Modelism - RHC Forum: Motor capabil sa ofere o turatie constanta, timp indelungat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor capabil sa ofere o turatie constanta, timp indelungat

#1 Useril este offline   freemind 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 11-April 03

Postat 25 October 2013 - 12:18 PM

Va salut,

Mi s-a solicitat ajutorul si am constatat ca problema ma depaseste :)

Este nevoie de un ansamblu (motor + controler) care sa ofere o turatie constanta de aproximativ 5500 rpm timp indelungat 50...100 zile. Forta necesara?... o elice de ventilator de cca 400 gr.

Sper sa gasesc aici un fir, de care sa ma agat.

RESPECT!
Broker de asigurari intocmesc Polite RCA, CASCO, malpraxis, de calatorie.
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 October 2013 - 12:37 PM

400 grame este masa elicii, sau tractiunea dezvoltata de ea ?

Rulmentii motoarelor de hobby nu tin sute de ore, deci solutia e un ventilator industrial, nu jucarele.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 October 2013 - 12:59 PM

As zice ca este necesara o bucla de reactie. Un tahometru...chiar un banal motor cu perii... sa dea o tensiune care sa comande controller-ul.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 October 2013 - 01:00 PM

0

#4 Useril este offline   freemind 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 11-April 03

Postat 25 October 2013 - 02:24 PM

Vezi postarearenatoa, la 25 October 2013 - 12:37 PM, a spus:

400 grame este masa elicii, sau tractiunea dezvoltata de ea ?

Rulmentii motoarelor de hobby nu tin sute de ore, deci solutia e un ventilator industrial, nu jucarele.


Masa, nu tractiune - dupa 3 luni, il pot arunca, nu conteaza. La o adica pot sa montez si un sistem de racire cu apa.

Vezi postareadan_mitea, la 25 October 2013 - 12:59 PM, a spus:

As zice ca este necesara o bucla de reactie. Un tahometru...chiar un banal motor cu perii... sa dea o tensiune care sa comande controller-ul.
Multa, multa bafta.


Puteti dezvolta? Ideea este ca practic m-am blocat... chiar nu stiu de unde sa incep si cam unde sa ma uit.

RESPECT!
Broker de asigurari intocmesc Polite RCA, CASCO, malpraxis, de calatorie.
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 October 2013 - 02:49 PM

O elice de 400 grame poate sa insemne si peste 50 cm diametru daca este carbon, si asta inseamna multe kg tractiune la 5500 RPM.

De exemplu asta este o pala de elice de 26", (cat o roata de bicicleta) si poti vedea ca are doar 45 grame...
O astfel de elice, ca sa fie rotita la 5500 RPM implica un motor de 1.5kw, alimentat din 24V (6s) si care trage 65A, si dezvolta o tractiune de 10 kg, asa ca... ala micu sta in detalii ;)

Cu ce precizie trebuie mentinuta turatia ?
Ce sarcina are, variaza sarcina?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   freemind 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 11-April 03

Postat 25 October 2013 - 04:52 PM

Nu are sarcina... practic trebuie sa-mi invarta un recipient cu 400gr lichid si sa-l mentina in forta centrifuga constant la 5500 rpm, deci asta-i toata sarcina.
Broker de asigurari intocmesc Polite RCA, CASCO, malpraxis, de calatorie.
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2013 - 05:08 PM

Controlerele Castle Creation in modul heli au un mode de lucru numit governor in care ii stabilesti turatia din software (spui exact ce turatie vrei) si el o pastreaza indiferent de tensiune, sarcina, etc.

Aceste controlere merg cu motoare fara perii. Daca este intr-un regim de lucru optim (adica nu forjat) cred ca poate merge motorul luni de zile fara probleme. De altfel cred ca motoarele de centrifugi de laborator sunt de tipul asta.


Dai search pe net si le gasesti.
0

#8 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 25 October 2013 - 06:21 PM

Offtopic dar daca tot ai pomenit

Centrifugile simple de laborator au motoare "de aspirator" cu perii (stator si rotor bobinat ca sa mearga in CA)

Centrifugile mai de soi au motoare brushless (costa mai mult partea de comanda care practic e un regulator brushless)
USER BANNED BY ADMIN
0

#9 Useril este offline   freemind 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 11-April 03

Postat 25 October 2013 - 06:54 PM

Vezi postareastiganas, la 25 October 2013 - 05:08 PM, a spus:

Controlerele Castle Creation in modul heli au un mode de lucru numit governor in care ii stabilesti turatia din software (spui exact ce turatie vrei) si el o pastreaza indiferent de tensiune, sarcina, etc.

Aceste controlere merg cu motoare fara perii. Daca este intr-un regim de lucru optim (adica nu forjat) cred ca poate merge motorul luni de zile fara probleme. De altfel cred ca motoarele de centrifugi de laborator sunt de tipul asta.


Dai search pe net si le gasesti.


Multumesc frumos,
Este un prim capat de ata de unde sa incep... o sa merg in directia asta.

RESPECT!
Broker de asigurari intocmesc Polite RCA, CASCO, malpraxis, de calatorie.
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 October 2013 - 06:54 PM

Vezi postareafreemind, la 25 October 2013 - 02:24 PM, a spus:

Puteti dezvolta? Ideea este ca practic m-am blocat... chiar nu stiu de unde sa incep si cam unde sa ma uit.

