Crash lessons " De ce l-am prabusit " lectii pentru toti .
#1
Postat 25 October 2013 - 11:38 AM
Cu voia dvs propun un topic nou si anume o lectie despre ce trebuie evitat si invatat la si dupa un crash .
Incep eu :
F4U Corsair termic 1500 mm
La contactul cu solul unul din trenuri sa strans , in loc sa decolez si sa strang si al doilea tren si sa incerc o aterizare pe burta l-am aterizat si a capotat .
Lectie : aterizarea pe burta este recomandata unei aterizari cu un singur tren .
JU-87 Stuka , termic 1920 mm
Am aterizat pe o zona neamenajata a terenului de zbor , drept urmare am nimerit cu o roata intr-o gaura de soarece .
Lectia ; acum cu siguranta nu o sa mai incerc aterizarea din prima si o sa dau inca o tura .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#5
Postat 25 October 2013 - 12:22 PM
ANDUNG, la 25 October 2013 - 12:20 PM, a spus:
Cu siguranta aveti si ceva filme ,,, bagati sa avem o rubrica bogata .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#6
Postat 25 October 2013 - 02:22 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 25 October 2013 - 02:24 PM
#7
Postat 25 October 2013 - 08:50 PM
Decolare pe vant cu flapsurile jumate scoase , a primit o pala de vant in bot s-a intors pe o parte si jos cu el , dupa am decolat fara flapsurile scoase si sa ridicat fara probleme .
http://www.youtube.c...e&v=DYXIVUhkEU0
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#8
Postat 25 October 2013 - 08:56 PM
Am mai avut unul de neuitat cu Nouvo 1300 cand zburand in limita la vreun metru jumatate spre fiemea(care facea poze) i-am dat exact cu aveonu' in cap; de atunci nici nu a mai venit cu mine la zbor. :sorry:
Cosmin
#9
Postat 03 November 2013 - 08:23 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#10
Postat 03 November 2013 - 08:50 PM
ANDUNG, la 25 October 2013 - 12:20 PM, a spus:
Asta am zis si eu in vara cand am pierdut FPV-ul.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#11
Postat 03 November 2013 - 09:20 PM
Semnul a venit inaite de decolare cand verificam comenzile si am avut o cadere de tensiune in model cu restartul de rigoare ,am crezut ca a fost mufa de alimentare din ubec si dupa o verificare scurta parea ca totul este in ordine... nu a fost dupa circa 4 min de zbor am ramas fara comenzi cu modelul in vrie semiplata ,am fost neputincios am asteptat cu sufletul la gura sa treaca cele 5 sec de restart si sa imi iau modelul dar nu a mai vrut .
Cauza decesului un ubec hv de 7 amperi Turnigy care a crapat fara nici un motiv evident dupa 3 ani de serviciu si a mea ca desi l-am simtit caldut la verificare chiar inainte de a decola am ignorat asta,am ignorat si sfatul colegilor de a nu zbura din orgoliu cu raspunsul ca mai devreme sau mai tarziu crapa toate deci ce o fi o fi!
La rece gandind acel ubec trebuia de mult inlocuit cu unul de incredere ,nu imi pare rau caci a facut servici destul dar ...am mai invatat ceva'' Nu ignora semnul!''
PS am avut la dispozitie 10 secunde foarte lungi in cadere nu imi ajungeau insa ni 3 zile pentru ca ubec-ul e decedat definitiv !
Aceasta postare a fost editata de bicut: 03 November 2013 - 09:24 PM
#13
Postat 12 November 2013 - 06:37 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#14
Postat 14 November 2013 - 06:58 AM
La intalnirea de la Brasov - am zburat pe ploaie, cu un Yak 54, 70", GF26iV2. Echipare de om sarac, fara mari pretentii. Inainte de o aterizare - treimul de la eleroane s-a dus complet, si rapid in stanga - ciudat (statie Turnigy9x de aproape doi ani) Reusesc totusi aterizarea, dar departe de mine. M-am decis sa nu merg pe jos prin ploaie, si sa intorc modelul si sa-l aduc la sol la mine. Gresit. Imediat dupa intoarcere, motorul s-a turat la maixim. Nu a mai raspuns la nici o comanda, si a inceput sa topaie pe sol. Norocul lui a fost ca a dat de un musuroi si i s-a smult trenul de aterizare, si a dat cu elicea in pamant si s-a oprit motorul.
Lucrurile astea ar fi trebuie investigate atunci, sau acasa.
M-am intors la Buzau, unde dupa inca doua zboruri reusite - a facut din nou la fe, numai ca de data asta nu am mai fost asa de norocos...Modelul a ramas fara comenzi imediat dupa desprindere, in panta de urcare, cu motorul in plin. Senzatia - pi urca, cu motorul in plin, pe directia magazinului Praktiker. In incrcarile disperate de a recapata controlul (inclusiv oprirea si repornire statiei) nu au dus la nici un rezultat. M arele meu noroc a fost ca modelul a incetut la un moment dat sa coboare...si a cazut, cam la 500m de magazin. Modelul - la mai bine de 150km/h, motorul in plin...va dati seama. Piulita care tine elicea a disparut. Nu a luat foc.
Singura piesa pe care am gasit-o defecta - regulatorul de 3,3V din receptor prea umflat. Receptorul nu mai functiona. Acasa a functionat fara probleme. Toate servourile fnctionau fara probleme. Poate a iesit mufa de la acumulator, poate a fost statia, nu imi dau seama.
Concluzia finala - la clasa mare - trebuie scule, si mai mult un fail safe, care...nu salveaza modelul, ci la un moment dat poate slva libertatea pilotului. M-am tot gandit ce s-ar fi intamplat daca modleul ar fi intrat cu 200km/h pe geamul magazinului Praktiker, in raionul de pomi fructiferi unde era o mare reducere!!!...4kile cui o morisca ce se invarte u 8000 de ture in bot - cam cati oameni ar fi omorat!!!
#15
#16
Postat 16 December 2013 - 10:24 PM
Mihai_supy, la 14 November 2013 - 06:58 AM, a spus:
nu trebuie scule, ca nu toata lumea are banii necesari. trebuie doar atentie la montaj, si musai sa zbori departe departe departe de orice asezare...
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()