Salutare tuturor
Sincer nu prea stiu unde sa postez: la motoare, la radio, dar mai bine sa va spun despre ce e vorba.
Protagonisti: Regulator BL AL-ZTW 20A, receptor Optic 6 HiTec. Totul e OK pana in momentul in care la un zbor motorul se tureaza la maxim dupa decolare, pierd controlul modelului cca 5-10 sec. Reusesc sa opresc motorul tinand apasata tasta CUT THROTTLE pe radiocomanda (Optic 6). Pe mansa dreapta am comenzi- cu eleroane si profundor functionale aduc pasaroiul la sol cu bine. Asta in timp ce apasa cu nadejde pe CUT THROTTLE - daca iau degetul motorul porneste iar blana.
Concluzia mea: receptor dus. Cum si de ce? Nu stiu! Mergea bine si apoi, PA! Refac binduirea. In loc sa faca Beep si sa pot folosi comenzile, modelul scotea beep, beep, beep... continuu. Apas din intamplare pe CUT THROTTLE. Beepul dispare. Dupa ce iau degetul, la cca 5 sec, motorul porneste la turatie maxima. Panica.. Scot alimentarea si totul se incheie cu bine.
Pun in loc un alt receptor - MINIMA HiTec. Fac binduirea si totul e OK.
Ajuns acasa pun receptorul pe un alt model - Radian - fac binduirea si... surpriza: se binduieste si toate merg perfect.
Scot receptorul OPTIC6 din Radian, il pun pe Easy, in locul lui MINIMA si iar incepe calvarul: beep, beep, beep... la nesfarsit.
INTREBARE: E posibil sa se fi intamplat ceva cu regulatorul de turatie (BEC-ul), si daca da ce poate fi si la ce sa fiu atent cand achizitionez un regulator nou? Sau poate gresesc eu si nu e totusi din regulator...
Pagina 1 din 1
Vinovat: receptorul sau regulatorul?
#1
Postat 09 November 2013 - 07:05 PM
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#2
Postat 09 November 2013 - 08:32 PM
Ai setat cumva din greseala reverse pe canalul de throttle (pe telecomanda)?
Ca mie asa imi face senzatia
esc-ul intra in mod calibrare si dupa aia in mod setup daca detecteaza ca tii gazul la maxim cind il pornesti
http://www.hobby-lob...TWEscManual.pdf
Ca mie asa imi face senzatia
esc-ul intra in mod calibrare si dupa aia in mod setup daca detecteaza ca tii gazul la maxim cind il pornesti
http://www.hobby-lob...TWEscManual.pdf
USER BANNED BY ADMIN
#3
Postat 10 November 2013 - 11:11 AM
Din pacate nu.
Incerc sa fac un film ca sa se vada exact ce se petrece.
Incerc sa fac un film ca sa se vada exact ce se petrece.
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#5
Postat 27 March 2015 - 09:01 AM
Salut
Intai de toate spun ca nu stiam unde sa intreb, dar vazand acest topic si fiind vorba despre acelasi ESC , intreb aici
Deci e vb cum spuneam de acelasi ESC amintit de @sorr si un reciver de la TGY 9X.
In zbor raman fara comenzi (pret de cateva sec) iar motorul se opreste. Cu "chiu cu vai" aduc modelul intreg la sol. Verific tot ce pot verifica la fata locului (legaturi imperfecte la alimentarea ESC-ului, legaturi imperfecte la reciver) nimic. Ajung acasa si desfac receptorul (suspectandu-l de porblema). Gasesc pe mufa de pe canalul 3 (unde intra cablul de la ESC...) o lipitura "rece" (sau cel putin asa imi parea mie, uitandu-ma prin lupa) la unul din cei 3 pini. Am refacut lipitura dar nu stiu daca am rezolvat problema -deoarece nu l-am probat inca la zbor si mi-am adus aminte ca in zbor, dupa ce am recapatat comenzile (fara comanda la motor) in timp ce incercam sa aterizez, se auzea acel bip ca si cum atunci as fi alimentat ESC-ul si isi face initializarea. Totusi intrebarea este urmatoarea: daca s-a deconectat (sa zicem de la alimentare) de ce mai aveam totusi comenzi (pe eleroane, rudder si elevator). Sa fie totusi ESC-ul cu probleme...?
Intai de toate spun ca nu stiam unde sa intreb, dar vazand acest topic si fiind vorba despre acelasi ESC , intreb aici
Deci e vb cum spuneam de acelasi ESC amintit de @sorr si un reciver de la TGY 9X.
In zbor raman fara comenzi (pret de cateva sec) iar motorul se opreste. Cu "chiu cu vai" aduc modelul intreg la sol. Verific tot ce pot verifica la fata locului (legaturi imperfecte la alimentarea ESC-ului, legaturi imperfecte la reciver) nimic. Ajung acasa si desfac receptorul (suspectandu-l de porblema). Gasesc pe mufa de pe canalul 3 (unde intra cablul de la ESC...) o lipitura "rece" (sau cel putin asa imi parea mie, uitandu-ma prin lupa) la unul din cei 3 pini. Am refacut lipitura dar nu stiu daca am rezolvat problema -deoarece nu l-am probat inca la zbor si mi-am adus aminte ca in zbor, dupa ce am recapatat comenzile (fara comanda la motor) in timp ce incercam sa aterizez, se auzea acel bip ca si cum atunci as fi alimentat ESC-ul si isi face initializarea. Totusi intrebarea este urmatoarea: daca s-a deconectat (sa zicem de la alimentare) de ce mai aveam totusi comenzi (pe eleroane, rudder si elevator). Sa fie totusi ESC-ul cu probleme...?
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 27 March 2015 - 09:04 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1