Am facut asa ceva la o masina de bobinat, acum multi ani. Pe axul sarcinii tale pui un tahometru. La mine era un simplu motor cu perii. El da o tensiune proportionala cu turatia. Motorul de actionare era alimentat de un regulator comandat de acea tensiune. Cand turatia scadea, din cauza sarcinii, tensiunea de comanda scadea iar regulatorul isi marea tensiunea pe care o dadea motorului. Astfel turatia era, practic, constanta.
Solutia data de Stiganas este mai simpla si mai eleganta...zic eu.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 October 2013 - 06:54 PM

0

#11 Useril este offline   freemind 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 203
  • Inregistrat: 11-April 03

Postat 25 October 2013 - 09:14 PM

Ok, principiu de functionare sa zicem ca l-am inteles... insa nu am nevoie de un regulator (variator) de turatie pentru a obtine ceea ce doresc?
Broker de asigurari intocmesc Polite RCA, CASCO, malpraxis, de calatorie.
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 October 2013 - 09:42 PM

Cu siguranta vei avea nevoie de un regulator de turatie, ca sa ajungi la acei 5500 RPM, dar nu neaparat si ca sa ii mentina, daca sarcina este constanta, adica am inteles ca faci o centrifugare, dupa accelerarea initiala, si asezarea lichidului pe exterior, nu prea mai sunt factori care sa influenteze prea mult turatia, eu zic ca va sta singura intr-un interval de 5% fara nici o bucla de reglaj.

Deci vei avea nevoie de un motor de aproximativ 1000kv, care alimentat din 12V va realiza acei 5500 RPM cam la jumatatea cursei de reglaj.
ESC-ul se poate comanda cu cel mai simplu servo tester fara prea multe fasoane, si citesti turatia pe un RPM-metru, ambele in link-urile de mai jos:
http://www.hobbyking...rvo_Tester.html
http://www.hobbyking...BL_motors_.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 October 2013 - 03:23 AM

Vezi postareafreemind, la 25 October 2013 - 09:14 PM, a spus:

Ok, principiu de functionare sa zicem ca l-am inteles... insa nu am nevoie de un regulator (variator) de turatie pentru a obtine ceea ce doresc?


Te rog sa nu uiti ca totul se petrecea acum douazeci de ani. Nici nu auzisem de controller-e. Eu am folosit ca motor unul de asipator, dar alimentat la o sursa stabilizata de, aproximativ, 80Vdc. Sursa clasica, cu final cu 2N3055. Bineinteles pusi in serie. Radiator imens. In loc sa folosesc direct potentiometrul am mesterit un mic montaj, care amplifica tensiunea de la tahometru, si modifica tensiunea culeasa de pe el si o modifica in sensul in care sa pastreze turatia constanta.. Frumoasa era si partea de numarat. Reglam cu comutatoare digitale numarul de spire si numarul de spire de la care sa inceapa sa reduca turatia. De exemplu 5000 ture si 100 inainte de final. Numarul de ture era afisat cu cifre mari si verzi. Totul cu circuite TTL. Comanda se facea de la pedala. Acolo aveam potentiometrul de la sursa. Pe axul motorului puneam carcasa de bobinat. Apasam usor pedala, motorul se tura cat vroiam, dar turatia ramanea constanta, indiferent de cat trageam de fir. La final se reducea usor si se oprea. Era frumos, zic eu. Am bobinat sute de transformatoare de sonerie...era vremea de pionierat a privatizarii...
Pe acelasi principiu aveam si o masina de gaurit care isi pastra turatia constanta, indiferent de sarcina.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 October 2013 - 03:25 AM

0

#14 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 26 October 2013 - 06:45 PM

Exista motoare asincrone,de diverse puteri,alimentate la 230V/50Hz,la care turatia este constanta,fiind influentata doar de frecventa retelei,care e foarte stabila.Cu un astfel de motor, de 3000RPM,doua fulii si o curea,se pot obtine 5500RPM.
0

#15 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 26 October 2013 - 07:07 PM

Daca e musai sa pastreze turatia constanta fara oprire pt. mai multe zile ce faci cand se opreste accidental curentul de la furnizor? Un UPS sau o baterie pusa in paralel poate suplini temporar lipsa curentului si salveaza experimentul. Daca va intereseaza am un UPS second hand (cu baterii schimbate ,bune) 1400/840W la aprox. 1/2 din pretul nou util si la alte chestii. In privinta motorului ,cred ca un brushles de turatie mica (650-800kv = nr. rotatii /volt) ,ceva mai generos dimensionat ca putere ,este de preferat deoarece turatia scazuta = viata lunga la rulmenti in cazul in care puterea motorului nu este utilizata la maxim incat sa se incalzeasca si lubrefiantul sa-si piarda caracteristicile.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#16 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 26 October 2013 - 09:04 PM

Daca vrea sa reziste la pene de curent si foloseste un motor de 220V o sa aiba nevoie de un ups cu dubla conversie sau macar cu sinus curat (nu unul de backup sau cu iesire dreptunghiulara) si in fata lui un grup (generator) cu pornire automata. Deja intram in alta liga.
USER BANNED BY ADMIN
0

#17 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 27 October 2013 - 07:27 AM

Vezi postareaDanB, la 26 October 2013 - 09:04 PM, a spus:

Daca vrea sa reziste la pene de curent si foloseste un motor de 220V o sa aiba nevoie de un ups cu dubla conversie sau macar cu sinus curat (nu unul de backup sau cu iesire dreptunghiulara) si in fata lui un grup (generator) cu pornire automata. Deja intram in alta liga.


.... Mastervolt, de la Voltamarine, ~5000 EUR.... SF!
Motor sincron si PWM cu iesire de curent mare programabil in genul descris de stiganas, acumulator 12/24V cu redresor automat tampon. Un alternator auto fara blocul redresor/regulator poate functiona perfect si ca putere si ca fiabilitate in regim de motor sincron tinand cont de reversibilitatea masinilor electrice.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 27 October 2013 - 07:29 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro