiul de 4T nu arde asa usor (asta e si menirea lui, sa nu arda usor pt. ca consumul de ulei la motoarele in 4T sa ramana mic) si nu se dizolva rapid in combustibili, tot din motive de consum." Depinde numai de continutul de ester din blend si de temperatura din motor.
Pentru temperaturi inalte si functie de lichid hidraulic in acelasi timp Castrol a dezvoltat pentru FOX uleiul 5W20 foarte fluid si foarte rezistent la temperatura inalta.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#54
Postat 13 November 2013 - 11:47 PM
#55
Postat 14 November 2013 - 08:17 AM
Este o abureala din partea lor.
Principalele motive ar fi:
1. infundarea injectoarelor - valabil la cele de 0.3 de tip Kolibri in nici un caz la turbinele mari
2. mai multe parafene in blend - sa zicem ca creste nivelul depunerilor pe paletele turbinei
In rest este doar o chestie de brand nimic altceva.
Franke de exemplu cred ca merge si cu... tuica.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#56
Postat 14 November 2013 - 08:29 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#57
Postat 14 November 2013 - 10:13 AM
MLGore, la 13 November 2013 - 10:11 PM, a spus:
Uleiul pt. 2T arde mult mai bine decat cel de 4t (indiferent de natura, sintetic sau nu) si este recomandat pt. turbinele de aeromodelism pt. ca se dizolva 100% in kerosen sau motorina . Uleiul de 4T nu arde asa usor (asta e si menirea lui, sa nu arda usor pt. ca consumul de ulei la motoarele in 4T sa ramana mic) si nu se dizolva rapid in combustibili, tot din motive de consum.
Asa este ! De aseara pana acum nu s-a intamplat nimic! Motorina se prezinta exact ca atunci cand am pus-o in congelator.Cred ca ar fi mai eficient sa o filtrez cu un filtru metalic racit sub -25C , insa deranjul este deja prea mare.Cred ca voi folosi motorina asa cum o iau de la pompa. Care credeti ca ar fi mai buna : cea standard sau cea inalt aditivata ?
#58
Postat 14 November 2013 - 02:41 PM
#59
Postat 14 November 2013 - 03:01 PM
eu bag de la pompa euro 5
ahh si inca ceva pe moto nu ai nevoie de ata ulei eu bag 2%.... ptr ca motorina contine de ulei....am inceput exact cum am fost indicat ...sa incep cu 4% daca scoate fum la relatiu reduc din procentaj paan dispare ... si am ajuns la 2%.... (initial au spus si ei ca 2%, numai continutul de ulei difera de la continent la altu)
PS nu am zburat decat vara :D
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 14 November 2013 - 03:05 PM
#60
Postat 14 November 2013 - 04:12 PM
zoli_jet, la 14 November 2013 - 02:41 PM, a spus:
Evident , nu !Exista insa camere de congelare de mari dimensiuni la care am acces (lucrez oarecum in domeniu)in care nu ar fi nici o problema sa depozitez canistra .